PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Jejoen, je zal geen seconde rust meer kennen na je verraad'



Marsipulami
16-12-13, 12:32
'Jejoen, je zal geen seconde rust meer kennen na je verraad'

Vandaag om 09:12 door sdv | Bron: HLN


Jejoen Bontinck stelt België gerust - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ZLDQ3aCVxcQ)


‘Bereid je maar voor op de straf van jouw heer. Je zal geen seconde rust meer kennen na je verraad.’ Jejoen Bontinck (19) wordt na zijn terugkomst uit Syrië bedreigd door zijn vroegere medestanders van Sharia4Belgium.


Bontincks advocaat Kris Luyckx verwittigde de politie na de bedreigingen die op facebook werden geuit na de ‘belastende verklaringen’ die Jejoen bij het Antwerpse gerecht zou hebben afgelegd, dat schrijft Het Laatste Nieuws. Bontinck brak met Sharia4Belgium en legde bezwarende verklaringen af over hun leider Fouad Belkacem.

En dat willen ze hem nu betaald zetten: ‘Je zal een bang leven leiden. Je hebt onze broeders ten prooi gegooid van de vijand. Je stak een mes in onze rug om je vrijlating te bespoedigen. Je bent een ‘ramboke’ dat graag woorden verdraait. Leugenaar.’

Zijn oude vrienden kwamen het ‘verraad’ van Jejoen te weten toen Belkacem zijn strafdossier kon inkijken. ‘Abu Imran (Belkacem, red.) zit in hetzelfde dossier als Jejoen. Elke verklaring die is afgelegd door andere verdachten kunnen we lezen, dus ook die van Jejoen. We hebben het dus niet via de media moeten vernemen. Jejoen heeft ons zware schade berokkend. Voldoende om hem uit de islam te doen treden.’

‘Mocht mijn cliënt zich ook fysiek bedreigd voelen, dan zal ik bij de gerechtelijke instanties aandringen op bescherming’, reageerde Luyckx nog.

Marsipulami
16-12-13, 17:06
Jejoen heeft ons zware schade berokkend. Voldoende om hem uit de islam te doen treden.’

Ik dacht dat dat niet mogelijk was en al helemaal niet voor salafistische moslims.

Marsipulami
16-12-13, 17:10
PowNews - Kopstuk Sharia4Belgium opgepakt - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=3tQSWyi4a2E)

Joesoef
16-12-13, 17:25
Seperatisten.

Krankzinnig natuurlijk dat medeverdachten zijn dossier kunnen inzien. Belgen.

Marsipulami
16-12-13, 17:43
Seperatisten.

Krankzinnig natuurlijk dat medeverdachten zijn dossier kunnen inzien. Belgen.

Oh ? Is het in Nederland dan gebruikelijk dat mensen mogen opgesloten worden zonder dat ze mogen weten welke informatie Justitie gebruikt om verdachten achter de tralies te houden? Bij ons is het gebruikelijk dat advocaten (en verdachten) mogen kennis nemen van het dossier van hun cliënt. Belastende verklaringen van derden, medeverdachten of getuigen maken onderdeel uit van zo'n dossier.

J.Emhá
16-12-13, 17:50
Ik dacht dat dat niet mogelijk was en al helemaal niet voor salafistische moslims.

Iedereen kan een afvallig worden. Waarop baseer jij verder dat Jejoen een selefi is?

Marsipulami
16-12-13, 17:56
Iedereen kan een afvallig worden.

De opmerking of de facebookpagina zei: "Voldoende om hem uit de islam te doen treden."

Een afvallige is iemand die zelf weggaat. De opmerking suggereert dat hij moet buitengezet (uit de islam) worden. Dat is iets anders dan zelf weggaan.



Waarop baseer jij verder dat Jejoen een selefi is?

Ik bedoelde niet zozeer Jejoen, maar vooral de mensen die hem bedreigen op zijn facebookpagina. Maar goed het gaat om zijn voormalige medestanders en die worden meestal wel bestempeld als salafisten in de media. Maar er zullen natuurlijk wel massa's verschillende definities van dat woord mogelijk zijn.

Joesoef
16-12-13, 18:01
Hij is toch tot afvallige gemaakt, niet geworden?

J.Emhá
16-12-13, 18:02
De opmerking of de facebookpagina zei: "Voldoende om hem uit de islam te doen treden."

Een afvallige is iemand die zelf weggaat. De opmerking suggereert dat hij moet buitengezet (uit de islam) worden. Dat is iets anders dan zelf weggaan.




Ik bedoelde niet zozeer Jejoen, maar vooral de mensen die hem bedreigen op zijn facebookpagina. Maar goed het gaat om zijn voormalige medestanders en die worden meestal wel bestempeld als salafisten in de media. Maar er zullen natuurlijk wel massa's verschillende definities van dat woord mogelijk zijn.
Ze verklaren moslims al gauw tot ongelovigen, deze s4b-boys. Wat ze bedoelen is, dat zijn handelingen, volgens hen, voldoende zijn om moslim-af te zijn.

Ja, zo worden ze soms bestempeld ja.

Marsipulami
16-12-13, 18:09
Wat ze bedoelen is, dat zijn handelingen, volgens hen, voldoende zijn om moslim-af te zijn.

Is het afleggen van waarheidsgetrouwe verklaringen aan de politie in strijd met de islam ?

J.Emhá
16-12-13, 18:19
Is het afleggen van waarheidsgetrouwe verklaringen aan de politie in strijd met de islam ?
Ik denk dat ze zo reageren omdat het een verklaring tegenover s4b is. Zoals in het artikel te lezen is, voelen ze zich verraden. Maar nogmaals, het zijn emotionele types die eerder handelen en spreken uit emotie dan uit kennis.

Marsipulami
16-12-13, 18:32
Ik denk dat ze zo reageren omdat het een verklaring tegenover s4b is. Zoals in het artikel te lezen is, voelen ze zich verraden. Maar nogmaals, het zijn emotionele types die eerder handelen en spreken uit emotie dan uit kennis.

Ok, maar dat is geen antwoord op de gestelde vraag. Ik heb moslims wel eens horen zeggen dat in de islam een moslim de fouten (misdaden) van zijn moslimbroeders moet helpen verbergen. In dat geval is het afleggen van waarheidsgetrouwe verklaringen aan de politie in strijd met de islam.

J.Emhá
16-12-13, 18:44
Ok, maar dat is geen antwoord op de gestelde vraag. Ik heb moslims wel eens horen zeggen dat in de islam een moslim de fouten (misdaden) van zijn moslimbroeders moet helpen verbergen. In dat geval is het afleggen van waarheidsgetrouwe verklaringen aan de politie in strijd met de islam. Je moet de zondes van een moslim bedekken. Dat niet doen, is een zonde maar geen ongeloof. Echter, misdaden tegenover de maatschappij of andere mensen, is volgens mij wat anders.. Het helpen van de ongelovigen, tegen de moslims is wel een vorm van ongeloof. Dat is een algemene regel. Of die regel, in dit specifiek geval van toepassing is, is weer een ander. Bovendien is het wijzen op iemands daad van ongeloof (niet dat dat per se hier het geval is), niet meteen een verklaring tot ongeloof. Zo iemand kan bijvoorbeeld onwetend zijn oid.

Marsipulami
16-12-13, 18:55
Je moet de zondes van een moslim bedekken. Dat niet doen, is een zonde maar geen ongeloof. Echter, misdaden tegenover de maatschappij of andere mensen, is volgens mij wat anders..

Waar ligt de grens ?


Het helpen van de ongelovigen, tegen de moslims is wel een vorm van ongeloof. Dat is een algemene regel.

Dus waarheidsgetrouwe verklaringen afleggen over een misdaad -als er een moslimdader is- mag niet (=vorm van ongeloof) tegenover een niet-islamitische politieagent maar wel als de politieagent een moslim is.

J.Emhá
16-12-13, 19:00
Waar ligt de grens ?



Dus waarheidsgetrouwe verklaringen afleggen over een misdaad -als er een moslimdader is- mag niet (=vorm van ongeloof) tegenover een niet-islamitische politieagent maar wel als de politieagent een moslim is.

Weet ik niet.

Ik zei, dat is een algemene regel. Denk aan, het verraden van een islamitisch leger tegenover een vijandelijk ongelovig leger. Dit is een specifiek geval, en kan dus beter aan een geleerde worden gevraagd.

Marsipulami
16-12-13, 19:02
Dit is een specifiek geval, en kan dus beter aan een geleerde worden gevraagd.

Ja, maar die moslimgeleerden spreken elkaar ook allemaal tegen.

J.Emhá
16-12-13, 19:05
Ja, maar die moslimgeleerden spreken elkaar ook allemaal tegen.
Dat doen geleerden in alle disciplines.

Dan kijk je naar het meest overtuigende bewijzen, die aangehaald worden.

Marsipulami
16-12-13, 19:11
Dat doen geleerden in alle disciplines.

Dan kijk je naar het meest overtuigende bewijzen, die aangehaald worden.


Ja, maar zo'n moslimgeleerden heb je niet altijd bij de hand. Jejoen zat opgesloten toen hij belastende verklaringen over zijn moslimbroeders aflegde. Dus kon ie maar moeilijk moslimgeleerden gaan raadplegen.

J.Emhá
16-12-13, 19:13
Ja, maar zo'n moslimgeleerden heb je niet altijd bij de hand. Jejoen zat opgesloten toen hij belastende verklaringen over zijn moslimbroeders aflegde. Dus kon ie maar moeilijk moslimgeleerden gaan raadplegen.
Ik heb het ook niet over Jejoen. Jij wilde het toch weten?

Marsipulami
16-12-13, 19:17
Ik heb het ook niet over Jejoen. Jij wilde het toch weten?

Ja, omdat ik wilde weten hoe Jejoen had moeten handelen tijdens politieverhoren, dit als moslim recht in de leer zijnde. Zijn (voormalige ?) moslimentourage -toch enkelen- beschouwen hem als een verrader die uit de islam moet gezet worden.

Bofko
17-12-13, 00:38
Jejoen heeft ons zware schade berokkend. Voldoende om hem uit de islam te doen treden.’

Zijn oude S4B-'vrienden' zijn gewoon soort hooligans.En de islam is hun voetbalclub. FC Islam United. Brallen en bedreigen.
Totaal gespeend van enig intellect, moraal , spiritualiteit en beschaving.

Isch
17-12-13, 01:53
Kon zn vader geen r uitspreken ofzo?

Wat een vervelende naam. Kan me er niet overheen zetten. Paar dagen terug voor het eerst gelezen, maar et zit nog steeds diep, :slaap:

Soldim
17-12-13, 08:20
'Jejoen, je zal geen seconde rust meer kennen na je verraad'


Intelectueel zijn ze duidelijk het kleuter stadium nog niet voorbij.

En dat wil een guerilla voeren om een regime omver te werpen. En daarna zijn ze verbaasd dat eventuele nieuwe machthebbers geen haar beter zijn :hihi:

mark61
17-12-13, 13:29
Kon zn vader geen r uitspreken ofzo?

Wat een vervelende naam. Kan me er niet overheen zetten. Paar dagen terug voor het eerst gelezen, maar et zit nog steeds diep, :slaap:

:haha:

In België schijnen ze het er ook moeilijk mee te hebben:

TV Olen
U hoeft dit niet te lezen.

Jejoen brengt ‘r’ mee uit Syjië

Geplaatst op 19 oktober 2013 door Sidney Claes

De Antwerpse Syriëstrijder Jejoen Bontinck heeft een ‘r’ meegebracht uit Syrië, dat voortaan Syjië heet. Hij wil er zijn eigen naam mee veranderen in Jeroen. Dat blijkt na de eerste ondervraging door de politie.

Jeroen Bontinck heeft de ‘r’ naar eigen zeggen gekregen van het Syjische volk, uit dank voor zijn inzet en opoffering in de strijd tegen het leger van Assad. De jongeman hoopt dat het nu ‘eindelijk gedaan is met dat gezeik over mijn fout geschreven naam’.

Syjië is niet opgezet met de diefstal van de jonge Antwerpenaar. De autoriteiten eisen de onmiddellijke teruggave van hun ‘r’. ‘Wij zijn veel gewoon van die moslimextjemisten, maar dit tjeft echt alles. Hoe haalt dat Westejse knulletje het in zijn hoofd om onze lettej te stelen’, aldus Mohammed Al Ajsa, de woordvoerder van Bashaj Al-Assad.

Jejoen brengt ‘r’ mee uit Syjië | TV Olen (http://tvolen.be/2013/10/19/jejoen-brengt-r-mee-uit-syjie/)

:wijs:

mark61
17-12-13, 13:40
Jejoen - Kristien Hemmerechts

Waarom noemt iemand zijn zoon Jejoen? Het is een vraag die me intrigeert telkens wanneer ik de naam Jejoen zie opduiken, wat de laatste tijd met grote regelmaat gebeurt. Het is vast onbeleefd om commentaar te hebben bij een naam, zeker in deze pijnlijke omstandigheden, maar ik kan het niet helpen dat ik telkens denk: waarom Jejoen? Waarom niet gewoon Jeroen?

>>>

Jejoen - Kristien Hemmerechts (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/blog/kristienhemmerechts/130419_blog_kristienhemmerechts_jejoen_standard)

mark61
17-12-13, 14:14
Intelectueel zijn ze duidelijk het kleuter stadium nog niet voorbij.

En dat wil een guerilla voeren om een regime omver te werpen. En daarna zijn ze verbaasd dat eventuele nieuwe machthebbers geen haar beter zijn :hihi:

Ik vind het zo sneu dat zulke kinderen het produkt zijn van het Belgische en Nederlandse onderwijs.

Hoe kan het zó misgaan? Aan hun ouders ligt het volgens mij niet.

Punk 2013?

Marsipulami
17-12-13, 15:02
Geen politiebewaking voor Jejoen: 'Wij zijn geen mietjes'

dinsdag 17 december 2013, 03u00

Auteur: cel


ANTWERPEN - De extremistische Brusselse moslimprediker Iliass Azaouaj roept vanuit Syrië op om Jejoen Bontinck te doden. ‘Hij moet absoluut geëxecuteerd worden.’ Jejoen en zijn vader Dimitri zijn daar niet van onder de indruk. 'Wij zijn geen mietjes.'


De Brusselse imam, die zich in Syrië heeft aangesloten bij Al Qaeda, sprak zich maandag uit op Twitter: ‘Jejoen Bontinck moet absoluut geëxecuteerd worden, voor het verraad dat hij hier én daar gepleegd heeft. Sharia4Belgium bedreigt Bontinck misschien, maar wij houden ons bezig met zijn executie. Hij werd in Syrië beschuldigd van spionage, en heeft zeer lange tijd opgesloten gezeten.’

‘De geheime dienst beschermt hem. Maar hoe willen ze hem beschermen, als ze nog niet eens hun land kunnen beschermen?’

De 18-jarige Bontinck werd afgelopen donderdag onverwacht vrijgelaten. Op een Facebook-pagina die wordt toegeschreven aan Sharia4Belgium wordt hij nu beschuldigd van verraad: ‘Hij heeft een mes in de rug geplant van onze leider.’ Fouad Belkacem zou in het onderzoeksdossier gelezen hebben dat Bontinck belastende verklaringen tegen hem aflegde. Hij erkent dat hij geronseld werd door Sharia4Belgium. Ook zou hij uitgebreid verteld hebben wat hij in Syrië heeft meegemaakt.

Sharia4Belgium beschuldigt Bontinck dan weer van verkrachtingen in Syrië. Hij zou er door de andere Syriëstrijders gevangen gezet zijn.

‘Geen mietjes’

‘We maken ons geen zorgen’, zegt vader Dimitri Bontinck. ‘Ook ik ben eerder al bedreigd. In mei stond er een prijs op mijn hoofd omdat ik in Syrië was. Jejoen wandelt onbezorgd rond in Antwerpen. We zouden politiebescherming kunnen aanvragen, maar dat doen we niet. We zijn geen mietjes.’

Isch
17-12-13, 16:51
Hahaha, we zouden een groep moeten oprichten voor mensen die moeite hebben met Jejoen. Andere groep dan Al Qaeda natuurlijk, :slaap:

Marsipulami
17-12-13, 17:16
Behalve s4b en Al Qaeda schoffeert Jejoen nu ook nog de mietjes.

Marsipulami
26-08-14, 08:07
Jejoen zat samen met James Foley opgesloten


Gisteren om 19:40 door bvb | Bron: BELGA

De Belgische Syriëstrijder Jejoen Bontinck heeft nog gevangengezeten samen met James Foley, de Amerikaanse journalist die vorige week door de jihadistische militie Islamitische Staat (IS) werd onthoofd. Dat meldt VTM NIEUWS maandagavond. Het nieuws werd bevestigd door het federale parket.

Jejoen Bontinck zou vorig jaar in Noord-Syrië gevangen genomen zijn door militanten van IS omdat hij wilde terugkeren naar België. Zijn ontvoerders vermoedden dat Jejoen Bontinck een mol was en onbetrouwbaar. In november 2012 was James Foley ontvoerd in Taftanaz, in Noord-Syrië, door dezelfde IS-groepering.

‘Jejoen Bontinck zat weken gevangen samen met James Foley en John Cantlie, een Britse journalist’, bevestigt zijn advocaat Kris Luyckx. ‘Ze werden samen opgesloten, 24 uur per dag en brachten heel veel tijd met elkaar door. Het was in de periode juli, augustus en september 2013.’

De advocaat van Bontinck zegt ook dat Bontinck na zijn terugkeer de familie van Foley heeft gecontacteerd. Voor de familie van Foley was dat het eerste teken van leven, zo bevestigt ook de baas van Foley. ‘Het was de eerste keer dat we gedetailleerde informatie hadden, en wisten dat Jim nog leefde en dat hij vastgehouden werd door een groep jihadisten’, luidt het in een telefonisch gesprek met de redactie van VTM.

Het federale parket bevestigt het nieuws. ‘De Amerikaanse veiligheidsdiensten kwamen in oktober vorig jaar minstens twee keer naar Brussel om het dossier in te kijken en met Jejoen te praten’, zegt Eric Van Der Sypt, woordvoerder van het federaal parket. Bontinck vertelde zijn ondervragers over James Foley en John Cantlie. Hij tekende grondplannen van de cel in Aleppo waar ze werden vastgehouden. De Amerikaanse FBI vroeg hem ook om een gedetailleerde beschrijving te geven van zijn mede-gevangenen, zodat de echtheid van zijn verklaringen kon worden gecontroleerd.

super ick
26-08-14, 09:07
Het helpen van de ongelovigen, tegen de moslims is wel een vorm van ongeloof. Dat is een algemene regel.

Nazimethode.

super ick
26-08-14, 09:09
Zijn oude S4B-'vrienden' zijn gewoon soort hooligans.En de islam is hun voetbalclub. FC Islam United. Brallen en bedreigen.
Totaal gespeend van enig intellect, moraal , spiritualiteit en beschaving.

Als ze maar moslim zijn.

Intellect valt nog over te twisten, MO B. Had toch gestudeerd? Het os bekend dat zelfs universitair geschoolde terroristen zichzelf hebben opgeblazen.

Moraal. Zij vinden zelf juist dat ze de overtreffende trap van moraal hebben. Het ligt er dus maar aan vanaf welke kant je het bekijkt.

Spiritualiteit. Mwoah, denk dat ze daar niet beter of slechter van worden.

Beschaving. Ja, volgens onze normen wel maar zij hanteren een ander normenenwaardenpakket.

super ick
26-08-14, 09:12
Jejoen - Kristien Hemmerechts

Waarom noemt iemand zijn zoon Jejoen? Het is een vraag die me intrigeert telkens wanneer ik de naam Jejoen zie opduiken, wat de laatste tijd met grote regelmaat gebeurt. Het is vast onbeleefd om commentaar te hebben bij een naam, zeker in deze pijnlijke omstandigheden, maar ik kan het niet helpen dat ik telkens denk: waarom Jejoen? Waarom niet gewoon Jeroen?

>>>

Jejoen - Kristien Hemmerechts (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/blog/kristienhemmerechts/130419_blog_kristienhemmerechts_jejoen_standard)

Maak je niet djuk Majk.