PDA

Bekijk Volledige Versie : Dodental (76) Aleppo door luchtaanvallen veel hoger



knots71karel
16-12-13, 18:40
Door: Redactie − 16/12/13, 10:30
http://thumbs.videostrip.com/011961317/468x351/jpg/fit/000000http://assets.videostrip.com/player/foreign/videostrip_flow/play.png

Bij luchtaanvallen op de Syrische stad Aleppo zijn gisteren zeker 76 doden en 50 gewonden gevallen. Dat melden activisten en verschillende persbureaus. Eerder werd er nog gesproken van 20 doden. Ook vandaag wordt de stad weer vanuit de lucht aangevallen, getuige tweets, filmpjes en foto's uit de grootste stad van Syrië.





http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2013/13/4/5/20131216120132/media_l_2000105.jpg© reuters.
Een kapot gebombardeerd huis in Aleppo, 15 december.

http://static3.volkskrant.nl/static/photo/2013/15/11/6/20131216120132/media_l_2000316.jpg© reuters.
Een door rebellen afgevuurde mortier in Aleppo.


Volgens de lokale coördinatie comités (die zich achter de oppositie scharen) bombardeerde het leger van president Bashar al-Assad gisteren vanuit helikopters 12 wijken in Aleppo in het noorden van Syrië, waaronder de wijken Haidariya, Ard al-Hamra, Sukhour en Marjeh.

Activisten meldden dat vaten vol met explosieven boven de door rebellen gedomineerde gebieden werden gedropt. Het gaat om olievaten, gevuld met de springstof TNT. Deze zogeheten 'vatenbommen' worden geregeld ingezet door het Syrische leger.

Aanvankelijk werd gesproken van 20 doden, maar vandaag werd bekend dat het dodental waarschijnlijk veel hoger ligt. Er wordt nu melding gemaakt van 76 doden, onder wie 28 kinderen.

Ook vandaag zou de stad weer vanuit de lucht worden aangevallen, zo valt te lezen op Twitter. Volgens de Syrische staatstelevisie treden regeringstroepen in Aleppo op tegen 'gewapende terroristen'.

Grote paniek, uitgebrande auto's
Activisten hebben op internet foto's en video's geplaatst die na de luchtacties zouden zijn gemaakt (zie ook de beelden onder dit artikel, die als schokkend ervaren kunnen worden). Daarop is te zien hoe mensen in grote paniek rondrennen in een poging om aan het geweld te ontsnappen. Sommige huizen zijn volledig verwoest, auto's zijn uitgebrand. Op de achtergrond loeien sirenes.

Vooral de wijk Haidariya is zwaar getroffen. Onder meer een busstation, waar mensen zich verzamelden die naar het platteland in het zuiden wilden afreizen, is aangevallen. Daarbij vielen volgens activisten zo'n 35 doden.

knots71karel
16-12-13, 18:54
We raken er al aan gewend :brozac:

knots71karel
18-12-13, 22:48
We raken er al aan gewend :brozac:

Aanvankelijk werd gesproken van 20 doden, maar vandaag werd bekend dat het dodental waarschijnlijk veel hoger ligt. Er wordt nu melding gemaakt van 76 doden, onder wie 28 kinderen.

HET DODE AANTAL IS AL OPGELOPEN , en bij de 28 gedode kinderen zijn er maar een paar bijgekomen.
Maar het zijn denkelijk Sjiieten ???:brozac:

Hawa
18-12-13, 23:01
Wat er in Aleppo gebeurd, is gewoon moord, met voorrecht gedaan.
Europa zegt niks, Amerika doet niks, maw deze grote landen en machthebbers zijn medeverantwoordelijk aan het afslachten van burgers.
Omdat ze materialen gebruiken die vrij toegankelijk te koop zijn in al die wapen arsenalen, die vanuit b.v. Dubai en andere landen worden gepromoot, zoals kunst aan je muur en die dan jaren later miljoenen waard zijn geworden,
Aleppo! Is Holocaust! Moord met voorbedachte rade door een regiem die gedoogd,nog steeds,door al die kapitalistische bendes van oorsprong, zowel chisten,moslims en joden!

Jezus redt! Heilige Nacht en Slaap lekker.....

Soldim
19-12-13, 07:23
Europa zegt niks, Amerika doet niks, maw deze grote landen en machthebbers zijn medeverantwoordelijk aan het afslachten van burgers.


Ik denk dat wanneer Europa en de VS echt ingrijpen, de kritiek net zo hevig zal zijn.

Hoe droefig de situatie ook is, het lijkt me dat interventie van buitenaf vrijwel geen blijven positief effect kan hebben.



Aleppo! Is Holocaust! Moord met voorbedachte rade door een regiem die gedoogd,nog steeds,door al die kapitalistische bendes van oorsprong, zowel chisten,moslims en joden!


Helaas zijn de rebellen net zo medogenloos als het regime, en moorden net zo lustig en efficient.

mark61
19-12-13, 12:45
Europa zegt niks, Amerika doet niks,

Europa en de VS zeggen van alles. En geven hulp.

Heb je een suggestie? Syrië binnenvallen met een 1 miljoen VN-troepen?

You just can't win. Als Europa / de VS niks doet, zijn ze slecht, doen ze wel wat, zijn ze ook slecht.

Intussen is dit een conflict in een Arabisch land. Waar is de Arabische Liga? Waar is de OIC http://www.oic-oci.org/oicv2/?

Het westen moet zich er niet mee bemoeien, het westen moet zich er wel mee bemoeien.

What's it gonna be?

knots71karel
19-12-13, 17:36
Wat er in Aleppo gebeurd, is gewoon moord, met voorrecht gedaan.
Europa zegt niks, Amerika doet niks, maw deze grote landen en machthebbers zijn medeverantwoordelijk aan het afslachten van burgers.
Omdat ze materialen gebruiken die vrij toegankelijk te koop zijn in al die wapen arsenalen, die vanuit b.v. Dubai en andere landen worden gepromoot, zoals kunst aan je muur en die dan jaren later miljoenen waard zijn geworden,
Aleppo! Is Holocaust! Moord met voorbedachte rade door een regiem die gedoogd,nog steeds,door al die kapitalistische bendes van oorsprong, zowel chisten,moslims en joden!

Jezus redt! Heilige Nacht en Slaap lekker.....

Je haat spat van het scherm af !
Als ze ingrijpen is het ook niet goed ( kijk maar naar topic,s over Afghanistan ,Mali , Centraal Afrika en nu recent Zuid Soedan er ook nog bij , waar de Christenen de Moslims afslachten en omgekeerd ook *).
Waar blijven de schatrijke Moslim landen , van het Midden Oosten??
die branden hun handjes niet !!
Dus kijk eerst even bij je geloofsgenoten , en dan je gezeik over wapens ! de meeste komen uit RUSLAND en China , maar daar heb je het niet over ,!
Ga te kijk bij je zelf met je kinderachtige : Jezus redt! Heilige Nacht en Slaap lekker.....
Dat is net zo iets Wilders doet , jij bent net zo slecht !
*)Kijk maar ff naar het journaal van 18.00 uur waar ze zelfs de geslachtsdelen afhakken van hun onderlinge slacht offers .
Tip :Veeg eerst maar eens je eigen straatje schoon , want wie maken elkaar af in SYRIE ??
juist ja Moslims onder elkaar (en Christenen worden als algemene vijand beschouwd) ,
niet voor niets vluchten scheeps ladingen vol mensen ( MOSLIMS) naar HET GEHATE WESTEN !
Waarom niet naar het Oosten ? je weet wel richting MEKKA !
maar daar heb je het niet over , om bekende redenen.

Hawa
27-12-13, 15:09
Zeker weten Knots Karel, je hebt helemaal gelijk. Maar je doorziet mij niet omdat ik nogal cynisch ben.

Cerious Request vanwege die diarree?

Ik erger mij dood op die groene heuvel daar in Burundi!

Informatie vanwege het vervuilde water met al die poep?

Voor je het weet is het drolletje al op gedroogd door de Zon!

Het water stroomt wel door.

Burundi ligt naast Ruwanda. Zo groen als gras.
Dan in bloed gedrenkt kwam ook in het hemelse water terecht, de lijken.

Of kijk naar Ethiopie waar kindsoldaten naar water moesten gaan zoeken met bakje en schep. Christenkinderen en moslimkinderen. Waar ze ook een rivier aantroffen met overschot aan dode lichamen.

Hoe walgelijk!

Waar kleine onschuldige meisjes van nog geen zes jaar oud moest leren schieten met een K-47.

Daar is dit wapen niet voor bedoelt zegt de ontdekker er van die dit jaar is overleden.
Een inwoner uit Rusland. De bedenker ervan.

Wilders heeft niks te maken met de wapen industrie en ik ook niet. En jij ook niet.

Dus wat zit je nu toch te zieken!!

Wat Rusland en China.

Ik heb geen boter op mijn hoofd, als je dat bedoelt.

Kijk naar Amerika in het verleden, kijk naar de docu van Oliver Stone. Geschiedenis van Amerika.
Het is alleen maar: napalm,en fragmentatiebombardementen. Ontbladering waar nu nog steeds de Vietnamese bevolking onder leidt.
Heroschima en Nagisaki die atoombom, die nooit had gemogen.

En vergeet niet het gas waar de joodse mensen in gaskamers zijn gedood....(dit was Hitler,nazi-Duitsland)

En dat alles vanuit het christelijk moraal?

Als we blijven geloven naar het spreekwoord..
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen.
Dan komt het nooit goed.

Als wij investeren in kinderen die overlijden aan diarree.
Dan is dit in mijn ogen geen investering.
Je investeert in stammen, die elkaar weer bestrijden.
Die elkaar met beelden je hersenen door klieven, met haat.
Edele delen afsnijden zoals in Liberia gebeurde?
No way!
En ze lachten ook nog?

Christenen blijven geven. Zoals Jezus investeerde in de mens.Vrede zij met Hem.
Moslims blijven investeren zoals Mohammed. Vrede zij met hem.

Geloven denken dat het paradijs, de hemel er moet zijn.

Waarom?

Dan mogen ze er hier die puinhoop van maken die er nu nog steeds is!

Ik wil denken wat ik zelf wil
niet die ander
die indoctrinatie
het
kwaad
omgezet in het andere kwaad.

die vergelding
waar aan ik ook blootgesteld ben.

Vooroordelen, die is slecht
aan luister naar die keus
die er nooit was.

Waar die kinderen
in die kampen
verdwijnen.

Onze kinderen
die kinderen
waaraan
onze wereld
schuldig
is.

Niet die vogels
en die duiven
en
de wolken en de
Zon.

Ook niet maan.

niet al die dieren
en ook niet al die mieren
maar de mens
is schuldig aan
die verlichting
die verlichting
in schuld en boete.

kerk en samenleving
indoctrinatie
zoals het vuurwerk
in wetenschap
een samenleving
verdwijnt
als sneeuw
onder de zon.

En niemand wist meer hoe het was.

Hoe de alcohol,de ontmaagding overstijgt
achja die beulen
die beulen hoe mannen kunnen zijn
en al die
klote vrouwen
die er mee om hoog stijgt.

prettige jaarwisseling,
hoe de wind waait
zo waait mijn rokje.

goede tijden! tweeduizend en veertien!

Jij ook Knots!

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiii boem boem au au wauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.


en toen was het stil.

Voor iedereen vrede op aarde.

super ick
27-12-13, 17:38
Wat er in Aleppo gebeurd, is gewoon moord, met voorrecht gedaan.
Europa zegt niks, Amerika doet niks, maw deze grote landen en machthebbers zijn medeverantwoordelijk aan het afslachten van burgers....

Jawel hoor, ze hebben er wat over gezegd. Ze doen niets, dat is waar. In Irak hebben ze wat gedaan. Resultaat was de strontemmer. Afghanistan, resultaat was meer haat.
Nu doen ze niets. Goed voor hen dat ze zich eindelijk realiseren dat ze voortaan geen wereldpolitie moeten spelen.

knots71karel
27-12-13, 17:47
Zeker weten Knots Karel, je hebt helemaal gelijk. Maar je doorziet mij niet omdat ik nogal cynisch ben.

Cerious Request vanwege die diarree?

Ik erger mij dood op die groene heuvel daar in Burundi!

Informatie vanwege het vervuilde water met al die poep?

Voor je het weet is het drolletje al op gedroogd door de Zon!

Het water stroomt wel door.

Burundi ligt naast Ruwanda. Zo groen als gras.
Dan in bloed gedrenkt kwam ook in het hemelse water terecht, de lijken.

Of kijk naar Ethiopie waar kindsoldaten naar water moesten gaan zoeken met bakje en schep. Christenkinderen en moslimkinderen. Waar ze ook een rivier aantroffen met overschot aan dode lichamen.

Hoe walgelijk!

Waar kleine onschuldige meisjes van nog geen zes jaar oud moest leren schieten met een K-47.

Daar is dit wapen niet voor bedoelt zegt de ontdekker er van die dit jaar is overleden.
Een inwoner uit Rusland. De bedenker ervan.

Wilders heeft niks te maken met de wapen industrie en ik ook niet. En jij ook niet.

Dus wat zit je nu toch te zieken!!

Wat Rusland en China.

Ik heb geen boter op mijn hoofd, als je dat bedoelt.

Kijk naar Amerika in het verleden, kijk naar de docu van Oliver Stone. Geschiedenis van Amerika.
Het is alleen maar: napalm,en fragmentatiebombardementen. Ontbladering waar nu nog steeds de Vietnamese bevolking onder leidt.
Heroschima en Nagisaki die atoombom, die nooit had gemogen.

En vergeet niet het gas waar de joodse mensen in gaskamers zijn gedood....(dit was Hitler,nazi-Duitsland)

En dat alles vanuit het christelijk moraal?

Als we blijven geloven naar het spreekwoord..
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen.
Dan komt het nooit goed.

Als wij investeren in kinderen die overlijden aan diarree.
Dan is dit in mijn ogen geen investering.
Je investeert in stammen, die elkaar weer bestrijden.
Die elkaar met beelden je hersenen door klieven, met haat.
Edele delen afsnijden zoals in Liberia gebeurde?
No way!
En ze lachten ook nog?

Christenen blijven geven. Zoals Jezus investeerde in de mens.Vrede zij met Hem.
Moslims blijven investeren zoals Mohammed. Vrede zij met hem.

Geloven denken dat het paradijs, de hemel er moet zijn.

Waarom?

Dan mogen ze er hier die puinhoop van maken die er nu nog steeds is!

Ik wil denken wat ik zelf wil
niet die ander
die indoctrinatie
het
kwaad
omgezet in het andere kwaad.

die vergelding
waar aan ik ook blootgesteld ben.

Vooroordelen, die is slecht
aan luister naar die keus
die er nooit was.

Waar die kinderen
in die kampen
verdwijnen.

Onze kinderen
die kinderen
waaraan
onze wereld
schuldig
is.

Niet die vogels
en die duiven
en
de wolken en de
Zon.

Ook niet maan.

niet al die dieren
en ook niet al die mieren
maar de mens
is schuldig aan
die verlichting
die verlichting
in schuld en boete.

kerk en samenleving
indoctrinatie
zoals het vuurwerk
in wetenschap
een samenleving
verdwijnt
als sneeuw
onder de zon.

En niemand wist meer hoe het was.

Hoe de alcohol,de ontmaagding overstijgt
achja die beulen
die beulen hoe mannen kunnen zijn
en al die
klote vrouwen
die er mee om hoog stijgt.

prettige jaarwisseling,
hoe de wind waait
zo waait mijn rokje.

goede tijden! tweeduizend en veertien!

Jij ook Knots!

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiii boem boem au au wauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.


en toen was het stil.

Voor iedereen vrede op aarde.


Dat laatste is wederzijds ,ik wens ook iedereen VREDE op AARDE.

Maar verder is jou schrijven een vorm van een aan het ziekelijk grenzende haat *) en antiphatie ten opzichte van mensen die .............
tot het blanke Westerse ras behoren , en vooral tegen die mensen die geen MOSLIM zijn!
En dan nog het duivelse AMERIKA (wat overigens een land is waar ALLE RASSEN VAN DE WERELD WONEN en allemaal AMERIKANEN zijn !
Alles is de schuld van boven genoemde mensen , wat ze ook doen of laten het is NOOIT GOED ,althans in jou ogen niet .
Want zo is het toevallig wel !
Nu mag je weer een krijsend en gillend antwoord geven !
*)Zielig hoor ,maar ik krijg het idee dat jij, je langzamerhand of meer acuut ontwikkelt tot de psychotische waanstemming. Projectie van eigen gevoelens van boosheid naar de omgeving kan leiden tot paranoïde:
'De ander zal wel boos op mij zijn en mij bedreigen', terwijl JIJ in feite zelf boos bent op de ander.
Deze paranoïde geeft een sluimerend en vaag gevoel van onbehagen, angst en bedreiging, de basis voor de psychose.
Ook kan jij menen dat neutrale of voor anderen bedoelde opmerkingen, eigenlijk bedoeld zijn als negatieve toespelingen op de eigen persoon. Deze betrekkingsideeën kunnen gemakkelijk tot waanideeën uitgroeien, waardoor de ideeën niet meer voor correctie toegankelijk zijn.
Dit boven staand is niet kwaad bedoeld hoor ! maar gebaseerd op jaren levens ervaring van een oude man die al veel heeft meegemaakt ,en zelf als kind zijnd al ondervonden heeft wat helaas nu nog steeds andere kinderen in gebieden waar oorlog is ondervinden .

Persoonlijk vind ik de onderstaande Soerah erg goed bij jou passen :
SOERAH AL HADDJ (22) Deel 17 nr 35

:blij:

knots71karel
28-12-13, 18:27
Vandaag was het ''tamelijk ''rustig in Aleppo :zegniets:

luchtaanval op markt Aleppo kost tientallen levens - Burgeroorlog in ... (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13828/Burgeroorlog-in-Syrie/article/detail/3569033/2013/12/28/Luchtaanval-op-markt-Aleppo-kost-tientallen-levens.dhtml)www.volkskrant.nl/...Syrie/.../Luchtaanval-op-markt-Aleppo-kost-tientallen...

3 uur geleden - Een luchtaanval op een markt in de Noord-Syrische stad Aleppo ... Het is waarschijnlijk dat het dodental oploopt, meldde het observatorium.

super ick
28-12-13, 19:33
Vandaag was het ''tamelijk ''rustig in Aleppo :zegniets:

luchtaanval op markt Aleppo kost tientallen levens - Burgeroorlog in ... (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13828/Burgeroorlog-in-Syrie/article/detail/3569033/2013/12/28/Luchtaanval-op-markt-Aleppo-kost-tientallen-levens.dhtml)www.volkskrant.nl/...Syrie/.../Luchtaanval-op-markt-Aleppo-kost-tientallen...

3 uur geleden - Een luchtaanval op een markt in de Noord-Syrische stad Aleppo ... Het is waarschijnlijk dat het dodental oploopt, meldde het observatorium.



En zes aanvallen op Israel maar dat wordt pas nieuws als ze terug gaan schieten.

knots71karel
28-12-13, 22:58
En zes aanvallen op Israel maar dat wordt pas nieuws als ze terug gaan schieten.

Kijk ik ben ook geen fan van Israel , en sta zeker niet achter hun methode van ''landje pik'' maar van een andere kant wat stelt Israel nu voor? een klein plukje dorre woestijn dat ze hier en daar wat vruchtbaarder hebben gemaakt. Als je andere landen bekijkt die hun omringen en allemaal een ding gemeen hebben en dat is jaloersheid , hoe dat handje vol Joden het tot nu toe uithoud in het midden van het ''wespennest'' waar ze in zitten,want zo is het wel !En wat de Palestijnen betreft in denk dat er honderdduizenden mensen jaloers zijn op de ''veilige strook '' waar ze nu zitten . Kijk maar naar de landen om hun heen waar onrust en zelfs oorlog heerst.
Ze schreeuwen moord en brand om de Palestijnen maar ondertussen slopen ze elkaar , en o wee als die Joden ook maar iets doen ! dan is er al een topic over het minste of geringste foutje!
BEHALVE als ik een topic plaats over een Palestijns meisje dat omkwam afgelopen week door een vergelding maatregel van Israel dan is er geen enkele reactie !
Voor mij het zoveelste bewijs dat sommige het niks uit maakt zolang ze zelf maar hun gal kunnen spuien (door een andere topic via een omweg).
Raar maar wel de waarheid !

(leen)
28-12-13, 23:39
We raken er al aan gewend :brozac:

Nou, het is het speeksel in de mond van het m.o. niet waard, slecht wanneer de schuld op het westen geschoven kan worden komen de letterridders weer in de benen,

knots71karel
29-12-13, 01:12
Nou, het is het speeksel in de mond van het m.o. niet waard, slecht wanneer de schuld op het westen geschoven kan worden komen de letterridders weer in de benen,

Het is jammer , maar je hebt volkomen gelijk ,ik durf nog verder te gaan met het zgn ''westen''wordt hoofdzakelijk het Christendom bedoeld met voorop als grootste boosdoender het Rooms katholieke geloof.
Want landen zoals Rusland ,China ,JAPAN enz worden zelden genoemd onder de haatzaaiers .
Net zo goed als Wilders en consorten in een adem genoemd worden met NEDERLAND .