PDA

Bekijk Volledige Versie : Armlastige moet stoppen met roken



Umarvlie
17-12-13, 08:52
AALTEN, - De Achterhoekse gemeente Aalten geeft inwoners die gebruik maken van de schuldhulpverlening, voortaan een ’negatief rookadvies’.

Wanneer Aaltenaren voortaan bij de Stadsbank aankloppen voor financiële hulp en roken, krijgen ze het advies om daarmee te stoppen. De gemeente zegt weinig zin te hebben in ’dweilen met de kraan open’.

Moesten armlastige Aaltenaren voorheen rechtstreeks aankloppen bij de Stadsbank Oost-Nederland, per 1 februari volgend jaar gaat dat veranderen en wordt de gemeente rechtstreeks verantwoordelijk voor de schuldhulpverlening. Dit is een uitvloeisel van landelijk beleid.

De gemeente Aalten heeft nu cliënten van de Stadsbank gewaarschuwd dat er voortaan strenger zal worden opgetreden. Cliënten die roken, krijgen het dringende advies de sigaret voortaan te laten staan. „Maar we kunnen mensen daartoe niet dwingen”, aldus gemeentewoordvoerster Laura Jansen.

(Bron: Telegraaf)

knuppeltje
17-12-13, 08:58
Gezien de gemiddelde gezondheid van de minima, en het voedselpatroon dat daarmee aan ten grondslag ligt, een prima idee. Niet meer blowen, geen broodjes vette bek meer, en een gratis en verplicht te gebruiken van een abonnement bij een fitnessclub. :blowen:

mark61
17-12-13, 11:52
Daarom hebben ze in Amerika 'food stamps', alleen te besteden aan normale boodschappen. Op zich niet zo'n gek idee :)

The Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP),[1] formerly known as the Food Stamp program, provides food-purchasing assistance for low- and no-income people living in the U.S. It is a federal aid program, administered by the U.S. Department of Agriculture, under the Food and Nutrition Service (FNS) Administration, though benefits are distributed by each U.S. state's Division of Social Services or Children and Family Services. Benefits can be used to purchase any prepackaged edible foods, regardless of nutritional value (e.g. soft drinks and confections). Hot foods (such as those found in a supermarket deli) are ineligible, as well as items in fast food restaurants and similar retail settings.

In the 2012 fiscal year, $74.6 billion in food assistance was distributed.[4] As of September 2012, 47.7 million Americans were receiving on average $134.29 per month in food assistance.[4] More than 15% of the U.S. population receive food assistance.[5]

Supplemental Nutrition Assistance Program - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Supplemental_Nutrition_Assistance_Program)

Alleen is in Amerika cola natuurlijk een eerste levensbehoefte :) Kan me nog heisa herinneren dat je er ook alcohol mee kon kopen. Is denk ik afgeschaft.

Soldim
17-12-13, 12:31
Daarom hebben ze in Amerika 'food stamps', alleen te besteden aan normale boodschappen. Op zich niet zo'n gek idee :)

Behalve voor hen die WC papier, maand verband en tandpasta nodig hebben. Die worden gedwongen hun food stamps te verkopen, zodat ze andere noodzakelijk producten kunnen bekostigen. Ik geloof dat ze ongeveer de helft krijgen. Ie, voor 50$ aan food stamps krijgen ze 20$ of 25$.

Ik zit altijd in dubio over dat soort systemen, en maatregelen. Aan de ene kant is het de vraag of armen hun recht op vrije keuze en consumptie hebben verspeeld, en of je op een dergelijke manier in de individuele levenssfeer mag in grijpen. Aan de andere kant, waarom moeten mijn belasting centen gebruikt worden om de ongezonde verslavingen van een stel loosers te financieren.

Af en toe zou ik willen dat ik er een zwart-wit wereld beeld op na hield :hihi:

mark61
17-12-13, 13:20
Behalve voor hen die WC papier, maand verband en tandpasta nodig hebben. Die worden gedwongen hun food stamps te verkopen, zodat ze andere noodzakelijk producten kunnen bekostigen. Ik geloof dat ze ongeveer de helft krijgen. Ie, voor 50$ aan food stamps krijgen ze 20$ of 25$.

Ik zit altijd in dubio over dat soort systemen, en maatregelen. Aan de ene kant is het de vraag of armen hun recht op vrije keuze en consumptie hebben verspeeld, en of je op een dergelijke manier in de individuele levenssfeer mag in grijpen. Aan de andere kant, waarom moeten mijn belasting centen gebruikt worden om de ongezonde verslavingen van een stel loosers te financieren.

Af en toe zou ik willen dat ik er een zwart-wit wereld beeld op na hield :hihi:

Ja, dat is dan als ze totaal geen ander inkomen hebben. Wanneer is dat nou? Maar je kan natuurlijk makkelijk een systeem uitdenken waarin normale non-foods ook zitten.

Ik heb trouwens het idee dat ik veel minder aan non-foods uitgeef dan aan eten.

Ja, I feel ya :hihi:

Maar misschien zou het werken als je een gedeelte van een uitkering 'reserveert' voor normale boodschappen. Dan grijp je gedeeltelijk in. Kan iemand kiezen tussen wc-papier en drank en sigaretten :)

H.P.Pas
17-12-13, 16:35
Aan de andere kant, waarom moeten mijn belasting centen gebruikt worden om de ongezonde verslavingen van een stel loosers te financieren.



Worden ze ook niet; de sigaretten-prijs bestaat voor 90% uit accijns, die aan de staatskas onttrokken wordt als die loosers stoppen met roken. Een geval van vestzak broekzak politiek.