PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Afgezette Mursi had terroristisch plan'



Umarvlie
18-12-13, 14:15
CAIRO - De afgezette president van Egypte, Mohamed Mursi, spande samen met buitenlandse organisaties om terroristische aanslagen in Egypte te plegen. Dit hebben aanklagers woensdag in Caïro naar voren gebracht. Mursi wordt al berecht wegens andere aanklachten, met name de dood van betogers bij ongeregeldheden.

Maar in de nieuwe aanklacht wordt Mursi van de Moslimbroederschap van veel ernstiger feiten beschuldigd. Daar staat mogelijk de doodstraf op. Mursi zou „een terroristisch plan” hebben beraamd samen met de Palestijnse versie van de broederschap, Hamas, en met de Libanese sjiitische beweging Hezbollah.

Mursi werd in 2012 de eerste democratisch gekozen president van Egypte. Begin juli werd hij afgezet door het leger. Het leger heerste van 1952 tot 2012 over het land, de laatste 30 jaren voornamelijk met luchtmachtgeneraal Hosni Mubarak als president.

(Bron: Telegraaf)

Zo zo .. met Hamas en met Hezbollah nog wel?

mark61
18-12-13, 14:17
Whatever. Er is niks meer serieus te nemen van dat volk, de Sissi's.

knuppeltje
18-12-13, 14:37
Eer dat proces klaar is, zullen er nog wel allerlei idiote beschuldigingen bijkomen.

Umarvlie
18-12-13, 14:51
Tja, ook veel slachtoffers ben ik bang.

knuppeltje
18-12-13, 15:23
Tja, ook veel slachtoffers ben ik bang.

Ik vrees van wel.

super ick
18-12-13, 15:35
Laten ze in Egypte dan maar hun zegeningen tellen dat Hezbollah het druk heeft in Syrië.

mark61
18-12-13, 15:44
Laten ze in Egypte dan maar hun zegeningen tellen dat Hezbollah het druk heeft in Syrië.

Huh?

.

knuppeltje
19-12-13, 10:00
Laten ze in Egypte dan maar hun zegeningen tellen dat Hezbollah het druk heeft in Syrië.

Dit slaat nu echt als een tang op een varken.