PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderzoek naar Brusselse agenten die hulp weigerden aan homo



Marsipulami
18-12-13, 16:24
Onderzoek naar Brusselse agenten die hulp weigerden aan homo

Vandaag om 09:56 door kba, mkm



18426
Jonatas Baptista. Foto: if

Jonatas Baptista is het slachtoffer geworden van gaybashing op de Grote Markt in Brussel.

De Braziliaanse student Jonatas Baptista meldt op de Facebookpagina van *Outrage!, de vereniging tegen homofobie en gaybashing, dat twee agenten bij wie hij hulp zocht, hebben geweigerd de daders op te pakken.

De Brusselse lokale politie onderzoekt het incident dat plaatsvond in de nacht van zaterdag op zondag.

‘Twee jongens die met hun vriendinnetjes voorbijliepen, maakten mij en een vriend uit voor flikkers’, zegt de jongeman. ‘Toen ik mijn vriend vroeg wat er scheelde, greep een van hen me bij de schouder en begon me te slaan. Ik kreeg twee vuistslagen en mijn bril brak, terwijl de meisjes ermee stonden te lachen. Mijn vriend kreeg ook een slag en rende naar twee agenten die wat verder stonden.’

Commissariaat

De agressieveling ging ervandoor, maar volgens Baptista weigerden de agenten iets te ondernemen. ‘Eén van hen zei me zelfs dat ik moest zwijgen of dat hij de volgende zou zijn die me een klap zou geven. Toen we probeerden uit te leggen wat er gebeurd was, zeiden ze dat ze wel wat anders te doen hadden.’

Het slachtoffer ging daarop met zijn vriend naar het commissariaat aan de Kolenmarkt en diende een klacht in.

‘Die klacht is rond één uur ‘s nachts genoteerd’, bevestigt Ilse Van De Keere, woordvoerster van de Brusselse lokale politie.

‘Er is een dossier geopend voor de feiten van slagen en verwondingen en er loopt een intern onderzoek naar de houding van de twee agenten.’

Marsipulami
18-12-13, 16:25
Zullen waarschijnlijk katholieke politieagenten geweest zijn, die elke zondag naar de mis gaan en teveel naar de paus geluisterd hebben.

mark61
18-12-13, 16:57
Is er in Brussel nog een agent te vinden die niet in een schandaal verwikkeld is?

knuppeltje
19-12-13, 08:44
Zullen waarschijnlijk katholieke politieagenten geweest zijn, die elke zondag naar de mis gaan en teveel naar de paus geluisterd hebben.

Zoiets zou echt niet bij me opkomen, laat staan dat ik het zou zeggen.

super ick
19-12-13, 09:22
Tja, jonge mannen zeggen iets of attenderen elkaar op een paar flikkers, (Bargoens voor homoseksuelen).

Optie1: Schouders ophalen en doorlopen. Niets aan de hand.
Optie2: Verhaal gaan halen met onzekere afloop. Aangezien de meeste jonge mannen niet reageren in de trant van: ja, sorry. Ik attendeerde mijn vriend erop dat jullie waarschijnlijk homoseksueel zijn. Mijn oprechte excuses nogmaals. Mag ik u, en uw vriend een rondje in de zweefmolen aanbieden op onze kosten?
Gewoon voor optie 1 gaan. Je moest eens weten wat vrouwen soms naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Uiteraard wil ik er nog even bij vermelden dat geweld absoluut uit den boze is en keihard moet worden bestraft.

knuppeltje
19-12-13, 09:45
Tja, jonge mannen zeggen iets of attenderen elkaar op een paar flikkers, (Bargoens voor homoseksuelen).

Optie1: Schouders ophalen en doorlopen. Niets aan de hand.
Optie2: Verhaal gaan halen met onzekere afloop. Aangezien de meeste jonge mannen niet reageren in de trant van: ja, sorry. Ik attendeerde mijn vriend erop dat jullie waarschijnlijk homoseksueel zijn. Mijn oprechte excuses nogmaals. Mag ik u, en uw vriend een rondje in de zweefmolen aanbieden op onze kosten?
Gewoon voor optie 1 gaan. Je moest eens weten wat vrouwen soms naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Uiteraard wil ik er nog even bij vermelden dat geweld absoluut uit den boze is en keihard moet worden bestraft.

Huh? Bargoens was het Amsterdamse dieventaal. Je associeert homoseksuelen dus als dieven. Wie is er hier homofoob, denk je? :blowen:

Optie 1: Huh? Het Braziliaanse slachtoffer, die vast die vast niet verstond wat er uit die gore bek kwam, vroeg na dat gescheld aan zijn Belgische vriend, wat er scheelde. Ik zou, met met de nodige moeilijke hersengymnastiek, me kunnen indenken dat die Braziliaan echt niet wist dat zoiets volstrekt verboden was, ook al is de politie in België al jaren in opspraak. Stomme Brazilianen ook altijd! :duizelig:

Optie 2: Verhaal halen bij een paar toekijkende politiegaten omdat je gemolesteerd wordt door zo'n idioot, zou inderdaad ook verboden moeten zijn, als dat nog niet is. En aangifte daarover doen, zou natuurlijk ook zo snel mogelijk verboden moeten worden, als dat nog niet zo zou zijn. :duizelig:

De rest van je verhaal is nog grotere onzin, zeker als je er nog een dergelijke slotopmerking bijmaakt. :blowen:

mark61
19-12-13, 12:41
Tja, jonge mannen zeggen iets of attenderen elkaar op een paar flikkers, (Bargoens voor homoseksuelen).

Optie1: Schouders ophalen en doorlopen. Niets aan de hand.
Optie2: Verhaal gaan halen met onzekere afloop. Aangezien de meeste jonge mannen niet reageren in de trant van: ja, sorry. Ik attendeerde mijn vriend erop dat jullie waarschijnlijk homoseksueel zijn. Mijn oprechte excuses nogmaals. Mag ik u, en uw vriend een rondje in de zweefmolen aanbieden op onze kosten?
Gewoon voor optie 1 gaan. Je moest eens weten wat vrouwen soms naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Uiteraard wil ik er nog even bij vermelden dat geweld absoluut uit den boze is en keihard moet worden bestraft.

Beweer je hier nou dat homo's alleen in elkaar geslagen worden als ze 'verhaal gaan halen'?

super ick
20-12-13, 15:14
Beweer je hier nou dat homo's alleen in elkaar geslagen worden als ze 'verhaal gaan halen'?

Hèhè ik ben blij dat je de vraag stelt, anders had ik niet meer gereageerd.
Ik denk dat we elkaar intussen wel een beetje kennen. Natuurlijk wil ik dat niet zeggen. Natuurlijk moeten homoseksuelen zich volledig vrij kunnen bewegen zonder lastig gevallen te worden door wie dan ook. Natuurlijk keur ik geweld af.

Wat ik wel wilde zeggen is dat je pubers soms beter kunt negeren. In dat licht moet je ook mijn opmerking zien over wat vrouwen op dat vlak soms over hun kant laten gaan. Mijn vrouw en dochter worden wekelijks, in meer of mindere mate, lastig gevallen. Naroepen, nalopen, gluren, aanspreken, etc. Negeren en als het te irritant wordt zeggen dat ze op moeten tiefen werkt het beste.

super ick
20-12-13, 15:16
Huh? Bargoens was het Amsterdamse dieventaal. Je associeert homoseksuelen dus als dieven. Wie is er hier homofoob, denk je? :blowen:

Optie 1: Huh? Het Braziliaanse slachtoffer, die vast die vast niet verstond wat er uit die gore bek kwam, vroeg na dat gescheld aan zijn Belgische vriend, wat er scheelde. Ik zou, met met de nodige moeilijke hersengymnastiek, me kunnen indenken dat die Braziliaan echt niet wist dat zoiets volstrekt verboden was, ook al is de politie in België al jaren in opspraak. Stomme Brazilianen ook altijd! :duizelig:

Optie 2: Verhaal halen bij een paar toekijkende politiegaten omdat je gemolesteerd wordt door zo'n idioot, zou inderdaad ook verboden moeten zijn, als dat nog niet is. En aangifte daarover doen, zou natuurlijk ook zo snel mogelijk verboden moeten worden, als dat nog niet zo zou zijn. :duizelig:

De rest van je verhaal is nog grotere onzin, zeker als je er nog een dergelijke slotopmerking bijmaakt. :blowen:

Optie1: je antenne staan overdreven gevoelig afgesteld.
Optie2: je probeert mij opzettelijk verkeerd te interpreteren.

In beide gevallen heb ik geen zin er iets aan te doen. Je kijkt dus maar wat je ermee doet. :vingers: en :zwaai:

knuppeltje
20-12-13, 15:20
Optie1: je antenne staan overdreven gevoelig afgesteld.
Optie2: je probeert mij opzettelijk verkeerd te interpreteren.

In beide gevallen heb ik geen zin er iets aan te doen. Je kijkt dus maar wat je ermee doet. :vingers: en :zwaai:

:maf:

super ick
20-12-13, 17:04
:maf:

Zozo, je ziet er goed uit de laatste tijd.

Samir75017
20-12-13, 17:43
Mijn vrouw en dochter worden wekelijks, in meer of mindere mate, lastig gevallen. Naroepen, nalopen, gluren, aanspreken, etc. Negeren en als het te irritant wordt zeggen dat ze op moeten tiefen werkt het beste.

Weekly ? Not so long ago, you said it was on a daily basis ...

Well, maybe your wife and daughter really like it and ask for it ...

knuppeltje
21-12-13, 08:50
Zozo, je ziet er goed uit de laatste tijd.

Ik mag nog steeds niet mopperen.

super ick
21-12-13, 11:24
Weekly ? Not so long ago, you said it was on a daily basis ...

Well, maybe your wife and daughter really like it and ask for it ...

Wegens omstandigheden komen zij momenteel minder in het centrum. Daarom hebben ze momenteel wat minder last. Zoals je kunt zien overdrijf ik dus niet. Als het ietsje minder wordt pas ik dat ook aan.

Vertel eens onbeschofte kutbarbaar, hoe zouden mijn vrouw en dochter erom kunnen vragen?

Samir75017
21-12-13, 12:02
Vertel eens onbeschofte kutbarbaar, hoe zouden mijn vrouw en dochter erom kunnen vragen?

You felt free to point the finger at those 2 homo's in this case. Why could I not feel free to point the finger at your wife/daughter, Super Sick ?

You are known for your Islamophobia, but are you homophobic too ?

super ick
22-12-13, 18:50
You felt free to point the finger at those 2 homo's in this case. Why could I not feel free to point the finger at your wife/daughter, Super Sick ?

You are known for your Islamophobia, but are you homophobic too ?

Ik heb nergens een vinger naar gewezen, ik heb nergens gesteld dat ze er om gevraagd zouden hebben. Dat is net het verschil met jou smerige insinuatie.

Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik geen enkele probleem met moslims. Ik heb daar nog een uitleg over gegeven. Alleen in de islam zie ik wel dingen waar ik niet achter kan staan. Moslims die de nadruk op die zaken leggen sta ik ook niet achter.
Als je je lekker voelt met mij uitmaken voor islamhater of foob dat moet je dat lekker doen. Geef je onderbuikje maar lekker de vrije loop. Als er hier iemand bevooroordeeld is en last heeft van een kokerblik dan ben jij dat. Jij ziet alles vanuit 1 invalshoek, pure armoede.

Ibrah1234
22-12-13, 18:58
Weekly ? Not so long ago, you said it was on a daily basis ...

Well, maybe your wife and daughter really like it and ask for it ...

Vrouwen en meisjes die er zelf om vragen. Vuile achterbakse misselijke.............. nog een zootje scheldwoorden.

Wat heb ik een hekel aan dit soort mannetjes. Zijn geen kerels maar laffe honden.

Samir75017
22-12-13, 19:11
Ik heb nergens een vinger naar gewezen, ik heb nergens gesteld dat ze er om gevraagd zouden hebben. Dat is net het verschil met jou smerige insinuatie.

Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik geen enkele probleem met moslims. Ik heb daar nog een uitleg over gegeven. Alleen in de islam zie ik wel dingen waar ik niet achter kan staan. Moslims die de nadruk op die zaken leggen sta ik ook niet achter.
Als je je lekker voelt met mij uitmaken voor islamhater of foob dat moet je dat lekker doen. Geef je onderbuikje maar lekker de vrije loop. Als er hier iemand bevooroordeeld is en last heeft van een kokerblik dan ben jij dat. Jij ziet alles vanuit 1 invalshoek, pure armoede.

Have you already ordered Wilders' anti-Islam sticker ?

Be quick. Op = op.

Juffrouw_Saartje
22-12-13, 20:30
Wat ik wel wilde zeggen is dat je pubers soms beter kunt negeren.

Ze moeten gewoon hun handen thuis houden, klaar.


In dat licht moet je ook mijn opmerking zien over wat vrouwen op dat vlak soms over hun kant laten gaan. Mijn vrouw en dochter worden wekelijks, in meer of mindere mate, lastig gevallen. Naroepen, nalopen, gluren, aanspreken, etc. Negeren en als het te irritant wordt zeggen dat ze op moeten tiefen werkt het beste.

Dat is vreemd, ik loop best vaak in drukke straten, en niemand die mij lastig valt.

knots71karel
22-12-13, 21:15
Ze moeten gewoon hun handen thuis houden, klaar.



Dat is vreemd, ik loop best vaak in drukke straten, en niemand die mij lastig valt.

Mijn ex overbuurvrouw heeft ook geen last , ze is 84 en loopt met haar rollator zonder na gefloten te worden !
Zelfs geen sssssissjje met hoerrrrrr valt haar ten deel , hoe zou dat toch komen ?
Zelfs in drukke straten niet .
:vreemd:

super ick
23-12-13, 08:21
Ze moeten gewoon hun handen thuis houden, klaar.



Dat is vreemd, ik loop best vaak in drukke straten, en niemand die mij lastig valt.

DAAR ben ik het 100% mee eens.

Dat kan best. Plaats anders even je foto. Misschien wordt er dan eea duidelijk.