PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerderheid tegen bezoek premier aan Winterspelen



knuppeltje
22-12-13, 08:59
AD.nl

Zondag 22 december 2013 - 9u50:57

Door: redactie
22-12-13 - 08:58 bron: ANP
Kwart oordeelt dat Rutte wel moet gaan naar Sotsji

De meeste Nederlanders vinden dat premier Mark Rutte de Olympische Winterpelen in Sotsji in Rusland moet mijden. Bijna twee derde (63 procent) meent dat hij het voorbeeld moet volgen van andere landen die hebben aangekondigd dat hun staatshoofden of regeringsleiders niet naar de Spelen gaan wegens onder meer de mensenrechtensituatie in het land. Een kwart oordeelt dat Rutte wel zijn gezicht moeten laten zien.

Over een eventueel bezoek van koning Willem-Alexander aan de Spelen zijn de meningen meer verdeeld, blijkt verder uit de peiling die De Hond zondag publiceerde. Bijna de helft (49 procent) vindt dat de koning thuis moet blijven en 42 procent zegt dat hij er wel naar toe moet.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder ten minste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. (AD.nl)

Ik vind dat ook. Ik bedoel: die gasten van Greenpeace hebben gratie, die meiden van dat kerkliedje krijgen dat ook wel en Chodorowski loopt ook weer als vrij man rond. Dus wat let ons?

Waarom men er wat betreft onze Aleks daar iets anders over denkt, snap ik niet.