PDA

Bekijk Volledige Versie : Het ging de laatste tijd tamelijk goed in Beiroet ! en nu ?



knots71karel
29-12-13, 14:02
Slachtoffer nam selfie vlak voor bomaanslag BeiroetBewerkt door: redactie − 29/12/13, 10:06
http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2013/17/15/1/20131229100346/media_xl_2017456.jpg
© AFP. Libanese militairen en hulpdiensten bij de ontplofte auto in Beiroet, vrijdag.
De 16-jarige Mohammed al-Chaar die gisteren is bezweken aan zijn verwondingen na de bomaanslag in Beiroet afgelopen vrijdag postte vlak voor de autobom ontplofte nog een selfie met drie vrienden op sociale media.


Op de foto is Al-Chaar te zien met drie vrienden, ze staan vlakbij de auto (het zou gaan om de jeep, linksboven) die even later ontplofte. Al-Chaar raakte zwaargewond bij de bomaanslag en werd opgenomen in het ziekenhuis. Daar is hij gisteren bezweken aan zijn verwondingen.

De selfie die de tiener postte op onder meer Twitter ging in korte tijd het internet over. Op het bericht van Al-Chaars overlijden volgde op Facebook en Twitter een stroom aan eerbetonen aan de jongens.

De aanslag gebeurde vrijdagochtend in het centrum van de Libanese hoofdstad Beiroet en kostte aan zeven mensen het leven. De aanslag was gericht op Mohammed Chatah, een ex-minister van financiën en een vertrouweling van de in 2005 vermoorde premier Rafik Hariri. De voormalig minister wordt vanmiddag begraven. De regering heeft vandaag uitgeroepen tot een dag van rouw.

super ick
29-12-13, 14:32
Eerbetoon? Wat zijn het toch zieke geesten. Totaal vertieft en verknipt.

Good Kahuna
29-12-13, 20:57
Eerbetoon? Wat zijn het toch zieke geesten. Totaal vertieft en verknipt.

Ik kan uit dit bericht niet opmaken of de vrienden de zelfmoordaanslag hebben gepleegd. Als ik zou moeten gokken, zou ik eigenlijk denken van niet.

knots71karel
29-12-13, 21:13
Ik kan uit dit bericht niet opmaken of de vrienden de zelfmoordaanslag hebben gepleegd. Als ik zou moeten gokken, zou ik eigenlijk denken van niet.

Waar het mij om gaat is dat ,er weer een aanslag is gepleegd , ten koste van zeven ! mensen levens .
het motief voor de aanslag is mij ook niet helemaal duidelijk , een EX Minister van financiën ?