PDA

Bekijk Volledige Versie : "Toestand van Ariël Sharon plots verslechterd"



Marsipulami
01-01-14, 22:52
"Toestand van Ariël Sharon plots verslechterd"

Belga

wo 01/01/2014 - 20:39 Michael Torfs

De medische toestand van de voormalige Israëlische premier Ariël Sharon gaat achteruit. Dat heeft de militaire radio gemeld. Sharon ligt al bijna 8 jaar in een coma nadat hij een beroerte kreeg. Hij kampt naar verluidt met ernstige nierproblemen.

Sharon (85) werd op 4 januari 2006 getroffen door een beroerte toen hij premier was. Hij was toen de leider van het rechtse Likoedblok. Sharon kwam in een coma terecht, waarop zijn zonen beslisten om hem kunstmatig in leven te houden. Sharon kon echter nooit uit zijn coma ontwaken.

Na een heelkundige ingreep is de toestand van Sharon plots verslechterd. Hij zou zware nierproblemen hebben. Volgens het dagblad Haaretz zou zijn overlijden slechts een kwestie van dagen zijn als zijn toestand niet verbetert. Sharon ligt in het Tel Hashomerziekenhuis bij Tel Aviv.

Sharon, een ex-generaal in het leger, was eerst onder meer minister van Defensie vooraleer hij in 2001 premier van Israël werd. Hij hield altijd een harde politiek aan tegenover de Palestijnen, en onder zijn ministerschap vond in 1982 het bloedbad plaats in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila.

knots71karel
01-01-14, 22:57
Dit onderwerp is ook al op W.S.D.B te lezen !

Uiteraard met aangepaste reactie,s :jeweetog:

mark61
01-01-14, 23:20
Plots blijkt hij al zeven jaar dood.

Joesoef
02-01-14, 07:21
Hij was al jaren dood. Vreemd soort sadisme om iemand die eigenlijk al dood is te opereren en kosten wat het kost in leven te houden.

Alleen maar uitstel van de aankomst in de hel. Iets anders kan ik niet bedenken.

super ick
02-01-14, 09:26
Hij was al jaren dood. Vreemd soort sadisme om iemand die eigenlijk al dood is te opereren en kosten wat het kost in leven te houden.

Alleen maar uitstel van de aankomst in de hel. Iets anders kan ik niet bedenken.

Zoals ik het toen begreep ademde hij zelfstandig en wilde hij niet sterven. Euthanasie was geen optie ivm geloof.