PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Moslimorganisatie zorgt voor veilig vieren van oud en nieuw



MoStar
02-01-14, 20:42
18467

Dit jaar heeft de organisatie Al-Hidayah er mede voorgezorgd dat de oud en nieuw viering in de Haagse Schilderswijk veilig is verlopen. De organisatie maakt deel uit van de Haagse stichting As-Soennah.

De hulp van Al-Hidayah aan de gemeente Den Haag bestond onder andere uit een reeks activiteiten welke werden gehouden in een schoolgebouw. Daarnaast hielp een groep mensen van Al-Hidayah en andere vrijwilligers de politie met het surveilleren van de straat.

Onder de groep van vrijwilligers die het Haagse politiekorps hielp met het veilig houden van de wijk zat onder andere de ex-PVV politicus Arnoud van Wijk. Door middel van een Facebook post liet de bekeerde politicus weten dat hij ook van de partij was.

Al-Hidayah organiseert overigens al jaren evenementen rond oud en nieuw om zo de buurt veiliger te houden. Vergeleken met andere steden was het in Den Haag erg rustig tijdens oud en nieuw. Het iniatief heeft dus mogelijk een goede impuls gehad op de inwoners van de Schilderswijk. Ook andere islamitische organisaties helpen steeds vaker mee met het bewoonbaar houden van de buurt.

Foto: Frans de Wit (http://www.flickr.com/photos/fransdewit/)

Eke
03-01-14, 09:19
Mo-Star, dit gebeuren herinner ik me nog van vorig jaar omdat ik dit een enthousiaste, positieve bijdrage vind aan onze buurt(en). :fpetaf:

super ick
03-01-14, 09:25
Waar bemoeien die moslimorganisaties zich mee? Ik heb hier gelezen dat echte moslims niets aan de jaarwisseling doen. Dat het haram is. Het zijn dus geen moslims die voor deze overlast zorgen.