PDA

Bekijk Volledige Versie : Vitesse speler mag Emiraten niet binnen en Geert Wilders is als de kippen erbij om te reageren



SportFreak
05-01-14, 23:49
Vitesse moet het de komende dagen op het trainingskamp in de Verenigde Arabische Emiraten doen zonder Dan Mori. De speler uit Israël mag vanwege zijn nationaliteit het land niet in, zo heeft de club zondagavond bevestigd.
Mori liet weten nu maar in Nederland te gaan trainen, met de beloften van Vitesse. Op zijn Facebookpagina wenst hij iedereen in de Emiraten een fijne week toe.

Vitesse oefent in Abu Dhabi tegen de Duitse clubs VfL Wolfsburg en Hamburger SV.


Vitesse had niet meer naar VAE moeten gaan. Uit protest tegen weigeren Mori. Nu accepteren ze jodenhaat Emiraten. Laf

Bron : alle dagbladen en twitter

knots71karel
06-01-14, 00:14
Vitesse moet het de komende dagen op het trainingskamp in de Verenigde Arabische Emiraten doen zonder Dan Mori. De speler uit Israël mag vanwege zijn nationaliteit het land niet in, zo heeft de club zondagavond bevestigd.
Mori liet weten nu maar in Nederland te gaan trainen, met de beloften van Vitesse. Op zijn Facebookpagina wenst hij iedereen in de Emiraten een fijne week toe.

Vitesse oefent in Abu Dhabi tegen de Duitse clubs VfL Wolfsburg en Hamburger SV.


Vitesse had niet meer naar VAE moeten gaan. Uit protest tegen weigeren Mori. Nu accepteren ze jodenhaat Emiraten. Laf

Bron : alle dagbladen en twitter

Dit keer ben ik het volkomen met je eens VITESSE had voor deze ''twijfelachtige eer'' moeten bedanken !
En zeker achter zijn Joodse speler moeten staan .
MAAR GELD DAT STOM IS MAAKT RECHT WAT KROM IS !
Er is uiteraard al betaald en VITESSE is min of meer monddood wat hun ''eigenaar'' is een Russisch zakenman !

SportFreak
06-01-14, 00:22
Dit keer ben ik het volkomen met je eens VITESSE had voor deze ''twijfelachtige eer'' moeten bedanken !
En zeker achter zijn Joodse speler moeten staan .
MAAR GELD DAT STOM IS MAAKT RECHT WAT KROM IS !
Er is uiteraard al betaald en VITESSE is min of meer monddood wat hun ''eigenaar'' is een Russisch zakenman !


als dit in een andere Arabische of Moslim land zou gebeurt zijn dan zouden ze echt niet heen gaan en heel politiek op zijn kop staan maar ja Emiraten heeft geld en dus lekker stil zijn..anders gaat de geldkraan dicht

moustapha030
06-01-14, 05:36
Ongepast! Afz; Al Sawt

super ick
06-01-14, 08:52
als dit in een andere Arabische of Moslim land zou gebeurt zijn dan zouden ze echt niet heen gaan en heel politiek op zijn kop staan maar ja Emiraten heeft geld en dus lekker stil zijn..anders gaat de geldkraan dicht

Dat krijg je ervan als je toestaat dat 1 man eigenaar os van een voetbalclub. Dan kan je ook geen vuist meer maken in deze gevallen.

super ick
06-01-14, 08:53
moge Allah alle joden vervloeken ameen

Moge Joesoef jou er direct vanaf pleuren ameen

Umarvlie
06-01-14, 09:04
Sport, zeker betaalde, en princiepes hebben niets met elkaar van doen. Dus waarom nu ophef?

super ick
06-01-14, 11:10
Sport, zeker betaalde, en princiepes hebben niets met elkaar van doen. Dus waarom nu ophef?

ik vind ook dat sport zoveel mogelijk buiten politiek gehouden moet worden maar in het geval 1 van het elftal gediscrimineerd wordt dien je allemaal op te stappen.

Bovendien is nog dom ook. Wie weet is deze Jood het helemaal niet eens met de politiek die Israel bedrijft.

Umarvlie
06-01-14, 11:19
ik vind ook dat sport zoveel mogelijk buiten politiek gehouden moet worden maar in het geval 1 van het elftal gediscrimineerd wordt dien je allemaal op te stappen.

Bovendien is nog dom ook. Wie weet is deze Jood het helemaal niet eens met de politiek die Israel bedrijft.

Als het echt principieel is dan ook stoppen met zaken doen daar. Niet alleen sport maar ook NL bedrijven verbieden daar zaken te doen. Puur om het feit dat UAE moeilijk doet bij paspoorten van Israel. Gebeurd ook niet, dus dan hoef je ook geen ophef te maken over Vitesse.

Karin.N
06-01-14, 11:34
Sport, zeker betaalde, en princiepes hebben niets met elkaar van doen. Dus waarom nu ophef?

Ach,dit zijn van die onderwerpen waarbij je het nooit goed doet. Persoonlijk vind ik dat ieder land dit voor zich moet weten. In dit geval zal ik door Geert en gelijkgestemden worden weggezet als een moslimvriendje.

Vind ik hetzelfde wanneer een moslimextremist eregns de toegang wordt geweigerd, dan vinden een aantal moslims mij een islamfoob.

So be it.

knots71karel
06-01-14, 12:18
moge Allah alle joden vervloeken ameen
Ik geef niet zo gauw een rode duim ,maar voor zo,n doem denkende haatzaaier zoals jij wel !
Je scheert alle MENSEN in dit geval Joden over een kam ! uiteraard zijn er ook goed en slechte onder deJODEN, net zoals bij Moslims of Christenen, maar jij trekt jou eigen conclussie ,
IKvraag me af heb je deze haat geleerd of ben je soms in de GAZA STROOK of Israel gewest ?

Soldim
06-01-14, 13:00
Vind ik hetzelfde wanneer een moslimextremist eregns de toegang wordt geweigerd,

Israelier vs. moslim terrorist. Hmmm.

Karin.N
06-01-14, 13:01
Israelier vs. moslim terrorist. Hmmm.


Voor mijn part een belg die geweigerd wordt :ego:

SportFreak
06-01-14, 13:25
niet dat een Jood niet welkom is in Emiraten maar ze erkennen Israel niet ...een Jood met een andere paspoort mag heus wel Emiraten binnen ...die Omri is gewoon dom ..hij weet dat zelf ook ...als hij naar zulke landen gaat op Marokko na dan zal hij geweigerd worden ..die hebben Israel niet erkent als een land en dus is het altijd verboden terrein voor iemand met een Israëlische paspoort

knots71karel
06-01-14, 14:21
als dit in een andere Arabische of Moslim land zou gebeurt zijn dan zouden ze echt niet heen gaan en heel politiek op zijn kop staan maar ja Emiraten heeft geld en dus lekker stil zijn..anders gaat de geldkraan dicht

Gelul ,want Vitesse is in handen van een RUS en deze zal het worst zijn , waar Vitesse speelt ,de training moet doorgaan ! Afgezien daarvan betreft het hier een speler ( die helaas voor hem ,meer op de reserve bank zat als dat hij speelde , ja spelen deed hij in het 2 e elftal .
Maar ja jij moet ook '' scoren'' op het haat en nijd lijstje , dus nu haal je de EMIRATEN er bij die overigens als regel geld toe krijgen voor deze TRAININGSKAMPEN , en gezien er meestal al betaald is ,hotels geboekt enz enz , gaat de training gewoon door !
Want GELD DAT STOM IS MAAKT RECHT WAT KROM IS. !
Wat overigens niet weg neemt dat het uit ''sportief'' oogpunt gezien een blunder is voor Vitesse ,
hoe graag jij er ook een andere wending aan wil geven.
Want zo is het toevallig ook nog eens een keer !
En dan nog ff dit: jammer voor jou dat Wilders de '' kippen race'' heeft gewonnen.:hihi:

knots71karel
06-01-14, 14:24
Voor mijn part een belg die geweigerd wordt :ego:

JA ZO IS HET TENSLOTTE WEL ,het heeft niks met het Joods zijn te maken ,en de Emiraten zijn in principe de
kinderachtige PARTIJ in dit zotte ''kat en muis ''spelletje !

knots71karel
06-01-14, 14:29
niet dat een Jood niet welkom is in Emiraten maar ze erkennen Israel niet ...een Jood met een andere paspoort mag heus wel Emiraten binnen ...die Omri is gewoon dom ..hij weet dat zelf ook ...als hij naar zulke landen gaat op Marokko na dan zal hij geweigerd worden ..die hebben Israel niet erkent als een land en dus is het altijd verboden terrein voor iemand met een Israëlische paspoort

BEN JE VAN KOERS VERANDERD ?
Omdat het niet het gewenste resultaat op levert ?
Ga je over op die koers ,en echu WILDERS ??? die staat om toch nog een beetje bij het voetballen te blijven......

BUITENSPEL !
:hihi:

knots71karel
06-01-14, 14:35
Moge Joesoef jou er direct vanaf pleuren ameen

Afgezien dat het ''off topic'' is ,kun je het als een uiting van geindoctrineerde haat gevoelens beschouwen.
Verder sluit ik me bij jou aan .

Al Sawt
06-01-14, 14:40
Vitesse moet het de komende dagen op het trainingskamp in de Verenigde Arabische Emiraten doen zonder Dan Mori. De speler uit Israël mag vanwege zijn nationaliteit het land niet in, zo heeft de club zondagavond bevestigd.
Mori liet weten nu maar in Nederland te gaan trainen, met de beloften van Vitesse. Op zijn Facebookpagina wenst hij iedereen in de Emiraten een fijne week toe.

Vitesse oefent in Abu Dhabi tegen de Duitse clubs VfL Wolfsburg en Hamburger SV.


Vitesse had niet meer naar VAE moeten gaan. Uit protest tegen weigeren Mori. Nu accepteren ze jodenhaat Emiraten. Laf

Bron : alle dagbladen en twitter
Goed nieuws! De Golf Arabieren komen heel veel te kort op gebied van politiek bewustwording. Maar dit is een lichtend punt!

Karin.N
06-01-14, 14:41
Ik weet het nu echt zeker. Honden zijn sociaal meer ontwikkeld dan mensen.

Al Sawt
06-01-14, 14:44
Ach,dit zijn van die onderwerpen waarbij je het nooit goed doet. Persoonlijk vind ik dat ieder land dit voor zich moet weten. In dit geval zal ik door Geert en gelijkgestemden worden weggezet als een moslimvriendje.

Vind ik hetzelfde wanneer een moslimextremist eregns de toegang wordt geweigerd, dan vinden een aantal moslims mij een islamfoob.

So be it.

Reactie van een nietszeggende papegaai. Israel is een racistische schurkenstaat dat een volk onderdrukt en ontheemd van hun geboortegrond zodat uitverkoren Chaim en Moos dichter bij God kunnen staan op door God beloofde land.

Dergelijke entiteiten dien je te straffen met embargo op economisch, militair en cultuur en sport. Dat is wat anders als je een moslim extremist tegen houdt wegens zijn religieuze overtuiging. Tenzij het om een veiligheidsrisico gaat.

knuppeltje
06-01-14, 14:57
Ik vind dat dat kutvoetbal sowieso verboden moet worden.

Karin.N
06-01-14, 15:00
Reactie van een nietszeggende papegaai. Israel is een racistische schurkenstaat dat een volk onderdrukt en ontheemd van hun geboortegrond zodat uitverkoren Chaim en Moos dichter bij God kunnen staan op door God beloofde land.

Dergelijke entiteiten dien je te straffen met embargo op economisch, militair en cultuur en sport. Dat is wat anders als je een moslim extremist tegen houdt wegens zijn religieuze overtuiging. Tenzij het om een veiligheidsrisico gaat.


Is je voerbakje leeg :verward:

knuppeltje
06-01-14, 15:02
Reactie van een nietszeggende papegaai. Israel is een racistische schurkenstaat dat een volk onderdrukt en ontheemd van hun geboortegrond zodat uitverkoren Chaim en Moos dichter bij God kunnen staan op door God beloofde land.

Dergelijke entiteiten dien je te straffen met embargo op economisch, militair en cultuur en sport. Dat is wat anders als je een moslim extremist tegen houdt wegens zijn religieuze overtuiging. Tenzij het om een veiligheidsrisico gaat.

Jawel, maar dat hoef je haar nu juist niet allemaal uit te leggen. De dame weet daar alles van.

mark61
06-01-14, 15:09
Wie gaat er nou trainen in de VAE :cheefbek: Wat schoof dat?

mark61
06-01-14, 15:11
Goed nieuws! De Golf Arabieren komen heel veel te kort op gebied van politiek bewustwording. Maar dit is een lichtend punt!

Kan nog wat worden als Israël zich plaatst voor Qatar 2022 dan.

super ick
06-01-14, 16:58
Als het echt principieel is dan ook stoppen met zaken doen daar. Niet alleen sport maar ook NL bedrijven verbieden daar zaken te doen. Puur om het feit dat UAE moeilijk doet bij paspoorten van Israel. Gebeurd ook niet, dus dan hoef je ook geen ophef te maken over Vitesse.

Je vergelijkt appels met peren. Ik maak geen ophef over Vitesse. Het zegt alleen wel wat over de VAE.

Samir75017
06-01-14, 17:07
If only all Arab and Muslim countries could follow this example.

SportFreak
06-01-14, 19:02
zelfs een Palestijn met een Joodse paspoort zou niet in Emiraten binnen komen..want Israel bestaat niet voor hun ..hij kan alleen met een niet andere paspoort binnen komen

Umarvlie
06-01-14, 19:32
Je vergelijkt appels met peren. Ik maak geen ophef over Vitesse. Het zegt alleen wel wat over de VAE.

Fruitsalade - artikel gaat over Vitessee en wat Vitesse volgens de politiek hier had moeten doen, daar was mijn reactie op. Geld is hoe dan ook belangrijker dan princiepes hier.

Umarvlie
06-01-14, 19:33
If only all Arab and Muslim countries could follow this example.

Ja ja, UAE kunnen moslims nog een voorbeeld aan nemen ... ben je nog nooit in UAE geweest?

CONTRA
06-01-14, 19:37
If only all Arab and Muslim countries could follow this example.

en de rest vd wereld

Samir75017
06-01-14, 21:50
en de rest vd wereld

The task will be hard. Their guilty conscience still weighs heavy on their shoulders. The Zionist lobby, Israel and the Jews perfectly know that and (mis)use it for their own interests. As a result => any criticism = antisemitism.

http://deuxfilleslemercredisoir.files.wordpress.com/2011/12/calimero.jpg

knots71karel
06-01-14, 21:53
zelfs een Palestijn met een Joodse paspoort zou niet in Emiraten binnen komen..want Israel bestaat niet voor hun ..hij kan alleen met een niet andere paspoort binnen komen

Ja bij voorbeeld van de VAE. ,maar die passen wel op om Palestijnen zo maar ff in huis te halen en ze een paspoort te geven.
Opvallend is ook dat bijna alle ISLAMITISCHE vluchtelingen ,nog liever verzuipen op weg naar EUROPA dan naar het veel dichterbij gelegen S.A of VAE. te gaan .
:tik:

Soldim
07-01-14, 08:13
Muslim countries

Bestaan die dan?

knuppeltje
07-01-14, 10:24
O wat zijn we weer verontwaardigd. Alleen zo jammer dat het zo selectief is. Wat een gezeik. En dat allemaal omdat er een Israëlische voetballer niet de VAE in mag.

Pleurt effe op! Hoeveel Palestijnen mogen er van Israël niet terug naar huis. En niet alleen dat, al hun al hun bezittingen zijn ook nog eens door Israël geconfisqueerd.

Bij de Olympische spelen in China werden hele dorpen weggevaagd en konden de bewoners voor een habbekrats hun boeltje pakken, als ze daar al de tijd voor kregen, wat in vele gevallen niet eens het geval was.

In Sotsji worden de gastarbeiders uit Klein-Azië in geen maanden uitbetaald, als ze uiteindelijk al worden betaald, en dat is dan ook nog eens heel weinig.
En nu de klus bijna geklaard is, worden ze massaal zonder loon naar huis gestuurd. Aangezien zij bij aankomst in Sotsji hun Paspoort bij hun Russische koppelbaas moesten inleveren - en heel vaak niet meer terug krijgen, riskeren ze bij terugkeer naar huis aan de Russische grens ook nog eens zo'n 400 euro boete wegens illegaal verblijf aan hun broek te krijgen.

Maar als je zegt dat sporters met hun drang om hoe dan ook - en waar dan ook hun spelletje te willen spelen, meehelpen om het blazoen van dergelijke misdadige regimes in stand te houden, en daaraan beter niet meewerken, dan wordt je voor zot verklaard. Maar o wee als er een Israëlische speler niet de VAE in mag, dan zijn we opeens allemaal hevig verontwaardigd.

Als jullie het niet erg vinden, dan doe ik daar even niet aan mee. Trouwens, als jullie het wel erg vinden ook niet.

Ibrah1234
07-01-14, 11:07
Er zijn meer Joden uit de Arabische wereld verdreven, grofweg 1 miljoen, dan Palestijnen elders.

Zie jij Joodse vluchtelingenkampen? Die zijn al weer 2 generaties aan het werk terwijl die Palestijnse losers nog steeds, 60 jaar na dato, ergens in een tent zitten te janken.

Zorgvuldig in stand gehouden propaganda. Palestijnen worden gediscrimineerd in het onderwijs en arbeidsmarkt in de buurlanden om ze maar zielig te blijven houden.

Onder normale omstandigheden had het probleem zichzelf opgelost.

De Arabische wereld is niets gelegen aan het welzijn van de Palestijnen daar dezen slechts worden misbruikt in de Pr-oorlog tegen Israël.

Umarvlie
07-01-14, 11:23
De Arabische wereld is niets gelegen aan het welzijn van de Palestijnen daar dezen slechts worden misbruikt in de Pr-oorlog tegen Israël.

Dat is heel iets anders dan de Palestijnse vluchtelingen loosers te noemen. Een erg domme opmerking, waren die joden in de 2e wereldoorlog ook loosers dan?

Of was dat waarom je zei:

Onder normale omstandigheden had het probleem zichzelf opgelost.
Entlosung bedoel je? - ja als het aan Israel zou liggen dan was het probleem al lang op die manier opgelost.

Karin.N
07-01-14, 11:29
Er zijn meer Joden uit de Arabische wereld verdreven, grofweg 1 miljoen, dan Palestijnen elders.

Zie jij Joodse vluchtelingenkampen? Die zijn al weer 2 generaties aan het werk terwijl die Palestijnse losers nog steeds, 60 jaar na dato, ergens in een tent zitten te janken.

Zorgvuldig in stand gehouden propaganda. Palestijnen worden gediscrimineerd in het onderwijs en arbeidsmarkt in de buurlanden om ze maar zielig te blijven houden.

Onder normale omstandigheden had het probleem zichzelf opgelost.

De Arabische wereld is niets gelegen aan het welzijn van de Palestijnen daar dezen slechts worden misbruikt in de Pr-oorlog tegen Israël.


Waarom vind jij dat de arabieren de Palestijnen moeten opnemen? Stel dat wij hier verdreven worden, moeten de belgen,duitsers, engelsen en fransen ons dan maar opnemen?

Als de wereld in de jaren 30 vorige eeuw de joden hadden opgevangen, dan waren er heel veel mensenlevens gered geweest.

Bar
07-01-14, 11:42
Endlosung bedoel je? - ja als het aan Israel zou liggen dan was het probleem al lang op die manier opgelost.

Een bijzonder smerige opmerking.

Umarvlie
07-01-14, 11:44
Een bijzonder smerige opmerking.

Dat was het zeker van hem ja.

knuppeltje
07-01-14, 11:46
Er zijn meer Joden uit de Arabische wereld verdreven, grofweg 1 miljoen, dan Palestijnen elders.

Zie jij Joodse vluchtelingenkampen? Die zijn al weer 2 generaties aan het werk terwijl die Palestijnse losers nog steeds, 60 jaar na dato, ergens in een tent zitten te janken.

Zorgvuldig in stand gehouden propaganda. Palestijnen worden gediscrimineerd in het onderwijs en arbeidsmarkt in de buurlanden om ze maar zielig te blijven houden.

Onder normale omstandigheden had het probleem zichzelf opgelost.

De Arabische wereld is niets gelegen aan het welzijn van de Palestijnen daar dezen slechts worden misbruikt in de Pr-oorlog tegen Israël.

Los van alle onzin die je uitkraamt: vind jij ook dat sporters op kosten van wat dan ook voor anderen altijd maar hun spelletje met een balletje of welk ander ding dan ook moeten kunnen doen?

Ibrah1234
07-01-14, 12:07
Dat is heel iets anders dan de Palestijnse vluchtelingen loosers te noemen. Een erg domme opmerking, waren die joden in de 2e wereldoorlog ook loosers dan?

Moszkowicz kwam uit het concentratiekamp, ging rechten studeren en werd advocaat. Joden uit de concentratiekampen vestigden zich tot in de Verenigde Staten. Die mensen bezaten ook vaak niet meer dan de kleren die ze droegen.

Die Palestijnen, merendeel van de oorspronkelijke vluchtelingen leeft al niet meer, maar de tweede generatie zit nog ergens in een tent voor zich uit te staren.

Dat ligt niet aan Israel of de Palestijnen maar aan de onwil van de Arabische en omliggende landen. Er is de arabieren geen mallemoer gelegen aan het welzijn van de Palestijnen. Ze worden slechts gebruikt als speelbal.

Karin.N
07-01-14, 12:17
Een bijzonder smerige opmerking.


Ik kan niet anders zeggen dan dat de Israeliers op dezelfde manier met de palestijnen omgaan als de nazi's destijds deden met de joden. Met 1 grote uitzondering: de Israeliers hebben geen plannen voor een holocaust.

Maar verder de willekeur op straat, de beperkende regels doen mij heel sterk denken aan de jodenvervolging destijds.

Karin.N
07-01-14, 12:19
Moszkowicz kwam uit het concentratiekamp, ging rechten studeren en werd advocaat. Joden uit de concentratiekampen vestigden zich tot in de Verenigde Staten. Die mensen bezaten ook vaak niet meer dan de kleren die ze droegen.

Die Palestijnen, merendeel van de oorspronkelijke vluchtelingen leeft al niet meer, maar de tweede generatie zit nog ergens in een tent voor zich uit te staren.

Dat ligt niet aan Israel of de Palestijnen maar aan de onwil van de Arabische en omliggende landen. Er is de arabieren geen mallemoer gelegen aan het welzijn van de Palestijnen. Ze worden slechts gebruikt als speelbal.

Hoeveel joden hebben voor het uitbreken van WO II een visum aangevraagd voor Amerika? En hoeveel werden er verstrekt? Hoe behandelde Nederland bijvoorbeeld joden die terugkeerden uit de vernietigingskampen?

Een Palestijnse vriendin van mij, getrouwd met een Nederlanderr, heeft hier inmiddels een behoorlijke studie afgerond. Maar zonder het huwelijk had zij geen schijn van kans gehad om hier te komen.

Soldim
07-01-14, 12:35
O wat zijn we weer verontwaardigd. Alleen zo jammer dat het zo selectief is.

Dat is het beleid van de UAE natuurlijk ook.

De enigen die in hun vuistje lachen zijn de machthebbers in Israel -- ik snap niet dat ze in de UAE niet door hebben dat ze Israel helpen door de aandacht van de Israelische mistanden af te leiden.

Een hoop gezeik om niets, met Israel voor het publiek als morele winnaar. Ik kan niet blij van het UAE beleid worden.

Umarvlie
07-01-14, 12:35
Moszkowicz kwam uit het concentratiekamp, ging rechten studeren en werd advocaat. Joden uit de concentratiekampen vestigden zich tot in de Verenigde Staten. Die mensen bezaten ook vaak niet meer dan de kleren die ze droegen.

Die Palestijnen, merendeel van de oorspronkelijke vluchtelingen leeft al niet meer, maar de tweede generatie zit nog ergens in een tent voor zich uit te staren.

Dat ligt niet aan Israel of de Palestijnen maar aan de onwil van de Arabische en omliggende landen. Er is de arabieren geen mallemoer gelegen aan het welzijn van de Palestijnen. Ze worden slechts gebruikt als speelbal.

Joden na de 2e wereldoorlog zaten in een compleet andere situatie dan de palestijnen nu nog steeds) zitten, of wil je zeggen dat dat vergelijkbaar was? Moscovitsch was niet de enige die niets had hier, daar haden meer mensen last van - ze hadden wel vrijheid en het Marshal plan. Iets wat de meeste palestijnen nog steeds niet gegund is.

Ibrah1234
07-01-14, 12:38
Ik kan niet anders zeggen dan dat de Israeliers op dezelfde manier met de palestijnen omgaan als de nazi's destijds deden met de joden.

Niet te vergelijken. De Joden in WOII waren niet de agressoren. Men heeft getracht in 3 oorlogen Israël van de kaart te vegen en dat heeft mede de vluchtelingenstroom op gang gebracht. Ook zijn daardoor gebieden bezet.

Onvergelijkbare grootheden. Als je iemand aanvalt moet je niet gaan janken dat je er een blauw oog aan overhoudt.

Umarvlie
07-01-14, 12:44
Niet te vergelijken. De Joden in WOII waren niet de agressoren. Men heeft getracht in 3 oorlogen Israël van de kaart te vegen en dat heeft mede de vluchtelingenstroom op gang gebracht. Ook zijn daardoor gebieden bezet.

Onvergelijkbare grootheden.

Je bent echt ongelooflijk, dus de Palestijnen zijn hier de agressors? Zij zijn het die de Joden gedwongen hebben om naar Irael te komen? Ze waren zo aggresief dat ze zich zelf maar in ghettos hebben weggestopt?

Israel heeft inderdaad veel geleerd in de eerste helft van vorige eeuw. Ze passen nazie praktijken toe en weten desondanks toch altijd de rol van slachtoffers op te eisen.

Dankzij het schuldgevoel van "het westen" over de afgeloen 2 millenia die uitmonde in de climax van die vreselijke holocaust komen ze hiermee weg. Jammer dat "het westen" hier niet voldoende van heeft geleerd anders was Israel al lang tot de orde geroepen. En de "islamitsiche" wereld staat erbij en kijkt erna.

Al Sawt
07-01-14, 12:49
Die Palestijnen, merendeel van de oorspronkelijke vluchtelingen leeft al niet meer, maar de tweede generatie zit nog ergens in een tent voor zich uit te staren.


Die Joden, merendeel van de oorspronkelijke vluchtelingen van Koninkrijk David leven al niet meer, maar de twee duizendste generatie zat nog ergens in een ghetto voor zich uit te staren.

Dus de Palestijnse claim kan nog duizenden generaties voortgaan. Maar hopelijk zullen de Palestijnen heel snel hun land terug claimen.

Karin.N
07-01-14, 12:50
Niet te vergelijken. De Joden in WOII waren niet de agressoren. Men heeft getracht in 3 oorlogen Israël van de kaart te vegen en dat heeft mede de vluchtelingenstroom op gang gebracht. Ook zijn daardoor gebieden bezet.

Onvergelijkbare grootheden. Als je iemand aanvalt moet je niet gaan janken dat je er een blauw oog aan overhoudt.

Je gaat voorbij aan de oorzaak. je kunt niet zomaar eenzijdig een nieuwe staat uitroepen, waarbij de oorspronkelijke bewoners worden verdreven. En dan maar verwachten dat zij zich in hun lot schikken.

Al Sawt
07-01-14, 12:51
Niet te vergelijken. De Joden in WOII waren niet de agressoren. Men heeft getracht in 3 oorlogen Israël van de kaart te vegen en dat heeft mede de vluchtelingenstroom op gang gebracht. Ook zijn daardoor gebieden bezet.

Onvergelijkbare grootheden. Als je iemand aanvalt moet je niet gaan janken dat je er een blauw oog aan overhoudt.Leugenaar! Israel was de oorlogen van 1956 en 1967 begonnen. Het feit dat zij de staat Israel hadden uitgeroepen was al een daad van agressie. De oorlogen van 1948 en 73 waren verdedigingsoorlogen en hadden helaas geen gewenste effect.

Al Sawt
07-01-14, 12:56
Is je voerbakje leeg :verward:
Net zo leeg als jouw bakje met zinvol argumentatie.

Al Sawt
07-01-14, 12:57
Kan nog wat worden als Israël zich plaatst voor Qatar 2022 dan.

Kans is gelukkig heel klein.

Karin.N
07-01-14, 12:58
Net zo leeg als jouw bakje met zinvol argumentatie.


Je bedoelt mijn argumentatie mbt Israel? Magoed, weten we meteen wat jouw argumentatie waard is!




:hihi:

Al Sawt
07-01-14, 12:58
Er zijn meer Joden uit de Arabische wereld verdreven, grofweg 1 miljoen, dan Palestijnen elders.
Kom met officiële cijfers dat daadwerkelijk joden uit de Arabische wereld zijn verdreven!

knuppeltje
07-01-14, 13:02
Dat is het beleid van de UAE natuurlijk ook.

De enigen die in hun vuistje lachen zijn de machthebbers in Israel -- ik snap niet dat ze in de UAE niet door hebben dat ze Israel helpen door de aandacht van de Israelische mistanden af te leiden.

Een hoop gezeik om niets, met Israel voor het publiek als morele winnaar. Ik kan niet blij van het UAE beleid worden.

Helemaal mee eens.

Ibrah1234
07-01-14, 14:15
Je gaat voorbij aan de oorzaak. je kunt niet zomaar eenzijdig een nieuwe staat uitroepen, waarbij de oorspronkelijke bewoners worden verdreven. En dan maar verwachten dat zij zich in hun lot schikken.

De bewoners zijn niet verdreven bij het uitroepen van de staat Israël. Men werd na het uitroepen van de staat Israël aangevallen zowel intern als van buitenaf. Toen de zaak verloren leek sloeg men op de vlucht.

De arabieren zijn hier evenzeer debet aan.

Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Isra%C3%ABlische_Oorlog_van_1948)

Ibrah1234
07-01-14, 14:19
Leugenaar! Israel was de oorlogen van 1956 en 1967 begonnen. Het feit dat zij de staat Israel hadden uitgeroepen was al een daad van agressie. De oorlogen van 1948 en 73 waren verdedigingsoorlogen en hadden helaas geen gewenste effect.

De Arabisch-Israëlische oorlog (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Isra%C3%ABlische_Oorlog_van_1948)

De Kung-Fu van Israël is vier keer sterker gebleken tegen de verzamelde Arabische legers.

Feitelijk in theorie onmogelijk gezien de enorme overmacht. Blijkbaar had hierboven iemand nog iets goed te maken met de Joden.

Ibrah1234
07-01-14, 14:21
Kom met officiële cijfers dat daadwerkelijk joden uit de Arabische wereld zijn verdreven!

Joodse vluchtelingen
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_vluchtelingen_uit_de_Arabische_wereld)

Ibrah1234
07-01-14, 15:00
vind jij ook dat sporters op kosten van wat dan ook voor anderen altijd maar hun spelletje met een balletje of welk ander ding dan ook moeten kunnen doen?

Geen idee eigenlijk. Wel raar dat Chinezen (Tibet) en Marokkanen (Westelijke-Sahara) en Indonesiërs (Molukken) wel achter een bal mogen aandraven in de Emiraten.

Maar eigenlijk interesseert dat hele voetbal mij niet zo.

Umarvlie
07-01-14, 15:02
De bewoners zijn niet verdreven bij het uitroepen van de staat Israël. Men werd na het uitroepen van de staat Israël aangevallen zowel intern als van buitenaf. Toen de zaak verloren leek sloeg men op de vlucht.

De arabieren zijn hier evenzeer debet aan.

Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Isra%C3%ABlische_Oorlog_van_1948)

Lees de links die je zelf aanhaalt nog maar eens goed door.

Ibrah1234
07-01-14, 15:17
Eigenlijk lachwekkend. De arabieren schoppen honderdduizenden Joden eruit die zich vervolgens in Israël gaan vestigen. Deze maken begin jaren 50 voor bijna 60% deel uit van de totale bevolking.

Hoezo zionisme?! Waar hadden deze Joden zich dan moeten vestigen na weggetrapt te zijn uit een Arabisch land. China?

Umarvlie
07-01-14, 15:21
Eigenlijk lachwekkend. De arabieren schoppen honderdduizenden Joden eruit die zich vervolgens in Israël gaan vestigen. Deze maken begin jaren 50 voor bijna 60% deel uit van de totale bevolking.

Hoezo zionisme?! Waar hadden deze Joden zich dan moeten vestigen na weggetrapt te zijn uit een Arabisch land. China?

Dat je dit lachwekkend noemt is verhelderend - zegt veel over jou. En nogmaals lees eerst eens de bronnen die je zelf plaatst.

knuppeltje
07-01-14, 15:30
Geen idee eigenlijk.

Wel raar dat Chinezen (Tibet) en Marokkanen (Westelijke-Sahara) en Indonesiërs (Molukken) wel achter een bal mogen aandraven in de Emiraten.

Maar eigenlijk interesseert dat hele voetbal mij niet zo.

Dat dacht ik al.

Tja, die landen hebben ook nogal wat boter op het hoofd.

Ze hadden het allang moeten verbieden.

Bar
07-01-14, 16:08
Je gaat voorbij aan de oorzaak. je kunt niet zomaar eenzijdig een nieuwe staat uitroepen, waarbij de oorspronkelijke bewoners worden verdreven. En dan maar verwachten dat zij zich in hun lot schikken.
Goh, en ik toch maar denken dat er een UNO-meerderheidsbesluit ten grondslag lag aan de verdeling in joods en palestijns gebied. Dat is toch wel wat anders dan 'eenzijdig een nieuwe staat uitroepen'.

CONTRA
07-01-14, 16:48
Net zo leeg als jouw bakje met zinvol argumentatie.

je richt je pylen op de verkeerde persoon

CONTRA
07-01-14, 16:58
Goh, en ik toch maar denken dat er een UNO-meerderheidsbesluit ten grondslag lag aan de verdeling in joods en palestijns gebied. Dat is toch wel wat anders dan 'eenzijdig een nieuwe staat uitroepen'.

by het laatste verdelingsplan uit 1947 verwierpen de arabieren het voorstel. er was dus geen overeenkomst. daarby kregen de joden in dit verdelingsplan een klein gebied toebedeeld terwyl de joden in 1948 by het eenzydig uitroepen vd joodse staat een veel groter gebied in beslag namen zonder dit met de arabieren noch de vn te overleggen

Bar
07-01-14, 19:23
by het laatste verdelingsplan uit 1947 verwierpen de arabieren het voorstel. er was dus geen overeenkomst. daarby kregen de joden in dit verdelingsplan een klein gebied toebedeeld terwyl de joden in 1948 by het eenzydig uitroepen vd joodse staat een veel groter gebied in beslag namen zonder dit met de arabieren noch de vn te overleggen
Die Arabieren hadden het veel te druk met het van alle kanten het joodse gebied binnen te vallen. Dan komt er van overleg niet veel terecht. Wel ontstond er een morele rechtvaardiging voor gebiedsuitbreiding teneinde een verdedigbare positie te verkrijgen bij al die Arabische agressie.

CONTRA
07-01-14, 20:13
Die Arabieren hadden het veel te druk met het van alle kanten het joodse gebied binnen te vallen. Dan komt er van overleg niet veel terecht.

dat was nadat joden grote stukken grondgebied roofden en eenzydig de joodse staat uitriepen. de joden hadden daarvoor trouwens ook nog de vn bemiddelaar vermoord wat nou niet echt een teken van goodwill is om tot overeenkomst te komen met de vn en de arabieren


Wel ontstond er een morele rechtvaardiging voor gebiedsuitbreiding teneinde een verdedigbare positie te verkrijgen bij al die Arabische agressie.

jaja eerst een flink deel van het mandaatgebied stelen en dan daarna nóg meer grondgebied stelen om de eerdere landroof te verdedigen tegen degenen die zich tegen die landroof keerden. zo kan je landjepik blyven rechtvaardigen