PDA

Bekijk Volledige Versie : Vervolging christenen neemt toe in 'mislukte' staten



Marsipulami
08-01-14, 13:11
VERVOLGING CHRISTENEN NEEMT TOE IN 'MISLUKTE' STATEN

ERMELO (KerkNet) - De vervolging van christenen is in 2013 flink toegenomen in zogenaamde mislukte staten. Dat meldt Open Doors, een organisatie die wereldwijd vervolgde christenen steunt, op basis van de nieuwe 'Ranglijst Christenvervolging' die vandaag is gepubliceerd.

In de top-10 van de lijst staan zes landen die ineengestort zijn door oorlog of waar de overheid niet in staat is het land op een goede manier te regeren: Somalië, Syrië, Irak, Afghanistan, Pakistan en Jemen. Het communistische Noord-Korea voert voor het twaalfde jaar op rij de 'Ranglijst Christenvervolging' aan.

De 'Ranglijst Christenvervolging' laat voor het tweede achtereenvolgende jaar een forse stijging zien van vervolging van christenen in Afrika. Somalië stijgt naar de tweede plek van de ranglijst met de vijftig landen in de wereld waar christenen het zwaarst worden vervolgd om hun geloof. De Centraal-Afrikaanse Republiek komt nieuw binnen op de 'Ranglijst Christenvervolging' op plek 16.

Noord-Korea voert voor het twaalfde opeenvolgende jaar de lijst aan. Het land blijft ook onder leiding van Kim Jong-un een natie waar geen enkele ruimte is om ook maar enige vorm van christelijk geloof uit te oefenen. Naar schatting zitten 50 à 70.000 christenen vast in concentratiekampen, gevangenissen en andere vormen van gevangenschap.


(Kerknet)

Theo Borgermans

knots71karel
08-01-14, 14:31
Van de genoemde landen kan ik me dat wel voorstellen , en ook van NOORD -KOREA ,
maar hoe staan die tegenover de MOSLIMS in dat land ?
Want het lijkt me stug dat die niet vervolgd worden ,door de zich GOD wanende president van dit schurken staatje !