PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlands grootste pensioenfonds PGGM stopt met beleggen in vijf Israëlische banken !



knots71karel
08-01-14, 13:21
http://static0.volkskrant.nl/static/photo/2014/10/5/13/20140108082542/media_xl_2031148.jpg
© ANP. De nieuwe CEO van PGGM, Else Bos.
Nederlands grootste pensioenfonds PGGM stopt met beleggen in vijf Israëlische banken omdat deze betrokken zouden zijn bij het financieren van de bouw van joodse nederzettingen. Daarover bericht de Israëlische krant Haaretz (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.567548) vandaag.


PEILING (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/poll/detail/3573715/Pensioenfonds-PGGM-staakt-zijn-belegginen-in-Israelische-banken-uit-protest-tegen-de-bouw-van-nederzettingen-Meer-bedrijven-zouden-dit-voorbeeld-moeten-volgen.dhtml)Pensioenfonds PGGM staakt zijn belegginen in Israëlische banken uit protest tegen de bouw van nederzettingen. Meer bedrijven zouden dit voorbeeld moeten volgen. Eens
Oneens
RESULTAAT » (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3573690/2014/01/08/PGGM-stopt-met-beleggen-in-Isra-euml-lische-banken-uit-protest-tegen-nederzettingen.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=#poll)
UITERAARD ! dit is een goed teken
K71K



Het fonds trekt zijn investeringen terug op basis van een oordeel van de Verenigde Naties, die in verschillende resoluties de nederzettingen als illegaal bestempelen. In Israël wordt deze interpretatie van het internationaal recht betwist. Omdat na gesprekken met de vijf banken blijkt dat dialoog geen verandering teweeg zal brengen, belegt PGGM niet langer in deze ondernemingen.

De Israëlische banken zeggen dat de wetten in het land hen niet verbieden om hun diensten te verlenen aan de nederzettingen. PGGM heeft tientallen miljoenen euro's geïnvesteerd in Bank Hapoalim, Bank Leumi, First International Bank of Israel, Israel Discount Bank en Mizrahi Tefahot Bank. Hun imago loopt door de affaire enige schade op. Ook bestaat de mogelijkheid dat andere instellingen het besluit volgen.

Meer bedrijven stoppen activiteiten
De afgelopen weken besloten meer Nederlandse bedrijven hun activiteiten in Israël te stoppen. Waterbedrijf Vitens stopte de samenwerking met zijn Israëlische collega's van Mekorot. Ingenieursbureau Royal HaskoningDHV beëindigde de betrokkenheid bij de bouw van een afvalwaterzuiveringsproject in Oost-Jeruzalem.

PGGM is met een beheerd vermogen van zo'n 150 miljard euro een van de grootste pensioenfondsen van Nederland.

knots71karel
08-01-14, 13:23
Dit is een goed teken , nou de rest nog!
:duim:

Ibrah1234
08-01-14, 13:45
Vooral niet rendement op geïnvesteerd vermogen als maatstaf nemen maar dit soort secundaire overwegingen.

Politiek bedrijven over de hoofden van premiebetalers. Dat doet ze maar in haar vrije tijd.

knots71karel
08-01-14, 14:13
Vooral niet rendement op geïnvesteerd vermogen als maatstaf nemen maar dit soort secundaire overwegingen.

Politiek bedrijven over de hoofden van premiebetalers. Dat doet ze maar in haar vrije tijd.

Zit wat in .

mark61
08-01-14, 15:28
Het fonds trekt zijn investeringen terug op basis van een oordeel van de Verenigde Naties, die in verschillende resoluties de nederzettingen als illegaal bestempelen.

Daar zijn ze snel achtergekomen. Dat is pas decennia zo :cheefbek:

mark61
08-01-14, 15:28
Vooral niet rendement op geïnvesteerd vermogen als maatstaf nemen maar dit soort secundaire overwegingen.

Politiek bedrijven over de hoofden van premiebetalers. Dat doet ze maar in haar vrije tijd.

Vooral lekker investeren in kernwapens, who cares, politiek gezeik ook.

Het is niet politiek, maar juridisch. Israëlische activiteiten in de bezette gebieden zijn illegaal.

Hawa
08-01-14, 16:01
Vooral lekker investeren in kernwapens, who cares, politiek gezeik ook.

Het is niet politiek, maar juridisch. Israëlische activiteiten in de bezette gebieden zijn illegaal.

Denk je dat die Israelische shit hier mee instemt, die hebben altijd wel een doekje over voor het bloeden toch?

Hawa
08-01-14, 16:03
Denk je..zijn mijn woorden Hawa! etc etc.

knots71karel
08-01-14, 19:21
Daar zijn ze snel achtergekomen. Dat is pas decennia zo :cheefbek:

Beter laat dan nooit .
:rolleyes:

knots71karel
08-01-14, 19:30
Vooral lekker investeren in kernwapens, who cares, politiek gezeik ook.

Het is niet politiek, maar juridisch. Israëlische activiteiten in de bezette gebieden zijn illegaal.

Denk je dat die Israelische shit hier mee instemt, die hebben altijd wel een doekje over voor het bloeden toch?

De aan het zielige grenzende haat , spat weer van het scherm af !
Het topic wordt weer automatisch gebruikt om GAL te spuien.
Waar het om gaat is dat er langzaam maar zeker een ommekeer aan de gang is ten opzichte van Israel .
En dat is ;dat men het niet meer met alles eens is wat Israel uit vreet ,
en dat vind ik persoonlijk een goed teken !

H.P.Pas
08-01-14, 20:12
Vooral niet rendement op geïnvesteerd vermogen als maatstaf nemen maar dit soort secundaire overwegingen.



Beleggingsrisico is geen secondaire overweging.
Huisjes op de Westbank zijn wat dat betreft vergelijkbaar met een vakantiedorp op een Vesuviushelling.

Wizdom
08-01-14, 21:01
http://static0.volkskrant.nl/static/photo/2014/10/5/13/20140108082542/media_xl_2031148.jpg
© ANP. De nieuwe CEO van PGGM, Else Bos.
Nederlands grootste pensioenfonds PGGM stopt met beleggen in vijf Israëlische banken omdat deze betrokken zouden zijn bij het financieren van de bouw van joodse nederzettingen. Daarover bericht de Israëlische krant Haaretz (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.567548) vandaag.


PEILING (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/poll/detail/3573715/Pensioenfonds-PGGM-staakt-zijn-belegginen-in-Israelische-banken-uit-protest-tegen-de-bouw-van-nederzettingen-Meer-bedrijven-zouden-dit-voorbeeld-moeten-volgen.dhtml)Pensioenfonds PGGM staakt zijn belegginen in Israëlische banken uit protest tegen de bouw van nederzettingen. Meer bedrijven zouden dit voorbeeld moeten volgen. Eens
Oneens
RESULTAAT » (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3573690/2014/01/08/PGGM-stopt-met-beleggen-in-Isra-euml-lische-banken-uit-protest-tegen-nederzettingen.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=#poll)
UITERAARD ! dit is een goed teken
K71K



Het fonds trekt zijn investeringen terug op basis van een oordeel van de Verenigde Naties, die in verschillende resoluties de nederzettingen als illegaal bestempelen. In Israël wordt deze interpretatie van het internationaal recht betwist. Omdat na gesprekken met de vijf banken blijkt dat dialoog geen verandering teweeg zal brengen, belegt PGGM niet langer in deze ondernemingen.

De Israëlische banken zeggen dat de wetten in het land hen niet verbieden om hun diensten te verlenen aan de nederzettingen. PGGM heeft tientallen miljoenen euro's geïnvesteerd in Bank Hapoalim, Bank Leumi, First International Bank of Israel, Israel Discount Bank en Mizrahi Tefahot Bank. Hun imago loopt door de affaire enige schade op. Ook bestaat de mogelijkheid dat andere instellingen het besluit volgen.

Meer bedrijven stoppen activiteiten
De afgelopen weken besloten meer Nederlandse bedrijven hun activiteiten in Israël te stoppen. Waterbedrijf Vitens stopte de samenwerking met zijn Israëlische collega's van Mekorot. Ingenieursbureau Royal HaskoningDHV beëindigde de betrokkenheid bij de bouw van een afvalwaterzuiveringsproject in Oost-Jeruzalem.

PGGM is met een beheerd vermogen van zo'n 150 miljard euro een van de grootste pensioenfondsen van Nederland.

Er is nog hoop...

knots71karel
08-01-14, 21:12
Dat is exact wat ik ook bedoel , pak weg 10 jaar geleden was dit niet gebeurt .

Ibrah1234
08-01-14, 22:19
Beleggingsrisico is geen secondaire overweging.
Huisjes op de Westbank zijn wat dat betreft vergelijkbaar met een vakantiedorp op een Vesuviushelling.

Ik vind het geen zaak voor individuele vermogensbeheerders. De overheid dient dan in mijn opinie een zwarte lijst op te stellen.

Marokko frustreert ook VN resoluties inzake de Westelijke Sahara. Fugro, een beursgenoteerde Nederlandse onderneming, doet bodemonderzoek voor de Marokkaanse kust en het pensioenfonds investeert waarschijnlijk vrolijk in de regio alsmede in Fugro.

De vrachtwagens van Heiploeg geladen met garnalen rijden onverminderd richting Marokko.

De invasie van Tibet door China belemmert de gigantische goederenstromen niet alsmede investeringen in China.

Het is volstrekte willekeur mijnheer Pas waarbij ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat hier de politieke voorkeur van de desbetreffende vermogensbeheerder weerklinkt.

Ik meen toch echt dat hier het gelijkheidsbeginsel in dezen ernstig is aangetast. Ja, dan ben ik zo vrij dit als een anti-Israel sentiment te betitelen.

super ick
09-01-14, 07:39
Beleggingsrisico is geen secondaire overweging.
Huisjes op de Westbank zijn wat dat betreft vergelijkbaar met een vakantiedorp op een Vesuviushelling.

Ik kan mij niet voorstellen dat die banken 'drijven' op investeringen in de bezette gebieden. Het zou wel om een relatief klein deel gaan. Anders is het, zoals jij terecht stelt een zeer riskante investering. Te riskant voor een pensioenfonds.

Ik denk dat het voor die banken een soort gebaar is, uit overtuiging. Die banken bedrijven dus ook eigenlijk politiek. Dan moeten ze nu ook niet piepen.

knuppeltje
09-01-14, 08:56
Ik vind het geen zaak voor individuele vermogensbeheerders. De overheid dient dan in mijn opinie een zwarte lijst op te stellen.

Ik meen toch echt dat hier het gelijkheidsbeginsel in dezen ernstig is aangetast. Ja, dan ben ik zo vrij dit als een anti-Israel sentiment te betitelen.

En waarom dan wel? Mogen die geen morele overwegingen hebben?

Anti Israëlische politiek, zeer zeker. En terecht.

knuppeltje
09-01-14, 09:02
Ik kan mij niet voorstellen dat die banken 'drijven' op investeringen in de bezette gebieden. Het zou wel om een relatief klein deel gaan. Anders is het, zoals jij terecht stelt een zeer riskante investering. Te riskant voor een pensioenfonds.

Ik denk dat het voor die banken een soort gebaar is, uit overtuiging. Die banken bedrijven dus ook eigenlijk politiek. Dan moeten ze nu ook niet piepen.

Ik kan zo gauw niet vinden om hoeveel het gaat bij die banken, maar misschien heb jij daar een betrouwbare bron over.

super ick
09-01-14, 09:06
Ik kan zo gauw niet vinden om hoeveel het gaat bij die banken, maar misschien heb jij daar een betrouwbare bron over.

Die heb ik niet maar mijn redenering lijkt me redelijk.

knuppeltje
09-01-14, 09:10
Die heb ik niet maar mijn redenering lijkt me redelijk.

Dat denk jij. Maar ook als dat wel zou zijn, dan nog hoeft er van die redenering geen reet te kloppen. Vandaar dat ik meer in de cijfers gedesinteresseerd ben dan in welke loze redenering dan ook.

Bar
09-01-14, 10:56
PGGM belegt in:

-Turkije (honderden journalisten in de bajes + tig andere mensenrechtenschendingen)
-Maleisië / Singapore (willekeurige arrestaties, sharia, geen persvrijheid, vrouwen 2e rangs burger)
-Indonesië (minderheden zijn vrij wild; overheid laat moord en doodslag toe)
-Rusland (overheid contra homosexuelen, overheidsterreur in Tsjetjenië)
-VAE (nicht-jude-erklaerung, islamitische dictatuur)
-Qatar- idem dito
-Dubai- idem dito

http://app.pfzw.nl/transparantielijsten/obligaties.asp

knots71karel
09-01-14, 12:52
PGGM belegt in:

-Turkije (honderden journalisten in de bajes + tig andere mensenrechtenschendingen)
-Maleisië / Singapore (willekeurige arrestaties, sharia, geen persvrijheid, vrouwen 2e rangs burger)
-Indonesië (minderheden zijn vrij wild; overheid laat moord en doodslag toe)
-Rusland (overheid contra homosexuelen, overheidsterreur in Tsjetjenië)
-VAE (nicht-jude-erklaerung, islamitische dictatuur)
-Qatar- idem dito
-Dubai- idem dito

PFZW.nl (http://app.pfzw.nl/transparantielijsten/obligaties.asp)
Kun je nagaan hoe verrot deze WERELD is

super ick
09-01-14, 12:54
Dat denk jij. Maar ook als dat wel zou zijn, dan nog hoeft er van die redenering geen reet te kloppen. Vandaar dat ik meer in de cijfers gedesinteresseerd ben dan in welke loze redenering dan ook.

Ik ken geen bank die alleen belegd in bezette gebieden. Zie de opmerking van Pas.
Waar jij in 'gedesinteresseerd' bent zie je zelf maar.

Reageer anders even op het lijstje van Bar.

Misplaatste politieke correctheid. Een andere verklaring is er niet voor. Wel beleggen in Indonesië, Maleisië, Qatar, etc.

Oiseau
09-01-14, 13:08
Geld op deze wereld is zo onrein als het maar kan.

knots71karel
09-01-14, 13:11
Geld op deze wereld is zo onrein als het maar kan.

ZO IS HET , je moet ook altijd je handen wassen , ondanks dat geld niet stinkt .
:lole:

knuppeltje
09-01-14, 15:24
Ik ken geen bank die alleen belegd in bezette gebieden.

Misplaatste politieke correctheid.

Ik ook niet eigenlijk, maar dat heb ik dan ook niet gezegd. Maar dat wil totaal niets niets zeggen over de hoogte van die investeringen.

Erg hè.

mark61
09-01-14, 16:21
Misplaatste politieke correctheid. Een andere verklaring is er niet voor. Wel beleggen in Indonesië, Maleisië, Qatar, etc.

Nog een keer: het is een juridische kwestie. De EU heeft een handelsverdrag met Israël. Niet met de landen die jij noemt. Dat handelsverdrag stipuleert invoerrechtenvoordelen voor goederen geïmporteerd uit Israël. De bezette gebieden zijn geen Israël, dus dat voordeel hoort niet te gelden voor goederen die daar vandaan komen. Al is dat tot nu toe altijd toegestaan. Dat is simpelweg economische fraude. Strafbaar.

Dat is één.

Aangezien de bezetting door de VN als illegaal wordt beschouwd, is betrokken zijn bij die bezetting ook illegaal. Het bouwen van joodse nederzettingen is illegaal, dus het financieren daarvan ook. Alleen heeft niemand zin er een rechtszaak van te maken.

Dat is waar het hier om draait, niet om de morele beoordeling.

Investeren in andere landen is niet illegaal, tenzij er sancties gelden. Dat soort investeringen is dus 'alleen maar' een morele kwestie.

super ick
09-01-14, 18:03
Nog een keer: het is een juridische kwestie. De EU heeft een handelsverdrag met Israël. Niet met de landen die jij noemt. Dat handelsverdrag stipuleert invoerrechtenvoordelen voor goederen geïmporteerd uit Israël. De bezette gebieden zijn geen Israël, dus dat voordeel hoort niet te gelden voor goederen die daar vandaan komen. Al is dat tot nu toe altijd toegestaan. Dat is simpelweg economische fraude. Strafbaar.

Dat is één.

Aangezien de bezetting door de VN als illegaal wordt beschouwd, is betrokken zijn bij die bezetting ook illegaal. Het bouwen van joodse nederzettingen is illegaal, dus het financieren daarvan ook. Alleen heeft niemand zin er een rechtszaak van te maken.

Dat is waar het hier om draait, niet om de morele beoordeling.

Investeren in andere landen is niet illegaal, tenzij er sancties gelden. Dat soort investeringen is dus 'alleen maar' een morele kwestie.

Het gaat hier om een Israëlische bank die ook in de bezette gebieden actief is. Het gaat veel te ver. Wat doet die bank daar precies? Betaalrekening voor de mensen die daar wonen? Hypotheek verstrekken op een huisje waarvan de kans groot is dat het volgend jaar verlaten moet worden of het in puin ligt?

Ik weet niet of die bank ook een politiek oogmerk heeft en wellicht geleid wordt door een stel haviken. Dat zou de zaak uiteraard veranderen.

Een bekende van mij volgde zijn vader op in een kraanverhuurbedrijf. Dat was zo goed als failliet. Hij heeft het over een andere boeg gegooid en is hoogwerkers gaan verhuren. Over de hele wereld heeft hij filialen opgezet. Australië, V.S., Afrikaanse landen, echt wereldwijd. Dus ook in Israel een paar filialen. Wat een ellende die man heeft gehad. Of hij kon garanderen dat die hoogwerkers niet gebruikt zouden worden bij de bouw van die muur. Aan de andere kant verkoopt dezelfde overheid wel wapentuig aan bedenkelijke regimes.

knots71karel
09-01-14, 19:58
Nog een keer: het is een juridische kwestie. De EU heeft een handelsverdrag met Israël. Niet met de landen die jij noemt. Dat handelsverdrag stipuleert invoerrechtenvoordelen voor goederen geïmporteerd uit Israël. De bezette gebieden zijn geen Israël, dus dat voordeel hoort niet te gelden voor goederen die daar vandaan komen. Al is dat tot nu toe altijd toegestaan. Dat is simpelweg economische fraude. Strafbaar.

Dat is één.

Aangezien de bezetting door de VN als illegaal wordt beschouwd, is betrokken zijn bij die bezetting ook illegaal. Het bouwen van joodse nederzettingen is illegaal, dus het financieren daarvan ook. Alleen heeft niemand zin er een rechtszaak van te maken.

Dat is waar het hier om draait, niet om de morele beoordeling.

Investeren in andere landen is niet illegaal, tenzij er sancties gelden. Dat soort investeringen is dus 'alleen maar' een morele kwestie.

Eerlijk gezegd snap ik het hel gedoe niet, uiteindelijk is de reden toch omdat Israel het geleende geld gebruikt
om nog meer illegaal te bouwen ?

knots71karel
09-01-14, 20:00
Het gaat hier om een Israëlische bank die ook in de bezette gebieden actief is. Het gaat veel te ver. Wat doet die bank daar precies? Betaalrekening voor de mensen die daar wonen? Hypotheek verstrekken op een huisje waarvan de kans groot is dat het volgend jaar verlaten moet worden of het in puin ligt?

Ik weet niet of die bank ook een politiek oogmerk heeft en wellicht geleid wordt door een stel haviken. Dat zou de zaak uiteraard veranderen.

Een bekende van mij volgde zijn vader op in een kraanverhuurbedrijf. Dat was zo goed als failliet. Hij heeft het over een andere boeg gegooid en is hoogwerkers gaan verhuren. Over de hele wereld heeft hij filialen opgezet. Australië, V.S., Afrikaanse landen, echt wereldwijd. Dus ook in Israel een paar filialen. Wat een ellende die man heeft gehad. Of hij kon garanderen dat die hoogwerkers niet gebruikt zouden worden bij de bouw van die muur. Aan de andere kant verkoopt dezelfde overheid wel wapentuig aan bedenkelijke regimes.

Ik geef jou het zelfde antwoord als bij MARK :
Eerlijk gezegd snap ik het hel gedoe niet, uiteindelijk is de reden toch omdat Israel het geleende geld gebruikt om nog meer illegaal te bouwen ?

super ick
09-01-14, 20:37
Ik geef jou het zelfde antwoord als bij MARK :
Eerlijk gezegd snap ik het hel gedoe niet, uiteindelijk is de reden toch omdat Israel het geleende geld gebruikt om nog meer illegaal te bouwen ?


Je geeft geen antwoord, je stelt een vraag.

Ibrah1234
09-01-14, 20:46
Ik geef jou het zelfde antwoord als bij MARK :
Eerlijk gezegd snap ik het hel gedoe niet, uiteindelijk is de reden toch omdat Israel het geleende geld gebruikt om nog meer illegaal te bouwen ?


Natuurlijk. Een Joodse zionistische bank in overheidshanden met als enig verdienmodel financieringen te verstrekken aan Joodse kolonisten.

De CEO staat uiteraard op de loonlijst van de Mossad.

Ik heb het wel even gehad met die complottheorieën.

knots71karel
09-01-14, 20:48
Je geeft geen antwoord, je stelt een vraag.

Ja het is maar hoe je het opvat ,ik geef antwoord en zeg er eerlijk bij dat ik het niet helemaal kan volgen .
En had min of meer uitleg verwacht .
:brozac:

mark61
09-01-14, 23:56
Het gaat hier om een Israëlische bank die ook in de bezette gebieden actief is. Het gaat veel te ver. Wat doet die bank daar precies?

Die banken (het zijn er meer dan één) financieren de illegale bouw van huizen. Il-le-gaal. Wat valt daaraan niet te begrijpen?

Zie je gelijk weer van die CIDI-dweilen beginnen over dat Palestijnse werknemers ook rekeningen bij die bank hebben :haha:

Het valse tuig.

mark61
09-01-14, 23:58
Ik geef jou het zelfde antwoord als bij MARK :
Eerlijk gezegd snap ik het hel gedoe niet, uiteindelijk is de reden toch omdat Israel het geleende geld gebruikt om nog meer illegaal te bouwen ?


Particuliere banken. Niet 'Israël'. Maar inderdaad, het is financiering van illegale bezigheden.

mark61
09-01-14, 23:58
Natuurlijk. Een Joodse zionistische bank in overheidshanden met als enig verdienmodel financieringen te verstrekken aan Joodse kolonisten.

De CEO staat uiteraard op de loonlijst van de Mossad.

Ik heb het wel even gehad met die complottheorieën.

Wat bazel je? Wat begrijp je niet aan het woord il-le-gaal?

Ibrah1234
10-01-14, 01:06
U bazelt mijnheer. Het geeft geen enkele juridische implicatie zaken doen op de wijze zoals beschreven.

Het betreft hier ontmoedigingsbeleid vanuit de zijde van de Nederlandse overheid. Stelletje slapjanussen.

Ziek makende willekeur.

Frans Timmermans moet stoppen met 'Israël-bashen (http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3408139/2013/03/12/Timmermans-laat-zich-voor-karretje-anti-Israel-lobbyisten-spannen.dhtml)

Timmermans: Nederland is tegen boycot Israël

PvdA praat 'sfeer van boycot' tegen Israël goed
(http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/01/pvda-praat-sfeer-van-boycot-tegen-isra-l-goed)

super ick
10-01-14, 07:40
Wat bazel je? Wat begrijp je niet aan het woord il-le-gaal?


Gisteren ging het er nog over bij Knevel en vd Brink. Er wordt wel erg de nadruk gelegd op Israel. PvdA-ert zat er erg voldaan bij. Uit het gesprek bleek de moraliteit van sommige overheden en bedrijven zover te gaan dat drinkwaterprojecten waar Palestijnen werkelijk om zaten te springen afgeblazen werden omdat de kanalen over Joods grondgebied gingen en dus niet legaal waren.

Politiek over de rug van de gewone man. Palestijnen worden werkelijk aan alle kanten genaaid.

knuppeltje
10-01-14, 08:21
Eerlijk gezegd snap ik het hel gedoe niet, uiteindelijk is de reden toch omdat Israel het geleende geld gebruikt
om nog meer illegaal te bouwen ?

Daar wordt het inderdaad voor gebruikt.

knuppeltje
10-01-14, 09:01
Gisteren ging het er nog over bij Knevel en vd Brink. Er wordt wel erg de nadruk gelegd op Israel. PvdA-ert zat er erg voldaan bij. Uit het gesprek bleek de moraliteit van sommige overheden en bedrijven zover te gaan dat drinkwaterprojecten waar Palestijnen werkelijk om zaten te springen afgeblazen werden omdat de kanalen over Joods grondgebied gingen en dus niet legaal waren.

Politiek over de rug van de gewone man. Palestijnen worden werkelijk aan alle kanten genaaid.

Wel een komisch duo. Tenminste, als je van hun humor houdt.

Het kan wel handig lijken om zaken te versimpelen tot een aspect, maar dat is zelfbedrog. Het gaat dus niet alleen over die waterzuivering, maar ook om de gehele financiering in illegale bouwwerken waarvoor PGGM geld leende aan die Israëlische banken.

Die waterzuiveringsinstallatie, een apart geval, zou inderdaad een heel goede zaak kunnen zijn, maar uit dat project had Royal HaskoningDHV zich al eerder teruggetrokken omdat daarvan vooral de nederzettingen zouden profiteren. De Palestijnse overheid heeft dan ook bij monde van minister en hoofd van de 'Water Authorety (PWA)' laten weten blij te zijn met het besluit van Haskoning.

Dr. Shaddad Attili Minister and Head of the Palestinian Water Authority PWA welcomes Royal ... more (http://www.pwa.ps/ar_page.aspx?id=L3Csg2a1550405637aL3Csg2)

Overal in Israël en de bezette gebieden worden Palestijnen uiterst zwaar gediscrimineerd op het gebruik van schoon water. In Israël zelf gebeurt het regelmatig dat er dagelijks maar over een beperkte tijd water uit een Palestijnse kraan komt, terwijl de joodse burgers ook dan zoveel water uit al hun kranen kunnen laten lopen als ze maar willen.
In het zuiden van Israël hebben vele Palestijnse herders vorig jaar hun schapen moeten opruimen omdat ze van het leger niet meer bij de waterbronnen mochten komen.

Het idee dat die waterzuiveringsinstallatie echt veel voor de Palestijnen zou hebben betekent, is dan ook echt een lachertje.

super ick
10-01-14, 09:14
Wel een komisch duo. Tenminste, als je van hun humor houdt.

Het kan wel handig lijken om zaken te versimpelen tot een aspect, maar dat is zelfbedrog. Het gaat dus niet alleen over die waterzuivering, maar ook om de gehele financiering in illegale bouwwerken waarvoor PGGM geld leende aan die Israëlische banken.

Die waterzuiveringsinstallatie, een apart geval, zou inderdaad een heel goede zaak kunnen zijn, maar uit dat project had Royal HaskoningDHV zich al eerder teruggetrokken omdat daarvan vooral de nederzettingen zouden profiteren. De Palestijnse overheid heeft dan ook bij monde van minister en hoofd van de 'Water Authorety (PWA)' laten weten blij te zijn met het besluit van Haskoning.

Dr. Shaddad Attili Minister and Head of the Palestinian Water Authority PWA welcomes Royal ... more (http://www.pwa.ps/ar_page.aspx?id=L3Csg2a1550405637aL3Csg2)

Overal in Israël en de bezette gebieden worden Palestijnen uiterst zwaar gediscrimineerd op het gebruik van schoon water. In Israël zelf gebeurt het regelmatig dat er dagelijks maar over een beperkte tijd water uit een Palestijnse kraan komt, terwijl de joodse burgers ook dan zoveel water uit al hun kranen kunnen laten lopen als ze maar willen.
In het zuiden van Israël hebben vele Palestijnse herders vorig jaar hun schapen moeten opruimen omdat ze van het leger niet meer bij de waterbronnen mochten komen.

Het idee dat die waterzuiveringsinstallatie echt veel voor de Palestijnen zou hebben betekent, is dan ook echt een lachertje.

Er wordt politiek bedreven over de ruggen van de gewone man. De Palestijnse regering heeft dit altijd laten prevaleren boven het welzijn van de eigen bevolking. Niks samenwerken, nergens, nooit. Liever creperen.

knuppeltje
10-01-14, 09:24
Er wordt politiek bedreven over de ruggen van de gewone man. De Palestijnse regering heeft dit altijd laten prevaleren boven het welzijn van de eigen bevolking. Niks samenwerken, nergens, nooit. Liever creperen.

Totaal bezopen! Alsof Royal Haskoning onder druk van de Palestijnse overheid zich uit dat project zou hebben teruggetrokken. Aangezien het een Israëlisch overheidsproject is, gaat dat helemaal buiten de Palestijnse overheid om.

Probeer het nog eens, maar dan beter.

Umarvlie
10-01-14, 12:42
PGGM blijft bij besluit Israëlische banken
ZEIST - Pensioenuitvoerder PGGM blijft bij zijn besluit niet meer te beleggen in vijf Israëlische banken wegens hun betrokkenheid bij de bouw van Joodse nederzettingen in bezette Palestijnse gebieden. Dit zei een woordvoerder vrijdag nadat Israël de Nederlandse ambassadeur had ontboden over de kwestie.
PGGM had rond 10 miljoen euro geïnvesteerd in Bank Hapoalim, Bank Leumi, First International Bank of Israel, Israel Discount Bank en Mizrahi Tefahot Bank. De pensioenbelegger heeft de aandelen inmiddels verkocht.

Met deze uitsluiting heeft PGGM op geen enkele wijze de intentie gehad Israël te boycotten, benadrukt de woordvoerder. Eveneens is er geen sprake van dat PGGM een politiek signaal heeft willen afgeven. „Het besluit is in volstrekte zelfstandigheid genomen en er is geen druk op PGGM uitgeoefend.” PGGM wijst erop dat het na de uitsluiting van de banken nog steeds belangen heeft in tientallen Israëlische ondernemingen.

„PGGM zoekt als 'actief aandeelhouder' de dialoog met ondernemingen als ze zich niet gedragen naar de normen die wij hanteren voor verantwoord beleggen”, verklaart de woordvoerder. „Die dialoog zetten we voort zolang er uitzicht is op verbetering van het gedrag van de aangesproken onderneming. Blijkt het gesprek uiteindelijk vruchteloos, dan kan worden overgegaan tot uitsluiting. Maar uitsluiting is geen doel op zich.”

Zo besloot PGGM vorig jaar niet langer te investeren in de Amerikaanse supermarktketen Walmart en enkele tabaksproducenten. De criteria om uit te sluiten kunnen ecologisch wangedrag betreffen, stelselmatige overtreding van arbeidswetten of slecht ondernemingsbestuur. Ook mensenrechtenschendingen zijn reden tot uitsluiting.

Het gesprek met de Israëlische banken heeft enkele jaren in beslag genomen, zegt PGGM. „Het besluit de vijf banken uit te sluiten heeft dan ook geen enkele relatie tot recente stappen van andere Nederlandse bedrijven.”

(Bron: Telegraaf)

Umarvlie
10-01-14, 13:21
Levendige handel tussen Nederland en Israël
DEN HAAG - Zowel Nederland als Israël heeft een zogenoemde open economie, die zich kenmerkt door afhankelijkheid van buitenlandse handel. Tussen de twee landen is al lang sprake van een levendige zakenrelatie. Ondanks regelmatige oproepen tot boycot van producten uit Israël vanwege de nederzettingenpolitiek, blijft de handel tussen de twee landen toenemen. Dit jaar bestaat de Kamer van Koophandel Nederland-Israël 65 jaar, opgericht een jaar na de stichting van de Israëlische staat.

In 2011 importeerde Nederland goederen ter waarde van 1,753 miljard euro uit Israël. De exportwaarde bedroeg 1,395 miljard. Een jaar later was de import al tot net boven de 2 miljard gestegen en telden de Israëliërs 1,317 miljard voor spullen uit Nederland neer. Tot en met augustus 2013 was de hoogte van de import 1,287 miljard en de export ruim 883 miljoen euro, zo becijferde het CBS.

Israëls industriële producten komen voornamelijk uit de sectoren hightech, metaal, elektronica, landbouw, voedingsmiddelen en de chemie. Nederland beweegt zich veel in de sectoren voedselverwerking, chemie, olieraffinage en elektrische apparatuur. Het Midden-Oostenland beschikt tegenwoordig over olie- en gasvelden, wat inmiddels leidt tot export, zoals Nederland al decennia profiteert van zijn gasbaten. Nederland koopt in Israël veel groente, fruit, medicijnen en chemische spullen. Het verkoopt vooral computerapparatuur.

De Nederlandse economie behoort sinds jaar en dag tot de 20 sterkste ter wereld, met een bruto nationaal product (bnp) van ongeveer 709 miljard dollar in 2012. Israëls economie beweegt zich rond de 40e plek met een bnp ter waarde van 274 miljard dollar in 2013. In Israël leven veel mensen onder de armoedegrens, vooral Israëlische Arabieren en orthodoxe Joden.

De betrekkingen tussen de twee landen zijn normaliter goed. Er zijn onder andere uitgebreide zakelijke en culturele relaties. Op politiek en ambtelijk niveau is er eveneens regelmatig contact. Handel, vredesontwikkelingen in het Midden-Oosten en de momenteel omstreden investeringen staan frequent op de agenda. Israël investeert ook in Nederland. Het gaat om bedrijven in de transportsector, de brandstofbranche en de schoenenindustrie.

(Bron: Telegraaf)

Ibrah1234
10-01-14, 13:35
De vermogensbeheerder uit het artikel moet slechts 3 regels nastreven:

1. optimaal rendement
2. optimaal rendement
3. denk aan de eerste 2 regels

Ze dient zich te richten op haar core business en het belang van de premie betalers. Daar hebben ze %^$!! al moeite genoeg mee. Alsof een gepensioneerde enige boodschap heeft dat de kas leeg is maar er tenminste wel ethisch is belegd.

Dan moet de overheid maar een zwarte lijst aanleggen maar de vermogensbeheerder moet zich slechts bezighouden met haar beleggingsportefeuille en de hele dag door balansen doorspitten en discounted cash flow analyses maken.

Als ik in de raad van bestuur zou zitten vloog mevrouw letterlijk met bureau en al door de deur naar buiten.

Umarvlie
10-01-14, 13:44
Timmermans negeert wens Israël over PGGM
DEN HAAG - Minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) zal geen contact opnemen met het pensioenfonds PGGM over het besluit om niet meer te investeren in Israëlische banken. Israël wil juist dat het kabinet stelling neemt tegen de beslissing.

„Het is niet aan de Nederlandse overheid om zich bezig te houden met beslissingen van individuele bedrijven”, zei de bewindsman na afloop van de ministerraad vrijdag. Hij ziet ook geen aanleiding om contact op te nemen met zijn Israëlische ambtgenoot in Jeruzalem.

Eerder op de dag werd de Nederlandse ambassadeur in Tel Aviv op het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken ontboden. De Israëlische regering wil dat de Nederlandse regering afstand neemt van het besluit van PGGM, dat Jeruzalem „onacceptabel” noemt, en de relatie tussen beide landen beschadigt.

Volgens Timmermans wordt de relatie niet beschadigd door het gebeuren en is de relatie met Israël goed. Hij vindt de hele kwestie „erg zwaar aangezet”. Het moet naar zijn mening worden gezien in „een politiek wat gespannen context die te maken heeft met de onderhandelingen” die worden gevoerd tussen Israël en de Palestijnen.

Het ontmoedigen van Nederlandse bedrijven om te investeren in Israëlische nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden, is al jaren staand beleid, aldus de minister. Hij benadrukte opnieuw dat het kabinet tegen een boycot van en sancties tegen Israël is.

(Bron: Telegraaf)

Soldim
10-01-14, 14:30
De vermogensbeheerder uit het artikel moet slechts 3 regels nastreven:

1. optimaal rendement
2. optimaal rendement
3. denk aan de eerste 2 regels

Ze dient zich te richten op haar core business en het belang van de premie betalers. Daar hebben ze %^$!! al moeite genoeg mee. Alsof een gepensioneerde enige boodschap heeft dat de kas leeg is maar er tenminste wel ethisch is belegd.


Deelnemers aan de pensioenfondens hebben bedongen dat er etisch wordt belegd.




Als ik in de raad van bestuur zou zitten vloog mevrouw letterlijk met bureau en al door de deur naar buiten.


Dat is een van de redenen dat jij niet in zo'n raad van bestuur zit.

PGGM heeft een aantal personen in hun Bestuurscommissie Beleggingen die zich specifiek met etische kwesties bezighoud.

Ibrah1234
10-01-14, 14:54
Deelnemers aan de pensioenfondens hebben bedongen dat er etisch wordt belegd..

Deelnemers aan pensioenfondsen zouden slechts één belang moeten hebben en dat is optimaal rendement. Ik geloof er geen snars van dat de gemiddelde premiebetaler er anders over denkt.

Gestel dat ik in de raad van bestuur zou zitten heer Soldim zou ik na het debacle van de afgelopen week een belletje plegen om te informeren naar de beschikbaarheid van Jaap van Duijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaap_van_Duijn_%28econoom%29) welke de Robeco groep onder zich heeft gehad. Thans buitengewoon hoogleraar beleggingstheorie UvA.

Meer dan één van de heer van Duijn zijn pennenvruchten bevinden zich in mijn boekenkast. Ik kan het u aanbevelen. Iemand met een behoorlijke staat van dienst.

Die geblondeerde Greta Duisenberg trok ik vanmiddag nog achter haar bureau weg.

Soldim
10-01-14, 15:00
Deelnemers aan pensioenfondsen zouden slechts één belang moeten hebben en dat is optimaal rendement. Ik geloof er geen snars van dat de gemiddelde premiebetaler er anders over denkt.

Ik denk niet dat de gemiddelde pensioenfonds deelnemer over lijken gaatvoor een paar procent punt meer rendement.


Gestel dat ik in de raad van bestuur zou zitten

Daar zit je echter niet omdat je zowel de capaciteit doorvoor niet hebt, alsmede een gebrek aan basis kennis op het gebied van economie.

Ibrah1234
10-01-14, 15:08
Wereldvreemde theoreticus. Het gaat hier om mensen hun pensioenen en om echt geld.

Pas in 2013 is de gemiddelde dekkingsgraad van de pensioenfondsen boven het minimum vereiste uitgekomen.

Jarenlang voldeed men niet aan de minimum dekkingsgraad (http://www.aon.com/netherlands/persberichten/2014/02-01-2014-gemiddelde-dekkingsgraad-pensioenfondsen-in-december-licht-gedaald.jsp). Prioriteit nummer één lijkt me i.p.v. een paar krakkemikkige huisjes ergens in een woestijn in Verweggistan.

Het nieuws wel gevolgd de afgelopen jaren over de pensioenfondsen? Anders het Jeugdjournaal even volgen. Daar leggen ze de problematiek wel uit in Jip en Janneke taal.

Vermoeiend dit.

mark61
10-01-14, 15:08
Die geblondeerde Greta Duisenberg trok ik vanmiddag nog achter haar bureau weg.

:vreemd:

knuppeltje
10-01-14, 15:21
Deelnemers aan pensioenfondsen zouden slechts één belang moeten hebben en dat is optimaal rendement. Ik geloof er geen snars van dat de gemiddelde premiebetaler er anders over denkt.

Die geblondeerde Greta Duisenberg trok ik vanmiddag nog achter haar bureau weg.

Gelukkig denken ze daar bij de PGGM toch anders over.

Jij hebt helemaal niets achter een bureau weg te trekken, bluffer. Ook niet Greta. Maar zit zij in het bestuur van PGGM?

Ibrah1234
10-01-14, 15:26
„Het is niet aan de Nederlandse overheid om zich bezig te houden met beslissingen van individuele bedrijven”, zei de bewindsman na afloop van de ministerraad vrijdag.

Daar kan ik het wel mee eens zijn. Het gaat denk ik meer om de vijfde colonne binnen enkele bedrijven die het zakelijk aspect uit het oog verliezen. Een doodzonde in mijn optiek.

Schone taak voor de aandeelhouders. Niet alleen de jaarlijkse dividenduitkeringen opstrijken maar het bestuur eens ter verantwoording roepen.

Ibrah1234
10-01-14, 15:33
Gelukkig denken ze daar bij de PGGM toch anders over.

Jij hebt helemaal niets achter een bureau weg te trekken, bluffer. Ook niet Greta. Maar zit zij in het bestuur van PGGM?

Ik zou daar woest om zijn Knuppel. Als mijn Chief Investment Officer niet droomde van rendement, het niet als toetje zou eten elke dag of de term niet om de vijf zinnen zou noemen of exact om vijf uur langs de prikklok zou lopen dan zie ik er geen heil in.

Opzouten met dat politieke geleuter en het geven van persconferenties en interviews.

Een grote poster zou ik laten maken en aan de muur hangen op haar kantoor. BENCHMARK 2014: BEAT AEX!!

Umarvlie
10-01-14, 15:40
.. Als mijn Chief Investment Officer niet droomde van rendement..[/B]

Van dit soort financiel gepeupel is de hele wereld nog aan het bij komen. Dat nu net iets aangestipt wordt wat jou niet zint is jammer voor je. Ondernemen zonder geweten, de VOC mentaliteit zou ik dat willen noemen, is niet waar je naar wil streven. Ook niet voor jezelf als je even verder doordenkt.

https://www.pggm.nl/Werkenbij/Paginas/Thema.aspx

mark61
10-01-14, 15:55
Ik zou daar woest om zijn Knuppel. Als mijn Chief Investment Officer niet droomde van rendement, het niet als toetje zou eten elke dag of de term niet om de vijf zinnen zou noemen of exact om vijf uur langs de prikklok zou lopen dan zie ik er geen heil in.

Opzouten met dat politieke geleuter en het geven van persconferenties en interviews.

Een grote poster zou ik laten maken en aan de muur hangen op haar kantoor. BENCHMARK 2014: BEAT AEX!!

Je hebt nu wel voldoende bewezen dat je totaal immoreel bent. Kap maar.

super ick
10-01-14, 15:56
Totaal bezopen! Alsof Royal Haskoning onder druk van de Palestijnse overheid zich uit dat project zou hebben teruggetrokken. Aangezien het een Israëlisch overheidsproject is, gaat dat helemaal buiten de Palestijnse overheid om.

Probeer het nog eens, maar dan beter.

Je slaat de plank mis. Zo bedoel ik het niet en als ik mijzelf teruglees heb ik dat ook niet geschreven.

Omdat je direct begint te schuimbekken stop ik over dit onderwerp met jou.

Ibrah1234
10-01-14, 16:38
Van dit soort financiel gepeupel is de hele wereld nog aan het bij komen. Dat nu net iets aangestipt wordt wat jou niet zint is jammer voor je. Ondernemen zonder geweten, de VOC mentaliteit zou ik dat willen noemen, is niet waar je naar wil streven. Ook niet voor jezelf als je even verder doordenkt.

Als jij zaken doen met Israël gewetenloos acht dan is verdere discussie zinloos.

Umarvlie
10-01-14, 16:40
Als jij zaken doen met Israël gewetenloos acht dan is verdere discussie zinloos.

Dat zijn de meeste dicussie met jou, maar ik geef je nog even een feitje mee - PGGM doet helemaal geen zaken met Israel.

mark61
10-01-14, 16:47
Als jij zaken doen met Israël gewetenloos acht dan is verdere discussie zinloos.

Daar gaat het niet over. Je weigert feiten te erkennen. Onze eigen Tea Party boy. Verder sla je wilde, agressieve taal uit op niks af, en bent van mening dat je over lijken moet gaan, want rendement is het enige dat telt in de wereld. Iedereen kan verder doodvallen.

Een heerlijke persoonlijkheid.

Ibrah1234
10-01-14, 17:14
Daar gaat het niet over. Je weigert feiten te erkennen. Onze eigen Tea Party boy. Verder sla je wilde, agressieve taal uit op niks af, en bent van mening dat je over lijken moet gaan, want rendement is het enige dat telt in de wereld. Iedereen kan verder doodvallen.

Een heerlijke persoonlijkheid.

Als ik mijn bedrijf zo zou moeten leiden dan was ik jaren geleden al failliet geweest. Het is NIET verboden en NIET illegaal om te beleggen in die banken.

Het is stemmingmakerij en volstrekte willekeur.

Als je trouwens aandelen koopt op 12 van een Israëlische bank die nu 56 noteert en 2.00 dividend uitkeert waarmee alleen al een jaarlijks dividendrendement van meer dan 15% wordt bereikt dan vraag ik me af of je wel goed bij je verstand bent als vermogensbeheerder dit van de hand te doen.

Zelf op het dieptepunt een US bank gekocht op het dieptepunt van de crisis die nu 25% dividend uitkeert.

Dus voor elke 1000 euro geïnvesteerd elk jaar 250 euro dividend retour.

Dan mis je echt een paar hersencellen. Dat is legaal drukken van geld. Een legaal geldmachientje.

PGGM kan de komende 100 jaar wel nooit meer het geluk krijgen op een bankencrisis met dumpprijzen.

Kortom, rendement en het belang van de premiebetaler dient voorop te staan. Niet meer en niet minder.

knuppeltje
11-01-14, 08:24
Ik zou daar woest om zijn Knuppel. Als mijn Chief Investment Officer niet droomde van rendement, het niet als toetje zou eten elke dag of de term niet om de vijf zinnen zou noemen of exact om vijf uur langs de prikklok zou lopen dan zie ik er geen heil in.

Opzouten met dat politieke geleuter en het geven van persconferenties en interviews.

Een grote poster zou ik laten maken en aan de muur hangen op haar kantoor. BENCHMARK 2014: BEAT AEX!!

Tja, waar kennen we dit soort geluiden nog meer van? Het komt er dus op neer dat het doel alle middelen heiligt. Gefeliciteerd ermee.

knuppeltje
11-01-14, 08:33
Israël bouwt verder op Westbank
vrijdag 10 jan 2014, 11:54 (Update: 10-01-14, 17:19)

Israël heeft de bouw aangekondigd van 1400 nieuwe huizen op de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem. Het ministerie van Huisvesting laat weten dat er 800 woningen komen op de Westoever en 600 in Oost-Jeruzalem.

De mededeling werd al verwacht na de vrijlating eind december van 26 Palestijnen die lange gevangenisstraffen uitzaten. De vrijlating was een onderdeel van het nieuwe vredesoverleg dat in gang is gezet onder Amerikaanse druk.
Netanyahu

Premier Netanyahu heeft vaker de bouw van nieuwe nederzettingen aangekondigd, om tegenstanders van dergelijke vrijlatingen tevreden te stellen.

Israël heeft gewacht met deze jongste aankondiging tot na het vertrek van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Kerry. Hij was deze week opnieuw in Israël om het vredesoverleg vooruit te helpen. (NOS.nl)

Zo gaat dat. Eerst een paar gevangenen vrijlaten en dan weer doorgaan met illegale bouw op andermans grond.

Ibrah1234
11-01-14, 10:43
Tja, waar kennen we dit soort geluiden nog meer van? Het komt er dus op neer dat het doel alle middelen heiligt. Gefeliciteerd ermee.

Streven naar maximalisatie dekkingsgraad en daarmee toekomstige pensioenen veiligstellen die vervolgens weer geïndexeerd kunnen worden en eventueel welvaartsvast?

Een volmondig 'ja'.

Het pensioenfonds dient slechts één doel voor ogen te hebben en dat is te zorgen dat de pensioenen weer geïndexeerd kunnen worden en dat de dekkingsgraad weer op orde is.

De keuze tussen de belangen van iemand in Tibet, Westbank enerzijds en die van een metselaar met een kapotte rug na 40 jaar gewerkt te hebben in de bouw lijkt mij niet zo moeilijk.

Ibrah1234
12-01-14, 04:22
Van dit soort financiel gepeupel is de hele wereld nog aan het bij komen.

Nee!! De fondsen hebben toch met de wereldwijde financiele crisis toch een unieke positie verkregen?

Dat is toch ongeveer zoiets als een kind die gratis in een snoepjeswinkel kan uitkiezen wat hij/zij wil.

De kans op een wereldwijde financiele crisis kan zich in theorie de komende 100 jaar niet meer voordoen.

Bart.NL
12-01-14, 09:07
Streven naar maximalisatie dekkingsgraad en daarmee toekomstige pensioenen veiligstellen die vervolgens weer geïndexeerd kunnen worden en eventueel welvaartsvast?

Een volmondig 'ja'.

Het pensioenfonds dient slechts één doel voor ogen te hebben en dat is te zorgen dat de pensioenen weer geïndexeerd kunnen worden en dat de dekkingsgraad weer op orde is.

De keuze tussen de belangen van iemand in Tibet, Westbank enerzijds en die van een metselaar met een kapotte rug na 40 jaar gewerkt te hebben in de bouw lijkt mij niet zo moeilijk.

Ik meen me te herinneren dat de economie van het Derde Rijk destijds ook als een tierelier draaide. Dat was een ideale "investment opportunity" voor mensen zoals jij.

vitalis
12-01-14, 09:17
Ik meen me te herinneren dat de economie van het Derde Rijk destijds ook als een tierelier draaide. Dat was een ideale "investment opportunity" voor mensen zoals jij.

Toch niet zo heel erg verstandig, lijkt me. Wie investeerde in Krupp of Thyssen stond in '45 wel met lege handen...

Bart.NL
12-01-14, 09:33
Toch niet zo heel erg verstandig, lijkt me. Wie investeerde in Krupp of Thyssen stond in '45 wel met lege handen...

Je moet op tijd uitstappen. Je bent immers niet getrouwd met je aandelen.

vitalis
12-01-14, 10:53
Je moet op tijd uitstappen. Je bent immers niet getrouwd met je aandelen.

Net voor Stalingrad? Of al eerder?

Ibrah1234
12-01-14, 12:37
Je moet op tijd uitstappen. Je bent immers niet getrouwd met je aandelen.

En dat wil je gaan doen met 145 miljard onder beheer? Dat is een onmogelijke strategie.

Je hebt je huiswerk niet gedaan. Naast 14% dividendrendement verschafte de bank FBI ook nog eens meer dan 13% koersstijging binnen 1 jaar. (ytd)

Welk zinnig mens stapt daar nou uit. Buy & hold forever.

De geblondeerde Greta Duisenberg is helemaal de weg kwijt. Iets of iemand moet hier ingrijpen.

Hawa
13-01-14, 15:45
Niemand vertelt hier hoe de markteconomie van de staat Israel is geregeld.
Waar en hoe die banken het geld vandaan krijgen.

Leg die link met Zuid-Afrika destijds in hun propaganda strategie, waaraan vooral Nederland, ABN-AMRO.
Al die grote bedrijven investeerden daar in dat klote land.
Later hebben al die concerns zich terug getrokken. Boycot!

ABN-Amro heeft geen belangen in Israel!

De enigste stap naar Vrede daar is boycotten.

Let wel Israel is een vazal-staat van Amerika en de Europeanen.

De joodse lobby in Amerika heeft nog al veel macht.

Vooral die joodse emigranten die daar gaan wonen vanuit Amerika en ook vanuit Europa en Rusland.

Het oorspronkelijke joodse volk en het Palestijnse volk wordt niks gevraagd.

Zolang het zionisme hoogtij viert zal er daar niks veranderen, zoals destijds gebeurde in Zuid-Afrika.

Het Palestijnse volk wordt onderdrukt, als on mens behandelt, dat is toch wel schering en inslag.

Nog steeds worden die Palestijnen behandeld zoals de zwarte mens destijds in Zuid-Afrika.

Nederlandse bedrijven zijn verantwoordelijk voor investeringen die averechts werken.
met die waterbedrijf die zich heeft teruggetrokken.,

Het is niet zo dat Israel investeert in Palestijnse gebiedsdelen.

Israel wil al die gebiedsdelen bezetten en later toe eigenen.

En dat zijn ze al jaren mee bezig, tot dat het er niet meer toe doet.

Op dit moment verdiept zich niemand meer wat Israel eigenlijk doet met hun zionisme beleid.

Ja nu!

Op haatgevoelens kan je dus niet bouwen ook die bedrijven vanuit Nederland niet.

Nederland heeft genoeg ruimte om te groeien maar niet in een land dat Israel heet.

Maar Israel noemt zich dus zielig en onwetend omtrent hun eigen Gestapo politiek.

Jammer genoeg zijn er in de knesset genoeg gestapoos terwijl het Midden-Oosten zelfde weg bewandelt,
dan kom je toch nooit uit op die VREDE die al die mensen willen nastreven.

Voor mij voor iedereen Sjaloom Salaam!!

aus wiedersehn!

in die knaller
die bombe
die augen
zo
nicht
werspiegelt
die hell
aus
manipolutisonen
zo wieder die heimat nicht kommen wirt
in die traumen!

die ragge is t narbei!

en die verlichting is er niet
ook niet
zonder licht op fiets!





Ze willen nog steeds die staat Israel creeeren,over al die resoluties die in de VN zijn gedaan

knots71karel
13-01-14, 22:32
Niemand vertelt hier hoe de markteconomie van de staat Israel is geregeld.
Waar en hoe die banken het geld vandaan krijgen.

Leg die link met Zuid-Afrika destijds in hun propaganda strategie, waaraan vooral Nederland, ABN-AMRO.
Al die grote bedrijven investeerden daar in dat klote land.
Later hebben al die concerns zich terug getrokken. Boycot!

ABN-Amro heeft geen belangen in Israel!

De enigste stap naar Vrede daar is boycotten.

Let wel Israel is een vazal-staat van Amerika en de Europeanen.

De joodse lobby in Amerika heeft nog al veel macht.

Vooral die joodse emigranten die daar gaan wonen vanuit Amerika en ook vanuit Europa en Rusland.

Het oorspronkelijke joodse volk en het Palestijnse volk wordt niks gevraagd.

Zolang het zionisme hoogtij viert zal er daar niks veranderen, zoals destijds gebeurde in Zuid-Afrika.

Het Palestijnse volk wordt onderdrukt, als on mens behandelt, dat is toch wel schering en inslag.

Nog steeds worden die Palestijnen behandeld zoals de zwarte mens destijds in Zuid-Afrika.

Nederlandse bedrijven zijn verantwoordelijk voor investeringen die averechts werken.
met die waterbedrijf die zich heeft teruggetrokken.,

Het is niet zo dat Israel investeert in Palestijnse gebiedsdelen.

Israel wil al die gebiedsdelen bezetten en later toe eigenen.

En dat zijn ze al jaren mee bezig, tot dat het er niet meer toe doet.

Op dit moment verdiept zich niemand meer wat Israel eigenlijk doet met hun zionisme beleid.

Ja nu!

Op haatgevoelens kan je dus niet bouwen ook die bedrijven vanuit Nederland niet.

Nederland heeft genoeg ruimte om te groeien maar niet in een land dat Israel heet.

Maar Israel noemt zich dus zielig en onwetend omtrent hun eigen Gestapo politiek.

Jammer genoeg zijn er in de knesset genoeg gestapoos terwijl het Midden-Oosten zelfde weg bewandelt,
dan kom je toch nooit uit op die VREDE die al die mensen willen nastreven.

Voor mij voor iedereen Sjaloom Salaam!!

aus wiedersehn!

in die knaller
die bombe
die augen
zo
nicht
werspiegelt
die hell
aus
manipolutisonen
zo wieder die heimat nicht kommen wirt
in die traumen!

die ragge is t narbei!

en die verlichting is er niet
ook niet
zonder licht op fiets!





Ze willen nog steeds die staat Israel creeeren,over al die resoluties die in de VN zijn gedaan

Ik ben de tel kwijt na 10 jaar hier op Maroc , maar denk dat we dicht bij topic 2000 zitten over het zelfde onderwerp , terwijl de ondertussen hele oorlogen zijn uitgevochten en begonnen , en momenteel nog voort duren in deze omgeving ( het midden oosten)waar duizenden slachtoffers te betreuren zijn !het gekke is dat onderhand de PALESTIJNEN in het veiligste deel van dat zelfde Midden -Oosten wonen en landen
Vergeleken bij Syrie , Irak ,Afghanistan, Soedan , Egypte enz enz is de GAZA STROOK zelfs een paradijs .
NOGMAALS ik herhaal het nog maar eens , wat de kut Joden flikken ben ik het totaal niet mee eens ,maar in vergelijking met andere landen in de Wereld valt het in het niet , wat dacht je van de strafkampen in Noord Korea,China enz china dat al jaren lang de OEIGOEREN aan het uitmoorden is en hun land veel groter dan heel PALESTINA EN ISRAEL zamen afneemt ,dat zijn ook MOSLIMS !maar daar hoor je hier niks over ,ik heb een topic daar over geopend het aantal reacties was op een hand te tellen bij wijze van spreken.
Ik bedoel maar .:rolleyes: