PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitse priester vraagt vergiffenis aan zijn dochter



Marsipulami
12-01-14, 14:02
DUITSE PRIESTER VRAAGT VERGIFFENIS AAN ZIJN DOCHTER

BRUSSEL (KerkNet/KNA) – De Duitse priester en theoloog Stefan Hartmann (59) heeft vrijdagavond op de tv-zender ‘SWR’, in het programma ‘SWR-Nachtcafé’ vergiffenis gevraagd aan zijn dochter, omdat hij haar bestaan jarenlang heeft verzwegen om zijn carrière niet in gevaar te brengen. De geestelijke uit Bamberg vroeg haar om vergiffenis. Het meisje is intussen 24 jaar. “Vandaag kan ik publiekelijk zeggen dat ik trots ben op mijn dochter, die vandaag in Afrika werkt.” De Duitse priester zei dat het optreden van de nieuwe paus hem heeft aangemoedigd om deze moedige stap te zetten. Tegelijk wil hij zo een aanzet geven tot “een zakelijk debat over het verplichte celibaat”. Hartmann onderstreepte dat hij daarmee niet de zin van het celibataire leven van priesters en religieuzen en hun opofferingen in vraag wil stellen.


(Kerknet)

super ick
12-01-14, 16:15
DUITSE PRIESTER VRAAGT VERGIFFENIS AAN ZIJN DOCHTER

BRUSSEL (KerkNet/KNA) – De Duitse priester en theoloog Stefan Hartmann (59) heeft vrijdagavond op de tv-zender ‘SWR’, in het programma ‘SWR-Nachtcafé’ vergiffenis gevraagd aan zijn dochter, omdat hij haar bestaan jarenlang heeft verzwegen om zijn carrière niet in gevaar te brengen. De geestelijke uit Bamberg vroeg haar om vergiffenis. Het meisje is intussen 24 jaar. “Vandaag kan ik publiekelijk zeggen dat ik trots ben op mijn dochter, die vandaag in Afrika werkt.” De Duitse priester zei dat het optreden van de nieuwe paus hem heeft aangemoedigd om deze moedige stap te zetten. Tegelijk wil hij zo een aanzet geven tot “een zakelijk debat over het verplichte celibaat”. Hartmann onderstreepte dat hij daarmee niet de zin van het celibataire leven van priesters en religieuzen en hun opofferingen in vraag wil stellen.


(Kerknet)

Na 24 jaar al? Wat mooi.

Laten we de alimentatie vaststellen op € 250 per maand tot 18 jarige leeftijd van het meisje. Dan krijgt de moeder nog zo'n kleine € 60.000 incl de rente. Als beloning nog een keiharde trap in zijn kruis van zijn dochter en dan komt hij er nog genadig vanaf.

Marsipulami
12-01-14, 17:03
Na 24 jaar al? Wat mooi.

Laten we de alimentatie vaststellen op € 250 per maand tot 18 jarige leeftijd van het meisje. Dan krijgt de moeder nog zo'n kleine € 60.000 incl de rente. Als beloning nog een keiharde trap in zijn kruis van zijn dochter en dan komt hij er nog genadig vanaf.

In het artikel staat nergens dat hij niet meebetaald heeft aan de kosten voor haar levensonderhoud. Verder is niet gezegd dat hij haar bestaan tot heden heeft verzwegen. Het heeft wel tot haar 24e geduurd voordat hij publiekelijk via de radio om vergeving vroeg aan zijn dochter.

Ik vind de casus vergelijkbaar met de situatie waarin de buitenechtelijke dochter van koning Albert zit (Delphine Boël). Om zelf niet in opspraak te komen heeft koning Albert haar bestaan verzwegen. Zijn dochter lijdt eronder dat haar vader met haar niets wil te maken hebben en het vaderschap blijft ontkennen. Koning Albert II zou wel eens een voorbeeld mogen nemen aan deze priester.

vitalis
12-01-14, 18:17
In het artikel staat nergens dat hij niet meebetaald heeft aan de kosten voor haar levensonderhoud. Verder is niet gezegd dat hij haar bestaan tot heden heeft verzwegen. Het heeft wel tot haar 24e geduurd voordat hij publiekelijk via de radio om vergeving vroeg aan zijn dochter.

Ik vind de casus vergelijkbaar met de situatie waarin de buitenechtelijke dochter van koning Albert zit (Delphine Boël). Om zelf niet in opspraak te komen heeft koning Albert haar bestaan verzwegen. Zijn dochter lijdt eronder dat haar vader met haar niets wil te maken hebben en het vaderschap blijft ontkennen. Koning Albert II zou wel eens een voorbeeld mogen nemen aan deze priester.

Wat een onmenselijk instituut, die roomse kerk.

CONTRA
12-01-14, 18:40
Het heeft wel tot haar 24e geduurd voordat hij publiekelijk via de radio om vergeving vroeg aan zijn dochter.

naast mislukte vader ook nog een mediahoer

Marsipulami
12-01-14, 18:54
naast mislukte vader ook nog een mediahoer

Je kan natuurlijk ook nog altijd eens proberen om op een onbevooroordeelde wijze naar de situatie te kijken.

Marsipulami
12-01-14, 18:54
Wat een onmenselijk instituut, die roomse kerk.

Geef eens wat toelichting bij je bewering.

vitalis
12-01-14, 19:00
Geef eens wat toelichting bij je bewering.

Je vraagt naar de bekende weg Mars.

Iznogoodh
12-01-14, 19:01
Na 24 jaar al? Wat mooi.

Laten we de alimentatie vaststellen op € 250 per maand tot 18 jarige leeftijd van het meisje. Dan krijgt de moeder nog zo'n kleine € 60.000 incl de rente. Als beloning nog een keiharde trap in zijn kruis van zijn dochter en dan komt hij er nog genadig vanaf.test.

Marsipulami
12-01-14, 19:08
Je vraagt naar de bekende weg Mars.


??...

Marsipulami
12-01-14, 19:10
test.


???....

super ick
12-01-14, 20:26
In het artikel staat nergens dat hij niet meebetaald heeft aan de kosten voor haar levensonderhoud. Verder is niet gezegd dat hij haar bestaan tot heden heeft verzwegen. Het heeft wel tot haar 24e geduurd voordat hij publiekelijk via de radio om vergeving vroeg aan zijn dochter.

Ik vind de casus vergelijkbaar met de situatie waarin de buitenechtelijke dochter van koning Albert zit (Delphine Boël). Om zelf niet in opspraak te komen heeft koning Albert haar bestaan verzwegen. Zijn dochter lijdt eronder dat haar vader met haar niets wil te maken hebben en het vaderschap blijft ontkennen. Koning Albert II zou wel eens een voorbeeld mogen nemen aan deze priester.

Voor Albert geldt hetzelfde. Betalen en keiharde kruistrap door dochter ter vergelding.

super ick
12-01-14, 20:27
test.

ikel.

Bofko
13-01-14, 23:11
Al die pavlov-reakties als de term 'priester' gelezen wordt......:moe:

super ick
14-01-14, 07:46
Al die pavlov-reakties als de term 'priester' gelezen wordt......:moe:

Als je over vlooien praat krijg je soms spontaan jeuk.

Eke
14-01-14, 17:01
Als dit het gevolg is van een nieuwe leider...Zo zouden meer leiders kunnen zijn.

Dus een zakelijke diskussie. Wie trapt af ?


TOEGEVOEGD

Bij het sluiten van de laptop krijg ik een idee: een LAT*-relatie voor de priester. :)

Zowel ruimte voor z'n werk als ruimte voor zichzelf.


* Is LAT (living apart together) bekend in Belgie, Mars ?

Oiseau
14-01-14, 17:12
Het celibaat deugt gewoon niet.

Het celibaat produceert pedofielenFilosoof Lieven De Cauter heeft een remedie tegen de pedofilie in de kerk. "Schaf het celibaat af. Het probleem van de pedofilie in de kerk is meteen afgeschaft (althans naar de toekomst toe). Niet dat daarmee het probleem van de pedofilie is afgeschaft, begrijp me niet verkeerd. Maar wel als structureel, eeuwenoud endemisch probleem in de Kerk."
Het celibaat produceert pedofielen | DeWereldMorgen.be (http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2010/09/15/het-celibaat-produceert-pedofielen)

Eke
14-01-14, 17:16
[h=1]

Het celibaat produceert pedofielen

Leg dat produktieproces eens uit, Oiseau :)

Oiseau
14-01-14, 17:21
Leg dat produktieproces eens uit, Oiseau :)
Ik ben geen priester, lees maar gerust deze Filosoof Lieven De Cauter!

Eke
14-01-14, 17:54
Ik ben geen priester, lees maar gerust deze Filosoof Lieven De Cauter!

Je makkelijke antwoord wordt niet geaccepteerd :hihi:

Het gaat over het celibaat. Je weet wel. Rust in de tent.
Lieven Nogwat stelt dat wanneer je afziet van het hebben van seks er een gegeven moment een pedofiel in je wakker wordt. Klopt dit ?

Of zijn er andere factoren van het celibaat die volgens Lieven de Cauter meewerken hieraan ? En wat denk jij ?

Oiseau
14-01-14, 18:06
¨Lieven Nogwat¨ heb je niet rustig kunnen lezen en als jij niet met hem eens bent dan kun je gerust je mening bekend maken.

De Kerk als machtige instituut is gebaseerd op veel leugens. De Christenen zijn al eeuwenlang voor de gek gehouden.