PDA

Bekijk Volledige Versie : Hema personeel stopt Marokkaanse suikerpatientiënte in de cel



SportFreak
12-01-14, 22:35
http://www.omroepwest.nl/sites/default/files/imagecache/cp_main/erasmus/96/2431060.jpg

Een jonge diabetespatiënte krijgt vrijdag de schrik van haar leven, als ze door een bezoek aan de HEMA aan de Grote Marktstraat in de cel belandt.
Het verhaal begint wanneer de 17-jarige Yosra Aajir, die samen met haar vriendin in de winkel loopt, een hyper krijgt. Dat is een te hoge bloedsuikerspiegel. Yosra: ‘Ik voelde me niet goed, dus ik ging even een paskamer in om m’n bloed te prikken. Mijn bloedmeter gaf aan dat mijn bloed 33,3, was. Dat is veel te hoog. Dus ik trok mijn broek omlaag om insuline te spuiten. Bij het spuiten had ik urineverlies. Dat kan voorkomen bij mensen met diabetes.’ Op dat moment trekken twee beveiligers het gordijn van het pashokje open. ‘Ze zeiden: Hé jij daar, je bent drugs aan het spuiten en je vernielt onze winkel door de urine’, aldus Yosra.

De 17-jarige wordt meegenomen naar het kantoortje van de HEMA, terwijl haar vriendin probeert uit te leggen dat Yosra suikerziekte heeft. Maar volgens Yosra wordt er niet geluisterd. In alle hectiek weten de vriendinnen contact te leggen met een familielid, die snel de moeder van Yosra belt. Die gaat zo snel mogelijk richting de HEMA.

Ondertussen probeert Yosra te achterhalen wat er gaat gebeuren, maar ze wordt naar eigen zeggen genegeerd. Dan ziet Yosra haar moeder door het raam in de deur. ‘Ik stond op en vroeg of ik even naar mijn moeder mocht gaan. Toen hebben ze mij met twee man tegen de muur aangeduwd’, zegt ze. ‘Ik zei: Laat me met rust! Kun je me alsjeblieft niet zo behandelen? Maar ze bleven doorgaan. Mijn moeder klopte op de deur en zei: Nee, niet doen, niet doen!' Yosra verzucht: 'Ze hebben me mishandeld.’

Vast op het bureau

Yosra wordt vervolgens door agenten meegenomen naar het politiebureau. ‘Ik ben aangehouden voor winkelvernieling, door de urine’, zegt Yosra. ‘Ik zat vier uurtjes vast op het bureau Jan Hendrikstraat. Toen ik mijn medicijnen liet zien, zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.’ Ook krijgt Yosra van de HEMA een boete van 50 euro wegens ‘vernieling’. Het zou gaan om schoonmaakkosten. Ze vindt dat absurd: ‘Mijn vriendin heeft alles schoongemaakt met haar eigen handen.’

Een dag na het incident is Yosra naar het Westeinde ziekenhuis geweest voor een doktersverklaring. De arts maakt melding van hematomen (bloeduitstortingen) en zwellingen op beide bovenarmen.

‘Vervelend incident’

De HEMA vindt het incident ‘vervelend’, zo laat woordvoerder Judy op het Veld weten. ‘Aan de andere kant’, zo zegt ze, ‘Er zijn vaker incidenten in winkels. Ik kan me de eerste reactie van de beveiligers beroepshalve wel voorstellen. We gaan het verder uitzoeken. We hebben de camerabeelden overgedragen aan de politie. ‘

De politie zegt bij monde van woordvoerder Joeri Voogt het volgende: ‘De verdachte heeft in een pashokje in de HEMA geplast en is hierop aangehouden door de beveiliging, die haar vervolgens heeft overgedragen aan agenten. Op basis van de informatie die zij kregen zou er sprake zijn van opzet. De verdachte wenste gebruik te maken van een advocaat, die ook aanwezig was bij het verhoor, waardoor het verhoor en haar invrijheidstelling langer op zich liet wachten.’

Voor Yosra is dit verhaal nog niet afgelopen. Ze wil maar één ding: excuses. Door haar verhaal te vertellen, hoopt ze ook op meer begrip voor haar ziekte, waarbij ongewenst urineverlies nu eenmaal kan voorkomen.


hier video

Diabetespatiënte aangezien voor plassende junk | Omroep West (http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-01-2014/diabetespati%C3%ABnte-aangezien-voor-plassende-junk)

Eke
12-01-14, 23:00
Sportfreak , in de eerste instantie moest ik grinneken toen je jezelf neerzette als ware hondenliefhebber.(titel)

Maar het is afschuwelijk wat dit meisje mee moest maken, zeg ! Een hyper, ongewild urineverlies, kerels die het gordijntje opentrekken terwijl net je broek op je knieen hangt, verwisseld worden met een junk, de cel in, niet naar je moeder mogen....en blauwe plekken van het stevig beetgrijpen.

Naast excuses (!!!!!!) stel ik Hema voor om haar een kadokaart te geven, zodat ze een jaar lang elke week een kopje thee daar mag gaan drinken in het restaurant met een vriendinnetje.

SportFreak
12-01-14, 23:51
Sportfreak , in de eerste instantie moest ik grinneken toen je jezelf neerzette als ware hondenliefhebber.(titel)

Maar het is afschuwelijk wat dit meisje mee moest maken, zeg ! Een hyper, ongewild urineverlies, kerels die het gordijntje opentrekken terwijl net je broek op je knieen hangt, verwisseld worden met een junk, de cel in, niet naar je moeder mogen....en blauwe plekken van het stevig beetgrijpen.

Naast excuses (!!!!!!) stel ik Hema voor om haar een kadokaart te geven, zodat ze een jaar lang elke week een kopje thee daar mag gaan drinken in het restaurant met een vriendinnetje.

en ik moet je geloven ?

super ick
13-01-14, 07:51
Een boete krijgen van de Hema?

Eke
13-01-14, 09:03
en ik moet je geloven ? Waarom wantrouw je mij, Sportfreak ? Heb je enig idee ?

Eke
13-01-14, 09:14
Een boete krijgen van de Hema?

Rekening schoonmaakkosten. Dat doet 'de Hema' inderdaad niet snel. Maar...ze zagen haar voor een junk aan. Ze hadden slechte ervaringen met hokjesplassen, begrijp ik. Is ook smerig. Vooral als je er zachte vloerbedekking in hebt liggen.

En het meisje kon mogelijk geen begrip tonen voor HUN standpunt. ??? Dat scheelt in de communicatie. Maar dit is wel een gok. Ik weet het niet.
Ze is nog jong. Dat soort dingen moet je leren....

Soldim
13-01-14, 09:15
de camerabeelden

In een pashokje??

Joesoef
13-01-14, 11:46
Joeri heeft vast een plan "B" om eea recht te trekken. HEMA zijn helemaal hufterig met hun civiele aanzegging wegens vernieling.

Morgen een pissinn :ego: bij de HEMA.

Karin.N
13-01-14, 12:39
Er zijn 2 kanten aan dit verhaal.

Het is pijnlijk en kwetsend wanneer je wordt behandeld zoals het betreffende meisje overkwam. Van beveiligers mag je verwachten dat ze een goede opleiding hebben genoten, waarbij aandacht is voor situaties zoals bovenstaand.

Aan de andere kant kunnen jongeren aardig te keer gaan.

Ik vraag me af of de betreffende jongedame als de bewaking niet had ingegrepen, na afloop naar de klantenservice was gegaan met haar verhaal en zou hebben aangegeven dat de schade verhaald kon worden via de wa verzekering van haar ouders. Of zou ze na het inspuiten gewoon de zaak verlaten hebben en de Hema achterlaten met de eventuele schade.


Ik heb in 2012 zelf een winkel gehad en ik snapte tot die tijd niet waarom mensen (zeker met kleine kinderen of ouderen) vaak niet gebruik mochten maken van de wc in de zaak.

Helaas heb ik nadat ik het in de winkel wel goed vond, dit snel terug moeten draaien. Hoe mensen een wc achter kunnen laten, ongelofelijk! En gewoon proberen te stelen door de jassen en tassen van de medewerkers na te lopen.

mark61
13-01-14, 14:13
‘De verdachte

Waarvan dan? Totaal gestoord.

Overigens is hier dus sprake van iemand die totaal onverantwoord met haar ziekte omgaat. Verantwoordelijke diabetespatiënten krijgen geen hypo's en hypers.

super ick
13-01-14, 15:49
Ik kan me beide situaties voorstellen. Dit artikel is helemaal vanuit 1 gezichtspunt geschreven.
Wellicht, ik zeg dus niet dat het zo is, zijn de bewakers bevooroordeeld geraakt omdat ze slechte ervaringen hebben met jeugd die regelmatig schade maakt. De gekste smoesjes hebben ze waarschijnlijk ook gehoord als ze iemand betrapten. Bedreigd worden, grote smoelen. Ze maken het allemaal mee. Heeft het meisje haar probleem uit willen leggen of is ze direct gaan schelden? Is dit hele artikel bullshit en heeft ze uit baldadigheid in een pashokje willen pissen en haar ziekte gebruikt om te proberen zich er onderuit te lullen? We weten het niet.
Zoals het nu geschreven is, is het schandalig van de HEMA.

Ik zou het verhaal ook wel eens van de andere kant willen horen.

Eke
13-01-14, 16:18
Ik zou het verhaal ook wel eens van de andere kant willen horen.

Hoor en wederhoor, Superick !


Daar zat ik vandaag ook aan te denken toen ik de reakties op WSDB las.
In je eerste impulsieve reactie kies je de kant van het 'slachtoffer' (ik tenminste vannacht) maar als je na gaat denken wil je toch meeeer ervan weten.

(leen)
13-01-14, 20:38
Vraag me af waarom ze niet gewoon in haar buikvet de insuline zette, dat is eerder de regel.
En veel urine kan er niet op de vloer liggen, het meeste zal in haar kleding blijven zitten.

Oiseau
13-01-14, 21:22
Het was weer geen Helma die problemen heeft bij de Hema maar een Halima!
Dus alles moet uitgezocht worden en gelukkig leeft Halima nog.

Oiseau
13-01-14, 21:36
Waarvan dan? Totaal gestoord.

Overigens is hier dus sprake van iemand die totaal onverantwoord met haar ziekte omgaat. Verantwoordelijke diabetespatiënten krijgen geen hypo's en hypers.

In andere woorden zeg je: eigen schuld dikke bult!
Als we iedereen die echt onverantwoord omgaat met zijn gezondheid zouden laten creperen dan zou men miljarden besparen.
De eerste iemand die ligt op straat te schreeuwen om hulp zal ik maar eerst vragen of hij/zij verantwoord bezig was? dat schelt ook weer ..gewoon doorlopen.

Oiseau
13-01-14, 21:52
Tattas be like:
Eigen schuld dikke bult!


http://www.skoften.net/uploaded/vrouw_krijgt_hypo_bij_dwdd

knots71karel
13-01-14, 22:05
Waarvan dan? Totaal gestoord.

Overigens is hier dus sprake van iemand die totaal onverantwoord met haar ziekte omgaat. Verantwoordelijke diabetespatiënten krijgen geen hypo's en hypers.

Afgezien dat het al met al een op z,n minst een vreselijk misverstand is tussen de HEMA en het MAROKKAANSE meisje, vraag ik me af of dit topic wel de front pagina van N.V.D.D gehaald zou hebben indien het b.v een JOODS meisje was geweest ?

super ick
13-01-14, 22:14
Afgezien dat het al met al een op z,n minst een vreselijk misverstand is tussen de HEMA en het MAROKKAANSE meisje, vraag ik me af of dit topic wel de front pagina van N.V.D.D gehaald zou hebben indien het b.v een JOODS meisje was geweest ?

Nee, Marokkanen krijgen overal de schuld van. Discriminatie!

Eke
13-01-14, 22:30
Afgezien dat het al met al een op z,n minst een vreselijk misverstand is tussen de HEMA en het MAROKKAANSE meisje, vraag ik me af of dit topic wel de front pagina van N.V.D.D gehaald zou hebben indien het b.v een JOODS meisje was geweest ?


:hihi: Meneer K71K, dit is Maroc.nl ! Dus..als het een joods meisje was met Marokkaanse roots..dan wel waarschijnlijk.

knots71karel
13-01-14, 22:37
:hihi: Meneer K71K, dit is Maroc.nl ! Dus..als het een joods meisje was met Marokkaanse roots..dan wel waarschijnlijk.

En als het nou een Nederlands meisje was geweest ?
DAN OOK MAAR DAN OM VOORAL TE LATEN ZIEN HOE AFSCHUWELIJK SLECHT NEDERLAND IS >
:jeweetog:

knots71karel
13-01-14, 22:39
Nee, Marokkanen krijgen overal de schuld van. Discriminatie!
Ach ja natuurlijk ! dat was ik ff vergeten ,stom he :verward:

knots71karel
13-01-14, 22:42
Vraag me af waarom ze niet gewoon in haar buikvet de insuline zette, dat is eerder de regel.
En veel urine kan er niet op de vloer liggen, het meeste zal in haar kleding blijven zitten.

AL MET AL de hele gebeurtenis STINKT en niet allen naar urine !
:moe:

Mark
14-01-14, 05:26
Goede zaak dat eindelijk iemand die diabetes patienten aanpakt.

super ick
14-01-14, 07:36
Goede zaak dat eindelijk iemand die diabetes patienten aanpakt.

Je hebt gelijk het is tuig. Ze voeren de verkeerde lijstjes aan.

CONTRA
14-01-14, 21:16
vraag ik me af of dit topic wel de front pagina van N.V.D.D gehaald zou hebben indien het b.v een JOODS meisje was geweest ?

dan was het voorpaginanieuws geweest in alle dagbladen en werd de hema vervolgd en geboykot wegens antisemitisme

vitalis
14-01-14, 21:29
dan was het voorpaginanieuws geweest in alle dagbladen en werd de hema vervolgd en geboykot wegens antisemitisme

Dan was er niemand geweest die de nadruk op haar afkomst had gelegd. Joden in Nederland zijn namelijk goed geïntegreerd.

knots71karel
14-01-14, 21:30
dan was het voorpaginanieuws geweest in alle dagbladen en werd de hema vervolgd en geboykot wegens antisemitisme


Dat maak jij er van , normalerwijze wordt hier al niet meer over afkomst gesproken ,en zeker niet apart over Joden ,maar omdat het nu een Marokkaanse betreft wordt het voorval hier op het N.V.D.D uitgebeend tot het bot
Andere gelijksoortige topic,s zouden nog niet op een reactie kunnen rekenen.
Vandaag is er weer een jeugdbende in DEN HAAG opgerold maar dat het hoofdzakelijk zgn ''licht getinte schoffies ''zijn mag al niet meer geschreven worden !
Het heeft ook geen enkele zin om er een topic over te openen.
waarvan akte !
:jeweetog:

knots71karel
14-01-14, 21:32
Dan was er niemand geweest die de nadruk op haar afkomst had gelegd. Joden in Nederland zijn namelijk goed geïntegreerd.

Ja zo is het toevallig ook nog eens een keer :duim:

CONTRA
14-01-14, 21:39
Dat maak jij er van , normalerwijze wordt hier al niet meer over afkomst gesproken ,en zeker niet apart over Joden ,maar omdat het nu een Marokkaanse betreft wordt het voorval hier op het N.V.D.D uitgebeend

omdat maroc.nl een marokkaans-nederlands forum is. logisch dat nieuwsberichten over marokkaanse nederlanders dan aandacht krygen

CONTRA
14-01-14, 21:47
Dan was er niemand geweest die de nadruk op haar afkomst had gelegd. Joden in Nederland zijn namelijk goed geïntegreerd.

joden zouden gek wezen zich te integreren in een land die hen massaal de dood in heeft gestuurd

knots71karel
14-01-14, 22:07
joden zouden gek wezen zich te integreren in een land die hen massaal de dood in heeft gestuurd
Dat is niet helemaal zo ,duizenden Nederlanders hebben hun leven gewaagd*) om Joodse mensen te redden.
Wat van vitaal belang is geweest ,was het perfecte bevolkings- register die in de handen kwam van de Duitsers, dat was al jarenlang bijgehouden ,en zo konden ze precies zien wie van Joodse kom af was en in welke graad !
*) straf voor het niet aan geven van Joden ! em doodstraf voor het verbergen(onderduiken ) van Joden
Verder verwijs ik je naar:GRIJS VERLEDEN het boek van C.van der Heijden !
die geeft op eerlijke wijze weer hoe het er aan toe ging .

vitalis
14-01-14, 22:12
joden zouden gek wezen zich te integreren in een land die hen massaal de dood in heeft gestuurd
Daar valt wel meer over te zeggen, maar dat is off-topic, dus daar ga ik nu maar niet op in. Toch is het een onbetwistbaar feit dat Joden in Nederland beter geïntegreerd zijn dan Marokkanen.

knots71karel
14-01-14, 22:15
omdat maroc.nl een marokkaans-nederlands forum is. logisch dat nieuwsberichten over marokkaanse nederlanders dan aandacht krygen

dat mag dan wel zo wezen ,maar het is een beetje TE OVERDREVEN !en de hatelijke achtergrond vergeet jij gemak halve ff, want het doel is uiteraard te laten zien hoe vreselijk slecht Nederland mensen behandeld van buiten Nederland ( ook je hint naar de Joden wijst daar weer op als het jou uitkomt.
Ik zal je ff wat anders vertellen er is geen ander land op de wereld waar zo weinig ''oorspronkelijke bewoners zijn als in Nederland ! Ik denk nog geen 3% is zuiver NEDERLANDER !

Umarvlie
17-01-14, 07:16
HEMA biedt diabetespatiënte excuses aan
DEN HAAG - Diabetespatiënte Yosra Aajir krijgt alsnog excuses van HEMA. Dat liet het warenhuisketen donderdagavond laat weten. De tiener werd onlangs door beveiligers voor een junk aangezien toen ze zichzelf in een vestiging in Den Haag met insuline probeerde te injecteren.

„Directievoorzitter Ronald van Zetten biedt namens HEMA Yosra A. excuses aan en aan alle diabetespatiënten die zich onbegrepen voelen door hun ziekte”, luidde de verklaring van het bedrijf, dat eerder nog volhield dat Aajir niet onjuist was behandeld.

Een woordvoerster bevestigde dat HEMA betreurt „dat er onbegrip is en dat mensen zich onbegrepen voelen”. De zegsvrouw wilde verder niet op de zaak ingaan.

Aajir kreeg vrijdag een acute aanval en trok zich terug in een pashokje om zichzelf met insuline te injecteren. Zij zou urine hebben verloren toen de beveiligers het hokje betraden. Die zouden haar hebben aangezien voor een junk en de politie hebben ingeschakeld.

(Bron: Telegraaf)

super ick
17-01-14, 07:28
omdat maroc.nl een marokkaans-nederlands forum is. logisch dat nieuwsberichten over marokkaanse nederlanders dan aandacht krygen

Uiteraard.
Alleen er er zijn een handjevol prikker die aan de lopende band allerlei artikelen opduikelen waaruit moet blijken dat Marokkanen slecht behandeld worden. Achtergesteld worden, gediscrimineerd, etc.

Wel hullie/zullie janken kaar owee als het vingertje dan ook een keertje naar hullie wijst. Dan janken hullie nog harder.

Samir75017
17-01-14, 16:29
Toch is het een onbetwistbaar feit dat Joden in Nederland beter geïntegreerd zijn dan Marokkanen.

The answer of the Moroccans to your 'integration'. From the old generation to the new one. Always with a smile, that's more polite :)

http://auto.img.v4.skyrock.net/0814/63820814/pics/2565225855_1.jpg

vitalis
17-01-14, 20:02
Dat bedoel ik dus...

(leen)
17-01-14, 21:05
Dat bedoel ik dus...

Wat, dat ie zijn hand ophoud? :hihi:

knots71karel
17-01-14, 21:22
Daar valt wel meer over te zeggen, maar dat is off-topic, dus daar ga ik nu maar niet op in. Toch is het een onbetwistbaar feit dat Joden in Nederland beter geïntegreerd zijn dan Marokkanen.

Dat is ergens wel logisch , ten slotte waren de Joden hier al ver voordat de eerste Marokkanen hier kwamen werken , over pak weg 50 jaar zal het niks bijzonders meer zijn , dat er huwelijken van komen ,nu is dat nog wat minder,
Het zelfde geld voor Chinezen ,nog gen 20 jaar geleden was het bijna ondenkbaar dat en Chinees meisje een Hollander huwde , nu komt het steeds meer voor.

super ick
17-01-14, 23:25
The answer of the Moroccans to your 'integration'. From the old generation to the new one. Always with a smile, that's more polite :)

http://auto.img.v4.skyrock.net/0814/63820814/pics/2565225855_1.jpg

Jij bent een racistische tweekampendenker.

super ick
19-01-14, 16:48
Nu mogen ze dat meisje wel weer loslaten hoor. Zolang opgesloten houden voor een plasje in een paskamer hoeft nu ook weer niet.

Umarvlie
31-01-14, 13:10
'HEMA-meisje' betrapt op diefstal

DEN HAAG - Het veelbesproken ’HEMA-meisje’, dat onlangs door beveiligers voor een junk werd aangezien bij het Hollandse warenhuis in Den Haag, is vorige week betrapt op winkeldiefstal bij H&M.

De 17-jarige diabetespatiënte Yosra A. zou begin deze maand een pashokje in zijn gevlucht om zichzelf met insuline te injecteren. Toen beveiligers het hokje betraden zou de jongedame urine hebben verloren. De warenhuismedewerkers zagen haar aan voor een junk en hebben de politie ingeschakeld. Enkele islamitische politieke partijen in de Haagse gemeenteraad spraken direct van discriminatie door agenten.

Van meet af aan was er ook veel twijfel over de lezing van de tiener. Onder grote publicitaire druk bood de HEMA excuses aan. Ondertussen blijkt het ’HEMA-meisje’ helemaal niet zo onschuldig te zijn, want twee dagen na het ontvangen van de excuusbloemen werd ze betrapt tijdens haar rooftocht in een Haagse vestiging van het Zweedse mode-imperium H&M. De daad werd vastgelegd op camera’s.

Vanwege de jonge leeftijd van de dievegge blijft het bij een alternatieve straf via Bureau Halt. In de wandelgangen van het stadhuis werd gisteren de suggestie gedaan om haar een taakstraf te geven bij het warenhuis dat ze in verlegenheid heeft gebracht.

(Bron: Telegraaf)

Soldim
31-01-14, 13:21
tijdens haar rooftocht in een Haagse vestiging van het Zweedse mode-imperium H&M

Dat inderdaad duidelijk Telegraaf journelastiek. Slecht smaak heeft die miep ook, HEMA en H&M :hihi:

Umarvlie
31-01-14, 13:25
Dat inderdaad duidelijk Telegraaf journelastiek. Slecht smaak heeft die miep ook, HEMA en H&M :hihi:

HEMA was alleen om te plassen...

mark61
31-01-14, 14:03
Ondertussen blijkt het ’HEMA-meisje’ helemaal niet zo onschuldig te zijn, want twee dagen na het ontvangen van de excuusbloemen werd ze betrapt tijdens haar rooftocht in een Haagse vestiging van het Zweedse mode-imperium H&M. De daad werd vastgelegd op camera’s.


Zijn dit ondubbelzinnige feiten? Verslaggeving is in Nederland zo'n bende tegenwoordig dat je niks meer kan geloven. Onvolledige berichtgeving, vrije interpretaties van feiten die dan eigenlijk weer geen feiten blijken te zijn, eenzijdige verslagen vanuit het oogpunt van één partij.

Pfff. Dan maar ff geen mening.

Joesoef
31-01-14, 15:54
Werkelijk te zot voor woorden dat een burgemeester het heeft over een dievegge en vervolgens het stadhuis gaat beslissen welke straf gepast is. Aartsen is compleet gestoord.

Wat ik heb gelezen heeft ze een schikking betaald en is daarmee de kous af.

De Telegraaf moeten ze morgen nog maar een keertje in de fik steken met hun 'rooftocht'.

mark61
31-01-14, 16:55
Werkelijk te zot voor woorden dat een burgemeester het heeft over een dievegge en vervolgens het stadhuis gaat beslissen welke straf gepast is. Aartsen is compleet gestoord.

Wat ik heb gelezen heeft ze een schikking betaald en is daarmee de kous af.

De Telegraaf moeten ze morgen nog maar een keertje in de fik steken met hun 'rooftocht'.

Ja waar die Aartsen zich mee denkt te bemoeien...

Dus er was wel wat? Kan je 'schikken' in geval van betrapt op diefstal? Nooit geweten.

Soldim
31-01-14, 17:25
Dus er was wel wat? Kan je 'schikken' in geval van betrapt op diefstal? Nooit geweten.

Schikken met de winkel zodat ze geen aangifte doen wellicht?

super ick
31-01-14, 17:30
Werkelijk te zot voor woorden dat een burgemeester het heeft over een dievegge en vervolgens het stadhuis gaat beslissen welke straf gepast is. Aartsen is compleet gestoord.

Wat ik heb gelezen heeft ze een schikking betaald en is daarmee de kous af.

De Telegraaf moeten ze morgen nog maar een keertje in de fik steken met hun 'rooftocht'.

Ja zo werkt dat. Een paar Pipo de clownorganisaties blèren discriminatie en iedereen schiet in een stuip. Inderdaad belachelijk.

CONTRA
31-01-14, 17:32
Ondertussen blijkt het ’HEMA-meisje’ helemaal niet zo onschuldig te zijn, want twee dagen na het ontvangen van de excuusbloemen werd ze betrapt tijdens haar rooftocht in een Haagse vestiging van het Zweedse mode-imperium H&M. De daad werd vastgelegd op camera’s.


snap de relevantie niet tussen deze 2 onderwerpen

Isch
31-01-14, 17:37
Ja waar die Aartsen zich mee denkt te bemoeien...

Dus er was wel wat? Kan je 'schikken' in geval van betrapt op diefstal? Nooit geweten.

Anders was je aan het stelen geslagen? :p

knots71karel
31-01-14, 18:29
snap de relevantie niet tussen deze 2 onderwerpen

Nee uiteraard begrijp je er niks van omdat het JOU niet uitkomt , dat het arme onschuldige meisje opeens toch niet zo braaf is als dat JIJ haar wil doen voorkomen.
:wink:

Joesoef
31-01-14, 18:36
Nee uiteraard begrijp je er niks van omdat het JOU niet uitkomt , dat het arme onschuldige meisje opeens toch niet zo braaf is als dat JIJ haar wil doen voorkomen.
:wink:


Niet zo braaf. Wat weet jij meer? Tot nu toe geen politie onderzoek en geen rechter aan te pas gekomen.

knots71karel
31-01-14, 18:38
Dat inderdaad duidelijk Telegraaf journelastiek. Slecht smaak heeft die miep ook, HEMA en H&M :hihi:
Nu is opeens de T.G weer het ''roddel blad'' ,maar als er morgen iets (bruikbaars*)) in staat dan is opeens de T.G weer de betrouwbare bron.
*) Met iets bruikbaars bedoel ik ;anti Nederlands ,Westers ,Christelijk of Joods is .
:haha:

knots71karel
31-01-14, 18:41
Niet zo braaf. Wat weet jij meer? Tot nu toe geen politie onderzoek en geen rechter aan te pas gekomen.
JUIST DAAROM hoe kan hij nou weten dat het niet waar is !

Karin.N
31-01-14, 18:49
Ik blijf het gewoon triest vinden. Hoe dan ook, wat er ook is gebeurd, media zal allemaal wel, maar neem ik al lang met een grote korrel zout, het gaat hier om een jong meisje.

En die Aartsen (heb die man nooit gemogen, brrr) moet gewoon z'n kop houden. Een burgemeester heeft mi een verbindende rol. Beetje popi jopie lopen doen.

Dit had gewoon achter de schermen opgelost moeten worden net zo als het eerste geval. Media aandacht, al dan niet bewust opgezocht, vind ik eigenlijk zelden een goed idee.

CONTRA
31-01-14, 18:51
Nee uiteraard begrijp je er niks van omdat het JOU niet uitkomt , dat het arme onschuldige meisje opeens toch niet zo braaf is als dat JIJ haar wil doen voorkomen.
:wink:

dat maak jy er van. ik heb nooit gezegd dat ze onschuldig of braaf is. vind ik ook helemaal niet relevant of ze braaf is. jatten by de h&m staat los van het incident by de hema

Joesoef
31-01-14, 21:36
JUIST DAAROM hoe kan hij nou weten dat het niet waar is !

mensen oordelen op op grond van wat zij aannemelijk vinden. Zegt dus ook iets over jezelf.

tot op heden is er geen strafrechtelijk onderzoek geweest en heeft er een rechter een oordeel geveld. Dus....

mark61
31-01-14, 23:56
Anders was je aan het stelen geslagen? :p

Neuh, daar heb ik geen schik in.

vitalis
01-02-14, 08:34
snap de relevantie niet tussen deze 2 onderwerpen

Staat in de eerste zin van het bericht...

super ick
01-02-14, 15:29
snap de relevantie niet tussen deze 2 onderwerpen

Wellicht maakt het iets aannemelijker dat het mogelijk een komediante is.

super ick
01-02-14, 15:31
mensen oordelen op op grond van wat zij aannemelijk vinden. Zegt dus ook iets over jezelf.

tot op heden is er geen strafrechtelijk onderzoek geweest en heeft er een rechter een oordeel geveld. Dus....

Zo kan je ieder onderwerp doodredeneren. Het is juist fijn dat mensen hun kijk op iets ventileren. Dan kan er over gepraat worden. Of is dat niet de bedoeling van een forum?

CONTRA
01-02-14, 15:39
Wellicht maakt het iets aannemelijker dat het mogelijk een komediante is.

ja wellicht en wellicht ook niet. wellicht dat tieners met suikerziekte ook net mensen zyn die net als vele andere tieners weleens aan winkeldiefstal doen. het maakt hoe dan ook niets uit mbt het hema incident

super ick
02-02-14, 10:26
ja wellicht en wellicht ook niet. wellicht dat tieners met suikerziekte ook net mensen zyn die net als vele andere tieners weleens aan winkeldiefstal doen. het maakt hoe dan ook niets uit mbt het hema incident

Het bleek in ieder geval WEL een dievegge. En een hardnekkige ook anders zou ze er na het HEMA-incident wel mee gestopt zijn.

CONTRA
02-02-14, 14:22
Het bleek in ieder geval WEL een dievegge. En een hardnekkige ook anders zou ze er na het HEMA-incident wel mee gestopt zijn.

heeft ze gestolen in de hema?

Joesoef
02-02-14, 17:54
Zo kan je ieder onderwerp doodredeneren. Het is juist fijn dat mensen hun kijk op iets ventileren. Dan kan er over gepraat worden. Of is dat niet de bedoeling van een forum?


een burgemeester in een commissie vergadering?

super ick
02-02-14, 19:27
heeft ze gestolen in de hema?

Weet jij het?

CONTRA
03-02-14, 13:14
Weet jij het?

afgaande op de stennis rond het hema incident had het niets met winkediefstal te maken maar jy weet het zo te zien beter: "Het bleek in ieder geval WEL een dievegge. En een hardnekkige ook anders zou ze er na het HEMA-incident wel mee gestopt zijn."

knots71karel
03-02-14, 22:07
afgaande op de stennis rond het hema incident had het niets met winkediefstal te maken maar jy weet het zo te zien beter: "Het bleek in ieder geval WEL een dievegge. En een hardnekkige ook anders zou ze er na het HEMA-incident wel mee gestopt zijn."

JE verdraaid het antwoord van SI , hij bedoeld dat juist door dit incident (Hema) ze wist dat ze in de belangstelling stond ,en ondanks dat steelt ze weer ,en waar doet niet ter zake !

CONTRA
04-02-14, 20:03
JE verdraaid het antwoord van SI , hij bedoeld dat juist door dit incident (Hema) ze wist dat ze in de belangstelling stond ,en ondanks dat steelt ze weer ,en waar doet niet ter zake !

hoezo steelt ze weer? heeft ze voor ze betrapt werd by de h&m eerder gestolen? zo ja was dat tydens het hema incident? zo nee wat doet het stelen er dan toe mbt het hema incident?

knots71karel
04-02-14, 21:14
hoezo steelt ze weer? heeft ze voor ze betrapt werd by de h&m eerder gestolen? zo ja was dat tydens het hema incident? zo nee wat doet het stelen er dan toe mbt het hema incident?

JA ! ze was al bekend als dievegge!

knots71karel
04-02-14, 21:24
JA ! ze was al bekend als dievegge!

DEN HAAG - Het veelbesproken ’HEMA-meisje’, dat onlangs door beveiligers voor een junk werd aangezien bij het Hollandse warenhuis in Den Haag, is vorige week betrapt op winkeldiefstal bij H&M.
De 17-jarige diabetespatiënte Yosra A. zou begin deze maand een pashokje in zijn gevlucht om zichzelf met insuline te injecteren. Toen beveiligers het hokje betraden zou de jongedame urine hebben verloren. De warenhuismedewerkers zagen haar aan voor een junk en hebben de politie ingeschakeld. Enkele islamitische politieke partijen in de Haagse gemeenteraad spraken direct van discriminatie door agenten.

Van meet af aan was er ook veel twijfel over de lezing van de tiener. Onder grote publicitaire druk bood de HEMA excuses aan. Ondertussen blijkt het ’HEMA-meisje’ helemaal niet zo onschuldig te zijn, want twee dagen na het ontvangen van de excuusbloemen werd ze betrapt tijdens haar rooftocht in een Haagse vestiging van het Zweedse mode-imperium H&M. De daad werd vastgelegd op camera’s.

Vanwege de jonge leeftijd van de dievegge blijft het bij een alternatieve straf via Bureau Halt. In de wandelgangen van het stadhuis werd gisteren de suggestie gedaan om haar een taakstraf te geven bij het warenhuis dat ze in verlegenheid heeft gebracht.

(Bron: Telegraaf

CONTRA
04-02-14, 22:23
JA ! ze was al bekend als dievegge!

nee dus. je komt met een bericht over een vermeende diefstal van NA het hema incident. er blykt niet uit dat ze voordien ook steelde en aangezien het by het hema incident niet om diefstal ging is het bericht over diefstal by h&m irrelevant

super ick
05-02-14, 08:04
nee dus. je komt met een bericht over een vermeende diefstal van NA het hema incident. er blykt niet uit dat ze voordien ook steelde en aangezien het by het hema incident niet om diefstal ging is het bericht over diefstal by h&m irrelevant

Tja, als je in stom toeval wilt geloven dan mag dat ook natuurlijk.
Ik dacht al dat er meer aan de hand en nu helemaal. Ik word een beetje gek van dat discriminatiegeouwehoer. Als er ergens een belangenvereniging of stichting begint te piepen schiet alles en iedereen in de stress. In de meeste keren blijkt keer op keer dat het nog onterecht is ook. Excuses hoor je zelden.
Draai je de zaak om en kijk je of bepaalde groepen die discriminatie piepen zelf ook discrimineren dan springen diezelfde piepers in de bres om recht te lullen wat krom is.

Overal wordt gediscrimineerd. Gelukkig zit het meeste in vooroordelen, dus tussen de oren. Nergens krijgt iemand geen boodschappen omdat hij/zij zwart is.

CONTRA
05-02-14, 13:49
Tja, als je in stom toeval wilt geloven dan mag dat ook natuurlijk.
Ik dacht al dat er meer aan de hand en nu helemaal.

wat is er dan meer aan de hand by het hema incident? is ze in het pashokje betrapt met gestolen goederen?


Ik word een beetje gek van dat discriminatiegeouwehoer.

mooi zo dan hoeven we het daar niet over te hebben!