PDA

Bekijk Volledige Versie : Referendum in Egypte



Oiseau
14-01-14, 11:46
Start Quotehttp://news.bbcimg.co.uk/media/images/72235000/png/_72235294_addaf.png
The only thing this constitution does is that it legitimises the very powerful and unquestioned position of the army in Egypt today”
Ahdaf Soueif, Egyptian author
BBC News - Egypt referendum also seen as vote on Morsi's removal (http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-25706182)

Oiseau
14-01-14, 11:53
Binnen half jaar verkiezingen
Interimpresident Adly Mansour zal na de stemming bepalen wanneer er verkiezingen komen, waarschijnlijk binnen een half jaar. Egypte is volgens de tekst een democratisch modern land met een burgerregering. De macht van de militairen blijft echter groot en politieke partijen mogen niet worden opgericht op grond van godsdienst, geslacht, ras of regionale verbondenheid.
De rol van de religie wordt weer teruggedrongen in verhouding tot de grondwetstekst die onder Morsi eind 2012 werd aangenomen. De islam is weliswaar staatsgodsdienst, maar de praktische invulling daarvan is behalve in het familierecht vaag.

Egypte naar stembus voor nieuwe grondwet - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3577000/2014/01/14/Egypte-naar-stembus-voor-nieuwe-grondwet.dhtml)

Bar
14-01-14, 12:34
Beter een semi-seculiere semi-dictatuur dan een complete reli-ramp....

Umarvlie
14-01-14, 12:37
't is gewoon wachten tot de bom nogmaals en dan met nog meer kracht gaat ontploffen daar.

Ibrah1234
14-01-14, 12:43
Waarom wordt het leger zoveel importantie toegekend? Die amerikanen ondersteunen het zelfs met meer dan 1 miljard.

Zijn ze bang door de Hottentotten uit de Kalahari te worden aangevallen?

Vraag me af wat die Egyptenaren de hele dag zoal uitvreten. Die 85 miljoen Egyptenaren weten amper met zijn allen 250 miljard te genereren.

Umarvlie
14-01-14, 12:45
Waarom wordt het leger zoveel importantie toegekend? Die amerikanen ondersteunen het zelfs met meer dan 1 miljard.

Zijn ze bang door de Hottentotten uit de Kalahari te worden aangevallen?

De Amerikanen gaat het denk ik vooral om de veiligstelling van de doorgang door het Suez kanaal wat voor hun vlootbeweging en bevoorraading van groot belang is.

Tomas
14-01-14, 12:56
De Amerikanen gaat het denk ik vooral om de veiligstelling van de doorgang door het Suez kanaal wat voor hun vlootbeweging en bevoorraading van groot belang is.

Hoeveel Chinese, of Aziatische containertjes komen er denk je door de Suez deze kant op? Als Egypte daar moeilijk gaat zitten doen, zijn de Amerikanen hun laatste zorg.

Umarvlie
14-01-14, 13:41
Hoeveel Chinese, of Aziatische containertjes komen er denk je door de Suez deze kant op? Als Egypte daar moeilijk gaat zitten doen, zijn de Amerikanen hun laatste zorg.

Wat er met die containers gebeurd intereseerd de Amerikanen niets, die gaat het alleen om de doorgang voor hun marine. Daar had ik het over, niet over wat het het Egyptische leger uitmaakt.

Ibrah1234
14-01-14, 13:54
Wat er met die containers gebeurd intereseerd de Amerikanen niets, die gaat het alleen om de doorgang voor hun marine. Daar had ik het over, niet over wat het het Egyptische leger uitmaakt.

Een van de belangrijkste taken van de marine is nu juist bescherming van scheepvaartroutes m.b.t. handel en energietransport.

Umarvlie
14-01-14, 14:04
Een van de belangrijkste taken van de marine is nu juist bescherming van scheepvaartroutes m.b.t. handel en energietransport.

Voor Amerikaanse marine niet echt - Egypte/Suez heeft een strategisch belang voor hen, maar niet zozeer handel (gaat vanuit Azie rechtstreeks naar west-kust) of energie (US wordt steeds minder afhankelijk en wederom is Suez niet snelste route voor hen). Ze willen gewoon snel door Suez heen en weer tussen middelandse zee en rode zee/golf.

http://www.usatoday.com/story/news/world/2013/08/17/egypt-morsi-obama-hagel-gulf-heritage-brookings/2665903/

Ibrah1234
14-01-14, 14:10
Voor Amerikaanse marine niet echt - Egypte/Suez heeft een strategisch belang voor hen, maar niet zozeer handel (gaat vanuit Azie rechtstreeks naar west-kust) of energie (US wordt steeds minder afhankelijk en wederom is Suez niet snelste route voor hen). Ze willen gewoon snel door Suez heen en weer tussen middelandse zee en rode zee/golf.


De economie is de afgelopen decennia verder gemondialiseerd. Als Europa in haar economische belangen wordt geschaad dan heeft dat ook haar weerslag op de Amerikaanse economie.

Zie de mondiale financiële crisis sinds 2007. Het westen heeft er derhalve alle belang bij dat handelsstromen zich ongehinderd kunnen bewegen.

super ick
14-01-14, 15:05
De economie is de afgelopen decennia verder gemondialiseerd. Als Europa in haar economische belangen wordt geschaad dan heeft dat ook haar weerslag op de Amerikaanse economie.

Zie de mondiale financiële crisis sinds 2007. Het westen heeft er derhalve alle belang bij dat handelsstromen zich ongehinderd kunnen bewegen.

Volgens mij heeft iedereen daar direct en indirect belang bij.

Oiseau
14-01-14, 17:21
Egypt's Army Has Restored Its Own Power, Not Democracy (http://www.worldpolicy.org/blog/2013/08/02/egypts-army-has-restored-its-own-power-not-democracy)Egypt's Army Has Restored Its Own Power, Not Democracy | World Policy Institute (http://www.worldpolicy.org/blog/2013/08/02/egypts-army-has-restored-its-own-power-not-democracy)

mark61
14-01-14, 20:14
Zoals een man in de rij zei, het is stom om het referendum te boycotten. Als je tegen bent, kom dan tegen stemmen.

mark61
14-01-14, 20:19
Waarom wordt het leger zoveel importantie toegekend? Die amerikanen ondersteunen het zelfs met meer dan 1 miljard.

Dan moet je bij Israël wezen. De VS geven geld aan het Egyptische leger als onderdeel van de Camp Davidakkoorden. Vandaar dat AIPAC dat ondersteunt en Obama gedwongen was de coup niet als coup te erkennen. Het is als het ware een periodieke omkoopsom.

Camp David Accords - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_David_Accords#Framework_Peace_Treaty_Egypt_an d_Israel)

Zie verder Umarvlie.

mark61
14-01-14, 20:20
De Amerikanen gaat het denk ik vooral om de veiligstelling van de doorgang door het Suez kanaal wat voor hun vlootbeweging en bevoorraading van groot belang is.

De Amerikaanse steun kadert eerst en vooral in de Camp Davidakkoorden.

Senor Canardo
14-01-14, 20:45
De Amerikaanse steun kadert eerst en vooral in de Camp Davidakkoorden.

Toen Morsi aan de macht was durfde hij en zijn Broederschap ook niet te tornen aan de Camp David akkoorden. Maw. de invloed van Amerika in Egypte was kennelijk niet zo'n heel groot obstakel voor Morsi en zijn aanhang.

mark61
14-01-14, 20:50
Toen Morsi aan de macht was durfde hij en zijn Broederschap ook niet te tornen aan de Camp David akkoorden. Maw. de invloed van Amerika in Egypte was kennelijk niet zo'n heel groot obstakel voor Morsi en zijn aanhang.

Nee, dat is zo. Maar zegt iemand dat dan? :)

Ik denk niet eens dat het om 'durven' ging. Hij wilde dat gewoon niet. Oorlog met Israël lijkt me geen nuttige prioriteit voor Egypte.

Senor Canardo
14-01-14, 21:03
Nee, dat is zo. Maar zegt iemand dat dan? :)


Er werd de indruk gewekt door Ibrah1234 dat de Amerikaanse invloed in Egypte tegengesteld was aan de koers die Mursi vaarde.





Ik denk niet eens dat het om 'durven' ging. Hij wilde dat gewoon niet. Oorlog met Israël lijkt me geen nuttige prioriteit voor Egypte.

"A Salafist adviser to Egyptian President Mohammed Morsi said Sunday that he “had no problem” with the Camp David Peace Accords between Israel and Egypt".

Morsi's Salafist adviser: 'We have no problem with the peace with Israel' | The Times of Israel (http://www.timesofisrael.com/morsis-salafist-adviser-we-have-no-problem-with-the-peace-with-israel/)

mark61
14-01-14, 21:17
Er werd de indruk gewekt door Ibrah1234 dat de Amerikaanse invloed in Egypte tegengesteld was aan de koers die Mursi vaarde.]

Oh, die.

knots71karel
14-01-14, 22:42
Wat er met die containers gebeurd intereseerd de Amerikanen niets, die gaat het alleen om de doorgang voor hun marine. Daar had ik het over, niet over wat het het Egyptische leger uitmaakt.

Doorgang van hun MARINE ? daar hebben ze allen wat aan als er absoluut geen oorlogssituatue is

Ibrah1234
14-01-14, 22:57
Het kanaal is al eens 8 jaar gesloten geweest. Het heeft de amerikanen ook niet tot ingrijpen bewogen.

Volgens mij is de middellandse zeevloot (zesde vloot) ook permanent in de regio aanwezig.

knots71karel
15-01-14, 00:24
Het kanaal is al eens 8 jaar gesloten geweest. Het heeft de amerikanen ook niet tot ingrijpen bewogen.

Volgens mij is de middellandse zeevloot (zesde vloot) ook permanent in de regio aanwezig.

Je moet wel gek zijn om je vloot een kanaal door te laten varen met sluizen ! je hoeft deze slechts onklaar te maken en de hele vloot zit als ratten in de val , als het echt OORLOG zou wezen .

Ibrah1234
15-01-14, 01:16
Je moet wel gek zijn om je vloot een kanaal door te laten varen met sluizen ! je hoeft deze slechts onklaar te maken en de hele vloot zit als ratten in de val , als het echt OORLOG zou wezen .

Het luchtruim rondom zo'n vliegdekschip zit potdicht. Er is zowat een halve vloot aanwezig om die dingen tegen bedreigingen onder- en boven water te beschermen.

Ik kan me er ook helemaal niets bij voorstellen. Zeker niet bij dreiging inderdaad.

Paar lui met een RPG aan de kade en je halve vloot is foetsie :o

mark61
15-01-14, 11:15
Je moet wel gek zijn om je vloot een kanaal door te laten varen met sluizen ! je hoeft deze slechts onklaar te maken en de hele vloot zit als ratten in de val , als het echt OORLOG zou wezen .

Voor een zeebonk niet zo'n slimme opmerking. Er zijn geen sluizen in het Suezkanaal. Tenslotte gaat dat van zee naar zee. Zeeniveau is overal gelijk :cheefbek:

Tomas
15-01-14, 13:11
Voor een zeebonk niet zo'n slimme opmerking. Er zijn geen sluizen in het Suezkanaal. Tenslotte gaat dat van zee naar zee. Zeeniveau is overal gelijk :cheefbek:

Moest dat even opzoeken, want het leek me sterk. Maar je hebt gelijk. Nooit geweten of bij stil gestaan.

Het zeeniveau is echter niet overal gelijk, maar aangezien er weinig eb en vloed is in beide zeeen die het Suezkanaal verbind is dat hier blijkbaar wel het geval. En er hoeft ook geen hoogte overwonnen worden zoals bij het panamakanaal. Bijzonder kanaal dus.

knots71karel
15-01-14, 14:53
Voor een zeebonk niet zo'n slimme opmerking. Er zijn geen sluizen in het Suezkanaal. Tenslotte gaat dat van zee naar zee. Zeeniveau is overal gelijk :cheefbek:

JE HEBT GELIJK !!
Ik was ff in de war met Panama *)
,Maar afgezien dat bij de BITTERMEREN is een vernauwing want dat kan ik me nog wel herinneren dat we wachten moesten op de ''tegenliggende '' vloot van schepen, als je daar de boel dicht pleurt dan is het effect hetzelfde ,ook zijn de toegangs wegen makkelijk te beinvloeden,en dat bedoelde ik te zeggen.

Verder is het ZEENIVEAU niet overal het zelfde ! zelf in SCHOTLAND Caledonian channel zijn tientallen sluizen, en het PANAMA KANAAL verbind uiteindelijk ook twee zeeen, ook het Kielerkanaal enz .
MAAR nogmaals fout van mij sorry

*)in 1955 ben ik als lichtmatroosje 2x door het Suez kanaal gevaren en kan me nog herinneren dat we zwommen in het Bittermeer waar je blijf drijven zo zout was het water , en nu ik zeg zwommen er ook dolfijnen, die waren zo tam dat je ze bijna aan kon raken

Ibrah1234
15-01-14, 14:59
JE HEBT GELIJK !!
Ik was ff in de war met Panama *)
,Maar afgezien dat bij de BITTERMEREN is een vernauwing want dat kan ik me nog wel herinneren dat we wachten moesten op de ''tegenliggende '' vloot van schepen, als je daar de boel dicht pleurt dan is het effect hetzelfde ,ook zijn de toegangs wegen makkelijk te beinvloeden,en dat bedoelde ik te zeggen.

*)in 1955 ben ik als lichtmatroosje 2x door het Suez kanaal gevaren en kan me nog herinneren dat we zwommen in het Bittermeer waar je blijf drijven zo zout was het water , en nu ik zeg zwommen er ook dolfijnen, die waren zo tam dat je ze bijna aan kon raken

Ik kan echt wel uren naar dit soort verhalen luisteren van mensen die echt iets te vertellen hebben i.p.v. Google wijsheid.

knots71karel
15-01-14, 15:02
Moest dat even opzoeken, want het leek me sterk. Maar je hebt gelijk. Nooit geweten of bij stil gestaan.

Het zeeniveau is echter niet overal gelijk, maar aangezien er weinig eb en vloed is in beide zeeen die het Suezkanaal verbind is dat hier blijkbaar wel het geval. En er hoeft ook geen hoogte overwonnen worden zoals bij het panamakanaal. Bijzonder kanaal dus.

Ik had het moeten weten ,maar ben er maar 2x door gevaren jaren geleden ,en ook maar 2x door Panama kanaal , ligt er aan voor wie je vaart en welke bestemming .
Ik ken zeelui die na jaren varen nog nooit door een van deze kanalen zijn gevaren.

knots71karel
15-01-14, 15:05
Oke dan stuur ik je wel , wat leukers op .

super ick
15-01-14, 19:26
Zeeniveau is overal gelijk :cheefbek:

Dat is niet waar.

knots71karel
15-01-14, 22:05
Dat is niet waar.

Klopt ik heb daar al voorbeelden van gegeven

Oiseau
15-01-14, 22:18
Egypte is in handen van het leger en men zit hier met droge voeten..

knots71karel
15-01-14, 22:40
Egypte is in handen van het leger en men zit hier met droge voeten..

Het leger bestaat zeker uit voornamelijk uit niet Moslims en Joden??

Oiseau
15-01-14, 22:52
Het leger bestaat zeker uit voornamelijk uit niet Moslims en Joden??
Het leger van Egypte is een zionistennest met maar een hoofdagendapunt: dat volk zo dom en klein houden.
Iedereen denkt daar maar nu alleen aan eigen veiligheid en Moslims zijn honden die geen stem mogen hebben.
De volgende klus is Hamas want anders is het leger niet loyaal genoeg aan zionisten.

vitalis
15-01-14, 23:14
Het leger van Egypte is een zionistennest met maar een hoofdagendapunt: dat volk zo dom en klein houden.
Iedereen denkt daar maar nu alleen aan eigen veiligheid en Moslims zijn honden die geen stem mogen hebben.
De volgende klus is Hamas want anders is het leger niet loyaal genoeg aan zionisten.

Dat zou heel goed zijn voor Egypte en natuurlijk in de eerste plaats voor de inwoners van Gaza.

Oiseau
15-01-14, 23:20
Dat zou heel goed zijn voor Egypte en natuurlijk in de eerste plaats voor de inwoners van Gaza.
Als maar de zionisten het voor het zeggen hebben.

Vergeet niet dat het echte machtsspel moet nog beginnen.

Intifada gaat in Egypte plaatsvinden.

vitalis
15-01-14, 23:24
Als maar de zionisten het voor het zeggen hebben.

Vergeet niet dat het echte machtsspel moet nog beginnen.

Intifada gaat in Egypte plaatsvinden.

Ik merk dat jij gaat voor strijd, dood en vernietiging.

Oiseau
15-01-14, 23:29
Ik merk dat jij gaat voor strijd, dood en vernietiging.

Niet ik persoonlijk maar Tirannen zullen altijd in angst leven om niet opgeblazen te worden uit onverwachte hoek.

vitalis
15-01-14, 23:51
Niet ik persoonlijk maar Tirannen zullen altijd in angst leven om niet opgeblazen te worden uit onverwachte hoek.

Zoals onlangs gebleken is in Egypte...

knots71karel
16-01-14, 00:35
Het leger van Egypte is een zionistennest met maar een hoofdagendapunt: dat volk zo dom en klein houden.
Iedereen denkt daar maar nu alleen aan eigen veiligheid en Moslims zijn honden die geen stem mogen hebben.
De volgende klus is Hamas want anders is het leger niet loyaal genoeg aan zionisten.

Wat stom van me dat ik daar niet opgekomen ben , uiteraard is het de schuld van de Joodse zionisten .
dat zijn de ware heersers in Egypte en uiteraard de rest van het Midden 0osten.
:wohaa:

knots71karel
16-01-14, 00:40
Niet ik persoonlijk maar Tirannen zullen altijd in angst leven om niet opgeblazen te worden uit onverwachte hoek..

Maar iemand moet dat toch doen , kijk maar ff naar BAGDAD daar mag dat , en in Afghanistan ,Kenia , enz enz enz enz waar alle tirannen opgeblazen worden .
Straks zijn wij ook nog aan de beurt , want geen erger Tirannen land als Nederland (als ik hier soms lees ).

super ick
16-01-14, 08:34
Niet ik persoonlijk maar Tirannen zullen altijd in angst leven om niet opgeblazen te worden uit onverwachte hoek.

Het zijn zelden de tirannen die opgeblazen worden. Het zijn juist de tirannen die opdracht geven om anderen op te blazen.
Echte helden die bommen laten ontploffen op markten om opzettelijk zoveel mogelijk vrouwen en kinderen op te blazen.
Dat zijn de helden die door jou en andere zieke geesten vereerd worden.

Oiseau
16-01-14, 14:11
Het zijn zelden de tirannen die opgeblazen worden. Het zijn juist de tirannen die opdracht geven om anderen op te blazen.
Echte helden die bommen laten ontploffen op markten om opzettelijk zoveel mogelijk vrouwen en kinderen op te blazen.
Dat zijn de helden die door jou en andere zieke geesten vereerd worden.

Jij behoort tot hogere zieke geesten die applaudisseren wanneer zulke Tirannen aan de macht komen door onschuldige mensen te afslachten en wanneer landen kapot gemaakt worden. Ik hoef je niet te vertellen om welke landen het gaat.

Oiseau
16-01-14, 14:14
Wat stom van me dat ik daar niet opgekomen ben , uiteraard is het de schuld van de Joodse zionisten .
dat zijn de ware heersers in Egypte en uiteraard de rest van het Midden 0osten.
:wohaa:

Je mag van me een sabbatical jaar nemen.

vitalis
16-01-14, 14:45
Je mag van me een sabbatical jaar nemen.

Update: 95% Egyptenaren stemt voor de nieuwe grondwet. Allemaal zionisten?

super ick
16-01-14, 16:57
Jij behoort tot hogere zieke geesten die applaudisseren wanneer zulke Tirannen aan de macht komen door onschuldige mensen te afslachten en wanneer landen kapot gemaakt worden. Ik hoef je niet te vertellen om welke landen het gaat.

Dictator afgezet, troepen teruggetrokken en land teruggegeven aan moslimbevolking. Olie, dus geld in overvloed en daarnaast uitermate geschikt om inkomen uit toerisme te genereren.

Het moet jou toch pijn doen? Het onvermogen om de handen ineen te slaan en je land weer op te bouwen. Of blijf je liever wentelen in zelfmedelijden en anderen overal de schuld van geven?

mark61
16-01-14, 17:27
Update: 95% Egyptenaren stemt voor de nieuwe grondwet.

Dat is een leugen. De opkomst wordt zorgvuldig verborgen gehouden, maar zal laag zijn, naar het zich laat aanzien. Zelfs de staatstelevisie meldt maar 50%.

95%. In de beste traditie van de Sovjet-Unie :hihi:

Morsi's Brotherhood boycotted the referendum while the country's second-largest Islamist group, the ultraconservative Salafis, also stayed away from the polls in response to a crackdown against Islamists that included confiscation of their assets, shutdown of their TV networks and the banning of their top clerics from preaching in mosques.

This left traditional Islamist strongholds across Egypt seeing only a trickle of voters during the two-day balloting.

By contrast and raising the prospects of a continued polarization among Egyptians, long lines formed outside polling stations in major urban areas and big cities, with crowds brandishing posters of the country's military chief, chanting in support of the army and women ululating.

Such patriotic outbursts followed an intense campaign by the government and the overwhelmingly pro-military media, which portrayed the balloting as key to the nation's security and stability.

In the weeks before the vote, hundreds of thousands of fliers, posters, banners and billboards urged Egyptians to vote "yes" in the referendum and people were arrested for posters and campaigns calling for a "no" vote.

The current interim government is looking for a big "yes" majority and large turnout to win undisputed legitimacy and perhaps a popular mandate for the military chief, Gen. Abdel-Fattah el-Sissi, to run for president later this year. But silencing dissent has raised questions about the legitimacy of the process.

http://www.huffingtonpost.com/2014/01/16/egypt-constitution_n_4609692.html?utm_hp_ref=world

super ick
16-01-14, 18:17
Dat is een leugen. De opkomst wordt zorgvuldig verborgen gehouden, maar zal laag zijn, naar het zich laat aanzien. Zelfs de staatstelevisie meldt maar 50%.

95%. In de beste traditie van de Sovjet-Unie :hihi:

Morsi's Brotherhood boycotted the referendum while the country's second-largest Islamist group, the ultraconservative Salafis, also stayed away from the polls in response to a crackdown against Islamists that included confiscation of their assets, shutdown of their TV networks and the banning of their top clerics from preaching in mosques.

This left traditional Islamist strongholds across Egypt seeing only a trickle of voters during the two-day balloting.

By contrast and raising the prospects of a continued polarization among Egyptians, long lines formed outside polling stations in major urban areas and big cities, with crowds brandishing posters of the country's military chief, chanting in support of the army and women ululating.

Such patriotic outbursts followed an intense campaign by the government and the overwhelmingly pro-military media, which portrayed the balloting as key to the nation's security and stability.

In the weeks before the vote, hundreds of thousands of fliers, posters, banners and billboards urged Egyptians to vote "yes" in the referendum and people were arrested for posters and campaigns calling for a "no" vote.

The current interim government is looking for a big "yes" majority and large turnout to win undisputed legitimacy and perhaps a popular mandate for the military chief, Gen. Abdel-Fattah el-Sissi, to run for president later this year. But silencing dissent has raised questions about the legitimacy of the process.

Egyptian Constitution Backed By Majority Of Voters: Official (http://www.huffingtonpost.com/2014/01/16/egypt-constitution_n_4609692.html?utm_hp_ref=world)

Als ze weten dat er geen meerderheid te halen is dan boycotten ze het referendum. Dat is een beter signaal dan meedoen en eindigen op 35% oid. Tot nu toe is alles wat op democratie leek in die regio overigens achteraf een wassen neus gebleken.

vitalis
16-01-14, 20:11
Dat is een leugen. De opkomst wordt zorgvuldig verborgen gehouden, maar zal laag zijn, naar het zich laat aanzien. Zelfs de staatstelevisie meldt maar 50%.

95%. In de beste traditie van de Sovjet-Unie :hihi:

Morsi's Brotherhood boycotted the referendum while the country's second-largest Islamist group, the ultraconservative Salafis, also stayed away from the polls in response to a crackdown against Islamists that included confiscation of their assets, shutdown of their TV networks and the banning of their top clerics from preaching in mosques.

This left traditional Islamist strongholds across Egypt seeing only a trickle of voters during the two-day balloting.

By contrast and raising the prospects of a continued polarization among Egyptians, long lines formed outside polling stations in major urban areas and big cities, with crowds brandishing posters of the country's military chief, chanting in support of the army and women ululating.

Such patriotic outbursts followed an intense campaign by the government and the overwhelmingly pro-military media, which portrayed the balloting as key to the nation's security and stability.

In the weeks before the vote, hundreds of thousands of fliers, posters, banners and billboards urged Egyptians to vote "yes" in the referendum and people were arrested for posters and campaigns calling for a "no" vote.

The current interim government is looking for a big "yes" majority and large turnout to win undisputed legitimacy and perhaps a popular mandate for the military chief, Gen. Abdel-Fattah el-Sissi, to run for president later this year. But silencing dissent has raised questions about the legitimacy of the process.

Egyptian Constitution Backed By Majority Of Voters: Official (http://www.huffingtonpost.com/2014/01/16/egypt-constitution_n_4609692.html?utm_hp_ref=world)

Het is een geldige uitslag. Er waren veel internationale waarnemers, maar er zijn geen onregelmatigheden gemeld.

Oiseau
16-01-14, 20:43
Het is een geldige uitslag. Er waren veel internationale waarnemers, maar er zijn geen onregelmatigheden gemeld.
Pardon! op welke planeet leef je?

Onregelmatigheden door mensen die al gedood waren, of gevangen zitten of die thuis zijn gebleven want wie nee gaat stemmen wordt gezien voor terrorist..
Alleen angstige en onderdrukte kudde stemt op schurken.

Egyptenaren die hebben ja gestemd zijn de dragende slappe ezels van hun eigen schurken.

vitalis
16-01-14, 20:47
Pardon! op welke planeet leef je?

Onregelmatigheden door mensen die al gedood waren, of gevangen zitten of die thuis zijn gebleven want wie nee gaat stemmen wordt gezien voor terrorist..
Alleen angstige en onderdrukte kudde stemt op schurken.

Egyptenaren die hebben ja gestemd zijn de dragende slappe ezels van hun eigen schurken.

Niemand hoefde te v rezen bij deze eerlijke, geheime verkiezingen. Degenen die niet op kwamen dagen waren natuurlijk bang voor aanslagen van Moslimbroeders. Er zijn ook elf doden gevallen. Desondanks was de opkomst was dichtbij de 50%. Veel beter dus dan bij het referendum van Morsi. (maar 32%).

Oiseau
16-01-14, 21:07
Niemand hoefde te v rezen bij deze eerlijke, geheime verkiezingen. Degenen die niet op kwamen dagen waren natuurlijk bang voor aanslagen van Moslimbroeders. Er zijn ook elf doden gevallen. Desondanks was de opkomst was dichtbij de 50%. Veel beter dus dan bij het referendum van Morsi. (maar 32%).

Als je rationeel kan denken en goed naar de realiteit kan kijken was de opkomt bij het referendum van Morsi rekeninghoudend met alle druk achter de schermen fatsoenlijker.
Nu zit jij hier een militaire staat te verdedigen geleid door schurken die Allah niet kennen en het liefst het volk verder kunnen uitmelken en onderdrukken.

Ja voor dat het leger onaantastbaar is, nergens hoeft voor te verantwoorden en haar eigen leiding zelf mag kiezen voor 8 jaar.. Als dit geen belediging in het gezicht van al die gehersenspoelde kudde is dan weet ik het niet.
En als jij denkt net als die domme kudde dat Moslimbroeders terroristen zijn en zelfs honden dan wens ik Egypte van harte de wreedste afgang die ze verdient. Nog meer vernederingen en armoede hebben ze zelf voor gekozen.

vitalis
16-01-14, 21:20
Als je rationeel kan denken en goed naar de realiteit kan kijken was de opkomt bij het referendum van Morsi rekeninghoudend met alle druk achter de schermen fatsoenlijker.
Nu zit jij hier een militaire staat te verdedigen geleid door schurken die Allah niet kennen en het liefst het volk verder kunnen uitmelken en onderdrukken.

Ja voor dat het leger onaantastbaar is, nergens hoeft voor te verantwoorden en haar eigen leiding zelf mag kiezen voor 8 jaar.. Als dit geen belediging in het gezicht van al die gehersenspoelde kudde is dan weet ik het niet.
En als jij denkt net als die domme kudde dan Moslimbroeders terroristen zijn en zelfs honden dan wens ik Egypte van harte de wreedste afgang die ze verdient. Nog meer vernederingen en armoede hebben ze zelf voor gekozen.

Terroristen zijn het wel, die moslimbroeders. De Kopten kunnen erover meepraten.

knots71karel
16-01-14, 21:27
Het leger van Egypte is een zionistennest met maar een hoofdagendapunt: dat volk zo dom en klein houden.
Iedereen denkt daar maar nu alleen aan eigen veiligheid en Moslims zijn honden die geen stem mogen hebben.
De volgende klus is Hamas want anders is het leger niet loyaal genoeg aan zionisten.

Dus het leger bestaat uitsluitend uit niet MOSLIMS ?
:wohaa:

vitalis
16-01-14, 21:29
Dus het leger bestaat uitsluitend uit niet MOSLIMS ?
:wohaa:

Het zijn krypto-zionisten!!!

Oiseau
16-01-14, 21:32
Terroristen zijn het wel, die moslimbroeders. De Kopten kunnen erover meepraten.
Niemand is geboren als Terroriste maar die kun je zelfs kweken en als de kopten Moslims voor terroristen zien dan hebben die kopten heel veel te uitleggen en veel bloed tot nu toe in hun handen.

Oiseau
16-01-14, 21:33
Dus het leger bestaat uitsluitend uit niet MOSLIMS ?
:wohaa:
Kun je die banen niet in je reet een keertje stoppen en stil zitten achter je pc zonder onzinnige vragen te stellen.

knots71karel
16-01-14, 21:34
Niemand hoefde te v rezen bij deze eerlijke, geheime verkiezingen. Degenen die niet op kwamen dagen waren natuurlijk bang voor aanslagen van Moslimbroeders. Er zijn ook elf doden gevallen. Desondanks was de opkomst was dichtbij de 50%. Veel beter dus dan bij het referendum van Morsi. (maar 32%).

ja dat is geen leuk bericht voor Oiseau !

En wat die ELF doden betreft dat is 'kattepis '' vergeleken met de honderden doden die vallen in een weekend in andere Moslim landen , ondanks de grotere opkomst als bij Morsi >
maar dat laatste komt natuurlijk omdat ISRAEL de boel ''organiseerde '' :jeweetog:

Oiseau
16-01-14, 21:37
Het zijn krypto-zionisten!!!
Er hoeft maar een Moslim op te staan en dat zionisten droom is naar de prullenbak.

Oiseau
16-01-14, 21:39
ja dat is geen leuk bericht voor Oiseau !

En wat die ELF doden betreft dat is 'kattepis '' vergeleken met de honderden doden die vallen in een weekend in andere Moslim landen , ondanks de grotere opkomst als bij Morsi >
maar dat laatste komt natuurlijk omdat ISRAEL de boel ''organiseerde '' :jeweetog:

Lach je om de doden of is geweten al lang dood?

knots71karel
16-01-14, 21:42
Kun je die banen niet in je reet een keertje stoppen en stil zitten achter je pc zonder onzinnige vragen te stellen.

Dat heb je toch aan je zelf te danken met je bloeddoorlopen ogen gevoed dooreen ziekelijke haat ,
kraam je zelf de grootse onzin uit !dan kun je ook onzinnige vragen verwachten :rolleyes:
Alles is de schuld van anderen behalve van de Moslim broeders .
En wat die bananen betreft , je geeft weer de zoveelste aan wijzing over je verknipte homo neigingen!
:wohaa:

knots71karel
16-01-14, 21:46
Lach je om de doden of is geweten al lang dood?

Ga eerst maar eens bij je zelf te rade , op niet een topic over de onschuldigen doden heb je ooit gereageerd.
Het maakt voor jou soort niks uit zolang het maar mensen zijn die anders denken dan jou gore gedachten gang !:zwaai:

vitalis
16-01-14, 21:50
Niemand is geboren als Terroriste maar die kun je zelfs kweken en als de kopten Moslims voor terroristen zien dan hebben die kopten heel veel te uitleggen en veel bloed tot nu toe in hun handen.

Ze weten uit ondervinding dat de moslimbroeders terroristen zijn. Hun enige misdaad is dat ze christenen zijn.

knots71karel
16-01-14, 22:03
Ze weten uit ondervinding dat de moslimbroeders terroristen zijn. Hun enige misdaad is dat ze christenen zijn.
Helaas heb je gelijk !

Oiseau
16-01-14, 22:11
Dat heb je toch aan je zelf te danken met je bloeddoorlopen ogen gevoed dooreen ziekelijke haat ,
kraam je zelf de grootse onzin uit !dan kun je ook onzinnige vragen verwachten :rolleyes:
Alles is de schuld van anderen behalve van de Moslim broeders .
En wat die bananen betreft , je geeft weer de zoveelste aan wijzing over je verknipte homo neigingen!
:wohaa:

Je bent en zal altijd blijven de oude debiel.

Oiseau
16-01-14, 22:15
Ze weten uit ondervinding dat de moslimbroeders terroristen zijn. Hun enige misdaad is dat ze christenen zijn.
Die koptische kerk is een ware nest van terroristen en die Moslimbroeders zijn en zullen altijd blijven een sociale beweging dat trots is op haar Islamistische Identiteit al meer dan 80 jaar.
Tegenwoordig moeten Moslims behandeld worden als honden door het leger en geheime diensten in hun eigen landen met dank aan o.a die Christenen.

vitalis
16-01-14, 22:23
Die koptische kerk is een ware nest van terroristen en die Moslimbroeders zijn en zullen altijd blijven een sociale beweging dat trots is op haar Islamistische Identiteit al meer dan 80 jaar.
Tegenwoordig moeten Moslims behandeld worden als honden door het leger en geheime diensten in hun eigen landen met dank aan o.a die Christenen.

Je roept maar wat. Islamitische onderbuik...

Oiseau
16-01-14, 22:29
Je roept maar wat. Islamitische onderbuik...
Moslims zijn geen lafaards onthoudt dat heel goed.
Moslims zullen nooit hun waardigheid in handen van losers leggen..

(leen)
16-01-14, 22:57
Moslims zijn geen lafaards onthoudt dat heel goed.
Moslims zullen nooit hun waardigheid in handen van losers leggen..

Idd;
Syrisch rebellengebied: zweepslagen voor wie gebedstijden niet respecteert | Mediawerkgroep Syrië (http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2014/01/09/syrisch-rebellengebied-zweepslagen-voor-wie-gebedstijden-niet-respecteert/)

En jong geleerd is oud gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=kkNE__TiMZo&app=desktop

Oiseau
16-01-14, 23:10
(leen) Wat zit je hier nog te doen? ga die kinderen in Syrie redden.

Maar ja zo laf ben je ook want ('copy-paste') kinderlijk eenvoudiger is.

knots71karel
17-01-14, 00:02
Idd;
Syrisch rebellengebied: zweepslagen voor wie gebedstijden niet respecteert | Mediawerkgroep Syrië (http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2014/01/09/syrisch-rebellengebied-zweepslagen-voor-wie-gebedstijden-niet-respecteert/)

En jong geleerd is oud gedaan.
Mickey Mouse on Hamas TV Teaches Children about Islamic Rule - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kkNE__TiMZo&app=desktop)

lief zijn voor elkaar , de gewoonste zaak van de wereld vraag maar aan Oiseau

knots71karel
17-01-14, 00:06
(leen) Wat zit je hier nog te doen? ga die kinderen in Syrie redden.

Maar ja zo laf ben je ook want ('copy-paste') kinderlijk eenvoudiger is.




doe zelf maar wat in plaats van anderen de schuld geven , en de les lezen .
Wie kan er nu naar Syrie gaan waar dat tuig doet wat ze willen uit naam ALLAH , MARTELEN EN,DODEN !

knots71karel
17-01-14, 00:09
Je bent en zal altijd blijven de oude debiel.

Hoor wie het zegt met geindoctrineerde eenzijdige gedachten gang .
GEEN ZINNIG MENS IS HET MET JOU EENS .

knots71karel
17-01-14, 00:14
Moslims zijn geen lafaards onthoudt dat heel goed.
Moslims zullen nooit hun waardigheid in handen van losers leggen..

Klopt als en bus kijk maar naar de brave SJIIETEN en SOENNIETEN , die elkaar sinds de Profeet zijn laaste adem uit blies , blijven bestrijden , tot op heden ten dagen blazen ze elkaar op martelen en doden ze elkaar .
om ....nooit hun waardigheid in handen van losers leggen..[/QUOTE]

:zwaai:

vitalis
17-01-14, 07:16
Moslims zijn geen lafaards onthoudt dat heel goed.
Moslims zullen nooit hun waardigheid in handen van losers leggen..

Die moslimbroeders zijn anders heel erg goed in het afslachten van vrouwen en kinderen, evenals Hamas overigens.

super ick
17-01-14, 08:39
Moslims zijn geen lafaards onthoudt dat heel goed.
Moslims zullen nooit hun waardigheid in handen van losers leggen..

Doe niet zo raar. Moslims zij mensen en dus zitten er tussen moslims ook moordenaars, dieven, kindermisbruikers, vrouwenmeppers, etc. Sterker nog, sommige moslims leggen de islam zo uit dat het nog halal is ook.

BTW,
Er wordt in aardig tempo op elkaar ingehakt. Ik lees een reactie 15 waarin ik enkele redelijke argumenten tegen kom maar er lijkt nauwelijks meer gereageerd te worden op de inhoud terwijl dat wel aardig zou zijn.

knuppeltje
17-01-14, 09:09
Update: 95% Egyptenaren stemt voor de nieuwe grondwet. Allemaal zionisten?

Misschien van hen die zijn komen opdagen, wie weet? Maar voorlopig weten we niet eens hoeveel er dat zijn geweest.

Daarbij geloof ik niet dat aanhangers van de Broederschap mee deden. En of van de niet-aanhangers van de Broederschap iedereen voor heeft gestemd, zullen we ook wel nooit te weten komen, denk ik.

knuppeltje
17-01-14, 09:24
Het is een geldige uitslag. Er waren veel internationale waarnemers, maar er zijn geen onregelmatigheden gemeld.

Dodental stembusgang Egypte loopt op - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3577059/2014/01/14/Dode-en-bomaanslag-bij-begin-referendum-Egypte.dhtml)

Doden bij ongeregeldheden stembusgang Egypte | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/3674740/doden-bij-ongeregeldheden-stembusgang-egypte.html)

Tweede dag referendum Egypte rustiger - BNR Nieuwsradio (http://www.bnr.nl/feeds/anp/BUI/404289-1401/tweede-dag-referendum-egypte-rustiger?s_cid=home:mediumhud)

knuppeltje
17-01-14, 09:27
Niemand hoefde te v rezen bij deze eerlijke, geheime verkiezingen. Degenen die niet op kwamen dagen waren natuurlijk bang voor aanslagen van Moslimbroeders. Er zijn ook elf doden gevallen. Desondanks was de opkomst was dichtbij de 50%. Veel beter dus dan bij het referendum van Morsi. (maar 32%).

Huh? Er had toch 95% van de bevolking voor gestemd, zei je. Overigens is de geschatte opkomst bij het referendum van Morsi plus-minus 65%.

knuppeltje
17-01-14, 09:37
Terroristen zijn het wel, die moslimbroeders. De Kopten kunnen erover meepraten.

Tja, je vraagt je dan toch af waarom het leger en de politie dat allemaal zomaar laat - en liet - gebeuren. Dat die Kopten, gezien de reputatie van het leger, meteen na die staatsgreep, die blijkbaar geen staatsgreep genoemd mag worden maar het wel was, openlijk voor die coupplegers kozen, was dan ook geen slimme zet, verre van daar.

Overigens zit ook in de nieuwe grondwet wat voor sharia moet doorgaan, stevig verankerd. Al-Sisi is dan ook zelf een zeer behoudende moslim. Ook van hem hoeven de Kopten niet op steun te rekenen.

vitalis
17-01-14, 11:23
Tja, je vraagt je dan toch af waarom het leger en de politie dat allemaal zomaar laat - en liet - gebeuren. Dat die Kopten, gezien de reputatie van het leger, meteen na die staatsgreep, die blijkbaar geen staatsgreep genoemd mag worden maar het wel was, openlijk voor die coupplegers kozen, was dan ook geen slimme zet, verre van daar.

Overigens zit ook in de nieuwe grondwet wat voor sharia moet doorgaan, stevig verankerd. Al-Sisi is dan ook zelf een zeer behoudende moslim. Ook van hem hoeven de Kopten niet op steun te rekenen.

Ja, het is hun eigen schuld dat vrouwen en kinderen werden afgemaakt en kerken in brand gestoken. Hadden ze maar partij moeten kiezen voor de moslimbroeders. Jij gaat weer echt mee in deze redenering merk ik. Zijn we van je gewend.

mark61
17-01-14, 12:20
Die koptische kerk is een ware nest van terroristen

Je bent en zal altijd blijven de oude debiel.

Ibrah1234
17-01-14, 14:34
Die koptische kerk is een ware nest van terroristen

Scary shit. Het zoeken naar zondebokken om het onvermogen van een land en haar bevolking te verdoezelen.

Oiseau
17-01-14, 14:49
Je bent en zal altijd blijven de oude debiel.

En jij bent de grote anti-Islam die hier rondvliegt om liever de Islam te zien als de bron van ellende.

Voor jouw soort zijn de Moslims die worden gedood en het leven zuur gemaakt omdat ze voor hun rechten willen opkomen maar idioten.
Ja die kopten zijn terroristen en hebben bloed van Moslims aan hun gewaden.

Oiseau
17-01-14, 14:54
Scary shit. Het zoeken naar zondebokken om het onvermogen van een land en haar bevolking te verdoezelen.

Dit zeiden de Joden altijd en ondertussen worden Moslims als honden behandeld.
Zondebokken hoef je niet te zoeken bij deze want daar hebben ze voor openlijk gesolliciteerd en gelobbyd. Wie macht heeft om het kwaad te doen wordt ermee besmet.

mark61
17-01-14, 15:49
Geestesziek en een schaamteloze leugenaar en lasteraar.

Niet de moeite van reageren meer waard.

mark61
17-01-14, 15:51
En jij bent de grote anti-Islam die hier rondvliegt om liever de Islam te zien als de bron van ellende.

Voor jouw soort zijn de Moslims die worden gedood en het leven zuur gemaakt omdat ze voor hun rechten willen opkomen maar idioten.
Ja die kopten zijn terroristen en hebben bloed van Moslims aan hun gewaden.

Geestesziek en een schaamteloze leugenaar en lasteraar. Geestelijke vermogens van een 10-jarige.

Niet de moeite van reageren meer waard.

Allah leest mee en ziet je smerige leugens. Jij gelooft dus niet in Allah. Simpel.

Oiseau
17-01-14, 17:41
Geestesziek en een schaamteloze leugenaar en lasteraar. Geestelijke vermogens van een 10-jarige.

Niet de moeite van reageren meer waard.

Allah leest mee en ziet je smerige leugens. Jij gelooft dus niet in Allah. Simpel.

Wat ben je toch ook een amateuristische zwakzinnige atheïst, volwassen ben je niet geestelijk gesproken. Wanneer je direct in je gezicht geconfronteerd met wie je eigenlijk bent weet je de weg naar Allah te vinden..
De Moslimbroeders zijn meer dichterbij Allah dan wie dan ook in Egypte is en wie een hekel aan ze heeft zijn juist de echte laffe honden en terroristen.
Wees jezelf en blijf uit de buurt van Moslims want in je hart woont de Satan.

Top van je geestgelijkverwarring is mij verklaren voor niet Moslim terwijl jij het bestaan van Allah ontkent. Oh andere Marokkanen hier mogen je niet doorhebben dan maar blijven subtiel je spelletje hier spelen. Geloof me, je bent volkomen ongeloofwaardig hoewel je tot Marokkanen aangetrokken voelt om duistere redenen.

(leen)
17-01-14, 18:02
(leen) Wat zit je hier nog te doen? ga die kinderen in Syrie redden.

Maar ja zo laf ben je ook want ('copy-paste') kinderlijk eenvoudiger is.






Ik had de hoop dat jij mij een en ander kon uitleggen, zoals of jij achter deze mensen staat?
En wat het filmpje betreft, vind jij het goed dat kinderen op zo'n een leeftijd al zo gestuurd worden?

Oiseau
17-01-14, 18:19
Ik had de hoop dat jij mij een en ander kon uitleggen, zoals of jij achter deze mensen staat?
En wat het filmpje betreft, vind jij het goed dat kinderen op zo'n een leeftijd al zo gestuurd worden?

Was dit onderdeel van referendum van de nieuwe pharos ?

Hoop moet je gaan zoeken in je eigen kerk, synagoge of geheime praatgroepje.

(leen)
17-01-14, 18:27
Was dit onderdeel van referendum van de nieuwe pharos ?

Hoop moet je gaan zoeken in je eigen kerk, synagoge of geheime praatgroepje.

Niet duiken nu jongetje, je bent een trotse moslim die zich niet de kaas van het brood laat eten.
Gewoon antwoorden of je achter deze actie staat,moet niet moeilijk zijn tenzij je je eigen geloof niet begrijpt.

Oiseau
17-01-14, 18:34
Niet duiken nu jongetje, je bent een trotse moslim die zich niet de kaas van het brood laat eten.
Gewoon antwoorden of je achter deze actie staat,moet niet moeilijk zijn tenzij je je eigen geloof niet begrijpt.

Ik merk dat je niet opgevoed bent, voor doeltreffend verhoorpraktijken moet je bij mij je methodiek komen updaten.
Voor mij is je intentie heel makkelijk te doorzien: het zoveelste onbeschofte amateuristische agentje hier willen spelen.
Ga duiken in je eigen stamkroeg en het levenslied zingen.
Amateur!

(leen)
17-01-14, 18:51
Ik merk dat je niet opgevoed bent, voor doeltreffend verhoorpraktijken moet je bij mij je methodiek komen updaten.
Voor mij is je intentie heel makkelijk te doorzien: het zoveelste onbeschofte amateuristische agentje hier willen spelen.
Ga duiken in je eigen stamkroeg en het levenslied zingen.
Amateur!

Je begrijpt het dus niet, jammer jongetje,..

Oiseau
17-01-14, 18:57
Wat moet ik met al deze amateurs? in een zak stoppen en dumpen in de Amstel lijkt me niet aardig tegen de Amstel..
Ze willen dat hun vragen zogenaamd serieus worden behandeld en tegelijk vergeten ze dat de stank van hun niet propre intenties zelfs de honden van Damascus hebben bereikt.

Oiseau
17-01-14, 19:03
Je begrijpt het dus niet, jammer jongetje,..
Als je dat zelf beter begrijpt groot jongen, waarom jammeren dat dit jongetje je niet helpen wil?

Werk aan jezelf en leer beter je plek in deze kosmos dan ben je gered.. Ik houd niet van domme hoofden die van alles aan het herkauwen zijn omdat een ander van ze dat verwacht. Bevrijd jezelf zou ik je zeggen en heb respect voor dit jongetje.

(leen)
17-01-14, 19:44
Als je dat zelf beter begrijpt groot jongen, waarom jammeren dat dit jongetje je niet helpen wil?

Werk aan jezelf en leer beter je plek in deze kosmos dan ben je gered.. Ik houd niet van domme hoofden die van alles aan het herkauwen zijn omdat een ander van ze dat verwacht. Bevrijd jezelf zou ik je zeggen en heb respect voor dit jongetje.


Jij bent niet in staat om te helpen, jou werd gevraagd of je jezelf kon identificeren met isis, daar kan je simpelweg geen antwoord op geven.
Respect moet je verdienen, jij probeer het af te dwingen, wat een gemiste kans.

Oiseau
17-01-14, 20:17
Jij bent niet in staat om te helpen, jou werd gevraagd of je jezelf kon identificeren met isis, daar kan je simpelweg geen antwoord op geven.
Respect moet je verdienen, jij probeer het af te dwingen, wat een gemiste kans.

Ik heb je geholpen om beter jezelf te begrijpen.
Ik verwacht niets van je, gemiste kansen zijn kansen die ik je zou geven om mijn tijd te verspillen.

knots71karel
17-01-14, 20:56
Ik merk dat je niet opgevoed bent, voor doeltreffend verhoorpraktijken moet je bij mij je methodiek komen updaten.
Voor mij is je intentie heel makkelijk te doorzien: het zoveelste onbeschofte amateuristische agentje hier willen spelen.
Ga duiken in je eigen stamkroeg en het levenslied zingen.
Amateur!

Ondanks dat je met je BEK vol tanden staat wring je weer gelijk de bekende paling in een emmer vol snot en probeert je eigen wending er aan te geven.
Door elke vraag te ontwijken of met een niet ter zake doende wedervraag te beantwoorden .

Oiseau
17-01-14, 21:50
Ondanks dat je met je BEK vol tanden staat wring je weer gelijk de bekende paling in een emmer vol snot en probeert je eigen wending er aan te geven.
Door elke vraag te ontwijken of met een niet ter zake doende wedervraag te beantwoorden .

Als een mummie kon lezen dan had ze je zielig gevonden.
Referendum in Egypte verdient steun van snotneuzen als jij.
En natuurlijk was je zo opgebrand van binnen en had geen rust in je versleten zieltje als je niet kon reageren.

(leen)
17-01-14, 22:16
Ik heb je geholpen om beter jezelf te begrijpen.
Ik verwacht niets van je, gemiste kansen zijn kansen die ik je zou geven om mijn tijd te verspillen.

Jou soort helpt niet,jij probeert slechts je eigen mening te prevaleren.
Barbaar die denkt die geciviliseerd is, daar moet je meer voor meenemen dat een paar woorden Nederlands,
Maar goed je bent ook maar een produkt van je opvoeding die nooit beter geleerd heeft,

knots71karel
17-01-14, 23:09
Wat ben je toch ook een amateuristische zwakzinnige atheïst, volwassen ben je niet geestelijk gesproken. Wanneer je direct in je gezicht geconfronteerd met wie je eigenlijk bent weet je de weg naar Allah te vinden..
De Moslimbroeders zijn meer dichterbij Allah dan wie dan ook in Egypte is en wie een hekel aan ze heeft zijn juist de echte laffe honden en terroristen.
Wees jezelf en blijf uit de buurt van Moslims want in je hart woont de Satan.

Top van je geestgelijkverwarring is mij verklaren voor niet Moslim terwijl jij het bestaan van Allah ontkent. Oh andere Marokkanen hier mogen je niet doorhebben dan maar blijven subtiel je spelletje hier spelen. Geloof me, je bent volkomen ongeloofwaardig hoewel je tot Marokkanen aangetrokken voelt om duistere redenen.

GA EERST ENS BIJ JE ZELF TEN RADE !
Je bent een zeker geen MOSLIM in de zin zoals de Profeet Mohammed zich voorgesteld zou hebben ,ik denk dat hij jou persoonlijk er uit gesodemieterd had , met je haatzuchtige gedachten gang !

knots71karel
17-01-14, 23:20
Jou soort helpt niet,jij probeert slechts je eigen mening te prevaleren.
Barbaar die denkt die geciviliseerd is, daar moet je meer voor meenemen dat een paar woorden Nederlands,
Maar goed je bent ook maar een produkt van je opvoeding die nooit beter geleerd heeft,

Hij staat zelfs hier zo goed als alleen om zijn visie van de ISLAM uit uit te hangen !
Dergelijke mensen zijn de ware schuldigen achter de moordpartijen elders in de ISLAMITISCHE wereld ,
Gevoed door een alles en niets ontziende haat t.o.v iedereen die het niet met meneer eens is ,
want hoe je ook wend keert of lult , het is altijd bij hun de andermans schuld !.

Oiseau
17-01-14, 23:56
Jou soort helpt niet,jij probeert slechts je eigen mening te prevaleren.
Barbaar die denkt die geciviliseerd is, daar moet je meer voor meenemen dat een paar woorden Nederlands,
Maar goed je bent ook maar een produkt van je opvoeding die nooit beter geleerd heeft,

Een zionistenproduct als jij denkt beter te zijn door van alles te doen om weerloze, vrouwen , kinderen en mannen het leven ondraaglijk te maken. Dat is je beschaving en alles wat je geleerd zou hebben dien.Een barbaar naar mijn mening verdiend een betere plaats dan je soort. Het is waanzinnig om je te beroepen op civilisatie en hogere educatie terwijl je zoveel onrecht direct of indirect faciliteert.
Ik vraag me af of je een geweten hebt?

Oiseau
18-01-14, 00:15
Hij staat zelfs hier zo goed als alleen om zijn visie van de ISLAM uit uit te hangen !
Dergelijke mensen zijn de ware schuldigen achter de moordpartijen elders in de ISLAMITISCHE wereld ,
Gevoed door een alles en niets ontziende haat t.o.v iedereen die het niet met meneer eens is ,
want hoe je ook wend keert of lult , het is altijd bij hun de andermans schuld !.


Kijk zelf in de spiegel en vertel me wat je bijdragen hier zijn dan slaap lullen terwijl jij niet durft de bron van onrecht aan te zien. Jouw mooie beschaafde wereld helpt direct levens van miljoenen onschuldige mensen kapot te maken maar natuurlijk is het allemaal hun eigen schuld..
De geschiedenis zal je mooie beschaving herinneren als die van de grootste barbaren die hebben verzuimd om hun verantwoordelijkheid te nemen maar integendeel doelbewust de zwakkeren hebben uitgebuit en van alles gedaan om ze te verdelen want hun geloof is te machtig.
Ik hoef hier niet geen overweging te maken : wat heb ik te verliezen of te winnen?.. Ik lees de gebeurtenissen zoals ze zich voordoen. Wanneer de Moslims nodige kracht en macht in hun eigen landen zul je en je zijnen anders lullen.
Tegen die tijd zit je waar je oneindig spijt zou hebben van je hele leven..
De waarheid koop je niet maar die moet je zelf durven aanvaarden.

Oiseau
18-01-14, 00:28
Het ging om referendum in Egypte maar de duivel van de pharos leeft voort en ook buiten Egypte.
Westerlingen kunnen maar 1 ding, lullen en de zwakkeren uitspelen.

knots71karel
18-01-14, 00:34
Kijk zelf in de spiegel en vertel me wat je bijdragen hier zijn dan slaap lullen terwijl jij niet durft de bron van onrecht aan te zien. Jouw mooie beschaafde wereld helpt direct levens van miljoenen onschuldige mensen kapot te maken maar natuurlijk is het allemaal hun eigen schuld..
De geschiedenis en je mooie beschaving herinneren als die van de grootste barbaren die hebben verzuimd om hun verantwoordelijkheid te nemen maar juist die de zwakkeren hebben uitgebuit enig om hun geloof.
Ik hoef hier die overweging te maken : wat heb ik te verliezen en te winnen.. Ik lees de gebeurtenissen zoals ze zich voordoen. Wanneer de Moslims de nodige kracht en macht in hun eigen landen zul je en de zijnen lullen.
Tegen die tijd zit waar je liever had gehoopt nooit te hebben geleefd.
De waarheid koop je niet maar die moet je zelf durven aanvaarden.

knettergek! je loopt met oogkleppen voor je kop, en maar verwijten naar het verleden van andere mensen hun voorouders ,kijk zelf eerst ff wat je soortgenoten voor misdaden hebben bedreven in het verleden tegen de mensheid en nog dagelijks bezig zijn !
En dan je achterlijke gewauwel over het je UTOPIE dat de Moslims de macht over nemen ,laat ze verdomme eerst hun eigen mensen niet uitroeien ! er gat geen dag voorbij of er zijn weer onschuldigen mensen vermoord *)
Ik leef nu in niet in jou idiote gedachten gang van later , en ik zou zonder me te hoeven schamen verantwoording af kunnen leggen voor mijn (aardse gedrag) maar ik geloof niet in het sprookje van het paradijs !
Je leeft maar een keer en laat dat toevallig nu zijn !
:zwaai:

*) Zie ander topic , nu zijn er weer mensen in AFGHANISTAN zinloos vermoord door de fanatieke zich zelf Moslim noemende TALIBAN .
En morgen is het elders weer raak ,allemaal de schuld van de zionisten of anderen behalve van de daders
(als het aan jou ligt ) laat je na kijken, je bent niet alleen ziek van geest ,maar ook een hulp behoevend intens zielig persoon .

super ick
18-01-14, 00:39
Slotje.

(leen)
18-01-14, 00:47
Een zionistenproduct als jij denkt beter te zijn door van alles te doen om weerloze, vrouwen , kinderen en mannen het leven ondraaglijk te maken. Dat is je beschaving en alles wat je geleerd zou hebben dien.Een barbaar naar mijn mening verdiend een betere plaats dan je soort. Het is waanzinnig om je te beroepen op civilisatie en hogere educatie terwijl je zoveel onrecht direct of indirect faciliteert.
Ik vraag me af of je een geweten hebt?

Ik heb je uitgedaagd om eens te zien hoever je zou gaan en dat is nu duidelijk.
Zeker is dat je slechts er op uit bent om de discussie te winnen ten koste van alles.
Tijd om je onderschrift te wijzigen.

(leen)
18-01-14, 00:51
Hij staat zelfs hier zo goed als alleen om zijn visie van de ISLAM uit uit te hangen !
Dergelijke mensen zijn de ware schuldigen achter de moordpartijen elders in de ISLAMITISCHE wereld ,
Gevoed door een alles en niets ontziende haat t.o.v iedereen die het niet met meneer eens is ,
want hoe je ook wend keert of lult , het is altijd bij hun de andermans schuld !.


Idd zijn visie van de Islam is tamelijk.. uniek, ja dat is het juiste woord.

Oiseau
18-01-14, 01:00
Ik heb je uitgedaagd om eens te zien hoever je zou gaan en dat is nu duidelijk.
Zeker is dat je slechts er op uit bent om de discussie te winnen ten koste van alles.
Tijd om je onderschrift te wijzigen.

Ik heb niets met je te discussiëren en heb niets te verliezen of te winnen.
Jij hebt mij benaderd met een doel en dat zegt meer over je dan over mij.
Mijn intentie daar mag je je druk om maken maar 1 ding staat duidelijk : zolang jij een onmenselijk staat van zionisten hoog zit zitten en alle onrecht door tirannen goed keurt dan ben jij niets waard wat mij betreft.
Ik hecht geen waarde aan mensen die onrecht en onmenselijkheid niet willen inzien.
Tijd voor je om mijn onderschrift op jezelf eerlijk te testen..Liegen ben je echt niet vies van maar dat is ook bekend.

knots71karel
18-01-14, 01:02
Slotje.

Hier is de uitsmijter : aanslagen van het laatste kwartaal van 2013:

21 september (http://nl.wikipedia.org/wiki/21_september) - Vier tot zes islamistische (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme) milities van de Somalische (http://nl.wikipedia.org/wiki/Somali%C3%AB) Al-Shabaab (http://nl.wikipedia.org/wiki/Al-Shabaab_(Somali%C3%AB)) trekken schietend het winkelcentrum Westgate (http://nl.wikipedia.org/wiki/Westgate_(Nairobi)) in de Keniaanse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kenia) hoofdstad Nairobi (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nairobi) binnen. Minstens 67 bezoekers, medewerkens en bewakers worden doodgeschoten en er vallen meer dan 175 gewonden. Daarna volgt een gijzelingsactie. De aanleiding tot de aanslag in het winkelcentrum (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_in_het_winkelcentrum_Westgate) is de aanwezigheid van 4.000 Keniaanse troepen in Somalië.
22 september (http://nl.wikipedia.org/wiki/22_september) - Bij een aanslag op een kerk in de stad Peshawar in Pakistan vallen 80-83 doden.
29 september (http://nl.wikipedia.org/wiki/29_september) - Studenten op een universiteitscampus in Noordwest-Nigeria worden in hun slaap verrast door milities van Boko Haram. 64 van hen komen om het leven.
5 oktober (http://nl.wikipedia.org/wiki/5_oktober) - Een aanslag op een brug in Bagdad kost aan 51 sjiïtische pelgrims het leven. Er vallen 109 gewonden.
25 december (http://nl.wikipedia.org/wiki/25_december) - Een ontploffende autobom kost op Eerste Kerstdag aan 24 kerkgangers in de Iraakse hoofdstad Bagdad het leven.
25 december (http://nl.wikipedia.org/wiki/25_december) - In de stad Bangui in de Centraal Afrikaanse Republiek wordt een aanslag gepleegd op een kerk. Er vallen 5 doden.
ALLEMAAL gepleegd door zich zelf benoemde Moslims, want met de ware ISLAM heeft het weinig meer te maken.
:slapen:

(leen)
18-01-14, 01:06
Slotje.

Welnee, zijn aard komt juist vrij.

7asousind
18-01-14, 01:07
Welnee, zijn aard komt juist vrij.Open je ogen homo!

Oiseau
18-01-14, 01:09
Idd zijn visie van de Islam is tamelijk.. uniek, ja dat is het juiste woord.
De Islam heeft mij niet nodig om haar de verdedigen.
Jullie aanwezigheid als strontvliegen hier denkend iets te kunnen beginnen tegen de Islam zegt meer hoe wanhopig en bedroeft jullie zijn. De Islam staat als een Huis en ook jullie beschaving zal ten onder gaan.. Moslims zijn slechts getuigen die dat tegen jullie als anti-Islam kunnen roepen..
Jullie kaarsje is aan het uitdoven..

(leen)
18-01-14, 01:16
Ik heb niets met je te discussiëren en heb niets te verliezen of te winnen.
Jij hebt mij benaderd met een doel en dat zegt meer over je dan over mij.
Mijn intentie daar mag je je druk om maken maar 1 ding staat duidelijk : zolang jij een onmenselijk staat van zionisten hoog zit zitten en alle onrecht door tirannen goed keurt dan ben jij niets waard wat mij betreft.
Ik hecht geen waarde aan mensen die onrecht en onmenselijkheid niet willen inzien.
Tijd voor je om mijn onderschrift op jezelf eerlijk te testen..Liegen ben je echt niet vies van maar dat is ook bekend.

toch haal je de discussie met mij aan en zelfs over zionisten waar ik helemaal niets mee heb zoals elk geloof.
Waar ik jou mee benaderd heb had een doel, daar ben jij helaas jammerlijk aan voorbijgeschoten en ik verwacht dan ook echt geen antwoord meer van jou.
Nu begin je ook nog een te jammeren dat ik lieg, graag even aantonen waar.
Voor jou een citaat van Robert Long; Heel veel sterkte voor later want dat heb je wel nodig.
Deze avond heb ik je aandacht geschonken,wees daar gelukkig mee, morgen zal het anders zijn.

(leen)
18-01-14, 01:19
Open je ogen homo!


Homo erectus, hij die rechtop loopt inderdaad.
Kaart gaat over Israel, wat heeft dat met de pelgrim's aard te maken?

7asousind
18-01-14, 01:23
Homo erectus, hij die rechtop loopt inderdaad.
Kaart gaat over Israel, wat heeft dat met de pelgrim's aard te maken?I don't give a fuck wat jij vind. De kaart is mijn nieuwe onderschrift blinde jewteef!

Oiseau
18-01-14, 01:25
toch haal je de discussie met mij aan en zelfs over zionisten waar ik helemaal niets mee heb zoals elk geloof.
Waar ik jou mee benaderd heb had een doel, daar ben jij helaas jammerlijk aan voorbijgeschoten en ik verwacht dan ook echt geen antwoord meer van jou.
Nu begin je ook nog een te jammeren dat ik lieg, graag even aantonen waar.
Voor jou een citaat van Robert Long; Heel veel sterkte voor later want dat heb je wel nodig.
Deze avond heb ik je aandacht geschonken,wees daar gelukkig mee, morgen zal het anders zijn.

Voor je kennis, het is al goed en het zal altijd goed zijn met alleen dank aan Allah onder alle aardse omstandigheden.
En voor mij ben je de zoveelste virtuele nul die werkelijk nul gewicht heeft.

(leen)
18-01-14, 01:33
I don't give a fuck wat jij vind. De kaart is mijn nieuwe onderschrift blinde jewteef!

Ah zo, slechts een onderschrift.
verder ben ik wel visueel gehandicapt maar verre van bind, mijn mening over goden is hier ook wel duidelijk dus van jewteef kan ook geen sprake zijn.

(leen)
18-01-14, 01:34
Voor je kennis, het is al goed en het zal altijd goed zijn met alleen dank aan Allah onder alle aardse omstandigheden.
En voor mij ben je de zoveelste virtuele nul die werkelijk nul gewicht heeft.

Mwoh 96 kilo.

7asousind
18-01-14, 01:38
Ah zo, slechts een onderschrift.
verder ben ik wel visueel gehandicapt maar verre van bind, mijn mening over goden is hier ook wel duidelijk dus van jewteef kan ook geen sprake zijn.
Ga je stiefvader pijpen

(leen)
18-01-14, 01:49
Ga je stiefvader pijpen

Ach een volbloed marokkaan :hihi:

knuppeltje
18-01-14, 09:37
Ja, het is hun eigen schuld dat vrouwen en kinderen werden afgemaakt en kerken in brand gestoken.

Hadden ze maar partij moeten kiezen voor de moslimbroeders. Jij gaat weer echt mee in deze redenering merk ik. Zijn we van je gewend.

Totaal bezopen en niets dan ongegronde vooringenomenheid.

Dat had ook weer niet gehoeven. De kwestie is dat al het gedoe tegen Kopten niet van vandaag of gisteren is. Dat gebeurde allemaal al decennialang onder het toeziend oog van het leger. Dat die Koptische paus, samen met die zotte Al-Baradei, na die staatsgreep met de nieuwe militaire machthebber, die ook nog eens een zeer behoudende moslim is, een akkoordje aanging, en heel gebroederlijk met die schurk op de foto ging, was ronduit een totale inschattingsfout van die paus. Van Baradei niet minder.

Kortom: ik ga dus echt niet met die redenering in, maar heb geen enkel vertrouwen in Al-Sisi en zijn trawanten als het om de veiligheid van de Kopten gaat. Ik vrees dat hen dat slecht gaat bekomen, helaas.

knuppeltje
18-01-14, 09:39
En jij bent de grote anti-Islam die hier rondvliegt om liever de Islam te zien als de bron van ellende.

Ja die kopten zijn terroristen en hebben bloed van Moslims aan hun gewaden.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, zullen we maar zeggen. Maar dit is wel heel raar gekras.

knuppeltje
18-01-14, 09:44
Ondertussen liggen zo te zien de mods weer stevig te maffen. Wakker worden slaapkoppen, het is hier weer een ordinaire bende.

vitalis
18-01-14, 10:13
Totaal bezopen en niets dan ongegronde vooringenomenheid.

Dat had ook weer niet gehoeven. De kwestie is dat al het gedoe tegen Kopten niet van vandaag of gisteren is. Dat gebeurde allemaal al decennialang onder het toeziend oog van het leger. Dat die Koptische paus, samen met die zotte Al-Baradei, na die staatsgreep met de nieuwe militaire machthebber, die ook nog eens een zeer behoudende moslim is, een akkoordje aanging, en heel gebroederlijk met die schurk op de foto ging, was ronduit een totale inschattingsfout van die paus. Van Baradei niet minder.

Kortom: ik ga dus echt niet met die redenering in, maar heb geen enkel vertrouwen in Al-Sisi en zijn trawanten als het om de veiligheid van de Kopten gaat. Ik vrees dat hen dat slecht gaat bekomen, helaas.

Eigenlijk zeg je precies hetzelfde als Oiseau, alleen in wat nettere bewoordingen.

Oiseau
18-01-14, 10:39
Eigenlijk zeg je precies hetzelfde als Oiseau, alleen in wat nettere bewoordingen.
De waarheid heeft altijd een gezonde kern die slimme mensen los van hun achtergrond kunnen inzien.
Helaas voor hen die minder slim zijn, met veel vertraging via omwegen of nooit zullen daarachter kunnen komen..
De waarheid kun je niet voortdurend manipuleren want wie nog onderdrukking voor iets goeds ziet is echt de weg kwijt..Vroeger was manipuleren een stuk makkelijker maar nu zelfs de Amerikanen moeten doodzwijgen over hun eigen praktijken om niet zich nog belachelijker te maken en zelf verraden.
Deze wereld is zogenaamd in goede handen van leugenaars.

knuppeltje
18-01-14, 10:56
Eigenlijk zeg je precies hetzelfde als Oiseau, alleen in wat nettere bewoordingen.

Dat denk je misschien. Maar dat komt dan doordat je niet goed leest. Tussen wat die vogel zegt en wat ik zeg, zit een waar universum van verschil.

Nou ja, ik zeg het altijd netjes.

Oiseau
18-01-14, 11:15
Dat denk je misschien. Maar dat komt dan doordat je niet goed leest. Tussen wat die vogel zegt en wat ik zeg, zit een waar universum van verschil.

Nou ja, ik zeg het altijd netjes.

Je hoeft nergens bang voor te zijn, wees jezelf want naast me wil ik niemand hebben.
Het is al een wonder dat je die bendeleider al-sissi niet vertrouwt.
Wat betreft nette bewoordingen moet men maar eerst die zien te verdienen.

super ick
18-01-14, 20:37
Wat moet ik met al deze amateurs? in een zak stoppen en dumpen in de Amstel lijkt me niet aardig tegen de Amstel..
Ze willen dat hun vragen zogenaamd serieus worden behandeld en tegelijk vergeten ze dat de stank van hun niet propre intenties zelfs de honden van Damascus hebben bereikt.

Nog steeds een bek vol tanden zie ik.

Geef eens antwoord op een eenvoudige vraag.

super ick
18-01-14, 20:42
Open je ogen homo!

Heb je E.e.a. wel gevolgd?

knots71karel
18-01-14, 22:13
Heb je E.e.a. wel gevolgd?

Dat hoeft hij toch niet !
hij mag toch al scheldend zijn ''visite ''kaartje afgeven van zijn afkomst.
:rolleyes:

super ick
18-01-14, 22:36
Dat hoeft hij toch niet !
hij mag toch al scheldend zijn ''visite ''kaartje afgeven van zijn afkomst.
:rolleyes:

Afkomst?

knots71karel
18-01-14, 23:00
Afkomst?
Niet dan ,of wil je toegeven dat zijn antwoord normaal is ?

knuppeltje
19-01-14, 09:38
Je hoeft nergens bang voor te zijn, wees jezelf

want naast me wil ik niemand hebben.

Het is al een wonder dat je die bendeleider al-sissi niet vertrouwt.

Wat betreft nette bewoordingen moet men maar eerst die zien te verdienen.

Was ik bang dan. :schreeuw:

Dat moet wel heel eenzaam zijn.

Dat is dus helemaal geen wonder als je een en ander volgt.

Ieder gaat daar zelf over. Hier de mods eigenlijk ook een beetje, maar die liggen constant te maffen.

knots71karel
19-01-14, 13:21
Was ik bang dan. :schreeuw:

Dat moet wel heel eenzaam zijn.

Dat is dus helemaal geen wonder als je een en ander volgt.

Ieder gaat daar zelf over. Hier de mods eigenlijk ook een beetje, maar die liggen constant te maffen.
Als ik dergelijke antwoorden zou geven op het niveau van Oiseau dan had ik al 10 x een ban gehad !
:watte?:

super ick
19-01-14, 14:53
Niet dan ,of wil je toegeven dat zijn antwoord normaal is ?

Dat zeker niet maar of dat wat met zijn afkomst te maken heeft.........ik betwijfel het.

super ick
19-01-14, 14:55
Was ik bang dan. :schreeuw:

Dat moet wel heel eenzaam zijn.

Dat is dus helemaal geen wonder als je een en ander volgt.

Ieder gaat daar zelf over. Hier de mods eigenlijk ook een beetje, maar die liggen constant te maffen.

Jullie hebben elkaar nu ook gevonden zie ik. Dat heeft land geduurd. Ik heb al weken in de gaten dat jullie wel erg veel gemeen hebben.

mark61
19-01-14, 18:52
98,1% vóór bij 38% opkomst.

Een halve Sovjet-Unie-uitslag.

knots71karel
19-01-14, 23:41
Dat zeker niet maar of dat wat met zijn afkomst te maken heeft.........ik betwijfel het.
Ik doel hierbij op zijn opvoeding , een kind kent geen haat !dat wordt hen aangeleerd !
Hier in NEDERLAND hebben de kinderen van nu het niet meer over die ''ROTMOFFEN'' maar ik heb dat wel nog meegemaakt ! maar mijn moeder zei in 1957 al :de Duitsers die je nu ziet waren toen ook kinderen hun kan je niks verwijten ,en ook niet alle Duitsers waren slecht! dus noem niet elke Duitser een MOF.

Bofko
20-01-14, 02:35
dus noem niet elke Duitser een MOF.

Ik dacht dat moffen-noemende Nederlanders inmiddels zo ongeveer uitgestorven waren.

7asousind
20-01-14, 03:04
The Light Reloaded Pt. 47 (The Throne Of Egypt) HD - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=d4K9sKbUkmc)