PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Kerry gedraagt zich als messias'



Umarvlie
14-01-14, 14:27
JERUZALEM - De Israëlische minister van Defensie heeft zich volgens Israëlische media nogal laatdunkend uitgelaten over de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry. Volgens Moshe Yaalon gedraagt deze zich namelijk als een 'messias' die 'obsessief' bezig is met vrede tussen Israël en Palestina.

„Het enige dat ons kan redden is als Kerry de Nobelprijs wint en ons met rust laat,” zou de Israëlische bewindsman zich achter gesloten deuren hebben laten ontvallen. Hij zei ook dat Kerry hem helemaal niets kan leren als het gaat om het conflict met de Palestijnen. De Amerikaanse minister, die al diverse malen pogingen heeft gedaan om het vredesproces weer op gang te krijgen, is dinsdag in het Vaticaan om over het Midden-Oosten te praten.

(Bron: Telegraaf)

mark61
14-01-14, 20:32
Ja, vrede, daar heb je geen ruk aan, als minister van oorlog.

super ick
14-01-14, 21:27
Ja, vrede, daar heb je geen ruk aan, als minister van oorlog.

Het is nu relatief rustig in Israel. Ik denk dat de politieke wil om nu iets toe te gaan geven er niet is. Ze denken dat ze het aardig onder controle hebben.

mark61
14-01-14, 21:29
Het is nu relatief rustig in Israel. Ik denk dat de politieke wil om nu iets toe te gaan geven er niet is. Ze denken dat ze het aardig onder controle hebben.

Tsja, dat denken ze. Toch zullen ze dit niet eeuwig kunnen gaan volhouden. Maar met Amerikaanse steun houden ze het nog wel ff vol.

super ick
14-01-14, 21:30
Ja, vrede, daar heb je geen ruk aan, als minister van oorlog.

Voor een militair is het best een goede deal om wat stukjes land terug te geven in ruil voor vrede. Ik ben er niet 1 tegen gekomen die liever aan het vechten is.

Bofko
14-01-14, 21:32
Ja, vrede, daar heb je geen ruk aan, als minister van oorlog.
:lachu: Yep, het geeft wel goed de verhoudingen weer. Kortdurend gekozen VS-ministers die iedere keer hun eigen vredes-ei willen leggen in een langdurig conflict.

CONTRA
14-01-14, 22:13
Ik ben er niet 1 tegen gekomen die liever aan het vechten is.

peace is merely an interruption between wars

vitalis
14-01-14, 23:13
peace is merely an interruption between wars

Spreek je moers taal!

Ibrah1234
14-01-14, 23:21
Tsja, dat denken ze. Toch zullen ze dit niet eeuwig kunnen gaan volhouden. Maar met Amerikaanse steun houden ze het nog wel ff vol.

Vooralsnog is het omgekeerde het geval en staat de Arabische wereld in de hens. Het komt mij voor dat het Israël concept wel eens een duurzamer model zou kunnen blijken te zijn dan de overige landen in de regio.

Eerstgenoemden doen het in menig opzicht een stuk beter.

CONTRA
14-01-14, 23:24
Spreek je moers taal!

alsof vitalis firefox en magister zo hollands klinken

vitalis
14-01-14, 23:28
alsof vitalis firefox en magister zo hollands klinken

Maak je maar geen zorgen hoor, ik ben uitstekend geïntegreerd en spreek ook nog een mondje Engels, Duits, Frans en door mijn schoondochter Italiaans. Magister is in elk geval Nederlands, maar als het aan mij lag had ik hier nog steeds Gerrit Jan geheten. Mooier Nederlands kun je je toch niet voorstellen?

mark61
15-01-14, 11:21
Voor een militair is het best een goede deal om wat stukjes land terug te geven in ruil voor vrede. Ik ben er niet 1 tegen gekomen die liever aan het vechten is.

In Amerika wel. Daar klagen veel Amerikanen over. Er zijn giga financiële belangen mee gemoeid. De term 'military industrial complex' komt niet uit de lucht vallen.

Heel vroeger dacht ik dat dat een lelijke marxistische aantijging was, maar hij komt uit onverdachte hoek, van de Republikein Eisenhower, zelf een generaal ook nog. Bij zijn aftreden waarschuwde hij voor de veel te grote macht van het MIC.

De VS geeft een derde van zijn federale budget uit aan defensie, en meer dan de rest van de wereld bij elkaar, zoals je weet.

Het Israëlische concept is ietsje anders, maar wel eentje van permanente dreiging en oorlog. Israël weet niet eens meer wat vrede is, en wil dat ook niet. Het wil land. En een permanente bedreigd-zijn-status, zodat je weg kan komen met allerhande misdaden.

Israël wil geen 'stukjes land' teruggeven want dan moeten ze 500.000 mensen terugnemen. Bijna 10% van de bevolking. Dat vinden ze vast ontwrichtend. Nog afgezien van de financiële schade.

mark61
15-01-14, 11:22
Vooralsnog is het omgekeerde het geval en staat de Arabische wereld in de hens. Het komt mij voor dat het Israël concept wel eens een duurzamer model zou kunnen blijken te zijn dan de overige landen in de regio.

Eerstgenoemden doen het in menig opzicht een stuk beter.

Duurzame concentratiekampen met miljoenen onderdrukten erin. Duurzame 2e-klasburgerstatus voor een kwart van je bevolking.

Ja, een uitstekend concept.

Ibrah1234
15-01-14, 11:59
Duurzame concentratiekampen met miljoenen onderdrukten erin. Duurzame 2e-klasburgerstatus voor een kwart van je bevolking.

Ja, een uitstekend concept.

De tijd zal het leren.

Al Sawt
15-01-14, 12:11
Maak je maar geen zorgen hoor, ik ben uitstekend geïntegreerd en spreek ook nog een mondje Engels, Duits, Frans en door mijn schoondochter Italiaans. Magister is in elk geval Nederlands, maar als het aan mij lag had ik hier nog steeds Gerrit Jan geheten. Mooier Nederlands kun je je toch niet voorstellen?

Je kent jouw talen. Maar helaas niet jouw vak Geschiedenis. Geschiedenis was en is een zwakte.

Al Sawt
15-01-14, 12:18
In Amerika wel. Daar klagen veel Amerikanen over. Er zijn giga financiële belangen mee gemoeid. De term 'military industrial complex' komt niet uit de lucht vallen.

Heel vroeger dacht ik dat dat een lelijke marxistische aantijging was, maar hij komt uit onverdachte hoek, van de Republikein Eisenhower, zelf een generaal ook nog. Bij zijn aftreden waarschuwde hij voor de veel te grote macht van het MIC.

De VS geeft een derde van zijn federale budget uit aan defensie, en meer dan de rest van de wereld bij elkaar, zoals je weet.

Het Israëlische concept is ietsje anders, maar wel eentje van permanente dreiging en oorlog. Israël weet niet eens meer wat vrede is, en wil dat ook niet. Het wil land. En een permanente bedreigd-zijn-status, zodat je weg kan komen met allerhande misdaden.

Israël wil geen 'stukjes land' teruggeven want dan moeten ze 500.000 mensen terugnemen. Bijna 10% van de bevolking. Dat vinden ze vast ontwrichtend. Nog afgezien van de financiële schade.Tja, Een gemiddelde seculiere Israëliër wil gerust auto rijden op zondag in Haifa en Tel Aviv. Die Heeft geen belang erbij dat Joodse kolonisten naar van nederzettingen in WB naar Tel Aviv of Haifa verhuizen.

Voor zijn seculiere vrijheden mogen de Palestijnen onder militaire juk leven.

Ibrah1234
15-01-14, 13:02
In Amerika wel. Daar klagen veel Amerikanen over. Er zijn giga financiële belangen mee gemoeid. De term 'military industrial complex' komt niet uit de lucht vallen.

Heel vroeger dacht ik dat dat een lelijke marxistische aantijging was, maar hij komt uit onverdachte hoek, van de Republikein Eisenhower, zelf een generaal ook nog. Bij zijn aftreden waarschuwde hij voor de veel te grote macht van het MIC.

De VS geeft een derde van zijn federale budget uit aan defensie, en meer dan de rest van de wereld bij elkaar, zoals je weet.


Verenigde Staten 4.7% BNP in 2010. Rusland ook zoiets (4.5%) en Frankrijk 2.6%. Saoedi-Arabië zit op meer dan het dubbele (10%). Zelfs Marokko zit op bijna iets van 4%.

Nominale cijfers zijn nietszeggend.

mark61
15-01-14, 15:07
Tja, Een gemiddelde seculiere Israëliër wil gerust auto rijden op zondag in Haifa en Tel Aviv. Die Heeft geen belang erbij dat Joodse kolonisten naar van nederzettingen in WB naar Tel Aviv of Haifa verhuizen.

Voor zijn seculiere vrijheden mogen de Palestijnen onder militaire juk leven.

Nee, ook dat nog :hihi:

mark61
15-01-14, 15:12
Verenigde Staten 4.7% BNP in 2010. Rusland ook zoiets (4.5%) en Frankrijk 2.6%. Saoedi-Arabië zit op meer dan het dubbele (10%). Zelfs Marokko zit op bijna iets van 4%.

Nominale cijfers zijn nietszeggend.

Ja, heel leuk. De VS spendeert dus 7,5 keer zoveel als Rusland, en 12 keer zoveel als SA. Waarom zouden militaire uitgaven aan het BNP gerelateerd moeten zijn? Waarom niet gerelateerd aan de bierconsumptie?

List of countries by military expenditures - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures)

Nominale cijfers zeggen alles. Stomweg hoeveel geld er aan militaire zaken worden besteed.

Relatering aan de begroting zegt iets over prioriteiten. Relatering aan het BNP zegt helemaal niets.

Overigens is het voor de VS het dubbele, als Homeland Security, veteranenzaken, afbetaling van het militaire deel van de staatsschuld, en nog een aantal zaken worden meegerekend.

Ibrah1234
15-01-14, 15:23
Ja, heel leuk. De VS spendeert dus 7,5 keer zoveel als Rusland, en 12 keer zoveel als SA. Waarom zouden militaire uitgaven aan het BNP gerelateerd moeten zijn? Waarom niet gerelateerd aan de bierconsumptie?

Een fundamenteel verschil van inzicht.

Dat is net zoiets als dat je stelt dat Chinezen meer bier drinken dan Duitsers. Gestel dat het 10% vs 30% is (ik verzin maar wat) dan klopt je stelling dat er nominaal dat er meer gezopen wordt in China.

Maar dat is nietszeggend want de Duitsers drinken immers veel meer bier per persoon. De stelling dat "de Duitser" minder bier drinkt dan een chinees is derhalve niet valide.

super ick
15-01-14, 15:36
In Amerika wel. Daar klagen veel Amerikanen over. Er zijn giga financiële belangen mee gemoeid. De term 'military industrial complex' komt niet uit de lucht vallen.

Heel vroeger dacht ik dat dat een lelijke marxistische aantijging was, maar hij komt uit onverdachte hoek, van de Republikein Eisenhower, zelf een generaal ook nog. Bij zijn aftreden waarschuwde hij voor de veel te grote macht van het MIC.

De VS geeft een derde van zijn federale budget uit aan defensie, en meer dan de rest van de wereld bij elkaar, zoals je weet.

Het Israëlische concept is ietsje anders, maar wel eentje van permanente dreiging en oorlog. Israël weet niet eens meer wat vrede is, en wil dat ook niet. Het wil land. En een permanente bedreigd-zijn-status, zodat je weg kan komen met allerhande misdaden.

Israël wil geen 'stukjes land' teruggeven want dan moeten ze 500.000 mensen terugnemen. Bijna 10% van de bevolking. Dat vinden ze vast ontwrichtend. Nog afgezien van de financiële schade.

De VS is een verhaal apart. Die worden niet bedreigd in hun bestaansrecht.
De regio is Israel niet goed gezind. Ik me hun wil naar een superieur leger wel voorstellen. Militairen die politiek bedrijven zijn alleen militairen op papier. Die hebben andere drijfveren.

mark61
15-01-14, 16:17
Militairen die politiek bedrijven zijn alleen militairen op papier. Die hebben andere drijfveren.

Ja nou ja, daar gaat het hier om.