PDA

Bekijk Volledige Versie : 1000 dollar voor kinderen die zijn vernoemd naar profeet Mohammed :-)



knots71karel
15-01-14, 12:58
Door: Sacha Kester − 15/01/14, 11:30
http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2014/16/2/9/20140115115626/media_xl_2043504.jpg
© EPA. Vuurwerk rond de moskee in Grozny op de geboortedag van de profeet Mohammed.
Tsjetsjeense gezinnen die op maandag 13 januari een baby hebben gekregen en hun kind naar de profeet Mohammed, diens familieleden of een van zijn tien gezellen hebben vernoemd, krijgen 1000 dollar (734 euro).

http://static0.volkskrant.nl/static/photo/2014/18/7/13/20140115111816/media_l_2043373.jpg© epa.
President Kadyrov (midden, met zwart hoofddeksel) zingt ter ere van de profeet Mohammed


De leider van de republiek, Ramzan Kadyrov, maakte eerder deze week bekend dat jonge ouders dit geld zullen krijgen van een liefdadigheidsorganisatie die is vernoemd naar zijn vader, de voormalige president Akhmad Kadyrov. Het zou een idee zijn geweest van zijn moeder Aimani Kadyrova.

Het ministerie van Volksgezondheid heeft bekend gemaakt dat de families van 126 baby's (78 jongens en 28 meisjes) het geld zullen krijgen. De populairste namen waren Mohammed en Fatima.

Machtig en gevreesd
Kadyrov is een bondgenoot van het Kremlin en binnen zijn eigen republiek machtig en gevreesd. Er is een enorme persoonlijkheidscultus rondom hem en zijn vader opgebouwd en zijn leger (enkele duizenden mannen) vecht tegen islamitische opstandelingen. Hij laat graag, en met veel gevoel voor show, zien dat hij een godvruchtig man is.

In september haalde hij een beker naar Tsjetsjenië die van de profeet Mohammed geweest zou zijn. Deze had hij gekregen (of gekocht) van nazaten van de profeet die in Londen zouden wonen. Kadyrov bracht het relikwie huilend van ontroering naar de moskee in de hoofdstad Grozny, de grootste van Europa.

knots71karel
15-01-14, 13:02
Kijk dat is pas een leuk kado,tje voor je baby !
Als je dat geld voor 20 jaar vast zet dan heeft hij tegen die tijd mogelijk een mooi bedrag .
:)

Eke
15-01-14, 16:16
. Hij laat graag, en met veel gevoel voor show, zien dat hij een godvruchtig man is

Ooo jah !!!! Vuurwerk, kadootjes voor Mootjes en een beker ! Voorwaar een godvruchtig man..

Doet me denken aan de giften van de Drie Koningen. Maargoed, dat was net even wat anders. Die waren toen nog ongelovig..vanuit christelijk oogpunt ;)

vitalis
15-01-14, 17:46
Ooo jah !!!! Vuurwerk, kadootjes voor Mootjes en een beker ! Voorwaar een godvruchtig man..

Doet me denken aan de giften van de Drie Koningen. Maargoed, dat was net even wat anders. Die waren toen nog ongelovig..vanuit christelijk oogpunt ;)

Ongelovig? Die geloofden juist echt!

Eke
16-01-14, 15:38
Ongelovig? Die geloofden juist echt!

Toch pas NA aanschouwing van het kind, Vitalis ? Niet toen ze de kadootjes kochten....dat kochten ze voor een koningskind.

vitalis
16-01-14, 17:41
Toch pas NA aanschouwing van het kind, Vitalis ? Niet toen ze de kadootjes kochten....dat kochten ze voor een koningskind.

We gaan de wijzen toch niet de maat nemen? Het waren geleovigen, want wie anders onderneemt zo'n verre reis!

Eke
16-01-14, 18:26
We gaan de wijzen toch niet de maat nemen? Het waren geleovigen, want wie anders onderneemt zo'n verre reis!

Ach,de sterkte van je leesbril wordt even gecheckt .

quote :Die waren toen nog ongelovig ......van uit christelijk oogpunt :jeweetog:

vitalis
16-01-14, 19:07
Ach,de sterkte van je leesbril wordt even gecheckt .

quote :Die waren toen nog ongelovig ......van uit christelijk oogpunt :jeweetog:

Tuurlijk waren ze niet ongelovig, Eke. Wie zijn wij dat we dat zeggen kunnen? Misschien moet je wel zeggen dat zij de eerste christenen waren. In elk geval gingen ze de christenen voor. God had het geloof in hun hart gelegd.

Eke
16-01-14, 20:49
Lees Viet !!!! Toen zij geschenken aanschaften hadden zij Christus niet aanschouwd nog. Hoe kunnen ze dan al christelijk zijn. Daar sloeg mijn opmerking op. Capice, Vitalis ?

vitalis
16-01-14, 20:52
Lees Viet !!!! Toen zij geschenken aanschaften hadden zij Christus niet aanschouwd nog. Hoe kunnen ze dan al christelijk zijn. Daar sloeg mijn opmerking op. Capice, Vitalis ?

Ze waren christenen avant-la-lettre. Ze gingen op zoek naar Hem! Hoe kun je iemand die Hem zoekt geen christen noemen?

knots71karel
16-01-14, 21:10
Ze waren christenen avant-la-lettre. Ze gingen op zoek naar Hem! Hoe kun je iemand die Hem zoekt geen christen noemen?
Sorry hoor ,maar hier kan je uren over ''wellis nietus '' gaan praten .
Persoonlijk blijf ik het een sprookje vinden , dat er drie Koningen opzoek gingen naar een baby .
Ik houd het eerder opdat het geleerden waren , die mogelijk een komeet?? verwachten en zochten en bij toeval
bij het stalletje terecht kwamen .

Eke
16-01-14, 21:13
Ze waren christenen avant-la-lettre. Ze gingen op zoek naar Hem! Hoe kun je iemand die Hem zoekt geen christen noemen?

Eigenlijk...eigenlijk....wordt het christendom pas een feit als de volgelingen van Jezus deze religie beginnen.

Maar goed, ik wijs jou aan als de winnaar van deze mini-battle : ze hadden een aparte ster gezien en daaruit gekonkludeerd dat de beloofde koning van de Joden was geboren.....(Wisten zij verder veel dat dat Jezus Christus was...op dat moment).

Mattheus 2 vers 2 :

Ze vroegen: ‘Waar is de pasgeboren koning van de Joden? Want wij hebben zijn ster zien opkomen en wij zijn gekomen om Hem te huldigen.’

vitalis
16-01-14, 21:25
Eigenlijk...eigenlijk....wordt het christendom pas een feit als de volgelingen van Jezus deze religie beginnen.

Maar goed, ik wijs jou aan als de winnaar van deze mini-battle : ze hadden een aparte ster gezien en daaruit gekonkludeerd dat de beloofde koning van de Joden was geboren.....(Wisten zij verder veel dat dat Jezus Christus was...op dat moment).

Mattheus 2 vers 2 :

Ze vroegen: ‘Waar is de pasgeboren koning van de Joden? Want wij hebben zijn ster zien opkomen en wij zijn gekomen om Hem te huldigen.’


Eke, jij bent de echte winnaar, want je durft de minste te zijn.

vitalis
16-01-14, 21:26
Sorry hoor ,maar hier kan je uren over ''wellis nietus '' gaan praten .
Persoonlijk blijf ik het een sprookje vinden , dat er drie Koningen opzoek gingen naar een baby .
Ik houd het eerder opdat het geleerden waren , die mogelijk een komeet?? verwachten en zochten en bij toeval
bij het stalletje terecht kwamen .

Karel, we houden ons aan de Schrift!

Eke
16-01-14, 22:12
Eke, jij bent de echte winnaar, want je durft de minste te zijn.

Viet......we hebben even leuk gediscussieerd en onze kennis opgefrist :)

knots71karel
16-01-14, 22:52
Viet......we hebben even leuk gediscussieerd en onze kennis opgefrist :)
En dat is de bedoeling van een FORUM !:duim: