PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Nieuwe moslimpartij doet mee aan verkiezingen Rotterdamse gemeenteraad



MoStar
15-01-14, 19:57
18544

Nederland is een nieuwe moslimpartij rijker! Rotterdammers die komende 19 maart in het stemhokje staan kunnen naast de gebruikelijke keuzes namelijk ook een stem voor Nida uitbrengen - een nieuwe moslimpartij welke onder leiding van voormalig GroenLinks lid Nourdin El Ouali een zetel in de gemeente hoopt te krijgen.


De naam, Nida, staat voor "oproep" en "stem". De partij richt zich op niet alleen op Marokkanen, maar op alle moslims én niet-moslims. Lijsttrekker El Ouali is van mening dat er een partij moet zijn die opkomt van de belangen van iedereen en niet alleen van de bepaalde groepen burgers.


Volgens de leden is Nida dan ook niet een typische moslimpartij die de belangen van moslims behartigt maar een moslimbeweging welke sterk inzet op een gebalanceerde implementatie van de multiculturele samenleving. Daarbij maken de leden gebruik van hun geloof, de Islam, en hopen zij tevens de tendens rondom de Islam te breken.


Wellicht zal dit verschil in aanpak meer succes opleveren dan voorgaande politieke ambities van moslims. De Nederlandse Moslim Partij wist tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam slechts 0,48% van de stemmen in de wacht te slepen. In Den Haag zijn de Islam Democraten met momenteel één zetel in de gemeente en de Partij van de Eenheid actief.

Foto: Twitter (https://twitter.com/Nourdin_)

super ick
15-01-14, 21:55
Aha, een partij die opkomt voor de belangen van iedereen. Het werd hoog tijd.

knots71karel
16-01-14, 00:45
Aha, een partij die opkomt voor de belangen van iedereen. Het werd hoog tijd.

Nu de hier alom geprezen P.V.D.A zijn ware gezicht laat zien ,blijft er niet veel meer over om op te stemmen,, met als logisch gevolg de oprichting van deze PARTIJ .
Ik wens ze veel sukses

Eke
16-01-14, 16:16
Aha, een partij die opkomt voor de belangen van iedereen. Het werd hoog tijd.

:hihi:




Desalniettemin begrijp ik wel dat ze een bredere doelgroep willen aanspreken.

Eke
16-01-14, 16:28
Nu de hier alom geprezen P.V.D.A zijn ware gezicht laat zien

Het gevolg van coalitievorming. Dit heft eigenheid op. Eigenlijk best duur. Minder partijen zou schelen.
Nou ja, is mijn kracht niet, politiek. ;)

super ick
16-01-14, 16:33
:hihi:




Desalniettemin begrijp ik wel dat ze een bredere doelgroep willen aanspreken.

:hihi:

Ben blij dat je hem vat.

Eke
16-01-14, 16:35
:hihi:

Ben blij dat je hem vat. Ik ken je inmiddels een beetje :hihi:

mark61
16-01-14, 17:35
Aha, een partij die opkomt voor de belangen van iedereen. Het werd hoog tijd.

:hihi: Ik dacht ook al, de ideale partij.

super ick
16-01-14, 18:14
:hihi: Ik dacht ook al, de ideale partij.

Mijn stem hebben ze.:wohaa: