PDA

Bekijk Volledige Versie : Christus de Verlosser getroffen door bliksem



Marsipulami
18-01-14, 14:23
Christus-beeld Rio beschadigd na blikseminslag

Het gezichtsbepalende beeld van Christus de Verlosser in Rio de Janeiro is beschadigd geraakt na onweer. Het beeld werd vermoedelijk getroffen door de bliksem, waardoor de rechterduim schade opliep. Eerder deze maand gebeurde dat ook al bij de middelvinger van de rechterhand.


Het 38 meter hoge beeld staat bovenop de berg Corcovado en wordt geregeld getroffen door de bliksem. In 2010 onderging het beeld een ingrijpende renovatie, die 2,9 miljoen euro heeft gekost. Daarbij werden delen van het gelaat en de handen vervangen.

Het aartsbisdom van Rio beheert het beeld. Volgens Omar Raposo van het aartsbisdom worden de vingers van het standbeeld snel hersteld. De kerk heeft een voorraad van dezelfde steen die in 1931 werd gebruikt om het beeld te maken.

geplaatst:
18-01-2014 - 12.45
laatst gewijzigd:
18-01-2014 - 12.45
auteur:
Novum

Marsipulami
18-01-14, 14:26
Rio de Janeiro Christ the Redeemer Struck by Lightning, Lightning Strike Christ The Redeemer Statue - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=UyMsEJhW63w)

knuppeltje
19-01-14, 08:54
Tja, als je je middenvinger opsteekt tegen je vader, wat verwacht je dan terug?

Er zijn godenzonen die voor zoiets honderd keer erger zijn gestraft.

(leen)
19-01-14, 10:19
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=603586999729007&set=a.157796790974699.40772.157750900979288&type=1&theater

Ibrah1234
19-01-14, 10:45
Tja, als je je middenvinger opsteekt tegen je vader, wat verwacht je dan terug?

Er zijn godenzonen die voor zoiets honderd keer erger zijn gestraft.

Ik zag gisteren dat beeld op de TV. Wel indrukwekkend. Je zal maar de opdracht krijgen het beeld in te moeten klimmen om e.e.a. te repareren.

Ik werd al duizelig bij het kijken. :)

knots71karel
19-01-14, 12:17
Tja, als je je middenvinger opsteekt tegen je vader, wat verwacht je dan terug?

Er zijn godenzonen die voor zoiets honderd keer erger zijn gestraft.
:hihi:

super ick
19-01-14, 13:56
Ik zou dat beeld direct afbreken. Het is geen goed teken. Dit moet een waarschuwing zijn.

Bart.NL
19-01-14, 16:25
Ik zou dat beeld direct afbreken. Het is geen goed teken. Dit moet een waarschuwing zijn.

Het is niet toegestaan afgodsbeelden te maken en ook is het niet toegestaan om afbeeldingen van God te maken.

super ick
19-01-14, 16:40
Het is niet toegestaan afgodsbeelden te maken en ook is het niet toegestaan om afbeeldingen van God te maken.

Ja, zie je wel.

Dat het nog zo lang geduurd heeft is een wonder.

Ibrah1234
19-01-14, 18:17
Soms slaat religieuze beleving door maar anderzijds ook sarcastische atheïstische opmerkingen.

Ik kan me enigszins wel verplaatsen in de heftige reacties die dat vervolgens soms teweeg brengt.

Beetje rekening houden met religieuze opvattingen van anderen kan geen kwaad.

super ick
19-01-14, 18:55
atheïstische opmerkingen.

Die bestaan niet.

vitalis
19-01-14, 18:56
Het is niet toegestaan afgodsbeelden te maken en ook is het niet toegestaan om afbeeldingen van God te maken.

En geen rente natuurlijk...

knots71karel
19-01-14, 21:51
Soms slaat religieuze beleving door maar anderzijds ook sarcastische atheïstische opmerkingen.

Ik kan me enigszins wel verplaatsen in de heftige reacties die dat vervolgens soms teweeg brengt.

Beetje rekening houden met religieuze opvattingen van anderen kan geen kwaad.

Laat toch ze geloven het bijna zelf dat GOD onmiddelijk straft ,ik heb hier ook al van de gekken gezien dat ze de overstroming in destijds de U.S.A ook onder de straf van ALLAH plaatsten !
Ik weet dat er ook grappen gemaakt worden over de Moslims ,omdat ze steentjes gooien naar de duivel in MEKKA ! En eerlijk gezegd ik moest ook wel lachen omdat ''vingertje ''naar GOD wijst door de bliksem is getroffen alsmede een duim elders van dat overigens prachtige BEELD !

Ibrah1234
19-01-14, 23:16
Laat toch ze geloven het bijna zelf dat GOD onmiddelijk straft ,ik heb hier ook al van de gekken gezien dat ze de overstroming in destijds de U.S.A ook onder de straf van ALLAH plaatsten !
Ik weet dat er ook grappen gemaakt worden over de Moslims ,omdat ze steentjes gooien naar de duivel in MEKKA ! En eerlijk gezegd ik moest ook wel lachen omdat ''vingertje ''naar GOD wijst door de bliksem is getroffen alsmede een duim elders van dat overigens prachtige BEELD !

Als bevaren zeebonk zul je toch ongetwijfeld onverklaarbare zaken hebben meegemaakt? :)

Ibrah1234
19-01-14, 23:21
Die bestaan niet.

Als we het zelf niet kunnen opbrengen. Wat kan je dan nog van anderen verwachten.

Actie is reactie. uiteraard in veel gevallen buiten alle proporties.

super ick
20-01-14, 07:38
Als we het zelf niet kunnen opbrengen. Wat kan je dan nog van anderen verwachten.

Actie is reactie. uiteraard in veel gevallen buiten alle proporties.

Als er niets gezegd mag worden over een beeld dan gaat het licht uit.