PDA

Bekijk Volledige Versie : Honderden gevangenen in Iran krijgen strafvermindering of gratie



knots71karel
19-01-14, 11:51
Honderden gevangenen in Iran krijgen strafvermindering of gratie. Dat gebeurt omdat de profeet Mohammed vandaag jarig is, bericht staatspersbureau IRNA.
Geestelijk leider Ayatollah Ali Khamenei zou de vonnissen willen omzetten van in totaal 878 gedetineerden. Het is niet bekend of ook politieke gevangenen weer op vrije voeten komen. Zo zijn er nog geen signalen dat oppositieleiders Mir Hossein Mousavi en Mehdi Karroubi gratie krijgen. De hervormingsgezinde politici staan al jaren onder huisarrest.

Het zou niet de eerste keer zijn dat prominente gedetineerden plots vrijkomen. Zo mochten in september vorig jaar zo'n 80 politieke gevangenen de gevangenis verlaten, onder wie mensenrechtenadvocate Nasrin Sotoudeh. De Iraanse president Hassan Rohani zei toen dat hij het 'het ware gezicht' van Iran wilde laten zien.:)

super ick
19-01-14, 14:04
O fijn want er zijn er afgelopen week alleen al 33 geëxecuteerd. Uiteraard na een zeer gedegen proces. Oja, en in het openbaar. Lekkerrrrr hoor.

Joesoef
19-01-14, 16:11
Journalisten, criticasters etc.

super ick
19-01-14, 16:45
Journalisten, criticasters etc.

Ik hoorde het op de radio dat er tot nu toe meer dan 50 mensen zijn geëxecuteerd waarvan 33 in de afgelopen week.
We horen er hier niet veel van. Het is wel bekend maar er wordt geen ruchtbaarheid aan gegeven.

t.a.v. Knots: Het zijn geen Joden en dan hoor je de moslims niet

knots71karel
19-01-14, 17:19
Ik hoorde het op de radio dat er tot nu toe meer dan 50 mensen zijn geëxecuteerd waarvan 33 in de afgelopen week.
We horen er hier niet veel van. Het is wel bekend maar er wordt geen ruchtbaarheid aan gegeven.

t.a.v. Knots: Het zijn geen Joden en dan hoor je de moslims niet

Daar heb ik ook niets over gezien of gelezen !
Op dat soort ''geruchten'' hoor je hier niks , en uiteraard geen reactie,s.

Joesoef
19-01-14, 17:48
In de VS wachten ca 100 mensen op het voltrekken van hun doodstraf. Hoor je ook weinig van.

mark61
19-01-14, 17:55
t.a.v. Knots: Het zijn geen Joden en dan hoor je de moslims niet[/SIZE]

Israël heeft geen doodstraf, en Iran is sowieso niet populair onder soennieten.

super ick
19-01-14, 18:56
Daar heb ik ook niets over gezien of gelezen !
Op dat soort ''geruchten'' hoor je hier niks , en uiteraard geen reactie,s.

:hihi:

vitalis
19-01-14, 18:59
Honderden gevangenen in Iran krijgen strafvermindering of gratie. Dat gebeurt omdat de profeet Mohammed vandaag jarig is, bericht staatspersbureau IRNA.
Geestelijk leider Ayatollah Ali Khamenei zou de vonnissen willen omzetten van in totaal 878 gedetineerden. Het is niet bekend of ook politieke gevangenen weer op vrije voeten komen. Zo zijn er nog geen signalen dat oppositieleiders Mir Hossein Mousavi en Mehdi Karroubi gratie krijgen. De hervormingsgezinde politici staan al jaren onder huisarrest.

Het zou niet de eerste keer zijn dat prominente gedetineerden plots vrijkomen. Zo mochten in september vorig jaar zo'n 80 politieke gevangenen de gevangenis verlaten, onder wie mensenrechtenadvocate Nasrin Sotoudeh. De Iraanse president Hassan Rohani zei toen dat hij het 'het ware gezicht' van Iran wilde laten zien.:)

Zijn er ook homo's bij?

super ick
19-01-14, 19:04
In de VS wachten ca 100 mensen op het voltrekken van hun doodstraf. Hoor je ook weinig van.

Dat is waar maar er zijn wel wat meer verschillen dan alleen het feit dat beide landen de doodstraf hebben.

- VS hebben, niet een perfect maar wel beter werkend rechtssysteem
- 40 per maand. Dat halen de VS nooit
- in het openbaar ophangen en dan langzaam ipv de nek breken. Iemand stikt langzaam en hangt minutenlang te spartelen
- executies om homoseksualiteit

Ik ben overigens helemaal niet tegen de doodstraf in bepaalde gevallen. Uiteraard niet in het openbaar en zonder onnodig lijden.

BTW, ik kan dat zettelijk laten lijden dmv langzaam laten stikken niet rijmen. Waarom is dat? Bangmakerij ofzo?

super ick
19-01-14, 19:07
Israël heeft geen doodstraf, en Iran is sowieso niet populair onder soennieten.

Hèhè, nu niet te moeilijke verbanden gaan leggen aub

knots71karel
19-01-14, 21:20
In de VS wachten ca 100 mensen op het voltrekken van hun doodstraf. Hoor je ook weinig van.
Nee HOOR !lees de Telegraaf maar eens !
En tussen het voltrekken en uitvoeren en de manier waarop zit ook nog wel een ENORM verschil!
Deze week stonden de kranten nog bol omdat er een ''ander'' dodend middel gebruikt is wat niet helemaal goed en snel genoeg werkte!
In elk geval hangen ze geen mensen op als vermaak voor het hooggeachte publiek al spartelend aan een hijskraan !
in afwachting van jou uitvlucht verblijf ik :fpetaf:

knots71karel
19-01-14, 21:24
Zijn er ook homo's bij?

Geen idee , die gaan op een ''natuurlijke " manier dood denk ik .
al hoewel enkel jaren geleden werden ze nog wel opgehangen .

knots71karel
19-01-14, 22:31
Dat is waar maar er zijn wel wat meer verschillen dan alleen het feit dat beide landen de doodstraf hebben.

- VS hebben, niet een perfect maar wel beter werkend rechtssysteem
- 40 per maand. Dat halen de VS nooit
- in het openbaar ophangen en dan langzaam ipv de nek breken. Iemand stikt langzaam en hangt minutenlang te spartelen
- executies om homoseksualiteit

Ik ben overigens helemaal niet tegen de doodstraf in bepaalde gevallen. Uiteraard niet in het openbaar en zonder onnodig lijden.

BTW, ik kan dat zettelijk laten lijden dmv langzaam laten stikken niet rijmen. Waarom is dat? Bangmakerij ofzo?

In Iran worden heden ten dage zelfs minderjarige wetsovertreders met de dood bestraft. Het publiekelijk ophangen van veroordeelden is één van de door dit land toegepaste Middeleeuwse praktijken.
http://franklinterhorst.nl/De%20religie%20van%20de%20vrede_bestanden/image004.jpg http://franklinterhorst.nl/De%20religie%20van%20de%20vrede_bestanden/image006.jpg
Middeleeuwse praktijken in het land van de Ayatollah’s

Joesoef
20-01-14, 12:35
in afwachting van jou uitvlucht verblijf ik :fpetaf:


In Vietnam dit weekend 30 mensen voor drugsmokkel.



Executie moordenaar VS duurt bijna 25 minuten
Bewaar

Bewerkt door: Redactie
17-1-14 - 01:38 bron: AP, Reuters De advocaat van Dennis McGuire, Allen Bohnert, noemde de procedure 'een mislukt, pijnlijk experiment'. © ap.

In Ohio is de executie van een veroordeelde moordenaar op veel kritiek komen te staan. Voor de dodelijke injectie werd een nieuwe combinatie van medicijnen gebruikt. Daardoor duurde het bijna 25 minuten voor de man was overleden.
Dennis McGuire © ap.

De advocaten van de 53-jarige Dennis McGuire hadden vorige week al geprobeerd de terechtstelling te blokkeren. Volgens hen was er nog te weinig bekend over de nieuwe methode en ze waren bang voor de gevolgen. Daarin kregen ze gelijk. Het werd één van de langdurigste executies sinds de herinvoering van de doodstraf in Ohio in 1999.

Tussen het moment dat de injectie werd toegediend en zijn dood verstreken bijna 25 minuten waarin de man meermalen zwaar hijgde. Een verslaggever van de Dayton Daily News, die getuige was van de terechtstelling, schreef: 'Om 10.29 uur rolden zijn ogen, alsof hij ging slapen, en om 10.35 uur begon McGuire, die buiten bewustzijn leek, te stuiptrekken, kokhalzen en naar adem te happen.'

De advocaat van de familie noemde zijn dood 'een pijnlijk, mislukt experiment'. De familie van McGuire overweegt een klacht in te dienen.

McGuire kreeg de doodstraf wegens verkrachting en moord op een zwangere, pasgetrouwde vrouw in 1989.


Allemaal een pot nat...

super ick
20-01-14, 15:58
In Vietnam dit weekend 30 mensen voor drugsmokkel.





Allemaal een pot nat...

In het openbaar en opzettelijk zo lang mogelijk laten lijden vind ik ronduit morbide. Dat verwacht je niet van vrome mensen.

knuppeltje
20-01-14, 16:44
In het openbaar en opzettelijk zo lang mogelijk laten lijden vind ik ronduit morbide. Dat verwacht je niet van vrome mensen.

Wie zegt dat die Vietnamezen niet vroom zijn?

knots71karel
20-01-14, 21:38
In het openbaar en opzettelijk zo lang mogelijk laten lijden vind ik ronduit morbide. Dat verwacht je niet van vrome mensen.

IK BEN NIET ZO VOOR DE DOODSTRAF ,maar voor sommige gevallen mag het wel van mij o.a kinderverkrachters ,en vergelijkbaar tuig .
Maar geen zeker geen homo,s enz zoals IRAN wel gedaan wordt ,deze mensen doen geen vlieg kwaad (hooguit hun zelf) het getuigd van de middeleeuwse staat waarin dat land nu nog verkeerd !
Afgezien van de manieer waarmee ze het doodvonnis voltrekken (zie foto,s elders ) is MORBIDE ronduit schandalig voor een land , dat in het verleden aan de voet van de beschaving stond .

knots71karel
20-01-14, 21:49
In Vietnam dit weekend 30 mensen voor drugsmokkel.





Allemaal een pot nat...

Een pot nat ? dus het ophangen van een paar homo,s vergelijk je met DRUGS smokkelaars ?
Of zoals in Amerika moordenaars ! dat was precies wat ik bedoelde
Daar kon ik op wachten ,ik haalde expres al het voorval in de V.S aan .*)
en verder haal je nog ff een land er bij zoals :In Vietnam dit weekend 30 mensen voor drugsmokkel.
kan er niet over oordelen maar drugs smokkelaars hebben indirect wel duizenden mensenlevens op hun geweten ,afgezien van de overige ellende die ze veroorzaken .
:tik:

*)Nee HOOR !lees de Telegraaf maar eens !
En tussen het voltrekken en uitvoeren en de manier waarop zit ook nog wel een ENORM verschil!
Deze week stonden de kranten nog bol omdat er een ''ander'' dodend middel gebruikt is wat niet helemaal goed en snel genoeg werkte

super ick
21-01-14, 07:17
IK BEN NIET ZO VOOR DE DOODSTRAF ,maar voor sommige gevallen mag het wel van mij o.a kinderverkrachters ,en vergelijkbaar tuig .
Maar geen zeker geen homo,s enz zoals IRAN wel gedaan wordt ,deze mensen doen geen vlieg kwaad (hooguit hun zelf) .

Kan je dat nader toelichten?

super ick
21-01-14, 07:19
Wie zegt dat die Vietnamezen niet vroom zijn?

Hullie doen het ook dus geloof is niet slecht. Vroeger mochten we graag geloof fileren als daar een christen mee ging schermen, nu staan we op de bres om het te verdedigen want hullie benne zielig.

Er blijkt uit dat het dus NIETS goeds brengt itt wat de gelovigen ons altijd willen doen geloven. Dat het zo mooi is, barmhartigheid, etc.

Joesoef
21-01-14, 07:42
Hullie doen het ook dus geloof is niet slecht.


Hullie zijn even slecht.

Ik ben tegen elke vorm van doodstraf. Niemand heeft het recht het leven van een ander te benemen.

vitalis
21-01-14, 08:01
Wie zegt dat die Vietnamezen niet vroom zijn?

Lang niet zo vroom als die Iraanse sjiïeten.

knuppeltje
21-01-14, 08:59
Hullie doen het ook dus geloof is niet slecht. Vroeger mochten we graag geloof fileren als daar een christen mee ging schermen, nu staan we op de bres om het te verdedigen want hullie benne zielig.

Er blijkt uit dat het dus NIETS goeds brengt itt wat de gelovigen ons altijd willen doen geloven. Dat het zo mooi is, barmhartigheid, etc.

Alweer zo'n volstrekt idiote aanname mijnerzijds van je.

Weer een opmerking die echt slaat als een tang op een varken. Vanuit religieuze overwegingen hebben mensen naast allerlei heel slechte dingen - ook heel veel heel goede dingen gedaan voor andere mensen. Kijk maar naar gezondheidszorg, onderwijs en armoedebestrijding. Hebben we het niet eens over kunst.

Kortom: je vliegt weer net zo hard de bocht uit als onze kapitein Walrus altijd doet.

knuppeltje
21-01-14, 09:01
Lang niet zo vroom als die Iraanse sjiïeten.

Over wie heb je het dan: de man in de straat, de zwarte tulbanden, de gekken met de kalasjnikov?

Kortom: probeer eens wat duidelijker te zijn?

super ick
21-01-14, 09:58
Hullie zijn even slecht.

Ik ben tegen elke vorm van doodstraf. Niemand heeft het recht het leven van een ander te benemen.

Dat weet ik van jou. En met jou gelukkig vele Iraniers.

super ick
21-01-14, 10:04
Weer een opmerking die echt slaat als een tang op een varken. Vanuit religieuze overwegingen hebben mensen naast allerlei heel slechte dingen - ook heel veel heel goede dingen gedaan voor andere mensen. Kijk maar naar gezondheidszorg, onderwijs en armoedebestrijding. Hebben we het niet eens over kunst.



Zoals ik al zei: Itt tot het ongenuaceerde gehak op geloof uit onze tijd wordt het nu door diezelfde mensen verdedigd. En tja, jij bent uiteraard te intelligent om alleen de islam te verdedigen en daarom neem je nu het christendom wel mee door geloof in het algemeen te verdedigen.
Ik hoef jou geheugen vast niet op te frissen. Je bent met je partijtje meegedraaid als onderdeel van de zieligheidsindustrie en hebt op slag je kritiek op geloof ineens enorm genuanceerd omdat je er nu moslims mee beledigd. Christenen waren destijds niet erg. Waar je er vroeger geen boodschap aan had ben je er nu tot je nek toe ingedoken.

Moreel failliet.

knots71karel
21-01-14, 12:51
Kan je dat nader toelichten?

Wat wil je nader toegelicht krijgen ?
Je bedoeld ''hooguit '' hun zelf ?
Met dat bedoel ik dat ze ,als ze voor hun homosexualiteit uit komen ,in het gunstigste geval gepest en getreiterd worden , en in het ergste geval in IRAN dus de strop ! en nog gejoel op de kop toe !

super ick
21-01-14, 15:38
Wat wil je nader toegelicht krijgen ?
Je bedoeld ''hooguit '' hun zelf ?
Met dat bedoel ik dat ze ,als ze voor hun homosexualiteit uit komen ,in het gunstigste geval gepest en getreiterd worden , en in het ergste geval in IRAN dus de strop ! en nog gejoel op de kop toe !

Oké.....ik begreep niet wat je bedoelde.

knots71karel
22-01-14, 00:05
Alweer zo'n volstrekt idiote aanname mijnerzijds van je.

Weer een opmerking die echt slaat als een tang op een varken. Vanuit religieuze overwegingen hebben mensen naast allerlei heel slechte dingen - ook heel veel heel goede dingen gedaan voor andere mensen. Kijk maar naar gezondheidszorg, onderwijs en armoedebestrijding. Hebben we het niet eens over kunst.

Kortom: je vliegt weer net zo hard de bocht uit als onze kapitein Walrus altijd doet.

Wel ja je doelt zeker op de Christelijke Instellingen , kloosters enz
Maar dat neemt niet weg dat kapitein WALRUS toch bij zijn standpunt blijft en dat is gewoon een bewezen feit:
GELOOF maakt meer kapot dan het goed doet , of als de mens lief is !
En bewijs jij het tegendeel maar eens , kijk ff verder dan je neus lang is , en dan richting het Midden Oosten.
:p

knuppeltje
22-01-14, 08:28
Zoals ik al zei: Itt tot het ongenuaceerde gehak op geloof uit onze tijd wordt het nu door diezelfde mensen verdedigd.

Tja, je hebt ook mensen die alleen maar in zwart wit kunnen denken en alles wat daartussen zit totaal negeren. Zullen ze wel heel comfortabel vinden, de werkelijkheid is anders, maar blijkbaar aan hen niet besteed.

Zelfs een eenvoudige constatering dat er ook mensen vanuit hun religieuze inspiratie de meest fantastische dingen hebben gedaan voor andere mensen, is jouw blijkbaar nog teveel. Blijkbaar kunnen volgens jou religieuze mensen alleen maar kwade dingen doen. Ik vind dat een uiterst verwerpelijke opvatting.

Dat er ook vanuit een religieuze opvatting heel wat misdadigs wordt uitgevreten, doet daar helemaal niets aan af.

knuppeltje
22-01-14, 08:34
Wel ja je doelt zeker op de Christelijke Instellingen , kloosters enz

Maar dat neemt niet weg dat kapitein WALRUS toch bij zijn standpunt blijft en dat is gewoon een bewezen feit:
GELOOF maakt meer kapot dan het goed doet , of als de mens lief is !

En bewijs jij het tegendeel maar eens , kijk ff verder dan je neus lang is , en dan richting het Midden Oosten.
:p

Nee dat bedoelde ik dus niet. Ik bedoelde niet meer dan wat er staat. Namelijk: dat mensen vanuit hun........ Ik had het dus niet over instituten, maar ook die hebben naast heel misdadige dingen, ook heel goede dingen gedaan.

Lekker blijven doen, Walrus. Veel genoegen ermee.

Daar leuter je net zo hard over.

Soldim
22-01-14, 09:16
Zelfs een eenvoudige constatering dat er ook mensen vanuit hun religieuze inspiratie de meest fantastische dingen hebben gedaan voor andere mensen,

Ikheb eerder een probleem met het zwart-wit denken hier. Daden, goede of slechte, vinden meestal niet plaats in isolatie of op basis van een enkele motivatie. Slechte daden worden meestal niet op basis van alleen religie gedaan, goede daden evenmin.

knuppeltje
22-01-14, 09:31
Ikheb eerder een probleem met het zwart-wit denken hier. Daden, goede of slechte, vinden meestal niet plaats in isolatie of op basis van een enkele motivatie. Slechte daden worden meestal niet op basis van alleen religie gedaan, goede daden evenmin.

Ik heb het dan ook niet over de religie an sich, maar over de inspiratie die iemand mogelijk op grond van zijn of haar interpretatie daarin vindt. En van daaruit splitsen zich de wegen, ofwel naar het goede - of naar het slechte, en daartussen een heleboel niets.

Maar religieuze mensen alleen maar slechte dingen toedichten, is in mijn ogen totaal bezopen. En dan druk ik mij nog heel vriendelijk uit.

vitalis
22-01-14, 14:35
Ik heb het dan ook niet over de religie an sich, maar over de inspiratie die iemand mogelijk op grond van zijn of haar interpretatie daarin vindt. En van daaruit splitsen zich de wegen, ofwel naar het goede - of naar het slechte, en daartussen een heleboel niets.

Maar religieuze mensen alleen maar slechte dingen toedichten, is in mijn ogen totaal bezopen. En dan druk ik mij nog heel vriendelijk uit.

Nee, dat mag je alleen doen met gereformeerden en Joden...

super ick
22-01-14, 18:59
Tja, je hebt ook mensen die alleen maar in zwart wit kunnen denken en alles wat daartussen zit totaal negeren. Zullen ze wel heel comfortabel vinden, de werkelijkheid is anders, maar blijkbaar aan hen niet besteed.

Zelfs een eenvoudige constatering dat er ook mensen vanuit hun religieuze inspiratie de meest fantastische dingen hebben gedaan voor andere mensen, is jouw blijkbaar nog teveel. Blijkbaar kunnen volgens jou religieuze mensen alleen maar kwade dingen doen. Ik vind dat een uiterst verwerpelijke opvatting.

Dat er ook vanuit een religieuze opvatting heel wat misdadigs wordt uitgevreten, doet daar helemaal niets aan af.

Kortom, het maakt geen fuck uit. Laat dat er bij de meeste gelovigen nu net niet ingaan.

super ick
22-01-14, 19:02
maar over de inspiratie die iemand mogelijk op grond van zijn of haar interpretatie daarin vindt.

:moe:

knots71karel
22-01-14, 19:22
Nee dat bedoelde ik dus niet. Ik bedoelde niet meer dan wat er staat. Namelijk: dat mensen vanuit hun........ Ik had het dus niet over instituten, maar ook die hebben naast heel misdadige dingen, ook heel goede dingen gedaan.

Lekker blijven doen, Walrus. Veel genoegen ermee.


Daar leuter je net zo hard over.
Dat krijg je als je NEUTRAAL bent , het is nooit goed .
Afgezien daar heb jij nog steeds niet het tegen deel bewezen *), van mijn stelling dat GELOOF tot nu toe nog steeds meer kapot maakt dan dat het goed heeft gedaan>
En bewijs jij het tegendeel maar eens !
En voor de goede orde ik heb het over ELK GELOOF dus net zo goed het Christendom als de Islaam of welk ander geloof ook . het enige geloof wat mogelijk een uitzondering maakt is het Hindoeisme.

*) Uiteraard heeft het GELOOF ook goede dingen tot stand gebracht , maar de voordelen wegen niet op tegen de negative daden begaan uit naam van .... het GELOOF .

knuppeltje
23-01-14, 08:38
Nee, dat mag je alleen doen met gereformeerden en Joden...

Dat zijn jouw woorden.

knuppeltje
23-01-14, 08:40
Kortom, het maakt geen fuck uit. Laat dat er bij de meeste gelovigen nu net niet ingaan.

Dat is weer een niet te onderbouwen aanname van je.

super ick
23-01-14, 08:44
Dat is weer een niet te onderbouwen aanname van je.

Eerder een niet te weerleggen stelling. Die hier overigens door menig gelovige bevestigd is. Het hebben van welk geloof dan ook is geen enkele garantie dat je ook een beter mens bent dan een ander met een andere levensovertuiging.

Iets beter geformuleerd wellicht maar komt op hetzelfde neer.

knuppeltje
23-01-14, 08:48
Dat krijg je als je NEUTRAAL bent , het is nooit goed .
Afgezien daar heb jij nog steeds niet het tegen deel bewezen *), van mijn stelling dat GELOOF tot nu toe nog steeds meer kapot maakt dan dat het goed heeft gedaan>
En bewijs jij het tegendeel maar eens !
En voor de goede orde ik heb het over ELK GELOOF dus net zo goed het Christendom als de Islaam of welk ander geloof ook . het enige geloof wat mogelijk een uitzondering maakt is het Hindoeisme.

*) Uiteraard heeft het GELOOF ook goede dingen tot stand gebracht , maar de voordelen wegen niet op tegen de negative daden begaan uit naam van .... het GELOOF .

Uit naam, inderdaad. Maar daarbij gaat dus nog steeds om de interpretatie. Gewoon wat er tussen de oren gebeurt. Verder is er geen enkele tekst in de hele wereld te vinden die eensluidend geïnterpreteerd is. Net zoals er ook geen enkel voorwerp is te vinden dat je niet ten goede of ten kwade kunt aanwenden.

Kortom: de mens bepaalt het allemaal zelf wat hij wel of niet uitvreet, en niet een of andere tekst of een of ander voorwerp.

vitalis
23-01-14, 09:09
Dat zijn jouw woorden.

En jouw daden...

knuppeltje
23-01-14, 09:28
Eerder een niet te weerleggen stelling. Die hier overigens door menig gelovige bevestigd is.

Het hebben van welk geloof dan ook is geen enkele garantie dat je ook een beter mens bent dan een ander met een andere levensovertuiging.

Iets beter geformuleerd wellicht maar komt op hetzelfde neer.

Welnee, daarvoor moet je eerst een de bewijzen tonen. Dat menig moslim er zo over denkt zegt niets over de rest van de moslims.

Dat wordt dan ook door mij nergens gesteld.

Helemaal niet dus.

knuppeltje
23-01-14, 09:28
En jouw daden...

Welke daden, en wat bedoel je ermee?

super ick
23-01-14, 09:59
Welnee, daarvoor moet je eerst een de bewijzen tonen. Dat menig moslim er zo over denkt zegt niets over de rest van de moslims.

Dat wordt dan ook door mij nergens gesteld.

Helemaal niet dus.

Wie heeft het hier over moslims? Menig moslim denkt er juist anders over.

Lees het anders nog een keertje.

knots71karel
23-01-14, 13:32
Uit naam, inderdaad. Maar daarbij gaat dus nog steeds om de interpretatie. Gewoon wat er tussen de oren gebeurt. Verder is er geen enkele tekst in de hele wereld te vinden die eensluidend geïnterpreteerd is. Net zoals er ook geen enkel voorwerp is te vinden dat je niet ten goede of ten kwade kunt aanwenden.

Kortom: de mens bepaalt het allemaal zelf wat hij wel of niet uitvreet, en niet een of andere tekst of een of ander voorwerp.

Vandaar dat tijdens de oorlog in SYRIE ze allemaal het zelfde uitkrijsen als ze iemand net de kop afhakken of dood schieten uit naam van ALLAH !
maar dat was vroeger ook bijde ''brave christenen '' het geval als ze mensen op hingen uit naam van GOD !
En ik vraag me af wat de Inca,s en MAYA,S prevelden als ze hun kindslachtoffertje op offertafel LEVEND het hartje er uit rukten ? ook uit naam van hun GOD ?
Nogmaals ik herhaal de aanhangers van een Relegie hebben tot op heden meer LEED veroorzaakt dan GOEDS !
natuurlijk zijn er ook veel goede dingen uit het geloof voortgekomen , maar kijk eens terug in de geschiedenis,
wat was er voor de komst van de Profeten?? en waarom is de grootste bevolking van deze wereld nog nooit door een Profeet bezocht (ik bedoel China ) ? en zo ja waarom niet van dezelfde GOD ?
Ik heb geen Geloof meer nodig ( mij zijn de ogen geopend ) maar geloof wel in IETS een God kortom een bovennatuurlijk wezen ,maar twijfel wel aan zijn macht !
Stof genoeg om eens goed na te denken !

knuppeltje
23-01-14, 15:39
Wie heeft het hier over moslims?

Lees het anders nog een keertje.

Ik zat nog even met het gezeik van Walrus in m'n maag. Maar het maakt voor het onderbouwen van je stelling geen enkel verschil.

vitalis
23-01-14, 15:58
Welke daden, en wat bedoel je ermee?

Je vraagt naar de bekende weg.

super ick
23-01-14, 16:25
Ik zat nog even met het gezeik van Walrus in m'n maag. Maar het maakt voor het onderbouwen van je stelling geen enkel verschil.

Ik ga ook geen energie steken in het onderbouwen van feitelijkheden.

mark61
23-01-14, 17:12
Als ik wist waar jullie het over hadden kon ik ook meedoen :lachu:

Ging het over het feit dat gelovigen en ongelovigen net zo goed of slecht zijn, of over dat de meeste gelovigen dat ontkennen?

Dat tweede, daar zou ik niet zo zeker van zijn. Denk niet dat hen dat ooit gevraagd is. Mijn persoonlijke gelovige kennissen, toegegeven, dat zijn er niet veel, zouden dat niet ontkennen.

Dat zootje ongeregeld hier, daar zou ik geen statistische conclusies aan verbinden.

knots71karel
23-01-14, 18:43
Ik zat nog even met het gezeik van Walrus in m'n maag. Maar het maakt voor het onderbouwen van je stelling geen enkel verschil.
Het door jou genoemde ''gezeik'' slaat wel op de goede plaats ..nl op de zere''plek ;
gezien dat je met je bek vol tanden staat !
En een antwoord geeft alleen maar om iemand te zeiken niks meer en niks minder en waarom?
Omdat die die gewoon de waarheid zegt zoals het was en nu nog steeds is !
:tik:

knots71karel
23-01-14, 18:44
het gaat hier over dat GELOOF tot nu toe meer kapot heeft gemaakt dan goed gedaan heeft !