PDA

Bekijk Volledige Versie : Melbourne



H.P.Pas
21-01-14, 12:33
Yesss !!!!!!! :engel:

Joesoef
21-01-14, 13:09
:argwaan:

H.P.Pas
21-01-14, 13:20
:argwaan:

Adembenemende partij.

(http://www.srf.ch/sport)

Joesoef
21-01-14, 13:29
Net als buitenspel bij voetbal, spelregels, ik kan ze niet begrijpen. Wat zou Midas Dekkers kunnen vertellen over spelregels, helaas is Piet Vroon ons ontvallen.

Ready?
21-01-14, 14:50
Door mijn werk kan ik die partijen niet zien man, jammer. US open kan ik juist wel zien, maar dat toernooi vind ik het minst aantrekkelijk.

knuppeltje
22-01-14, 09:21
Adembenemende partij.

(http://www.srf.ch/sport)

Zit ik er met veel plezier naar te kijken...komt mijn broer langs om over een nieuwe boot te praten. Dus helaas maar de helft gezien. Nog proficiat met die landgenoot van je.

Kan nog heel leuk worden als Wawrinka straks tegen Federer de finale zou moeten spelen. Wie er dan ook aanbelt, de tv gaat dan niet op zwart.

mark61
22-01-14, 14:45
Goe gedaan hoor!

van die duits-poolse-tsjech :hihi:

knuppeltje
22-01-14, 15:35
Goe gedaan hoor!

van die duits-poolse-tsjech :hihi:

Moet je Pas dat laatste zo nodig onder zijn neus wrijven? Zoiets zou ik weer niet doen. :stout:

H.P.Pas
22-01-14, 16:06
Goe gedaan hoor!

van die duits-poolse-tsjech :hihi:

Dat begrijpen jullie niet.
Hij is franstalig. Zijn grootvader was Duitser, kennelijk met Tsjechische voorouders, en had familie in de Elzas. Zwitserland is het echte Europa. :ego:.

mark61
22-01-14, 16:13
Dat begrijpen jullie niet.
Hij is franstalig. Zijn grootvader was Duitser, kennelijk met Tsjechische wortels en met familie in de Elzas. Zwitserland is het echte Europa. :ego:.

Ik wou je gewoon even plagen.

H.P.Pas
22-01-14, 16:14
Ik wou je gewoon even plagen.
Ik jou.

mark61
22-01-14, 16:26
Ik jou.

Er was op een gegeven moment wel een golfje van Tsjechische toptenniss(t)ers die in Zwitserland opdoken toch? Dat was wel opvallend. Hinggis, Sukova, Vavrinec, Hlasek, er zijn er vast nog meer.

Meteen maar even gekeken, Federer heeft ook een Zuid-Afrikaans paspoort, zijn moeder komt daarvandaan :)

The_Grand_Wazoo
22-01-14, 16:32
Zag gisteren een herhaling. Kwam binnen bij de 4e set. Was inderdaad spannend en wat een fenomenale rally's.

H.P.Pas
22-01-14, 16:45
Meteen maar even gekeken, Federer heeft ook een Zuid-Afrikaans paspoort, zijn moeder komt daarvandaan :)

Je kunt nemen wie je wilt; niet eens de familie van Blocher himself is zuiver op de graat. 1 op 3 van de in Zürich gesloten huwelijken is van gemengde nationaliteit en dat niet sinds vandaag of gisteren.

H.P.Pas
23-01-14, 12:16
Finale: Wawrinka - ? :).

Soldim
23-01-14, 12:47
Finale: Wawrinka - ? :).

Nadal ;)

H.P.Pas
23-01-14, 13:03
Nadal ;)

Inderdaad het meest waarschijnlijk.

Umarvlie
23-01-14, 13:04
Moeten jullie niet eens aan het werk? Je verknoeit de helft van de tijd al op dit forum, de andere helft nu opofferen aan tennis kan echt niet!

Soldim
23-01-14, 14:28
Moeten jullie niet eens aan het werk? Je verknoeit de helft van de tijd al op dit forum, de andere helft nu opofferen aan tennis kan echt niet!

Pas is gepensioneerd, ik ben academicus :D

knuppeltje
23-01-14, 14:42
Zullen we er een weddenschapje van maken.

Ik ga voor Federer.

Ready?
23-01-14, 18:44
Ik hoop Federer, maar Nadal is zijn angstgegner. Die hoge topspin ballen van Nadal zijn nadelig voor de enkelhandige backhand.

H.P.Pas
23-01-14, 19:29
Ik hoop Federer,

Ik ook, om twee redenen:
-Zwitserse finale is natuurlijk sowieso leuk.
-Nadal speelt ongeveer hetzelfde spel als Wawrinka maar beter; dat wint W nooit. Tegen Federer heeft hij een kans.
Die jongen werkt zich al 10 jaar lang uit de naad, net onder de wereldtop, is goed genoeg om iedereen behalve Nadal bij tijden de stuipen op het lijf te jagen en niemand merkt het. Hij was in Zwitserland al lang tot nationale held gepromoveerd als hij niet de pech had gehad gelijktijdig met Federer te spelen.
Hij moet nu gewoon een keer een grand slam tournooi winnen, hij heeft het verdiend.

Ibrah1234
24-01-14, 00:16
Als schouwspel is tennis net zo spannend als het kijken naar twee parende Nieuw-Zeelandse brughagedissen. :vierkant:

super ick
24-01-14, 07:25
Ik hoop Federer, maar Nadal is zijn angstgegner. Die hoge topspin ballen van Nadal zijn nadelig voor de enkelhandige backhand.

Aan de andere kant...... Snelle binnenbaan zou in het voordeel van F moeten zijn.

H.P.Pas
24-01-14, 07:35
Aan de andere kant...... Snelle binnenbaan zou in het voordeel van F moeten zijn.

:droef: Hoewel... de Mercurius-oppositie....

Ready?
24-01-14, 23:26
.


Nadal slaat zn forehand met ultraveel topspin ja.
Juist tegen een enkelhandige backhand? Met een dubbelhandige backhand heb je minder "spanwijdte"; lijkt me ook zn nadelen hebben.
Wawrinka heeft trouwens ook een enkelhandige backhand.



Ja met een dubbelhandige kan je de topspin makkelijker omzetten in jouw eigen effect (topspin of vlak). Je ziet ook nauwelijks nog een enkelhandige backhand in het moderne tennis, het gaat nu steeds meer om kracht en inhoud ipv techniek. Dat vind ik persoonlijk jammer.

knuppeltje
25-01-14, 08:14
Wie gaat er nu de finale winnen? Iemand een idee?

Karin.N
25-01-14, 09:30
Wie gaat er nu de finale winnen? Iemand een idee?

Het zal Nadal worden. De eerste keer een grandslam finale spelen tegen Nadal lijkt me erg lastig. Ik hoop dat het wel een mooie pot wordt.



Pas, weet jij het eea van de Zwitserse top tennisjeugd?

knuppeltje
25-01-14, 10:12
Het zal Nadal worden. De eerste keer een grandslam finale spelen tegen Nadal lijkt me erg lastig. Ik hoop dat het wel een mooie pot wordt.

Pas, weet jij het eea van de Zwitserse top tennisjeugd?

Dame, ik hoop van ganser harte met u mee. Dat we er volkomen extatisch van voor de buis mogen liggen.

Karin.N
25-01-14, 11:42
Mijn jongste vindt het nog steeds lastig. Nadal is zijn idool, maar hij heeft een hekel aan verdedigend spel. Jongste is zelf een rasaanvaller , gelukkig voor hem staat er morgen geen echte aanvaller op de baan, dus kan ie gerust voor Nadal zijn :hihi:

En Nadal heeft een plekje in zijn hart. Als klein jochie een paar jaar geleden in Ahoy werd hij door de groteren overlopen bij het bemachtigen van een handtekening. Toen Nadal door dreigde te lopen, slaakte mijn jongste een oerkreet gooide zich praktisch naar beneden en werd door Nadal opgevist. Die momenten vergeet jongste nooit meer :love:

H.P.Pas
25-01-14, 18:34
Het zal Nadal worden.

Denk ik ook, hoop ik niet.


Pas, weet jij het eea van de Zwitserse top tennisjeugd?

Nee, dat is onontgonnen gebied vor mij.
:denk: Marko Osmakcic, die ken ik. Maar dat is dan ook alles.

Karin.N
26-01-14, 09:09
Het gaat goed, Pas! :duim:

Karin.N
26-01-14, 15:12
Vraag me af waar Pas uithangt :vreemd:







Krijg opeens beelden van lederhosen, besneeuwde bergtoppen, pullen met bier :hihi:

super ick
26-01-14, 15:40
Pas komt volgende week weer. Als hij ontnuchterd is.