PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel, which elects more Arabs to Parliament than Americans elect blacks to Senate, isn't apartheid



super ick
23-01-14, 16:23
http://m.youtube.com/watch?v=UEe5UrU3Zr4

Best opvallend.

knots71karel
23-01-14, 18:56
http://m.youtube.com/watch?v=UEe5UrU3Zr4

Best opvallend.

Ja maar daar ''score'' je hier niet mee ,alleen de slechte kant dan wel .:hihi:

CONTRA
23-01-14, 19:01
israel is per definitie apartheid. dat is waar het land op gesticht is. dat zien we ook deze maand weer waar tienduizenden afrikaanse vluchtelingen in israel de straat op zyn gegaan om te protesteren tegen het apartheidsbeleid van israel die er op gericht is joodse vluchtelingen te accepteren en niet-joodse vluchtelingen op te sluiten in detentiecentra afgelegen in de woestyn en ze vervolgens te deporteren. niet-joodse vluchtelingen hebben geen mogelykheid asiel aan te vragen in israel. de joodse staat erkent geen vluchtelingen tenzy het joodse vluchtelingen zyn. de rechtse regering van netanyahu noemt deze niet-joodse vluchtelingen een kankergezwel die een gevaar vormen voor de zogenaamde joodse identiteit van israel

knots71karel
23-01-14, 19:49
israel is per definitie apartheid. dat is waar het land op gesticht is. dat zien we ook deze maand weer waar tienduizenden afrikaanse vluchtelingen in israel de straat op zyn gegaan om te protesteren tegen het apartheidsbeleid van israel die er op gericht is joodse vluchtelingen te accepteren en niet-joodse vluchtelingen op te sluiten in detentiecentra afgelegen in de woestyn en ze vervolgens te deporteren. niet-joodse vluchtelingen hebben geen mogelykheid asiel aan te vragen in israel. de joodse staat erkent geen vluchtelingen tenzy het joodse vluchtelingen zyn. de rechtse regering van netanyahu noemt deze niet-joodse vluchtelingen een kankergezwel die een gevaar vormen voor de zogenaamde joodse identiteit van israel

Kortom er is geen slechter land op deze aardkloot als Israel , alhoewel het verschil met Nederland minimaal is zeker als je de ''deskundige'' reactie,s hier leest .
En het gekke is dat al die ik citeer jou ff :dat zien we ook deze maand weer waar tienduizenden afrikaanse vluchtelingen in israel de straat op zyn gegaan om te protesteren ,
Maar al die tienduizenden mensen uit AFRIKA passeerden diverse landen , rijst bij mij de vraag waarom bleven ze daar niet ? je weet wel welke landen ik bedoel:
waar ze met open armen hartelijk welkom werden geheten :vingers:

CONTRA
23-01-14, 20:10
Kortom er is geen slechter land op deze aardkloot als Israel

begrypend lezen is iets wat je nooit zal leren


rijst bij mij de vraag waarom bleven ze daar niet ? je weet wel welke landen ik bedoel:
waar ze met open armen hartelijk welkom werden geheten

ik weet niet wat je bedoelt maar het gaat niet om andere landen. het gaat over israel.

knots71karel
23-01-14, 20:25
begrypend lezen is iets wat je nooit zal leren



ik weet niet wat je bedoelt maar het gaat niet om andere landen. het gaat over israel.

Ja en over het feit dat er meer Arabische mensen in het parlement zitten dan kwa percentage in AMERIKA donkere mensen !
Maar jij haalt er de vluchtelingen bij ! uit AFRIKA die DOL GRAAG allemaal naar Israel willen en dat terwijl er genoeg ruimte is in andere landen die ze passeren om bij Israel te komen (en die ze dolgraag NIETwillen hebben)
want zo is het wel !
Je probeert weer uit de strontput te klauteren waar je bent in gevallen .
Of geef maar een zinnig antwoord waarom die TIENDUIZENDEN elke maand weer naar IsraeL willen ??

vitalis
23-01-14, 20:41
israel is per definitie apartheid. dat is waar het land op gesticht is. dat zien we ook deze maand weer waar tienduizenden afrikaanse vluchtelingen in israel de straat op zyn gegaan om te protesteren tegen het apartheidsbeleid van israel die er op gericht is joodse vluchtelingen te accepteren en niet-joodse vluchtelingen op te sluiten in detentiecentra afgelegen in de woestyn en ze vervolgens te deporteren. niet-joodse vluchtelingen hebben geen mogelykheid asiel aan te vragen in israel. de joodse staat erkent geen vluchtelingen tenzy het joodse vluchtelingen zyn. de rechtse regering van netanyahu noemt deze niet-joodse vluchtelingen een kankergezwel die een gevaar vormen voor de zogenaamde joodse identiteit van israel

Jij weet helemaal niet wat apartheid inhoudt.

Je hebt het dus over Afrikaanse vluchtelingen, die dwars door alle islamitische landen naar Israël komen omdat dat hun enige kans is op een menswaardig bestaan. Geen Arabisch land wilde ze opnemen, hoewel het veelal moslims zijn. Ze zijn Israël illegaal binnen gekomen. Deze Afrikanen gaan in Israël dus de straat op, het beste bewijs dat ze wel degelijk in Israël zijn opgevangen. Dat ze niet zo maar alle rechten krijgen is niet meer dan logisch. Zo gaat het in alle westerse landen.

Met apartheid heeft dit in elk geval helemaal niets te maken.

http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/24796_massaal_protest_asielzoekers_in_israel/

CONTRA
23-01-14, 21:26
Maar jij haalt er de vluchtelingen bij ! uit AFRIKA die DOL GRAAG allemaal naar Israel willen

ik haal vluchtelingen erby als voorbeeld dat israel een apartheidstaat is dat aprtheidspolitiek bedryft op grond van joodse afkomst maar daar ga je totaal niet op in.


terwijl er genoeg ruimte is in andere landen die ze passeren om bij Israel te komen (en die ze dolgraag NIETwillen hebben)
want zo is het wel !

de meeste afrikaanse vluchtelingen in israel komen uit soedan en eritrea. die passeren alleen egypte en soedan. in egypte stikt het vd vluchtelingen. is het zo raar dat vluchtelingen verder willen trekken? mogen ze van jou ook al niet naar israel? israel voor de joden.



Of geef maar een zinnig antwoord waarom die TIENDUIZENDEN elke maand weer naar IsraeL willen ??

het zyn asielzoekers. moet ik je gaan uitleggen wat asielzoekers zyn?

CONTRA
23-01-14, 21:35
Jij weet helemaal niet wat apartheid inhoudt.

jawel: zionisme


Je hebt het dus over Afrikaanse vluchtelingen, die dwars door alle islamitische landen naar Israël komen omdat dat hun enige kans is op een menswaardig bestaan. Geen Arabisch land wilde ze opnemen, hoewel het veelal moslims zijn.

ze passeren alleen egypte en in egypte zitten al veel vluchtelingen.


Ze zijn Israël illegaal binnen gekomen. Deze Afrikanen gaan in Israël dus de straat op, het beste bewijs dat ze wel degelijk in Israël zijn opgevangen.

nee ze zyn niet opgevangen door de overheid


Dat ze niet zo maar alle rechten krijgen is niet meer dan logisch. Zo gaat het in alle westerse landen.

zo gaat dat helemaal niet in westerse landen. geen westers land ter wereld maakt by asielzoekers onderscheid op basis van geloof en afkomst. alleen israel voert deze racistische politiek. joodse vluchtelingen zyn welkom en krygen israelisch staatsburgerschap. niet-joden zyn een kankergezwel en zyn niet welkom en worden niet erkent als asielzoeker

vitalis
23-01-14, 21:48
jawel: zionisme



ze passeren alleen egypte en in egypte zitten al veel vluchtelingen.



nee ze zyn niet opgevangen door de overheid



zo gaat dat helemaal niet in westerse landen. geen westers land ter wereld maakt by asielzoekers onderscheid op basis van geloof en afkomst. alleen israel voert deze racistische politiek. joodse vluchtelingen zyn welkom en krygen israelisch staatsburgerschap. niet-joden zyn een kankergezwel en zyn niet welkom en worden niet erkent als asielzoeker

De naald van je grammofoon zit vast in een groef.

CONTRA
23-01-14, 22:13
De naald van je grammofoon zit vast in een groef.

wen er maar aan want je zal die groef nog vaak horen

vitalis
23-01-14, 22:19
wen er maar aan want je zal die groef nog vaak horen

Ik verwacht niet anders dan dat je je leugen nog menigmaal zult herhalen.

pizatie
23-01-14, 23:05
Israel is de meeste facistische land dat er bestaat. het is opgericht met waanzin en moord .

knuppeltje
24-01-14, 08:11
Ja maar daar ''score'' je hier niet mee ,alleen de slechte kant dan wel .:hihi:

Vind je dat gek als je met een verhaal van een komiek aankomt in plaats van met cijfers.

Lijst van leden van de 18e Knesset - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_leden_van_de_18e_Knesset)

CONTRA
24-01-14, 11:29
Ik verwacht niet anders dan dat je je leugen nog menigmaal zult herhalen.

liegen is doelbewust iets beweren waarvan de spreker weet dat het niet klopt. ik denk daarentegen dat het wel klopt wat ik in deze topic beweer. het zyn dus geen leugens die ik post

knots71karel
24-01-14, 21:19
jawel: zionisme



ze passeren alleen egypte en in egypte zitten al veel vluchtelingen.



nee ze zyn niet opgevangen door de overheid



zo gaat dat helemaal niet in westerse landen. geen westers land ter wereld maakt by asielzoekers onderscheid op basis van geloof en afkomst. alleen israel voert deze racistische politiek. joodse vluchtelingen zyn welkom en krygen israelisch staatsburgerschap. niet-joden zyn een kankergezwel en zyn niet welkom en worden niet erkent als asielzoeker
Het bord voor je kop is zelfs nog groter als je ziekelijke haat t/o Israel , die Joden zitten al met een overbevolking en nog komen er dagelijks ASIEL zoekers bij die TERECHT het liefst naar het relatief veilige *) Israel willen , waar de Palestijnen die onderdrukt worden het zelfs nog beter hebben en veiliger wonen , dan in menig ander land in het Midden Oosten .

*)Kijk maar naar het dagelijkse nieuws van dag !(N.O.S journaal )
Ook vandaag ''barstte letterlijk de BOM nu voor de verandering in EGYPTE .
:wink:

knots71karel
24-01-14, 21:23
Vind je dat gek als je met een verhaal van een komiek aankomt in plaats van met cijfers.

Lijst van leden van de 18e Knesset - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_leden_van_de_18e_Knesset)
Israëlische parlementsverkiezingen 2009
Zolang duurde de tweede wereld oorlog ! 5jaar weleven nu en niet in 2009 zak !

:stout:

CONTRA
24-01-14, 22:45
Israëlische parlementsverkiezingen 2009


Zolang duurde de tweede wereld oorlog ! 5jaar weleven nu en niet in 2009 zak !

:stout:

het zyn 5 jaar later maar 2 zetels meer zak!

CONTRA
24-01-14, 22:57
die Joden zitten al met een overbevolking

als er niet-joodse vluchtelingen naar israel komen zitten de joden daar ineens met overbevolking. ah gossie wat vervelend voor die arme joden. moeten ze hun geroofde land delen met goyiem. ik heb met de joden te doen in israel.
in loop der jaren zyn miljoenen joodse vluchtelingen naar israel gekomen maar het zyn de tienduizenden niet-joodse vluchtelingen die zorgen voor de overbevolking.


en nog komen er dagelijks ASIEL zoekers bij die TERECHT het liefst naar het relatief veilige *) Israel willen , waar de Palestijnen die onderdrukt worden het zelfs nog beter hebben en veiliger wonen , dan in menig ander land in het Midden Oosten .


als het daar in israel relatief veilig is dan is het voor vluchtelingen des te meer reden naar israel te vluchten. of vind jy dat vluchtelingen maar beter naar onveilige gebieden moeten vluchten?

vitalis
24-01-14, 23:42
als er niet-joodse vluchtelingen naar israel komen zitten de joden daar ineens met overbevolking. ah gossie wat vervelend voor die arme joden. moeten ze hun geroofde land delen met goyiem. ik heb met de joden te doen in israel.
in loop der jaren zyn miljoenen joodse vluchtelingen naar israel gekomen maar het zyn de tienduizenden niet-joodse vluchtelingen die zorgen voor de overbevolking.



als het daar in israel relatief veilig is dan is het voor vluchtelingen des te meer reden naar israel te vluchten. of vind jy dat vluchtelingen maar beter naar onveilige gebieden moeten vluchten?

Jij hebt een verwrongen wereldbeeld. Israël is een superland en het enige humane land in de hele regio. De vluchtelingen weten dat ook en hebben er, hoewel het voornamelijk moslims zijn, een reis van duizenden kilometers voor over om alleen maar binnen te komen, hoewel ze van te voren weten dat ze niet met open armen worden ontvangen. Richt je woede liever op al die vroom-islamitische Arabische landen die deze arme vluchtelingen maar laten stikken.

knuppeltje
25-01-14, 08:12
Israëlische parlementsverkiezingen 2009
Zolang duurde de tweede wereld oorlog ! 5jaar weleven nu en niet in 2009 zak !

:stout:

Haha, onze Walrus weer eens gierend uit de bocht. Het toont heel duidelijk aan dat er van de topic titel geen ene moer klopt. De vraag is dan ook waarom Super ermee kwam aanzetten. Waarschijnlijk keek hij door zijn verblindheid geen millimeter verder dan zijn neus lang is.

Bart.NL
25-01-14, 10:35
Apartheid gaat niet over Israël maar over de bezette gebieden.

Het gaat ook niet om de verschillen maar om de overeenkomsten.

CONTRA
25-01-14, 12:20
Jij hebt een verwrongen wereldbeeld. Israël is een superland en het enige humane land in de hele regio. De vluchtelingen weten dat ook en hebben er, hoewel het voornamelijk moslims zijn, een reis van duizenden kilometers voor over om alleen maar binnen te komen, hoewel ze van te voren weten dat ze niet met open armen worden ontvangen. Richt je woede liever op al die vroom-islamitische Arabische landen die deze arme vluchtelingen maar laten stikken.

over verwrongen wereldbeeld gesproken

vitalis
25-01-14, 14:58
over verwrongen wereldbeeld gesproken

Vertel eens, waarom gaan ze naar Israël en niet naar één van de Arabische landen?

CONTRA
25-01-14, 17:07
Vertel eens, waarom gaan ze naar Israël en niet naar één van de Arabische landen?

in egypte leven 20 tot 40 keer zoveel soedaneze vluchtelingen dan in israel

knots71karel
25-01-14, 18:24
in egypte leven 20 tot 40 keer zoveel soedaneze vluchtelingen dan in israel

Ooohh het is toch wat ! en komen deze vluchtelingen nog steeds naar het ''veilige" Egypte toe ?of proberen ze via Egypte als nog het ''beloofde land '' te bereiken ? gezien de aantallen in Israel !!
Afgezien daarvan verhoudingsgewijs is het niet zo vreemd EGPYTE is dichterbij en ook nog eens 58 keer groter
dan Israel !

:zwaai:

knots71karel
25-01-14, 18:25
Vertel eens, waarom gaan ze naar Israël en niet naar één van de Arabische landen?

Mijn benieuwen wat deze intense hater weer voor bespottelijke argumenten heeft .

vitalis
25-01-14, 19:01
in egypte leven 20 tot 40 keer zoveel soedaneze vluchtelingen dan in israel


Kun je dat onderbouwen?

Als dat waar is zou het overigens niet gek zijn, want Egypte is een direct buurland. Niet iedereen kan duizenden kilometers door de woestijn trekken.

Maar geef eens antwoord op mijn vraag!

CONTRA
25-01-14, 19:20
Maar geef eens antwoord op mijn vraag!

die vraag is al beantwoord in deze topic: "als het daar in israel relatief veilig is dan is er voor vluchtelingen des te meer reden naar israel te vluchten."

desondanks heeft israel in vergelyking met buurlanden weinig vluchtelingen. alleen al in het kleinere libanon leven 2 keer zoveel vluchtelingen als in israel en ook in jordanie leven veel vluchtelingen

knots71karel
25-01-14, 20:49
die vraag is al beantwoord in deze topic: "als het daar in israel relatief veilig is dan is er voor vluchtelingen des te meer reden naar israel te vluchten."

desondanks heeft israel in vergelyking met buurlanden weinig vluchtelingen. alleen al in het kleinere libanon leven 2 keer zoveel vluchtelingen als in israel en ook in jordanie leven veel vluchtelingen

Zoals gebruikelijk verdraai je weer alles om je ziekelijke haat te onderstrepen.
Egypte :Geografische ligging: in de uiterst noordoostelijke punt van Afrika en ten zuiden van Israël/Palestina.
Oppervlak: 1.001.000 km2; 58 x groter dan Israël/Palestina en 29 x groter dan Nederland.
Aantal inwoners: 68 miljoen en daarmee kwantitatief het grootste volk binnen de Arabische wereld (http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=131), waarin Egypte ook in politieke zin een hoofdrol speelt.

58 keer groter ! dus verhoudings gewijs heeft ISRAEL meer vluchtelingen ! (daar ZIT dan ook nog het PALESTIJNS gedeelte bij ) dat moet er nog van af dan is Egypte 70x groter
Het zelfde geld voor Jordanie dat is ook stukken groter als Israel

sorry voor de vette letters ( zag het te laat )

super ick
25-01-14, 21:18
De vraag is dan ook waarom Super ermee kwam aanzetten. Waarschijnlijk keek hij door zijn verblindheid geen millimeter verder dan zijn neus lang is.

over verblindheid gesproken.........

De ophef die jij maakt over een speldenknopje itt andere wereldproblemen. Dat is pas verblindheid. Het fanatisme spat er vanaf.

vitalis
25-01-14, 22:29
die vraag is al beantwoord in deze topic: "als het daar in israel relatief veilig is dan is er voor vluchtelingen des te meer reden naar israel te vluchten."

desondanks heeft israel in vergelyking met buurlanden weinig vluchtelingen. alleen al in het kleinere libanon leven 2 keer zoveel vluchtelingen als in israel en ook in jordanie leven veel vluchtelingen

Ik vind het geen afdoende antwoord. Waarom zouden de vluchtelingen naar de abjecte "apartheidsstaat" Israël gaan en daar een zeer lange reis voor over hebben als ze ook kunnen kiezen voor Arabische islamitische geloofsgenoten die voor hen kunnen zorgen?


En onderbouw eens waar je al die feiten over aantallen vluchtelingen vandaan hebt.
En geef een

CONTRA
26-01-14, 00:03
Waarom zouden de vluchtelingen naar de abjecte "apartheidsstaat" Israël gaan en daar een zeer lange reis voor over hebben als ze ook kunnen kiezen voor Arabische islamitische geloofsgenoten die voor hen kunnen zorgen?

het voor de handliggende antwoord is dat die vluchtelingen niet op de hoogte zyn van de apartheidspolitiek van "israel" jegens vluchtelingen. ik denk dat die vluchtelingen uitgaan van de universele rechten vd mens mbt de rechten die vluchtelingen hebben en niet weten dat het zogenaamde israel daar volkomen schyt aan heeft


En onderbouw eens waar je al die feiten over aantallen vluchtelingen vandaan hebt.
En geef een

je bent mn schoolmeester niet

knuppeltje
26-01-14, 08:24
over verblindheid gesproken.........

De ophef die jij maakt over een speldenknopje itt andere wereldproblemen. Dat is pas verblindheid. Het fanatisme spat er vanaf.

Ach gut toch. Het gaat dus maar om een speldenknopje, maar toch kom je zelf daarover met de zoveelste topic aanzetten.

Inderdaad: over verblinding gesproken. Maar goed, dat kun je krijgen als je teveel met andermans krulspelden in de weer bent.

vitalis
26-01-14, 09:19
het voor de handliggende antwoord is dat die vluchtelingen niet op de hoogte zyn van de apartheidspolitiek van "israel" jegens vluchtelingen. ik denk dat die vluchtelingen uitgaan van de universele rechten vd mens mbt de rechten die vluchtelingen hebben en niet weten dat het zogenaamde israel daar volkomen schyt aan heeft

Nonsens, iedereen weet dat Israël vanuit islamitisch oogpunt een abject land is. En toch leveren ze ongelooflijke inspanningen om er naar toe te gaan. Ik denk dat het antwoord heel anders moet luiden dat het bij vluchtelingen wel bekend is dat ze in Israël erg veel beter behandeld worden dan in de andere landen.

Ik ben je schoolmeester niet, maar je komt altijd wel weer met een smoesje om je gratuite beweringen niet te hoeven onderbouwen.

Ik ben bang dat we je beweringen over aantal vluchtelingen in de verschillende landen in de regio maar met een korreltje zout moeten nemen.

je bent mn schoolmeester niet

Nee, voor Rechten van de Mens moet je in de omliggende islamtische landen zijn, dat weet iedereen. :knipoog

Ik ben je schoolmeester niet, maar je komt altijd wel weer met een smoesje om je gratuite beweringen niet te hoeven onderbouwen. Ik denk dat we je beweringen over aantal vluchtelingen in de verschillende landen in de regio maar met een korreltje zout moeten nemen.

super ick
26-01-14, 09:32
Ach gut toch. Het gaat dus maar om een speldenknopje, maar toch kom je zelf daarover met de zoveelste topic aanzetten.

Inderdaad: over verblinding gesproken. Maar goed, dat kun je krijgen als je teveel met andermans krulspelden in de weer bent.

Omdat ik weet hoe belangrijk het voor JOU is, al heb je nog nooit goed kunnen onderbouwen waarom je er zo onevenredig veel aandacht voor hebt.

Ik stuitte op het artikel en dacht, kom laat ik eens wat positieve punten onder het voetlicht brengen. Zoals verwacht gaat er niets positiefs over Israel in. Alleen haat. Dat vind ik opvallend. Alsof je familie het vroeger te verduren heeft gehad van Joden of zoiets.

@ hypocriet Saartje: Stiekem meegluren? Ik sta toch op je negeerlijst?

CONTRA
26-01-14, 13:46
Nee, voor Rechten van de Mens moet je in de omliggende islamtische landen zijn, dat weet iedereen. :knipoog

dat het niet deugt in de arabische wereld weten we allemaal maar "israel" presenteert zich als een beschaafd westers ontwikkeld land terwyl dit land minstens zo verrot is als de arabische wereld


Ik denk dat we je beweringen over aantal vluchtelingen in de verschillende landen in de regio maar met een korreltje zout moeten nemen.

prima moet je vooral doen!

knots71karel
26-01-14, 14:48
dat het niet deugt in de arabische wereld weten we allemaal maar "israel" presenteert zich als een beschaafd westers ontwikkeld land terwyl dit land minstens zo verrot is als de arabische wereld



prima moet je vooral doen!

Zie eerst maar eens van je HAATCOMPLEX af te komen idioot!
hier valt het muntje nog niet bij jou een je gelijkdenkenden soort genoten ? kijk dan ff naar het onderstaande
Bijna vijftig doden door rellen in Egypte

Bewerkt door: redactie − 26/01/14, 08:47 − bron: ANP
http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2014/3/12/4/20140126085243/media_xl_2065189.jpg
© EPA. Egyptische aanhangers van de Moslimbroederschap gisteren in Caïro.
Het dodental als gevolg van de onlusten in Egypte gisteren is opgelopen tot 49. Daarnaast vielen zo'n 250 gewonden. Dit heeft het staatspersbureau Al-Ahram gemeld. Het geweld brak uit tijdens een betoging tegen de regering in de hoofdstad Caïro en vespreidde zich naar verschillende andere provincies.
Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn 1079 'relschoppers' aangehouden. Sommigen hadden geweren, molotovcocktails, vuurwerk of andere wapens bij zich.

Egypte stond gisteren stil bij het begin van de opstand tegen toenmalig president Hosni Mubarak drie jaar geleden. Na de val van de autoritaire Mubarak werden vrije verkiezingen gehouden. Die werden gewonnen door Mohamed Morsi, die gesteund wordt door het Moslim Broederschap. Het leger zette hem vorig jaar juli weer af.

'Executie van de Broederschap'
Duizenden Egyptenaren waren op het Tahrirplein om hun steun te betuigen aan het militaire bewind. De sfeer was grimmig en de aanwezigen riepen op tot de 'executie van de Broederschap'. Demonstranten scandeerden de naam van generaal Abdel Fatah al-Sisi, die vorig jaar Morsi afzette.



De Morsi-aanhang greep het jubileum aan om aan momentum te winnen. Hun protestmarsen tegen het leger in Caïro en andere steden werden met grof geweld uiteengeslagen. Ook seculiere activisten, die zich tegen beide partijen verzetten, moesten het ontgelden. In sommige gevallen hielpen aanhangers van het leger de veiligheidstroepen een handje !

Tip:
Als je ,jou reet af veegt moet je het goed doen en niet met en halve kont vol stront blijven zitten !
Uiteraard allemaal de schuld van de zionistische joden troep en het intens verrotte Westen en niet te vergeten Amerika , die deugen niet !
En de rest van de wereld is zo vreselijk goed ,vooral die landen waar de Islam overheerst, al sinds het ontstaan daarvan slaan ze elkaar verrot en nog is het helaas voor de goed willende MOSLIMS dagelijkse kost !
Treurig dat etterbakjes zoals jij dit vuur brandend proberen te houden, met uitvluchten en kut smoezen , en vooral met hun vingertje in die richting te wijzen waar je normaliter met met je kont naar toe moet zitten.
:wink:

CONTRA
26-01-14, 15:14
Bijna vijftig doden door rellen in Egypte



beste trol

de topic gaat over israel en niet over egypte

mvg
contra

vitalis
26-01-14, 15:23
dat het niet deugt in de arabische wereld weten we allemaal maar "israel" presenteert zich als een beschaafd westers ontwikkeld land terwyl dit land minstens zo verrot is als de arabische wereld



prima moet je vooral doen!

Ik heb nog wel even gezocht naar gegevens over vluchtelingen in Egypte en ook wel iets gevonden, kijk maar eens

Egypt: End deplorable detention and deportation of refugees from Syria (http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/pers/egypt-end-deplorable-detention-and-deportation-refugees-syria)

Een fragment uit dit bericht:




Egypt unlawfully detains hundreds of Syrian and Palestinian refugees
· Children as young as one in detention for weeks
· Hundreds forcibly deported to countries in the region, including Syria
· Families separated by forced deportations




Als je de behandeling van vluchtelingen in Israël al apartheid noemt, hoe wil je dit dan noemen?
Ik snap nu in elk geval wel dat Afrikaanse vluchtelingen liever in Israël dan in Egypte terecht komen...

super ick
26-01-14, 15:38
dat het niet deugt in de arabische wereld weten we allemaal maar "israel" presenteert zich als een beschaafd westers ontwikkeld land terwyl dit land minstens zo verrot is als de arabische wereld!

Daar heb ik allang doorheen geprikt. Ook daar speelt een geloof een discriminerende rol. Geen haar beter dan in omringende Arabische landen. Dat geconstateerd hebbende kun je Israel eerlijk met haar buurlanden gaan vergelijken en dan springt Israel er niet negatief uit.
Alleen hoe het tot stand gekomen is, ja dat is niet helemaal fair gegaan. Kijkend naar de oppervlakte en de oorspronkelijke bewoners dan steekt het ook niet onevenredig groot af bij andere situaties waarin naties 'uitgeroepen' zijn waarbij oorspronkelijke inlanders in het gedrang kwamen.
Kijk je naar de krachten erachter die het probleem levend houden dan heb je pas echt een punt. De PR en vasthoudendheid is tot in de puntjes verzorgd. Dat komt omdat de haat er, voordat Israel bestond, al aanwezig was.

CONTRA
26-01-14, 17:43
Ik heb nog wel even gezocht naar gegevens over vluchtelingen in Egypte en ook wel iets gevonden, kijk maar eens

dat eygypte niet deugt is algemeen bekend. gisteren was ik nog by een demonstratie in amsterdam tegen de militaire diktatuur van egypte. deze topic gaat echter over 'israel' en niet over egypte


Als je de behandeling van vluchtelingen in Israël al apartheid noemt, hoe wil je dit dan noemen?

dat heeft met apartheid niets te maken in egypte. de overheid kykt daar niet naar geloof en afkomst by het asiel- en vluchtelingenbeleid. islamitische moslims zyn daar net zo hard de klos. daarentegen kykt "israel" wel naar geloof en afkomst om op basis daarvan te beslissen of iemand recht op asiel heeft. joodse vluchtelingen zyn welkom terwyl goyiem-vluchtelingen niet welkom zyn


Ik snap nu in elk geval wel dat Afrikaanse vluchtelingen liever in Israël dan in Egypte terecht komen...

ik snap ook dat ze dit denken. daarom is het zo tragisch voor ze dat ze by aankomst in "israel" ervaren hoe verrot het joodse apartheidsstaatje in werkelykheid is. ik denk trouwens dat 'israel' voor hun geen eindbestemming is maar een tussenstop op weg naar europa

vitalis
26-01-14, 18:04
dat eygypte niet deugt is algemeen bekend. gisteren was ik nog by een demonstratie in amsterdam tegen de militaire diktatuur van egypte. deze topic gaat echter over 'israel' en niet over egypte



dat heeft met apartheid niets te maken in egypte. de overheid kykt daar niet naar geloof en afkomst by het asiel- en vluchtelingenbeleid. islamitische moslims zyn daar net zo hard de klos. daarentegen kykt "israel" wel naar geloof en afkomst om op basis daarvan te beslissen of iemand recht op asiel heeft. joodse vluchtelingen zyn welkom terwyl goyiem-vluchtelingen niet welkom zyn



ik snap ook dat ze dit denken. daarom is het zo tragisch voor ze dat ze by aankomst in "israel" ervaren hoe verrot het joodse apartheidsstaatje in werkelykheid is. ik denk trouwens dat 'israel' voor hun geen eindbestemming is maar een tussenstop op weg naar europa

Als je het daarom apartheid noemt weet ik er nog wel een paar. Elk land laat vluchtelingen van de eigen nationaliteit bij voorkeur binnen. Nederland deed dat na WOII, Duitsland heeft tientallen jaren Duitsers uit Oost-Europa binnen gelaten, Frankrijk Franse vluchtelingen uit Marokko en Algerije.

Niets bijzonders dus.

Hoe weet jij trouwens of Egypte geen onderscheid maakt. Denk jij dat ze Joden ook zouden opnemen?

CONTRA
26-01-14, 19:56
Als je het daarom apartheid noemt weet ik er nog wel een paar. Elk land laat vluchtelingen van de eigen nationaliteit bij voorkeur binnen. Nederland deed dat na WOII, Duitsland heeft tientallen jaren Duitsers uit Oost-Europa binnen gelaten, Frankrijk Franse vluchtelingen uit Marokko en Algerije.

nederland duitsland of frankryk maken by het asiel- en vluchtelingenbeleid geen onderscheid op basis van geloof of afkomst. elke vluchteling kan asiel aanvragen in deze landen ongeacht geloof etniciteit of kultuur.

de enige vergelyking met europa is die van nazi duitsland uit de jaren 30. ook daar werd specifiek onderscheid gemaakt op basis van joodse afkomst of je deel mocht nemen aan de samenleving of dat je ongewenst was


Niets bijzonders dus.


het israelisch hooggerechtshof heeft het israelisch asiel- en vluchtelingenbeleid veroordeeld en uit allerlei lagen vd bevolking in 'israel' is kritiek op dit beleid maar onze huiszionist firefox vindt het asiel- en vluchtelingenbeleid van 'israel' niets byzonders

vitalis
26-01-14, 20:34
nederland duitsland of frankryk maken by het asiel- en vluchtelingenbeleid geen onderscheid op basis van geloof of afkomst. elke vluchteling kan asiel aanvragen in deze landen ongeacht geloof etniciteit of kultuur.

de enige vergelyking met europa is die van nazi duitsland uit de jaren 30. ook daar werd specifiek onderscheid gemaakt op basis van joodse afkomst of je deel mocht nemen aan de samenleving of dat je ongewenst was



het israelisch hooggerechtshof heeft het israelisch asiel- en vluchtelingenbeleid veroordeeld en uit allerlei lagen vd bevolking in 'israel' is kritiek op dit beleid maar onze huiszionist firefox vindt het asiel- en vluchtelingenbeleid van 'israel' niets byzonders

Je gaat niet in op mijn punt. Wat is het verschil tussen Duitsland, dat etnische Duitsers opneemt en Israël dat bij voorkeur Joden opneemt?

Het laatste gedeelte van je bericht benadrukt nog eens het karakter van Israël. Er is een open debat over deze zaken en er wordt getoetst door rechters. Het is duidelijk geen apartheidsstaat.

CONTRA
26-01-14, 21:25
Je gaat niet in op mijn punt. Wat is het verschil tussen Duitsland, dat etnische Duitsers opneemt en Israël dat bij voorkeur Joden opneemt?

duitsland neemt vluchtelingen op ongeacht etnische afkomst geloof of kultuur. wil je het toch met duitsland vergelyken dan moeten we teruggaan naar de tweede helft van de jaren 30 vd vorige eeuw.
veelzeggend dat je het beleid van 'israel' niets byzonders vindt en daarmee impliciet beweert dat je het beleid van nazi-duitsland niets byzonders vindt inzake het in- en uitsluiten van mensen op basis van joodse afkomst


Het laatste gedeelte van je bericht benadrukt nog eens het karakter van Israël. Er is een open debat over deze zaken en er wordt getoetst door rechters. Het is duidelijk geen apartheidsstaat.

mn laatste gedeelte van mn vorige bericht benadrukt dat je racistische apartheidspolitiek rechtpraat die het 'israelisch' hooggerechtshof veroordeeld

knots71karel
26-01-14, 21:46
beste trol

de topic gaat over israel en niet over egypte

mvg
contra

In je aan het ziekelijke grenzend haat , vergeet je ,da JIJ degene bent die zo nodig EGYPTE erbij moest halen om vooral maar te laten zien , dat Israel te weinig Soedaneze vluchtelingen had ten opzichte van ......ja juist EGYPTE !
:hardlach:
Het onderstaande bewijst dat !
Berichten1.499Reputatie Macht64010Likes Ontvangen221Likes Gegeven181

http://img.maroc.nl/forums/images/icons/icon1.png Re: Israel, which elects more Arabs to Parliament than Americans elect blacks to Senate, isn't apart

http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door vitalis http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/370420-israel-elects-more-arabs-parliament-than-americans-elect-blacks-senate-isnt-apartheid-3.html#post5292941)
Vertel eens, waarom gaan ze naar Israël en niet naar één van de Arabische landen?



in egypte leven 20 tot 40 keer zoveel soedaneze vluchtelingen dan in israel !!

vitalis
26-01-14, 21:58
duitsland neemt vluchtelingen op ongeacht etnische afkomst geloof of kultuur. wil je het toch met duitsland vergelyken dan moeten we teruggaan naar de tweede helft van de jaren 30 vd vorige eeuw.
veelzeggend dat je het beleid van 'israel' niets byzonders vindt en daarmee impliciet beweert dat je het beleid van nazi-duitsland niets byzonders vindt inzake het in- en uitsluiten van mensen op basis van joodse afkomst



mn laatste gedeelte van mn vorige bericht benadrukt dat je racistische apartheidspolitiek rechtpraat die het 'israelisch' hooggerechtshof veroordeeld

Nogmaals een volk dat landgenoten opneemt is niet racistisch bezig.

knots71karel
26-01-14, 22:05
Nee, voor Rechten van de Mens moet je in de omliggende islamtische landen zijn, dat weet iedereen. :knipoog

Ik ben je schoolmeester niet, maar je komt altijd wel weer met een smoesje om je gratuite beweringen niet te hoeven onderbouwen. Ik denk dat we je beweringen over aantal vluchtelingen in de verschillende landen in de regio maar met een korreltje zout moeten nemen.

Laat maar onze ''vredelievende''Contra is zo opgevoed met de paplepel die haat heet , hij wringt zich inalle bochten om zijn gelijk te krijgen ,ongelooflijk als je bedenkt dat OEIGOERSE Moslims zowat uitgemoord worden, !
Deze tak is stukken groter dan alle Palestijnen bij elkaar en hun LAND ook !
Hun land dat al jaren door China is bezet wordt hun ontnomen ,
maar daar hoor je hier geen mens over !
Kortom veel volgelingen van Hitler en zijn haat t.o.v Joden , spuien hun gal hier en de Palestijnen ?
die vormen slecht het alibi !
Stof genoeg om ff iets dieper over na te denken.

vitalis
26-01-14, 22:07
Laat maar onze ''vredelievende''Contra is zo opgevoed met de paplepel die haat heet , hij wringt zich inalle bochten om zijn gelijk te krijgen ,ongelooflijk als je bedenkt dat OEIGOERSE Moslims zowat uitgemoord worden, !deze tak is stukken groter dan alle Palestijnen bij elkaar en hun LAND dat al jaren door China is bezet wordt hun ontnomen ,maar daar hoor je hier geen mens over !
Kortom de veel volgelingen van Hitler en zijn haat t.o.v Joden , spuien hun gal hier en de Palestijnen ?
die vormen slecht het alibi !
Stof genoeg om ff iets dieper over na te denken.

Je vraagt je toch af waar die Jodenhaat vandaan komt.

CONTRA
26-01-14, 22:12
Je vraagt je toch af waar die Jodenhaat vandaan komt.

ik haat geen joden. ik mis de joden in myn amsterdam. elke keer als ik by het waterlooplein kom moet ik denken aan de levendige jodenbuurt die ik helaas alleen maar van fotos en verhalen ken. 9 november is voor my een speciale dag die ik meer gedenk dan 4 mei

CONTRA
26-01-14, 22:14
Nogmaals een volk dat landgenoten opneemt is niet racistisch bezig.

dat doet 'israel' niet. 'israel' neemt alleen joden op en dat doen ze op basis van racistische kriteria

vitalis
26-01-14, 22:15
ik haat geen joden. ik mis de joden in myn amsterdam. elke keer als ik by het waterlooplein kom moet ik denken aan de levendige jodenbuurt die ik helaas alleen maar van fotos en verhalen ken. 9 november is voor my een speciale dag die ik meer gedenk dan 4 mei

Sentimentaliteit. Wie heeft daar iets aan? Hoe kun je de Joden missen als je ze nooit hebt meegemaakt? Wat je hier laat zien is heel iets anders.

vitalis
26-01-14, 22:15
dat doet 'israel' niet. 'israel' neemt alleen joden op en dat doen ze op basis van racistische kriteria

Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat het verschil met Duitsland is dat Duitsers opneemt.

CONTRA
26-01-14, 22:16
In je.............



beste trol

het was firefox die over arabische landen begon. niet ik.

vitalis
26-01-14, 22:18
beste trol

het was firefox die over arabische landen begon. niet ik.

Jij begon over Egypte en Libanon. Maar ik vind het helemaal niet gek om Israël te vergelijken met landen in de regio. En dan komt Israël er zeer goed vanaf.

CONTRA
26-01-14, 22:19
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat het verschil met Duitsland is dat Duitsers opneemt.

die hoeven geen asiel aan te vragen want die zyn al duits. maar blyf nou eens voor 2 tellen by het onderwerp. je hebt het over alle landen ter wereld behalve 'israel'

CONTRA
26-01-14, 22:21
Hoe kun je de Joden missen als je ze nooit hebt meegemaakt?

ik heb jarenlang een relatie gehad met een joodse vriendin

vitalis
26-01-14, 22:23
die hoeven geen asiel aan te vragen want die zyn al duits. maar blyf nou eens voor 2 tellen by het onderwerp. je hebt het over alle landen ter wereld behalve 'israel'

Die hadden vaak al helemaal geen Duits paspoort. Het enige kenmerk was dat ze nog de Duitse taal spraken. Deze vergelijiking komt jou niet uit, maar ik vind hem zeer relevant. Ik stel dat het heel normaal is dat een land landgenoten opneemt. Als je dat racistisch noemt, moet je wel van kwade wil zijn.

vitalis
26-01-14, 22:24
ik heb jarenlang een relatie gehad met een joodse vriendin

Bullshit. Jij hebt het Waterlooplein nooit meegemaakt, of je moet in de tachtig zijn.

knots71karel
26-01-14, 22:27
Je vraagt je toch af waar die Jodenhaat vandaan komt.

Niet zo moeilijk , het gaat allemaal om het zgn ''heilige'' land met Jeruzalem als ''heilige''plaats
zie die idiote kruistochten maar !
Wat bij ons allang voltooid verleden tijd is ( wie maakte zich na WO 2 nog druk over een stuk woestijn met en strookje vruchtbare grond ) leefde dat bij de ISLAM nog wel die hadden tenslotte weinig met WO 2 te maken gehad ( behalve dan Noord -Afrika ) .
De rest is bekend al honderden topic ,s hier getuigen er van de grootse blunder na WO 2 was dat de Joden terug mochten naar ''het beloofde land '' gevolg de smadelijke nederlaag van een enorme overmacht van de gezamelijke Islamitische landen , die het niet konden winnen van de fanatieke Joden die met hun rug tegen de muur vochten ,en de anderen die in hun*) heb zucht niet die eenheid vormden die nodig was om de Joden te verslaan.
DAT is nog steeds de reden , zelfs een tweede oorlog mislukte jammerlijk en zo ontstond ISRAEL !!!
Een enorme vergissing , die niet meer terug te draaien was .

*) Ook destijds waren de Moslims het niet met elkaar eens , ieder was uit op eigen baat.

knots71karel
26-01-14, 22:31
[QUOTE=CONTRA;5293528]beste trol

het was firefox die over arabische landen begon. niet ik.[/QUOTE

Beste HAATZAAIER dan moet je met je gore insinuatie,s bij firefox zijn en niet bij mij !
:vingers:

knots71karel
26-01-14, 22:32
ik heb jarenlang een relatie gehad met een joodse vriendin

Dat verklaard een hoop !
:lol:

CONTRA
26-01-14, 22:50
Ik stel dat het heel normaal is dat een land landgenoten opneemt.

dat doet 'israel' niet. je vergelyking gaat mank. het beleid van 'israel' laat zich goed vergelyken met nazi-duitsland maar niet met het huidige duitsland

CONTRA
26-01-14, 22:54
Bullshit. Jij hebt het Waterlooplein nooit meegemaakt, of je moet in de tachtig zijn.

nee maar ik heb wel joden meegemaakt. zoals gezegd ben ik jarenlang intiem geweest met een joodse vriendin en kende ik haar joodse broertje en moeder goed. de beschuldiging dat ik joden zou haten is absurd

CONTRA
26-01-14, 22:56
Jij begon over Egypte en Libanon. Maar ik vind het helemaal niet gek om Israël te vergelijken met landen in de regio. En dan komt Israël er zeer goed vanaf.

je naald zit muurvast in een groef

vitalis
27-01-14, 06:51
dat doet 'israel' niet. je vergelyking gaat mank. het beleid van 'israel' laat zich goed vergelyken met nazi-duitsland maar niet met het huidige duitsland

Natuurlijk moeten de nazi's er weer bijgehaald worden. Maar het is een bewering waarvan je zelf weet dat het een leugen is.

Al die Jodenhaat door één vriendinnetje?

vitalis
27-01-14, 06:52
je naald zit muurvast in een groef

Origineel en creatief ben je ook al niet.

CONTRA
27-01-14, 08:14
Natuurlijk moeten de nazi's er weer bijgehaald worden. Maar het is een bewering waarvan je zelf weet dat het een leugen is.

je wilde 'israel' zo graag vergelyken met duistland. dan komen we vanzelf uit by nazi-duitsland. ook daar werd net als in het huidige 'israel' specifiek onderscheid gemaakt op basis van joodse afkomst of je deel mocht nemen aan de samenleving of dat je ongewenst was

CONTRA
27-01-14, 08:15
Origineel en creatief ben je ook al niet.

dat ben ik alleen voor mensen om wie ik geef

knuppeltje
27-01-14, 08:30
Omdat ik weet hoe belangrijk het voor JOU is, al heb je nog nooit goed kunnen onderbouwen waarom je er zo onevenredig veel aandacht voor hebt.

Ik stuitte op het artikel en dacht, kom laat ik eens wat positieve punten onder het voetlicht brengen. Zoals verwacht gaat er niets positiefs over Israel in. Alleen haat. Dat vind ik opvallend. Alsof je familie het vroeger te verduren heeft gehad van Joden of zoiets.

@ hypocriet Saartje: Stiekem meegluren? Ik sta toch op je negeerlijst?

Ach gut toch. Regelmatig heb ik hier aangegeven waarom Israël net zo'n schurkenstaat is als de meeste van haar buren. Ik denk dat daar de schoen wringt bij je.
Verder is het vreemd dat als je zelf vind dat het sop de kool niet waard is, dat je er dan zelf er weer nieuwe top over opent, en nog wel met een dergelijk onzinnig stuk, en dan ook nog doen alsof het werkelijk zou getuigen van een positieve ontwikkeling in Israël. Dat is ronduit pure domheid.

Als het positief was dan zou het fantastisch zijn geweest. Maar blijkbaar had je totaal geen idee wat een onzin het was.

super ick
27-01-14, 09:39
Ach gut toch. Regelmatig heb ik hier aangegeven waarom Israël net zo'n schurkenstaat is als de meeste van haar buren. Ik denk dat daar de schoen wringt bij je.

Welnee, dat heb je niet. Of wacht.....1 keer per vijf jaar is ook regelmatig.


Verder is het vreemd dat als je zelf vind dat het sop de kool niet waard is, dat je er dan zelf er weer nieuwe top over opent,

Ik heb de reden al letterlijk genoemd dus waarom het nog steeds vreemd voor je is.....


doen alsof het werkelijk zou getuigen van een positieve ontwikkeling in Israël.

Ik lees enkel gesputter maar nergens inhoudelijk argumenten.


Dat is ronduit pure domheid.

Aldus onze Knuppel bij wie de oogkleppen alleen nog operatief verwijderd kunnen worden.

knuppeltje
27-01-14, 11:46
Welnee, dat heb je niet. Of wacht.....1 keer per vijf jaar is ook regelmatig.



Ik heb de reden al letterlijk genoemd dus waarom het nog steeds vreemd voor je is.....



Ik lees enkel gesputter maar nergens inhoudelijk argumenten.



Aldus onze Knuppel bij wie de oogkleppen alleen nog operatief verwijderd kunnen worden.



:maf2:

Karin.N
27-01-14, 12:18
Ik zal maar niet zeggen waar 2 prikkers me soms aan doen denken :engel:

Maar ik zie de humor er wel van in als jullie lekker bezig zijn, :hihi:

Ibrah1234
27-01-14, 12:35
Ze lopen tegen de beperkingen van het geschreven woord aan.

Onder andere omstandigheden waren het waarschijnlijk vrienden voor het leven geweest :hardlach:

mark61
27-01-14, 14:09
Dat komt omdat de haat er, voordat Israel bestond, al aanwezig was.

Dat is helemaal niet waar. Hoe kom je daarbij?

Israël's PR is perfect, die van de Arabieren zuigt nou net :hihi:

mark61
27-01-14, 14:13
Ik zal maar niet zeggen waar 2 prikkers me soms aan doen denken :engel:

Maar ik zie de humor er wel van in als jullie lekker bezig zijn, :hihi:

Dat hadden we toch al besloten?

http://static2.wikia.nocookie.net/__cb20110325180960/muppet/images/thumb/3/3d/TMS-Statler%26Waldorf-BalconyBox.jpg/300px-TMS-Statler%26Waldorf-BalconyBox.jpg

Ibrah1234
27-01-14, 14:32
Dat is helemaal niet waar. Hoe kom je daarbij?

Israël's PR is perfect, die van de Arabieren zuigt nou net :hihi:

Decennia voor de oprichting van Israël als staat werden dorpen en kibboetsen al aangevallen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Kfar_Etzion) door de arabieren.

super ick
27-01-14, 14:42
Dat is helemaal niet waar. Hoe kom je daarbij?

Israël's PR is perfect, die van de Arabieren zuigt nou net :hihi:

Omdat ik Jodenhaat tegengekomen ben in die regio. Ook de vijandige Koranteksten over Joden zetten veel kwaad bloed.

Ik vind juist de PR van de Arabieren perfect geregeld. Bewijs is het fanatisme waarmee er over een kikkerlandje gediscussieerd wordt in een ander kikkerlandje aan het andere eind van de wereld. Zeker als je in ogenschouw neemt dat het feitelijk om een piepklein stukje land gaat met relatief weinig mensen. Er zijn legio problemen die vele malen groter zijn en vele malen minder aandacht krijgen. Qua afmeting van het stukje grond waar het om gaat, qua lengte van het conflict, qua slachtoffers, etc.

super ick
27-01-14, 14:43
Ze lopen tegen de beperkingen van het geschreven woord aan.

Onder andere omstandigheden waren het waarschijnlijk vrienden voor het leven geweest :hardlach:

Dat sluit ik niet uit.

vitalis
27-01-14, 15:44
Dat is helemaal niet waar. Hoe kom je daarbij?

Israël's PR is perfect, die van de Arabieren zuigt nou net :hihi:

Je weet best wat er in de jaren twintig en dertig allemaal gebeurd is.

CONTRA
27-01-14, 16:43
Je weet best wat er in de jaren twintig en dertig allemaal gebeurd is.

mark wel. jy niet.

mark61
27-01-14, 17:36
Decennia voor de oprichting van Israël als staat werden dorpen en kibboetsen al aangevallen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Kfar_Etzion) door de arabieren.

Das geen haat. Dat is bestrijding van een invasie.

mark61
27-01-14, 17:39
Omdat ik Jodenhaat tegengekomen ben in die regio. Ook de vijandige Koranteksten over Joden zetten veel kwaad bloed.

Ik vind juist de PR van de Arabieren perfect geregeld. Bewijs is het fanatisme waarmee er over een kikkerlandje gediscussieerd wordt in een ander kikkerlandje aan het andere eind van de wereld. Zeker als je in ogenschouw neemt dat het feitelijk om een piepklein stukje land gaat met relatief weinig mensen. Er zijn legio problemen die vele malen groter zijn en vele malen minder aandacht krijgen. Qua afmeting van het stukje grond waar het om gaat, qua lengte van het conflict, qua slachtoffers, etc.

Jij liep daar in de dertiger jaren rond?

We've been there. Ik ga het niet voor de honderdste keer uitleggen.

Alleen de VS doet er toe. In Washington heerst AIPAC, het voert er een schrikbewind. Voorzover je van een Arabische lobby kan spreken is die volledig machteloos, invloed nul.

vitalis
27-01-14, 18:49
mark wel. jy niet.

Amin al-Hoesseini - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoesseini)

Ibrah1234
27-01-14, 18:57
Das geen haat. Dat is bestrijding van een invasie.

Natuurlijk. Het ligt uiteraard meer voor de hand dat een Jood naar China of India emigreert. Daar liggen immer hun roots en heiligdommen. :confused:

Wil je ook reverse engineering toepassen op de Arabische invasie van Noord-Afrika en een berberstaat oprichten?

De Arabieren zijn overigens ook een vreemde eend in de bijt in Israël.

De Europese ridders moesten zich in diverse veldtochten meer dan eens laten gaarkoken in hun harnassen doordat de arabieren weer eens op vakantie waren gegaan richting Joodse en christelijke heiligdommen.

Bij mijn weten hebben Joden nooit geprobeerd de dikte van de buitenmuren van Mekka te testen. Het geweld is altijd eenzijdig geweest.

Dat begon al met een mijnheer die zich Farao mocht noemen.

super ick
28-01-14, 07:48
Jij liep daar in de dertiger jaren rond?

We've been there. Ik ga het niet voor de honderdste keer uitleggen.

Alleen de VS doet er toe. In Washington heerst AIPAC, het voert er een schrikbewind. Voorzover je van een Arabische lobby kan spreken is die volledig machteloos, invloed nul.

Dat is natuurlijk geen argument. Beter gewend van jou.

Ik vind dat ik puur naar de feiten kijk.

Ik heb het niet alleen over Washington. Ik probeer het te vergelijken met andere conflicten en dan blijft dit knap op vele agenda's staan. Hoewel ik wel toe moet geven dat er veel gekkies met deze kwestie aan de haal gaan. Dolle Dries, gekke Greet, etc

Je mag wel oppassen :hihi:

knuppeltje
28-01-14, 09:15
Ik zal maar niet zeggen waar 2 prikkers me soms aan doen denken :engel:

Maar ik zie de humor er wel van in als jullie lekker bezig zijn, :hihi:

Durf het eens. :stout:

Maar zonder gekheid: ik heb het niet zo op mensen die zich die steeds met mooie praatjes aankomen maar regelmatig door de mand vallen, zoals onze super.

knuppeltje
28-01-14, 09:18
Dat hadden we toch al besloten?

http://static2.wikia.nocookie.net/__cb20110325180960/muppet/images/thumb/3/3d/TMS-Statler%26Waldorf-BalconyBox.jpg/300px-TMS-Statler%26Waldorf-BalconyBox.jpg

Haha, leuk hoor. :schreeuw:

Ibrah1234
28-01-14, 09:53
Deed mij hier aan denken:

18591

super ick
28-01-14, 10:04
Durf het eens. :stout:

Maar zonder gekheid: ik heb het niet zo op mensen die zich die steeds met mooie praatjes aankomen maar regelmatig door de mand vallen, zoals onze super.

Even zonder gekheid: ik heb het niet zo op mensen die anderen verwijten zaken over 1 kam te scheren en geen nuance te betrachten en vervolgens hetzelfde doen met mensen die een andere mening hebben.

Overigens betekend het hebben van een andere mening niet dat je door de mand valt. Heb jou al teveel betrapt op aannames rond mijn persoontje die niet kloppen.