PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechters weigeren reizen met ov



Umarvlie
27-01-14, 11:14
Maastricht - De top van de rechtbank in Limburg weigert om het gebruik van een dure dienstauto met chauffeur op te geven. Rechtbankpresident Peter Pulles en zijn collega Fred van Gulik negeren daarmee een klemmend advies van zowel de Raad voor de Rechtspraak als de ondernemingsraad van de rechtbank.

Pulles en Van Gulik wonen beiden in Gelderland en laten zich elke dag door een chauffeur naar de Limburgse rechtbank rijden. Ze hebben geen zin om te verhuizen en de trein pakken is al helemaal geen optie voor het duo. ,,Ze moeten dan twee keer overstappen en bovendien is de eerste klas-coupé van Veolia niet optimaal", legt een woordvoerster van de rechtbank uit in Dagblad De Limburger.

De dienstauto plus chauffeur kost de gemeenschap in totaal 66.500 euro per jaar. Maar volgens de woordvoerster is het nauwelijks duurder dan wanneer de twee rechters een tweede woning zouden moeten huren in de buurt van hun Limburgse werkplek. ,,Een pied-à-terre inclusief reisgeld kost op jaarbasis 18.000 euro per persoon. Maar doordat de heren onderweg in de dienstauto werken, is een pied-à-terre volgens onze berekening per persoon op jaarbasis nog maar 2000 euro goedkoper."

De Raad voor de Rechtspraak vindt het onzinargumenten. ,,Als ze niet bereid zijn offers voor deze banen te brengen, hadden ze niet moeten solliciteren”, zegt een woordvoerder in Dagblad De Limburger.

(Bron: Telegraaf)

mark61
27-01-14, 14:23
Blijkbaar mag dat. Dus dan moeten ze de regels maar veranderen.


,,Een pied-à-terre inclusief reisgeld kost op jaarbasis 18.000 euro per persoon. Maar doordat de heren onderweg in de dienstauto werken, is een pied-à-terre volgens onze berekening per persoon op jaarbasis nog maar 2000 euro goedkoper."

Weet je wat? Als je in Maastricht woont en op de fiets naar de rechtbank gaat, kan je nog veel meer thuiswerken.

Wat een idioten.

super ick
27-01-14, 15:46
Blijkbaar mag dat. Dus dan moeten ze de regels maar veranderen.



Weet je wat? Als je in Maastricht woont en op de fiets naar de rechtbank gaat, kan je nog veel meer thuiswerken.

Wat een idioten.

Zorgelijk dat dergelijke wereldvreemde mensen veel voor het zeggen hebben. Dat gaat ook op voor een bepaalde categorie politici.

mark61
27-01-14, 18:34
Zorgelijk dat dergelijke wereldvreemde mensen veel voor het zeggen hebben. Dat gaat ook op voor een bepaalde categorie politici.

Het zijn vast van die PvdA-rechters :hihi:

Karin.N
27-01-14, 19:10
Gewoon inhouden op het salaris en anders gaan ze maar de bijstand in. Daar weten ze wel raad met dit soort gasten :hihi:

Ibrah1234
27-01-14, 20:10
Gewoon inhouden op het salaris en anders gaan ze maar de bijstand in. Daar weten ze wel raad met dit soort gasten :hihi:

Die zakken vast voor de taalcursus. Onder normale omstandigheden zijn ze amper te volgen :hardlach:

super ick
27-01-14, 21:12
Het zijn vast van die PvdA-rechters :hihi:

Nee, onder rechters bevinden zich onevenredig veel D66-ers. Maar dat is ook links dus tokkies, tuig, dom, etc. Of haal ik nu twee onderbuiken door elkaar?

Karin.N
27-01-14, 22:48
Nee, onder rechters bevinden zich onevenredig veel D66-ers. Maar dat is ook links dus tokkies, tuig, dom, etc. Of haal ik nu twee onderbuiken door elkaar?

Ik zou rustig de mening van Knuppel afwachten :hardlach:

super ick
28-01-14, 08:30
Ik zou rustig de mening van Knuppel afwachten :hardlach:

Knuppel??? Nooit van gehoord.

knuppeltje
28-01-14, 10:25
Ik zou rustig de mening van Knuppel afwachten :hardlach:

Dat zou verstandig zijn. :ego:

Isch
29-01-14, 01:02
Wat een fuckers.