PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaamse vrouwen bekeren zich steeds vaker tot islam



Pagina's : [1] 2

Samir75017
08-02-14, 12:08
woensdag 22 januari 2014

http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2014/01/22/c32844c0-8351-11e3-a8f3-c50a1246dbc9_web_scale_0.0520833_0.0520833__.jpg.h 380.jpg.568.jpg

Er is een opvallende toename te merken van nieuwe moslims in ons land, merken de centra voor islambekeerlingen op. Vooral Vlaamse vrouwen bekeren zich, meldt Gazet van Antwerpen.
Nordine Taouil, imam en begeleider van nieuwe moslims voor het islamitisch centrum in Brussel, vindt de toename ‘erg opvallend’. ‘En de bekeerlingen komen nu ook uit landelijke gebieden in Vlaanderen, niet alleen meer uit de grootsteden’, luidt het.

‘Mensen komen onder meer door reizen veel vaker in contact met moslims’, zegt de imam in Gazet van Antwerpen. ‘Ook de sociale media helpen om ideeën en contacten te verspreiden. De bekeerlingen komen uit alle lagen van de Vlaamse bevolking. Het gaat om jong en oud. Er zijn wel veel meer vrouwen dan mannen.’ Vaak gaat het om vrouwen die samen zijn met een moslim.

Hoewel Taouil het over een ‘duidelijke trend’ heeft, beschikt hij niet over absolute cijfers. ‘Mensen die bij ons komen, zoeken spirituele rust, zoals mensen vroeger rust kregen door kerkbezoek.’

In Antwerpen werd onlangs ‘Sisters 4 new moslims’, een vereniging die zich richt op bekeerde Vlaamse vrouwen, opgericht. In geen tijd verzamelde de vereniging meer dan 700 leden.

Vlaamse vrouwen bekeren zich steeds vaker tot islam - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140122_00941698)

Karin.N
08-02-14, 12:28
Gelukkig dat deze vrouwen zich gewoon mogen bekeren. Vrijheid van godsdienst is een groot goed. Alleen jammer dat er "gelovigen" zijn die er dan wel weer moeite mee hebben als 1 van hen zich bekeert tot een ander geloof of stopt met geloven. Dan telt die godsdienstvrijheid opeens niet :haha:

De regel luidt dus:

Het is goed zolang jij maar bekeert tot mijn geloof! Maar zo gaat het met meer zaken in het geloof. Gelovigen kunnen heel tolerant zijn :haha:, zolang de ander maar niets doet of zegt wat de gelovige kan ontrieven.

Straks in het werkelijke leven een bijeenkomst hier in het dorp over de zondagssluiting. Zondagse rust is voor iedereen verplicht volgens de gelovige, vaccinatie mag echter niet verplicht worden, mensen hebben recht op eigen keuze, volgens dezelfde gelovige.


deze denkwijze van gelovigen hangt me steeds meer de keel uit, magoed.

Nog ff en ik ga radicaliseren :hihi:

(heb in ieder geval 10 minuten spreektijd :student:

Samir75017
08-02-14, 12:37
Gelukkig dat deze vrouwen zich gewoon mogen bekeren. Vrijheid van godsdienst is een groot goed. Alleen jammer dat er "gelovigen" zijn die er dan wel weer moeite mee hebben als 1 van hen zich bekeert tot een ander geloof of stopt met geloven. Dan telt die godsdienstvrijheid opeens niet :haha:

De regel luidt dus:

Het is goed zolang jij maar bekeert tot mijn geloof! Maar zo gaat het met meer zaken in het geloof. Gelovigen kunnen heel tolerant zijn :haha:, zolang de ander maar niets doet of zegt wat de gelovige kan ontrieven.

Straks in het werkelijke leven een bijeenkomst hier in het dorp over de zondagssluiting. Zondagse rust is voor iedereen verplicht volgens de gelovige, vaccinatie mag echter niet verplicht worden, mensen hebben recht op eigen keuze, volgens dezelfde gelovige.


deze denkwijze van gelovigen hangt me steeds meer de keel uit, magoed.

Nog ff en ik ga radicaliseren :hihi:

The smileys won't hide your frustration.

knots71karel
08-02-14, 12:38
The smileys won't hide your frustration.

:wat?!:

knots71karel
08-02-14, 12:48
Niks bijzonders omgekeerd komt het ook voor, met dit verschil daarna ben je , je leven niet zeker meer !
Veel moslims bekeren zich tot Jezus Christus. Dit is een moedige en moeilijke beslissing. In dit artikel kan je lezen hoe ex-moslims hierover denken en wat christenen doen om hen te bereiken met het evangelie. Ook lees je over Gods rol hierin.
BEKERING TOT CHRISTUS In de krant stond een artikel van ex-moslims die zich bekeerd hebben tot het christendom. Zoals veel mensen weten, is dat in veel landen niet bepaald verantwoord. Er zijn landen waar het zelfs wettelijk verboden is je te bekeren tot een andere godsdienst dan de islam. Ex-moslims kunnen er vervolgd en ter dood gebracht worden.
Het is niet alleen zo dat je kans hebt daar de regering opgepakt te worden, vergeet ook radicale moslims niet. Er zijn talloze verhalen van mensen die opgepakt en vermoord zijn of moesten vluchten voor hun eigen familie. Veel moslims die christen zijn geworden moeten dit nieuwe geloof goed verborgen houden voor hun omgeving. Het is niet altijd veilig om een Bijbel in je bezit te hebben.
EEN MAN IN WIThttp://plzcdn.com/resize/500-500/upload/94bfb164e793f0ce1797d211c807f55bcmFkaW8ud2VyZWxkYm 9sLmpwZw==.jpgIk las het verhaal van ex-moslim, die mensen aansprak en ze vroeg of ze wel eens hadden gedroomd over een man in een wit gewaad. Als ze dan nee zeiden, deed hij heel nonchalant, zei dat hij zich dat zomaar afvroeg en liep weg.
Vaak was het echter zo dat mensen ´ja´ zeiden. Dat was zijn kans. Hij legde die mensen dan uit dat die ´man in wit´ Jezus Christus was. Op die manier wist hij veel moslims tot Christus te brengen. Vaak waren die mensen dan heel blij, omdat ze op zoek waren naar de Waarheid en diepe vrede. Dit is alleen te krijgen door Christus Jezus aan te nemen als Heer en Verlosser.
God werkt in landen waar de islam de belangrijkste religie is vaak door dromen heen. Vele, vele moslims zijn door dromen tot levend geloof gekomen.
TRANS WORLD RADIO Een andere methode die gebruikt wordt en waar God krachtig doorheen beweegt is radio. Er is een organisatie, Trans World Radio, die door middel van radio zelfs mensen die hoog in bergdorpen wonen bereikt met het evangelie. Ze verspreiden transistorradio´s via een ondergronds netwerk in landen waar het verboden is te evangeliseren. Op die manier kunnen ze toch heel veel mensen bereiken met de Waarheid en de Hoop van Gods Woord.
Vele mensenlevens zijn daardoor in positieve zin veranderd. Ze hebben hoop gekregen op een beter leven en kunnen genieten van de boodschap van Gods Woord. Er worden niet alleen Bijbelstudies gegeven, maar ook lessen waar mensen in de praktijk van het leven veel aan hebben. Ook hebben ze programma´s voor speciale doelgroepen zoals vrouwen, analfabeten en kinderen. Het is prachtig werk, omdat veel mensen op die manier enorm goed geholpen worden. Het voordeel van dit werk is ook dat ze op een hele goedkope manier mensen in aanraking kunnen laten komen met het evangelie.
Bezoek de site van TransWorld Radio (http://www.transworldradio.nl/)eens, zodat je een goed beeld krijgt van dit prachtige werk. Voor slechts 30 Euro is het al mogelijk om luisteraars een radio te schenken.
WEBSITE MET GETUIGENISSEN Moedige ex-moslims in Nederland hebben een website opgezet, waarin ook hun persoonlijke getuigenis staat. Op isaruhallah.nl (http://www.isaruhallah.nl/) kun je getuigenissen van mannen en vrouwen lezen die veranderd zijn door de liefde van Christus. Iemand zegt bijvoorbeeld http://plzcdn.com/resize/500-500/upload/e8f5b62d67c6264012aa8ab2475a2a37aXNhcnVoYWxsYWgubm wuanBn.jpgdat Jezus de enige profeet is die volgens de koran in de hemel is. Dat zijn dingen die toch wel aan het denken zetten. Zeggen zij daarmee dus dat de grote profeet Mohamed niet in de hemel is? Zijn graf is gevonden. Hij is dus gestorven, maar waar zou hij dan zijn als hij niet in de hemel is? Dit is een vraag die ik niet ga beantwoorden. Iedereen mag die vraag voor zichzelf beantwoorden.
Op deze website staan ook allerlei geloofsvragen met duidelijke op de Bijbel gefundeerde antwoorden. Voorbeelden zijn vragen over gebed, maar ook over de kerkdienst, de Heilige Schrift (de Bijbel), feesten, kerken en christelijke ethiek. Deze website is dus ook voor andere mensen die geen of weinig kennis hebben van het christelijk geloof een sterke aanrader. Ik heb veel respect voor deze mensen die naar eigen zeggen uit de schaduw treden van angst en anonimiteit, die vaak het gevolg zijn van hun bekering tot Christus. Dit is voor veel moslims moeilijk, omdat ze niet geloven dat God een Zoon kan hebben en ze Jezus slechts zien als belangrijke profeet. Dat is heel wat anders dan wat de Bijbel leert.
HET MOOISTE WAT ME OVERKWAMhttp://plzcdn.com/resize/500-500/upload/45872b1f78b8a6f94fd9ac2f03c587a0Z2V0dWlnZW5pcy5tb3 NsaW1hLmpwZw==.jpgIemand zei dat veel mensen in haar omgeving weten dat ze christen is. Toch is het voor haar mogelijk om over haar geloof te praten. Ze zegt dat het leren kennen van Christus het mooiste is wat haar is overkomen en is er helemaal vol van. Dit is dus een ex-moslima. Zo zijn er nog ontelbaar veel mooie verhalen van moslims die Jezus leren kennen als hun Heer en Verlosser. Dat is iets om dankbaar voor te zijn.
Deze mensen hebben hun rust en vrede bij Jezus gevonden en weten dat hun eindbestemming de hemel is. Ik hoop en bid dat er veel mensen deze beslissing ook zullen nemen, zowel moslims als niet-moslims. Want…Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven. Je hebt Hem nodig om de hemel je thuis te maken. Neem Hem dus aan. Hij houdt van je.

:tik:

(leen)
08-02-14, 12:52
Circa 500 stuks in België,
Antropologe volgt drie jaar lang islam-bekeerlingen | Nieuws (http://nieuws.kuleuven.be/node/10971)

Ergens verwacht ik dat er meer uittreden dan instromen maar de uittreders houden wijselijk hun mond over hun nieuwe leven.

knots71karel
08-02-14, 13:08
Circa 500 stuks in België,
Antropologe volgt drie jaar lang islam-bekeerlingen | Nieuws (http://nieuws.kuleuven.be/node/10971)

Ergens verwacht ik dat er meer uittreden dan instromen maar de uittreders houden wijselijk hun mond over hun nieuwe leven.

JA dat klopt ik ken toevallig een Moslima die omgaat met een Nederlandse vriend , zelfs dat kan al levensgevaarlijk zijn! tenzij HIJ zich ff bekeerd tot de Islam !

Eke
08-02-14, 14:41
The smileys won't hide your frustration.

Samir, dat je frustratie opmerkt : pleit voor jou. Maar ik vraag me af : WAT precies begrijp je van Karin's frustratie ?

super ick
08-02-14, 14:55
Ik zie veel meer Marokkanen en Turken in het uitgaansleven met een biertje voor hun neus die nooit meer een moskee van binnen zien. Hoewel ze zichzelf wel moslim noemen.

Samir75017
08-02-14, 14:57
Vlaamse vrouwen bekeren zich steeds vaker tot islam

http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2014/01/22/c32844c0-8351-11e3-a8f3-c50a1246dbc9_web_scale_0.0520833_0.0520833__.jpg.h 380.jpg.568.jpg

Er is een opvallende toename te merken van nieuwe moslims in ons land, merken de centra voor islambekeerlingen op. Vooral Vlaamse vrouwen bekeren zich, meldt Gazet van Antwerpen.
Nordine Taouil, imam en begeleider van nieuwe moslims voor het islamitisch centrum in Brussel, vindt de toename ‘erg opvallend’. ‘En de bekeerlingen komen nu ook uit landelijke gebieden in Vlaanderen, niet alleen meer uit de grootsteden’, luidt het.

‘Mensen komen onder meer door reizen veel vaker in contact met moslims’, zegt de imam in Gazet van Antwerpen. ‘Ook de sociale media helpen om ideeën en contacten te verspreiden. De bekeerlingen komen uit alle lagen van de Vlaamse bevolking. Het gaat om jong en oud. Er zijn wel veel meer vrouwen dan mannen.’ Vaak gaat het om vrouwen die samen zijn met een moslim.

Hoewel Taouil het over een ‘duidelijke trend’ heeft, beschikt hij niet over absolute cijfers. ‘Mensen die bij ons komen, zoeken spirituele rust, zoals mensen vroeger rust kregen door kerkbezoek.’

In Antwerpen werd onlangs ‘Sisters 4 new moslims’, een vereniging die zich richt op bekeerde Vlaamse vrouwen, opgericht. In geen tijd verzamelde de vereniging meer dan 700 leden.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140122_00941698

Karin.N
08-02-14, 14:59
The smileys won't hide your frustration.


Waarom zou het mij boeien wanneer vrouwen zich bekeren tot een geloof. Het is voor jou kennelijk onmogelijk om de keuze van andersdenkenden te respecteren, tenminste dat laat je hier op PB zien. Maar er zijn echt wel mensen op deze aardbol die anderen wel de vrijheid laten om hun eigen keuzes te maken.

Vrijheid vind ik een groot goed, mijn vrijheid, maar ook de vrijheid van anderen. Ik heb pas een probleem wanneer anderen meer vrijheid eisen door anderen hun leefregels op te willen leggen.

Ik heb daarom ook geen enkele moeite met gelovigen. Ik heb er pas moeite mee wanneer die gelovigen menen dat zij op grond van hun godsdienst anderen hun leefregels kunnen opleggen.

Maar nogmaals dat is iets wat jij nooit zal kunnen begrijpen, domweg omdat je anderen geen vrijheid gunt en daarom ook niet snapt dat er gelukkig nog genoeg mensen zijn die anderen wel hun vrijheid gunnen.

Samir75017
08-02-14, 15:07
Waarom zou het mij boeien wanneer vrouwen zich bekeren tot een geloof. Het is voor jou kennelijk onmogelijk om de keuze van andersdenkenden te respecteren, tenminste dat laat je hier op PB zien. Maar er zijn echt wel mensen op deze aardbol die anderen wel de vrijheid laten om hun eigen keuzes te maken.

Vrijheid vind ik een groot goed, mijn vrijheid, maar ook de vrijheid van anderen. Ik heb pas een probleem wanneer anderen meer vrijheid eisen door anderen hun leefregels op te willen leggen.

Ik heb daarom ook geen enkele moeite met gelovigen. Ik heb er pas moeite mee wanneer die gelovigen menen dat zij op grond van hun godsdienst anderen hun leefregels kunnen opleggen.

Maar nogmaals dat is iets wat jij nooit zal kunnen begrijpen, domweg omdat je anderen geen vrijheid gunt en daarom ook niet snapt dat er gelukkig nog genoeg mensen zijn die anderen wel hun vrijheid gunnen.

Ga koken.

Karin.N
08-02-14, 15:08
Samir, dat je frustratie opmerkt : pleit voor jou. Maar ik vraag me af : WAT precies begrijp je van Karin's frustratie ?

Waarom zou ik gefrusteerd moeten zijn als vrouwen zich bekeren? Wanneer zij gelukkig zijn met hun keuze, dan is dat toch prima.

Het wordt anders wanneer mensen menen dat zij op basis van hun religie anderen hun leefregels kunnen gaan opleggen.
Net hier in het dorp de volgende stelling:

geen supermarkt open op zondag vanwege de zondagsrust. De gelovige heeft last van het autoverkeer wat tussen 13.00 en 16.00 uur langsrijdt om naar de super te gaan.

Ik woon bijv. vlakbij de kerk. Toen ik aanvoerde dat er op zondag bij mij voor de deur ook aardig wat verkeer langskomt wat eerst naar de kerk rijdt, dan terug naar huis en 's middags nogmaals 2 keer langs komt, werd er gezegd door de gelovigen dat ik niet kon verwachten dat de mensen op zondag hun auto niet gebruikten.

Waarop ik antwoordde dat ik dat niet verwachtte, maar dat ik het wel beetje tegenstrijdig vindt dat autoverkeer voor de super hinderlijk is voor de gelovige, maar het autoverkeer van de gelovige voor de kerkbezoeken niet hinderlijk is.

Daar ligt bijvoorbeeld wel mijn frustratie, niet bij iemands keuze om zich te bekeren.

Samir75017
08-02-14, 15:08
Back to the subject please.

Samir75017
08-02-14, 15:09
woensdag 22 januari 2014

http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2014/01/22/c32844c0-8351-11e3-a8f3-c50a1246dbc9_web_scale_0.0520833_0.0520833__.jpg.h 380.jpg.568.jpg

Er is een opvallende toename te merken van nieuwe moslims in ons land, merken de centra voor islambekeerlingen op. Vooral Vlaamse vrouwen bekeren zich, meldt Gazet van Antwerpen.
Nordine Taouil, imam en begeleider van nieuwe moslims voor het islamitisch centrum in Brussel, vindt de toename ‘erg opvallend’. ‘En de bekeerlingen komen nu ook uit landelijke gebieden in Vlaanderen, niet alleen meer uit de grootsteden’, luidt het.

‘Mensen komen onder meer door reizen veel vaker in contact met moslims’, zegt de imam in Gazet van Antwerpen. ‘Ook de sociale media helpen om ideeën en contacten te verspreiden. De bekeerlingen komen uit alle lagen van de Vlaamse bevolking. Het gaat om jong en oud. Er zijn wel veel meer vrouwen dan mannen.’ Vaak gaat het om vrouwen die samen zijn met een moslim.

Hoewel Taouil het over een ‘duidelijke trend’ heeft, beschikt hij niet over absolute cijfers. ‘Mensen die bij ons komen, zoeken spirituele rust, zoals mensen vroeger rust kregen door kerkbezoek.’

In Antwerpen werd onlangs ‘Sisters 4 new moslims’, een vereniging die zich richt op bekeerde Vlaamse vrouwen, opgericht. In geen tijd verzamelde de vereniging meer dan 700 leden.

Vlaamse vrouwen bekeren zich steeds vaker tot islam - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140122_00941698)

Karin.N
08-02-14, 15:10
Ga koken.

Nee hoor, ik ga iets heel anders doen :haha:

Karin.N
08-02-14, 15:11
Back to the subject please.

Jij begint over koken? Wou je recepten uitwisselen :hihi:

vitalis
08-02-14, 15:15
Waarom zou ik gefrusteerd moeten zijn als vrouwen zich bekeren? Wanneer zij gelukkig zijn met hun keuze, dan is dat toch prima.

Het wordt anders wanneer mensen menen dat zij op basis van hun religie anderen hun leefregels kunnen gaan opleggen.
Net hier in het dorp de volgende stelling:

geen supermarkt open op zondag vanwege de zondagsrust. De gelovige heeft last van het autoverkeer wat tussen 13.00 en 16.00 uur langsrijdt om naar de super te gaan.

Ik woon bijv. vlakbij de kerk. Toen ik aanvoerde dat er op zondag bij mij voor de deur ook aardig wat verkeer langskomt wat eerst naar de kerk rijdt, dan terug naar huis en 's middags nogmaals 2 keer langs komt, werd er gezegd door de gelovigen dat ik niet kon verwachten dat de mensen op zondag hun auto niet gebruikten.

Waarop ik antwoordde dat ik dat niet verwachtte, maar dat ik het wel beetje tegenstrijdig vindt dat autoverkeer voor de super hinderlijk is voor de gelovige, maar het autoverkeer van de gelovige voor de kerkbezoeken niet hinderlijk is.

Daar ligt bijvoorbeeld wel mijn frustratie, niet bij iemands keuze om zich te bekeren.

Niet handig om je door zoiets te laten frustreren.

Karin.N
08-02-14, 15:16
Circa 500 stuks in België,
Antropologe volgt drie jaar lang islam-bekeerlingen | Nieuws (http://nieuws.kuleuven.be/node/10971)

Ergens verwacht ik dat er meer uittreden dan instromen maar de uittreders houden wijselijk hun mond over hun nieuwe leven.

Ken er ook genoeg die niet meer geloven, maar voor hun ouders dat zgn nog wel doen. Kan me ergens wel voorstellen dat je voor zo'n tussenoplossing kiest. Het houdt de familiebijeenkomsten gezelliger.

Karin.N
08-02-14, 15:20
Niet handig om je door zoiets te laten frustreren.


Dat is jouw mening.

Samir75017
08-02-14, 15:23
Conversions to Islam : one of the benefits of multiculturalism.

vitalis
08-02-14, 15:35
Dat is jouw mening.

Geen mening maar een advies.

super ick
08-02-14, 16:51
Back to the subject please.

Dat kan je, na 'ga koken' niet meer eisen, oliebol.

super ick
08-02-14, 16:54
Ga koken.

Ik plaats van 'ga koken' daag ik jou uit de post van Karin, alinea voor alinea, inhoudelijk te weerleggen. Gewoon jou eerlijke mening. Of durf je niet? Komen we er dan achter dat jij de nazivariant van de islam aanhangt; alles wat geen islam is, is bij voorbaat minderwaardig.

vitalis
08-02-14, 16:59
Conversions to Islam : one of the benefits of multiculturalism.

Het werkt twee kanten op...

EINDTIJDNIEUWS: Jihadistische Moslim wordt Christen (http://eindtijdnieuws.blogspot.nl/2012/03/jihadistische-moslim-wordt-christen.html)

Samir75017
08-02-14, 17:12
Study indicates more Britons are converting to Islam: report

http://images.alarabiya.net/e6/6c/640x392_71868_186544.jpg
Yousef Islam, a former rock star who was known as Cat Stevens, is one of the most famed British personalities that converted to the religion of Islam. (File Photo)

A new study found that the number of Britons converting to Islam is growing, a London-based newspaper reported on Tuesday.

The Independent newspaper said that the estimated number of British converts has always been difficult to count because “census data does not differentiate between a religious person that has adopted a new faith or was born into it.”

According to a new study by the inter-faith think tank Faith Matters, the real figure could be as high as 100,000, with as many as 5,000 new conversions nationwide each year. Previous estimates have placed the number of Muslim converts in the UK at between 14,000 and 25,000.

The study used data from the Scottish 2001 census, the only survey to ask respondents what their religion was at birth as well as at the time of the survey; researchers broke down what proportion of Muslim converts there were by ethnicity and then extrapolated the figures for Britain as a whole, the newspaper said. In all they estimated that there were 60,699 converts living in Britain in 2001.

The researchers polled mosques in London to try to calculate how many conversions take place a year. The results gave a figure of 1,400 conversions in the capital in the past 12 months, which, when extrapolated nationwide, would mean approximately 5,200 people converting to Islam every year.

Meanwhile, the figures are comparable with studies in Germany and France, which found that there were around 4,000 conversions a year in each country.

“This report is the best intellectual ‘guestimate’ using census numbers, local authority data and polling from mosques,” Fiyaz Mughal, director of Faith Matters, told the newspaper.

“Either way, few people doubt that the number adopting Islam in the UK has risen dramatically in the past 10 years.”

Asked why people were converting in such large numbers, he replied: “I think there is definitely a relationship between conversions being on the increase and the prominence of Islam in the public domain. People are interested in finding out what Islam is all about, and when they do that they go in different directions. Most shrug their shoulders and return to their lives, but some will inevitably end up liking what they discover and will convert.”

http://english.alarabiya.net/articles/2012/01/05/186544.html

Samir75017
08-02-14, 17:45
Jij begint over koken? Wou je recepten uitwisselen :hihi:

Hum, well, sorry but exchanging Moroccan gastronomy recipes in return of Dutch ones (is there a Dutch gastronomy ?) is like trading gold for toilet paper.

[end offtopic]

Karin.N
08-02-14, 18:06
Hum, well, sorry but exchanging Moroccan gastronomy recipes in return of Dutch ones (is there a Dutch gastronomy ?) is like trading gold for toilet paper.

[end offtopic]

Wat wil je nu bereiken met deze post? Laten zien wat voor onopgevoede vlegel je bent?

:vreemd:

Samir75017
08-02-14, 18:28
Wat wil je nu bereiken met deze post? Laten zien wat voor onopgevoede vlegel je bent?

:vreemd:

Stop diverting the threads. Try and stick to the subject.

This is not a hairdressing salon.

Thank you.

Karin.N
08-02-14, 18:34
Stop diverting the threads. Try and stick to the subject.

This is not a hairdressing salon.

Thank you.


http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-59338.gif (http://www.animaatjes.nl/smileys/)

knots71karel
08-02-14, 18:50
Ga koken.

Dat doe je zelf al !
Maar dan van ingehouden woedde !
:rolleyes:

Eke
08-02-14, 21:26
Daar ligt bijvoorbeeld wel mijn frustratie, niet bij iemands keuze om zich te bekeren.

:) Karin, jouw frustatie heb ik goed begrepen. Je vraagt ook respekt en ruimte voor jouw levensovertuiging.

Ik vraag me alleen af of Samir dat ook in de gaten heeft. Vandaar mijn vraag aan hem...


Soms...moeten mensen een tijdje nadenken over iets. Dat geeft niet. Als het kwartje maar valt een gegeven moment. En ik hoef het niet eens te weten :)

super ick
08-02-14, 22:29
:) Karin, jouw frustatie heb ik goed begrepen. Je vraagt ook respekt en ruimte voor jouw levensovertuiging.
)

Volgens mij heeft Karin helemaal geen extra ruimte nodig. Met de nadruk op extra. Daar gaat het haar om.

(leen)
09-02-14, 02:56
Goede ruil,
Cat stevens versus; Knappe Moslim Vrouwen Stappen Massaal Over Op Christendom. Ex-Moslim Hanife Geeft Uitleg - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nq6BOfREBz8)

Juffrouw_Saartje
09-02-14, 08:16
Bij deze video vraag ik me sterk af of zij überhaupt wel ooit moslim was. De manier waarop ze mozlim uitspreekt en beweert Jezus vzmh nu pas te kennen, dat doet mij ernstig twijfelen, of ze de koran wel heeft gelezen. Ze heeft het over vergevingsgezindheid, die ze in de islam niet terug vind, terwijl iedere soerah behalve at tauwbah, begint met Bismillah Arrahman Arrahiem in de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, en Allah de Meest Perfecte Eigenschappen en Namen heeft zoals:

As Salaam - de Vrede
Al Ghaffaar - de Oneindige Vergever van de zonden
Al Ghafoer - de Vergevingsgezinde
Al Wadoed - de Liefhebbende
At Tawwaab - de Berouwaanvaardende
Al Afoew -de Schenker van Vergiffenis

De rest van de video is meer op emoties en sentiment gebaseerd, een trauma van een scheiding en een gebroken gezin, dan op theologische analyses. Zo zie je ook bij de plaatser van deze video:

De moslim landen hebben niets dan armoede gekregen van het valse Geloof Van Islam. Het geloof dat mij geblind heeft en Zo slecht is geweest voor de Economie in mijn Geboorteland Marokko in Azilal. Geen een Nobel prijs is door de Moslims geproduceerd. Alleen een paar landen waar Olie te vinden is kunnen er nog overleven. Als de olie op is is het spel gespeeld. Saudi-Arabië zal armer en armer worden. De Kern van de moslim wereld zal opgaan in stof.

Als deze youtube plaatser (marokkaanseChristen) materialisme, rijkdom (of technologie) als 'teken' ziet, en op basis van die gegevens van religie wisselt, vind ik dat behoorlijk sneu en heeft hij van het christendom geen sikkepit begrepen, volgens welke Satan in de woestijn aan Jezus vzmh de macht over alle koninkrijken ter wereld aanbood, en Jezus vzmh dit afsloeg.

Karin.N
09-02-14, 08:42
:) Karin, jouw frustatie heb ik goed begrepen. Je vraagt ook respekt en ruimte voor jouw levensovertuiging.

Ik vraag me alleen af of Samir dat ook in de gaten heeft. Vandaar mijn vraag aan hem...


Soms...moeten mensen een tijdje nadenken over iets. Dat geeft niet. Als het kwartje maar valt een gegeven moment. En ik hoef het niet eens te weten :)


Het gaat mij om de tegenstrijdigheid bijvoorbeeld:

Autoverkeer voor de supermarkt op zondag is hinderlijk voor de gelovige, belemmert de zondagsrust. Liever geen autoverkeer op zondag.

Als ik dan aanvoer dat 's morgen en 's middags/'s avonds de gelovigen massaal met de auto naar de kerk gaan (heb ik geen moeite mee hoor), en dat de gelovigen dan kennelijk even geen moeite hebben met autoverkeer op zondag, dan heet het dat ik gelovigen hun recht op vervoer tracht te ontzeggen :hihi: Waar ik moeite mee heb is die tegenstrijdigheid, magoed dan valt al snel het woord intolerant, want dat ben ik op dat moment dan blijkbaar :vreemd:

vitalis
09-02-14, 09:24
Bij deze video vraag ik me sterk af of zij überhaupt wel ooit moslim was. De manier waarop ze mozlim uitspreekt en beweert Jezus vzmh nu pas te kennen, dat doet mij ernstig twijfelen, of ze de koran wel heeft gelezen. Ze heeft het over vergevingsgezindheid, die ze in de islam niet terug vind, terwijl iedere soerah behalve at tauwbah, begint met Bismillah Arrahman Arrahiem in de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, en Allah de Meest Perfecte Eigenschappen en Namen heeft zoals:

As Salaam - de Vrede
Al Ghaffaar - de Oneindige Vergever van de zonden
Al Ghafoer - de Vergevingsgezinde
Al Wadoed - de Liefhebbende
At Tawwaab - de Berouwaanvaardende
Al Afoew -de Schenker van Vergiffenis

De rest van de video is meer op emoties en sentiment gebaseerd, een trauma van een scheiding en een gebroken gezin, dan op theologische analyses. Zo zie je ook bij de plaatser van deze video:

De moslim landen hebben niets dan armoede gekregen van het valse Geloof Van Islam. Het geloof dat mij geblind heeft en Zo slecht is geweest voor de Economie in mijn Geboorteland Marokko in Azilal. Geen een Nobel prijs is door de Moslims geproduceerd. Alleen een paar landen waar Olie te vinden is kunnen er nog overleven. Als de olie op is is het spel gespeeld. Saudi-Arabië zal armer en armer worden. De Kern van de moslim wereld zal opgaan in stof.

Als deze youtube plaatser (marokkaanseChristen) materialisme, rijkdom (of technologie) als 'teken' ziet, en op basis van die gegevens van religie wisselt, vind ik dat behoorlijk sneu en heeft hij van het christendom geen sikkepit begrepen, volgens welke Satan in de woestijn aan Jezus vzmh de macht over alle koninkrijken ter wereld aanbood, en Jezus vzmh dit afsloeg.

Dat is niet zo raar, want in de koran is heel weinig te vinden over Jezus.

Bar
09-02-14, 09:58
Conversions to Islam : one of the benefits of multiculturalism.
Ik zou de dag niet prijzen voor het avond is.
De verwesterde moslim zou wel eens de ondergang kunnen worden van de dogmatische oriëntaalse islam. Tot mijn grote genoegen, mag ik wel zeggen.

Samir75017
09-02-14, 10:34
Ik zou de dag niet prijzen voor het avond is.


The vast majority of Europeans were ignorant about Islam until Moroccans, Turks and other Muslims settled in Europe.

So, as a Muslim, I do think multiculturalism is beneficial.

Coming across European converts 70 years ago was unthinkable. Nowadays, it's 'normal'.

Samir75017
09-02-14, 10:44
Arnoud van Doorn (@ArnoudvDoorn)

Ik ging mee met PVV zonder kennis van de Islam.

'Mijn interesse in de islam begon vrij kort nadat ik uit de partij ben gestapt. Ik ging mij verdiepen in islam, heb veel gelezen, waaronder de Koran, heb veel met moslims gepraat en bezocht de moskee.' Dit was voor hem een openbaring. 'De islam is een vredelievende en wijze religie, de religie geeft heel veel structuur en duidelijkheid en heeft op iedere levensvraag een antwoord.'

Van Doorn was katholiek en is misdienaar geweest. De kerk begon steeds verder van hem af te staan. 'Het heeft geen swung, geen energie. Als je op zondag naar de kerk gaat, is deze leeg, op een paar oude mensen links achterin na. Als je op vrijdag in de moskee in Den Haag komt, zit deze bomvol, met gezinnen, met jongeren. Soms is het zo druk dat je zelfs op de gang moet zitten.'

Volgens Van Doorn wint de islam rap aan terrein in Nederland. 'Ik zie dat steeds meer mensen zich bekeren. Hier hoeven we niet bang voor te zijn.' Van Doorn wil een verbindende factor zijn tussen mensen die een negatieve houding hebben tegenover de islam, en de moslimbevolking in Nederland. 'Ik wil een ander beeld neerzetten van de islam dan nu wordt neergezet in de media. Ik wil mensen de boodschap meegeven: Verdiep je in de islam en je ziet dat het staat voor heel veel goede dingen.'

Bekeerde Van Doorn: 'Ik ging mee met PVV zonder kennis van de islam' - PVV - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11018/PVV/article/detail/3488785/2013/08/08/Bekeerde-Van-Doorn-Ik-ging-mee-met-PVV-zonder-kennis-van-de-islam.dhtml)

Juffrouw_Saartje
09-02-14, 10:54
Dat is niet zo raar, want in de koran is heel weinig te vinden over Jezus.

The Christian does not know that in the Holy Quran Jesus (pbuh) is mentioned by name five times (5x) more than the number of times the prophet of Islam is mentioned in the Book of God. To be exact - twenty five time as against five. For example:


"..WE GAVE JESUS THE SON OF MARY CLEAR SIGNS AND STRENGTHENED HIM WITH THE HOLY SPIRIT"

HOLY QURAN 2:87

"..O MARY! GOD GIVETH THEE GLAD TIDINGS OF A WORD FROM HIM: HIS NAME WILL BE CHRIST JESUS, THE SON OF MARY.."

HOLY QURAN 3:45

"..CHRIST JESUS THE SON OF MARY WAS (NO MORE THAN) AN APOSTLE OF GOD.."

HOLY QURAN 4:171

"..AND IN THEIR (the previous Prophets') FOOTSTEPS WE SENT JESUS THE SON OF MARY.."

HOLY QURAN 5:49

"AND ZAKARIYA AND JOHN, AND JESUS AND ELIAS: ALL IN THE RANKS OF THE RIGHTEOUS:"

HOLY QURAN 6:85

Tevens worden de discipelen (hawariyoen) van Jezus vzmh in de koran vermeld:

3:52 And when Jesus became aware of their refusal to acknowledge the truth, he asked: "Who will be my helpers in God's cause?" The white-garbed ones replied: "We shall be [thy] helpers [in the cause] of God! We believe in God: and bear thou witness that we have surrendered ourselves unto Him!

Verder is Maria (Maryam) de enige vrouw bij naam genoemd in de koran, wordt zij vaker genoemd dan in het nieuwe testament, en is er zelfs een vers uit de koran genaamd soerah Maryam.

Karin.N
09-02-14, 10:56
The vast majority of Europeans were ignorant about Islam until Moroccans, Turks and other Muslims settled in Europe.

So, as a Muslim, I do think multiculturalism is beneficial.

Coming across European converts 70 years ago was unthinkable. Nowadays, it's 'normal'.

70 jaar geleden heerste er een groot taboe op oa scheiding, sexuele relaties voor het huwelijk, samenwonen, alleenstaande moeders, homosexualiteit etc. Kerkbezoek 70 jaar geleden en nu, is een heel groot verschil. 70 jaar geleden was het woord van de pastoor wet, tegenwoordig niet meer.


Dus wat is nu je punt?

Hoe denk je dat het over nog eens 70 jaar zal zijn?Ik vermoed dat het aantal moslims dat verandert net zo groot is als het aantal nederlanders dat in 70 jaar is veranderd. Afvalligheid, ongehuwd samenwonen, alleenstaand moederschap, homosexualiteit etc zal ook onder de moslims op veel grotere schaal gaan voorkomen. Je ziet nu al de contouren. Afvalligheid neemt toe, bewust niet praktizeren ook, voor een niet islamitische partner kiezen, kiezen voor homosexualiteit, ongehuwd samenwonen etc

En daar schuilt nu net het probleem. Het niet kunnen handelen dat de "geloofsgenoot" andere keuzes durft te maken. Nu nog gebeurt dit alles met veel tamtam, net als de jaren 60 en 70 dat ook hier waren en daarna wordt het steeds normaler.

Hebben we over 70 jaar vast ergens een dorp zoals Urk en Staphorst, waar de "laatste moslim" zich probeert staande te houden.

Dus eigenlijk zien we hier de intreding van de veranderde normen en waarden die de andere religies hier al hebben meegemaakt en wat islam de komende jaren hier gaat beleven. Mensen weken zich los en dan de mensen die halsstarrig willen vasthouden aan de bestaande tradities. De geschiedenis leert dat verandering niet is tegen te houden.

Wat we ook zien is dat de extreme antwoorden uit de jaren 60 en 70 als reactie op de extremen die geen verandering wensten, inmiddels ook genormaliseerd zijn. Zo is het straks met moslims ook. Waarschijnlijk wel aan de Ramadan doen, maar huwelijkspartner of hoofddoek, ach dat doet er dan niet meer toe. Dan vinden we dat verschijnsel in een dorp als Urk terug.

vitalis
09-02-14, 11:01
The Christian does not know that in the Holy Quran Jesus (pbuh) is mentioned by name five times (5x) more than the number of times the prophet of Islam is mentioned in the Book of God. To be exact - twenty five time as against five. For example:
"..WE GAVE JESUS THE SON OF MARY CLEAR SIGNS AND STRENGTHENED HIM WITH THE HOLY SPIRIT"

HOLY QURAN 2:87
"..O MARY! GOD GIVETH THEE GLAD TIDINGS OF A WORD FROM HIM: HIS NAME WILL BE CHRIST JESUS, THE SON OF MARY.."

HOLY QURAN 3:45
"..CHRIST JESUS THE SON OF MARY WAS (NO MORE THAN) AN APOSTLE OF GOD.."

HOLY QURAN 4:171
"..AND IN THEIR (the previous Prophets') FOOTSTEPS WE SENT JESUS THE SON OF MARY.."

HOLY QURAN 5:49
"AND ZAKARIYA AND JOHN, AND JESUS AND ELIAS: ALL IN THE RANKS OF THE RIGHTEOUS:"

HOLY QURAN 6:85

Tevens worden de discipelen (hawariyoen) van Jezus vzmh in de koran vermeld:

3:52 And when Jesus became aware of their refusal to acknowledge the truth, he asked: "Who will be my helpers in God's cause?" The white-garbed ones replied: "We shall be [thy] helpers [in the cause] of God! We believe in God: and bear thou witness that we have surrendered ourselves unto Him!

Verder is Maria (Maryam) de enige vrouw bij naam genoemd in de koran, wordt zij vaker genoemd dan in het nieuwe testament, en is er zelfs een vers uit de koran genaamd soerah Maryam.

Is dat alles wat er in staat over Jezus?
En wat we weten over Maria weten we uit de Bijbel, niet uit de koran.

Samir75017
09-02-14, 11:04
Dus wat is nu je punt?



Would there be so many Muslim converts in Europe today if societies were demographically homogeneous and not multicultural ?

vitalis
09-02-14, 11:12
Would there be so many Muslim converts in Europe today if societies were demographically homogeneous and not multicultural ?

Ik denk dat het aantal bekeerlingen wel mee valt. De wens is bij jou de vader van de gedachte.

Karin.N
09-02-14, 11:18
Would there be so many Muslim converts in Europe today if societies were demographically homogeneous and not multicultural ?


Er zijn ook nog steeds mensen die zich laten dopen, dat zegt dus niets. Er zullen altijd mensen zijn die zich bekeren tot een ander geloof. Tis alleen jammer dat islam een geloof is dat bekeerlingen verwelkomt, maar tegelijkertijd afvalligheid verbiedt. Dus dat maakt dat er moslims zijn die het niet meer zijn, maar voor de buitenwereld doen alsof. Net zo als vroeger de homo, netjes trouwde en ondertussen toch z'n gevoelens had. Maar wees gerust, dat gaat allemaal veranderen. En deze veranderingen hebben hun tijd nodig, maar ze zijn niet tegen te houden :D:.

Samir75017
09-02-14, 11:30
Maar wees gerust, dat gaat allemaal veranderen.

How do you know that ?

Samir75017
09-02-14, 11:38
Ik denk dat het aantal bekeerlingen wel mee valt. De wens is bij jou de vader van de gedachte.

That's very unusual in 'Christian' countries to see empty churches and packed mosques.

Societies change.

Karin.N
09-02-14, 12:51
How do you know that ?

Staat allemaal in mijn vorige posts, die je niet beantwoord. Want je kiest ervoor er niet inhoudelijk op in te gaan. Dat is jouw keuze.

Samir75017
09-02-14, 12:58
Staat allemaal in mijn vorige posts, die je niet beantwoord. Want je kiest ervoor er niet inhoudelijk op in te gaan. Dat is jouw keuze.


'beantwoordt' you mean.

No, that's no answer to my question. How can you predict what's going to happen in the future ?

You can't. So, you're making assumptions. Assumptions are neither arguments, nor facts.

FYI, I answer to relevant comments. Always.

Samir75017
09-02-14, 13:06
Doen ze voor Marokkaanse mannen zo denken die dames dat de Marokkaanse mannen bij hun blijven!!

Assumptions.

(leen)
09-02-14, 13:26
Bij deze video vraag ik me sterk af of zij überhaupt wel ooit moslim was. De manier waarop ze mozlim uitspreekt en beweert Jezus vzmh nu pas te kennen, dat doet mij ernstig twijfelen, of ze de koran wel heeft gelezen. Ze heeft het over vergevingsgezindheid, die ze in de islam niet terug vind, terwijl iedere soerah behalve at tauwbah, begint met Bismillah Arrahman Arrahiem in de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, en Allah de Meest Perfecte Eigenschappen en Namen heeft zoals:

As Salaam - de Vrede
Al Ghaffaar - de Oneindige Vergever van de zonden
Al Ghafoer - de Vergevingsgezinde
Al Wadoed - de Liefhebbende
At Tawwaab - de Berouwaanvaardende
Al Afoew -de Schenker van Vergiffenis

De rest van de video is meer op emoties en sentiment gebaseerd, een trauma van een scheiding en een gebroken gezin, dan op theologische analyses. Zo zie je ook bij de plaatser van deze video:

De moslim landen hebben niets dan armoede gekregen van het valse Geloof Van Islam. Het geloof dat mij geblind heeft en Zo slecht is geweest voor de Economie in mijn Geboorteland Marokko in Azilal. Geen een Nobel prijs is door de Moslims geproduceerd. Alleen een paar landen waar Olie te vinden is kunnen er nog overleven. Als de olie op is is het spel gespeeld. Saudi-Arabië zal armer en armer worden. De Kern van de moslim wereld zal opgaan in stof.

Als deze youtube plaatser (marokkaanseChristen) materialisme, rijkdom (of technologie) als 'teken' ziet, en op basis van die gegevens van religie wisselt, vind ik dat behoorlijk sneu en heeft hij van het christendom geen sikkepit begrepen, volgens welke Satan in de woestijn aan Jezus vzmh de macht over alle koninkrijken ter wereld aanbood, en Jezus vzmh dit afsloeg.

De zeer geroemde vergevingsgezindheid is in de praktijk maar erg weinig van te merken,
Mag dan beschreven staan maar de toepassing is verrekte weinig gepraktizeerd.
Als de dame gewoon om zich geen gekeken heeft zijn haar gevoelens meer dan normaal.

vitalis
09-02-14, 13:31
Assumptions.

Daar rust dit hele topic op...

Karin.N
09-02-14, 14:20
'beantwoordt' you mean.

No, that's no answer to my question. How can you predict what's going to happen in the future ?

You can't. So, you're making assumptions. Assumptions are neither arguments, nor facts.

FYI, I answer to relevant comments. Always.

Geloven in het bestaan van een god is ook een assumption, :hihi:

Samir75017
09-02-14, 14:51
Geloven in het bestaan van een god is ook een assumption, :hihi:

That's the reason why we use the word religious 'BELIEF'. Which is more humble than the atheist's 'CERTAINTY'. Do you understand the difference ?

But you have not answered my question about Islam's future. How can you predict what's going to happen in the future ? On what do you base your predictions ?

Karin.N
09-02-14, 15:13
That's the reason why we use the word religious 'BELIEF'. Which is more humble than the atheist's 'CERTAINTY'. Do you understand the difference ?

But you have not answered my question about Islam's future. How can you predict what's going to happen in the future ? On what do you base your predictions ?


70 jaar geleden heerste er een groot taboe op oa scheiding, sexuele relaties voor het huwelijk, samenwonen, alleenstaande moeders, homosexualiteit etc. Kerkbezoek 70 jaar geleden en nu, is een heel groot verschil. 70 jaar geleden was het woord van de pastoor wet, tegenwoordig niet meer.


Dus wat is nu je punt?

Hoe denk je dat het over nog eens 70 jaar zal zijn?Ik vermoed dat het aantal moslims dat verandert net zo groot is als het aantal nederlanders dat in 70 jaar is veranderd. Afvalligheid, ongehuwd samenwonen, alleenstaand moederschap, homosexualiteit etc zal ook onder de moslims op veel grotere schaal gaan voorkomen. Je ziet nu al de contouren. Afvalligheid neemt toe, bewust niet praktizeren ook, voor een niet islamitische partner kiezen, kiezen voor homosexualiteit, ongehuwd samenwonen etc

En daar schuilt nu net het probleem. Het niet kunnen handelen dat de "geloofsgenoot" andere keuzes durft te maken. Nu nog gebeurt dit alles met veel tamtam, net als de jaren 60 en 70 dat ook hier waren en daarna wordt het steeds normaler.

Hebben we over 70 jaar vast ergens een dorp zoals Urk en Staphorst, waar de "laatste moslim" zich probeert staande te houden.

Dus eigenlijk zien we hier de intreding van de veranderde normen en waarden die de andere religies hier al hebben meegemaakt en wat islam de komende jaren hier gaat beleven. Mensen weken zich los en dan de mensen die halsstarrig willen vasthouden aan de bestaande tradities. De geschiedenis leert dat verandering niet is tegen te houden.

Wat we ook zien is dat de extreme antwoorden uit de jaren 60 en 70 als reactie op de extremen die geen verandering wensten, inmiddels ook genormaliseerd zijn. Zo is het straks met moslims ook. Waarschijnlijk wel aan de Ramadan doen, maar huwelijkspartner of hoofddoek, ach dat doet er dan niet meer toe. Dan vinden we dat verschijnsel in een dorp als Urk terug.


Er zijn ook nog steeds mensen die zich laten dopen, dat zegt dus niets. Er zullen altijd mensen zijn die zich bekeren tot een ander geloof. Tis alleen jammer dat islam een geloof is dat bekeerlingen verwelkomt, maar tegelijkertijd afvalligheid verbiedt. Dus dat maakt dat er moslims zijn die het niet meer zijn, maar voor de buitenwereld doen alsof. Net zo als vroeger de homo, netjes trouwde en ondertussen toch z'n gevoelens had. Maar wees gerust, dat gaat allemaal veranderen. En deze veranderingen hebben hun tijd nodig, maar ze zijn niet tegen te houden :D:.


Staat allemaal in mijn vorige posts, die je niet beantwoord. Want je kiest ervoor er niet inhoudelijk op in te gaan. Dat is jouw keuze.

Beste Samir, lees mijn posts nog ff goed door, daar staat het in. Ik ga het niet nog een keer voor je herhalen.

Samir75017
09-02-14, 15:21
Beste Samir, lees mijn posts nog ff goed door, daar staat het in. Ik ga het niet nog een keer voor je herhalen.

Can you underline where the answer to my question is ?

How can you predict Islam's future ?

Christianity's death does not mean Islam will die.

Wishes are not arguments.

Karin.N
09-02-14, 15:24
Can you underline where the answer to my question is ?

How can you predict Islam's future ?

Christianity's death does not mean Islam will die.

Wishes are not arguments.

Dan geloof je het niet, mij om het even hoor.

Juffrouw_Saartje
09-02-14, 19:54
De zeer geroemde vergevingsgezindheid is in de praktijk maar erg weinig van te merken,
Mag dan beschreven staan maar de toepassing is verrekte weinig gepraktizeerd.
Als de dame gewoon om zich geen gekeken heeft zijn haar gevoelens meer dan normaal.

Je reactie slaat inhoudelijk niet op wat ik schreef over het bekeerde meisje. Het ging niet over praktiseren. Aan het einde van het filmpje, minuut 10.17 had zij het namelijk niet over de vergevingsgezindheid tussen mensen, ze had het specifiek over haar relatie tot Jezus. Vandaar mijn reactie over de (Vergevingsgezinde) Eigenschappen en Namen van Allah.

Juffrouw_Saartje
09-02-14, 20:04
Is dat alles wat er in staat over Jezus?

Ik plaatste: The Christian does not know that in the Holy Quran Jesus (pbuh) is mentioned by name five times (5x) more than the number of times the prophet of Islam is mentioned in the Book of God. To be exact - twenty five time as against five.

25 keer wordt Jezus vzmh genoemd, vervolgens komen er 5 voorbeelden. Het antwoord is dus: nee dat is niet alles wat er in staat over Jezus vzmh.


En wat we weten over Maria weten we uit de Bijbel, niet uit de koran.

Heeft de bijbel net als de Koran een hoofdstuk dat naar Maria vernoemd is?

Juffrouw_Saartje
09-02-14, 20:08
Daar rust dit hele topic op...

Op aannames (assumptions)? Nou nee:

Waarom bekeren mensen zich tot het Islam? - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0tnXvqHO5E0)

(leen)
09-02-14, 20:27
Je reactie slaat inhoudelijk niet op wat ik schreef over het bekeerde meisje. Het ging niet over praktiseren. Aan het einde van het filmpje, minuut 10.17 had zij het namelijk niet over de vergevingsgezindheid tussen mensen, ze had het specifiek over haar relatie tot Jezus. Vandaar mijn reactie over de (Vergevingsgezinde) Eigenschappen en Namen van Allah.

Haar reactie is ongetwijfeld een gevolg van de mensen die voorheen om haar heen leefden,
Praktisch gezien inhoudelijk.
Je valt nu terug op de theoretische islam en die zal bij de bekeerlinge niet van toepassing geweest zijn.
Ze zal niet maarzo een ander licht zien, daar zit een oorzaak aan.

vitalis
09-02-14, 20:39
Ik plaatste: The Christian does not know that in the Holy Quran Jesus (pbuh) is mentioned by name five times (5x) more than the number of times the prophet of Islam is mentioned in the Book of God. To be exact - twenty five time as against five.

25 keer wordt Jezus vzmh genoemd, vervolgens komen er 5 voorbeelden. Het antwoord is dus: nee dat is niet alles wat er in staat over Jezus vzmh.

Dat is onmogelijk. In de Bijbel gaan de vier evangeliën, dat zijn dus vier Bijbelboeken, alleen maar over Jezus, over zijn geboorte zijn leven, zijn kruisiging, zijn opstanding, hoe hij handelde, wat hij preekte, zijn discipelen enz. De koran komt daar in de verste verte niet bij in de buurt.

Bovendien wordt Hij in de brieven van Paulus, waarin hij uitleg geeft van het christelijk geloof, ontelbare keren genoemd.



Heeft de bijbel net als de Koran een hoofdstuk dat naar Maria vernoemd is?

Dat zegt helemaal niets! Er wordt bovendien tav van Maria een grote fout gemaakt in de koran. Als broer van Maria wordt namelijk Aaron genoemd. De koranschrijver heeft hier Maria, de moeder van Jezus en Mirjam, de zuster van Mozes en Aaron door elkaar gehaald.

knots71karel
09-02-14, 20:47
Bij deze video vraag ik me sterk af of zij überhaupt wel ooit moslim was. De manier waarop ze mozlim uitspreekt en beweert Jezus vzmh nu pas te kennen, dat doet mij ernstig twijfelen, of ze de koran wel heeft gelezen. Ze heeft het over vergevingsgezindheid, die ze in de islam niet terug vind, terwijl iedere soerah behalve at tauwbah, begint met Bismillah Arrahman Arrahiem in de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, en Allah de Meest Perfecte Eigenschappen en Namen heeft zoals:

As Salaam - de Vrede
Al Ghaffaar - de Oneindige Vergever van de zonden
Al Ghafoer - de Vergevingsgezinde
Al Wadoed - de Liefhebbende
At Tawwaab - de Berouwaanvaardende
Al Afoew -de Schenker van Vergiffenis

De rest van de video is meer op emoties en sentiment gebaseerd, een trauma van een scheiding en een gebroken gezin, dan op theologische analyses. Zo zie je ook bij de plaatser van deze video:

De moslim landen hebben niets dan armoede gekregen van het valse Geloof Van Islam. Het geloof dat mij geblind heeft en Zo slecht is geweest voor de Economie in mijn Geboorteland Marokko in Azilal. Geen een Nobel prijs is door de Moslims geproduceerd. Alleen een paar landen waar Olie te vinden is kunnen er nog overleven. Als de olie op is is het spel gespeeld. Saudi-Arabië zal armer en armer worden. De Kern van de moslim wereld zal opgaan in stof.

Als deze youtube plaatser (marokkaanseChristen) materialisme, rijkdom (of technologie) als 'teken' ziet, en op basis van die gegevens van religie wisselt, vind ik dat behoorlijk sneu en heeft hij van het christendom geen sikkepit begrepen, volgens welke Satan in de woestijn aan Jezus vzmh de macht over alle koninkrijken ter wereld aanbood, en Jezus vzmh dit afsloeg.

Dit antwoord lag voor de hand .:rolleyes:

knots71karel
09-02-14, 20:54
Ik denk dat het aantal bekeerlingen wel mee valt. De wens is bij jou de vader van de gedachte.

Ach die paar Moslims er bij ,worden weer gecompasseerd door , de afvallige Moslims ,
al met al neemt het aantal Moslims over het geheel af o.a door zelfmoord en de onderlinge vechtpartijen zoals in Syrie : op jaar basiis honderduizenden doden !

knots71karel
09-02-14, 20:58
How do you know that ?

Om dezelfde reden als jij denkt !
:tik:

vitalis
09-02-14, 20:58
Ach die paar Moslims er bij ,worden weer gecompasseerd door , de afvallige Moslims ,
al met al neemt het aantal Moslims over het geheel af o.a door zelfmoord en de onderlinge vechtpartijen zoals in Syrie : op jaar basiis honderduizenden doden !

Dan begrijpen we dus waarom personen als Samir en Saartje zo naar bekeerlingen verlangen...

knots71karel
09-02-14, 21:02
Dan geloof je het niet, mij om het even hoor.

Het beste is deze eenzijdig geondoctrineerde halve zool , gewoon links te laten liggen ,
MET ZIJN AAN HET IDIOTE GRENZENDE GEWAUWEL

knots71karel
09-02-14, 21:05
Dan begrijpen we dus waarom personen als Samir en Saartje zo naar bekeerlingen verlangen...

Precies ! en ze kunnen niet zeggen dat het niet klopt ,elke dag sterven er meer ONNODIG Moslims dan dat er bekeerlingen zijn !

Bofko
10-02-14, 03:38
500 autochtone bekeerde moslimas op 5 miljoen Belgische vrouwen .Is 0,0001 %. Dat is bij gelijkblijvende trend in 100 jaar 0,01% En dat vindt Samir veel? Ik vind dat op een 10% moslimbevolking in Belgie heel erg weinig....

mark61
10-02-14, 03:55
Vlaamse mannen peinzen er niet over? Vrouwen zijn licht beïnvloedbaar, labiel, of wat is het idee?

Juffrouw_Saartje
10-02-14, 06:52
Haar reactie is ongetwijfeld een gevolg van de mensen die voorheen om haar heen leefden,
Praktisch gezien inhoudelijk.
Je valt nu terug op de theoretische islam en die zal bij de bekeerlinge niet van toepassing geweest zijn.
Ze zal niet maarzo een ander licht zien, daar zit een oorzaak aan.

Je hebt het nu over haar reactie, als in haar persoonlijke gevoelens en situatie, terwijl je eerder schreef:

De zeer geroemde vergevingsgezindheid is in de praktijk maar erg weinig van te merken,
Mag dan beschreven staan maar de toepassing is verrekte weinig gepraktizeerd.

Je kunt natuurlijk niet vanuit één voorbeeld extrapoleren, en zo'n stelling poneren. Verder was mijn reactie gericht op een uitspraak van haar zelf, die niet ging over de relatie tussen mensen onderling, maar de relatie tussen haar en Jezus vzmh.

Juffrouw_Saartje
10-02-14, 06:55
Vlaamse mannen peinzen er niet over? Vrouwen zijn licht beïnvloedbaar, labiel, of wat is het idee?

In het filmpje wat ik heb geplaatst zegt Iman Lechkar antropologe, dat er op een Antwerpse bekeerlingendag 400 vrouwen aanwezig waren en 250 tot 300 mannen, er zeiden op die dag 20 vrouwen de shahada (geloofsgetuigenis) en een tiental mannen, hoeveel dat is is mij niet duidelijk. In het filmpje kon je ook 2 Vlaamse bekeerde mannen zien.

Karin.N
10-02-14, 07:03
500 autochtone bekeerde moslimas op 5 miljoen Belgische vrouwen .Is 0,0001 %. Dat is bij gelijkblijvende trend in 100 jaar 0,01% En dat vindt Samir veel? Ik vind dat op een 10% moslimbevolking in Belgie heel erg weinig....

Jij moet Samirs feestje niet verpesten :jammer:

(leen)
10-02-14, 19:43
Je hebt het nu over haar reactie, als in haar persoonlijke gevoelens en situatie, terwijl je eerder schreef:

De zeer geroemde vergevingsgezindheid is in de praktijk maar erg weinig van te merken,
Mag dan beschreven staan maar de toepassing is verrekte weinig gepraktizeerd.

Je kunt natuurlijk niet vanuit één voorbeeld extrapoleren, en zo'n stelling poneren. Verder was mijn reactie gericht op een uitspraak van haar zelf, die niet ging over de relatie tussen mensen onderling, maar de relatie tussen haar en Jezus vzmh.

In haar relatie met jezus zal ze dus gevonden hebben wat ze met allah niet had of verloren heeft.
In mijn visie moet dat getriggerd zijn door de mensen om haar heen.
Daar zit ook de manco tussen het theoretisch geloven en zien wat reli's doen.
Voor haar zal de volgende stap atheïsme zijn, in haar huidige geloof zal ze op hetzelfde probleem stuiten.

super ick
10-02-14, 20:20
Dat zegt helemaal niets! Er wordt bovendien tav van Maria een grote fout gemaakt in de koran. Als broer van Maria wordt namelijk Aaron genoemd. De koranschrijver heeft hier Maria, de moeder van Jezus en Mirjam, de zuster van Mozes en Aaron door elkaar gehaald.

Staat er een fout in de Koran?

knots71karel
10-02-14, 20:42
Staat er een fout in de Koran?

Ik zou zegge contrleer het ff .
:wink:

vitalis
10-02-14, 20:43
Staat er een fout in de Koran?

Meerdere:

Fouten in de Koran? (http://www.exmoslim.org/fouten%20in%20de%20koran.html)

knots71karel
10-02-14, 20:53
Meerdere:

Fouten in de Koran? (http://www.exmoslim.org/fouten%20in%20de%20koran.html)

Dit zal je niet in dank worden afgenomen of je krijgt als reactie dat het gelogen is .
:boogjes:

Isch
11-02-14, 21:25
Dit zal je niet in dank worden afgenomen of je krijgt als reactie dat het gelogen is .
:boogjes:

Ze snappen het gewoon niet. En tuurlijk ga je beweren dat er fouten in staan, als exmoslim. Je moet wel een beetje het idee hebben dat je goed zit.

Allah ie zied fel islaam!



En jullie zijn wel elkaars homeboys he. Met de duimpjes. Islam gebasht, laat ik snel een duimpje geven! :rolleyes:

H.P.Pas
11-02-14, 22:07
. En tuurlijk ga je beweren dat er fouten in staan, als exmoslim. Je moet wel een beetje het idee hebben dat je goed zit.


:aanwal: Altijd hetzelfde met jullie.
that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination

Ibrah1234
11-02-14, 23:33
In het filmpje wat ik heb geplaatst zegt Iman Lechkar antropologe, dat er op een Antwerpse bekeerlingendag 400 vrouwen aanwezig waren en 250 tot 300 mannen, er zeiden op die dag 20 vrouwen de shahada (geloofsgetuigenis) en een tiental mannen, hoeveel dat is is mij niet duidelijk. In het filmpje kon je ook 2 Vlaamse bekeerde mannen zien.

De islamitische literatuur kent prachtige poëtische uitingen. Ik zou het verwoorden in een haiku : Japanse dichtvorm van 3 regels

De Islam
Als zij bloeit
Verwelken alle bloemen om haar heen

Giuseppe
12-02-14, 08:55
:aanwal: Altijd hetzelfde met jullie.

Well stop holding your breath then. :tik:

H.P.Pas
12-02-14, 10:18
Well stop holding your breath then. :tik:


:jammer: Lul er maar overheen.

super ick
12-02-14, 10:30
:jammer: Lul er maar overheen.

Kritiek is onmogelijk. Afwijkend gedrag soms zelfs gevaarlijk.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3594581/2014/02/11/Dochter-imam-met-dood-bedreigd-om-bodega.dhtml

Giuseppe
12-02-14, 13:02
:jammer: Lul er maar overheen.

Nee, jullie zijn hier lekker inhoudelijk bezig.


Kritiek is onmogelijk. Afwijkend gedrag soms zelfs gevaarlijk.

Dochter imam met dood bedreigd om bodega - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3594581/2014/02/11/Dochter-imam-met-dood-bedreigd-om-bodega.dhtml)

Uhu, en dat haar vader haar steunt, een imam nota bene, is zeker de grote uitzondering? Blijf maar lekker krampachtig in hokjes denken.


:moe:

super ick
12-02-14, 14:56
Nee, jullie zijn hier lekker inhoudelijk bezig.



Uhu, en dat haar vader haar steunt, een imam nota bene, is zeker de grote uitzondering? Blijf maar lekker krampachtig in hokjes denken.


:moe:

Volgens mij doen die bedreigers dat.

BoerHarms
13-02-14, 15:52
Wat wil je nu bereiken met deze post? Laten zien wat voor onopgevoede vlegel je bent?

:vreemd:

Dat hoeft ie niet meer te bereiken, dat weten de meesten al :boogie::boogie:

pizatie
13-02-14, 19:16
Inchallah zullen er meer volgen . dit maakt je trots en blij .

vitalis
14-02-14, 14:17
Inchallah zullen er meer volgen . dit maakt je trots en blij .

Ze moeten er nog maar eens goed over nadenken. Volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...

Joesoef
14-02-14, 16:30
Meerdere:

Fouten in de Koran? (http://www.exmoslim.org/fouten%20in%20de%20koran.html)


LOL. Een vereniging van maken. Gruwelijk lelijke website.

Isch
14-02-14, 16:47
:aanwal: Altijd hetzelfde met jullie.
that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination

Soms is dit voldoende: :vingers:

En dat was het menselijke in mij, niet het islamitische.

Hawa
14-02-14, 17:05
Provo

Ik hou van rock and roll
by the way.

Ik hou van mijn Paard
zoals mijn dochter Fatima.

Ach ja ik hou van Kadijah
mijn vrouw
mijn getrouw in mijn eigen ongeboorte.

Zoals mijn teksten zijn gezet
in die grot
met
spinnewebben bedekt

ze hield van mij

Ik was handelaar in koopwaar
op kameel van Jemen naar die
Syrie!

En toch
joden zijn slim

Islam is joods
alleen
andere
stam!

het oude boek is vervlochten
in Koran!

Het zweept en dreigt
andere vrouwen wel bestijgt
niet aan orde
vier getuigen
mag je
trots zijn
op te eigen
kut.

Zo vroom zo heilig
in gedrogt
van overtuiging waar
stammen
religie heiligen
zoals
het
doel heiligt de
middelen!

Zoals slavernij
die Amerikanen heiligen
in licht.

Waaraan
zwart zijn
die blank zijn
niet
verlicht.

die woorden
die schimmen
in het duister
zo duivels
zo duivels
in geloof.

Waaraan Zuid Afrika
die blanke zielen
weg wil scheuren uit
hun
...........................................


snap dan die verheerlijking
van al die duivels die dingen doen
die niet menselijk zijn

zo onterend
zo waardeloos
zo niks nada niente

zo erg zo
niks groeit meer
geesten komen

vernielen je geest in zombie!

Zowaar k9inderen gebogen liggen over de knie van hun Meester!

Omdat Meester denkt dat hij GOd is.

zo dom zo onnozel...

wees individu
denk
aan je eigen
niet die doem
aan
angst
in hel en verdoemenis...

zowaar maken ze je kapot.
zo waar verhandelen voorouders hun kroost
in verzoeking
zowaar is de mens
zowaar
is die domheid
en er nog steeds niet uitgeslagen!

Zie die moord in slachtpartijen
die moord op kinderen en vrouwen
zonder eten

wel die anderen in poort
met pistool
en wapenwet
ogen die muren
waaraan
je niet ontsnapt.

welaan al die kinderen
welaan al die anderen
zowaar al die anderen
in je eigen
aangezicht!

Zie ze lachen dan?
Zie ze sterven dan?

Jammer genoeg is dit mens!

super ick
14-02-14, 20:59
Provo

Ik hou van rock and roll
by the way.

Ik hou van mijn Paard
zoals mijn dochter Fatima.

Ach ja ik hou van Kadijah
mijn vrouw
mijn getrouw in mijn eigen ongeboorte.

Zoals mijn teksten zijn gezet
in die grot
met
spinnewebben bedekt

ze hield van mij

Ik was handelaar in koopwaar
op kameel van Jemen naar die
Syrie!

En toch
joden zijn slim

Islam is joods
alleen
andere
stam!

het oude boek is vervlochten
in Koran!

Het zweept en dreigt
andere vrouwen wel bestijgt
niet aan orde
vier getuigen
mag je
trots zijn
op te eigen
kut.

Zo vroom zo heilig
in gedrogt
van overtuiging waar
stammen
religie heiligen
zoals
het
doel heiligt de
middelen!

Zoals slavernij
die Amerikanen heiligen
in licht.

Waaraan
zwart zijn
die blank zijn
niet
verlicht.

die woorden
die schimmen
in het duister
zo duivels
zo duivels
in geloof.

Waaraan Zuid Afrika
die blanke zielen
weg wil scheuren uit
hun
...........................................


snap dan die verheerlijking
van al die duivels die dingen doen
die niet menselijk zijn

zo onterend
zo waardeloos
zo niks nada niente

zo erg zo
niks groeit meer
geesten komen

vernielen je geest in zombie!

Zowaar k9inderen gebogen liggen over de knie van hun Meester!

Omdat Meester denkt dat hij GOd is.

zo dom zo onnozel...

wees individu
denk
aan je eigen
niet die doem
aan
angst
in hel en verdoemenis...

zowaar maken ze je kapot.
zo waar verhandelen voorouders hun kroost
in verzoeking
zowaar is de mens
zowaar
is die domheid
en er nog steeds niet uitgeslagen!

Zie die moord in slachtpartijen
die moord op kinderen en vrouwen
zonder eten

wel die anderen in poort
met pistool
en wapenwet
ogen die muren
waaraan
je niet ontsnapt.

welaan al die kinderen
welaan al die anderen
zowaar al die anderen
in je eigen
aangezicht!

Zie ze lachen dan?
Zie ze sterven dan?

Jammer genoeg is dit mens!

Tja, LSD...........

Bofko
15-02-14, 03:24
.....
Jammer genoeg is dit mens!

Slecht gedicht. Met teveel pretentie.

Gedichten veroordelen niet. Want dichten doe je met gevoel.

Gedichten generaliseren niet, dus generalisaties als 'blank' en 'islam' en 'amerikanen' en 'de mens' horen niet in een gedicht thuis.Generalisaties zijn zowel het domein van de filosofie (ratio) als van de dombo. Maar niet van de dichter. Dichten is nl. het summum van subjectiviteit en laat die vermaledijde objectiviteit buiten beschouwing. De dichter die over 'de slechte mens' dicht is een beklagenswaardig figuur want die 'slechte mens', bestaat al sinds het begin van de mensheid en zal altijd blijven bestaan.

Generalisaties zijn een product van de rede en niet van het gevoel.

Veroordelen doe je met je verstand en niet met je gevoel. Want wat doe jij gedicht- en dus gevoelsmatig met een sympathieke amerikaan ? Of een sympathieke jood ?

super ick
15-02-14, 08:04
Slecht gedicht. Met teveel pretentie.

Gedichten veroordelen niet. Want dichten doe je met gevoel.

Gedichten generaliseren niet, dus generalisaties als 'blank' en 'islam' en 'amerikanen' en 'de mens' horen niet in een gedicht thuis.Generalisaties zijn zowel het domein van de filosofie (ratio) als van de dombo. Maar niet van de dichter. Dichten is nl. het summum van subjectiviteit en laat die vermaledijde objectiviteit buiten beschouwing. De dichter die over 'de slechte mens' dicht is een beklagenswaardig figuur want die 'slechte mens', bestaat al sinds het begin van de mensheid en zal altijd blijven bestaan.

Generalisaties zijn een product van de rede en niet van het gevoel.

Veroordelen doe je met je verstand en niet met je gevoel. Want wat doe jij gedicht- en dus gevoelsmatig met een sympathieke amerikaan ? Of een sympathieke jood ?

Ik zie een sympathieke Amerikaan en een symphatieke Jood,
Pak daar een aparte kogel voor en schiet hen daarna dood.

Zoiets?

knuppeltje
15-02-14, 08:23
Ze moeten er nog maar eens goed over nadenken. Volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...

Hebben ze dat dan van die maagden verzonnen? :confused:

Karin.N
15-02-14, 08:57
Hebben ze dat dan van die maagden verzonnen? :confused:

Die zijn in ieder geval niet voor jou weggelegd :ego:

Denk ook niet dat je daar in bent geïnteresseerd :hihi:

Maar snappen doe ik het ook niet :verward:

Je leest dat de meeste bewoners van het zgn paradijs mannen zijn, dus waar al die maagden en vrouwen dan vandaan komen?

Maar maagden kunnen ook van het mannelijke geslacht zijn. Dus ik geef het op :hihi:

En als je dan zo het verschil tussen mannen en vrouwen beziet. Mannen vertonen toch vaker gedrag wat de god der religies afkeurt. Maar toch zitten er dus meer mannen dan vrouwen in het paradijs. Blijf het allemaal maar vaag vinden. Maar door de eeuwen heen konden mannen de 3 religieuze boeken mooi gebruiken om die "slechte vrouwen" op hun plaats te houden.

knuppeltje
15-02-14, 09:37
Die zijn in ieder geval niet voor jou weggelegd :ego:

Denk ook niet dat je daar in bent geïnteresseerd :hihi:

Maar snappen doe ik het ook niet :verward:

Je leest dat de meeste bewoners van het zgn paradijs mannen zijn, dus waar al die maagden en vrouwen dan vandaan komen?

Maar maagden kunnen ook van het mannelijke geslacht zijn. Dus ik geef het op :hihi:

En als je dan zo het verschil tussen mannen en vrouwen beziet. Mannen vertonen toch vaker gedrag wat de god der religies afkeurt. Maar toch zitten er dus meer mannen dan vrouwen in het paradijs. Blijf het allemaal maar vaag vinden. Maar door de eeuwen heen konden mannen de 3 religieuze boeken mooi gebruiken om die "slechte vrouwen" op hun plaats te houden.

Ik was er al bang voor. En als er iemand is die altijd lief voor vrouwen is, dan ben ik het wel. Ik heb ook altijd pech.

Wel, als ik soms zie in wat voor klauwen die maagden vallen, dan heb ik op z'n minst medelijden met hen. Soms met die maagden...soms met die klauwen. Dat kan zo maar aan mij liggen.

Ik ook al niet.

En elke held nog wel 40 tegelijk. Ze moeten in dat paradijs meteen al na de schepping op grote schaal met die hersteloperaties begonnen zijn. Maar met al die helden kan dat ook al nooit genoeg opgeleverd hebben om aan de vraag te voldoen. Ze motten daar al van het begin af aan een flinke grote fulltime maagdenfabriek hebben gebouwd.
Maar waar blijven ze in dat paradijs met al die daar ontmaagde maagden, geen enkele moslim mag toch zoveel vrouwen hebben?

Ik weet het uit ervaring, ooit was ik er ook zelf een.

We zullen het er maar op houden dat het allemaal papier is waar dat allemaal op staat geschreven. En ondertussen blijven lachen.

Karin.N
15-02-14, 11:05
Ik was er al bang voor. En als er iemand is die altijd lief voor vrouwen is, dan ben ik het wel. Ik heb ook altijd pech.

Wel, als ik soms zie in wat voor klauwen die maagden vallen, dan heb ik op z'n minst medelijden met hen. Soms met die maagden...soms met die klauwen. Dat kan zo maar aan mij liggen.

Ik ook al niet.

En elke held nog wel 40 tegelijk. Ze moeten in dat paradijs meteen al na de schepping op grote schaal met die hersteloperaties begonnen zijn. Maar met al die helden kan dat ook al nooit genoeg opgeleverd hebben om aan de vraag te voldoen. Ze motten daar al van het begin af aan een flinke grote fulltime maagdenfabriek hebben gebouwd.
Maar waar blijven ze in dat paradijs met al die daar ontmaagde maagden, geen enkele moslim mag toch zoveel vrouwen hebben?

Ik weet het uit ervaring, ooit was ik er ook zelf een.

We zullen het er maar op houden dat het allemaal papier is waar dat allemaal op staat geschreven. En ondertussen blijven lachen.

Amen :duim:

super ick
15-02-14, 17:56
Hebben ze dat dan van die maagden verzonnen? :confused:

Over de vertaling zijn ze het niet allemaal eens. Het zouden ook zomaar druiven kunnen zijn. Destijds ook een kostbare schaarse delicatesse. Het nadeel is alleen dat je daar niemand echt gek mee kunt maken. Wel met 72 verse vrouwen die met de beentjes omhoog op je liggen te wachten. Daarom hebben ze ook een hekel aan homo's want bij hen werkt dat niet.

Isch
15-02-14, 22:47
Oh schatjes toch.

super ick
16-02-14, 08:48
Oh schatjes toch.

Wat denk jij? Maagden of druiven?

Mezelf_man
16-02-14, 08:51
Ik vind het geweldig hoe de islamtegenstanders hier spartelen als een vis die je uit het water haalt.

feit blijft dat de overgrote meerderheid van de bekeerlingen vrouwen zijn en het is al jaren en jaren zo... en er gaan er nog velen zich bekeren tot de islam vooral vrouwen, of je dit nu graag hebt of niet je kan dit niet tegenhouden.
En voor de spartelende islamhaters deal with it.
en blijf vooral aan islambashing doen ik vind het geweldig, gratis reclame want slechte reclame is ook reclame ik dank jullie allen hiervoor.:duim:

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 09:10
In haar relatie met jezus zal ze dus gevonden hebben wat ze met allah niet had of verloren heeft.
In mijn visie moet dat getriggerd zijn door de mensen om haar heen.
Daar zit ook de manco tussen het theoretisch geloven en zien wat reli's doen.

Nee, want je kunt niet vanuit één voorbeeld extrapoleren en zo'n stelling poneren. Ik heb van meet af aan gezegd, dat zij, vooropgesteld dat haar verhaal klopt, slechte ervaringen heeft gehad, zoals de scheiding van haar ouders, en de omgang met haar stiefmoeder. Mijn reactie ging over wat zij zelf zegt bij de 10de minuut van de video: de relatie tussen haar en Jezus en niet over de relatie tussen mensen onderling. Zou Marsipulami zijn geloof de rug moeten toekeren omdat er misbruik heeft plaats gevonden in de kerk? Dat mensen niet perfect zijn, dat lijkt me duidelijk. Don't judge a religion by its followers.

Dan wat betreft de ervaringen, als je deze leest van moslims, dan zie je juist dat wij een bijzondere relatie hebben met God/Allah. Moslims voelen Zijn Barmhartigheid en dat Hij Berouw-aanvaardend is, in het gebed, in wat er om ons heen gebeurt en in ons hart. Waarom denk je dat wij geroerd zijn en geloven?


Voor haar zal de volgende stap atheïsme zijn, in haar huidige geloof zal ze op hetzelfde probleem stuiten.

Volgens jou was haar ommezwaai getriggerd door de mensen om haar heen en niet door de theorie zelf. Je stelt zelfs dat er een 'manco' is tussen de theorie en wat reli's doen. Waarom denk je dat ze atheïst wordt? De christenen om haar heen, laten haar vallen? Alleen atheïsten zijn aardige mensen?

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 09:18
Dat is onmogelijk. In de Bijbel gaan de vier evangeliën, dat zijn dus vier Bijbelboeken, alleen maar over Jezus, over zijn geboorte zijn leven, zijn kruisiging, zijn opstanding, hoe hij handelde, wat hij preekte, zijn discipelen enz. De koran komt daar in de verste verte niet bij in de buurt.

Bovendien wordt Hij in de brieven van Paulus, waarin hij uitleg geeft van het christelijk geloof, ontelbare keren genoemd.

Ik zei niet dat Jezus meer genoemd wordt in de Koran dan in de bijbel! Ik reageerde op jouw uitspraak:

Dat is niet zo raar, want in de koran is heel weinig te vinden over Jezus.


Dat zegt helemaal niets! Er wordt bovendien tav van Maria een grote fout gemaakt in de koran. Als broer van Maria wordt namelijk Aaron genoemd. De koranschrijver heeft hier Maria, de moeder van Jezus en Mirjam, de zuster van Mozes en Aaron door elkaar gehaald.

Mary, the sister of Aaron?


Let us look at Noble Verse 19:27-28 "At length she brought The (babe) to her people, carrying him (in her arms). They said: 'O Mary ! Truly an amazing thing Hast thou brought ! O sister of Aaron ! Thy father was not a man of evil, nor thy mother a woman unchaste!'"



There are no errors in the above Noble Verses!.

Let us look at what Prophet Muhammad peace be upon him said regarding this Noble Verse:

Mughira b. Shu'ba reported: "When I came to Najran, they (the Christians of Najran) asked me: You read "O sister of Harun (Aaron)" (i. e. Mary) in the Qur'an, whereas Moses was born much before Jesus. When I came back to Allah's Messenger (may peace be upon him) I asked him about that, whereupon he said: The (people of the old age) used to give names (to their persons) after the names of Apostles and pious persons who had gone before them. (Translation of Sahih Muslim, The Book on General Behaviour (Kitab Al-Adab), Book 025, Number 5326)"


As we clearly see from the Saying (Hadith) of our beloved Prophet, this issue was brought to him before and he clearly responded to it. The false claim made against our Prophet about him meaning that Mary was a biological sister of Aaron is clearly refuted.


The People of Isreal used to call people by either their last names, or by adding words such as you "Son of..." or "Brother of...." or "Sister of...." When they called people "O Son of...." they didn't mean for that person to be the actual biological son of the person whom they used his name. The other person could be a simply in the family tree or a last name.


When Jesus was called "Jesus the son of David" for instance, the Jews didn't mean to call Jesus the actual biological son of David. Similarily, when they called Mary "O sister of Aaron", they meant to call her sister of Aaron in faith !. Not the actual biological sister of Aaron.

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 09:22
Ze moeten er nog maar eens goed over nadenken. Volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...

Koran:
4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.

Karin.N
16-02-14, 09:28
Ik vind het geweldig hoe de islamtegenstanders hier spartelen als een vis die je uit het water haalt.

feit blijft dat de overgrote meerderheid van de bekeerlingen vrouwen zijn en het is al jaren en jaren zo... en er gaan er nog velen zich bekeren tot de islam vooral vrouwen, of je dit nu graag hebt of niet je kan dit niet tegenhouden.


En voor de spartelende islamhaters deal with it.
en blijf vooral aan islambashing doen ik vind het geweldig, gratis reclame want slechte reclame is ook reclame ik dank jullie allen hiervoor.:duim:


Waarom tegenhouden, als mensen gelukkiger worden van een bekering moeten ze dat vooral doen.

Maar ik snap jouw reactie wel. Dat komt omdat het moslims verboden is om zich van hun geloof af te wenden. Islam verbiedt het. Meerdere islamitische landen verbieden bekering van moslims tot oa christendom ed. Moslims schieten ook massaal in een soort kramp als een ex moslim naar buiten treedt over zijn of haar afvalligheid.

Zie alleen al WSDB. O we zijn zo open minded, dus niet, alleen als het zo uitkomt :hihi:

(leen)
16-02-14, 09:32
Nee, want je kunt niet vanuit één voorbeeld extrapoleren en zo'n stelling poneren. Ik heb van meet af aan gezegd, dat zij, vooropgesteld dat haar verhaal klopt, slechte ervaringen heeft gehad, zoals de scheiding van haar ouders, en de omgang met haar stiefmoeder. Mijn reactie ging over wat zij zelf zegt bij de 10de minuut van de video: de relatie tussen haar en Jezus en niet over de relatie tussen mensen onderling. Zou Marsipulami zijn geloof de rug moeten toekeren omdat er misbruik heeft plaats gevonden in de kerk? Dat mensen niet perfect zijn, dat lijkt me duidelijk. Don't judge a religion by its followers.

Dan wat betreft de ervaringen, als je deze leest van moslims, dan zie je juist dat wij een bijzondere relatie hebben met God/Allah. Moslims voelen Zijn Barmhartigheid en dat Hij Berouw-aanvaardend is, in het gebed, in wat er om ons heen gebeurt en in ons hart. Waarom denk je dat wij geroerd zijn en geloven?



Volgens jou was haar ommezwaai getriggerd door de mensen om haar heen en niet door de theorie zelf. Je stelt zelfs dat er een 'manco' is tussen de theorie en wat reli's doen. Waarom denk je dat ze atheïst wordt? De christenen om haar heen, laten haar vallen? Alleen atheïsten zijn aardige mensen?

Ik extrapoleer allerminst vanuit 1 mens,
Er zijn hele hordes reli's die hun mening bij anderen zwaar door de strot drukken, met name de zieltjes dichtbij want die zijn zo heerlijk simpel te kneden.
En natuurlijk zit er een immense krater tussen het boek en de uitvoering daarvan, kijk eens om je heen zou ik zeggen.
En als je broeder of zuster foute dingen uitvreet dan kan je daar aanstoot aan nemen, of niet die keuze maak jezelf.

Voor mij bestaan er geen goden dus vanuit mijn visie is het fijne en barmhartige slap geklets, wat er gebeurd is echter realiteit en daar kijk ik naar, en dan is duidelijk te zien dat er nogal wat manco is in de uitvoering.
Net zoals haar levenservanringen waardoor ze de eerste god niet meer zag zitten getriggerd is door de mens om haar heen en niet door de god zelf.

Het 'wij geloven dus jij mag niet' komt echt overal voor en wordt ingepakt als liefde, kijk bijvoorbeeld eens naar de mening over euthenasie.

knuppeltje
16-02-14, 09:33
Over de vertaling zijn ze het niet allemaal eens. Het zouden ook zomaar druiven kunnen zijn. Destijds ook een kostbare schaarse delicatesse. Het nadeel is alleen dat je daar niemand echt gek mee kunt maken. Wel met 72 verse vrouwen die met de beentjes omhoog op je liggen te wachten.

Daarom hebben ze ook een hekel aan homo's want bij hen werkt dat niet.

En gij gelooft dat. Die vertalers snappen er dan echt helemaal niets van. In het seizoen gooien ze je op de markt dood met druiven. Daar wil echt niemand voor dood. En buiten het seizoen heeft dat ook al geen zin.
Wacht even..., misschien zijn die paradijselijke druiven wel full-season Tantalusdruiven. Zijn die gasten mooi klaar mee. Eigen schuld - dikke bult, hadden ze maar de klassieken moeten lezen.

Ik hou het maar op die maagden.

Huh? Hoe zit dat dan met al de knaapjesliefhebbers onder die gasten?

vitalis
16-02-14, 10:18
Koran:
4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.

Het is al veelzeggend dat dat hier in dit tussenzinnetje genoemd moet worden. Als het zo vanzelfsprekend zou zijn is dat totaal overbodig.

janlom
16-02-14, 11:51
Dat mensen een andere religie aannemen, dan die ze met de paplepel is ingegoten. Lijkt me van alle tijden, en overal ter wereld voorkomend. Eigenlijk, niets aan de hand. Zorgelijk zou zijn als dergelijke bekeerlingen, vanwege hun keuze zouden worden bedreigd. Hier in Europa zouden we dan weer terug zijn in de duistere middeleeuwen. Waar afvalligen (van het katholiscisme) op de brandstapel belandden!

BoerHarms
16-02-14, 13:58
Ik vind het geweldig hoe de islamtegenstanders hier spartelen als een vis die je uit het water haalt.

feit blijft dat de overgrote meerderheid van de bekeerlingen vrouwen zijn en het is al jaren en jaren zo... en er gaan er nog velen zich bekeren tot de islam vooral vrouwen, of je dit nu graag hebt of niet je kan dit niet tegenhouden.
En voor de spartelende islamhaters deal with it.
en blijf vooral aan islambashing doen ik vind het geweldig, gratis reclame want slechte reclame is ook reclame ik dank jullie allen hiervoor.:duim:


Och, iedere vrouw moet dat zelf weten of ze zich tot de Islam wilt bekeren, tenslotte zonder ervaringen leer je vaak niets in dit leven. Haar keuze zal ik nooit en te nimmer bekritiseren.

Maar als....

Nu blijkt dat een van de bekeerde vrouwen door haar ervaring een verkeerde keuze gemaakt heeft, wat dan,.... kan ze dan zonder problemen weer terug gaan naar haar vorige uitgangspunt of wat gebeurd er dan, kan ze vrijwillig afstand nemen van de islam of wordt ze daarvoor gestraft, wat gebeurd er eigenlijk met deze vrouw.

Aanzgezien ik zo merk dat jij, Mezelf-Man, een kenner bent op Islam gebied zo ik toch wel graag willen weten wat de gevolgen voor deze vrouw zijn?

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 14:11
Het is al veelzeggend dat dat hier in dit tussenzinnetje genoemd moet worden. Als het zo vanzelfsprekend zou zijn is dat totaal overbodig.

33:35. Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen, de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die Allah vaak gedenken - voor zulken heeft Allah vergiffenis en een grote beloning bereid.

Jij schreef:


Ze moeten er nog maar eens goed over nadenken. Volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...


Dat is dus feitelijk onjuist, ook vrouwen komen in de hemel, en het is dus geen argument om er eerst nog maar eens over na te denken.

Vraag jezelf dan gelijk af, waarom je foute informatie hebt gekregen. De bron waar jij dit vandaan hebt, is dus niet betrouwbaar.

vitalis
16-02-14, 14:45
33:35. Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen, de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die Allah vaak gedenken - voor zulken heeft Allah vergiffenis en een grote beloning bereid.

Jij schreef:



Dat is dus feitelijk onjuist, ook vrouwen komen in de hemel, en het is dus geen argument om er eerst nog maar eens over na te denken.

Vraag jezelf dan gelijk af, waarom je foute informatie hebt gekregen. De bron waar jij dit vandaan hebt, is dus niet betrouwbaar.

De hemel van de koran is duidelijk ingericht op mannelijke, heterosexuele gelovigen. Check maar eens welke pleziertjes hen daar te wachten staan.

Maar goed, hier nog wat Koranquotes over de positie van de vrouw:

Top 10 Quran quotes every woman MUST SEE (http://infidelsarecool.com/2008/01/top-10-quran-quotes-every-woman-must-see/)

CONTRA
16-02-14, 15:05
De hemel van de koran is duidelijk ingericht op mannelijke, heterosexuele gelovigen. Check maar eens welke pleziertjes hen daar te wachten staan.



hoe gaan die heteroseksuele mannen genieten van die pleziertjes als er byna geen vrouwen naar de hemel gaan?

als het fabeltje van de 72 maagden klopt is de hemel overbevolkt met vrouwen

vitalis
16-02-14, 15:25
hoe gaan die heteroseksuele mannen genieten van die pleziertjes als er byna geen vrouwen naar de hemel gaan?

als het fabeltje van de 72 maagden klopt is de hemel overbevolkt met vrouwen

Waar al die maagden vandaan kwamen heeft de koranschrijver zich echt niet afgevraagd hoor.

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 15:27
De hemel van de koran is duidelijk ingericht op mannelijke, heterosexuele gelovigen. Check maar eens welke pleziertjes hen daar te wachten staan.

Dat is niet wat jij schreef:

Ze moeten er nog maar eens goed over nadenken. Volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...

Dat is onjuist, zo moeilijk is dat toch niet om dat toe te geven?

Vitalis, serieus, indien je de islam wil begrijpen, moet je terug gaan naar de authentieke bronnen, en bij de moslims zelf studeren, en niet wat lukraak van een islamofobe site plukken zoals infidels are cool..... Om de esprit van het christendom te begrijpen, ga je naar een kerk, lees je de bijbel, praat je met een dominee, probeer je de sfeer te proeven van christenen onderling, en ga je niet naar een Dawkins, heidense, Darwinistische, atheistische of satanische site. Wat jij hier poneert zijn de standaard misvattingen zoals Maria zou de broer van Aaron zijn, onwetendheid over de status van Jezus vzmh in de koran, en dat vrouwen niet naar het paradijs zouden gaan. Deze heb ik allemaal weerlegd.

Vitalis, doe niet mij een plezier, maar jezelf, zoek naar de waarheid, wees jezelf getrouw en blijf niet kronkelen vanwege je trots. Trek je conclusie over de bron die jou heeft ingefluisterd dat vrouwen niet naar het paradijs gaan, want het is niet waar, en derhalve kun je het classificeren als onbetrouwbaar.

BoerHarms
16-02-14, 15:38
Iedereen moet de vrijheid hebben te geloven wat hij of zij wilt, als dat geloof je leidt naar iets dat je daarin kan vinden dan is dat dan prima, daar is niets mee. Hoewel ik wel van mening bent dat je dan ook de "ongelovige" in je ogen behoort te respecteren
Over het nu welles en nietes over mannen of vrouwen in het paradijs, dit kan een eindeloze discussie worden, ieder heeft daar met zijn eigen standpunten en zijn mening over. Voor ieder is zijn bron het beste en de oponente bron klopt altijd niet.

Het licht is aan of uit , dat kan je zien

Het "off-topic" welles-nietes wat er nu besproken wordt gaat vele malen dieper, zijn geen concrete bewijzen voor. Noch voor het ene noch voor het andere. Het gaat om het geloof, je overtuigingen, de krachten die je daaruit halen kan.

Vrede zij met alle gelovigen ( en ongelovigen)

Ibrah1234
16-02-14, 15:39
De voor de meesten onder ons niet zichtbare bewakers van de tijdlijn snappen steeds minder van de mensheid.

Ibrah1234
16-02-14, 15:44
zoek naar de waarheid, wees jezelf getrouw en blijf niet kronkelen vanwege je trots.

Als je in staat zou zijn te "zien" dan denk ik niet dat de waarheid je zou bevallen. Het zou wel eens anders kunnen zijn dan jij denkt.

CONTRA
16-02-14, 16:08
Vitalis, serieus, indien je de islam wil begrijpen, moet je terug gaan naar de authentieke bronnen, en bij de moslims zelf studeren, en niet wat lukraak van een islamofobe site plukken zoals infidels are cool.....

ook zonder islamofobe sites blyft de islam misogyn. volgens authentieke bronnen heeft mohammed gezegd "In my dream [...] I looked into Hell and saw that most of its inhabitants were women."

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 16:15
Over het nu welles en nietes over mannen of vrouwen in het paradijs, dit kan een eindeloze discussie worden, ieder heeft daar met zijn eigen standpunten en zijn mening over. Voor ieder is zijn bron het beste en de oponente bron klopt altijd niet.

De discussie ging er niet over of iemand wel of niet gelooft dat het paradijs bestaat en of er mannen en/of vrouwen toegelaten worden. Het ging er hierom dat Vitalis beweerde dat VOLGENS DE KORAN alleen mannen in de hemel komen, en dat is onjuist. Dat is geen kwestie van een mening hebben, dat staat letterlijk in de koran. Daarom klopt zijn bron ook niet.

Wat Vitalis wel of niet gelooft over het bestaan van het paradijs doet hier niet terzake en staat ook niet ter discussie.

CONTRA
16-02-14, 16:16
Waar al die maagden vandaan kwamen heeft de koranschrijver zich echt niet afgevraagd hoor.

jy blykbaar ook niet

BoerHarms
16-02-14, 16:27
De discussie ging er niet over of iemand wel of niet gelooft dat het paradijs bestaat en of er mannen en/of vrouwen toegelaten worden. Het ging er hierom dat Vitalis beweerde dat VOLGENS DE KORAN alleen mannen in de hemel komen, en dat is onjuist. Dat is geen kwestie van een mening hebben, dat staat letterlijk in de koran. Daarom klopt zijn bron ook niet.

Wat Vitalis wel of niet gelooft over het bestaan van het paradijs doet hier niet terzake en staat ook niet ter discussie.


Volgens mij gaat de discussie over Vlaamse vrouwen die zich bekeren tot de Islam :)

Oops, schijnt dat jij de Koran dan beter kent dan Vitalis :verward:

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 16:58
Volgens mij gaat de discussie over Vlaamse vrouwen die zich bekeren tot de Islam :)

Oops, schijnt dat jij de Koran dan beter kent dan Vitalis :verward:

Ja daar gaat de discussie over en in dat kader komt Vitalis met de bewering dat ze (de bekeerde al dan niet Vlaamse vrouwen) er nog maar eens goed over na moeten denken, volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...

Daarvoor suggereerde hij dat er een fout in de koran staat en dat er vrij weinig over Jezus vzmh in staat.

Nogmaals het gaat hier niet over het geloof van Vitalis, mij of jou, het gaat erom dat hij beweringen doet, die onjuist zijn. Ik raad hem zelf aan om dan de bronnen als onbetrouwbaar te classificeren. Wat zou jij doen Boer Harms? Stel je hebt een vriend en die fluistert je van alles en nog wat in. Iedere keer blijkt dat zijn informatie niet accuraat is. Blijf je dan koppig alles klakkeloos van deze vriend aannemen, of trek je dan je conclusie?

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 17:08
Als je in staat zou zijn te "zien" dan denk ik niet dat de waarheid je zou bevallen. Het zou wel eens anders kunnen zijn dan jij denkt.

Even terug naar het punt en de context waarin ik gezegd heb naar de waarheid te zoeken. Ik ben wel wat gewend hier op NVDD, gemiddeld duurt het 50 pagina's voordat mensen een kruis en heil hitler op een muur zien staan, dus ik blijf het gewoon rustig uitleggen.

Vitalis beweert dat VOLGENS DE KORAN alleen mannen in de hemel komen.

De koran zegt:

4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.

Hieruit volgt dat de bewering van Vitalis onjuist is. Dat is dus geen kwestie van dat iets anders is dan ik denk, of dat het wel of niet bevalt, de uitspraak die Vitalis heeft gedaan is en blijft incorrect. Vind je van niet, dan ben jij degene in kwestie die niet in staat is om te "zien".

Uit dit alles volgt, dat zijn bron dus niet betrouwbaar is.

vitalis
16-02-14, 17:19
Dat is niet wat jij schreef:

Ze moeten er nog maar eens goed over nadenken. Volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...

Dat is onjuist, zo moeilijk is dat toch niet om dat toe te geven?

Vitalis, serieus, indien je de islam wil begrijpen, moet je terug gaan naar de authentieke bronnen, en bij de moslims zelf studeren, en niet wat lukraak van een islamofobe site plukken zoals infidels are cool..... Om de esprit van het christendom te begrijpen, ga je naar een kerk, lees je de bijbel, praat je met een dominee, probeer je de sfeer te proeven van christenen onderling, en ga je niet naar een Dawkins, heidense, Darwinistische, atheistische of satanische site. Wat jij hier poneert zijn de standaard misvattingen zoals Maria zou de broer van Aaron zijn, onwetendheid over de status van Jezus vzmh in de koran, en dat vrouwen niet naar het paradijs zouden gaan. Deze heb ik allemaal weerlegd.

Vitalis, doe niet mij een plezier, maar jezelf, zoek naar de waarheid, wees jezelf getrouw en blijf niet kronkelen vanwege je trots. Trek je conclusie over de bron die jou heeft ingefluisterd dat vrouwen niet naar het paradijs gaan, want het is niet waar, en derhalve kun je het classificeren als onbetrouwbaar.

Ik baseer me op de koran hoor. Ondanks dat ene bijzinnetje dat jij noemt is uit het hele boek op te maken dat de hemel is ingericht voor mannen, niet voor vrouwen.

Zoals ik al liet zien, nemen vrouwen sowieso een ondergeschikte positie in in de koran.

Als je de waarheid wilt weten moet je bereid zijn over de schutting heen te kijken.

BoerHarms
16-02-14, 17:36
Ja daar gaat de discussie over en in dat kader komt Vitalis met de bewering dat ze (de bekeerde al dan niet Vlaamse vrouwen) er nog maar eens goed over na moeten denken, volgens de koran komen alleen mannen in de hemel...

Daarvoor suggereerde hij dat er een fout in de koran staat en dat er vrij weinig over Jezus vzmh in staat.

Nogmaals het gaat hier niet over het geloof van Vitalis, mij of jou, het gaat erom dat hij beweringen doet, die onjuist zijn. Ik raad hem zelf aan om dan de bronnen als onbetrouwbaar te classificeren. Wat zou jij doen Boer Harms? Stel je hebt een vriend en die fluistert je van alles en nog wat in. Iedere keer blijkt dat zijn informatie niet accuraat is. Blijf je dan koppig alles klakkeloos van deze vriend aannemen, of trek je dan je conclusie?

Ik trek me conclusie, en die is dan meestal "STOP DISCUSSIE" ander onderwerp.

In het verleden best wel veel mee gemaakt, TIME-OUT heet dan dat vaak.

En als we er later nog eens op terug komen, dan komen we toch vaak tot andere conclusie , dat we beiden geen gelijk maar ook geen ongelijk hebben.

super ick
16-02-14, 18:36
En gij gelooft dat. Die vertalers snappen er dan echt helemaal niets van. In het seizoen gooien ze je op de markt dood met druiven. Daar wil echt niemand voor dood. En buiten het seizoen heeft dat ook al geen zin.
Wacht even..., misschien zijn die paradijselijke druiven wel full-season Tantalusdruiven. Zijn die gasten mooi klaar mee. Eigen schuld - dikke bult, hadden ze maar de klassieken moeten lezen.

Ik hou het maar op die maagden.

Huh? Hoe zit dat dan met al de knaapjesliefhebbers onder die gasten?


Destijds waren de druiven waarscbijnlijk schaars. Een teken van de weldaad van het hiernamaals. Het zou zo maar kunnen.

Die bestaan niet want dat mag niet. Klaar!

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 19:39
Ik baseer me op de koran hoor.

In de koran staat:

4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.

Hieruit volgt dat zowel mannen als vrouwen naar het paradijs gaan en daarmee jouw bewering dat volgens de koran alleen mannen in de hemel komen, onjuist is.

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 19:44
Ik trek me conclusie, en die is dan meestal "STOP DISCUSSIE" ander onderwerp.

In het verleden best wel veel mee gemaakt, TIME-OUT heet dan dat vaak.

En als we er later nog eens op terug komen, dan komen we toch vaak tot andere conclusie , dat we beiden geen gelijk maar ook geen ongelijk hebben.

Nou ik heb wel degelijk gelijk want het staat er letterlijk in, terwijl Vitalis gewoon beweert dat er volgens de koran alleen mannen naar de hemel gaan.

vitalis
16-02-14, 20:02
In de koran staat:

4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.

Hieruit volgt dat zowel mannen als vrouwen naar het paradijs gaan en daarmee jouw bewering dat volgens de koran alleen mannen in de hemel komen, onjuist is.

Zie hier nog een link over de positie van de vrouw volgens de koran en de hadieth.
Je vraagt je toch werkelijk af hoe het mogelijk is dat sommige vrouwen de islam blijven aanhangen.

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 20:22
Zie hier nog een link over de positie van de vrouw volgens de koran en de hadieth.
Je vraagt je toch werkelijk af hoe het mogelijk is dat sommige vrouwen de islam blijven aanhangen.

Nou ik vraag mij af waarom je beweert dat volgens de koran alleen mannen naar de hemel gaan. Dit is onjuist:

4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.

Hieruit volgt dat de bron waarvan jij hebt afgeleid dat alleen mannen naar de hemel gaan onbetrouwbaar is.

Maria (de moeder van Jezus vzmh) zal in het paradijs de leider van de vrouwen zijn.

Paradijs = Jannah
Maryam bint Imraan = Maria

The Leaders of the Women of Jannah


“The Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) drew four lines and said, ‘Do you know what these are?’ They said, ‘Allah and His Messenger know best.’ He said, ‘The best women of the women of Jannah are Khadeejah bint Khuwaylid, Fatimah bint Muhammad, Maryam bint Imraan and Aasiyah bint Muzahim the wife of Pharaoh.’” [Ahmad]

The best women are those who attain the Jannah of delights. The women of Jannah are of different grades as are its men, and the leaders of the women of Jannah are Khadeejah, Fatimah, Maryam and Aasiya.

Maryam and Khadeejah are the best of the four. The Prophet (sal Allahu alaihi wa sallam) said: “The best of its women is Maryam and the best of its women is Khadeejah.”

[B]Maryam is the best of all women. The Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) said: “The leaders of the women of Jannah, after Maryam bint Imran will be Fatimah, Khadeejah and Aasiyah the wife of Pharaoh.” [Tabarani]

These four women are beautiful examples of perfect, righteous women. Maryam the daughter of Imran is praised by Allah (subhana wa ta’ala) in the Quran: “And Maryam, the daughter of Imran who guarded her chastity … and she testified to the truth of the Words of her Lord, and His Scriptures, and she was of the Qaaniteen (obedient to Allah).” [66:12]

Khadeejah as-Siddeeqah believed in the Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) without hesitation; she consoled him and supported him in every way. Her Lord gave her the good news, during her lifetime, of a palace in Jannah in which there would be no noise and no exhaustion.

Aasiyah, the wife of Pharaoh, despised the power and luxuries of this world, and rejected Pharaoh and his false claims to divinity, so her husband tortured her until her soul departed and returned to its Creator.

Fatimah az-Zahra, the daughter of the Prophet (sal Allahu alaihi wa sallam), was patient and forbearing throughout the trials that marked her childhood and short life, and feared Allah. She was a branch from the pure tree, brought up by the best of humanity.

vitalis
16-02-14, 20:37
Nou ik vraag mij af waarom je beweert dat volgens de koran alleen mannen naar de hemel gaan. Dit is onjuist:

4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.

Hieruit volgt dat de bron waarvan jij hebt afgeleid dat alleen mannen naar de hemel gaan onbetrouwbaar is.

Maria (de moeder van Jezus vzmh) zal in het paradijs de leider van de vrouwen zijn.

Paradijs = Jannah
Maryam bint Imraan = Maria

The Leaders of the Women of Jannah


“The Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) drew four lines and said, ‘Do you know what these are?’ They said, ‘Allah and His Messenger know best.’ He said, ‘The best women of the women of Jannah are Khadeejah bint Khuwaylid, Fatimah bint Muhammad, Maryam bint Imraan and Aasiyah bint Muzahim the wife of Pharaoh.’” [Ahmad]

The best women are those who attain the Jannah of delights. The women of Jannah are of different grades as are its men, and the leaders of the women of Jannah are Khadeejah, Fatimah, Maryam and Aasiya.

Maryam and Khadeejah are the best of the four. The Prophet (sal Allahu alaihi wa sallam) said: “The best of its women is Maryam and the best of its women is Khadeejah.”

[B]Maryam is the best of all women. The Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) said: “The leaders of the women of Jannah, after Maryam bint Imran will be Fatimah, Khadeejah and Aasiyah the wife of Pharaoh.” [Tabarani]

These four women are beautiful examples of perfect, righteous women. Maryam the daughter of Imran is praised by Allah (subhana wa ta’ala) in the Quran: “And Maryam, the daughter of Imran who guarded her chastity … and she testified to the truth of the Words of her Lord, and His Scriptures, and she was of the Qaaniteen (obedient to Allah).” [66:12]

Khadeejah as-Siddeeqah believed in the Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) without hesitation; she consoled him and supported him in every way. Her Lord gave her the good news, during her lifetime, of a palace in Jannah in which there would be no noise and no exhaustion.

Aasiyah, the wife of Pharaoh, despised the power and luxuries of this world, and rejected Pharaoh and his false claims to divinity, so her husband tortured her until her soul departed and returned to its Creator.

Fatimah az-Zahra, the daughter of the Prophet (sal Allahu alaihi wa sallam), was patient and forbearing throughout the trials that marked her childhood and short life, and feared Allah. She was a branch from the pure tree, brought up by the best of humanity.

Nou goed Saartje, ik geef toe dat vrouwen volgens de islam wel in de hemel kunnen komen. Maar toch is het, zowel uit koran als hadith, duidelijk dat ze daar een ondergeschikte positie innemen. Ze moeten zelfs toestaan dat hun mannen daar gebruik maken van hoeri's. Het is onbegrijpelijk dat er nog moderne vrouwen zij die zoiets kunnen accepteren.

knots71karel
16-02-14, 20:42
In de koran staat:

4:124. Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste onrecht worden aangedaan.
Hieruit volgt dat zowel mannen als vrouwen naar het paradijs gaan en daarmee jouw bewering dat volgens de koran alleen mannen in de hemel komen, onjuist is.

Leuk gevonden ! het rijmt ook nog

super ick
16-02-14, 20:51
Nou goed Saartje, ik geef toe dat vrouwen volgens de islam wel in de hemel kunnen komen. Maar toch is het, zowel uit koran als hadith, duidelijk dat ze daar een ondergeschikte positie innemen. Ze moeten zelfs toestaan dat hun mannen daar gebruik maken van hoeri's. Het is onbegrijpelijk dat er nog moderne vrouwen zij die zoiets kunnen accepteren.

Er zit niets anders op.

The_Grand_Wazoo
16-02-14, 21:06
Nou goed Saartje, ik geef toe dat vrouwen volgens de islam wel in de hemel kunnen komen. Maar toch is het, zowel uit koran als hadith, duidelijk dat ze daar een ondergeschikte positie innemen. Ze moeten zelfs toestaan dat hun mannen daar gebruik maken van hoeri's. Het is onbegrijpelijk dat er nog moderne vrouwen zij die zoiets kunnen accepteren.

Zeg dan gewoon
'Lieve Saar, je hebt gelijk en ik niet'.

't Begint hier wel zuur en benepen te worden.

Juffrouw_Saartje
16-02-14, 21:47
Nou goed Saartje, ik geef toe dat vrouwen volgens de islam wel in de hemel kunnen komen.

:duim:


Maar toch is het, zowel uit koran als hadith, duidelijk dat ze daar een ondergeschikte positie innemen. Ze moeten zelfs toestaan dat hun mannen daar gebruik maken van hoeri's. Het is onbegrijpelijk dat er nog moderne vrouwen zij die zoiets kunnen accepteren.

Volgend weekend zal ik hierop reageren, ik heb het heel erg druk door de week. Het is een mooi onderwerp het paradijs. Je kunt me wel alvast helpen door me uit te leggen wat jij persoonlijk onder een moderne vrouw verstaat.

vitalis
17-02-14, 08:51
:duim:



Volgend weekend zal ik hierop reageren, ik heb het heel erg druk door de week. Het is een mooi onderwerp het paradijs. Je kunt me wel alvast helpen door me uit te leggen wat jij persoonlijk onder een moderne vrouw verstaat.

Dat is niet zo moeilijk:een vrouw die er zich er van bewsut is dat ze dezelfde rechten heeft als een man en daar ook naar handelt.

knuppeltje
17-02-14, 16:45
Ze moeten zelfs toestaan dat hun mannen daar gebruik maken van hoeri's. Het is onbegrijpelijk dat er nog moderne vrouwen zij die zoiets kunnen accepteren.

Ik geef ze hier echt niet de kost. Waarom zouden er anders wereldwijd zoveel prostituees zijn, Alleen maar voor de vrijgezellen?

Sjezus, wat een geouwehooer allemaal.

super ick
17-02-14, 20:37
Ik geef ze hier echt niet de kost. Waarom zouden er anders wereldwijd zoveel prostituees zijn, Alleen maar voor de vrijgezellen?

Sjezus, wat een geouwehooer allemaal.

Dit raakt toch een kern. Twee gelovigen inhoudelijk met elkaar in gesprek. Wat er staat kan jij wel gelul vinden maar als ik gelovig zou zijn dan zou ik ook niets wat in de Koran staat als gelul af willen doen.

Juffrouw_Saartje
22-02-14, 22:16
Ze moeten zelfs toestaan dat hun mannen daar gebruik maken van hoeri's. Het is onbegrijpelijk dat er nog moderne vrouwen zij die zoiets kunnen accepteren.

Het is geen probleem dat mannen naast hun aardse vrouwen, vrouwen van het paradijs krijgen. In het paradijs zijn er geen negatieve gevoelens, zoals jaloezie, haat, nijd, afgunst of boosheid, er is alleen maar vrede. De hoor al ayn, zijn speciaal voor het paradijs geschapen, en ze zijn heel erg mooi. Maar de vrouwen van de aarde staan qua positie boven de hoor al ayn, want de vrouwen van de aarde die naar het paradijs gaan, hebben dat verdient, en zij hebben gebeden en gevast omwille van Allah, terwijl de hoor al ayn dat niet hebben gedaan.

vitalis
22-02-14, 22:21
Het is geen probleem dat mannen naast hun aardse vrouwen, vrouwen van het paradijs krijgen. In het paradijs zijn er geen negatieve gevoelens, zoals jaloezie, haat, nijd, afgunst of boosheid, er is alleen maar vrede. De hoor al ayn, zijn speciaal voor het paradijs geschapen, en ze zijn heel erg mooi. Maar de vrouwen van de aarde staan qua positie boven de hoor al ayn, want de vrouwen van de aarde die naar het paradijs gaan, hebben dat verdient, en zij hebben gebeden en gevast omwille van Allah, terwijl de hoor al ayn dat niet hebben gedaan.

Het zou voor vrouwen toch mooi zijn dat ze in het paradijs gebruik zouden kunnen maken van mannelijke hoeri's.

Juffrouw_Saartje
22-02-14, 22:22
Dat is niet zo moeilijk:een vrouw die er zich er van bewsut is dat ze dezelfde rechten heeft als een man en daar ook naar handelt.

Iemand die daar ook naar handelt? Ik ben het wel eens de opmerking die Knuppeltje heeft gemaakt naar jou:


Ik geef ze hier echt niet de kost. Waarom zouden er anders wereldwijd zoveel prostituees zijn, Alleen maar voor de vrijgezellen?

Inderdaad, we zien dat er wereldwijd prostituees zijn die echt niet alleen maar voor de vrijgezellen zijn, maar ook voor de getrouwde mannen. Verder is het zo dat door de moderne vrije seksualiteit er mannen zijn die wel tientallen vrouwen hebben begeerd in hun leven. Sommige jongens, gaan ieder weekend de hort op, met als doel een vrouw te versieren. In iedere stad is wel een hoerenwijk of straat.
Als de moderne vrouw zich niet alleen bewust moet zijn van haar gelijke rechten, maar daar ook naar moet handelen, zoals jij zegt, zouden er rijen met mannelijke hoeren zijn op de door de gemeente aangewezen tippelzone. Jij en ik weten allebei dat dit niet het geval is. Ra ra hoe kan dat? Omdat de man de jager is, en de vrouw de prooi. Omdat de seksualiteit van de man anders is dan van de vrouw. Je bent volkomen aan het dwalen en het zicht verloren indien je denkt dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn. De behoefte van een vrouw is totaal anders dan van een man.

Juffrouw_Saartje
22-02-14, 22:24
Het zou voor vrouwen toch mooi zijn dat ze in het paradijs gebruik zouden kunnen maken van mannelijke hoeri's.

Nee natuurlijk niet.

vitalis
22-02-14, 22:27
Iemand die daar ook naar handelt? Ik ben het wel eens de opmerking die Knuppeltje heeft gemaakt naar jou:



Inderdaad, we zien dat er wereldwijd prostituees zijn die echt niet alleen maar voor de vrijgezellen zijn, maar ook voor de getrouwde mannen. Verder is het zo dat door de moderne vrije seksualiteit er mannen zijn die wel tientallen vrouwen hebben begeerd in hun leven. Sommige jongens, gaan ieder weekend de hort op, met als doel een vrouw te versieren. In iedere stad is wel een hoerenwijk of straat.
Als de moderne vrouw zich niet alleen bewust moet zijn van haar gelijke rechten, maar daar ook naar moet handelen, zoals jij zegt, zouden er rijen met mannelijke hoeren zijn op de door de gemeente aangewezen tippelzone. Jij en ik weten allebei dat dit niet het geval is. Ra ra hoe kan dat? Omdat de man de jager is, en de vrouw de prooi. Omdat de seksualiteit van de man anders is dan van de vrouw. Je bent volkomen aan het dwalen en het zicht verloren indien je denkt dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn. De behoefte van een vrouw is totaal anders dan van een man.

De enige reden is verschil in macht. Mannen zijn de bovenliggende partij en vrouwen worden geëxploiteerd. En in jouw paradijs wordt dat gewoon voortgezet. Voor mij reden om vanuit de grond van mijn hart te zeggen: zo'n paradijs mag aan mij voorbij gaan. Als jij een moderne vrouw was zou jij dat ook zeggen.

vitalis
22-02-14, 22:29
Nee natuurlijk niet.

Zelfs in het paradijs geen gelijke rechten. Weet je wat, het islamitisch paradijs: laat maar.

super ick
23-02-14, 08:53
In iedere stad is wel een hoerenwijk of straat.

Je bent goed op de hoogte zeg!
Noemen eens 10 Nederlandse steden dan. Dat moet dan niet moeilijk zijn .........

super ick
23-02-14, 08:54
Het is geen probleem dat mannen naast hun aardse vrouwen, vrouwen van het paradijs krijgen. In het paradijs zijn er geen negatieve gevoelens, zoals jaloezie, haat, nijd, afgunst of boosheid, er is alleen maar vrede. De hoor al ayn, zijn speciaal voor het paradijs geschapen, en ze zijn heel erg mooi. Maar de vrouwen van de aarde staan qua positie boven de hoor al ayn, want de vrouwen van de aarde die naar het paradijs gaan, hebben dat verdient, en zij hebben gebeden en gevast omwille van Allah, terwijl de hoor al ayn dat niet hebben gedaan.

Ik zie jou al een half jaar je best doen om overduidelijke kromme situaties proberen recht te lullen.

Stakker.........

BoerHarms
23-02-14, 09:18
Maar als Saar daar sterk in gelooft vanwege haar geloofsovertuiging dan ben ik van mening dat we haar in haar waarde moeten laten. Zij heeft daar vrede mee. En als alle partijen in spe betreft dit onderwerp daar vrede mee habben dan laat het zo zijn.

H.P.Pas
23-02-14, 10:15
Plus ça change plus ça reste:

Les Flamandes dansent sans rien dire
Sans rien dire aux dimanches sonnants
Les Flamandes dansent sans rien dire
Les Flamandes ça n’est pas causant
Si elles dansent, c’est parce qu’elles ont vingt ans
Et qu’à vingt ans il faut se fiancer
Se fiancer pour pouvoir se marier
Et se marier pour avoir des enfants

C’est ce que leur ont dit leurs parents
Le bedeau et même son Eminence
L’Archiprêtre qui prêche au couvent
Et c’est pour ça et c’est pour ça qu’elles dansent
Les Flamandes
Les Flamandes
Les Fla - Les Fla - Les Flamandes

Samir75017
23-02-14, 11:55
Plus ça change plus ça reste

Steenkool Frans.

Plus ça change, plus c'est pareil => ok. Plus ça change, plus c'est la même chose => ok. Plus ça change, plus ça reste la même chose => ok.




Les Flamandes dansent sans rien dire
Sans rien dire aux dimanches sonnants
Les Flamandes dansent sans rien dire
Les Flamandes ça n’est pas causant
Si elles dansent, c’est parce qu’elles ont vingt ans
Et qu’à vingt ans il faut se fiancer
Se fiancer pour pouvoir se marier
Et se marier pour avoir des enfants

C’est ce que leur ont dit leurs parents
Le bedeau et même son Eminence
L’Archiprêtre qui prêche au couvent
Et c’est pour ça et c’est pour ça qu’elles dansent
Les Flamandes
Les Flamandes
Les Fla - Les Fla - Les Flamandes




You couldn't have picked a more appropriate song to illustrate what Brel is (was) known for. A notorious misogynist. In this case, an insult to (Flemish) women.

Think. And post. Not the other way round.

CONTRA
23-02-14, 13:53
Weet je wat, het islamitisch paradijs: laat maar.

daar kwam je toch al niet voor in aanmerking

CONTRA
23-02-14, 13:58
De enige reden is verschil in macht. Mannen zijn de bovenliggende partij en vrouwen worden geëxploiteerd. En in jouw paradijs wordt dat gewoon voortgezet. Voor mij reden om vanuit de grond van mijn hart te zeggen: zo'n paradijs mag aan mij voorbij gaan. Als jij een moderne vrouw was zou jij dat ook zeggen.

saartje bepaalt zelf wat ze zegt en waar ze in gelooft. daar heeft ze paternalisten als jy niet voor nodig dit haar voor te kauwen

Juffrouw_Saartje
23-02-14, 14:46
De enige reden is verschil in macht. Mannen zijn de bovenliggende partij en vrouwen worden geëxploiteerd.

Nee, de reden dat er geen rijen met mannelijke hoeren naar vrouwen staan te lonken op de door de gemeente aangewezen tippelzone, is niet het verschil in macht, maar behoefte. Als de vraag er was in deze vrije seksualiteit markt van het westen, dan stonden er allang duizenden bronstige ridderlijke mannekes voor juffrouwen en madammekes.

H.P.Pas
23-02-14, 14:50
Nee, de reden dat er geen rijen met mannelijke hoeren naar vrouwen staan te lonken op de door de gemeente aangewezen tippelzone, is niet het verschil in macht, maar behoefte. .

:aanwal: Dat is in het paradijs niet anders, begrijp ik.

super ick
23-02-14, 14:50
saartje bepaalt zelf wat ze zegt en waar ze in gelooft. daar heeft ze paternalisten als jy niet voor nodig dit haar voor te kauwen

Tja, dat ligt aan de defenitie van moderne vrouw. Voor Vita staat modern voor verstandig, goed, etc. in dit geval maar Saartje kan en mag daar natuurlijk haar eigen mening over hebben.

vitalis
23-02-14, 16:07
daar kwam je toch al niet voor in aanmerking

En jij?

vitalis
23-02-14, 16:09
saartje bepaalt zelf wat ze zegt en waar ze in gelooft. daar heeft ze paternalisten als jy niet voor nodig dit haar voor te kauwen

Ze vroeg er zelf naar, slimmerik. Waar bemoei je eigenlijk mee? Ik bepaal zelf wel wat ik tegen iemand zeg, daar heb ik jou niet voor nodig.

vitalis
23-02-14, 16:13
Nee, de reden dat er geen rijen met mannelijke hoeren naar vrouwen staan te lonken op de door de gemeente aangewezen tippelzone, is niet het verschil in macht, maar behoefte. Als de vraag er was in deze vrije seksualiteit markt van het westen, dan stonden er allang duizenden bronstige ridderlijke mannekes voor juffrouwen en madammekes.


Nou, dat vind ik ook goed hoor. Blijkbaar is jouw islamitisch paradijs een perfecte afspiegeling van onze "vrije seksualiteit markt". Ik kan bijna niet geloven dat je dat niet aan het denken zet.

CONTRA
23-02-14, 16:44
Tja, dat ligt aan de defenitie van moderne vrouw. Voor Vita staat modern voor verstandig, goed, etc. in dit geval maar Saartje kan en mag daar natuurlijk haar eigen mening over hebben.

vitalis weet niet wat modern is. een moderne vrouw als saartje maakt zelfbewust en autonoom haar keuze zonder dat paternatistische haantjes als vitalis haar keuze proberen te beinvloeden door te dikteren wat ze moet doen

CONTRA
23-02-14, 16:45
En jij?

ik ben al in het paradys

CONTRA
23-02-14, 16:57
Nee, de reden dat er geen rijen met mannelijke hoeren naar vrouwen staan te lonken op de door de gemeente aangewezen tippelzone, is niet het verschil in macht, maar behoefte.

denk eerder dat dit een voortvloeisel is van de paternalistische maatschappy waarin we na 1500 jaar kristendom nog steeds leven. de seksuele behoeften van een vrouw zyn minstens zo sterk als by een man. zo niet sterker

vitalis
23-02-14, 16:58
ik ben al in het paradys

Gefeliciteerd...

vitalis
23-02-14, 17:00
vitalis weet niet wat modern is. een moderne vrouw als saartje maakt zelfbewust en autonoom haar keuze zonder dat paternatistische haantjes als vitalis haar keuze proberen te beinvloeden door te dikteren wat ze moet doen

En laat zich kennelijk inspireren door sexuele verhoudingen uit de woestijn van 1400 jaar geleden...

H.P.Pas
23-02-14, 17:14
Het is geen probleem dat mannen naast hun aardse vrouwen, vrouwen van het paradijs krijgen. In het paradijs zijn er geen negatieve gevoelens, zoals jaloezie, haat, nijd, afgunst of boosheid, er is alleen maar vrede. De hoor al ayn, zijn speciaal voor het paradijs geschapen, en ze zijn heel erg mooi.

Examine the religious principles which have, in fact, prevailed in the world, and you will scarcely be persuaded that they are anything but sick men's dreams. -- David Hume

Juffrouw_Saartje
23-02-14, 18:25
Dat is niet zo moeilijk:een vrouw die er zich er van bewsut is dat ze dezelfde rechten heeft als een man en daar ook naar handelt.

Een rijke oom, die ook toevallig nog eens burgemeester is, gaat met Saartje en Swiebje op stap, en is van plan ze eens goed in de watten te leggen. In het dorp komt Saartje plotseling een droomjurk tegen in de etalage:

18653

De burgemeester aarzelt geen moment, en loopt de winkel in en bestelt er gelijk twee. Eén voor Saartje, en de andere voor Swiebertje. Ho ho zegt Swiebertje, tegen de burgemeester, wat moet ik met zo'n soepjurk? Ik wil die helemaal niet, ik wil liever wat anders. Geen sprake van, zegt de goede, verstandige en vooral moderne burgemeester, wat ik voor Saartje koop, koop ik ook voor jou. Wat jouw behoeftes zijn, dat je een ander karakter hebt, of van een ander geslacht bent, doet hier niet ter zake!

vitalis
23-02-14, 18:38
Een rijke oom, die ook toevallig nog eens burgemeester is, gaat met Saartje en Swiebje op stap, en is van plan ze eens goed in de watten te leggen. In het dorp komt Saartje plotseling een droomjurk tegen in de etalage:

18653

De burgemeester aarzelt geen moment, en loopt de winkel in en bestelt er gelijk twee. Eén voor Saartje, en de andere voor Swiebertje. Ho ho zegt Swiebertje, tegen de burgemeester, wat moet ik met zo'n soepjurk? Ik wil die helemaal niet, ik wil liever wat anders. Geen sprake van, zegt de goede, verstandige en vooral moderne burgemeester, wat ik voor Saartje koop, koop ik ook voor jou. Wat jouw behoeftes zijn, dat je een ander karakter hebt, of van een ander geslacht bent, doet hier niet ter zake!

Ik vind het prima hoor, dat jij een dergelijk beeld van de wereld en het paradijs koestert. Ik had alleen wel eens de indruk dat jij over de dingen nadacht. Maar ik heb me dus vergist

Juffrouw_Saartje
23-02-14, 18:53
En in jouw paradijs wordt dat gewoon voortgezet. Voor mij reden om vanuit de grond van mijn hart te zeggen: zo'n paradijs mag aan mij voorbij gaan. Als jij een moderne vrouw was zou jij dat ook zeggen.

In de koran staat:

43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

71. Er zullen gouden schalen en bekers worden rond gereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.

72. Dit is de Tuin, die u is gegeven (als beloning) voor hetgeen gij deed.


Abu Hurayrah narrates that Rasulullah (sallallahu alaihi wasallam) said,


“Definitely, the lowest position of Jannat (Paradise) which one of you will receive is that Allah (Glorified and Exalted be He) will say to him, ‘Wish [for whatever you desire].’ Then he will wish [for whatever he desires]. Thereafter, Allah (Glorified and Exalted be He) will say to him, ‘Have you wished [for whatever you desire]?’ He will say ‘Yes.’ Then Allah (Glorified and Exalted be He) will say to him, ‘Definitely, you will receive double that which you had desired.’” Abu Sai’d said, “You will receive what you desired and ten times thereof.” (Sahih Muslim)

Karin.N
23-02-14, 18:57
Ik denk dat het zowiezo niet verstandig is om mensen in hokjes in te delen. Er zijn ook vrouwen die een grotere sexuele behoefte hebben dan hun man en vice versa. Hangt allemaal af van het moment in de relatie, gezinsomstandigheden etc.

Eigenlijk zou het mooi zijn als anno 2014 mensen juist niet meer zo in hokjes zouden denken. Vanuit de religies is het mms logisch om wel zo te denken, omdat er kennelijk een strikte rolverdeling voor mannen en vrouwen is. Maar het lijkt me dat dit inmiddels wel achterhaald is.

En wat er in het paradijs allemaal zou zijn, ik denk helemaal niets, want ik geloof niet in de betreffende god. :hihi:

vitalis
23-02-14, 19:01
In de koran staat:

43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

71. Er zullen gouden schalen en bekers worden rond gereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.

72. Dit is de Tuin, die u is gegeven (als beloning) voor hetgeen gij deed.


Abu Hurayrah narrates that Rasulullah (sallallahu alaihi wasallam) said,


“Definitely, the lowest position of Jannat (Paradise) which one of you will receive is that Allah (Glorified and Exalted be He) will say to him, ‘Wish [for whatever you desire].’ Then he will wish [for whatever he desires]. Thereafter, Allah (Glorified and Exalted be He) will say to him, ‘Have you wished [for whatever you desire]?’ He will say ‘Yes.’ Then Allah (Glorified and Exalted be He) will say to him, ‘Definitely, you will receive double that which you had desired.’” Abu Sai’d said, “You will receive what you desired and ten times thereof.” (Sahih Muslim)

Als je helemaal niets meer weet te zeggen kun je altijd nog "heilige boeken" beginnen te reciteren. Het liefst in een andere taal dan het Nederlands natuurlijk.

Juffrouw_Saartje
23-02-14, 19:09
Ik vind het prima hoor, dat jij een dergelijk beeld van de wereld en het paradijs koestert. Ik had alleen wel eens de indruk dat jij over de dingen nadacht. Maar ik heb me dus vergist

Nee jij bent degene die meent dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen van de burgemeester, ik niet.
Je weet zelf ook wel, dat mannen en vrouwen verschillend zijn, hormonaal, fysiek, psychisch.........

Juffrouw_Saartje
23-02-14, 19:19
Als je helemaal niets meer weet te zeggen kun je altijd nog "heilige boeken" beginnen te reciteren. Het liefst in een andere taal dan het Nederlands natuurlijk.

Dat was een reactie op jouw afwijzing van het islamitische paradijs. Volgens de islam krijg je als bewoner van het paradijs, man of vrouw, alles wat je hartje begeert. Verder zijn er geen gevoelens zoals haat, nijd of jaloezie. Dat is een duidelijk antwoord.

knots71karel
23-02-14, 19:20
En jij?

Uiteraard hij wel als brave gelovige !

knots71karel
23-02-14, 19:23
Dat was een reactie op jouw afwijzing van het islamitische paradijs. Volgens de islam krijg je als bewoner van het paradijs, man of vrouw, alles wat je hartje begeert. Verder zijn er geen gevoelens zoals haat, nijd of jaloezie. Dat is een duidelijk antwoord.

Vooral dat laatse lijkt me en moeilijke zaak , kijk maar ff naar SYRIE waar de Moslim ''broeders ''elkaar op de meest afschuwlijke manier afslachten , maar dat is in het paradijs natuurlijk vergeven en vergeten .
:p

vitalis
23-02-14, 19:27
Nee jij bent degene die meent dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen van de burgemeester, ik niet.
Je weet zelf ook wel, dat mannen en vrouwen verschillend zijn, hormonaal, fysiek, psychisch.........

Ik heb het over gelijke rechten, daar wil jij het kennelijk niet over praten...

Karin.N
23-02-14, 19:32
Nee jij bent degene die meent dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen van de burgemeester, ik niet.
Je weet zelf ook wel, dat mannen en vrouwen verschillend zijn, hormonaal, fysiek, psychisch.........

Teveel hokjesdenken, teveel zwart/wit denken.

Vrouwen onderling verschillen ook heel erg, idem dito voor mannen. Ipv de trouwjurk had je ook maandverband of tampons in je voorbeeld op kunnen nemen, zegt net zo weinig als de trouwjurk :D

Vitalis en ik liggen elkaar niet zo (totaal andere opvattingen :hihi:), maar ik heb hem niet horen verkondigen dat Saar en Swieber hetzelfde cadeau willen ontvangen. Dat maak jij ervan,.

CONTRA
23-02-14, 19:34
En laat zich kennelijk inspireren door sexuele verhoudingen uit de woestijn van 1400 jaar geleden...

dat is haar vrye keuze. saartje vaart haar eigen route. zelfs al moet ze tegen de stroom in roeien kiest ze welbewust de richting die zy op wil

vitalis
23-02-14, 19:36
Teveel hokjesdenken.

Vrouwen onderling verschillen ook heel erg, idem dito voor mannen. Ipv de trouwjurk had je ook maandverband of tampons in je voorbeeld op kunnen nemen, zegt net zo weinig als de trouwjurk :D

Vitalis en ik liggen elkaar niet zo (totaal andere opvattingen :hihi:), maar ik heb hem niet horen verkondigen dat Saar en Swieber hetzelfde cadeau willen ontvangen. Dat maak jij ervan.

Blij met de aangerukte hulptroepen:duim:

vitalis
23-02-14, 19:37
dat is haar vrye keuze. saartje vaart haar eigen route. zelfs al moet ze tegen de stroom in roeien kiest ze welbewust de richting die zy op wil

Nou, dat denk ik niet hoor. Ik denk dat ze redeneert tegen beter weten in.

Karin.N
23-02-14, 19:45
Blij met de aangerukte hulptroepen:duim:

Ik ben vandaag in een milde bui :hihi:

wacht maar als Israel weer ontopic is :ego:

Juffrouw_Saartje
23-02-14, 21:32
Nou, dat denk ik niet hoor. Ik denk dat ze redeneert tegen beter weten in.

Nee hoor. In de koran staat:

43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

71. Er zullen gouden schalen en bekers worden rond gereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.

vitalis
23-02-14, 22:07
Ik ben vandaag in een milde bui :hihi:

wacht maar als Israel weer ontopic is :ego:

Ai, je maakt wel een beetje bang...

vitalis
23-02-14, 22:08
Nee hoor. In de koran staat:

43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

71. Er zullen gouden schalen en bekers worden rond gereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.

Tsja, wat moet ik hier mee? Ik wens je toe dat je gelukkig bent in je ondergeschikte positie...

Samir75017
24-02-14, 00:24
Tsja, wat moet ik hier mee? Ik wens je toe dat je gelukkig bent in je ondergeschikte positie...

You sound frustrated. You should not have so much hate inside you, it is not healthy for you.

May God help you find the path to happiness.

vitalis
24-02-14, 00:32
You sound frustrated. You should not have so much hate inside you, it is not healthy for you.

May God help you find the path to happiness.

Hoezo haat? Waar heb je het over? En spreek je moerstaal, koekenbakker!

Samir75017
24-02-14, 00:45
Hoezo haat? Spreek je moerstaal, koekenbakker!

You're as hateful as a human being can possibly be. Is this what your religion and your parents taught you ?

vitalis
24-02-14, 00:52
You're as hateful as a human being can possibly be. Is this what your religion and your parents taught you ?

Kijk naar je zelf, moedjaheddin-achter-het-beeldscherm. Eén ding is zeker, mìjn godsdienst predikt geen haat. En wat leert de jouwe?

Samir75017
24-02-14, 00:54
Een ding is zeker, mìjn godsdienst leert geen haat.

Then it's your parents.

vitalis
24-02-14, 00:58
Then it's your parents.

En jij beschuldigt mij van haat? Wat jij hier zegt is overigens een typisch Marokkaans-islamitische poging tot belediging. Voordat jullie hier verschenen hadden wij dergelijke verwensingen nog nooit gehoord.

Samir75017
24-02-14, 00:59
En jij beschuldigt mij van haat? Wat jij hier zegt is overigens een typisch Marokkaans-islamitische poging tot belediging. Voordat jullie hier verschenen hadden wij dergelijke verwensingen nog nooit gehoord.

Who's "jullie" ? Who's "wij" ?

vitalis
24-02-14, 01:03
Who's "jullie" ? Who's "wij" ?

Doe maar niet zo hypocriet, mounafiq. En als je vragen aan mij stelt, spreek dan je moerstaal.

BoerHarms
24-02-14, 07:05
Doe maar niet zo hypocriet, mounafiq. En als je vragen aan mij stelt, spreek dan je moerstaal.


Vitalis, laat je niet provoceren :)

super ick
24-02-14, 08:01
Who's "jullie" ? Who's "wij" ?

Dat jij nog het lef hebt hier vragen te stellen. Uitgerekend jij die zoveel antwoorden schuldig blijft. Iedere keer verdwijnt als je weer eens bewezen aan het liegen bent of ongelijk hebt.
Iedere keer begin je elders doodleuk weer opnieuw.

702-386-5397
24-02-14, 09:31
The smileys won't hide your frustration.

hahaha lol

Karin.N
24-02-14, 10:16
Zijn Samir en 702 wel echte moslims of zijn het doodgewone forumtrollen?

Ik bedoel maar, hun gedrag lijkt in de verste verte niet op het gedrag wat hun profeet ooit heeft aangeraden aan moslims. Of hebben zij gewoon geen boodschap aan de woorden van Mohammed en geloven ze net als ik niet in het bestaan van god? Je zou het haast denken :hihi:

super ick
24-02-14, 10:31
Zijn Samir en 702 wel echte moslims of zijn het doodgewone forumtrollen?

Ik bedoel maar, hun gedrag lijkt in de verste verte niet op het gedrag wat hun profeet ooit heeft aangeraden aan moslims. Of hebben zij gewoon geen boodschap aan de woorden van Mohammed en geloven ze net als ik niet in het bestaan van god? Je zou het haast denken :hihi:

Zij snacken een beetje uit de Koran. Wat niet in hun straatje past, maar er wel in staat, vegen ze de billetjes mee af en lezen ze opzettelijk overheen.

Samir75017
24-02-14, 11:17
hahaha lol

I wonder why such news always lead to so much hate and frustration in them. At their age, it is not healthy.

702-386-5397
24-02-14, 11:38
I wonder why such news always lead to so much hate and frustration in them. At their age, it is not healthy.

Well that's simple. Allah told us already in the Quran that they would wish we would become one of them (disbelievers) so ofcourse this news isnt part of their 'plan'. But alhamdulilah, we know that there is no better plan than the plan of Allah subhana wa ta3alaa

knuppeltje
24-02-14, 11:45
Kijk naar je zelf, moedjaheddin-achter-het-beeldscherm. Eén ding is zeker, mìjn godsdienst predikt geen haat. En wat leert de jouwe?

Dat is eigenlijk best vaak met godsdiensten, maar je hebt er aanhangers onder...

Samir75017
24-02-14, 13:04
Well that's simple. Allah told us already in the Quran that they would wish we would become one of them

A'udubillah, just the thought of it is horrible.

Juffrouw_Saartje
25-02-14, 07:33
maar ik heb hem niet horen verkondigen dat Saar en Swieber hetzelfde cadeau willen ontvangen. Dat maak jij ervan,.

Vitalis wijst mij als moslima erop, dat in het paradijs mannen hoeri's krijgen, en vrouwen niet. Nadat ik hem vraag wat hij verstaat onder een moderne vrouw, legt hij uit dat een moderne vrouw iemand is die zich bewust is van haar gelijke rechten en die daar ook naar handelt. Verschillende malen geeft hij aan, dat hij niet begrijpt dat ik de situatie in het paradijs, als moderne vrouw van deze tijd kan accepteren.

Ik daarentegen stel dat de behoeftes van de man en vrouw anders zijn. De burgemeester staat in dit geval symbolisch voor Vitalis. Swiebertje wil eigenlijk een fietspomp hebben voor zijn bakfiets, maar Saartje ziet als eerste een prachtige jurk in de etalage (Karin, is dit geen trouwjurk, maar een gewone jurk die deze prikster Saartje in het echte leven ook zou dragen zelfs naar haar werk). De burgemeester die vindt dat Saartje en Swiebertje gelijke rechten hebben, stapt direct de winkel in en koopt twee exemplaren, ééntje voor Saartje, en ééntje voor Swiebertje. Swiebertje echter reageert verbijsterd: wat moet ik met zo'n soepjurk!!!!

Vitalis vindt wel degelijk dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen, terwijl ik stel, dat ze verschillende smaken hebben.

super ick
25-02-14, 07:39
Vitalis wijst mij als moslima erop, dat in het paradijs mannen hoeri's krijgen, en vrouwen niet. Nadat ik hem vraag wat hij verstaat onder een moderne vrouw, legt hij uit dat een moderne vrouw iemand is die zich bewust is van haar gelijke rechten en die daar ook naar handelt. Verschillende malen geeft hij aan, dat hij niet begrijpt dat ik de situatie in het paradijs, als moderne vrouw van deze tijd kan accepteren.

Ik daarentegen stel dat de behoeftes van de man en vrouw anders zijn. De burgemeester staat in dit geval symbolisch voor Vitalis. Swiebertje wil eigenlijk een fietspomp hebben voor zijn bakfiets, maar Saartje ziet als eerste een prachtige jurk in de etalage (Karin, is dit geen trouwjurk, maar een gewone jurk die deze prikster Saartje in het echte leven ook zou dragen zelfs naar haar werk). De burgemeester die vindt dat Saartje en Swiebertje gelijke rechten hebben, stapt direct de winkel in en koopt twee exemplaren, ééntje voor Saartje, en ééntje voor Swiebertje. Swiebertje echter reageert verbijsterd: wat moet ik met zo'n soepjurk!!!!

Vitalis vindt wel degelijk dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen, terwijl ik stel, dat ze verschillende smaken hebben.

Een volledig uit zijn verband gerukte niet opgaande vergelijking. Wederom om kromme zaken trachten recht te praten.

Ongelijke behandeling heeft niets te maken met 'maatwerk'.

vitalis
25-02-14, 07:46
Vitalis wijst mij als moslima erop, dat in het paradijs mannen hoeri's krijgen, en vrouwen niet. Nadat ik hem vraag wat hij verstaat onder een moderne vrouw, legt hij uit dat een moderne vrouw iemand is die zich bewust is van haar gelijke rechten en die daar ook naar handelt. Verschillende malen geeft hij aan, dat hij niet begrijpt dat ik de situatie in het paradijs, als moderne vrouw van deze tijd kan accepteren.

Ik daarentegen stel dat de behoeftes van de man en vrouw anders zijn. De burgemeester staat in dit geval symbolisch voor Vitalis. Swiebertje wil eigenlijk een fietspomp hebben voor zijn bakfiets, maar Saartje ziet als eerste een prachtige jurk in de etalage (Karin, is dit geen trouwjurk, maar een gewone jurk die deze prikster Saartje in het echte leven ook zou dragen zelfs naar haar werk). De burgemeester die vindt dat Saartje en Swiebertje gelijke rechten hebben, stapt direct de winkel in en koopt twee exemplaren, ééntje voor Saartje, en ééntje voor Swiebertje. Swiebertje echter reageert verbijsterd: wat moet ik met zo'n soepjurk!!!!

Vitalis vindt wel degelijk dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen, terwijl ik stel, dat ze verschillende smaken hebben.

Saartje, ik heb het niet over behoeften en gevoelens, ik heb het over gelijke rechten. Je bent toch ook van mening dat vrouwen in de maatschappij gelijke rechten dienen te hebben als mannen?

Umarvlie
25-02-14, 08:38
...Je bent toch ook van mening dat vrouwen in de maatschappij gelijke rechten dienen te hebben als mannen?

Ben je nu helemaal van de pot gerukt? Straks willen ze ook stemmen!!!

vitalis
25-02-14, 08:50
Ben je nu helemaal van de pot gerukt? Straks willen ze ook stemmen!!!

Ja, en misschien nog autorijden ook...

Karin.N
25-02-14, 09:57
Vitalis wijst mij als moslima erop, dat in het paradijs mannen hoeri's krijgen, en vrouwen niet. Nadat ik hem vraag wat hij verstaat onder een moderne vrouw, legt hij uit dat een moderne vrouw iemand is die zich bewust is van haar gelijke rechten en die daar ook naar handelt. Verschillende malen geeft hij aan, dat hij niet begrijpt dat ik de situatie in het paradijs, als moderne vrouw van deze tijd kan accepteren.

Ik daarentegen stel dat de behoeftes van de man en vrouw anders zijn. De burgemeester staat in dit geval symbolisch voor Vitalis. Swiebertje wil eigenlijk een fietspomp hebben voor zijn bakfiets, maar Saartje ziet als eerste een prachtige jurk in de etalage (Karin, is dit geen trouwjurk, maar een gewone jurk die deze prikster Saartje in het echte leven ook zou dragen zelfs naar haar werk). De burgemeester die vindt dat Saartje en Swiebertje gelijke rechten hebben, stapt direct de winkel in en koopt twee exemplaren, ééntje voor Saartje, en ééntje voor Swiebertje. Swiebertje echter reageert verbijsterd: wat moet ik met zo'n soepjurk!!!!

Vitalis vindt wel degelijk dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen, terwijl ik stel, dat ze verschillende smaken hebben.

Je bent een appel met een motorfiets aan het vergelijken. Wanneer jij iets wil geloven over het paradijs, mij best. Vitalis mag het zijne geloven. Ik denk alleen niet dat je heel kromme vergelijkingen moet gaan maken.

Ik zie de wereld niet zo zwart - wit als jij het doet, mannen zus, vrouwen zo. Vrouwen onderling en mannen onderling kunnen meer verschillen dan verschillen tussen mannen en vrouwen.

Ik ken bijv best wel vrouwen die een grotere sexuele behoefte hebben dan hun man. Dus daar ga jij al mank met je vergelijkingen.

super ick
25-02-14, 10:07
Je bent een appel met een motorfiets aan het vergelijken. Wanneer jij iets wil geloven over het paradijs, mij best. Vitalis mag het zijne geloven. Ik denk alleen niet dat je heel kromme vergelijkingen moet gaan maken.

Dit is geen redeneren of discussieren meer maar zeer vergezochte vergelijkingen die kant noch wal raken in een poging achterstelling van vrouwen goed te praten.



Ik zie de wereld niet zo zwart - wit als jij het doet, mannen zus, vrouwen zo. Vrouwen onderling en mannen onderling kunnen meer verschillen dan verschillen tussen mannen en vrouwen.


Daar waar het goed uitkomt kun je de verschillen altijd vergroten, daar waar het niet zo goed uitkomt kun je ze onder het kleed vegen. Waar leg je de nadruk is de vraag. Opvallend is dat vrouwen altijd aan het kortste eind trekken.



Ik ken bijv best wel vrouwen die een grotere sexuele behoefte hebben dan hun man.


Wil je de telefoonnummers even op PM zetten?

Karin.N
25-02-14, 10:49
Dit is geen redeneren of discussieren meer maar zeer vergezochte vergelijkingen die kant noch wal raken in een poging achterstelling van vrouwen goed te praten.





Daar waar het goed uitkomt kun je de verschillen altijd vergroten, daar waar het niet zo goed uitkomt kun je ze onder het kleed vegen. Waar leg je de nadruk is de vraag. Opvallend is dat vrouwen altijd aan het kortste eind trekken.





Wil je de telefoonnummers even op PM zetten?

Ik heb in 2012 een winkel gerund en ik moet zeggen, er is een hele wereld voor me opengegaan. Verkocht oa Italiaans ijs en had daardoor wat jonge meiden in dienst. Nou de manier waarop zij over sexuele relaties dachten :schok:. Ik voelde me echt een ouwe tuttenbol met mijn opvattingen :haha:
Er werkte btw ook 2 Marokkaanse meiden en ik merkte eigenlijk geen verschil met de anderen.Net zo open en vrij... Deden wel aan de Ramadan mee, maar aten ondertussen gewoon ijs :slaap:. Ja zeiden ze, als we er niet aan denken dat we moeten vasten is het niet erg als we toch wat eten :hihi:

Samir75017
25-02-14, 11:10
Er werkte btw ook 2 Marokkaanse meiden en ik merkte eigenlijk geen verschil met de anderen.Net zo open en vrij...

Really ? 2 Moroccan girls ? Open en vrij ? No ... how can that be possible ? No ... 2 Moroccan girls ??

:moe:

Karin.N
25-02-14, 11:16
Really ? 2 Moroccan girls ? Open en vrij ? No ... how can that be possible ? No ... 2 Moroccan girls ??

:moe:
Goh wat heb jij opeens een kennis van de Nederlandse taal. Pas maar op dat je niet teveel aangepast gedrag gaat vertonen :ego:

Samir75017
25-02-14, 11:17
Goh wat heb jij opeens een kennis van de Nederlandse taal. Pas maar o dat je niet teveel aangepast gedrag gaat vertonen :ego:

2 Moroccan girls ?? 'Open en vrij' ??

Waw !!

Karin.N
25-02-14, 11:19
2 Moroccan girls ?? 'Open en vrij' ??

Waw !!

Nee, gelukkig aangepast gedrag vertoon je niet. Je bent en blijft een doodordinaire forumtrol.

Ibrah1234
25-02-14, 11:35
Ik daarentegen stel dat de behoeftes van de man en vrouw anders zijn.

Dat waag ik te betwijfelen. Vrouwen hebben denk ik dezelfde behoeftes als mannen.

(leen)
25-02-14, 18:22
Vitalis wijst mij als moslima erop, dat in het paradijs mannen hoeri's krijgen, en vrouwen niet. Nadat ik hem vraag wat hij verstaat onder een moderne vrouw, legt hij uit dat een moderne vrouw iemand is die zich bewust is van haar gelijke rechten en die daar ook naar handelt. Verschillende malen geeft hij aan, dat hij niet begrijpt dat ik de situatie in het paradijs, als moderne vrouw van deze tijd kan accepteren.

Ik daarentegen stel dat de behoeftes van de man en vrouw anders zijn. De burgemeester staat in dit geval symbolisch voor Vitalis. Swiebertje wil eigenlijk een fietspomp hebben voor zijn bakfiets, maar Saartje ziet als eerste een prachtige jurk in de etalage (Karin, is dit geen trouwjurk, maar een gewone jurk die deze prikster Saartje in het echte leven ook zou dragen zelfs naar haar werk). De burgemeester die vindt dat Saartje en Swiebertje gelijke rechten hebben, stapt direct de winkel in en koopt twee exemplaren, ééntje voor Saartje, en ééntje voor Swiebertje. Swiebertje echter reageert verbijsterd: wat moet ik met zo'n soepjurk!!!!

Vitalis vindt wel degelijk dat Saartje en Swiebertje hetzelfde presentje moeten krijgen, terwijl ik stel, dat ze verschillende smaken hebben.

Naast dat ik het best vreemd vind dat er slechts hoeri's zijn voor mannen.
Wat gaat er gebeuren als de voormalig aardse vrouw manlief tegenkomt, verdwijnen ze dan op haar verzoek?

Karin.N
25-02-14, 18:59
Naast dat ik het best vreemd vind dat er slechts hoeri's zijn voor mannen.
Wat gaat er gebeuren als de voormalig aardse vrouw manlief tegenkomt, verdwijnen ze dan op haar verzoek?

Of ze doet gezellig mee of ze denkt, blij dat ik hier vanaf ben. Op aarde mocht ik niet weigeren, nu zoekt ie het maar uit :hihi:

Maar zal niet gebeuren, paradijs bestaat niet.

BoerHarms
25-02-14, 19:22
Nee, gelukkig aangepast gedrag vertoon je niet. Je bent en blijft een doodordinaire forumtrol.

Open en Vrij, dat zijn nu juist de woorden die volgens mij niet inj zijn woordenboek voorkomen.
Weet ook zelfs de betekenis ook niet, vandaar zijn extra focus op deze 2 woorden

CONTRA
25-02-14, 20:03
Eén ding is zeker, mìjn godsdienst predikt geen haat.

deze passages uit het nieuwe testament zyn behoorlyk haatdragend en doen niet onder voor de koran:

Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.

wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn.

Maar de tegenwoordige hemel en aarde worden door datzelfde woord bewaard om op de dag van het oordeel, waarop de goddelozen ten onder zullen gaan, te worden prijsgegeven aan het vuur.

Juffrouw_Saartje
25-02-14, 21:52
Eén ding is zeker, mìjn godsdienst predikt geen haat.

Welke godsdienst is dat?

vitalis
25-02-14, 22:09
deze passages uit het nieuwe testament zyn behoorlyk haatdragend en doen niet onder voor de koran:

Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.

wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn.

Maar de tegenwoordige hemel en aarde worden door datzelfde woord bewaard om op de dag van het oordeel, waarop de goddelozen ten onder zullen gaan, te worden prijsgegeven aan het vuur.

Nou, je kunt het eens zijn met deze bijbelpassages of niet (in het christendom kan dat), maar een ding is zeker, haat wordt hier niet gepredikt.

vitalis
25-02-14, 22:11
Welke godsdienst is dat?

Christendom

Juffrouw_Saartje
26-02-14, 07:03
Nou, je kunt het eens zijn met deze bijbelpassages of niet (in het christendom kan dat), maar een ding is zeker, haat wordt hier niet gepredikt.

Hoezo kun je in het christendom het niet eens zijn met een bijbel passage? Geef eens een voorbeeld van een passage waar jij het niet mee eens bent, en als laatste vraag ben je katholiek of protestants?

Juffrouw_Saartje
26-02-14, 07:07
Tsja, wat moet ik hier mee? Ik wens je toe dat je gelukkig bent in je ondergeschikte positie...

Dit is een reactie op:

Nee hoor. In de koran staat:

43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

71. Er zullen gouden schalen en bekers worden rond gereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.

Waaruit blijkt dat ik een ondergeschikte positie heb in het paradijs? Er staat toch duidelijk dat er alles is wat de ziel wenst?

Ibrah1234
26-02-14, 07:11
Hoe gaat zoiets eigenlijk. Mij is altijd verteld dat als je naar de hemel gaat je alle dierbaren welke zijn heengegaan weer ziet. In mijn geval ook alle honden die ik heb gehad en me op staan te wachten bij de hemelpoort :hardlach:

Maar gestel dat de man de hemel heeft betreden en en een paar jaar later zijn echtgenote. Ziet ze dan ineens haar man met 77 vrouwen rondlopen? Dat lijkt me toch enigszins op zijn minst een ongemakkelijke situatie.

Ik kan me er geen voorstelling van geven.

Straks is het allemaal een hoax en zie je je vrouw met 77 schaars geklede Chippendales voorzien van sixpacks rondlopen.:cool:

Karin.N
26-02-14, 08:07
Straks is het allemaal een hoax en zie je je vrouw met 77 schaars geklede Chippendales voorzien van sixpacks rondlopen.:cool:



Eindelijk iemand die het goed heeft geraden :duim:

vitalis
26-02-14, 08:42
Dit is een reactie op:

Nee hoor. In de koran staat:

43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

71. Er zullen gouden schalen en bekers worden rond gereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.

Waaruit blijkt dat ik een ondergeschikte positie heb in het paradijs? Er staat toch duidelijk dat er alles is wat de ziel wenst?

Ja, dat staat er duidelijk, maar ze kunnen zo veel zeggen.

En jij weet ook wel beter. Ik word er moe van om met iemand te discussiëren die praat tegen beter weten in.

Wat mij betreft mag je het uitzoeken hoor, in je prachtige paradijs, met je eigen vrouwelijke behoeften. Wellicht is het een goed idee om je daar te scharen onder de hoeri's. Misschien komt je eigen man dan ook nog eens voorbij.

super ick
26-02-14, 08:52
Ja, dat staat er duidelijk, maar ze kunnen zo veel zeggen.

En jij weet ook wel beter. Ik word er moe van om met iemand te discussiëren die praat tegen beter weten is.

Wat mij betreft mag je het uitzoeken hoor, in je prachtige paradijs, met je eigen vrouwelijke behoeften. Wellicht is het een goed idee om je daar te scharen onder de hoeri's. Misschien komt je eigen man dan ook nog eens voorbij.

ALs de behoefte van vrouwen zoveel anders is dan die van mannen, zoals Saar beweert, wat zijn die hoeri's dan? Is er in de hemel van de moslims sprake van slavernij?

vitalis
26-02-14, 09:01
ALs de behoefte van vrouwen zoveel anders is dan die van mannen, zoals Saar beweert, wat zijn die hoeri's dan? Is er in de hemel van de moslims sprake van slavernij?

Dat is natuurlijk duidelijk. De hemel van Saartje is een afspiegeling van Arabisch schiereiland anno 632.

Ibrah1234
26-02-14, 09:07
Dat is natuurlijk duidelijk. De hemel van Saartje is een afspiegeling van Arabisch schiereiland anno 632.

Is het er anno 2014 meer liberaal op geworden denk je?

super ick
26-02-14, 09:10
Dat is natuurlijk duidelijk. De hemel van Saartje is een afspiegeling van Arabisch schiereiland anno 632.

Gezelli.

Hoeren genoeg voor iedereen, tientallen maagden p.p. DIe moslimhemel draaid hlemaal om sex lijkt het. :duim:

vitalis
26-02-14, 09:14
Hoezo kun je in het christendom het niet eens zijn met een bijbel passage? Geef eens een voorbeeld van een passage waar jij het niet mee eens bent, en als laatste vraag ben je katholiek of protestants?

Veel christenen gebruiken de Bijbel anders dan moslims de koran. Wij zien de Bijbel als een bundel verhalen waarin mensen weergeven wat hun ervaringen met God zijn. Elke episode is persoonlijk gekleurd en kan de individuele christen in meer of mindere mate aanspreken. Je beslist zelf wat je er mee doet of welke betekenis je er aan geeft.

Ik kan meerdere voorbeelden noemen van gedeeltes die me minder aanspreken, onder andere de scheppingsverhalen in Genesis 1 en 2, voor zover ze opgevat worden als een wetenschappelijke verklaring. Ook de verhalen waarin mensen worden opgewekt uit de dood neem ik met een korreltje zout.

Ik ben protestant.

vitalis
26-02-14, 09:15
Is het er anno 2014 meer liberaal op geworden denk je?

Ik hoop het, maar betwijfel het.

vitalis
26-02-14, 09:16
Gezelli.

Hoeren genoeg voor iedereen, tientallen maagden p.p. DIe moslimhemel draaid hlemaal om sex lijkt het. :duim:

Voor mannen dan, vrouwen als Saartje hebben andere behoeftes.

Karin.N
26-02-14, 09:27
ALs de behoefte van vrouwen zoveel anders is dan die van mannen, zoals Saar beweert, wat zijn die hoeri's dan? Is er in de hemel van de moslims sprake van slavernij?

Riekt idd allemaal naar een goed draaiende porno industrie.

Tjezus, wat ben ik blij dat voor mij al vaststaat dat ik naar de hel ga! Ik ben nl anti slavernij, maar ook anti porno industrie :slaap: Heb ik in de hel gelukkig geen last van :ego:

Knapperend open haard vuurtje, warme chocolademelk, chocotaart, goed boek, nee tis daar zo slecht nog niet.

vitalis
26-02-14, 09:28
ipv slavernij zou ik er prono industrie van makenRiekt idd allemaal naar een goed draaiende porno industrie.

Tjezus, wat ben ik blij dat voor mij al vaststaat dat ik naar de hel ga! Ik ben nl anti slavernij, maar ook anti porno industrie :slaap: Heb ik in de hel gelukkig geen last van :ego:

Ik denk dat personen als jij, ondanks kleine foutjes, niet naar de hel gaan. En Saartje ook niet trouwens.

Ibrah1234
26-02-14, 11:23
Mij met 77 vrouwen opzadelen? Ik zou mezelf vrijwillig aan de poort van de hel melden of ik daar aub naar binnen zou mogen gaan.

Op dit moment klinkt niets zo beroerd als de hemel.

Ibrah1234
26-02-14, 11:27
Gezelli.

Hoeren genoeg voor iedereen, tientallen maagden p.p. DIe moslimhemel draaid hlemaal om sex lijkt het. :duim:

Er zal denk ik een levendige handel in Viagra zijn daar.

Saartje komt op mij over als redelijk intelligent. Die zal dat toch allemaal niet allemaal al te letterlijk opvatten wat in die boeken staat?

Ik denk dat je het moet lezen als één grote metaforische verhandeling.

Samir75017
26-02-14, 11:57
Islam growing at astronomical rate in UK

Christian Voice

[...]

Retention

What accounts for the fact that 77% of actively practicing Muslim families successfully perpetuate their faith to the next generation, in contrast to only 29% in actively practicing Christian households?

No doubt there are numerous reasons for this, but one important factor is education. Professor Scourfield, one of the researchers in the recent study, was quoted in The Muslim News as saying,

“Muslim children tend to lead busy lives, often attending religious education classes outside school three or more times each week on top of any other commitments they have.
“They typically learn to read the Qur’an in Arabic. They also learn a great deal about their faith from parents and other family members. Religion can have an especially important role for minority communities in keeping together the bonds between families from the same ethnic background.”

Even when Muslim children go to the state schools, their parents make sure that they get a solidly Muslim education. By contrast, Christian parents in Britain can often be incredibly ambivalent about the formative role that education plays, sometimes even completely denying that it has any relation to how successfully the faith is perpetuated from one generation to the next.

In addition to this, there is the strong role that community plays in keeping children within the faith. Muslims are raised to think in very communal and corporate terms, so that to grow up and abandon the faith is equivalent to abandoning one’s own people. By contrast, Christians within Britain (and sadly throughout much of the Western world) tend to think very individualistically. Even when faith is perceived to be about more than one’s own spiritual interiority, it is still thought to be primarily an individualistic experience. Consequently, a Christian child can grow up and abandon the faith without feeling that he or she is also abandoning his or her own people. This makes apostasy a lot easier.

Another reason stems from the fact that the Islamic religion is so totalizing, affecting every area of life. It is woven into the fabric of every level of the culture in which a child grows up. British Muslims have been careful to preserve this culture within their communities and to prevent it being neutralized throughWesternization. This too has something to do with the strong retention rate. To grow up and leave the faith would be to grow up and turn one’s back on one’s culture.

[...]

Samir75017
26-02-14, 11:59
Conversion

If what I suggested in the last section explains why British Muslims have such a strong record at perpetuating the faith from one generation to the next, what explains the surprising levels of conversion?

Part of the reason is that Muslims take evangelism seriously. Batool al-Toma, who runs the New Muslims Project, has commented that “Islam is a missionary religion, and many Muslim organisations and particularly university students’ Islamic societies have active outreach programmes designed to remove popular misconceptions about the faith.”

http://www.christianvoice.org.uk/wp-content/uploads/2012/03/Girls-Getting-Drunk-300x289.jpg

The testimony given by many converts to Islam is that they are converting as a reaction to the decadence and moral bankruptcy of modern society. Many girls see Islam as an escape from the culture of partying and drunkenness that characterizes modern British society.

Another reason why are so many Britons are becoming Muslim is that the Islamic faith is an escape route from the decadence and moral bankruptcy of contemporary British society. At least, that is the testimony given by many converts. The Faith Matters survey cited above found that numerous young women (on average 27 years old) are going into Islam as a reaction to the moral licentiousness, drunkenness and ‘unrestrained consumerism’ of modern society. Quite simply, British young people are craving the stability that Islam brings.

Young men are converting for the same reason. “I liked the way the Muslims students I knew conducted themselves” says Paul Martin, a 27-year old convert to Islam. “It’s nice to think about people having one partner for life and not doing anything harmful to their body. I just preferred the Islamic lifestyle and from there I looked into the Qur’an.”

Lynne Ali converted to Islam at age 19. Her story is similar to scores of other young women who are attractive to the Islamic lifestyle. Having been what she calls “a typical white hard-partying teenager”, she felt a great void in her life.

“I would go out and get drunk with friends,” Lynne recounts, “wear tight and revealing clothing and date boys. I think, underneath it all, I must have been searching for something, and I wasn’t feeling fulfilled by my hard-drinking, party lifestyle.” When Lynne met her boyfriend, Zahid, at university, she felt that Islam offered an escape route. “I am so grateful I found my escape route…I am no longer a slave to a broken society and its expectations.”

Samir75017
26-02-14, 12:04
Where is the Church in All This?

It is true that people remain in the Christian faith, or convert to it, for similar reasons. Yet as Christians we should be honestly asking ourselves some hard questions.

Are we doing as good a job as the Muslims in showing the communal nature of the Christian faith?

Do we also prioritize evangelism?

Are we doing as good of a job as the Muslims in proclaiming the totalizing nature of our religion, showing that the Christian faith affects every department of life?

Are we showing our young people that the faith is not just true, but lovely, so that when our children grow up they do not want to walk away from it?

Is there a noticeable difference between the lifestyle of Christians and those in the world, so that young people see the Christian faith as being an escape route from pagan decadence?

The Islamisation of Britain (Part 2): retention and conversion - Christian Voice UK (http://www.christianvoice.org.uk/index.php/islam-growing-at-astronomical-rate-in-uk/)

vitalis
26-02-14, 12:05
Conversion

If what I suggested in the last section explains why British Muslims have such a strong record at perpetuating the faith from one generation to the next, what explains the surprising levels of conversion?

Part of the reason is that Muslims take evangelism seriously. Batool al-Toma, who runs the New Muslims Project, has commented that “Islam is a missionary religion, and many Muslim organisations and particularly university students’ Islamic societies have active outreach programmes designed to remove popular misconceptions about the faith.”

http://www.christianvoice.org.uk/wp-content/uploads/2012/03/Girls-Getting-Drunk-300x289.jpg

The testimony given by many converts to Islam is that they are converting as a reaction to the decadence and moral bankruptcy of modern society. Many girls see Islam as an escape from the culture of partying and drunkenness that characterizes modern British society.

Another reason why are so many Britons are becoming Muslim is that the Islamic faith is an escape route from the decadence and moral bankruptcy of contemporary British society. At least, that is the testimony given by many converts. The Faith Matters survey cited above found that numerous young women (on average 27 years old) are going into Islam as a reaction to the moral licentiousness, drunkenness and ‘unrestrained consumerism’ of modern society. Quite simply, British young people are craving the stability that Islam brings.

Young men are converting for the same reason. “I liked the way the Muslims students I knew conducted themselves” says Paul Martin, a 27-year old convert to Islam. “It’s nice to think about people having one partner for life and not doing anything harmful to their body. I just preferred the Islamic lifestyle and from there I looked into the Qur’an.”

Lynne Ali converted to Islam at age 19. Her story is similar to scores of other young women who are attractive to the Islamic lifestyle. Having been what she calls “a typical white hard-partying teenager”, she felt a great void in her life.

“I would go out and get drunk with friends,” Lynne recounts, “wear tight and revealing clothing and date boys. I think, underneath it all, I must have been searching for something, and I wasn’t feeling fulfilled by my hard-drinking, party lifestyle.” When Lynne met her boyfriend, Zahid, at university, she felt that Islam offered an escape route. “I am so grateful I found my escape route…I am no longer a slave to a broken society and its expectations.”

Dat jij een dergelijke foto bij dit artikel zet is wel weer tekenend voor je mentaliteit. Wat is er eigenlijk mis met meiden die met elkaar plezier aan het maken zijn en een lollige tijd beleven?

Samir75017
26-02-14, 12:16
Dat jij een dergelijke foto bij dit artikel zet is wel weer tekend voor je mentaliteit. Wat is er eigenlijk mis met meiden die met elkaar plezier aan het maken zijn en een lollige tijd beleven?

Why are you so aggressive ?

I suggest you ask your question to the Christian author of the article.

Have a good reading :-)

Karin.N
26-02-14, 12:25
Heeft er toevallig nog iemand zin en een stukkie taart? :hardlach:

vitalis
26-02-14, 12:26
Why are you so aggressive ?

I suggest you ask your question to the Christian author of the article.

Have a good reading :-)

Ik stel de vraag aan jou. Wat is er mis met het maken van plezier. Mag dat volgens jouw opvatting van de islam niet? Is dat alleen voorbehouden aan mannen? Mogen meiden niet uitgaan zonder begeleiding?

Karin.N
26-02-14, 12:27
Ik stel de vraag aan jou. Wat is er mis met het maken van plezier. Mag dat volgens jouw opvatting van de islam niet? Is dat alleen voorbehouden aan mannen? Mogen meiden niet uitgaan zonder begeleiding?


Hij beantwoord geen vragen, hij stelt ze alleen maar. Als ie nou nog wat nuttigs met de antwoorden deed, maar nee, tis een waarlijk hopeloos geval........

Samir75017
26-02-14, 12:50
Ik stel de vraag aan jou


Dat jij een dergelijke foto bij dit artikel zet is wel weer tekenend voor je mentaliteit

Making false accusations is not a good basis for discussion.

Samir75017
26-02-14, 12:52
Hij beantwoord geen vragen

Hij beantwoordt.

mark61
26-02-14, 13:29
Hij beantwoordt.

geen vragen.

vitalis
26-02-14, 14:50
Making false accusations is not a good basis for discussion.

Heb jij een slecht geweten?

Het stellen van vragen staat voor jou dus meteen gelijk aan het uiten van beschuldigingen. Ik begin je mentaliteit te begrijpen.