PDA

Bekijk Volledige Versie : Joden en Marokkanen varen mee op Gay Pride



CONTRA
02-03-14, 22:26
AMSTERDAM - Een Joodse, Marokkaanse en Amerikaanse boot zijn dit jaar onder meer van de partij tijdens de roemruchte botenparade van de Gay Pride in Amsterdam. Dat bleek zondagavond bij de loting voor de 80 plekken die op zaterdag 2 augustus, het hoogtepunt van het jaarlijkse homo-evenement, beschikbaar zijn. In totaal dongen 120 vaartuigen mee.

Loting Gay Pride groot feest

De Joodse boot is een initiatief van Exodays, een nieuw internationaal evenement voor Joodse lesbiënnes, homo's biseksuelen en transgenders (LHBT's). De Marokkaanse deelnemers willen hiermee de zichtbaarheid van Marokkaanse LHBT's vergroten en taboes doorbreken. En met de Amerikaanse boot Freedom to Marry willen de initiatiefnemers aandacht vragen om als homoseksuelen te kunnen trouwen in de Verenigde Staten.

Thema van de Gay Pride 2014, die 9 dagen duurt van 26 juli tot en met 3 augustus, is 'listen'. „Luister naar elkaar, probeer te begrijpen wat de ander zegt en toon begrip”, stelt organisator Stichting Amsterdam Gay Pride. „Maar ook naar jezelf luisteren en je hart volgen zitten in dit thema besloten.”

Volgens Irene Hemelaar, directeur van de stichting, is het van belang om aandacht te blijven vragen voor mensenrechten en de emancipatie van homoseksuelen. De positie van homo's en lesbiënnes wordt op diverse plekken in de wereld steeds benaderder. Bijvoorbeeld door de antihomopropagandawet in Rusland en de antihomowet die in Oeganda is aangenomen.

„Ieder jaar verwelkomen en omarmen wij duizenden lesbiennes, biseseksuelen, homoseksuelen en transgenders in Amsterdam, die in het land van herkomst niet voor hun geaardheid uit kunnen komen. Voor hen is het belangrijk dat de pride ook de komende jaren blijft gewaarborgd”, zei Hemelaar. „Dit soort evenementen zijn pas overbodig, ook in een voorlopersstad als Amsterdam, wanneer zij waar ter wereld veilig uit de kast kunnen komen.”

Joden en Marokkanen varen mee op Gay Pride | Binnenland | Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/binnenland/22345513/__Marokkaanse_boot_Gay_Pride__.html)

super ick
03-03-14, 06:14
Ja dat is goede PR. Alleen met een tanga aan, ingesmeerd met goudverf en een bos veren in je anus op een boot staan hossen.

Marsipulami
03-03-14, 07:00
Ja dat is goede PR. Alleen met een tanga aan, ingesmeerd met goudverf en een bos veren in je anus op een boot staan hossen.



Homo, en toch normaal. Het kan!


Homo, en toch normaal. Het kan!

Waarom maken homo’s zichzelf zo bijzonder? Dat vraagt columnist Ruud Maas, zelf homo, zich vandaag af in het Limburgs Dagblad.

“Is het erger wanneer een homo een mep krijgt dan wanneer dat bij een hetero gebeurt?”

Met zelfspot vervolgt Maas: “Die eerste gilt misschien hysterischer, maar een klap is een klap.” Maas snapt dan ook niet waarom er zo nodig speciale onderzoeken naar anti-homogeweld zouden moeten komen. Hoe verwerpelijk dat ook is, andere groepen worden net zo goed gediscrimineerd, dus is er reden om homo’s er op dit punt uit te lichten?

Maas ergert zich aan de homoseksuele neiging tot segregeren. Het gaat erom als gelijkwaardig aanvaard te worden en dat moet genoeg zijn: “Maar blijkbaar vindt een deel van de familie dat ze ondanks de wil tot gelijke behandeling toch aparte evenementen nodig heeft, met de roze botentocht in Amsterdam als dieptepunt. Gênant hoe die halfgeile types met een veter door hun reet daar zichzelf voor paal zetten.” En maar verbaasd zijn, aldus een sarcastische Maas, over de stereotypering van homo’s. “Jullie doen het ons echt zelf aan.”

Maas vindt het allemaal “schaamteloos, ongepast en niet grappig”. Maar toen hij zich beklaagde over een dergelijk homo-evenement kreeg hij van een vrouw te horen dat hij discrimineerde. “Ze had niet door dat ik zelf van de club was”. Maas roept homo’s op zich normaal te gedragen. “Wij zijn dan wel anders geaard, maar we hebben toch heus geen speciale behandeling nodig.”


Homo, en toch normaal. Het kan! - Katholiek Nieuwsblad (http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuws/item/5187-homo-en-toch-normaal-het-kan)

super ick
03-03-14, 09:26
Heel herkenbaar die types. Ik kom ze regelmatig tegen. Moeten in de eerste kennismaking, meestal dmv een 'argeloze' opmerking laten weten dat ze homo zijn. Waarom?

knuppeltje
03-03-14, 11:20
Heel herkenbaar die types. Ik kom ze regelmatig tegen. Moeten in de eerste kennismaking, meestal dmv een 'argeloze' opmerking laten weten dat ze homo zijn. Waarom?

:haha: Raar volk waar jij mee omgaat. Zoek je die soms op? :vreemd:

CONTRA
03-03-14, 12:56
Gênant hoe die halfgeile types met een veter door hun reet daar zichzelf voor paal zetten.” En maar verbaasd zijn, aldus een sarcastische Maas, over de stereotypering van homo’s. “Jullie doen het ons echt zelf aan.”


inmiddels is de gay pride een apolitiek kommericeel feest. de queers die ik ken moeten er niks van hebben

pizatie
03-03-14, 18:55
joden zijn vel tegen homo's . in Israel worden homos bespugt en bedreigt dagelijks .

Nederlandertje
03-03-14, 21:32
joden zijn vel tegen homo's . in Israel worden homos bespugt en bedreigt dagelijks .

En omdat soort redenen varen ze mee.

pizatie
03-03-14, 21:59
En omdat soort redenen varen ze mee.
het is tegen god dat homo zijn. dus hoe denk jij r over

CONTRA
03-03-14, 22:24
het is tegen god dat homo zijn. dus hoe denk jij r over

dat weet je niet. mischien is de vermeende god zelf homo. nooit getrouwd. nooit een vriendin gehad. geen kinderen. altyd maar uitsluitend en alleen kommuniceren met mannelyke profeten

H.P.Pas
03-03-14, 23:50
dat weet je niet.

Natuurljk weet hij dat wel. Pizatie kent God van haver tot gort.

Nederlandertje
04-03-14, 01:54
het is tegen god dat homo zijn. dus hoe denk jij r over

God houdt van iedereen ongeacht afkomst, geloof, geslacht en sexuele voorkeur.

Nederlandertje
04-03-14, 01:55
dat weet je niet. mischien is de vermeende god zelf homo. nooit getrouwd. nooit een vriendin gehad. geen kinderen. altyd maar uitsluitend en alleen kommuniceren met mannelyke profeten

God had een kind.

Marsipulami
04-03-14, 07:51
God had een kind.

Jezus had twee vaders en een draagmoeder.

super ick
04-03-14, 08:15
:haha: Raar volk waar jij mee omgaat. Zoek je die soms op? :vreemd:

Pffff man, zelf op internetfora struikel je erover.

super ick
04-03-14, 08:16
joden zijn vel tegen homo's . in Israel worden homos bespugt en bedreigt dagelijks .

Misschien moet jij daarheen. Kan je meespugen.

Hier worden ze ook bespuugd en bedreigd.

Nederlandertje
04-03-14, 15:52
Jezus had twee vaders en een draagmoeder.

1 vader was adoptie vader :hihi: en de andere was niet te zien en stat ook geen hand uit :hihi:

Isch
04-03-14, 16:47
Joden én Marokkanen, hopen dat dat goed gaat jongens. Hmmm, heb ineens een geweldig plan, :duivels:

cummonisto
04-03-14, 18:06
Hier worden ze ook bespuugd en bedreigd.

Door autochtonen.

cummonisto
04-03-14, 18:19
Ze willen een Marokkaanse homoboot met Gay Pride omdat Marokkanen altijd de schuld hebben gehad van homohaat in Nederland.

En het is een jood die homohuwelijk in Nederland heeft geïntroduceerd.

Nederlandertje
04-03-14, 18:56
Ze willen een Marokkaanse homoboot met Gay Pride omdat Marokkanen altijd de schuld hebben gehad van homohaat in Nederland.

En het is een jood die homohuwelijk in Nederland heeft geïntroduceerd.

Als jij dat denk dan moet je dat lekker blijven denken jochie

Nederlandertje
04-03-14, 18:57
Door autochtonen.

ook door Marokkanen, Turken, Chinezen, Belgen, Duitsers, Amerikanen, Engelsen enz......

pizatie
04-03-14, 21:18
Misschien moet jij daarheen. Kan je meespugen.

Hier worden ze ook bespuugd en bedreigd.
ik mag Israel niet in. al 1x geprobeerd met een vriendin.

super ick
05-03-14, 07:44
ik mag Israel niet in. al 1x geprobeerd met een vriendin.

Dat is jammer hoor. Ben er vijf keer geweest. Prachtig land.

Het stikt er ook van de Arabieren die het erg naar hun zin hebben en niet in een Arabisch willen wonen. Roepen ze natuurlijk niet te vaak en hardop maar het is wel zo.

Overigens ga ik er niet heen voor de religie of vakantie.

CONTRA
05-03-14, 13:25
Arabieren die het erg naar hun zin hebben

zelfs hardcore zionisten durven dit niet te beweren

super ick
06-03-14, 07:58
zelfs hardcore zionisten durven dit niet te beweren

Ik wel want ik heb niets met religie en ook niet met zionisten.

Nou ja.......
Ik heb ze niet allemaal geïnterviewd :hihi: de meesten zijn van buiten, vrijwillig gekomen en worden niet gegijzeld ofzo. Ze zien er gezond en weldoorvoed uit en maken een gelukkige indruk op mij.