PDA

Bekijk Volledige Versie : Priester redt het leven van 700 moslims



Marsipulami
04-03-14, 14:38
PRIESTER REDT HET LEVEN VAN 700 MOSLIMS

Dinsdag, 04 maart 2014 terug >


BRUSSEL (KerkNet) – Volgens de Canadese krant ‘The Globe and Mail’ heeft een pas gewijde priester uit de Centraal Afrikaanse Republiek vorige maand het leven gered van meer dan zevenhonderd moslims. De priester waarschuwde de islamitische inwoners van het stadje voor de komst van de christelijke antibalakamilities en bood hen aan om zich in zijn kerk te verschuilen. “Ik heb dit gedaan in naam van het geloof”, zegt de jonge priester Xavier-Arnauld Fagba. Volgens de Canadese krant werd de kerk met machinegeweren beschoten, maar de mensen in de kerk bleven ongedeerd.


(Kerknet)

Isch
04-03-14, 17:45
Aaaah, wat lief.:maf3:


Fijner als ie het deed omdat ie gewoon mens is en zij ook.

Nederlandertje
04-03-14, 18:15
Aaaah, wat lief.:maf3:


Fijner als ie het deed omdat ie gewoon mens is en zij ook.

Wat is hij dan?????? Een marsmannetje?

Isch
04-03-14, 18:16
Jij bent toch een marsmannetje?

Nederlandertje
04-03-14, 18:19
Nee ik kom van venus

Isch
04-03-14, 18:53
Verklaart waarom je je als een wijf gedraagt.

Nederlandertje
04-03-14, 19:58
Verklaart waarom je je als een wijf gedraagt.

Dan weten waar jij vandaan komt. Mars

Isch
04-03-14, 20:01
Echt niet, ik kom uit de hemel.


WANT IK BEN EEN ENGEL, :ego:

Nederlandertje
04-03-14, 20:05
Echt niet, ik kom uit de hemel.


WANT IK BEN EEN ENGEL, :ego:

En de hoorntjes houden de halo zeker boven je hoofd he :hihi:

Isch
04-03-14, 20:29
Nee dat zijn mn oren, want ik ben daarnaast ook nog een elf.

Marsipulami
04-03-14, 21:32
Aaaah, wat lief.:maf3:

Fijner als ie het deed omdat ie gewoon mens is en zij ook.

En waarom zou dat fijner zijn ? Je kan het precies niet goed hebben dat geloof in God het beste in een mens kan bovenhalen en mededogen en medemenselijkheid bevordert.

Wat is er mis mee dat geloof in God mensen inspireert en kracht geeft om tegen de stroom in de varen en andere mensen, ook andersgelovigen, andersdenkenden, tegenstanders en zelfs vijanden lief te hebben?

Het is voorlopig wachten op het allereerste persartikeltje waar een atheïst in de Centraal Afrikaanse Republiek 700 niet-atheïsten op gevaar van eigen leven in bescherming neemt 'omdat ie gewoon mens is en zij ook'.

Isch
04-03-14, 21:50
Oh, dan ben ik de enige die het zou doen.

super ick
05-03-14, 08:46
Wo ist der Bahnhof?

Umarvlie
05-03-14, 08:49
Wo ist der Bahnhof?

Do .... Do ist der bahnhof.

Blijf er graag naar kijken.

Karin.N
05-03-14, 10:52
En waarom zou dat fijner zijn ? Je kan het precies niet goed hebben dat geloof in God het beste in een mens kan bovenhalen en mededogen en medemenselijkheid bevordert.

Wat is er mis mee dat geloof in God mensen inspireert en kracht geeft om tegen de stroom in de varen en andere mensen, ook andersgelovigen, andersdenkenden, tegenstanders en zelfs vijanden lief te hebben?

Het is voorlopig wachten op het allereerste persartikeltje waar een atheïst in de Centraal Afrikaanse Republiek 700 niet-atheïsten op gevaar van eigen leven in bescherming neemt 'omdat ie gewoon mens is en zij ook'.

Dus niet gelovigen die dus niet geïnspireerd zijn door een god daar komt dan niet het beste naar boven? Die kennen gevoelens van medemenselijkheid niet? Of kan een gelovige alleen door het geloof het beste in zichzelf naar boven halen?

Ik vind in ieder geval van niet.

Wat me af en toe wel stoort zijn zinnetjes als: wij christenen moeten elkaar helpen (christenen kun je vervangen door andere gelovigen, heb ze allemaal aangehoord). Lijkt mij dat je andere mensne helpt ongeacht hun geloof en ongeacht je eigen geloof of het ontbreken van een geloof. Heb meegemaakt dat priesters mensen van een ander geloof niet hielpen! Zij zijn geen katholiek, wat ze overkomt is dus de straf van god!

Weet je Mars, als ik straks weer wegga, is het om te helpen. Het geloof van de mensen interesseert me niet. Het hele geloof is voor mij helemaal niet relevant bij hetgeen ik doe. En helaas blijft dat iets wat jij maar niet kunt snappen. Je kunt mensen helpen zonder dat een geloof er ook maar iets mee te maken heeft.

super ick
05-03-14, 11:24
Do .... Do ist der bahnhof.

Blijf er graag naar kijken.

Van Kooten en de Bie - Wo Ist Der Bahnhof dl 1/3 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=rRtzSuHGlyM)

Van Kooten en de Bie - Wo Ist Der Bahnhof dl 2/3 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=h1XEPlh8jNA)

Van Kooten en de Bie - Wo Ist Der Bahnhof dl 3/3 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=rLMZbYC_dgg)

Nostalgie

Isch
05-03-14, 13:58
Dus niet gelovigen die dus niet geïnspireerd zijn door een god daar komt dan niet het beste naar boven? Die kennen gevoelens van medemenselijkheid niet? Of kan een gelovige alleen door het geloof het beste in zichzelf naar boven halen?

Ik vind in ieder geval van niet.

Wat me af en toe wel stoort zijn zinnetjes als: wij christenen moeten elkaar helpen (christenen kun je vervangen door andere gelovigen, heb ze allemaal aangehoord). Lijkt mij dat je andere mensne helpt ongeacht hun geloof en ongeacht je eigen geloof of het ontbreken van een geloof. Heb meegemaakt dat priesters mensen van een ander geloof niet hielpen! Zij zijn geen katholiek, wat ze overkomt is dus de straf van god!

Weet je Mars, als ik straks weer wegga, is het om te helpen. Het geloof van de mensen interesseert me niet. Het hele geloof is voor mij helemaal niet relevant bij hetgeen ik doe. En helaas blijft dat iets wat jij maar niet kunt snappen. Je kunt mensen helpen zonder dat een geloof er ook maar iets mee te maken heeft.

Precies, vandaar mijn opmerking.

Marsipulami
05-03-14, 15:31
Precies, vandaar mijn opmerking.

Atheïsten komen in een identiteitscrisis als geloof in God op een positieve manier ter sprake komt. Waar zijn jullie eigenlijk bang voor ?

super ick
05-03-14, 16:38
Atheïsten komen in een identiteitscrisis als geloof in God op een positieve manier ter sprake komt. Waar zijn jullie eigenlijk bang voor ?

Jullie? Tegen wie heb je het?
Angst? Hoezo angst?

Je neemt zaken aan zoals ze je uitkomen. Als je afkeer zou gebruiken ipv angst dan kunnen nog wel wat prikkers je het eea uitleggen.

Je hebt een faliekant verkeerd beeld van mensen die niet geloven. Op dat vlak heb je een meter beton voor je kop.

Isch
05-03-14, 17:02
Atheïsten komen in een identiteitscrisis als geloof in God op een positieve manier ter sprake komt. Waar zijn jullie eigenlijk bang voor ?

Haha, ik geloof in God. Maar als ik iemand in de problemen zie denk ik, shit, een mens zit in de problemen, ik moet helpen. En niet oh eigenlijk doet het me niks en ik wil niet helpen, maar omdat ik moslima ben doe ik het toch maar wel. Want Allah wil dat.

Karin.N
05-03-14, 18:02
Atheïsten komen in een identiteitscrisis als geloof in God op een positieve manier ter sprake komt. Waar zijn jullie eigenlijk bang voor ?


Jij kunt het echt niet bevatten dat er en mensen zijn die niet op jouw manier geloven en mensen die gewoon niet geloven en daar verder ook niet bij stil staan.

Als ik nieuwe mensen ontmoet zal het me eerlijk gezegd een zorg zijn of ze wel of niet geloven. Iemand die in god gelooft zal daar afhankelijk van de mate van geloven een bepaalde tijd per dag aan besteden. Mensen die niet geloven zijn verder helemaal niet met god bezig. Waarom zou ik me druk maken om iets wat er volgens mij niet is? En als een ander wel inspiratie uit een geloof haalt dan vind ik dat prettig voor die persoon zonder dat verder naar mezelf te linken.

Nederlandertje
05-03-14, 18:14
Atheïsten komen in een identiteitscrisis als geloof in God op een positieve manier ter sprake komt. Waar zijn jullie eigenlijk bang voor ?

Hoezo komen wij in een identitietscrisis? Iedereen moet zelf geloven waar ze in willen geloven. De ene gelooft in god de ander in Allah en de derde gelooft dat er geen god is. We zijn allemaal zelfstandige mensen met een eigen identiteit.

Marsipulami
05-03-14, 21:10
Haha, ik geloof in God. Maar als ik iemand in de problemen zie denk ik, shit, een mens zit in de problemen, ik moet helpen. En niet oh eigenlijk doet het me niks en ik wil niet helpen, maar omdat ik moslima ben doe ik het toch maar wel. Want Allah wil dat.

Je lijkt te beweren dat geloof in God en medemenselijkheid aan elkaar tegengesteld zijn. De karikatuur die jij ervan maakt is ofwel help je iemand omdat God dat beveelt en anders ga je naar de hel. Een gelovige handelt dus niet uit medemenselijkheid. Een niet-gelovige daarentegen zou een ander helpen uit medemenselijkheid, omdat die ander gewoon een mens is. God is geen concurrent van medemenselijkheid, maar een bondgenoot van medemenselijkheid. Geloof en medemenselijkheid versterken elkaar. Het bericht in de openingspost is daar een mooi voorbeeld van.

Marsipulami
05-03-14, 21:15
Iemand die in god gelooft zal daar afhankelijk van de mate van geloven een bepaalde tijd per dag aan besteden.

Gelovigen zijn niet schizofreen. Geloven in God doe je 24 uur per dag en 365 dagen per jaar oftewel helemaal niet. Geloof als vrijetijdsbesteding is geen geloof in God.

Isch
05-03-14, 22:46
Je lijkt te beweren dat geloof in God en medemenselijkheid aan elkaar tegengesteld zijn. De karikatuur die jij ervan maakt is ofwel help je iemand omdat God dat beveelt en anders ga je naar de hel. Een gelovige handelt dus niet uit medemenselijkheid. Een niet-gelovige daarentegen zou een ander helpen uit medemenselijkheid, omdat die ander gewoon een mens is. God is geen concurrent van medemenselijkheid, maar een bondgenoot van medemenselijkheid. Geloof en medemenselijkheid versterken elkaar. Het bericht in de openingspost is daar een mooi voorbeeld van.

Je leest selectief, meneer. En je trekt conclusies die niet kloppen.

Marsipulami
05-03-14, 23:43
Je leest selectief, meneer. En je trekt conclusies die niet kloppen.

Ik sta open voor kritiek, maar vind het wel prettig om kennis te kunnen nemen van de argumenten waarop een bewering gebaseerd is. Die argumenten zijn actueel niet bekend. Aan onbegearmenteerde beweringen, laat staan duimpjes of like-jes (cfr. HP Pas) heeft iemand die een eerlijke conversatie wil voeren weinig.

super ick
06-03-14, 08:38
Je lijkt te beweren dat geloof in God en medemenselijkheid aan elkaar tegengesteld zijn. De karikatuur die jij ervan maakt is ofwel help je iemand omdat God dat beveelt en anders ga je naar de hel. Een gelovige handelt dus niet uit medemenselijkheid. Een niet-gelovige daarentegen zou een ander helpen uit medemenselijkheid, omdat die ander gewoon een mens is. God is geen concurrent van medemenselijkheid, maar een bondgenoot van medemenselijkheid. Geloof en medemenselijkheid versterken elkaar. Het bericht in de openingspost is daar een mooi voorbeeld van.

Een jaar of tien geleden kreeg ik nieuwe buren. Het hele gezin zat in de tuin met een gitaar liederen te zingen ter ere van God en zijn zoon. Meerdere keren per dag.
Op een gegeven moment waren zij kleding aan het inzamelen voor Roemenië, een goede zaak. Dit initiatief ging van hun kerk uit en zij deden daar aan mee. Alles ging in een vrachtwagen en mijnheer ook mee naar Roemenië. Arme mensen helpen.

Een kaar later komt hij met een oude grote tourcaravan de parkeerplaats oprijden en wij maken daar een praatje over. Glunderend wist hij mij te vertellen dat hij een trucje had om gratis op vakantie te kunnen. Hij was er vorig jaar achter gekomen dat er Roemenen waren dit nogal wat grond bezitten. Zij krijgen kinderen en het goedkoopste is bij pa en ma gaan wonen maar er is geen geld om een huis te laten bouwen. De tourcaravan, die hij hier gekocht had voor € 600 kon hij daar makkelijk verkopen aan die sloebers voor € 2.500. Een bedrag waar een hele familie jaren voor heeft gespaard. Een familie waarmee vorig jaar een 'vriendschapsband' was ontstaan....

Ik heb hem verteld dat ik niet kon bevatten dat hij arme mensen, waar hij twee weken gratis mag staan met zijn caravan, achteraf nog een poot uitdraaid ook. 'Zou jij het niet doen dan?' Vroeg hij. Ik heb hem verteld dat ik die caravan, na mijn vakantie cadeau had gedaan aan die zoon of dochter. Hij kostte mij immers € 600 en waar kan je voor dat geld een paar weken staan met zo'n sleurhut?

super ick
06-03-14, 08:40
Ik sta open voor kritiek, maar vind het wel prettig om kennis te kunnen nemen van de argumenten waarop een bewering gebaseerd is. Die argumenten zijn actueel niet bekend. Aan onbegearmenteerde beweringen, laat staan duimpjes of like-jes (cfr. HP Pas) heeft iemand die een eerlijke conversatie wil voeren weinig.

Zij verteld dat haar drijfveer om een ander te helpen niet haar geloof is en direct wordt je vilein. Kinderachtig hoor.

knuppeltje
06-03-14, 09:51
Atheïsten komen in een identiteitscrisis als geloof in God op een positieve manier ter sprake komt. Waar zijn jullie eigenlijk bang voor ?

Wie zegt dat wij bang zijn? Dat zijn we dus al een hele tijd niet meer. Waarvoor zouden we? Voor de inquisitie?

Karin.N
06-03-14, 10:19
Gelovigen zijn niet schizofreen. Geloven in God doe je 24 uur per dag en 365 dagen per jaar oftewel helemaal niet. Geloof als vrijetijdsbesteding is geen geloof in God.

Wie heeft het over een vrijetijdsbesteding?

Is er uberhaupt wel serieus met JOU te discussieren? Jouw mening over niet gelovigen en anders gelovigen is zo star. Ben je in al die jaren hier al eens een honderste mm verplaatst?

Gisteravond je stelling voorgelegd aan een goede vriend van ons die gelooft. Hij antwoordde het volgende: Ik moet dus 24 uur per dag met mijn geloof bezig zijn, daarnaast zijn er onderzoeken die zeggen dat ik als man zoveel keer per dag aan sex zou denken. Het verbaasde hem dat ie uberhaupt nog tijd had voor zijn gezin en werk.

Marsipulami
06-03-14, 10:53
Een jaar of tien geleden kreeg ik nieuwe buren. Het hele gezin zat in de tuin met een gitaar liederen te zingen ter ere van God en zijn zoon. Meerdere keren per dag.
Op een gegeven moment waren zij kleding aan het inzamelen voor Roemenië, een goede zaak. Dit initiatief ging van hun kerk uit en zij deden daar aan mee. Alles ging in een vrachtwagen en mijnheer ook mee naar Roemenië. Arme mensen helpen.

Een kaar later komt hij met een oude grote tourcaravan de parkeerplaats oprijden en wij maken daar een praatje over. Glunderend wist hij mij te vertellen dat hij een trucje had om gratis op vakantie te kunnen. Hij was er vorig jaar achter gekomen dat er Roemenen waren dit nogal wat grond bezitten. Zij krijgen kinderen en het goedkoopste is bij pa en ma gaan wonen maar er is geen geld om een huis te laten bouwen. De tourcaravan, die hij hier gekocht had voor € 600 kon hij daar makkelijk verkopen aan die sloebers voor € 2.500. Een bedrag waar een hele familie jaren voor heeft gespaard. Een familie waarmee vorig jaar een 'vriendschapsband' was ontstaan....

Ik heb hem verteld dat ik niet kon bevatten dat hij arme mensen, waar hij twee weken gratis mag staan met zijn caravan, achteraf nog een poot uitdraaid ook. 'Zou jij het niet doen dan?' Vroeg hij. Ik heb hem verteld dat ik die caravan, na mijn vakantie cadeau had gedaan aan die zoon of dochter. Hij kostte mij immers € 600 en waar kan je voor dat geld een paar weken staan met zo'n sleurhut?

Dus het feit dat jouw buurman een oplichter is, dat is voor jou voldoende om een hele reeks wereldgodsdiensten terzijde te schuiven ?

H.P.Pas
06-03-14, 12:18
. Aan onbegearmenteerde beweringen, laat staan duimpjes of like-jes (cfr. HP Pas) heeft iemand die een eerlijke conversatie wil voeren weinig.


'Atheïstische leiders vermoorden gewoonlijk hun bevolking'


Zeur niet. Jij wenst geen eerlijke conversatie te voeren.