PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Nog steeds hoge straf in Marokko op wreken verkrachting



MoStar
07-03-14, 20:34
18717

Wraak plegen op de dader is in Marokko nog steeds geen slim plan. Tenminste, als je buiten de gevangenis wilt blijven. Om jarenlang misbruikt halt te roepen, was het misschien de enige keuze voor de Marokkaanse vrouw uit Fes die onlangs 10 jaar tegen haar hoorde eisen.

Na jarenlang geïmiteerd en verkracht te zijn door een familielid, pakte de vrouw een bijl en hakte flink op de dader los. Het lijk werd in een rivier nabij gedumpt. Volgens de vrouw was moord de enige oplossing aangezien niemand in haar nabije omgeving die op de hoogte van het misbruik was bereid was om het een halt toe te roepen. Ook meerdere aangiften bij de lokale politie leverde geen onderzoek op.

De vrouw gaf aan dat zij geen spijt van de daad had. De pijn die de man haar en haar familie heeft aangedaan is vele malen erger dan de moord zelf. Een deel van de mishandelingen vonden plaats terwijl de vader van de vrouw aanwezig was. Vanwege zijn hoge leeftijd en het gebrek aan zicht kon de vader niet ingrijpen.

Foto: Eric Parker (Flickr) (http://www.flickr.com/photos/ericparker/7295563014/)

Meriam1977
08-03-14, 17:43
Wat verschrikkelijk zeg. Ik kan die vrouw helemaal begrijpen

Nederlandertje
08-03-14, 19:25
Kan de vrouw wel begrijpen en weet dat het ook zeer erg is wat er is gebeurd. En verkrachter zou gestraft moeten worden maar zelf voor rechter spelen is ook niet goed. Stel dat we dat allemaal zouden doen dan wordt het 1 grote chaos.

pizatie
08-03-14, 22:41
in het westen hebben ze geen respect voor vrouwen. dat merk ik dagelijks .

Nederlandertje
09-03-14, 00:08
in het westen hebben ze geen respect voor vrouwen. dat merk ik dagelijks .

In de moslimwereld wel dan?

super ick
09-03-14, 15:04
in het westen hebben ze geen respect voor vrouwen. dat merk ik dagelijks .

Nee dt is in islamitische landen een stuk beter geregeld.

Zeg snotneus, waarom ga jij niet Afghanistan wonen?