PDA

Bekijk Volledige Versie : VS, NAVO en EU zijn oorloghitsers



super ick
08-03-14, 16:11
Waar ligt Oekraïne eigenlijk? Naast Rusland of naast New York? De gesjeesde, compleet idiote Amerikaanse president en zijn team sturen extra Amerikaanse jachtbommenwerpers naar Polen en de Baltische landen! Is dat hun goed recht? Stuurt Rusland jachtbommenwerpers naar Cuba, dichtbij de Amerikaanse grens? De VS sturen slagschepen naar de Zwarte Zee. Stuurt Poetin slagschepen naar de Golf van Mexico? Dit alles mogen de oorlogshitsers in het Westen. Poetin mag de grotendeels Russische Krim echter niet beschermen, want de Krim is van de EU! Zijn jullie nog wel helemaal normaal, krankzinnige idioten!? En de VS mogen in de hele wereld alles:

Een geïnformeerd publiek zou hardop hebben gelachen toen de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry Rusland verweet onder “schending van het volkerenrecht” de “Oekraïne binnengemarcheerd” te zijn. Kerry is minister van Buitenlandse Zaken van een land, dat onder flagrante schending van het volkerenrecht Irak, Afghanistan en Somalië is binnengemarcheerd, de val van de regering in Libië organiseerde, nog altijd probeert de regering van Syrië ten val te brengen, de burgerbevolking in Pakistan en Jemen met dronen en raketten aanvalt, Iran herhaaldelijk met een militaire aanval bedreigt, het door de VS en Israël opgeleide Georgische leger ophitste tegen de Russische bevolking van Zuid-Ossetië en nu aan Rusland sancties wil opleggen, omdat het zijn bevolking en strategische Russische belangen wil beschermen.

Schrijft Paul Craig Roberts, en hij heeft volledig gelijk! En hoe zat het met de Joegoslavië-oorlog? Het Westen had er überhaupt geen problemen mee om Kosovo eigenmachtig en zonder iemand te vragen zichzelf af te scheiden en een nieuwe staat te vormen, die tot op de dag van vandaag niet functioneert! Precies zo heeft men de Oekraïne jarenlang de euro voor de neus gehouden en het land op goedkope manier van Rusland weggelokt:

Wat heeft men in de Duitse bondskanselarij en op het ministerie van Buitenlandse Zaken verwacht toen men Kiev het aanbod van een associatieverdrag deed? Toen men de Oekraïense oppositie aanmoedigde tegen de – nog altijd democratisch gekozen – despoot Janoekovitsj op te staan? Toen men de putschregering – zo moet je de nieuwe heren van Kiev toch wel noemen – zonder aarzelen erkende? Hoe zag dit er vermoedelijk in Russische ogen uit, toen de Amerikaanse senator John McCain in december vanaf het podium op het Maidanplein in Kiev riep: “Volk van de Oekraïne! Dit is jullie moment! De vrije wereld is met jullie!” En hoe zag het er in Russische ogen uit, toen de bokser Klitsjko en de gas-oligarche Timosjenko direct na de staatsgreep een uitnodiging kregen voor de bijeenkomst van de Europese volkspartij in Dublin?

Dan moet je zelfs Jakob Augstein helemaal gelijk geven! Het Westen begaat de ene brutaliteit na de andere en de Russen mogen niets! De onnozele “New York Times” stelde de Russen zelfs voor om toe te treden tot de EU! Poetin als kruiperige hofdienaar van Barroso, Van Rompuy en al die andere Brusselse gehaktballen, die een greep doen naar de wereldmacht? En wie is dan de volgende? China? Het is ondraaglijk wat ons op dit moment wordt voorgeschoteld door de westerse pers wat betreft verdraaiingen, leugens, politiek gif, oorlogophitsing en wereldmachtfantasieën! Alleen de lezers houden hun hoofd koel en een kritische geest. In alle bladen worden die commentaren het best beoordeeld die Rusland verdedigen! De heersende klasse echter faalt volledig!

Bron:
Politically Incorrect (http://www.pi-news.net)
Auteur: kewil

Nederlandertje
08-03-14, 17:20
Weet niet of mensen het weten maar de grootste gasleidingen van rusland naar europa liggen door de oekraine daarom wordt er zo fel gereageert.

knuppeltje
09-03-14, 07:58
Na, de ene oorlogsmisdadiger die lachend een andere oorlogsmisdadiger een handje schud en diens politiek verdedigt.

Prima referentie die Kis.

super ick
09-03-14, 08:07
Na, de ene oorlogsmisdadiger die lachend een andere oorlogsmisdadiger een handje schud en diens politiek verdedigt.

Prima referentie die Kis.

Door de zaak eens om te draaien zoals hij in de eerste alinea doet maakt hij wel een punt. Rusland hoeft het niet in zijn hoofd te halen om dergelijke militaire manoeuvres te doen.

De VS zijn inderdaad hypocriet gezien de inval in Irak en Afganistan. Het is meten met twee maten. Daar heeft hij ook een punt.

knuppeltje
09-03-14, 09:08
Door de zaak eens om te draaien zoals hij in de eerste alinea doet maakt hij wel een punt. Rusland hoeft het niet in zijn hoofd te halen om dergelijke militaire manoeuvres te doen.

De VS zijn inderdaad hypocriet gezien de inval in Irak en Afganistan. Het is meten met twee maten. Daar heeft hij ook een punt.

Welke manoeuvres? Op dit moment stromen de Russische troepen de Krim binnen, en is de Krim eigenlijk in zijn binnenzak. Hetzelfde scenario zal zich herhalen in het oosten van Oekraïne zodra er daar echte onrusten uitbreken. En met al die etnische Russen daar, waarvan er ook een gedeelte niets van de nieuwe regering in Oekraïne moet hebben, is de kans daarop niet gering. Volgens tv-journalisten zijn er nu al een jongere Russen, die vanuit Rusland komen, bezig de stemming anti-Oekraïne aan het ophitsen. Als ze daarmee ver genoeg komen dan krijg je er hetzelfde gedonder als op de Krim.

Een zelfde scenario zou later wel eens kunnen volgen met Moldavië.

Tja, dat zal wel. Maar dat neemt niet weg dat die Kis zelf een oorlogsmisdadiger was.

super ick
09-03-14, 14:54
Welke manoeuvres? .

Doe even niet zo kinderachtig. Ik verwijs naar het voorbeeld in de eerste alinea. Kom jij met je eigen verhaaltje aankakken. Daarin zet de schrijver overduidelijk uiteen wat voor manoeuvres er bedoelt worden.

Put heeft nu de Krim in handen. Afkeurenswaardig. Wij weten echter niet precies hoe het zit maar zwatelen er wel lustig op los. Stel je nu voor dat tachtig procent van de bewoners echt bij Rusland wil horen? Dan zou dat zonder militair ingrijpen per referendum ook geregeld moeten kunnen worden.

mark61
09-03-14, 15:41
Stel je nu voor dat tachtig procent van de bewoners echt bij Rusland wil horen? Dan zou dat zonder militair ingrijpen per referendum ook geregeld moeten kunnen worden.

Wel lullig voor die Tataren. En Oekraïners. Magoed, die kunnen nog 'terug' naar de rest van Oekraïne.

Ik denk trouwens dat een 'echt' referendum behoorlijk problematisch zou worden. De verhouding is 60% Russen - 40% rest, maar lang niet alle Russen daar willen ook aansluiting. Soms is 50% plus één niet ehm ideaal.

Tis een zooitje en geen enkele oplossing is ideaal. Gelukkig hoeven we niet te kiezen, dat doet Poetin al :cheefbek:

mark61
09-03-14, 15:43
Prima referentie die Kis.

Wie of wat is Kis?

pizatie
09-03-14, 20:55
ik zal nooit samen werken met de NAVO.

Nederlandertje
09-03-14, 21:00
ik zal nooit samen werken met de NAVO.

Navo wilt ook niet met jou samenwerken dat scheelt weer.

Marsipulami
09-03-14, 22:29
Waar ligt Oekraïne eigenlijk? Naast Rusland of naast New York? De gesjeesde, compleet idiote Amerikaanse president en zijn team sturen extra Amerikaanse jachtbommenwerpers naar Polen en de Baltische landen! Is dat hun goed recht? Stuurt Rusland jachtbommenwerpers naar Cuba, dichtbij de Amerikaanse grens? De VS sturen slagschepen naar de Zwarte Zee. Stuurt Poetin slagschepen naar de Golf van Mexico? Dit alles mogen de oorlogshitsers in het Westen. Poetin mag de grotendeels Russische Krim echter niet beschermen, want de Krim is van de EU! Zijn jullie nog wel helemaal normaal, krankzinnige idioten!? En de VS mogen in de hele wereld alles:

Een geïnformeerd publiek zou hardop hebben gelachen toen de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry Rusland verweet onder “schending van het volkerenrecht” de “Oekraïne binnengemarcheerd” te zijn. Kerry is minister van Buitenlandse Zaken van een land, dat onder flagrante schending van het volkerenrecht Irak, Afghanistan en Somalië is binnengemarcheerd, de val van de regering in Libië organiseerde, nog altijd probeert de regering van Syrië ten val te brengen, de burgerbevolking in Pakistan en Jemen met dronen en raketten aanvalt, Iran herhaaldelijk met een militaire aanval bedreigt, het door de VS en Israël opgeleide Georgische leger ophitste tegen de Russische bevolking van Zuid-Ossetië en nu aan Rusland sancties wil opleggen, omdat het zijn bevolking en strategische Russische belangen wil beschermen.

Schrijft Paul Craig Roberts, en hij heeft volledig gelijk! En hoe zat het met de Joegoslavië-oorlog? Het Westen had er überhaupt geen problemen mee om Kosovo eigenmachtig en zonder iemand te vragen zichzelf af te scheiden en een nieuwe staat te vormen, die tot op de dag van vandaag niet functioneert! Precies zo heeft men de Oekraïne jarenlang de euro voor de neus gehouden en het land op goedkope manier van Rusland weggelokt:

Wat heeft men in de Duitse bondskanselarij en op het ministerie van Buitenlandse Zaken verwacht toen men Kiev het aanbod van een associatieverdrag deed? Toen men de Oekraïense oppositie aanmoedigde tegen de – nog altijd democratisch gekozen – despoot Janoekovitsj op te staan? Toen men de putschregering – zo moet je de nieuwe heren van Kiev toch wel noemen – zonder aarzelen erkende? Hoe zag dit er vermoedelijk in Russische ogen uit, toen de Amerikaanse senator John McCain in december vanaf het podium op het Maidanplein in Kiev riep: “Volk van de Oekraïne! Dit is jullie moment! De vrije wereld is met jullie!” En hoe zag het er in Russische ogen uit, toen de bokser Klitsjko en de gas-oligarche Timosjenko direct na de staatsgreep een uitnodiging kregen voor de bijeenkomst van de Europese volkspartij in Dublin?

Dan moet je zelfs Jakob Augstein helemaal gelijk geven! Het Westen begaat de ene brutaliteit na de andere en de Russen mogen niets! De onnozele “New York Times” stelde de Russen zelfs voor om toe te treden tot de EU! Poetin als kruiperige hofdienaar van Barroso, Van Rompuy en al die andere Brusselse gehaktballen, die een greep doen naar de wereldmacht? En wie is dan de volgende? China? Het is ondraaglijk wat ons op dit moment wordt voorgeschoteld door de westerse pers wat betreft verdraaiingen, leugens, politiek gif, oorlogophitsing en wereldmachtfantasieën! Alleen de lezers houden hun hoofd koel en een kritische geest. In alle bladen worden die commentaren het best beoordeeld die Rusland verdedigen! De heersende klasse echter faalt volledig!

Bron:
Politically Incorrect (http://www.pi-news.net)
Auteur: kewil

Zinvol artikeltje !

knuppeltje
10-03-14, 07:57
Wie of wat is Kis?

Die ene vent op die foto in de link van super.

super ick
10-03-14, 08:03
Wel lullig voor die Tataren. En Oekraïners. Magoed, die kunnen nog 'terug' naar de rest van Oekraïne.

Ik denk trouwens dat een 'echt' referendum behoorlijk problematisch zou worden. De verhouding is 60% Russen - 40% rest, maar lang niet alle Russen daar willen ook aansluiting. Soms is 50% plus één niet ehm ideaal.

Tis een zooitje en geen enkele oplossing is ideaal. Gelukkig hoeven we niet te kiezen, dat doet Poetin al :cheefbek:

Het blijft een moeilijk verhaal. Wat me opvalt op TV beelden is de haat ook die onderling leeft tussen de verschillende groepen.

Ik vrees dat een lidmaatschap vd EU toch min of meer in de achterkamertjes in het vooruitzicht is gesteld. Het zit in ieder geval tussen de oren van de inwoners. Rusland of de EU wordt het.

Umarvlie
10-03-14, 08:04
Oorloghitsers misschien niet maar EU (NATO er achteraan) heeft wel erg snel geprobeerd voormalige sovjet republieken naar zich toe te halen. Vanuit Rusland bezien is dat bedreigend en aggresief dus ik ben niet verbaasd door de huidige situatie - die zich vooralsnog "beperkt" tot de Krim (vloot belangen voor Rusland).

Dat het daarnaast ook door Poeting wordt gebruikt om nationalistische gevoloelens op te laten borrelen ten einde binnelandse problemen te verdoezelen tja.

knuppeltje
10-03-14, 08:05
Doe even niet zo kinderachtig.

Put heeft nu de Krim in handen. Afkeurenswaardig. Wij weten echter niet precies hoe het zit maar zwatelen er wel lustig op los. Stel je nu voor dat tachtig procent van de bewoners echt bij Rusland wil horen? Dan zou dat zonder militair ingrijpen per referendum ook geregeld moeten kunnen worden.

U zei?

Er is geen enkele wet die afscheiden verbied. Maar net zoals Mark61 al stelt, en je dagelijks in de media kunt horen, is het maar de vraag of de grote meerderheid in de Krim wel een deel van Rusland wil horen, of dat ze daar gewoon zelfstandig willen zijn. Toch zou het zomaar kunnen dat volgens de uitslag van dat referendum 80% van de bevolking in de Krim zich bij Rusland wil aansluiten. Zou zomaar geregeld kunnen worden.

super ick
10-03-14, 08:10
Die ene vent op die foto in de link van super.

Je bedoelt de winnaar van de Nobelprijs 1973? De linkse republikein Kissinger. De man die het halve Egyptische leger heeft gered.

Tuuuuuurlijk is dat een oorlogsmisdadiger.

knuppeltje
10-03-14, 09:09
Je bedoelt de winnaar van de Nobelprijs 1973? De linkse republikein Kissinger. De man die het halve Egyptische leger heeft gered.

Tuuuuuurlijk is dat een oorlogsmisdadiger.

Ja zeker. Die had nog meer op zijn kerfstok. En er zijn er wel meer die een Nobelprijs voor de vrede hebben gekregen, waarover jij het misschien ook niet mee eens bent.

Nobelprijs voor de Vrede - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nobelprijs_voor_de_Vrede)

Kis was zeer nauw betrokken bij het in het zadel helpen van kolonelsregimes in Zuid-Amerika. Hoe smerig die waren, weten we ondertussen wel. Hij is dan ook door diverse rechters in diverse landen aan hen een verzoek deden om zijn rol in een en ander te komen uitleggen maar in Amerika gebleven.

Henry Kissinger - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Henry_Kissinger)

Met onderzoeksjournalisten had Kis ook niet veel op. Daniel Ellsberg, van de Pentagon Papers en zijn ervaringen in Vietnam, noemde hij de "The most dangerous man in America".

The Most Dangerous Man in America - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Most_Dangerous_Man_in_America)


Kis was echt niet zo'n heel fris heerschap.

knuppeltje
10-03-14, 09:12
Je bedoelt de winnaar van de Nobelprijs 1973? De linkse republikein Kissinger. De man die het halve Egyptische leger heeft gered.

Tuuuuuurlijk is dat een oorlogsmisdadiger.

Dat was wel het leger van een van die verschrikkelijk slechte landen die Israël toch van de kaart wilde vegen. Of heb ik abuis?

Zie je wel dat die Amerikanen altijd de verkeerde vrienden kiezen. :lachu:

Soldim
10-03-14, 09:45
Rusland [...] omdat het zijn bevolking en strategische Russische belangen wil beschermen

Nou als dat geen probleem is, waarom dan wel kritiek aan anderen als zij hun zogenaamde strategische belangen willen beschermen?

mark61
10-03-14, 10:27
Die ene vent op die foto in de link van super.

Ik zie alleen een of andere nazi-site. Maar ik moet zelf het artikel opsnorren begrijp ik. Deze Henry Kissinger verteidigt Putin - Politically Incorrect (http://www.pi-news.net/2014/03/henry-kissinger-verteidigt-putin/?) Wat heeft dat met dit artikel te maken?

Ik begrijp er allemaal niet zoveel van. Wel goed dat jij het wel begrijpt :hihi:

knuppeltje
10-03-14, 11:13
Ik zie alleen een of andere nazi-site. Maar ik moet zelf het artikel opsnorren begrijp ik. Deze Henry Kissinger verteidigt Putin - Politically Incorrect (http://www.pi-news.net/2014/03/henry-kissinger-verteidigt-putin/?) Wat heeft dat met dit artikel te maken?

Ik begrijp er allemaal niet zoveel van. Wel goed dat jij het wel begrijpt :hihi:

Ach, feitelijk helemaal niets. Ik begrijp ook helemaal niet waarom hij met die link kwam aanzetten. Die Kis stelt politiek gezien allang niets meer voor. Maar het was er wel ene met aardig, eigenlijk is onaardig beter, vieze handen. Ondanks die Nobelprijs die hij kreeg.
Ik was den super gewoon een beetje aan het plagen.

super ick
10-03-14, 15:30
Nou als dat geen probleem is, waarom dan wel kritiek aan anderen als zij hun zogenaamde strategische belangen willen beschermen?

Er wordt inderdaad met twee maten gemeten.

super ick
10-03-14, 15:31
Ach, feitelijk helemaal niets. Ik begrijp ook helemaal niet waarom hij met die link kwam aanzetten. Die Kis stelt politiek gezien allang niets meer voor. Maar het was er wel ene met aardig, eigenlijk is onaardig beter, vieze handen. Ondanks die Nobelprijs die hij kreeg.
Ik was den super gewoon een beetje aan het plagen.

smeerlap.

super ick
10-03-14, 15:34
Dat was wel het leger van een van die verschrikkelijk slechte landen die Israël toch van de kaart wilde vegen. Of heb ik abuis?

Zie je wel dat die Amerikanen altijd de verkeerde vrienden kiezen. :lachu:

Dat wilde ze wel graag inderdaad. Je hebt het goed gezien dit keer. Gelukkig mislukte dat anders had Israel nu niet meer bestaan.

Ze hebben ons ook gekozen......

knuppeltje
11-03-14, 08:26
Dat wilde ze wel graag inderdaad. Je hebt het goed gezien dit keer. Gelukkig mislukte dat anders had Israel nu niet meer bestaan.

Ze hebben ons ook gekozen......

En daarom bespioneren ze ons ook zoveel ze maar kunnen. Echte vrienden.

knuppeltje
11-03-14, 08:28
smeerlap.

Eigen schuld...dikke bult.

super ick
11-03-14, 08:55
En daarom bespioneren ze ons ook zoveel ze maar kunnen. Echte vrienden.

Ik begrijp niet welke intel ze van ons willen. Ze kunnen er ook zo om vragen.

knuppeltje
11-03-14, 10:32
Ik begrijp niet welke intel ze van ons willen. Ze kunnen er ook zo om vragen.

Goeie vrienden zouden dat gewoon doen.

super ick
11-03-14, 10:59
Goeie vrienden zouden dat gewoon doen.

Oorlogshitsers niet. Daar gaat het artikel over en afluisteren past daar ook wel in.

Oekraine heeft een lange geschiedenis met Rusland. De inmening van de EU slaat helemaal nergens op. De overname van Putin ook niet, hadden ze de Krim maar niet weg moeten geven.

De weggejaagde president was rechtmatig gekozen. Als het Morsi gebeurt begin je te piepen. Nu is het ineens wel goed.

Alsklap op de vuurpijl, pal voor de Russisiche kust en grote militaire oefening gaan houden en doen alsof je neus bloed. DAt moeten de Russen eens doen voor de kust van Florida. Je kunt het de Russen niet kwalijk nemen dat ze dit zien als de zoveelste klap in hun gezicht.

Je meet weer eens met twee maten.

knuppeltje
12-03-14, 09:13
Oorlogshitsers niet. Daar gaat het artikel over en afluisteren past daar ook wel in.

Oekraine heeft een lange geschiedenis met Rusland. De inmening van de EU slaat helemaal nergens op. De overname van Putin ook niet, hadden ze de Krim maar niet weg moeten geven.

De weggejaagde president was rechtmatig gekozen. Als het Morsi gebeurt begin je te piepen. Nu is het ineens wel goed.

Alsklap op de vuurpijl, pal voor de Russisiche kust en grote militaire oefening gaan houden en doen alsof je neus bloed. DAt moeten de Russen eens doen voor de kust van Florida. Je kunt het de Russen niet kwalijk nemen dat ze dit zien als de zoveelste klap in hun gezicht.

Je meet weer eens met twee maten.

Tja, en daarom luisteren ze bijvoorbeeld ook Angela af zeker. Die is vast héél ophitserig en en héél levensgevaarlijk voor Amerika.

Vertel mij wat, maar dat was geen organisch gegroeide geschiedenis. Maar los daarvan, mogen die Oekraïners van jou een handels verdrag met de EU sluiten of niet? Want daar ging het in eerste instantie om. Jano weigerde gewoon daaraan mee te werken door de overeenkomst daarover in het parlement naast zich neer te leggen.

Jawel, maar hij weigerde de besluiten van het parlement uit te voeren, en daartegen kwam men in opstand. Mors werd gewoon door een staatsgreep van het leger van zijn stoel geplukt en opgesloten, omdat het leger, zoals voorheen, weer alle touwtjes in handen wilde hebben.
Het verschil lijkt je misschien maar heel gering, ik denk daar toch echt anders over. Daarbij komt ook nog eens dat in een democratie parlementen inderdaad een president naar huis kunnen sturen. Moet ik nu aannemen dat jij tegen de democratie bent?

Volgens mij patrouilleren er al vanaf het begin van het conflict Russische oorlogsschepen voor de kust van de Krim, onderdeel van Oekraïne, en houden die de doorgang bezet en is er ondertussen, zonder dat daarover een deal is gesloten, een leger Russische militairen in de Krim actief, terwijl dat nog steeds Oekraïens grondgebied is.
Dat nu in Polen gezamenlijke militaire oefeningen uitgebreid gaan worden zal wel, maar dat is niet op Russisch grondgebied. Die Russen hebben daarvan totaal niets te vrezen.
Maar stel dat wij aan Rusland grensden, dan zouden wij dus ook geen militaire oefeningen mogen doen?
Zolang als die Russen vlootoefeningen buiten territoriale gebieden houden, kan niemand dat tegenhouden. Ook niet als dat voor de kust van Florida is.
Trouwens, hun militaire toestellen schenden regelmatig het Europese luchtruim.

Ik zal maar aannemen dat je het weer niet met me eens bent.

Umarvlie
12-03-14, 09:35
NAVO-landen oefenen in Zwarte Zee
SOFIA - De Verenigde Staten, Roemenië en Bulgarije zijn woensdag begonnen met gezamenlijke militaire oefeningen in de Zwarte Zee. Schepen van de NAVO-landen houden de manoeuvres juist op het moment dat de internationale spanningen hoog zijn opgelopen door het conflict om de Krim, het Oekraïense schiereiland in de Zwarte Zee.

Aan de oefeningen doen onder meer de Amerikaanse torpedobootjager USS Truxtun en het Bulgaarse fregat Drazki mee. Door het slechte weer zijn de oefeningen een dag later dan gepland begonnen.

(Bron: Telegraaf)

Alles om de situatie maar tot rust te laten komen .. toch?

Soldim
12-03-14, 09:38
Jawel, maar hij weigerde de besluiten van het parlement uit te voeren, en daartegen kwam men in opstand.


Afgezet naar een opstand wegens verkeert gevallen besluiten.



Mors werd gewoon door een staatsgreep van het leger van zijn stoel geplukt en opgesloten,


Hij werd ook afgezet na een opstand, wegens een paar handen vol verkeert gevallen besluiten.


In beide gevallen zijn er nu machthebbers die niet democratisch gekozen zijn, en veel zwaarwegende beslissingen willen nemen zonder democratisch volmacht.

knuppeltje
12-03-14, 09:55
Afgezet naar een opstand wegens verkeert gevallen besluiten.

Hij werd ook afgezet na een opstand, wegens een paar handen vol verkeert gevallen besluiten.

In beide gevallen zijn er nu machthebbers die niet democratisch gekozen zijn, en veel zwaarwegende beslissingen willen nemen zonder democratisch volmacht.

Maar wel besluiten van het parlement.

Vooral een opstand van het leger dat weer de macht helemaal in handen wilde hebben. Daarmee is niet gezegd dat er in Egypte niet een grote groep mensen bestond die ook liever Mors zagen vertrekken. Hij deed dan ook nogal wat dingen verkeerd.
Hier moet een hele grote groep mensen van het huidige kabinet ook niet hebben. Maar toch geloof ik niet dat die groep wil hebben dat hier het leger een staatsgreep pleegt zoals in Egypte.

Het is er allemaal niet eenvoudiger op geworden. Verkiezingen worden nu ook een heel gedoe. Zeker als Put door blijft gaan met zijn spelletjes. En dat zal hij wel. Wordt nog best spannend voor de Oekraïners.

mark61
12-03-14, 12:07
Afgezet naar een opstand wegens verkeert gevallen besluiten.

In beide gevallen zijn er nu machthebbers die niet democratisch gekozen zijn, en veel zwaarwegende beslissingen willen nemen zonder democratisch volmacht.

Janoekovitsj is pas afgezet nadat hij zelf de benen had genomen. Dan moet je wat. Ik neem aan dat elk land een procedure heeft voor wat te doen als de baas om de een of andere reden niet kan werken. Deze was afwezig zonder geldige reden :hihi: Hij heeft dus de facto ontslag genomen.

De huidige regering is door het legitiem gekozen parlement aangesteld. Dat Janoekovitsj' partijgenoten zijn overgelopen naar de oppositie is hun probleem. Ze hadden toch echt de meerderheid.

super ick
12-03-14, 15:13
Tja, en daarom luisteren ze bijvoorbeeld ook Angela af zeker. Die is vast héél ophitserig en en héél levensgevaarlijk voor Amerika.

Vertel mij wat, maar dat was geen organisch gegroeide geschiedenis. Maar los daarvan, mogen die Oekraïners van jou een handels verdrag met de EU sluiten of niet? Want daar ging het in eerste instantie om. Jano weigerde gewoon daaraan mee te werken door de overeenkomst daarover in het parlement naast zich neer te leggen.

Jawel, maar hij weigerde de besluiten van het parlement uit te voeren, en daartegen kwam men in opstand. Mors werd gewoon door een staatsgreep van het leger van zijn stoel geplukt en opgesloten, omdat het leger, zoals voorheen, weer alle touwtjes in handen wilde hebben.
Het verschil lijkt je misschien maar heel gering, ik denk daar toch echt anders over. Daarbij komt ook nog eens dat in een democratie parlementen inderdaad een president naar huis kunnen sturen. Moet ik nu aannemen dat jij tegen de democratie bent?

Volgens mij patrouilleren er al vanaf het begin van het conflict Russische oorlogsschepen voor de kust van de Krim, onderdeel van Oekraïne, en houden die de doorgang bezet en is er ondertussen, zonder dat daarover een deal is gesloten, een leger Russische militairen in de Krim actief, terwijl dat nog steeds Oekraïens grondgebied is.
Dat nu in Polen gezamenlijke militaire oefeningen uitgebreid gaan worden zal wel, maar dat is niet op Russisch grondgebied. Die Russen hebben daarvan totaal niets te vrezen.
Maar stel dat wij aan Rusland grensden, dan zouden wij dus ook geen militaire oefeningen mogen doen?
Zolang als die Russen vlootoefeningen buiten territoriale gebieden houden, kan niemand dat tegenhouden. Ook niet als dat voor de kust van Florida is.
Trouwens, hun militaire toestellen schenden regelmatig het Europese luchtruim.

Ik zal maar aannemen dat je het weer niet met me eens bent.

Lees Soldim. Sta ik helemaal achter. Jij hebt geen echt gevoel voor rechtvaardigheid maar een voorkeur. Je bent geen onafhankelijke denker maar een eenvoudige volger die slikt wat in zijn straatje komt. Bovendien reageer je helemaal niet op wat ik schrijf. Rusland dat voor de kust van Florida even groots militair uitpakt. Dat was de vergelijking.

super ick
12-03-14, 15:19
Maar toch geloof ik niet dat ...........

Het doet er niet toe wat jij gelooft. Zwakke argumentatie.

super ick
12-03-14, 15:20
Janoekovitsj is pas afgezet nadat hij zelf de benen had genomen. Dan moet je wat. Ik neem aan dat elk land een procedure heeft voor wat te doen als de baas om de een of andere reden niet kan werken. Deze was afwezig zonder geldige reden :hihi: Hij heeft dus de facto ontslag genomen.

Goed dat er een smiley bij staat, al valt er niets te lachen als een democratisch gekozen leider noodgedwongen moet vluchten.

mark61
12-03-14, 15:34
Goed dat er een smiley bij staat, al valt er niets te lachen als een democratisch gekozen leider noodgedwongen moet vluchten.

Hoe weet je dat ie 'noodgedwongen moest vluchten'? Jou is bekend dat er een moordcomplot was?

Als hij gebleven en afgezet was waar hij bij was, is dat in principe democratisch. Een meerderheid van het parlement stemde daarvoor. Al zou wel de precieze procedure in acht moeten worden genomen, maar nu het parlement achter de feiten aanhobbelde maakte dat ook niet meer zoveel uit.

Ik weet van niks. Ik denk dat ie inschatte dat ie wegens corruptie zou worden gearresteerd, een koekje van eigen deeg nadat ie Tymosjenko een oor had aangenaaid.

Lijkt me een stuk realistischere inschatting.

super ick
12-03-14, 20:19
Hoe weet je dat ie 'noodgedwongen moest vluchten'? Jou is bekend dat er een moordcomplot was?

Als hij gebleven en afgezet was waar hij bij was, is dat in principe democratisch. Een meerderheid van het parlement stemde daarvoor. Al zou wel de precieze procedure in acht moeten worden genomen, maar nu het parlement achter de feiten aanhobbelde maakte dat ook niet meer zoveel uit.

Ik weet van niks. Ik denk dat ie inschatte dat ie wegens corruptie zou worden gearresteerd, een koekje van eigen deeg nadat ie Tymosjenko een oor had aangenaaid.

Lijkt me een stuk realistischere inschatting.

Ik zou niet weten wat de reden was. Wellicht was hij bang voor geweld, bang dat zijn corruptie aan het licht zou komen, bloedvergieten voorkomen?

Dat de VS, die zelf het goede voorbeeld gegeven hebben, daar dan militair, bij Rusland in de tuin op hun borst gaan roffelen vind ik belachelijk.

mark61
12-03-14, 20:24
Ik zou niet weten wat de reden was. Wellicht was hij bang voor geweld, bang dat zijn corruptie aan het licht zou komen, bloedvergieten voorkomen?

Dus jouw 'noodgedwongen' is slechts een aanname. Dat wou ik ff weten.

super ick
12-03-14, 20:27
Dus jouw 'noodgedwongen' is slechts een aanname. Dat wou ik ff weten.

Ik ga er vanuit dat hij wel was blijven zitten als er niets aan het handje was. Jij dacht aan lynchgevaar ofzo?

knuppeltje
13-03-14, 08:26
Lees Soldim. Sta ik helemaal achter.

Jij hebt geen echt gevoel voor rechtvaardigheid maar een voorkeur. Je bent geen onafhankelijke denker maar een eenvoudige volger die slikt wat in zijn straatje komt.

Bovendien reageer je helemaal niet op wat ik schrijf. Rusland dat voor de kust van Florida even groots militair uitpakt. Dat was de vergelijking.

Die zat er naast.

Na, dat zal wel ongetwijfeld zo zijn als jij het zegt. Heb je daarvoor ook nog argumenten, of waren ze juist op?

Daar reageerde ik wel op, maar je leest weer eens selectief. Nog maar een keer: Zolang die Russen dat niet in territoriale wateren doen kan niemand ze tegenhouden. Ook niet als dat voor de kust van Florida is. Daar zal dan echt wel een heisa over ontstaan, maar tegenhouden als die Russen echt willen is wat anders.
Zelf zijn nu de Russen met een leger een onafhankelijk land, Oekraïne binnengevallen. Maar ik begrijp dat jij dat oké vindt.

Waarom ga jij niet in op mijn opmerking dat hun militaire toestellen regelmatig het Europese luchtruim schenden? Zal wel pot en ketel zijn.

knuppeltje
13-03-14, 08:29
Het doet er niet toe wat jij gelooft. Zwakke argumentatie.

Oeps, dit is wel een verpletterend argument. :maf3:

knuppeltje
13-03-14, 08:30
Dus jouw 'noodgedwongen' is slechts een aanname. Dat wou ik ff weten.

Een proces wegens machtsmisbruik en zelfverrijking zou hij wel kunnen verwachten.

super ick
13-03-14, 08:36
Een proces wegens machtsmisbruik en zelfverrijking zou hij wel kunnen verwachten.

Tja, dan kunnen ze wel gevangenissen bij gaan bouwen daar.

knuppeltje
13-03-14, 08:42
Tja, dan kunnen ze wel gevangenissen bij gaan bouwen daar.

Zou best kunnen. Maar jij vindt dat van hem helemaal niet erg dus.

Nog wat te melden over dat totaal onterecht verwijt aan me?

super ick
13-03-14, 08:42
Die zat er naast.

Na, dat zal wel ongetwijfeld zo zijn als jij het zegt. Heb je daarvoor ook nog argumenten, of waren ze juist op?

Daar reageerde ik wel op, maar je leest weer eens selectief. Nog maar een keer: Zolang die Russen dat niet in territoriale wateren doen kan niemand ze tegenhouden. Ook niet als dat voor de kust van Florida is. Daar zal dan echt wel een heisa over ontstaan, maar tegenhouden als die Russen echt willen is wat anders.
Zelf zijn nu de Russen met een leger een onafhankelijk land, Oekraïne binnengevallen. Maar ik begrijp dat jij dat oké vindt.

Waarom ga jij niet in op mijn opmerking dat hun militaire toestellen regelmatig het Europese luchtruim schenden? Zal wel pot en ketel zijn.

Om met het laatste te beginnen. Het is inderdaad pot ketel. De VS zijn de laatste die daar iets van kunnen zeggen en de EU politici hadden niets op dat plein te zoeken.

Ik keur de Russische acties niet goed. Een referendum met een tweederde meerderheid zou ik een betere oplossing hebben gevonden maar Oekraïne was daar nooit akkoord mee gegaan. Er wonen daar overwegend Russen en die willen nu graag bij Rusland. De mensen zijn lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Wellicht heeft de geweldloze overname door Rusland wel erger voorkomen?

knuppeltje
13-03-14, 08:55
Het is inderdaad pot ketel.

De VS zijn de laatste die daar iets van kunnen zeggen en de EU politici hadden niets op dat plein te zoeken.

Ik keur de Russische acties niet goed. Een referendum met een tweederde meerderheid zou ik een betere oplossing hebben gevonden maar Oekraïne was daar nooit akkoord mee gegaan. Er wonen daar overwegend Russen en die willen nu graag bij Rusland. De mensen zijn lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.

Wellicht heeft de geweldloze overname door Rusland wel erger voorkomen?

Dat sloeg dus ergens anders op, maar laat maar zitten.

Zeggen genoeg, maar tegenhouden is andere koek.

Waarom zou Oekraïne daarmee akkoord moeten gaan? Laat staan dat de meerderheid van Russische afkomst is, het is maar de vraag of het een twee derde meerderheid is. Er is geen enkele internationale wet die afscheiding tegenhoudt, maar wel tegen wat de Russen nu doen, die hebben de Krim al militair ingenomen.

En waarom is dat wellicht? Die Russen hebben gewoon een oorlogsmisdaad begaan.

super ick
13-03-14, 09:07
Dat sloeg dus ergens anders op, maar laat maar zitten.

Zeggen genoeg, maar tegenhouden is andere koek.

Waarom zou Oekraïne daarmee akkoord moeten gaan? Laat staan dat de meerderheid van Russische afkomst is, het is maar de vraag of het een twee derde meerderheid is. Er is geen enkele internationale wet die afscheiding tegenhoudt, maar wel tegen wat de Russen nu doen, die hebben de Krim al militair ingenomen.

En waarom is dat wellicht? Die Russen hebben gewoon een oorlogsmisdaad begaan.

Natuurlijk wil Oekraïne daar niet akkoord mee gaan. Toen het nog twee handen op 1 buik waren is het onder Oekraïne gekomen. Min of meer gegeven door Rusland in vol vertrouwen. Nu raken ze gebrouilleerd en pakken ze het terug. Niet goed te keuren maar wel enigszins begrijpelijk als er overwegend Russen wonen en de mensen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.

Het is slechts mijn mening.

mark61
13-03-14, 10:22
Ik ga er vanuit dat hij wel was blijven zitten als er niets aan het handje was. Jij dacht aan lynchgevaar ofzo?

Het komt er dus op neer dat jij helemaal niet weet of hij 'noodgedwongen' moest vluchten. Hij beweert van wel, maar heeft daarvoor helemaal geen motivatie of aanwijzingen gegeven.

Dus wat er nou mis is met mijn oorspronkelijke post, smiley of niet, begrijp ik niet,.

mark61
13-03-14, 10:24
Een proces wegens machtsmisbruik en zelfverrijking zou hij wel kunnen verwachten.

Voor hem persoonlijk is dat dan 'noodgedwongen', juridisch en politiek gezien is hij de boef. Hij onttrekt zich aan de wil van het parlement, en aan de strafwet.

Remember, niemand heeft de legitimiteit van de vorige parlementsverkiezingen betwist. Rusland doet het voorkomen alsof het parlement werd bedreigd met geweld, maar dat is volkomen kul.

mark61
13-03-14, 10:34
Ik keur de Russische acties niet goed. Een referendum met een tweederde meerderheid zou ik een betere oplossing hebben gevonden maar Oekraïne was daar nooit akkoord mee gegaan. Er wonen daar overwegend Russen en die willen nu graag bij Rusland. De mensen zijn lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Wellicht heeft de geweldloze overname door Rusland wel erger voorkomen?

Louter wettelijk gezien kunnen in sommige landen landsdelen zich afscheiden, volgens de regels die daar in de grondwet of wetten voor zijn gesteld. De Oekraïense grondwet schijnt daar in principe wel in te voorzien (al heb ik hem opgezocht en zag ik niks specifieks staan), maar dan o.a. d.m.v. een referendum in heel Oekraïne. Daar is hier geen sprake van.

Internationaal zou men akkoord kunnen gaan met een afscheiding van die minderheid als diens mensenrechten ernstig geschonden zijn, zoals in Kosovo. Maar er is geen sprake van ernstige mensenrechtenschendingen op de Krim, iig. niet door Oekraïne.

Het enige waar de Russen naar kunnen wijzen is die wet over de officiële talen. Maar die heeft de president niet getekend. Die gold natuurlijk voor heel Oekraïne, niet alleen de Krim.

Verder is er geen Rus een haar gekrenkt, niet eens door individuele burgers, laat staan door de overheid.

Overigens zou de uitslag van een vrij gehouden referendum nog voor verrassingen kunnen zorgen. Hoewel ongeveer 60% van de Krim uit etnische Russen bestaat, zijn die zeker niet allemaal voor aansluiting bij Rusland. Of dat nog 60% is staat trouwens nog te bezien; die gegevens zijn van 12 jaar geleden, maar er zijn intussen veel Tataren teruggekeerd. Die worden geacht in grote meerderheid tegen anschluss te zijn.

Wat doe je bovendien als 51% voor en 49% tegen is? Een niet erg overtuigende uitslag...

Hetzelfde speelt in Schotland, maar de centrale regering heeft zich akkoord verklaard met het referendum. En in Spanje, waar de centrale overheid niet van zins is een Catalaanse referendum te accepteren / respecteren.

mark61
13-03-14, 10:40
Niet goed te keuren maar wel enigszins begrijpelijk als er overwegend Russen wonen en de mensen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.

Door het gestook van Russische nationalisten aan beide zijden van de grens, voornamelijk. Bij mijn weten is geen Oekraïner afgereisd naar de Krim om daar es lekker tegen Russen te gaan stoken. Ze durven er niet eens heen. Het Oekraïense leger laat over zich heen lopen door allerhande gewapende ban dieten en invallende Russen.

Paar dagen geleden viel een bende gewapende Russen schietend een Oekraïense basis binnen om ff twee vrachtwagens te stelen. De Oekraïners stonden erbij en keken ernaar. Half lachend, vol ongeloof over zoveel waanzin. Maar ze deden niets, om escalatie te voorkomen.

knuppeltje
14-03-14, 08:22
Natuurlijk wil Oekraïne daar niet akkoord mee gaan. Toen het nog twee handen op 1 buik waren is het onder Oekraïne gekomen. Min of meer gegeven door Rusland in vol vertrouwen. Nu raken ze gebrouilleerd en pakken ze het terug. Niet goed te keuren maar wel enigszins begrijpelijk als er overwegend Russen wonen en de mensen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.

Het is slechts mijn mening.

Tja, als jij je schoonmoeder een doodsklap verkoopt dan begrijpen wij je misschien ook wel. Maar je gaat wel achter slot en grendel.

Huh, twee handen op een buik?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Krim

Dat weggeven was al in 1954, en niet min of meer. Ze hadden het trouwens ook zelf gejat.

knuppeltje
14-03-14, 08:42
Voor hem persoonlijk is dat dan 'noodgedwongen', juridisch en politiek gezien is hij de boef. Hij onttrekt zich aan de wil van het parlement, en aan de strafwet.

Remember, niemand heeft de legitimiteit van de vorige parlementsverkiezingen betwist. Rusland doet het voorkomen alsof het parlement werd bedreigd met geweld, maar dat is volkomen kul.

Inderdaad. En elke president die zoiets doet dien afgezet te worden en berecht. Het beste is dus een ceremonie-president. Niet meer dan een ondertekenaar en lintjesknipper.

Inderdaad. Het is gewoon weer hetzelfde spelletje als destijds met Georgië, en goed mogelijk later ook met Moldavië en Wit-Rusland. En de Krim is voor Rusland heel belangrijk vanwege de haven van Sebastopol welke de Russen huren van Oekraïne, en waarover over een een aantal jaren weer onderhandeld zou moeten worden. Tegen die tijd zouden die Oekraïners die Russen net zo beu kunnen zijn als de Polen. Dat kan ome Put niet riskeren. Zijn enige belangrijke haven in die regio op dit moment van waaruit hij de Middellandse zee kan bereiken verliezen, dat nooit, zal hij wel denken.

En op dit moment zijn het de niet-Russen die tegen de gang van zaken protesteren die er op straat de klappen krijgen, maar daarover hoor je Put niet.

mark61
14-03-14, 10:39
Inderdaad. En elke president die zoiets doet dien afgezet te worden en berecht. Het beste is dus een ceremonie-president. Niet meer dan een ondertekenaar en lintjesknipper.

Inderdaad. Het is gewoon weer hetzelfde spelletje als destijds met Georgië, en goed mogelijk later ook met Moldavië en Wit-Rusland. En de Krim is voor Rusland heel belangrijk vanwege de haven van Sebastopol welke de Russen huren van Oekraïne, en waarover over een een aantal jaren weer onderhandeld zou moeten worden. Tegen die tijd zouden die Oekraïners die Russen net zo beu kunnen zijn als de Polen. Dat kan ome Put niet riskeren. Zijn enige belangrijke haven in die regio op dit moment van waaruit hij de Middellandse zee kan bereiken verliezen, dat nooit, zal hij wel denken.

En op dit moment zijn het de niet-Russen die tegen de gang van zaken protesteren die er op straat de klappen krijgen, maar daarover hoor je Put niet.

Hij kan natuurlijk Sotsji ombouwen. De kazernes liggen er al, evenals de ontspanningsgelegenheden voor de matrozen :ego:

knuppeltje
14-03-14, 10:53
Hij kan natuurlijk Sotsji ombouwen. De kazernes liggen er al, evenals de ontspanningsgelegenheden voor de matrozen :ego:

Shit, zou hij daarom alvast daar die boel hebben laten bouwen. Ik dacht al: dat mag wat kosten daar.

Wizdom
15-03-14, 21:38
Koude oorlog tijden breken weer aan...? Volgens mij ging alles tijdens de koude oorlog beter in Europa... Zolang die oorlog koud blijft is er niets aan de hand... VS moet geen rare dingen gaan doen natuurlijk want dan is het geen koude oorlog meer... Is er weer een reden voor de kapitalisten om het volk te pamperen ipv te melken... Anders willen alle Europeanen straks het Rusland systeem ipv al die belastingen ellende...

super ick
15-03-14, 21:46
Bombarderen dan maar. Dat deden 'we' tenslotte bij Irak en Afganistan ook.

De belangen zijn voor Rusland zo groot maar daar houden 'wij' geen rekening mee. Ukraine moet bij Europa. En Rusland staat erbij en kijkt ernaar? In feite komt Rusland een stuk netter dan de VS voor haar belangen op. Deugen doet het niet maar wie maakt Rusland wat? Putin's populariteit staat op een hoogtepunt als ik de pers mag geloven.

Wizdom
15-03-14, 22:00
Bombarderen dan maar. Dat deden 'we' tenslotte bij Irak en Afganistan ook.

De belangen zijn voor Rusland zo groot maar daar houden 'wij' geen rekening mee. Ukraine moet bij Europa. En Rusland staat erbij en kijkt ernaar? In feite komt Rusland een stuk netter dan de VS voor haar belangen op. Deugen doet het niet maar wie maakt Rusland wat? Putin's populariteit staat op een hoogtepunt als ik de pers mag geloven.

Europa en VS zijn hypocriet... Men loopt iedere keer te knabbelen aan de oost grens en verwachten dat Rusland niet reageert... Die Janoekoviets is democratisch met een meerderheid gekozen... Het kan toch niet zo zijn dat een luidruchtige minderheid een land kaapt... Wat in Egypte is gebeurt probeert men in Oekraine en in Turkije weer... Vervolgens roepen dat er schending is van democratie... Het is allemaal vuil politiek spel waar elke heldere geest snel door heen prikt... Helaas laten veel mensen zich ringeloren door een zogenaamde "neutrale pers".... Niet dus...

Volgens mij is er sprake van inmenging in interne aangelegenheden van het land Oekraine met agenten van CIA en God weet welke andere krachten er nog meer een rol spelen om de invloedsfeer te keren...

Wizdom
15-03-14, 22:06
Poetin’s strijd tegen de Rothschild’s

door John Diks op mrt.01, 2014, onder Algemeen

Poetin erfde een zo goed als failliet Rusland


Vladimir Poetin

De ex-chef van de KGB Vladimir Poetin, kwam januari 2000 aan de macht in Rusland nadat Boris Jeltsin onverwacht op 31 december 1999 zijn functie als president van de Russische Federatie neerlegde. Boris Jeltsin had tijdens zijn regeerperiode door corruptie en het verkwanselen van staatseigendommen Rusland volkomen berooid achtergelaten en was het land zo goed als failliet.

Terugbetalen schulden

Poetin echter ging niet bij de pakken neerzitten en begon op grote schaal maatregelen te nemen. Een van de belangrijkste maatregelen waren de aflossingen van de tientallen miljarden dollars schulden die Jeltsin tijdens zijn regeringsperiode had gemaakt bij het Rothschild gerelateerde IMF en westerse particuliere bankinstellingen, waaronder de eveneens door Rothschild gecontroleerde “Paris & London Club of Creditors” . Tevens zorgde hij ervoor dat de Russische Federatie weer een meerderheidsbelang (50,002%) kreeg in het voormalige staatsbedrijf “Gazprom”. Hierdoor kon de Russische Federatie weer volop meeprofiteren van de opbrengsten van de Russische olie- en gasvoorraden en de stijgende prijzen ervan. Hiermee kon hij ook de maandelijkse pensioenbetalingen aan de gepensioneerde arbeiders, ambtenaren en militairen weer herstellen, iets dat na de ineenstorting van de Sovjet Unie en later onder het bewind van Boris Jeltsin altijd maar afwachten was en voor grote onvrede onder de Russische bevolking zorgde.

Aanpakken corruptie
Boris Jeltsin

Zoals hiervoor al vermeld, tierde ten tijde van het bewind van Boris Jeltsin corruptie welig. Via vriendjespolitiek, steekpenningen en oplichting zijn veel Russische staatseigendommen voor belachelijke prijzen in handen gekomen van door Rothschild gefinancierde gewiekste zakenlui. De belangrijkste waren een zevental Russische zakenmannen die als groep de bijnaam “zeven bankiers” of “G-7” kregen vanwege hun bankeigendommen en hun invloed op de Russische politiek onder het presidentschap van Boris Jeltsin. Tijdens de regering van Vladimir Poetin verloren deze Rothschild vazallen het grootste deel van hun politieke macht weer. Een aantal van hen vluchtte naar het buitenland. De bekendste onder hen is de van joodse afkomst zijnde Michail Chodorkovski, eigenaar en CEO van oliemaatschappij “Yukos Oil”. In 2004 was hij volgens het tijdschrift Forbes de rijkste man van Rusland en de op 16 na rijkste man van de wereld, hoewel veel van de rijkdom verloren is gegaan in de gebeurtenissen sindsdien. Van mei 2005 tot december 2013 zat hij in Rusland een gevangenisstraf uit wegens belastingontduiking en fraude. Saillant detail; Britse kranten meldden dat vlak voor zijn arrestatie de aandelen Khordorkovsky in Yukos Oil werden doorgesluisd naar Jacob Rothschild.

Mainstream Media

Het is opmerkelijk dat haast alle berichtgeving in de westerse media over Poetin negatief is. De mainstream media zijn voortdurend bezig een beeld van hem te scheppen dat hij niet deugt. Het niet respecteren van homorechten en mensenrechten, oorlogszuchtig, macho gedrag, sluw, onbetrouwbaar enz. zijn allemaal eigenschappen die Vladimir Poetin toebedeeld worden. Nog opvallender is het dat de mensen die Poetin deze eigenschappen toebedelen zelf meestal doortrapte leugenaars zijn, die de ene na de andere onwaarheid verkondigen of waarheid juist verzwijgen, privacy schenden en frauduleus gedrag belonen. Hiervoor hoeven we alléén maar naar onze eigen politici te kijken en te luisteren.


New World Order
jacob rothschild

Jacob Rothschild

De bankiersfamilie “de Rothschild” heeft het, na een voorbereiding van ruim 200 jaar, eindelijk voor elkaar dat zij nu op het punt staan om, samen met een klein aantal machtige vazallen, waaronder de Rockefellers, Georg Soros, Goldman Sachs en Morgans een mondiale greep naar de macht te doen. Zij zijn in het bezit van de totale bankensector, inclusief de centrale banken. Ze beheersen het mondiale monetaire systeem, en hebben het wereldwijde monopolie op geldcreatie. Zij zijn de financiële krachten achter alle grote multinationals en de zware industrie met inbegrip van de wapenindustrie. De complete financiële handel en wandel van de Rooms Katholieke Kerk is al sinds 1823 overgenomen door de Rothschilds en dat is nog zo tot op de dag van vandaag. De spelregels voor de politici worden door hen bepaald via hun instituten als, IMF, Wereldbank en BIS. Ook maken zij de dienst uit bij de Wereld voedsel organisatie (FAA), Wereld Handels Organisatie (WTO) en de Wereld Gezondheids Organisatie (WHO). Kortom, de gehele samenleving wordt door hen gedomineerd. Door gebruik te maken van allerlei ingewikkelde constructies en stromannen blijven zij zelf op de achtergrond en treden niet of nauwelijks in de openbaarheid.

Het enige wat er nog aan schort is het feit dat er, wat centrale banken betreft, nog een paar landen zijn die niet aan het handje lopen van van de Rothschild bankiers. Het Rusland van Poetin bijvoorbeeld is er één van, alhoewel zij wel deelnemen in Rothschild’s Bank for International Settlement (BIS). Maar Iran, Syrië , Cuba en Noord-Korea (nog) niet. Tot voor kort behoorden ook Irak en Libië bij deze landen maar dat probleem heeft Rothschild inmiddels opgelost.

Wizdom
15-03-14, 22:32
Ron Paul: Poetin staat wettelijk in zijn recht over de Krim

door John Diks op mrt.15, 2014, onder Buitenland

Recht op secessie

Ron Paul

Ondanks beweringen van de westelijke leiders dat “alles wat Poetin doet in de Krim illegaal is” heeft hij een aantal internationale wetten aan zijn kant staan. Zoals Amerika het recht heeft van secessie (afscheiding) zo heeft Rusland en de Krim dat ook. Het gekrakeel van het Westen is een enorme façade. Ron Paul legt uit: “Poetin is geen engel, maar de contracten, overeenkomsten en verdragen die gekoppeld zijn aan de militaire basis Sevastopol verschaffen Poetin een juridische rechtvaardiging om de Krim te bezetten”. Dat de Amerikaanse en Europese regeringsleiders overduidelijk met twee maten meten blijkt uit het feit dat Rusland Amerika kan beschuldigen van het bezetten van Cuba, omdat Amerika de gebieden rondom de Guantanamo Bay gevangenis ook op basis van een huurcontract militair bezet houdt.

Ron Paul gaat verder met een beschuldiging van hypocrisie aan het adres van het Westen en verwijst naar de Amerikaanse en Europese deelname aan de omverwerping de democratisch gekozen Janoekovitsj.

Wizdom
15-03-14, 22:36
De plundering van Oekraïne is begonnen

door John Diks op mrt.07, 2014, onder Politiek

Pensioenen worden gehalveerd

Volgens een rapport in “Kommersant” Oekraïne, heeft de uit stromannen van Washington en Brussel bestaande regering in Kiev een economisch bezuinigingsplan aan gekondigd die de pensioenen van de Oekraïense bevolking zal halveren van € 160 naar € 80, zodat de westerse bankiers die aan Oekraïne geld geleend hebben de garantie hebben dat zij zullen worden terugbetaald ten koste van de allerarmste Oekraïense burgers. Het ‘reddingsplan’ van Oekraïne is een exacte kopie van de de Griekse plundering een paar jaar geleden.

Voordat er ook maar enige stabiliteit en legitimiteit is verkregen voor de marionettenregering van de door de VS en EU georkestreerde coup tegen de democratisch gekozen regering van Oekraïne zijn de westerse plunderaars al aan het werk. De naïeve Oekraïense demonstranten die de propaganda geloofden dat het EU-lidmaatschap hun een beter leven zou bieden worden nu dus geconfronteerd met een verlies van de helft van hun pensioenen. En dit is nog maar het begin.

IMF-Ukraine-kyivpost.com_De corrupte westerse media omschrijven de leningen als ‘hulp’. Echter de 11 miljard euro die de EU heeft vrijgemaakt is geen steun maar een keiharde wurgende lening, waarvan in de kleine lettertjes geëist wordt dat Kiev een meedogenloos bezuinigingsplan van het IMF zal moeten aanvaarden.

De goedgelovige Oekraïners die aan de protesten hebben deelgenomen zijn gebruikt, of beter gezegd misbruikt, om hun gekozen regering omver te werpen, omdat zij de leugens van Washington en Brussel geloofden dat, als zij eenmaal waren toegetreden tot de EU, hun straten zouden worden geplaveid met goud. In plaats hiervan worden hun pensioenen afgepakt en worden zij getrakteerd op een immens bezuinigingsplan van de IMF.

EU-gezinde Oekraïners, maak jullie borsten maar vast nat!

Het IMF bezuinigingsplan omvat;

het snijden in de sociale voorzieningen,
het verminderen van de fondsen voor het onderwijs,
het massaal ontslaan van ambtenaren,
het devalueren van de Oekraïense munt waardoor de prijzen van het Russische gas, olie en elektriciteit zullen stijgen.
de overname van Oekraïense bezittingen door westerse corporaties,
de overname van landbouwgronden door westerse landbouwcorporaties.

Voor de burgers van het oostelijke deel van Oekraïne is er nog een beetje hoop. Tenminste als zij besluiten voor Rusland te kiezen. Wanneer zij kiezen voor aansluiting bij de EU zouden ze nu toch moeten weten wat hen te wachten staat.
Oorlog

Tevens worden er door de handelingen van de EU en de VS precedenten geschapen die rechtstreeks tot een oorlog kunnen leiden. De VS en EU huichelaars schreeuwen moord en brand over de ‘annexatie’ van de Krim door Rusland, terwijl zij willens en wetens president Poetin geen andere keus hebben gelaten. Hun gebral over vrede en veiligheid is niet meer dan een zoethoudertje voor de EU burgers, die de oorlogszuchtige bedoelingen van de westerse politici moeten verhullen. Gezien alle ontwikkelingen de laatste tijd zouden de inwoners van de EU-lidstaten zich eens goed achter de oren moeten krabben bij de komende Europese verkiezingen, en dat kiezen voor uittreding uit de dictatoriale en agressieve EU misschien nog wel de beste oplossing is.

Het is uiterst bedroevend te moeten vaststellen dat ‘onze eigen’ westerse politici voor deze explosieve situatie verantwoordelijk moeten worden gehouden.

knots71karel
15-03-14, 22:50
Oekraïne: Rusland wil oorlog beginnen in oosten
Geplaatst door Michael van der Galien (http://www.maroc.nl/author/michael-van-der-galien) op 15 maart, 2014 - 19:00

http://www.dagelijksestandaard.nl/sites/default/files/imagecache/Latest-News/plaatjes/screen_shot_2014-03-15_at_14.11.29.jpg


© Wikimedia Commons (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Putin_and_Yeltsin_cropped.jpg)


Escalatie.
Dit is natuurlijk bepaald niet verrassend (http://nos.nl/artikel/623560-oekraine-provocaties-in-oosten.html). Hitler ging immers ook zo te werk... en ook toen werkte het prima (tot hij uiteindelijk besloot om Polen aan te vallen):

De Oekraïense regering beschuldigt Rusland van uitlokking van een schietpartij in de oostelijke stad Charkov, waarbij gisteravond twee mensen om het leven kwamen. Oekraïne vreest dat het geweld tegen etnische Russen in de stad door de Russen wordt aangegrepen om een interventie te doen in Oost-Oekraïne. Minister Avakov van Binnenlandse Zaken meldt dat ongeveer dertig mensen "uit beide kampen" zijn gearresteerd en dat het incident wordt onderzocht.
Er is, denk ik, niet veel verbeelding voor nodig om je voor te kunnen stellen dat de Russische geheime dienst daar wellicht wat mensen naartoe stuurt om onheil te schoppen. Poetin kan daar dan, als Kiev met geweld reageert, gebruik van maken om nieuwe gebieden toe te voegen aan zijn land, wat zijn bedoeling lijkt te zijn.

knots71karel
15-03-14, 22:52
http://www.dagelijksestandaard.nl/sites/default/files/imagecache/FPslider-Pictures/plaatjes/barack-obama-vladimir-putin.jpg© White House/Pete Souza


De Russische bezetting van de Krim komt na jaren van vermeende Westerse vernedering van Rusland.
De Russische president Vladimir Poetin beschreef het uiteenvallen van de Sovjet-Unie eens als de grootste geopolitieke catastrofe van de twintigste eeuw. Die opvatting wordt in zijn land breed gedragen. De Russen zijn een trots volk en zien het ineenstorten van het communisme nog steeds eerder als een nederlaag dan een bevrijding.
De periode die volgde op het einde van de Koude Oorlog ervoeren de Russen als een van constante vernedering. Terwijl Rusland in zowel demografisch als geografisch opzicht kromp, kroop het Westen steeds verder oostwaarts op. In de Oekraïne heeft Poetin een rode lijn getrokken door de Krim binnen te vallen, een regio die eeuwenlang deel uitmaakte van Rusland en waar nog altijd veel Russen wonen.
Nadat de Sovjet-Unie in 1991 uiteenviel, dachten de Russen een herenakkoord te hebben gesloten met de Amerikanen. Die zouden de NAVO niet veel verder richting het oosten opschuiven, waardoor er nog altijd sprake zou zijn van enige bufferzone tussen het bondgenootschap en Ruslands eigen grondgebied. De angst voor nog een invasie uit het westen was immers de reden dat Rusland die landen in Oost-Europa had geannexeerd.
Als zo'n belofte ooit was gemaakt, werd die snel gebroken. In 1999 traden Hongarije, Polen en Tsjechië tot de NAVO toe. De Russen mopperden, maar konden weinig doen. Datzelfde jaar bombardeerde de NAVO Servië, een Russische bondgenoot, zonder Rusland op enige manier bij de crisis op de Balkan te betrekken.
Vijf jaar later waren bijna alle voormalige Oostblok-landen lid van zowel de NAVO als de Europese Unie. Alleen Moldavië, Oekraïne en Wit-Rusland vielen nog buiten de boot.
Binnen de grenzen van de Russische Federatie was het in de tussentijd ook niet rustig gebleven. De Russische oorlogen in Tsjetsjenië werden in het Westen over het algemeen zwaar bekritiseerd. Dat weerhield Poetin er na de aanslagen op Amerika van 11 september 2001 er echter niet van zijn luchtruim open te gooien voor NAVO-vluchten van en naar Afghanistan, een oorlog die hij verder steunde door de opbouw van een Amerikaanse basis toe te staan in Centraal-Azië, een Russische invloedssfeer.
Datzelfde jaar sloten de Russen hun spionagecentrum op Cuba. Een jaar later maakte Poetin geen heisa toen Amerika zich eenzijdig terugtrok uit het ABM-verdrag dat stamde uit 1972. Waar hij op hoopte was dat de Amerikanen, in ruil, zich niet al te veel zouden bemoeien met kwesties die binnen de Russische invloedssfeer vielen.
Poetin kwam bedrogen uit. In 2006 kondigde de NAVO plannen aan om een raketschild in Midden-Europa op te tuigen. Zogenaamd om het continent van raketaanvallen uit het Midden-Oosten te beschermen, maar in werkelijkheid natuurlijk vooral een verzekering tegen mogelijke Russische agressie in de toekomst. Onder president George W. Bush maakte de Amerikanen er ook geen geheim van dat zij op den duur Georgië lid van de NAVO zouden willen maken. Zo kregen de Russen langzaam maar zeker het idee omsingeld te worden.
Toen Georgië en Rusland in 2008 in een oorlog verwikkeld raakten, sprongen de Amerikanen echter niet tussenbeide. Het is onwaarschijnlijk dat ze dat nu in de Krim wel zullen doen. Maar sindsdien hebben de Verenigde Staten Rusland wel al meerdere keren voor het hoofd gestoten. In 2011 in Libië, toen Rusland huiverig was voor een Western militair optreden in het Noord-Afrikaanse land, maar uiteindelijk toestemming gaf in de VN-Veiligheidsraad op voorwaarde dat de bondgenoten alleen burgers zouden beschermen. De NAVO deed echter meer en hielp het regime van kolonel Gaddafi ten val brengen.
Vorig jaar leek het erop dat de Amerikanen hetzelfde van plan waren in Syrië, een van de weinige aan Rusland-gelieerde landen buiten de voormalige Sovjet-Unie. De Russen blokkeerden daarom iedere VN-resolutie die het Syrische regime van Bashar al-Assad veroordeelde en kregen iedere keer een lading kritiek over zich heen.
Soortgelijke kritiek klinkt sinds het Russische optreden in de Krim. De Russen hebben geen oog voor de mensenrechten, bedrijven alleen machtspolitiek, zijn ondemocratisch en oneerlijk. Vladimir Poetin zal het inmiddels een worst zijn. Hij vertrouwde het Westen al niet meer; nu trekt hij zich er ook niets meer van aan

knots71karel
15-03-14, 22:53
Beide boven staande stukjes ,maar geheel verschillend van mening ,uit dezelfde bron:
Rusland toont zich met inval Krim weer machtig | www.dagelijksestandaard.nl (http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/03/rusland-toont-zich-met-inval-krim-weer-machtig)

(leen)
16-03-14, 00:17
De plundering van Oekraïne is begonnen

door John Diks op mrt.07, 2014, onder Politiek

Pensioenen worden gehalveerd

Volgens een rapport in “Kommersant” Oekraïne, heeft de uit stromannen van Washington en Brussel bestaande regering in Kiev een economisch bezuinigingsplan aan gekondigd die de pensioenen van de Oekraïense bevolking zal halveren van € 160 naar € 80, zodat de westerse bankiers die aan Oekraïne geld geleend hebben de garantie hebben dat zij zullen worden terugbetaald ten koste van de allerarmste Oekraïense burgers. Het ‘reddingsplan’ van Oekraïne is een exacte kopie van de de Griekse plundering een paar jaar geleden.

Voordat er ook maar enige stabiliteit en legitimiteit is verkregen voor de marionettenregering van de door de VS en EU georkestreerde coup tegen de democratisch gekozen regering van Oekraïne zijn de westerse plunderaars al aan het werk. De naïeve Oekraïense demonstranten die de propaganda geloofden dat het EU-lidmaatschap hun een beter leven zou bieden worden nu dus geconfronteerd met een verlies van de helft van hun pensioenen. En dit is nog maar het begin.

IMF-Ukraine-kyivpost.com_De corrupte westerse media omschrijven de leningen als ‘hulp’. Echter de 11 miljard euro die de EU heeft vrijgemaakt is geen steun maar een keiharde wurgende lening, waarvan in de kleine lettertjes geëist wordt dat Kiev een meedogenloos bezuinigingsplan van het IMF zal moeten aanvaarden.

De goedgelovige Oekraïners die aan de protesten hebben deelgenomen zijn gebruikt, of beter gezegd misbruikt, om hun gekozen regering omver te werpen, omdat zij de leugens van Washington en Brussel geloofden dat, als zij eenmaal waren toegetreden tot de EU, hun straten zouden worden geplaveid met goud. In plaats hiervan worden hun pensioenen afgepakt en worden zij getrakteerd op een immens bezuinigingsplan van de IMF.

EU-gezinde Oekraïners, maak jullie borsten maar vast nat!

Het IMF bezuinigingsplan omvat;

het snijden in de sociale voorzieningen,
het verminderen van de fondsen voor het onderwijs,
het massaal ontslaan van ambtenaren,
het devalueren van de Oekraïense munt waardoor de prijzen van het Russische gas, olie en elektriciteit zullen stijgen.
de overname van Oekraïense bezittingen door westerse corporaties,
de overname van landbouwgronden door westerse landbouwcorporaties.

Voor de burgers van het oostelijke deel van Oekraïne is er nog een beetje hoop. Tenminste als zij besluiten voor Rusland te kiezen. Wanneer zij kiezen voor aansluiting bij de EU zouden ze nu toch moeten weten wat hen te wachten staat.
Oorlog

Tevens worden er door de handelingen van de EU en de VS precedenten geschapen die rechtstreeks tot een oorlog kunnen leiden. De VS en EU huichelaars schreeuwen moord en brand over de ‘annexatie’ van de Krim door Rusland, terwijl zij willens en wetens president Poetin geen andere keus hebben gelaten. Hun gebral over vrede en veiligheid is niet meer dan een zoethoudertje voor de EU burgers, die de oorlogszuchtige bedoelingen van de westerse politici moeten verhullen. Gezien alle ontwikkelingen de laatste tijd zouden de inwoners van de EU-lidstaten zich eens goed achter de oren moeten krabben bij de komende Europese verkiezingen, en dat kiezen voor uittreding uit de dictatoriale en agressieve EU misschien nog wel de beste oplossing is.

Het is uiterst bedroevend te moeten vaststellen dat ‘onze eigen’ westerse politici voor deze explosieve situatie verantwoordelijk moeten worden gehouden.

Lollig, maar voorlopig is er geen keus meer voor de krim, de charmante militairen gaan echt niet meer weg.
Eerlijk of niet, thats the question...

super ick
18-03-14, 08:44
Lollig, maar voorlopig is er geen keus meer voor de krim, de charmante militairen gaan echt niet meer weg.
Eerlijk of niet, thats the question...

Wellicht niet eerlijk maar een stuk netter dan de VS die eerst wekenlang bommen uit vliegtuigen gooien voordat ze eens over de grond een kijkje komen nemen.

Umarvlie
18-03-14, 09:11
Wellicht niet eerlijk maar een stuk netter dan de VS die eerst wekenlang bommen uit vliegtuigen gooien voordat ze eens over de grond een kijkje komen nemen.

Het is niet vergelijkbaar, Irak of Afghanistan zijn nooit een deel van de USA geweest, ook is nit 60% van de bevolking van USA.

Maar op zich gebeurd het "netjes" als je over netjes kan spreken in dit soort zaken. En ik denk dat het Westen het aan zichzelf te danken heeft dat dit gebeurd met die expansiedrang naar het oosten in Europa.

Umarvlie
18-03-14, 10:00
Who's next?

'Transnistrië zoekt aansluiting bij Rusland'
MOSKOU - Niet alleen de Krim, ook het obscure Oost-Europese gebied Transnistrië wil zich misschien proberen aan te sluiten bij Rusland. Dat meldden Russische media dinsdag.

De voorzitter van het parlement van Transnistrië zou aan de Russische Doema hebben gevraagd om een wet in overweging te nemen waardoor Transnistrië zich zou kunnen aansluiten bij Rusland.

Transnistrië is een feitelijk onafhankelijk, maar internationaal niet erkend Oost-Europees ministaatje. Het heeft zich onafhankelijk verklaard van Moldavië. Een minderheid van de ruim half miljoen inwoners is van Russische afkomst.

(Bron: Telegraaf)

super ick
18-03-14, 16:16
Het is niet vergelijkbaar, Irak of Afghanistan zijn nooit een deel van de USA geweest, ook is nit 60% van de bevolking van USA.

Maar op zich gebeurd het "netjes" als je over netjes kan spreken in dit soort zaken. En ik denk dat het Westen het aan zichzelf te danken heeft dat dit gebeurd met die expansiedrang naar het oosten in Europa.

Ik heb het artikel niet geplaatst omdat ik er 100% achter sta maar omdat ik wel vind dat er wel degelijk twee kanten aan het verhaal zitten.

mark61
18-03-14, 23:38
Who's next?

'Transnistrië zoekt aansluiting bij Rusland'
MOSKOU - Niet alleen de Krim, ook het obscure Oost-Europese gebied Transnistrië wil zich misschien proberen aan te sluiten bij Rusland. Dat meldden Russische media dinsdag.

De voorzitter van het parlement van Transnistrië zou aan de Russische Doema hebben gevraagd om een wet in overweging te nemen waardoor Transnistrië zich zou kunnen aansluiten bij Rusland.

Transnistrië is een feitelijk onafhankelijk, maar internationaal niet erkend Oost-Europees ministaatje. Het heeft zich onafhankelijk verklaard van Moldavië. Een minderheid van de ruim half miljoen inwoners is van Russische afkomst.

(Bron: Telegraaf)

Dat speelde al eerder, en toen had Rusland er geen trek in. Het zit er denk ik ook niet in, omdat Transnistrië dan een enclave zou worden. Enfin, exclave, vanuit Rusland gezien. Ze hebben Kaliningrad / Königsberg al, dus ik denk niet dat ze daar zin in hebben. Dat komt pas aan de orde als ze Oekraïne veroverd hebben :hihi:

sandraaaa
20-03-14, 20:22
bestuurs rechtelijk gezien ja

super ick
20-03-14, 21:35
bestuurs rechtelijk gezien ja

Leg eens uit.