PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws NIDA komt met tegenposter voor gewraakte VVD verkiezingsposter



MoStar
10-03-14, 20:10
18721

"In Rotterdam spreken we Nederlands" valt er te lezen op één van de verkiezingsposters van de lokale VVD afdeling in Rotterdam. NIDA komt nu met een parodie op de gewraakte poster.

De veelbesproken poster heeft inmiddels een hoop kritiek verduren te kregen. De bedoeling van de VVD is om aan te geven dat migranten in Rotterdam hun best moeten doen om de Nederlandse taal te beheersen.

Volgens critici speelt de poster echter regelrecht in op de onderbuikgevoelens van ontevreden Nederlanders die vooral de migranten de schuld willen geven van alle problemen in Nederland.

De Rotterdamse partij NIDA heeft nu een parodie van de poster opgehangen in de stad. Op het affiche valt het volgende te lezen: "In Rotterdam spreken we meer dan 100 talen". De slogan slaat op het feit dat Rotterdam een internationale havenstad is waarbij mensen van alle culturen ter wereld samenkomen.

In tegenstelling tot het affiche van de VVD, ontvangt het affiche NIDA voornamelijk lof in plaats van hoon. Of het NIDA windeieren zal leggen, zullen na 19 maart achterkomen.

Foto: NIDA Facebook profiel (https://www.facebook.com/nidarotterdam)

pizatie
10-03-14, 22:01
nida moet verboden worden .


mijn partij zal volgend jaar mee doen .

Nederlandertje
11-03-14, 06:08
welke partij?

super ick
11-03-14, 07:19
welke partij?

PvD

Partij voor discriminatie (want als het vanuit religie komt dan mag dat)

super ick
11-03-14, 07:21
18721


Volgens critici speelt de poster echter regelrecht in op de onderbuikgevoelens van ontevreden Nederlanders die vooral de migranten de schuld willen geven van alle problemen in Nederland.



Foto: NIDA Facebook profiel (https://www.facebook.com/nidarotterdam)

Angstzaaien.

knuppeltje
11-03-14, 08:19
De Rotterdamse partij NIDA heeft nu een parodie van de poster opgehangen in de stad. Op het affiche valt het volgende te lezen: "In Rotterdam spreken we meer dan 100 talen". De slogan slaat op het feit dat Rotterdam een internationale havenstad is waarbij mensen van alle culturen ter wereld samenkomen.

Een nul voor Feyenoord.

super ick
11-03-14, 09:04
Een nul voor Feyenoord.

'dat Rotterdam een internationale havenstad is' Dat is pas lachen. In Den Haag worden evenveel talen gesproken. Havenstad heeft er helemaal niets mee te maken. Opzettelijk een rookgordijn aanleggen.

De taal machtig zijn van het land waarin je leeft, waar je toekomst ligt. Is dat nu zo moeilijk te accepteren? Waarom die onderbuik er bijgehaald moet worden? Niet voor de discussie want inhoudelijk vinden de linkse partijen het ook belangrijk dat men de taal machtig is. Nee, de verkiezingen komen eraan en de ander moet in een kwaad daglicht gezet worden ter meerdere eer en glorie van 'de critici'.

Critici die overigens niet genomend worden in het hele stuk. 'Critici vinden', en hupla er wordt een artikeltje uit de duim gezogen en een nietszeggend stichtinkje mag er ook een plasje overheen doen.

Zielig.

knuppeltje
11-03-14, 10:31
'dat Rotterdam een internationale havenstad is' Dat is pas lachen. In Den Haag worden evenveel talen gesproken. Havenstad heeft er helemaal niets mee te maken. Opzettelijk een rookgordijn aanleggen.

De taal machtig zijn van het land waarin je leeft, waar je toekomst ligt. Is dat nu zo moeilijk te accepteren? Waarom die onderbuik er bijgehaald moet worden? Niet voor de discussie want inhoudelijk vinden de linkse partijen het ook belangrijk dat men de taal machtig is. Nee, de verkiezingen komen eraan en de ander moet in een kwaad daglicht gezet worden ter meerdere eer en glorie van 'de critici'.

Critici die overigens niet genomend worden in het hele stuk. 'Critici vinden', en hupla er wordt een artikeltje uit de duim gezogen en een nietszeggend stichtinkje mag er ook een plasje overheen doen.

Zielig.

Na, veel gevoel voor humor heb je vandaag niet.

super ick
11-03-14, 10:51
Na, veel gevoel voor humor heb je vandaag niet.

VOlgens mij is het nog lang geen 1 april. Zolang er nog geitenwollensokkenbreiers zijn die dit bloedserieus nemen en iedere allochtoon bij voorbaat als willoos slachtoffer zien vind ik het niet om te lachen.

Isch
11-03-14, 11:53
Het is maar Nederlands hoor.

Nederlandertje
11-03-14, 12:33
PvD

Partij voor discriminatie (want als het vanuit religie komt dan mag dat)

Wel dom om dan te gaan beginnen als dit jaar verkiezingen zijn.

Soldim
11-03-14, 13:12
De taal machtig zijn van het land waarin je leeft, waar je toekomst ligt.

Je kunt mensen natuurlijk beter iets nuttigs leren als nederlands. Nederlands leren heeft geen echte economische voordelen, om over literaire voordelen maar te zwijgen.

super ick
11-03-14, 13:41
Je kunt mensen natuurlijk beter iets nuttigs leren als nederlands. Nederlands leren heeft geen echte economische voordelen, om over literaire voordelen maar te zwijgen.

Met alleen Turks of Arabisch kom je niet ver op een sollicitatiegesprek kan ik je verzekeren.

Umarvlie
11-03-14, 14:28
Ze moeten zowiezo maar eens stoppen met al die posters overal. Vervuiling, iets anders is het niet - niemand die er naar kijkt of daar zijn/haar stem van af laat hangen.

knuppeltje
12-03-14, 08:37
VOlgens mij is het nog lang geen 1 april. Zolang er nog geitenwollensokkenbreiers zijn die dit bloedserieus nemen en iedere allochtoon bij voorbaat als willoos slachtoffer zien vind ik het niet om te lachen.

Dat zou je nu juist wel moeten doen en er je schouders over moeten ophalen.

super ick
12-03-14, 09:04
Dat zou je nu juist wel moeten doen en er je schouders over moeten ophalen.

Het zou me ook een bal jeuken maar met die houding wordt het hier wel erg saai.

knuppeltje
12-03-14, 09:21
Het zou me ook een bal jeuken maar met die houding wordt het hier wel erg saai.

O, jij wilt dus de discussie, zonder dat die jou een bal jeukt, gewoon een beetje aanzwengelen. Jij offert je gewoon op voor het goede doel, zal ik maar zeggen.

Giuseppe
12-03-14, 11:11
wie herinnert zich een engelse coach en een zwitserse international bij fc twente, die jarenlang vertikten om ook maar een woordje nederlands te spreken? toen hoorde je niemand. oh, de voetballerij, dat is me toch een kapitalistisch wereldje. als je maar de taal van geld en succes spreekt. #vvd

die posters zijn duidelijk gericht op de onderbuik van de autochtone nederlanders. het gaat helemaal niet over de toekomst van migranten, maar om de taal die zij op een openbare plek spreken als zij onderling in conversatie zijn. het is algemeen bekend dat autochtonen zich daaraan storen. maar wiens probleem is dat? als ik in de tram twee personen hoor praten in het turks, pools, papiaments, russisch of grieks, waarom zou ik daar problemen mee hebben? moet ik per se weten waar ze het over hebben? oh, ze hebben het misschien over mij en dat vind ik niet prettig. dan maar fluisteren? dan maakt het niet uit of het in het nederlands of een vreemde taal gebeurt.


ik spreek wat ik wil jongen, dat is pas vrijheid.

mark61
12-03-14, 11:46
Je hebt natuurlijk übertalen en untertalen.

Karin.N
12-03-14, 13:19
Die poster kost ze hier in het dorp in ieder geval stemmem :haha:

VVD stond vanmorgen op de markt te flyeren ed. Werden ze aangesproken op de poster in Rotjeknor. Nee vonden ze ook niet kunnen bla bla bla. Omstanders lieten in ieder geval duidelijk merken wat ze er van vonden. En zolang de partij geen afstand nam van dergelijke uitspraken konden ze het schudden! Was fijn om te horen :tik:

super ick
12-03-14, 15:10
O, jij wilt dus de discussie, zonder dat die jou een bal jeukt, gewoon een beetje aanzwengelen. Jij offert je gewoon op voor het goede doel, zal ik maar zeggen.

Zoals gewoonlijk leg jij het weer eens verkeerd uit. Ik zet het een beetje aan. Druk mij wat extremer uit dan hoe ik het werkelijk vind. Ter verduidelijking.

knuppeltje
13-03-14, 08:33
Zoals gewoonlijk leg jij het weer eens verkeerd uit. Ik zet het een beetje aan. Druk mij wat extremer uit dan hoe ik het werkelijk vind. Ter verduidelijking.

Precies wat ik zei.

super ick
13-03-14, 08:35
Precies wat ik zei.

Deels. Opofferen vond ik wat overtrokken, Magoed ik realiseer me dat jij het ook doet.

Isch
13-03-14, 20:28
Get a room knuppeltje en super ick.

mark61
13-03-14, 20:50
Get a room knuppeltje en super ick.

This is their room. It ain't dark enough.

Isch
13-03-14, 20:52
Dark room? :p

ik maak dat ik weg kom!

mark61
13-03-14, 20:53
:hihi:

Sjo.