PDA

Bekijk Volledige Versie : Der Uli



Bofko
13-03-14, 01:37
Uli Hoenness . Een paar jaar in de cel.....hopelijk.
Yess! Not too big to jail. Het helpt het westen weer een beetje vooruit.

super ick
13-03-14, 09:52
Duitse Justitie eist ruim vijf jaar cel tegen Hoeness - BNR Nieuwsradio (http://www.bnr.nl/nieuws/sport/224682-1403/duitse-justitie-eist-ruim-vijf-jaar-cel-tegen-hoeness)

mark61
13-03-14, 09:57
Rijke mensen gaan zelden naar de gevangenis.

Soldim
13-03-14, 13:36
Drie-en-half jaar ... we zullen zien wat de verschillende beroep-procedures gaan brengen.

mark61
13-03-14, 18:02
Drie-en-half jaar ... we zullen zien wat de verschillende beroep-procedures gaan brengen.

Wedden dat hij zijn beroep in vrijheid mag afwachten? Dit in tegenstelling tot arme veroordeelden, die mogen vanuit de gevangenis in beroep gaan. Moet je eens op letten :)

Ibrah1234
13-03-14, 18:13
Fiscaal vergrijp. Was een naheffing plus 100% boete niet voldoende geweest?

Hier kan iemand zoals Badr iemand invalide slaan en met een beetje mazzel hoeft hij nog slechts een half jaartje de bak in.

mark61
13-03-14, 18:44
vergrijp

Je dacht, ik neem es een woord dat lekker bagatelliseert. Hoezo is het niet ernstig? Omdat jij het vindt?

In Duitsland geldt het als een 'Straftat', en geen 'Ordnungswidrigkeit' (overtreding). 3,5 jaar krijg je niet voor een licht 'vergrijp'.

Steuerhinterziehung (Deutschland) (http://de.wikipedia.org/wiki/Steuerhinterziehung_%28Deutschland%29)

Ordnungswidrigkeit (http://de.wikipedia.org/wiki/Ordnungswidrigkeit)

Zie ook:

Kriminalität Artikel | Der Unterschied zwischen Straftat und Ordnungswidrigkeit - paradisi.de (http://www.paradisi.de/Freizeit_und_Erholung/Gesellschaft/Kriminalitaet/Artikel/14784.php)

Isch
13-03-14, 20:21
Lekker met ballen spelen in de gevangenis.

super ick
13-03-14, 21:03
Lekker met ballen spelen in de gevangenis.

Van je celgenoot of van jezelf?

Ibrah1234
13-03-14, 21:06
Je dacht, ik neem es een woord dat lekker bagatelliseert. Hoezo is het niet ernstig? Omdat jij het vindt?

In Duitsland geldt het als een 'Straftat', en geen 'Ordnungswidrigkeit' (overtreding). 3,5 jaar krijg je niet voor een licht 'vergrijp'.

Ik vind het een zware straf. Er was meen ik zelfs iets van 5.5 jaar geëist. Men hoopte daarmee het "Hoeness-effect" te bereiken.

Men is inmiddels zo geschrokken dat tienduizenden Duitsers zich inmiddels bij de Duitse belastingdienst hebben gemeld. Der Uli is gewoon als voorbeeld gesteld.

Ibrah1234
13-03-14, 21:17
Wedden dat hij zijn beroep in vrijheid mag afwachten? Dit in tegenstelling tot arme veroordeelden, die mogen vanuit de gevangenis in beroep gaan. Moet je eens op letten :)

Hier in NL geldt toch ook nog dat een verdachte in principe het hoger beroep in vrijheid mag afwachten? Maakt niet uit of je rijk of arm bent maar wel zaken als vluchtgevaarlijk etc.

Ulli Hoeness lijkt mij geen direct gevaar op te leveren voor zijn omgeving of samenleving. Of hij vluchtgevaarlijk is weet ik niet. Dus waarom niet?

Isch
13-03-14, 21:20
Van je celgenoot of van jezelf?

Zou ik ze eerst moeten laten aanbrengen. Wat voor ballen raad je me aan?

Ibrah1234
13-03-14, 21:32
Zou ik ze eerst moeten laten aanbrengen. Wat voor ballen raad je me aan?

Kuisheidsgordel.

Het grootste geschenk wat een vrouw haar man kan geven is immers haar maagdelijkheid :o

knots71karel
13-03-14, 21:49
Wedden dat hij zijn beroep in vrijheid mag afwachten? Dit in tegenstelling tot arme veroordeelden, die mogen vanuit de gevangenis in beroep gaan. Moet je eens op letten :)

DAT ZOU MIJ NIETS VERBAZEN !
:duivels:

knots71karel
13-03-14, 21:51
Hier in NL geldt toch ook nog dat een verdachte in principe het hoger beroep in vrijheid mag afwachten? Maakt niet uit of je rijk of arm bent maar wel zaken als vluchtgevaarlijk etc.

Ulli Hoeness lijkt mij geen direct gevaar op te leveren voor zijn omgeving of samenleving. Of hij vluchtgevaarlijk is weet ik niet. Dus waarom niet?

Hij woont in DUITSLAND .

Ibrah1234
13-03-14, 22:43
Hij woont in DUITSLAND .

Ook daar geldt dat in principe het hoger beroep in vrijheid kan worden afgewacht. Heeft helemaal niets met rijk of arm te maken.

Als hij 6 maanden en 1 dag per jaar in Zwitserland was gaan wonen dan was er weinig aan de hand geweest. Zijn vermogen werd immers in Zwitserland middels een beleggingsrekening gegenereerd. Wat ik er van begrijp heeft hij die miljoenen niet uit Duitsland weggesluisd. Boris Becker had toentertijd geloof ik een soortgelijk akkefietje met de Duitse fiscus vanwege zijn vestigingsadres in Monaco.

Ik denk dat de Duitse fiscus ook het domiciliebeginsel hanteert. Dat je dus wordt belast waar je woont. Becker was meen ik om fiscale redenen ook gevestigd in Monaco maar was er amper.

Ik meen zo uit mijn hoofd dat het minstens 6 maanden per jaar moest zijn maar ik kan er ook naast zitten.

Legio artiesten en sporters kiezen voor dergelijk fiscaal traject.

mark61
14-03-14, 00:40
Men is inmiddels zo geschrokken dat tienduizenden Duitsers zich inmiddels bij de Duitse belastingdienst hebben gemeld. Der Uli is gewoon als voorbeeld gesteld.

Nee, dat is al een jaar of zo aan de gang. De Duitse belasting is er eens aan gaan trekken. O.m. door de aanschaf van een CD met info over Duitse rekeninghouders in Zwitserland.

super ick
14-03-14, 07:49
Nee, dat is al een jaar of zo aan de gang. De Duitse belasting is er eens aan gaan trekken. O.m. door de aanschaf van een CD met info over Duitse rekeninghouders in Zwitserland.

Die CD is wel een vorm van onrechtmatig verkregen bewijs. Die gegevens zijn gejat en de CD te koop aangeboden. De fiscus zou daar geen gebruik van mogen maken.

Ik begrijp dat het in de ogen van velen best popi is om welgestelden achterover te trekken maar dan moeten ze er maar gedegen onderOek naar doen.

knuppeltje
14-03-14, 08:04
Den Uli hing ondertussen zelf hartstochtelijk de moralist uit.

Soldim
14-03-14, 09:22
Nach Gesprächen mit meiner Familie habe ich mich entschlossen, das Urteil des Landgerichts München II in meiner Steuerangelegenheit anzunehmen. Ich habe meine Anwälte beauftragt, nicht dagegen in Revision zu gehen. Das entspricht meinem Verständnis von Anstand, Haltung und persönlicher Verantwortung. Steuerhinterziehung war der Fehler meines Lebens. Den Konsequenzen dieses Fehlers stelle ich mich.

Ausserdem lege ich mit sofortiger Wirkung die Ämter des Präsidenten des FC Bayern München eV und des Aufsichtsratsvorsitzenden der FC Bayern München AG nieder. Ich möchte damit Schaden von meinem Verein abwenden. Der FC Bayern München ist mein Lebenswerk und er wird es immer bleiben. Ich werde diesem grossartigen Verein und seinen Menschen auf andere Weise verbunden bleiben, solange ich lebe.

Meinen persönlichen Freunden und den Anhängern des FC Bayern München danke ich von Herzen für ihre Unterstützung.


Als'ie echt het cachot in gaat zonder verdere beroeps procedures valt me dat dik mee.

knuppeltje
14-03-14, 11:16
Als'ie echt het cachot in gaat zonder verdere beroeps procedures valt me dat dik mee.

Anzunehmen, dat houdt toch in dat hij niet in hoger beroep zal gaan? Anders liegt hij daarover. We zullen wel zien.

super ick
14-03-14, 16:14
Den Uli hing ondertussen zelf hartstochtelijk de moralist uit.

Het lijkt wel een PvdA politicus.