PDA

Bekijk Volledige Versie : 'PVV-dissidenten Almere werden met uitzetting bedrijgd'



knuppeltje
22-03-14, 08:42
22 maart 2014, 08:55
‘PVV-dissidenten Almere werden met uitzetting bedreigd’
Wilders bij PVV Almere

PVV-leider Geert Wilders dreigde de PVV-raadsleden in Almere die gisteren afstand namen van zijn uitspraken uit de fractie te zetten. Even voor deze acht raadsleden hun verklaring uitstuurden had fractieleider Toon van Dijk telefonisch contact met Wilders, zei fractielid Chris Jansen vanochtend op Radio 1. Hij is het enige fractielid dat de verklaring niet ondertekende.

Wilders zou Van Dijk duidelijk hebben gemaakt dat de opstandige raadsleden niet onder de noemer PVV verder kunnen als ze hun verklaring uitsturen. Dat verklaart volgens Van Dijk waarom de raadsleden de verklaring afsluiten met de mededeling dat ze de gevolgen van hun stap kennen en accepteren. “Het was duidelijk wat de consequentie was als de verklaring zou uitgaan.”

Het bezoek van Wilders aan het partijcongres van het Vlaams Belang gaat morgen overigens niet door. Partijkopstuk Filip Dewinter zei vanochtend tegen de Belgische omroep VRT dat Wilders’ veiligheid niet kan worden gegarandeerd.
Jansen: verklaring Wilders in lijn met gedachtegoed PVV

Aan de verklaring ging volgens Van Dijk een hectische dag vooraf. De raadsleden zouden van 16.00 tot 23.00 uur over de verklaring hebben gesproken. Als enige ondertekende Van Dijk de verklaring niet. “Omdat ik ervan overtuigd ben dat Wilders zijn uitspraak heeft gedaan in de geest van het gedachtegoed zoals die altijd aanwezig is bij de PVV.” Hierbij doelde Van Dijk op “minder massa-immigratie”.

Ook vier van de zes leden van de PVV-Statenfractie in Flevoland namen afstand van de uitspraken van Wilders. Alleen Jansen, die daar fractievoorzitter is en één ander lid namen er geen afstand van.

De fracties van Flevoland en Almere lieten gisteravond weten de ontwikkelingen rondom de uitspraak ‘minder Marokkanen’ van Wilders te ‘betreuren’. “Hierdoor heeft het beeld kunnen postvatten dat wij voorstander zouden zijn van uitzetting van Marokkanen in het algemeen. Dat zijn wij niet.”
Maandag spoedberaad PVV-fractie Almere

In theorie kan de breuk nog worden gelijmd als Wilders zijn woorden intrekt. Maandag komt de PVV-fractie van Almere weer bij elkaar, maar het is volgens Jansen niet waarschijnlijk dat er nog wat te bespreken valt.

Europarlementariër Laurence Stassen liet ook weten dat ze de PVV verlaat. Ze kan zich niet ‘verenigen’ met de uitspraken van Wilders. (NRC.nl)

Tja, zo wordt je zomaar de grootste en win je glansrijk de verkiezing in Almere - en wordt je zomaar in een mum van tijd weer een kleine partij. Allemaal dankzij hopman Wilders. Motten die gasten wel hun rug recht houden.

Ach, wordt dadelijk toch noch makkelijk formeren in Almere.

knuppeltje
22-03-14, 08:47
"PVV'ers Almere moeten uit de partij"
zaterdag 22 mrt 2014, 08:08 (Update: 22-03-14, 08:37)

De acht Almeerse PVV'ers die gisteren afstand namen van Wilders' optreden op de verkiezingsavond kunnen niet in de partij blijven. Dat zei Chris Jansen, het enige raadslid dat zich er wel in kan vinden, in het NOS Radio 1 Journaal.

Jansen was gisteren bij het urenlange overleg van de raadsleden op het Almeerse stadhuis. Na afloop nam de groep PVV'ers in een verklaring "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders." De gevolgen van hun verklaring onderkennen ze en accepteren ze.
Ex-PVV'ers

Volgens Jansen is duidelijk wat die gevolgen zijn. "Vlak voor het uitgaan van het persbericht was er telefonisch contact met Wilders, en het was duidelijk wat de consequentie was als dit bericht eruit zou gaan. Dat zij niet verder konden gaan onder de noemer van de PVV."

Jansen zegt dat er in de verklaring van de dissidenten lang stond dat ze uit de PVV stapten. Dat zou er op het laatste moment zijn uitgehaald.

Fractievoorzitter Toon van Dijk, één van de acht, denkt dat de groep gewoon als PVV'er in de raad kan blijven. Jansen denkt van niet. "Ik heb niet de intentie om maandag met acht ex-PVV'ers te gaan vergaderen. Tenzij ze op hun schreden terugkeren, maar dat lijkt mij onmogelijk." (Nos.nl)

knuppeltje
22-03-14, 10:36
"Ach", zei Wilders donderdag laconiek, "hoe kleiner de PVV wordt, des te kleiner de kans dat dat nog iemand vertrekt."

Slimme jongen.

super ick
22-03-14, 11:39
"Ach", zei Wilders donderdag laconiek, "hoe kleiner de PVV wordt, des te kleiner de kans dat dat nog iemand vertrekt."

Slimme jongen.

Dat kan hem niets schelen. Dat moet onderhand wel duidelijk zijn.

knuppeltje
22-03-14, 12:53
Dat kan hem niets schelen. Dat moet onderhand wel duidelijk zijn.

Mij in ieder geval al heel lang. Nu nog al die aan hem verslaafde idioten.

super ick
22-03-14, 14:35
Mij in ieder geval al heel lang. Nu nog al die aan hem verslaafde idioten.

Jou reflex om te generaliseren wat je niet uit komt is nogal hardnekkig. :hihi:

Het topic over dat onderwerp loopt nog hoor.

knuppeltje
23-03-14, 08:40
Jou reflex om te generaliseren wat je niet uit komt is nogal hardnekkig. :hihi:

Het topic over dat onderwerp loopt nog hoor.

Ja, lach er maar mee. Maar PVV-adepten zijn verslaafden die totaal niet door hebben dat ze constant door die rattenvanger worden besodemietert. Als dat geen idioten zijn, wie dan wel?

Joesoef
23-03-14, 08:48
"Ach", zei Wilders donderdag laconiek, "hoe kleiner de PVV wordt, des te kleiner de kans dat dat nog iemand vertrekt."

Slimme jongen.



Geert heeft gewoon gigantische hoofdpijn van zijn discibelen die opstandig zijn en 'slecht' luisteren. Het is gewoon een schoonmaak die hij aan het houden is. Ander voordeel, hij kan lekker richting vlaamsblok opschuiven voor de verkiezingen 2e kamer, heeft ie nog even om zich nationalistisch te profileren. NDSAP.

knuppeltje
23-03-14, 09:02
Geert heeft gewoon gigantische hoofdpijn van zijn discibelen die opstandig zijn en 'slecht' luisteren. Het is gewoon een schoonmaak die hij aan het houden is. Ander voordeel, hij kan lekker richting vlaamsblok opschuiven voor de verkiezingen 2e kamer, heeft ie nog even om zich nationalistisch te profileren. NDSAP.

Ik weet niet, maar zolang zijn achterban hem ondanks zijn fratsen zo trouw blijft, heb toch heb ik het vermoeden dat zijn Tweede-Kamer-leven nog heel lang zal duren en dat hij daar zekerder van kan zijn dan van een lange tijd in Brussel. Daarbij zijn Wilders en die andere extreem-nationalistenleiders in Europa echt niet in alles eensgezind en zijn het allemaal volslagen egocentriekelingen, die ook allemaal het meeste belang hebben bij hun eigen achterban. Wilders had allang zelf naar Brussel gekund, net als Marie Le Pen en anderen van dat soort idioten. Maar volgens mij hebben ze daar geen zin in.
Je kunt ook niet de hele tijd roeptoeteren dat je tegen Brussel bent - en er dan je eigen kont op het pluche neerkwakken. Dat snappen ze zelfs in Amere.

super ick
23-03-14, 09:38
Ik weet niet, maar zolang zijn achterban hem ondanks zijn fratsen zo trouw blijft, heb toch heb ik het vermoeden dat zijn Tweede-Kamer-leven nog heel lang zal duren en dat hij daar zekerder van kan zijn dan van een lange tijd in Brussel. Daarbij zijn Wilders en die andere extreem-nationalistenleiders in Europa echt niet in alles eensgezind en zijn het allemaal volslagen egocentriekelingen, die ook allemaal het meeste belang hebben bij hun eigen achterban. Wilders had allang zelf naar Brussel gekund, net als Marie Le Pen en anderen van dat soort idioten. Maar volgens mij hebben ze daar geen zin in.
Je kunt ook niet de hele tijd roeptoeteren dat je tegen Brussel bent - en er dan je eigen kont op het pluche neerkwakken. Dat snappen ze zelfs in Amere.

Het zijn mensen die de politiek niet meer serieus nemen. Die vinden dat ze kaalgeplukt worden en dat het niets uitmaakt waar zo op stemmen. (Daar hebben ze daar wel weer gelijk in).
Wilders wordt door hen gezien als een soort luis in de pels. Het feit dat hij de anderen irriteert wordt als humoristisch ervaren. Lachend spreken ze elkaar de volgende dag aan: heb je die Wilders gisteren gezien?

Ik denk dat je schrikt als je de straat op gaat en voorbijgangers de vraag stelt: Meer of minder. Meer wordt geassocieerd met meer uitkeringen, meer criminaliteit, etc. Mensen zien niets positiefs in meer Marokkanen. Of dat racistisch is? Minder criminaliteit en minder bijstandtrekkers, dat wil jij ook!
Het gaat eigenlijk om het verband dat wordt gelegd.

knuppeltje
23-03-14, 09:54
Het zijn mensen die de politiek niet meer serieus nemen. Die vinden dat ze kaalgeplukt worden en dat het niets uitmaakt waar zo op stemmen. (Daar hebben ze daar wel weer gelijk in).
Wilders wordt door hen gezien als een soort luis in de pels. Het feit dat hij de anderen irriteert wordt als humoristisch ervaren. Lachend spreken ze elkaar de volgende dag aan: heb je die Wilders gisteren gezien?

Ik denk dat je schrikt als je de straat op gaat en voorbijgangers de vraag stelt: Meer of minder. Meer wordt geassocieerd met meer uitkeringen, meer criminaliteit, etc. Mensen zien niets positiefs in meer Marokkanen. Of dat racistisch is? Minder criminaliteit en minder bijstandtrekkers, dat wil jij ook!
Het gaat eigenlijk om het verband dat wordt gelegd.

Daar hebben ze helemaal geen gelijk in. Laat die maffen even over de grens kijken, ja. Hoeven ze niet eens hun luie reet voor op te lichten, gewoon naar het nieuws kijken en een andere krant lezen dan de fabeltjeskrant.
En nee, ze vinden het niet zozeer humoristisch. Ze denken gewoon dat Wilders hen zal helpen om hun totaal irreële verwachtingen te verwezenlijken. Trouwens, als ze alleen vanwege dat zogenaamde humoristische gehalte van hem op hem zouden stemmen, dan zijn het nog grotere idioten dan ik al dacht.

Tja, die gasten krijg je nooit het verschil tussen irreëel veiligheidsgevoel en reële veiligheid uitgelegd. En nee, alleen volslagen idioten zien dat zo. En ja, het is racistisch.

tanger'73
23-03-14, 09:56
Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking heeft totaal geen last van Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Denk dat het opengooien van Oost Europa en ongelijke concurrentie meer overlast bezorgt.

mark61
23-03-14, 10:13
Ja, lach er maar mee. Maar PVV-adepten zijn verslaafden die totaal niet door hebben dat ze constant door die rattenvanger worden besodemietert. Als dat geen idioten zijn, wie dan wel?

Ik denk niet dat ze besodemieterd worden. Ze stemmen op iemand die zegt wat zij denken. Kelaar. In oplossingen zijn ze niet geïnteresseerd, het is gewoon een uitdrukking van 'onbehagen'. Zo, heb ik dat ff netjes gezegd.

mark61
23-03-14, 10:15
Het zijn mensen die de politiek niet meer serieus nemen. Die vinden dat ze kaalgeplukt worden en dat het niets uitmaakt waar zo op stemmen. (Daar hebben ze daar wel weer gelijk in).
Wilders wordt door hen gezien als een soort luis in de pels. Het feit dat hij de anderen irriteert wordt als humoristisch ervaren. Lachend spreken ze elkaar de volgende dag aan: heb je die Wilders gisteren gezien?

Ik denk dat je schrikt als je de straat op gaat en voorbijgangers de vraag stelt: Meer of minder. Meer wordt geassocieerd met meer uitkeringen, meer criminaliteit, etc. Mensen zien niets positiefs in meer Marokkanen. Of dat racistisch is? Minder criminaliteit en minder bijstandtrekkers, dat wil jij ook!
Het gaat eigenlijk om het verband dat wordt gelegd.

Nou, dat is al duidelijk. 89% van PVV-stemmers vinden het prima; 60% van alle Nederlanders vinden dat hij dat moet kunnen zeggen.

Op een bepaalde partij stemmen heeft nooit vreselijk veel uitgemaakt. Daar waren we dacht ik wel tevreden over :hihi:

mark61
23-03-14, 10:16
Ze denken gewoon dat Wilders hen zal helpen om hun totaal irreële verwachtingen te verwezenlijken.

Nee, dat denk ik niet. Ze hebben juist geen verwachtingen meer, alleen sjagrijn.

H.P.Pas
23-03-14, 10:18
Het zijn mensen die de politiek niet meer serieus nemen. Die vinden dat ze kaalgeplukt worden en dat het niets uitmaakt waar zo op stemmen. (Daar hebben ze daar wel weer gelijk in).
Wilders wordt door hen gezien als een soort luis in de pels. Het feit dat hij de anderen irriteert wordt als humoristisch ervaren. Lachend spreken ze elkaar de volgende dag aan: heb je die Wilders gisteren gezien?


Dat zijn ze dus, die gewone mensen wier onvrede de politiek ik zo nodig serieus moet nemen.


een verwend zooitje kleinzerige zeikerds, die mijn grootvader, onverdeeld naar godsdienst of etniciteit, aan het krotendraaien had gestuurd om kouwe handen, een stijve rug en contact met de realiteit te krijgen.

tanger'73
23-03-14, 10:58
Ik denk niet dat ze besodemieterd worden. Ze stemmen op iemand die zegt wat zij denken. Kelaar. In oplossingen zijn ze niet geïnteresseerd, het is gewoon een uitdrukking van 'onbehagen'. Zo, heb ik dat ff netjes gezegd.

Exact, onbehagen in de cultuur en Wilders is plasfles van deze kiezers.

super ick
23-03-14, 11:23
Dat zijn ze dus, die gewone mensen wier onvrede de politiek ik zo nodig serieus moet nemen.

Daar is het te laat voor denk ik. Ik denk dat deze mensen de politiek nooit meer serieus nemen. Ik zou er ook niet raar van opkijken als een groot deel van de PVV stemmers helemaal niet meer gaat stemmen als de PVV zou ophouden te bestaan. Zij zien de politiek als schuldige van werkeloosheid, hoge lasten voor zorg en energie, hoge belastingen, snelheidsovertredingen van 4 km, maanden aanhoudende overlast tov binnen 3 minuten een foutparkeerbon tussen de wisser.

Mark noemt het chagrijn. Op sommige vlakken hebben ze wel een punt alleen staren ze zich daar ook op blind. Miss hien moeten we eens overwegen om antidepressiva aan het drinkwater toe te voegen?

knuppeltje
24-03-14, 09:00
Ik denk niet dat ze besodemieterd worden. Ze stemmen op iemand die zegt wat zij denken. Kelaar. In oplossingen zijn ze niet geïnteresseerd, het is gewoon een uitdrukking van 'onbehagen'. Zo, heb ik dat ff netjes gezegd.

Heel netjes. :fpetaf:

Maar toch denk ik wel degelijk dat er een hele grote groep van hen denken dat het met Geert aan het roer het allemaal veel beter voor hen wordt. Dat ze er daarmee totaal naast zitten, is vers twee.

Ik denk ook dat dat hetzelfde geldt voor al diegenen die nu in Frankrijk op Marie en haar club stemmen. Ook hen afdoen als niet meer dan domme protesteerders die nergens in geïnteresseerd zijn, is volgens mij een vergissing.

knuppeltje
24-03-14, 09:04
Nee, dat denk ik niet. Ze hebben juist geen verwachtingen meer, alleen sjagrijn.

Sacherijnig zeer zeker, maar zonder verwachting in hun leider, hoe irreëel ook, geenszins. En ze blijven hem nog goed trouw ook. Allemaal dom gedoe, maar toch.

Trouwens, hij houdt hen willens en wetens die spiegel voor, en dat is dus je reinste kiezersbedrog, of zo je wilt: ordinaire oplichting. Dat die kiezers graag bedrogen worden, doet daaraan niets af.

knuppeltje
24-03-14, 09:15
Dat zijn ze dus, die gewone mensen wier onvrede de politiek ik zo nodig serieus moet nemen.

Liefst wel, door hen nog duidelijker uit te leggen waarom hun verlangens zo irreëel zijn. Maar ik denk dat dat juist vanwege electorale overwegingen veel te weinig gebeurt. Gewoon negeren is volgens mij ook geen oplossing.

Als we weer een Melkert-houding in het debat gaan vertonen dan zullen we daar niet veel mee opschieten denk ik.

super ick
25-03-14, 07:39
Geert heeft gewoon gigantische hoofdpijn van zijn discibelen die opstandig zijn en 'slecht' luisteren. Het is gewoon een schoonmaak die hij aan het houden is. Ander voordeel, hij kan lekker richting vlaamsblok opschuiven voor de verkiezingen 2e kamer, heeft ie nog even om zich nationalistisch te profileren. NDSAP.

NSDAP, tenminste.....zo staat het op mijn pasje.