PDA

Bekijk Volledige Versie : Daders doodgeschoten bij gewapende overval Goldies Deurne: vrouw juwelier vermoedelijke schutter



super ick
29-03-14, 16:33
Daders doodgeschoten bij gewapende overval Goldies Deurne: vrouw juwelier vermoedelijke schutter

Laatst gewijzigd: zaterdag 29 maart 2014 - 12:56 | Auteur: Bert van Doorn
Gewapende overval Deurne (foto: GinoPress)
DEURNE - Bij een gewapende overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdagmiddag de twee overvallers doogeschoten. Marina Sanders, de vrouw van de juwelier, zou de schutter zijn, maar dat wil de politie nog niet bevestigen. Haar man Willy Sanders werd in zijn hand geschoten en is naar het ziekenhuis gebracht.
De overval vond rond tien over halfzes plaats. Volgens meerdere buurtbewoners heeft de vrouw van de juwelier de schoten gelost. Marina Sanders zou de overval thuis hebben gezien op bewakingsbeelden en vervolgens met de auto naar de winkel zijn gereden. Vervolgens zou ze de twee daders hebben doodgeschoten, melden diverse buurtbewoners.

Deze toedracht staat nog steeds niet vast. Er zijn ook nog steeds verhalen dat een medewerkster van de winkel of eigenaar Willy Sanders de dodelijke schoten zou hebben gelost.


'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt eigenaar Willy Sanders te kennen als een man die niet snel terugdeinst. Kennissen bevestigen dit: "Die twee geven niet zomaar hun spullen maar. Dat zit niet in hun aard. Zo zijn ze niet uitgevallen."

Verder vinden omstanders het maar vreemd dat de overvallers juist deze winkel uitkozen. Er zijn rond het pand namelijk meerdere wegen opgebroken, waardoor er nauwelijks een vluchtweg is. Tenzij je op die plek goed bekend bent, zo is de algemene teneur.


Verder onderzoek
Ook een deel van de aangrenzende straat Eekhof werd enige tijd afgezet. Volgens buurtbewoners hebben de overvallers daar enige tijd gepost. De politie zou er sigarettenpeuken en kauwgom hebben opgepakt voor onderzoek. Zaterdagochtend heeft de technische recherche onderzoek gedaan in en om het pand. Het pand wordt nog bewaakt en zondag gaat het onderzoek bij het pand weer verder.

Eerder overvallen in 2010
In januari 2010 is de juwelier ook al overvallen. Toen werden de juwelier en zijn vrouw bedreigd. Uiteindelijk gingen de daders er zonder buit vandoor.

Alles over de fatale schietpartij bij juwelier Goldies in Deurne lees je op omroepbrabant.nl/goldies

Omroep Brabant: Daders doodgeschoten bij gewapende overval Goldies Deurne: vrouw juwelier vermoedelijke schutter (http://www.omroepbrabant.nl/?news/2087821063/Daders+doodgeschoten+bij+gewapende+overval+Goldies +Deurne+vrouw+juwelier+vermoedelijke+schutter.aspx )

Lintje voor deze mevrouw of gevangenisstraf?

Sprake van noodweer of executies?

12many
29-03-14, 19:02
Waarom post je dit op dit forum.

De kans dat de daders een marokkaanse achtergrond hebben is procentueel erg klein aangezien maar zo'n 2 procent van de inwoners van nederland een marokkaanse achtergrond hebben.

Mark
29-03-14, 19:29
mooi man moet vaker gebeuren.

Gekk
29-03-14, 20:18
Inmiddels is duidelijk dat een van de twee overvallers een Marokkaan is en de ander Noord-Afrikaans. De eerste heeft een Marokkaans paspoort en dus niet zo’n shirtje met de tekst “Ik ben een Marokkaan”.

Dat dit nu gebeurd is vervelend voor alle betrokkenen, en ook voor de andere Marokkanen in NL. Volgens velen krijgt GW zo gelijk.

Marokkanen moeten de overval nu veroordelen. Niet praten over een mede strijder en dergelijke. Nee, aangeven dat overvallen niet kunnen.

Het is vervelend voor de naasten van de overvallers, maar dit mag niet met de mantel der liefde worden bedekt door de Marokkaanse gemeenschap.

Samir75017
29-03-14, 20:30
Marokkanen moeten de overval nu veroordelen.



Fuck you.

Gekk
29-03-14, 20:42
@Samir. Goed jij je zin, maar dan krijgt GW ook zijn zin, dat snap je wel.

Samir75017
29-03-14, 20:54
@Samir. Goed jij je zin, maar dan krijgt GW ook zijn zin, dat snap je wel.

Who cares ? Enough with your threats with GW, just vote for him if you want, that's your own country that you're going to fuck up.

Do you feel the need to justify yourself when a guy who happens to be Dutch farts ?

Enough with your collective guilt. Every single individual is responsible for their own actions.

Are the Dutch asked to speak out against the misconduct of the Dutch pedo's abroad ?

Gekk
29-03-14, 20:59
لا، لم يكن لديهم في التحدث. لقد ضمنا. بسبب gw، وهذا لم يعد هو الحال بالنسبة للمغاربة.

Gekk
29-03-14, 21:03
في باريس على الأمور مختلفة. هذا البلد هو عن الحرق.

Samir75017
29-03-14, 21:13
@Samir. Goed jij je zin, maar dan krijgt GW ook zijn zin, dat snap je wel.

If it's not the "Moroccans", it's the "Muslims", no matter what you do. Wake up. Even better, get up !

Gekk
29-03-14, 21:26
Sure, but if we fail to clarify that there is no such thing as a homogeneous group of Moroccans or Muslims, then some populist might take advantage of that.

So, I'm not claiming collective guilt, quite the opposite. I think, we should all distance ourselves from violent robberies.

Eke
29-03-14, 21:26
Marokkanen moeten de overval nu veroordelen.

Gekk, wat een onzin.

Dus als een Venlo-er een kraak zet, moet heel Venlo zich verontschuldigen ...tssssssss.

Eke
29-03-14, 21:33
@Samir. Goed jij je zin, maar dan krijgt GW ook zijn zin, dat snap je wel.

Ik snap daar geen jota van.

Uit welk deel van Nederland kom jij ? Moeten jouw regiobewoners nu ook afstand nemen van jou ??? "Sorry, onze BuurtGekk trekt een verkeerde konklusie ?"

Gekk
29-03-14, 21:34
Dus als een Venlo-er een kraak zet, moet heel Venlo zich verontschuldigen ...tssssssss.

Niet zolang iedereen aanneemt dat de inwoners van Venlo de kraak afkeuren. Zodra de rest van de NL-ers denkt dat alle Venlo-ers ook kraken (willen) zetten en zich daardoor bedreigd gaan voelen, dan wordt het tijd als inwoner van Venlo om te laten zien dat niet alle Venlo-ers gelijk zijn.

Eke
29-03-14, 21:35
لا، لم يكن لديهم في التحدث. لقد ضمنا. بسبب gw، وهذا لم يعد هو الحال بالنسبة للمغاربة.

Wat schrijf je hier ?

Gekk
29-03-14, 21:38
Dus als een Venlo-er een kraak zet, moet heel Venlo zich verontschuldigen ...tssssssss.

Verontschuldigen??? Nu ik het nog eens lees snap ik hier helemaal niet van. Verontschuldigen doe je als je ergens schuld aan hebt. Dat is wel het laatste dat je als Marokkaan zou moeten doen. Marokkanen hebben geen schuld aan deze overval (behalve dan die twee die er niet meer zijn).

Ik heb het over veroordelen. Veroordelen doe je omdat je jezelf wil distantiëren: ik ben het hiermee oneens.

Gekk
29-03-14, 21:40
Wat schrijf je hier ?

Nee, ze hoeven zich niet te distantiëren. Dat is impliciet. Door GW is dat niet meer het geval voor de Marokkanen.

Eke
29-03-14, 21:46
Niet zolang iedereen aanneemt dat de inwoners van Venlo de kraak afkeuren. Zodra de rest van de NL-ers denkt dat alle Venlo-ers ook kraken (willen) zetten en zich daardoor bedreigd gaan voelen, dan wordt het tijd als inwoner van Venlo om te laten zien dat niet alle Venlo-ers gelijk zijn.

Je hebt ook geen enkel vertrouwen in het gezonde verstand van de Nederlanders,he. Hoe komt dat ?

Samir75017
29-03-14, 21:49
Sure, but if we fail to clarify that there is no such thing as a homogeneous group of Moroccans or Muslims, then some populist might take advantage of that.



I'll only speak out against people who speak (misconduct) in the name of my 'identity', using the "we" without my consent.

People who commit crimes don't act in the name of their 'ethnic background'.

If people can't make this difference, that's their own problem, not the Moroccans' one.

Eke
29-03-14, 21:54
Verontschuldigen??? Nu ik het nog eens lees snap ik hier helemaal niet van. Verontschuldigen doe je als je ergens schuld aan hebt. Dat is wel het laatste dat je als Marokkaan zou moeten doen. Marokkanen hebben geen schuld aan deze overval (behalve dan die twee die er niet meer zijn).

Ik heb het over veroordelen. Veroordelen doe je omdat je jezelf wil distantiëren: ik ben het hiermee oneens.

Het is voor mij duidelijk dat niet-criminele mensen hier niet achterstaan, welke wortels/oorsprong ze ook hebben.




En ik geloof zelfs dat er boeven zijn die hun hoofd schudden : Jongens, doe nou niet! Er zijn betere manieren om spannend te leven . Geld maakt niet persee gelukkig.

Gekk
29-03-14, 21:54
Je hebt ook geen enkel vertrouwen in het gezonde verstand van de Nederlanders,he. Hoe komt dat ?

Klopt, en nu jij het zo opschrijft realiseer ik mij het nog beter. Ik heb teveel jaren in Rotterdam Zuid gewoond. Ik heb het gevoel dat het de komende maanden uit de hand kan lopen als de Marokkanen niet slimmer zijn dan GW.

Gekk
29-03-14, 21:59
Response to Samir:

Fair enough. I think you've perfectly worded my stance over the last years. These days, I'm not so sure. Perhaps you should stay away for a while and enjoy this spring in Paris.

Samir75017
29-03-14, 22:04
Response to Samir:

Fair enough. I think you've perfectly worded my stance over the last years. These days, I'm not so sure. Perhaps you should stay away for a while and enjoy this spring in Paris.

I see no problem in having different views. Do you ?

Eke
29-03-14, 22:19
Klopt, en nu jij het zo opschrijft realiseer ik mij het nog beter. Ik heb teveel jaren in Rotterdam Zuid gewoond. Ik heb het gevoel dat het de komende maanden uit de hand kan lopen als de Marokkanen niet slimmer zijn dan GW.

"Äls de Marokkanen niet slimmer zijn dan GW"...........................Oh, dus je wijst meteen 'de verantwoordelijken' aan. Het ligt aan hullie....als er wat mis gaat. Je weet het nu al.

Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord dat een groep Nederlanders slimmer moet zijn dan een politicus...Een politicus moet zijn land dienen en zorgen voor een goed leefklimaat, samen met de bewoners.

Wat absoluut verkeerd is, is mensen te polariseren, tegen elkaar op te zetten. Dat is recent nog gebeurd ! Waar was jij toen op dit forum ?

Ik hoop dat alle politieke partijen met vrijwilligers de buurten ingaan en gaan luisteren naar de bevolking. En misvattingen gaan rechtzetten. Dat's beter dan haatzaaien.

knots71karel
29-03-14, 22:20
Waarom post je dit op dit forum.

De kans dat de daders een marokkaanse achtergrond hebben is procentueel erg klein aangezien maar zo'n 2 procent van de inwoners van nederland een marokkaanse achtergrond hebben.

Hij post dit op dit FORUM omdat het NIEUWS VAN DE DAG is !
En geen flut onderwerp , die er hier maar al te vaak te zien zijn .
En voor Wilders is het een goed bericht : nl in elk geval EEN MAROKKAAN minder !
Als je dan nog niet door hebt dat dit onderwerp wel degelijk zin heeft , dan moet je nadenken over jou antwoord : Juist omdat volgens jou de kans zo klein is (2 %) dat maakt het juist zo belangrijk dat de Marokaanse gemeenschap afstand neemt van het gajus wat het voor al die goede en fijne mensen verpest , door hun in kwaad dag licht te stellen.

super ick
29-03-14, 22:20
Is dit een gevalletje eigen schuld. Een soort beroepsrisico of moet deze vrouw de gevangenis in?

super ick
29-03-14, 22:22
Waarom post je dit op dit forum.

De kans dat de daders een marokkaanse achtergrond hebben is procentueel erg klein aangezien maar zo'n 2 procent van de inwoners van nederland een marokkaanse achtergrond hebben.

Procentueel gezien over de gehele bevolking wel maar procentueel gezien qua daders van dit soort misdaden helaas onevenredig groot. Dat is geen Wilderspraat maar een feit.

knots71karel
29-03-14, 22:26
If it's not the "Moroccans", it's the "Muslims", no matter what you do. Wake up. Even better, get up !

BEN JE NU ZO IDIOOT , OF HOUD JIJ . JE VOOR DE DOMME ?
Begrijp je niet dat dit juist ''koren voor de molen ''van Wilders is ?

knots71karel
29-03-14, 22:34
Äls de Marokkanen niet slimmer zijn dan GW...........................Oh, dus je wijst meteen 'de verantwoordelijken' aan. Het ligt aan hullie....als er wat mis gaat. Je weet het nu al.

Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord dat een groep Nederlanders slimmer moet zijn dan een politicus...Een politicus moet zijn land dienen en zorgen voor een goed leefklimaat.

Wat absoluut verkeerd is, is mensen te polariseren, tegen elkaar op te zetten. Dat is recent nog gebeurd ! Waar was jij toen op dit forum ?

Ik hoop dat alle politieke partijen met vrijwilligers de buurten ingaan en gaan luisteren naar de bevolking. En misvattingen gaan rechtzetten. Dat's beter dan haatzaaien.

Daar gaat het volgens mij nu juist wel om ! dit voorval komt voor Wilders als geroepen , nu kan hij weer zeggen :''kijk maar een van de daders was van Marokkaanse afkomst .(ik heb weergelijk gehad )
En dat moet te niet gedaan worden ! zodat Wilders er geen mooi weer mee gaat spelen .

Eke
29-03-14, 22:41
BEN JE NU ZO IDIOOT , OF HOUD JIJ . JE VOOR DE DOMME ?
Begrijp je niet dat dit juist ''koren voor de molen ''van Wilders is ?

Lieve Karel,

Het is idioot als ik afstand moet gaan nemen van iemand die ik nog nooit van m'n leven gezien of gesproken heb. Alleen maar omdat onze opa's of vaders honderden kilometers van elkaar in een zelfde land gewoond hebben.


Terwijl anderen in het leven van die overvaller een veel grotere rol hebben gespeeld. Toch ?

Eke
29-03-14, 22:47
Daar gaat het volgens mij nu juist wel om ! dit voorval komt voor Wilders als geroepen , nu kan hij weer zeggen :''kijk maar een van de daders was van Marokkaanse afkomst .(ik heb weergelijk gehad )
En dat moet te niet gedaan worden ! zodat Wilders er geen mooi weer mee gaat spelen .

GW moet stoppen met haatzaaien. En werkelijk goeie oplossingen bedenken om criminele Nederlanders (!)weer op het rechte pad te krijgen. Dat zou ik dan waarderen. :)

Eke
29-03-14, 22:53
Is dit een gevalletje eigen schuld. Een soort beroepsrisico of moet deze vrouw de gevangenis in?

Voor de jongens is het een beroepsrisico. Het echtpaar is voorgoed getekend...ongevraagd.Denk eens na wat dat betekent, als je 2 jonge jongens dood ziet liggen in jouw winkel...
Verboden wapenbezit ? Het heeft hen wel (vermoedelijk) het leven gered, die jongens hadden ook een wapen..

Geen lintje. Geen gevangenis. Wel steun.
Wel zien te voorkomen dat half winkelland een wapen gaat aanschaffen.

Ik vind het trouwens ook erg voor de nabestaanden van de jongens.

super ick
29-03-14, 23:32
Voor de jongens is het een beroepsrisico. Het echtpaar is voorgoed getekend...ongevraagd.Denk eens na wat dat betekent, als je 2 jonge jongens dood ziet liggen in jouw winkel...
Verboden wapenbezit ? Het heeft hen wel (vermoedelijk) het leven gered, die jongens hadden ook een wapen..

Geen lintje. Geen gevangenis. Wel steun.
Wel zien te voorkomen dat half winkelland een wapen gaat aanschaffen.

Ik vind het trouwens ook erg voor de nabestaanden van de jongens.

Misschien kan Mark Rutte eens langs bij de kinderen van juweliers. Die zullen ook wel erg bang zijn.

ton s
30-03-14, 00:08
Toch wel dus het waren 2 Marc jongens wel lekker getimed door de boys,na al die heisa met Wilders

Isch
30-03-14, 00:34
Inmiddels is duidelijk dat een van de twee overvallers een Marokkaan is en de ander Noord-Afrikaans. De eerste heeft een Marokkaans paspoort en dus niet zo’n shirtje met de tekst “Ik ben een Marokkaan”.

Dat dit nu gebeurd is vervelend voor alle betrokkenen, en ook voor de andere Marokkanen in NL. Volgens velen krijgt GW zo gelijk.

Marokkanen moeten de overval nu veroordelen. Niet praten over een mede strijder en dergelijke. Nee, aangeven dat overvallen niet kunnen.

Het is vervelend voor de naasten van de overvallers, maar dit mag niet met de mantel der liefde worden bedekt door de Marokkaanse gemeenschap.


Boeeeee, stoute Marokkaanse overvallers.

Als ik toch bezig ben... Ik wil hierbij ook de vrouw veroordelen. Had ze niet moeten doen. En ik veroordeel jou ook.

super ick
30-03-14, 09:00
Boeeeee, stoute Marokkaanse overvallers.

Als ik toch bezig ben... Ik wil hierbij ook de vrouw veroordelen. Had ze niet moeten doen. En ik veroordeel jou ook.

Veroordelen doet de rechter. Voorlopig ziet het naar uit dat Mw. onschuldig is.

12many
30-03-14, 11:27
Gekk, wat een onzin.

Dus als een Venlo-er een kraak zet, moet heel Venlo zich verontschuldigen ...tssssssss.

Als blijkt dat in bijna elke familie in Venlo een of meerdere leden zitten die "een kraak zetten" kun je je wel afvragen waarom qua aanleg / intelligentie / sociale vaardigheden / enzovoort de inwoners van Venlo bij de natuurlijke selectie achteraan hebben gestaan bij de uitreiking van het genen-pakket.

Eke
30-03-14, 11:56
Als blijkt dat in bijna elke familie in Venlo een of meerdere leden zitten die "een kraak zetten".

Dat is een heftige uitspraak : in bijna elke familie. Is dat zo ?

mark61
30-03-14, 13:26
Lintje voor deze mevrouw of gevangenisstraf?

Sprake van noodweer of executies?

We weten nog helemaal niet wat er gebeurd is. Het OM spreekt bizarrer wijze voor zijn beurt, met 'het is noodweer en de rechter gaat ze vrijspreken'. Normaal willen ze nooit een woord zeggen tot het onderzoek is afgerond en nu maken ze alvast stemming. Echt bizar.

Ik lees dat ze geen wapenvergunning hadden. Dat lijkt mij vrij ernstig, geheel afgezien van recht op zelfverdediging of niet.

Het hangt stomweg helemaal af van hoe een en ander is verlopen. Het feit (?) dat ze buiten zijn neergeschoten klinkt niet lekker. Je kan iemand wellicht 'je zaak uit schieten', maar als je ze buiten neerschiet lijkt het vooralsnog meer op 'auf der Flucht erschossen'.

Vooralsnog hè. In dat geval is het denk ik ongeoorloofde executie. Ik dacht dat bij noodweer je leven direct in gevaar moet zijn.

Magoed, we weten nog helemaal niks.

mark61
30-03-14, 13:30
Enough with your collective guilt. Every single individual is responsible for their own actions.

Are the Dutch asked to speak out against the misconduct of the Dutch pedo's abroad ?

Ik ben er helemaal voor. Maar dan wel in alle gevallen en voor iedereen.

Dan kan je ook niet meer collectief slachtoffer zijn als er ergens ter wereld een moslim wordt gedood. Niks oemma. Als daders individueel aansprakelijk zijn, zijn slachtoffers ook individueel slachtoffer, denk ik.

mark61
30-03-14, 13:31
Marokkanen moeten de overval nu veroordelen.

Doe niet zo idioot.

mark61
30-03-14, 13:44
Is dit een gevalletje eigen schuld. Een soort beroepsrisico of moet deze vrouw de gevangenis in?

Dat of-of gedoe van jou :hihi:

Dat kan heel goed allebei. Het is eigen schuld, maar toch kan het zijn dat mevrouw de gevangenis in moet. Al was het maar voor verboden wapenbezit.

mark61
30-03-14, 13:46
Bond van Wetsovertreders wil naar rechter

De Bond van Wetsovertreders (BWO) stapt naar de rechter als het Openbaar Ministerie de vrouw van de juwelier in Deurne niet vervolgt na het schietincident waardoor twee doden vielen. De BWO vindt dat dat ze belanghebbende is en stapt om die reden naar het gerechtshof in Den Bosch als het OM bij zijn besluit blijft.

De BWO is kwaad omdat hoofofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen al na 24 uur liet weten dat de kans op (verdere) vervolging van de vrouw nihil is. De bond vindt dat „erg onzorgvuldig” omdat het onderzoek nog niet is afgerond.

Zaterdag zei de hoofdofficier dat het echtpaar bij de overval uit zelfverdediging heeft gehandeld. „Dat betekent dat een rechter een beroep op noodweer hoogstwaarschijnlijk zal honoreren”, zei hij.

De BWO zegt de indruk te hebben dat het schietincident het gevolg is van uitspraken van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in 2012. Die zei toen dat een eventueel overlijden van een inbreker „een beroepsrisico” is. „Het moet duidelijk zijn dat je niet voor eigen rechtertje moet spelen en dat je criminaliteit niet met criminaliteit moet uitbannen”, zegt de BWO.

De bond heeft er geen moeite mee om de juweliersvrouw niet langer in voorlopige hechtenis te houden. „Deze vrouw heeft natuurlijk ook het een en ander meegemaakt en het opsluiten in een politiecel is natuurlijk niet aan de orde.”

Bond van Wetsovertreders wil naar rechter | Binnenland | Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/binnenland/22445949/__Naar_rechter_om_Deurne__.html)

Hoor je het eens van de 'experts' :cheefbek:

Ik vind het inderdaad een bizarre gang van zaken. Wat denkt die Nieuwenhuizen wel?

Juffrouw_Saartje
30-03-14, 14:09
Dat dit nu gebeurd is vervelend voor alle betrokkenen, en ook voor de andere Marokkanen in NL. Volgens velen krijgt GW zo gelijk.

Marokkanen moeten de overval nu veroordelen. Niet praten over een mede strijder en dergelijke. Nee, aangeven dat overvallen niet kunnen.

Het is vervelend voor de naasten van de overvallers, maar dit mag niet met de mantel der liefde worden bedekt door de Marokkaanse gemeenschap.

Moet ik als blanke Hollandse als ik ergens de drempel overstap, ook eerst al die blanke pedofielen en die schutter uit Alphen en al wat niet meer veroordelen? Wat een onzin. Het moge duidelijk zijn dat een overval verwerpelijk is.

super ick
30-03-14, 14:43
Ik ben er helemaal voor. Maar dan wel in alle gevallen en voor iedereen.

Dan kan je ook niet meer collectief slachtoffer zijn als er ergens ter wereld een moslim wordt gedood. Niks oemma. Als daders individueel aansprakelijk zijn, zijn slachtoffers ook individueel slachtoffer, denk ik.

Ik vind het wel een beetje schizofreen. Aan de ene kant praten over aparte cultuur, groepsgevoel, Marokkaanzijn, etc. Behalve als blijkt dat 'de Marokkaan' zo die al bestaat, onevenredig vaak dader is van overvallen. Dan zijn het ineens wel individuen. Jezelf profileren als groep maakt dat je ook aangesproken wordt als groep.

Ik heb het eens aan de stok gehad met een Turkse man. Het ging nergens over maar die man was superdominant en ik wilde daar niet voor wijken, zie mijn onderschrift :hihi: Ik woonde toen nog in Amsterdam. Hij durfde net niet te slaan maar het scheelde niet veel. Turkse voorbijgangers trokken blindelings partij voor hem. Achteraf bleken ze elkaar niet eens te kennen.

super ick
30-03-14, 14:47
Moet ik als blanke Hollandse als ik ergens de drempel overstap, ook eerst al die blanke pedofielen en die schutter uit Alphen en al wat niet meer veroordelen? Wat een onzin. Het moge duidelijk zijn dat een overval verwerpelijk is.

Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren. Dat is toch logisch? Je afschuw uitspreken vind ik een veel natuurlijkere reactie dan je lippen stijf op elkaar houden.

super ick
30-03-14, 14:51
Dat of-of gedoe van jou :hihi:

Dat kan heel goed allebei. Het is eigen schuld, maar toch kan het zijn dat mevrouw de gevangenis in moet. Al was het maar voor verboden wapenbezit.

Ja dat komt omdat ik het mij ook afvraag. We weten veel te weinig. Was het wel verboden wapenbezit bijvoorbeeld of had de juwelier een wapenvergunning?

Ik vind wel dat een OvJ nooit een de later al dergelijke uitspraken kan doen. Misschien moet ieder voorval waar iemand het leven laat wel altijd door een rechter beoordeeld worden.

Tomas
30-03-14, 15:39
Ik vind het inderdaad een bizarre gang van zaken. Wat denkt die Nieuwenhuizen wel?

Wat dacht je van een getraumatiseerde vrouw enige geruststelling te geven op dit moment? haar leven is waarschijnlijk behoorlijk verneukt, en dan moet justitie er ook nog ever wijdbeens overheen. Van mij hoeft dat niet zo. De politie kan uit de eerste verhoren ter plekke al wel enigszins opmaken of er opzet of voorbedachte rade in het spel was. Vervolgens kunnen ze zonder veel ophef dat, zonder dat ze achter de tralies zit verder uitzoeken. Blijkt dan alsnog het een of ander niet in de haak te zitten, kan ze altijd nog opgepakt worden. Maar op basis van de eerste indrukken, als die zijn zoals ik denk dat ze zijn, zou ik haar zoveel mogelijk ontzien.

Eke
30-03-14, 15:57
Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren. Dat is toch logisch? Je afschuw uitspreken vind ik een veel natuurlijkere reactie dan je lippen stijf op elkaar houden.

Maar het gaat over je kinderen en kleinkinderen, die in dat land geboren zijn, opgegroeidzijn en gewoon die nationaliteit bezitten.
Je blijft maar prevelen :"foei,foei, wat een kwa-jongens, die van ons""

Nou ja, mss zit daar wat in en zou ik het ook doen als oud vrouwtje.



Maar opa, de tijden veranderen en wij veranderen met hen. De zonen en dochters zijn ínheemsch geworden.




PS. dit hierboven gaat over nationaliteit. Maar pik je het als anderen jullie gezamenlijke geloof vertekenen?
Dit ligt weer iets anders,m.i.

Bar
30-03-14, 16:00
Bond van Wetsovertreders wil naar rechter

De Bond van Wetsovertreders (BWO) stapt naar de rechter als het Openbaar Ministerie de vrouw van de juwelier in Deurne niet vervolgt na het schietincident waardoor twee doden vielen. De BWO vindt dat dat ze belanghebbende is en stapt om die reden naar het gerechtshof in Den Bosch als het OM bij zijn besluit blijft.

De BWO is kwaad omdat hoofofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen al na 24 uur liet weten dat de kans op (verdere) vervolging van de vrouw nihil is. De bond vindt dat „erg onzorgvuldig” omdat het onderzoek nog niet is afgerond.

Zaterdag zei de hoofdofficier dat het echtpaar bij de overval uit zelfverdediging heeft gehandeld. „Dat betekent dat een rechter een beroep op noodweer hoogstwaarschijnlijk zal honoreren”, zei hij.

De BWO zegt de indruk te hebben dat het schietincident het gevolg is van uitspraken van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in 2012. Die zei toen dat een eventueel overlijden van een inbreker „een beroepsrisico” is. „Het moet duidelijk zijn dat je niet voor eigen rechtertje moet spelen en dat je criminaliteit niet met criminaliteit moet uitbannen”, zegt de BWO.

De bond heeft er geen moeite mee om de juweliersvrouw niet langer in voorlopige hechtenis te houden. „Deze vrouw heeft natuurlijk ook het een en ander meegemaakt en het opsluiten in een politiecel is natuurlijk niet aan de orde.”

Bond van Wetsovertreders wil naar rechter | Binnenland | Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/binnenland/22445949/__Naar_rechter_om_Deurne__.html)

Hoor je het eens van de 'experts' :cheefbek:

Ik vind het inderdaad een bizarre gang van zaken. Wat denkt die Nieuwenhuizen wel?
Ik snap die jongens van die BWO wel. Voor je het weet loopt je kluppie leeg.

tanger'73
30-03-14, 16:10
Misschien kan Mark Rutte eens langs bij de kinderen van juweliers. Die zullen ook wel erg bang zijn.


Zeker als Rutte successierechten bij deze arme kinderen komt opeisen.

mark61
30-03-14, 16:23
Wat dacht je van een getraumatiseerde vrouw enige geruststelling te geven op dit moment? haar leven is waarschijnlijk behoorlijk verneukt, en dan moet justitie er ook nog ever wijdbeens overheen. Van mij hoeft dat niet zo. De politie kan uit de eerste verhoren ter plekke al wel enigszins opmaken of er opzet of voorbedachte rade in het spel was. Vervolgens kunnen ze zonder veel ophef dat, zonder dat ze achter de tralies zit verder uitzoeken. Blijkt dan alsnog het een of ander niet in de haak te zitten, kan ze altijd nog opgepakt worden. Maar op basis van de eerste indrukken, als die zijn zoals ik denk dat ze zijn, zou ik haar zoveel mogelijk ontzien.

Ik kan me niet herinneren dat een OfJ ooit, binnen 24 uur, al zei dat er geen zaak was, dat de rechter dit of dat zou zeggen, kelaar.

Werkelijk een zeer bijzondere gang van zaken. Normaal willen ze niks zeggen en houden ze een slag om de arm, 'eerst de resultaten van het onderzoek afwachten'. Dus hij had gewoon zijn mond kunnen, en volgens mij moeten houden.

Het gekste is nog wel dat ze verder niets willen zeggen over wat er precies gebeurd is, maar de 'conclusie' is al wel openbaar.

Over opsluiten heb ik het ook niet. Dat lijkt mij niet nodig. Maar er zit een heel scala van mogelijkheden tussen gelegitimeerd noodweer en 'moord'. Noodweer vereist dacht ik 1) directe noodzakelijkheid van het geweld en 2) proportionaliteit.

Proportioneel zal wel kloppen, dat wil zeggen, zodra is vastgesteld dat de heren gewapend waren / van wie die guns waren die gevonden zijn. Maar als de lijken buiten liggen word directe noodzakelijkheid wat moeilijk, denk ik.

Enfin, ik wil graag meer feiten eerst.

mark61
30-03-14, 16:24
Ik snap die jongens van die BWO wel. Voor je het weet loopt je kluppie leeg.

Wegens uitroeiing van de leden, bedoel je? :cheefbek:

super ick
30-03-14, 17:45
Maar het gaat over je kinderen en kleinkinderen, die in dat land geboren zijn, opgegroeidzijn en gewoon die nationaliteit bezitten.
Je blijft maar prevelen :"foei,foei, wat een kwa-jongens, die van ons""

Nou ja, mss zit daar wat in en zou ik het ook doen als oud vrouwtje.



Maar opa, de tijden veranderen en wij veranderen met hen. De zonen en dochters zijn ínheemsch geworden.




PS. dit hierboven gaat over nationaliteit. Maar pik je het als anderen jullie gezamenlijke geloof vertekenen?
Dit ligt weer iets anders,m.i.

Dit heeft niets met 'opa' te maken. Beetje rare opmerking.

Gezamenlijk geloof vertekenen heeft er ook niets mee te maken maar nu je het toch aanhaalt.........vreemd dat velen ook de lippen liever op elkaar houden als een haatbaard de meest vreselijke dingen zegt over ongelovigen en of homo's. Die brengen het gezamenlijke zoveel meer schade toe dan Wilders ooit kan bewerkstelligen.

super ick
30-03-14, 17:47
Zeker als Rutte successierechten bij deze arme kinderen komt opeisen.

Tja, de fiscus kijkt nergens naar. Het is tegenwoordig overigens erfbelasting.

super ick
30-03-14, 17:48
Ik kan me niet herinneren dat een OfJ ooit, binnen 24 uur, al zei dat er geen zaak was, dat de rechter dit of dat zou zeggen, kelaar.

Werkelijk een zeer bijzondere gang van zaken. Normaal willen ze niks zeggen en houden ze een slag om de arm, 'eerst de resultaten van het onderzoek afwachten'. Dus hij had gewoon zijn mond kunnen, en volgens mij moeten houden.

Het gekste is nog wel dat ze verder niets willen zeggen over wat er precies gebeurd is, maar de 'conclusie' is al wel openbaar.

Over opsluiten heb ik het ook niet. Dat lijkt mij niet nodig. Maar er zit een heel scala van mogelijkheden tussen gelegitimeerd noodweer en 'moord'. Noodweer vereist dacht ik 1) directe noodzakelijkheid van het geweld en 2) proportionaliteit.

Proportioneel zal wel kloppen, dat wil zeggen, zodra is vastgesteld dat de heren gewapend waren / van wie die guns waren die gevonden zijn. Maar als de lijken buiten liggen word directe noodzakelijkheid wat moeilijk, denk ik.

Enfin, ik wil graag meer feiten eerst.

Wel vreemd dat je dan toch sterk neigt naar 1 kant.....

mark61
30-03-14, 18:23
Wel vreemd dat je dan toch sterk neigt naar 1 kant.....

Ik neig hoogstens licht naar een kant. Ik heb geen idee van de feiten, zag alleen een tentje op straat staan. We wachten rustig af.

Maar vind jij het commentaar van die Nieuwenhuizen dan niet bizar?

Juffrouw_Saartje
30-03-14, 18:35
Over opsluiten heb ik het ook niet. Dat lijkt mij niet nodig.

Precies daarom begrijp ik die reactie van Tomas niet.

Juffrouw_Saartje
30-03-14, 18:53
Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren. Dat is toch logisch? Je afschuw uitspreken vind ik een veel natuurlijkere reactie dan je lippen stijf op elkaar houden.

Dus moesten wij ons destijds distantiëren, uitspreken, verantwoorden en bij iedere stap op straat veroordelen wat die blanke heroïne junks allemaal flikten? Dat was nog wel een graadje erger dan het Marokkanenprobleem!!!! Het antwoord is nee, wij hielden onze lippen stijf op elkaar.

Ik kan dan alleen maar tot de conclusie komen dat #bornhere's, zich niet in hun eigen land bevinden volgens jou, en dat #bornhere's omdat hun pappie of opa ergens anders vandaan komt, niet hun lippen stijf op elkaar mogen houden, terwijl wij dat wel mochten bij ons eigen volk.

Eke
30-03-14, 19:00
Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren. Dat is toch logisch? Je afschuw uitspreken vind ik een veel natuurlijkere reactie dan je lippen stijf op elkaar houden.



Maar het gaat over je kinderen en kleinkinderen, die in dat land geboren zijn, opgegroeidzijn en gewoon die nationaliteit bezitten.
Je blijft maar prevelen :"foei,foei, wat een kwa-jongens, die van ons""

Nou ja, mss zit daar wat in en zou ik het ook doen als oud vrouwtje.



Maar opa, de tijden veranderen en wij veranderen met hen. De zonen en dochters zijn ínheemsch geworden.
.



Superick :"Dit heeft niets met 'opa' te maken. Beetje rare opmerking".


Ik neem aan dat jouw voorbeeld verwijst naar het hier-en-nu. Naar mensen hier met Marokkaanse roots.
Daar is sprake van tweede en derde generatie.

Als jij als eerste generatie geemigreerde Nederlander begon met je afschuw te uiten, ben je voor de derde generatie 'kut-Nederlandertjes ' : Opa.

super ick
30-03-14, 21:33
Dus moesten wij ons destijds distantiëren, uitspreken, verantwoorden en bij iedere stap op straat veroordelen wat die blanke heroïne junks allemaal flikten? Dat was nog wel een graadje erger dan het Marokkanenprobleem!!!! Het antwoord is nee, wij hielden onze lippen stijf op elkaar.

Ik kan dan alleen maar tot de conclusie komen dat #bornhere's, zich niet in hun eigen land bevinden volgens jou, en dat #bornhere's omdat hun pappie of opa ergens anders vandaan komt, niet hun lippen stijf op elkaar mogen houden, terwijl wij dat wel mochten bij ons eigen volk.

Hoe kom je erbij. Geen enkel probleem ze te veroordelen. Die gaat dus niet op.

Moeten die born here's zich eens profileren als Nederlanders. Velen spugen erop, alleen bij de gedachte al. Zij zijn Marokkaan en het Nederlanderschap komt mooi van pas.

Gekk
30-03-14, 22:30
Zijn ze Marokkaan? Dan houden ze zichzelf voor de gek. Ze zijn veel meer Nederlander dan Marokkaan. Ze zouden grote moeite hebben om als Marokkaan in Marokko te wonen. Ze zijn alleen maar 'Marokkaan' omdat ze geen gewone Nederlander zijn, om zich af te zetten tegen Nederlanders. Daar kan ik mij van alles bij voorstellen. Maar laat die jongens een poosje in het het Rifgebergte leven en ze zullen zich realiseren dat ze veel meer Nederlander zijn dan ze zelf willen toegeven.

Ibrah1234
30-03-14, 22:39
Dat was nog wel een graadje erger dan het Marokkanenprobleem!!!! Het antwoord is nee, wij hielden onze lippen stijf op elkaar.

Het is niet specifiek een probleem wat speelt in Nederland maar ook in Marokko zelf. Ooit met de camper door Marokko getrokken en voor stenengooiende rotjochies waarschuwden mij zelfs de Marokkanen.

Mij is het zelf niet overkomen maar ik weet nog dat oudere Marokkanen mij na een overnachting aan de rand van een dorp vroegen of ik geen last had gehad van de lokale jeugd.

Waarom dat zo is weet ik niet.

Juffrouw_Saartje
31-03-14, 08:03
Hoe kom je erbij. Geen enkel probleem ze te veroordelen. Die gaat dus niet op.

Nee hè hè, ik ook niet. Maar moesten wij ons bij iedere drempel die we overstapten, verantwoorden voor wat ons eigen volk (de junks) hadden gedaan? Nee. Werden wij over één kam geschoren met junks? Nee. Werd er gelijk als wij langs liepen de handtas steviger vastgehouden? Nee. Werden wij gediscrimineerd op de arbeidsmarkt omdat er blanke junks waren? Nee. Nee. Nee. Nee. Dus waarom moeten zoals jij zegt #bornhere's zich bij iedere gelegenheid zich er wel van willen distantiëren.


Moeten die born here's zich eens profileren als Nederlanders. Velen spugen erop, alleen bij de gedachte al. Zij zijn Marokkaan en het Nederlanderschap komt mooi van pas.

Ik ben het wel ten dele eens met wat Gekk hierover zegt. Maar ook dat is geen reden dat Marokkanen zich wel collectief moeten distantiëren en wij destijds en nu niet.

Tomas
31-03-14, 08:08
Nee, junks natuurlijk niet. Pedofiel en racist, dat zijn we. Elke dag. Vreemd dat je de voor de hand liggende voorbeelden vermijd. Junks... Die heb je in veel te veel kleuren.

Juffrouw_Saartje
31-03-14, 08:15
Het is niet specifiek een probleem wat speelt in Nederland maar ook in Marokko zelf. Ooit met de camper door Marokko getrokken en voor stenengooiende rotjochies waarschuwden mij zelfs de Marokkanen.

Mij is het zelf niet overkomen maar ik weet nog dat oudere Marokkanen mij na een overnachting aan de rand van een dorp vroegen of ik geen last had gehad van de lokale jeugd.

Waarom dat zo is weet ik niet.

Zo ken ik er nog een paar. Het zijn namelijk voornamelijk de blanken die zich vergrijpen aan kinderen. Het waren de blanken die onze huizen leeg roofden, zodra we maar 5 minuten boodschappen aan het doen waren, omdat ze een shotje nodig hadden. De overlast die junks veroorzaakten, was vele vele vele malen erger dan wat Marokkanen nu doen. Zit dat ook in onze cultuur of in onze genen?

Dat jij op vakantie gewaarschuwd bent voor de jeugd, is geen reden waarom Marokkanen zich wel en masse moeten distantiëren en uitspreken, en wij niet.

Juffrouw_Saartje
31-03-14, 08:19
Nee, junks natuurlijk niet. Pedofiel en racist, dat zijn we. Elke dag. Vreemd dat je de voor de hand liggende voorbeelden vermijd. Junks... Die heb je in veel te veel kleuren.

Heroïne junks zijn nu nagenoeg uitgestorven. Vroeger waren junks voornamelijk blank, je had toen nog nauwelijks buitenlanders. Ik neem dat voorbeeld omdat zij de grote stad onveilig maakten. Het was destijds een groot probleem, je kon echt nog geen 5 minuten weg of je deur was al weer ingetrapt. Dat waren Nederlanders, en niemand die mij als Nederlander vroeg om mij te distantiëren van de daden van mijn eigen volk.

super ick
31-03-14, 09:02
Nee hè hè, ik ook niet. Maar moesten wij ons bij iedere drempel die we overstapten, verantwoorden voor wat ons eigen volk (de junks) hadden gedaan? Nee. Werden wij over één kam geschoren met junks? Nee. Werd er gelijk als wij langs liepen de handtas steviger vastgehouden? Nee. Werden wij gediscrimineerd op de arbeidsmarkt omdat er blanke junks waren? Nee. Nee. Nee. Nee. Dus waarom moeten zoals jij zegt #bornhere's zich bij iedere gelegenheid zich er wel van willen distantiëren.



Ik ben het wel ten dele eens met wat Gekk hierover zegt. Maar ook dat is geen reden dat Marokkanen zich wel collectief moeten distantiëren en wij destijds en nu niet.

Omdat de vergelijking niet opgaat. Zoals in een vorige discussie ga je allerlei vergelijkingen maken en krom proberen recht te praten.

Je stelt het zowiezo al verkeerd voor. Daarom loopt de discussie spaak. Collectief distantieren bestaat niet, hoeft niet, gebeurt nergens.
Maar stel je een praktijkgeval voor. Je bent Marokkaan (eigenlijk gewoon Nederlander Magoed...), je zit in de pauze op het werk aan de koffie en het nieuws van de dag is de juwelier. Iedereen laat zich daar over uit, spreekt schande van de overvallen, dat sommigen als meerdere keren zijn overvallen, etc. Het gemiddelde praatje. Het lijkt mij dan lastiger om te zwijgen omdat, ja waarom eigenlijk? Natuurlijkerwijs neem je altijd deel aan het gesprek. Natuurlijk keur je die overvallen af. Dat is toch het meest logisch. Wie leurt het goed, vraag ik mij af.

Tomas
31-03-14, 09:25
...je had toen nog nauwelijks buitenlanders....en niemand die mij als Nederlander vroeg om mij te distantiëren van de daden van mijn eigen volk.

Denk nog eens goed na waarom je zo'n abominabel voorbeeld neemt, en niet de voor de hand liggende voorbeelden. Die je ook zo hard mogelijk probeert te negeren. Wat is het dat je daartoe dwingt?

Ibrah1234
31-03-14, 11:22
Dat jij op vakantie gewaarschuwd bent voor de jeugd, is geen reden waarom Marokkanen zich wel en masse moeten distantiëren en uitspreken, en wij niet.

Ik zeg niet dat Marokkanen zich moeten verontschuldigen voor het gedrag van rotjochies ik beweer slechts dat het "probleem" zich niet beperkt tot Nederland.

ton s
31-03-14, 16:51
In Antwerpen is het 'Marokkanen probleem" ook aan de orde en ook in Frankrijk met al die rellen ook MarokkanenMarokkanen

mark61
31-03-14, 17:38
Heroïne junks zijn nu nagenoeg uitgestorven. Vroeger waren junks voornamelijk blank, je had toen nog nauwelijks buitenlanders. Ik neem dat voorbeeld omdat zij de grote stad onveilig maakten. Het was destijds een groot probleem, je kon echt nog geen 5 minuten weg of je deur was al weer ingetrapt. Dat waren Nederlanders, en niemand die mij als Nederlander vroeg om mij te distantiëren van de daden van mijn eigen volk.

Oi, pedofielen en racisten?

mark61
31-03-14, 17:42
Maar stel je een praktijkgeval voor. Je bent Marokkaan (eigenlijk gewoon Nederlander Magoed...), je zit in de pauze op het werk aan de koffie en het nieuws van de dag is de juwelier. Iedereen laat zich daar over uit, spreekt schande van de overvallen, dat sommigen als meerdere keren zijn overvallen, etc. Het gemiddelde praatje. Het lijkt mij dan lastiger om te zwijgen omdat, ja waarom eigenlijk? Natuurlijkerwijs neem je altijd deel aan het gesprek. Natuurlijk keur je die overvallen af. Dat is toch het meest logisch. Wie leurt het goed, vraag ik mij af.

Het praktijkgeval omvat ongetwijfeld een partij gescheld op Marrekane in het algemeen. Heb je nog suggesties voor een 'Marokkaans' antwoord? :hihi:

Je moet voor de aardigheid eens bij nujij.nl kijken. Dat doe ik wel eens. Een bericht over een diefstal, beroving etc. trekt meteen enorm veel volk. Tenzij na 10 posts blijkt dat het een Hollander was. Dan is dat topic opeens dood. Die over Marokkaanse daders gaan eeuwen door, en gaan alle kanten op. Zuid-Afrika, Saoedi-Arabië, de hele wereld komt voorbij.

We hebben nu weer een meisje in Almere dat door 'zes getinte jongeren met capuchons' van haar telefoon beroofd is. Ik ben bang dat het weer zo'n leugenverhaal is. Achteraf zie je dan nooit zo'n PVV-schreeuwer zelfs maar 'oeps' zeggen. Want ja eh, anders zijn het altijd marrekane. Waar uit blijkt dat het niet om de misdaad zelf gaat, maar om wie hem pleegt.

Dat is de simpele kern van de discussie. Het zou om misdaad en ~bestrijding moeten gaan, maar dat interesseert in feite niemand wat. 'Die mensen wegdoen' is geen oplossing.

pizatie
31-03-14, 18:17
de vrouw is een moordenaars en zal berechten moeten worden voor haar moorden op de 2 onschuldigen jongens.


zij zal er mee moeten leven. heel haar leven dat ze 2 onschuldigen kinderen heeft vermoord en dat allemaal door de pvv .

Samir75017
31-03-14, 19:57
Ik zeg niet dat Marokkanen zich moeten verontschuldigen voor het gedrag van rotjochies ik beweer slechts dat het "probleem" zich niet beperkt tot Nederland.

How many Moroccans do you know and what kind of problem do YOU have ?

Looks like you have a "problem" with many people : the French, Belgians, Germans, East Europeans etc etc. Even with people from other regions of your own country ...

It would be easier to find out who you have no "problem' with.

knots71karel
31-03-14, 20:31
Lieve Karel,

Het is idioot als ik afstand moet gaan nemen van iemand die ik nog nooit van m'n leven gezien of gesproken heb. Alleen maar omdat onze opa's of vaders honderden kilometers van elkaar in een zelfde land gewoond hebben.




Terwijl anderen in het leven van die overvaller een veel grotere rol hebben gespeeld. Toch ?

Daar heb je gelijk in ,maar helaas zijn er nog altijd mensen die profijt trekken van het feit dat de overvallers van MAROKKAANSE afkomst zijn , en dat moet mijn inziens ook voorkomen worden .
Al met al het is een ja en nee spelletje geworden , overvallers die niet terug deinzen om evt hun wapen te gebruiken zijn tuig ongeacht hun afkomst ; en de feiten liegen er niet om tot nu toe zijn er meer doden gevallen onder de bedreigden (o.a juweliers, bedienden enz enz ) dan onder de overvallers .

Verder sluit ik me geheel aan met jou gedachten gang , want ook voor de nabestaanden is het een tragische gebeurtenis ,die een stempel drukt op hun leven.

Juffrouw_Saartje
31-03-14, 21:23
Omdat de vergelijking niet opgaat. Zoals in een vorige discussie ga je allerlei vergelijkingen maken en krom proberen recht te praten.

Je stelt het zowiezo al verkeerd voor. Daarom loopt de discussie spaak. Collectief distantieren bestaat niet, hoeft niet, gebeurt nergens.

Nou dat is anders wel wat jij zegt, en waar ik dan op reageer:


Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren. Dat is toch logisch? Je afschuw uitspreken vind ik een veel natuurlijkere reactie dan je lippen stijf op elkaar houden.

En vervolgens ga je gewoon vrolijk door:


Maar stel je een praktijkgeval voor. Je bent Marokkaan (eigenlijk gewoon Nederlander Magoed...), je zit in de pauze op het werk aan de koffie en het nieuws van de dag is de juwelier. Iedereen laat zich daar over uit, spreekt schande van de overvallen, dat sommigen als meerdere keren zijn overvallen, etc. Het gemiddelde praatje. Het lijkt mij dan lastiger om te zwijgen omdat, ja waarom eigenlijk? Natuurlijkerwijs neem je altijd deel aan het gesprek. Natuurlijk keur je die overvallen af. Dat is toch het meest logisch. Wie leurt het goed, vraag ik mij af.

Nou dan ga ik ook gewoon door. Stel je bent een Nederlander, tientallen jaren terug, je zit in de pauze op het werk aan de koffie, en plotseling komt de vrouw van je collega binnen stormen. Weer heeft een junk hun videorecorder (even in gouwe ouwe setting) en televisie op klaarlichte dag weggehaald terwijl ze even een boodschapje aan het doen was. Iedereen laat zich daar over uit, spreekt schande van de inbraken, dat bij de meesten meerdere keren is gebeurd, etc. Het lijkt me dan heel lastig om te zwijgen, ja waarom eigenlijk...........

Juffrouw_Saartje
31-03-14, 21:34
Denk nog eens goed na waarom je zo'n abominabel voorbeeld neemt, en niet de voor de hand liggende voorbeelden. Die je ook zo hard mogelijk probeert te negeren. Wat is het dat je daartoe dwingt?

Sorry? Welke voorbeelden probeer ik te negeren?

Het is helemaal geen abominabel voorbeeld. De overlast die wij vroeger van blanke junks hadden (nogmaals toen waren er nog nauwelijks buitenlanders) was vele malen erger dan wat nu het Marokkanenprobleem heet. Mijn punt is, dat wij ons als blanke Nederlanders toch ook niet hoefden te distantiëren of ons moesten verantwoorden voor wat ons eigen volk allemaal voor een ellende teweeg bracht? Moest ik mij als Hollandse uitspreken over wat de junk om de hoek weer had geflikt? Waarom moeten Marokkanen wel van alles? Ik reageer hier op:


Marokkanen moeten de overval nu veroordelen.

en:


Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren. Dat is toch logisch? Je afschuw uitspreken vind ik een veel natuurlijkere reactie dan je lippen stijf op elkaar houden.

Juffrouw_Saartje
31-03-14, 21:51
Ik zeg niet dat Marokkanen zich moeten verontschuldigen voor het gedrag van rotjochies ik beweer slechts dat het "probleem" zich niet beperkt tot Nederland.

Oh, je legt een link tussen Marokkanen als volk en "probleem". Leg je dan ook een link tussen Nederlanders als volk en "probleem"? Of roept het woord "probleem" alleen maar associaties op met Marokkaan? En is dat "probleem" in Marokko ook ergens op gebaseerd, of alleen maar op jouw eigen ervaring dat wat oudere Marokkanen je hebben gevraagd of je last had van de lokale jeugd, wat je zelf niet eens hebt ondervonden?

Karim1982LB
31-03-14, 21:56
SELF DEFENSE! They try to rob with a gun in their hands. They got exactly what they deserved!

Ibrah1234
31-03-14, 22:32
How many Moroccans do you know and what kind of problem do YOU have ?

Looks like you have a "problem" with many people : the French, Belgians, Germans, East Europeans etc etc. Even with people from other regions of your own country ...

Hoe kom je daar nu weer bij? Is je dikke duim nog niet leeggezogen?

Als happy camper vond ik Marokko vond ik een mooi land. Ik heb er geen noemenswaardige problemen ondervonden.

Ik beweer slechts dat het probleem van die rotjochies schijnbaar ook speelt in Marokko zelf. Maar dat verzin ik zelf niet maar hoorde het ook van Duitse en overige camperaars alsmede van Marokkanen zelf. Het is een bekend probleem van mensen die in een camper door Marokko trekken.

Ik had met de camper door Marokko een veiliger gevoel dan bijvoorbeeld in Spanje.

Karim1982LB
31-03-14, 22:38
Laws are laws. Respect the laws or the rules or suffer the consequences. And until u prove that u do that, I think the PVV is right about what they say. And if u don't like these rules, there is always a flight that u can take to go back to morroco. And yes I have a problem with everyone who thinks he is above regulations. If u want to be treated as a Dutch, then act like one!

Ibrah1234
31-03-14, 22:40
Oh, je legt een link tussen Marokkanen als volk en "probleem". Leg je dan ook een link tussen Nederlanders als volk en "probleem"? Of roept het woord "probleem" alleen maar associaties op met Marokkaan? En is dat "probleem" in Marokko ook ergens op gebaseerd, of alleen maar op jouw eigen ervaring dat wat oudere Marokkanen je hebben gevraagd of je last had van de lokale jeugd, wat je zelf niet eens hebt ondervonden?

Je hebt het zelf in een eerdere post gehad over een "Marokkanenprobleem" en ik heb gereplied dat dit niet typisch een verschijnsel is wat in Nederland speelt.

Ik mijd overnachtingen met de camper op campings waar teveel schreeuwende en lallende Nederlanders zitten en waar 99% van het meubilair bestaat uit opgestapelde bierkratjes. Italianen mijd ik ook het liefst evenals Engelsen.

Als ik niet tussen de Engelsen wil zitten mag jij dat zien als onterecht en racistisch. Ik behoud me het recht voor om te gaan en te staan tussen wie ik wil. Het liefst helemaal vrij maar dat is op de heenreis vaak onmogelijk.

Diverse reisbureaus gaven voorheen ook een "vrij van Russen hotel garantie" af bij reizen naar Turkije. In 5-sterren hotels kom ik ook niet meer want daar tref je ook teveel penoze, luidruchtige lieden, geel goud en blingbling aan. Liever een ster minder.

Hotel Torarica in Paramaribo taferelen. Alles wat "fout" is vertoeft er.

Geen mensen om me heen zoals in Zuid-Marokko bevalt me prima. Een verademing.

En ja, communiceren met de locals in verschillende landen in Afrika kept me out of harm's way.

Karim1982LB
31-03-14, 22:54
Of course not everyone is bad but if the majority is then it is bad for minority. And instead of complaining about the reaction of the Dutch people, why don't do something against those who give u a bad reputation instead of defending them? (like the shameful demonstration today against the jeweler's woman).

Isch
31-03-14, 23:45
SELF DEFENSE! They try to rob with a gun in their hands. They got exactly what they deserved!


Fuck you.

Karim1982LB
31-03-14, 23:53
Oh please, go get some education before u talk to me.

Isch
01-04-14, 00:02
Education taught me how to spell fuck you.

Karim1982LB
01-04-14, 00:23
Yes I forgot education doesn't teach manners. Precisely the point if the PVV. U keep proving them right. Lol. One advise though...since u r so in misery in holland why don't u go back to the dump hole u came from? Then u get some rest and we get it also :)

Isch
01-04-14, 00:33
Fuck you...

Juffrouw_Saartje
01-04-14, 08:02
Je hebt het zelf in een eerdere post gehad over een "Marokkanenprobleem" en ik heb gereplied dat dit niet typisch een verschijnsel is wat in Nederland speelt.

Het woord Marokkanenprobleem heb ik in een bepaalde context gezegd, namelijk in relatie tot de vroegere junk problemen, en dat ik niet vind dat mensen van een bepaald ras of achtergrond zich hoeven uit te spreken over wat anderen doen. Ik zelf ben er niet van overtuigd dat er een specifiek Marokkanenprobleem is, maar meer een "op de laagste ladder van de maatschappij bevindend probleem". Toen er nog geen buitenlanders waren, werd er in de achterbuurten ook ingebroken, die kinderen kwamen uit grote arme aso gezinnen en kwamen door hun kattekwaad zelfs in kindertehuizen terecht.


Ik mijd overnachtingen met de camper op campings waar teveel schreeuwende en lallende Nederlanders zitten en waar 99% van het meubilair bestaat uit opgestapelde bierkratjes. Italianen mijd ik ook het liefst evenals Engelsen.

Als ik niet tussen de Engelsen wil zitten mag jij dat zien als onterecht en racistisch. Ik behoud me het recht voor om te gaan en te staan tussen wie ik wil. Het liefst helemaal vrij maar dat is op de heenreis vaak onmogelijk.

Diverse reisbureaus gaven voorheen ook een "vrij van Russen hotel garantie" af bij reizen naar Turkije. In 5-sterren hotels kom ik ook niet meer want daar tref je ook teveel penoze, luidruchtige lieden, geel goud en blingbling aan. Liever een ster minder.

Hotel Torarica in Paramaribo taferelen. Alles wat "fout" is vertoeft er.

Geen mensen om me heen zoals in Zuid-Marokko bevalt me prima. Een verademing.

En ja, communiceren met de locals in verschillende landen in Afrika kept me out of harm's way.

Je kunt dan ook concluderen dat het echt niet alleen Marokkanen zijn die overlast geven, zie bijvoorbeeld die Hollandse comazuipers in het buitenland......

Juffrouw_Saartje
01-04-14, 08:28
Of course not everyone is bad but if the majority is then it is bad for minority. And instead of complaining about the reaction of the Dutch people, why don't do something against those who give u a bad reputation instead of defending them? (like the shameful demonstration today against the jeweler's woman).

Om direct met de conclusie te komen dat het zelfverdediging was van de juweliersvrouw, vind ik te voorbarig. Ik zou zeggen, wacht eerst netjes het onderzoek af. Er heeft een worsteling plaats gevonden. Het kan zijn dat in die tumult er dodelijke schoten zijn gelost en dan kun je spreken van zelfverdediging.
Op een bepaald moment hebben de juweliers echter beiden de wapens in handen gehad. Zouden ze na de worsteling geschoten hebben zonder dat er sprake was van een gevaar, bijvoorbeeld de jongens zijn, later of buiten de winkel neergeknald, dan is het geen zelfverdediging.

We leven niet in een bananenrepubliek om gelijk al tot een oordeel te komen!!!! Zolang de feiten nog niet op tafel liggen kan je nog niet bepalen of de demonstratie shameful was of de reacties van de Marina is een held Nederlanders.

Het echtpaar had geen wapenvergunning en volgens mij heeft de vrouw twee verschillende verklaringen afgelegd. Eerst was ze niet in de winkel en zag ze beelden op een camera, en later bleek ze weer wel in de winkel.

De overvallers hadden dit nooit moeten doen, dan was deze hele ellende nooit gebeurd. Ondertussen hebben moeders verdriet over het verlies van hun zonen en zullen de juweliers getraumatiseerd zijn. Al met al een trieste situatie die voorkomen had kunnen worden.


Laws are laws. Respect the laws or the rules or suffer the consequences. And until u prove that u do that, I think the PVV is right about what they say.

Ik vind ook dat Marokkanen en Nederlanders zich aan de wet moeten houden en vinden de andere politieke partijen van niet dan? Vind de VVD of de SP dat iemand een juwelier mag overvallen?

De PVV heeft helemaal geen gelijk, want de PVV wil Nederlandse autochtone vrouwen zoals ik, van hun eigen vlees en bloed, in hun eigen land, verbieden om naar de markt te gaan, op de school van hun keuze onderwijs te krijgen, in de bus te stappen, als ambtenaar te werken en vlees te eten. Dit alles is tegen de Nederlandse grondwet en tegen de universele verklaring van de rechten van de mens.

Soldim
01-04-14, 08:28
en dat ik niet vind dat mensen van een bepaald ras of achtergrond zich hoeven uit te spreken over wat anderen doen

Moeten niet, kunnen wel. Niemand kan mij verplichten afstand te nemen van de uitspraken en daden van Wilders. Desondanks kan ik het me zeer goed voorstellen dat het de groep die hij in de hoek zet goed dat dat er massaal afstand van hem genomen wordt. Aangezien ik zijn uitingen verwerpelijk vind, heb ik er geen enkel probleem dat luidt en duidelijk te communiceren.

super ick
01-04-14, 08:38
Nou dat is anders wel wat jij zegt, en waar ik dan op reageer:



En vervolgens ga je gewoon vrolijk door:



Nou dan ga ik ook gewoon door. Stel je bent een Nederlander, tientallen jaren terug, je zit in de pauze op het werk aan de koffie, en plotseling komt de vrouw van je collega binnen stormen. Weer heeft een junk hun videorecorder (even in gouwe ouwe setting) en televisie op klaarlichte dag weggehaald terwijl ze even een boodschapje aan het doen was. Iedereen laat zich daar over uit, spreekt schande van de inbraken, dat bij de meesten meerdere keren is gebeurd, etc. Het lijkt me dan heel lastig om te zwijgen, ja waarom eigenlijk...........

Als je in een ander land woont. Veelal bij elkaar woont, je graag als groep profileert en dus als groep wordt gezien. Dan.... Dat is een vergelijkbare situatie. Ja, dan zou ik wel laten weten waar ik sta.

Verder stop ik de discussie per direct omdat jij iedere keer zaken eerst uit zijn verband trekt, naar je hand zet en dan reageert alsof het mijn woorden zijn. Zet mij maar op negeer.

super ick
01-04-14, 08:44
Moeten niet, kunnen wel. Niemand kan mij verplichten afstand te nemen van de uitspraken en daden van Wilders. Desondanks kan ik het me zeer goed voorstellen dat het de groep die hij in de hoek zet goed dat dat er massaal afstand van hem genomen wordt. Aangezien ik zijn uitingen verwerpelijk vind, heb ik er geen enkel probleem dat luidt en duidelijk te communiceren.

Prima voorbeeld Soldim. Het wordt ook van je verwacht want bij de minste nuance ben je een Wildersstemmer.

Juffrouw_Saartje
01-04-14, 08:51
Moeten niet, kunnen wel. Niemand kan mij verplichten afstand te nemen van de uitspraken en daden van Wilders. Desondanks kan ik het me zeer goed voorstellen dat het de groep die hij in de hoek zet goed dat dat er massaal afstand van hem genomen wordt. Aangezien ik zijn uitingen verwerpelijk vind, heb ik er geen enkel probleem dat luidt en duidelijk te communiceren.

Ik vind niet dat een Hollander voordat hij ook maar een drempel overstapt bij een moslim, zich moet uitspreken tegen de PVV, alleen als dit toevallig het onderwerp is. Ik vind dat niet nodig. Het is wel fijn, maar zeker geen vereiste en dat was een beetje wat Super Ick en Gekk suggereerden.

Juffrouw_Saartje
01-04-14, 08:52
Als je in een ander land woont. Veelal bij elkaar woont, je graag als groep profileert en dus als groep wordt gezien. Dan.... Dat is een vergelijkbare situatie. Ja, dan zou ik wel laten weten waar ik sta.

Verder stop ik de discussie per direct omdat jij iedere keer zaken eerst uit zijn verband trekt, naar je hand zet en dan reageert alsof het mijn woorden zijn. Zet mij maar op negeer.

Sorry? Het zijn jouw woorden, ik heb ze letterlijk geciteerd. Als je in een ander land woont? Ze zijn #bornhere.

Juffrouw_Saartje
01-04-14, 08:59
Prima voorbeeld Soldim. Het wordt ook van je verwacht want bij de minste nuance ben je een Wildersstemmer.

Nou niet van mij. Ik ga er niet vanuit dat je een Wildersstemmer bent. Maar ik heb een soort gelijk gevalletje wel eens gehad. Door een voorval werd ik direct uitgemaakt door een Marokkaanse voor een racist. By all means.... Saartje een racist.........Echt lachwekkend. Het zou wel fijn zijn als mensen eens wat minder snel conclusies zouden trekken, en wat minder zouden s.p.e.c.u.l.e.r.e.n. :knipoog:

Juffrouw_Saartje
01-04-14, 09:01
Zet mij maar op negeer.

Dat had ik gedaan, maar jij bleef op mij reageren, je kon het niet laten.................. Tja eigen schuld dikke bult!!!

super ick
01-04-14, 17:17
Ik vind niet dat een Hollander voordat hij ook maar een drempel overstapt bij een moslim, zich moet uitspreken tegen de PVV, alleen als dit toevallig het onderwerp is. Ik vind dat niet nodig. Het is wel fijn, maar zeker geen vereiste en dat was een beetje wat Super Ick en Gekk suggereerden.

Ik gaf nog een voorbeeld waar het een onderwerp was (gesprek op het werk over de overvallers, weet je nog?) Waarom reageer je daar dan niet op? Dan waren we er een stukje sneller uit.
Nog 1 keer dan.
Stel je voor, ik zit bij een Marokkaanse familie. De discussie gaat over de nare uitspraken van Wilders. Dan mogen zij toch van mij verwachten dat ik mijn mening geef?

Het gaat er niet om dat het een andere nationaliteit is, anders geloof, etc. Het gaat om groepsvorming. Dat kunnen ook voetbalsupporters zijn, bloemisten, verzekeringsadviseurs, etc.

ton s
01-04-14, 18:24
Fuck you.
Ik doe er een moord voor

super ick
01-04-14, 21:03
Ik doe er een moord voor

:hihi:

Juffrouw_Saartje
02-04-14, 08:51
Ik gaf nog een voorbeeld waar het een onderwerp was (gesprek op het werk over de overvallers, weet je nog?) Waarom reageer je daar dan niet op? Dan waren we er een stukje sneller uit.
Nog 1 keer dan.
Stel je voor, ik zit bij een Marokkaanse familie. De discussie gaat over de nare uitspraken van Wilders. Dan mogen zij toch van mij verwachten dat ik mijn mening geef?

Het gaat er niet om dat het een andere nationaliteit is, anders geloof, etc. Het gaat om groepsvorming. Dat kunnen ook voetbalsupporters zijn, bloemisten, verzekeringsadviseurs, etc.

Ik zei het toch, je kunt het niet laten om niet op mij te reageren:p.

Laten we terug gaan naar waar het allemaal om ging:


Marokkanen moeten de overval nu veroordelen.

Vervolgens reageer ik met:


Moet ik als blanke Hollandse als ik ergens de drempel overstap, ook eerst al die blanke pedofielen en die schutter uit Alphen en al wat niet meer veroordelen? Wat een onzin. Het moge duidelijk zijn dat een overval verwerpelijk is.

Waarop jij mij citeert en reageert met:


Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren. Dat is toch logisch? Je afschuw uitspreken vind ik een veel natuurlijkere reactie dan je lippen stijf op elkaar houden.

Vervolgens zeg je: Het gaat er niet om dat het een andere nationaliteit is, anders geloof, etc. Het gaat om groepsvorming.

Als je in een ander land woont heb je vaak een andere nationaliteit, en tegenwoordig zijn de meeste Marokkanen, die zich zouden moeten distantiëren, zelfs #bornhere. M.a.w. je maakt onderscheid tussen laat ik het maar noemen, Nederlanders en Medelanders. Dan vraag ik je nogmaals, waarom hoefden wij ons niet verantwoorden en distantiëren als Nederlander voor wat die blanke junk om de hoek weer had geflikt?

Verder stel je, dat jij je er bij iedere gelegenheid wel van zou willen distantiëren. Stel je voor, ik zit bij een Marokkaanse familie. De discussie gaat over de nare uitspraken van Wilders. Dan mogen zij toch van mij verwachten dat ik mijn mening geef? Bij iedere gelegenheid je distantiëren is totaal iets anders, dan dat je in een groep staat en het onderwerp van gesprek gaat toevallig over bijvoorbeeld het probleem met de junks. Ja bla bla, ik zag zelfs een spuit in de speeltuin liggen toen ik kleine Sjonnie naar school bracht, bla bla.
Natuurlijk zeg je dan iets als: bla, bla, ja erg hè, ze hadden laatst ook bij mijn tante de videorecorder weggehaald, op klaarlichte dag notabene. Mijn tante kent die junk zelfs, hij deed altijd zo aardig. Zo zie je maar weer, die verslaving is zo sterk, dat ze op dat moment zelfs de mensen beroven die ze aardig vinden, bla, bla.

Waar het hier om gaat is, dat als een Marokkaan iets doet, de hele groep wordt aangekeken, en zij zich kennelijk en masse moeten verantwoorden, en bij iedere gelegenheid moeten distantiëren, terwijl dat niet het geval is met blanke autochtone Nederlanders.

Charlus
02-04-14, 09:10
Als ik in een ander land zou wonen en Nederlanders nemen het leeuwendeel van de overvallen voor hun rekening zou ik mij er bij iedere gelegenheid wel van willen distantieren.
Jij woont in Nederland, bent Nederlander. Voor Marokkaanse allochtonen geldt hetzelfde maar jij vindt van niet, jij vindt dat ze hier in een 'ander land' wonen?
Je distantiëert je ook van mannen wanneer er twee een gewapende overval plegen? Leeuwendeel van de overvallen nietwaar.

super ick
03-04-14, 09:00
Jij woont in Nederland, bent Nederlander. Voor Marokkaanse allochtonen geldt hetzelfde maar jij vindt van niet, jij vindt dat ze hier in een 'ander land' wonen?
Je distantiëert je ook van mannen wanneer er twee een gewapende overval plegen? Leeuwendeel van de overvallen nietwaar.

Weer een kromme vergelijking. Mannen profileren zichzelf niet als groep, Marokkanen veelal wel. Willen geen Nederlander genoemd worden. Dat is bijna een vies woord. Als je je als groep profileert dan wordt je ook zo bekeken. Ander land was een ongelukkige vergelijking.


Ik heb de demonstratie gezien en gehoord: Hij heeft een foutje gemaakt, nou en? Gestoord.

Als dat de gedachte is...

Die neiging om de schuld altijd elders te zoeken. Maatschappij, school, discriminatie, politie, werkgevers. Nooit iemand horen zeggen: ik kan niet goed leren en ben te lui om te werken of ik heb het vroeger verkloot op school en wil een BMW dus ik ga roven.

Ismael1618
03-04-14, 09:56
Zolang Nederland zich opstelt alsof het alles alleen heeft verworven, zonder hulp van buitenlanders, dan blijven Marokkanen lui en blijven zich richten op het "halen van geld" ipv wij maken er samen wat moois van!! dat was vroeger een van de leugens om ons te halen. Dus al ben je hier geboren dan is dat geen garantie voor gelijkwaardige behandeling. Ik blijf Marokkaan van binnen maar niet van buiten. Als ik weet dat er ergens een buit ligt dan mag je er zeker van zijn dat ik mijn mannen op de hoogte breng. Er wordt werk van gemaakt en de buit is binnen. Waarom? Wij zijn voorgelogen! Nederland heeft onze vaders kunnen misleiden maar wij zijn net een kwaadaardige tumor. Bij te laat reageren blijkt het dodelijk. X-jes

Bofko
03-04-14, 10:45
Goh ik wou dat ik ook een grootvader had die voorgelogen was , door een Duitser of zo. Kan ik nu met een gerust hart rustig Duitsers gaan beroven i.p.v. te werken voor mijn geld.

super ick
03-04-14, 10:55
Zolang Nederland zich opstelt alsof het alles alleen heeft verworven, zonder hulp van buitenlanders, dan blijven Marokkanen lui en blijven zich richten op het "halen van geld" ipv wij maken er samen wat moois van!! dat was vroeger een van de leugens om ons te halen. Dus al ben je hier geboren dan is dat geen garantie voor gelijkwaardige behandeling. Ik blijf Marokkaan van binnen maar niet van buiten. Als ik weet dat er ergens een buit ligt dan mag je er zeker van zijn dat ik mijn mannen op de hoogte breng. Er wordt werk van gemaakt en de buit is binnen. Waarom? Wij zijn voorgelogen! Nederland heeft onze vaders kunnen misleiden maar wij zijn net een kwaadaardige tumor. Bij te laat reageren blijkt het dodelijk. X-jes

Een betere bevestiging van mijn laatste post kan ik mij niet wensen. Bedankt.

Wel mooi om jezelf te vergelijken met kanker. pfffffffff.

Ismael1618
03-04-14, 13:37
Goh ik wou dat ik ook een grootvader had die voorgelogen was , door een Duitser of zo. Kan ik nu met een gerust hart rustig Duitsers gaan beroven i.p.v. te werken voor mijn geld.

Heel goed!

geschiedenisles; nederlanders zijn de beste piraten geweest en zijn het nog steeds. je hele dna-structuur stamt af van dieven en rovers. Alles in handen van Nederland is gestolen. of het nou land, goud of mensen is. vuile slavenhandelaren. En van wie kochten jullie die negers aan de oostkust van afrika? Van ons: arabieren. omdat we overal geld inzien. a ruggengraatloze reptiel! Het punt is we verschillen niet maar die geschiedenis lijkt nooit gebeurd. vuile nazaat van nsb.

super ick
03-04-14, 15:00
Heel goed!

geschiedenisles; nederlanders zijn de beste piraten geweest en zijn het nog steeds. je hele dna-structuur stamt af van dieven en rovers. Alles in handen van Nederland is gestolen. of het nou land, goud of mensen is. vuile slavenhandelaren. En van wie kochten jullie die negers aan de oostkust van afrika? Van ons: arabieren. omdat we overal geld inzien. a ruggengraatloze reptiel! Het punt is we verschillen niet maar die geschiedenis lijkt nooit gebeurd. vuile nazaat van nsb.

U is boos omdat overvallertjes de sigaar zijn?

Ibrah1234
03-04-14, 15:18
Zolang Nederland zich opstelt alsof het alles alleen heeft verworven, zonder hulp van buitenlanders, dan blijven Marokkanen lui en blijven zich richten op het "halen van geld" ipv wij maken er samen wat moois van!!

Wat is dit voor stompzinnig gekakel. Hebben ze geen salaris ontvangen voor verrichte werkzaamheden bij het bedrijf waar ze werkten dan?

Je zet in een paar zinnen alle Marokkanen weg als een zootje losers.

Umarvlie
03-04-14, 15:28
Mannen profileren zichzelf niet als groep

Priceless..... :wink:

Isch
03-04-14, 18:04
Ik doe er een moord voor

Om hem te fucken?

super ick
03-04-14, 20:23
Priceless..... :wink:

Jaja, ik weet het :hihi: maar niet in deze context.