PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische Syriëstrijder: ‘Het is leuk om af en toe het bloed van ongelovigen te zien vloeien’



Marsipulami
31-03-14, 16:52
Belgische Syriëstrijder: ‘Het is leuk om af en toe het bloed van ongelovigen te zien vloeien’

Vandaag om 14:22 door Simon De Vriendt


In een filmpje dat circuleert op internet vertelt de Belgische Syriëstrijder Abou Omar Al-Belgiki vanuit de loopgraven over zijn leven als jihadist. ‘Die sniper probeert me al een uur te raken, maar hij zal me niet krijgen.’


'Het filmpje werd vorige week donderdag openbaar gemaakt, maar waar en wanneer het precies is opgenomen, is niet duidelijk', zegt Montasser Al De'emeh, wetenschappelijk onderzoeker aan de KU Leuven en doctorandus aan de UA die onderzoek doet naar Belgische jihadisten.

Abou Omar Al-Belgiki is afkomstig uit Molenbeek. Op de beelden zie je de jongeman zitten in een loopgraaf, en op de achtergrond hoor je geweerschoten. ‘Ze komen met tanks, zwaar geschut en veel manschappen op ons af’, vertelt hij in het Frans. ‘Wij staan met vijftig man tegenover hen. De meesten dragen kalasjnikovs, sommigen RPG’s (granaatwerpers, red.) of PKC’s (Russisch machinegeweer, red).’

‘Al een uur lang probeert een sniper mij te raken’, vertelt de man verderop in het filmpje. ‘Maar hij zal me niet raken, want dat is de wil van Allah. En als hij me toch raakt, zal dat de wil van Allah zijn, en zal ik tevreden zijn.’

‘Zeker, het is geen plezier om bloed te vergieten, alhoewel het leuk is om af en toe bloed van ongelovigen te zien vloeien. Want wij zijn opgegroeid met beelden op televisie en in films, waarin het telkens de Moslims zijn die sterven.’


Belgische Syriëstrijder: (http://www.standaard.be/cnt/dmf20140331_01048549)

sadiqalmasri
31-03-14, 16:57
Mongeaul

Isch
31-03-14, 17:03
Dit is nieuws?

mark61
31-03-14, 17:52
Welke ongelovigen? Ik wist niet dat Syrië vol zat met atheïsten.

Soldim
01-04-14, 06:19
Welke ongelovigen? Ik wist niet dat Syrië vol zat met atheïsten.

Relifanatici zijn meestal het minst tolerant tegenover hen die een bijna, maar niet helemaal, dezelfde religie aanhangen. Zie Mars tegenover protestanten :hihi:

Marsipulami
01-04-14, 07:58
Relifanatici zijn meestal het minst tolerant tegenover hen die een bijna, maar niet helemaal, dezelfde religie aanhangen. Zie Mars tegenover protestanten :hihi:

Het aantal protestanten dewelken door mijn toedoen werden vermoord, dat valt reuze mee hoor ! :fpiraat:

Karin.N
01-04-14, 09:05
Het aantal protestanten dewelken door mijn toedoen werden vermoord, dat valt reuze mee hoor ! :fpiraat:

Toch heel jammer dat die verdomde atheisten daar een stokje voor hebben gestoken.....



":hihi:

Kunnen jullie overigens niet normaal op Nederland passen, ben ik even weg en er gebeurt weer van alles :moe:

Misschien dat een chronisch tekort aan schoon water, voedsel en medicijnen het land een lesje zal leren......

Marsipulami
01-04-14, 09:10
Toch heel jammer dat die verdomde atheisten daar een stokje voor hebben gestoken.....



:hihi:



Als ik protestanten ontmoet, dan zijn er maar zelden atheïsten met stokjes in de buurt.