PDA

Bekijk Volledige Versie : Le Pen wil speciale lunches voor moslims verbieden



knuppeltje
05-04-14, 09:41
Le Pen wil speciale lunches voor moslims verbieden
05/04/14, 04:03 − bron: ANP

Scholen in Frankrijk moeten moslimkinderen in de kantines niet langer de mogelijkheid bieden om speciale lunches zonder varkensvlees te kiezen. Dat heeft de leider van het extreemrechtse Front National, Marine Le Pen, gezegd tijdens een bijeenkomst, meldden diverse Franse media.

Le Pen ziet de plannen het liefst zo snel mogelijk ingevoerd worden door de nieuwe burgemeesters in de 11 districten waar het Front National vorige week de gemeentelijke verkiezingen won.

'We zullen het niet accepteren dat er op basis van geloof eisen worden gesteld aan het menu', zei Le Pen. 'Er is absoluut geen reden om het geloof te verweven in de publieke sfeer, dat staat in de wet.' (Volkskrant.nl)

Oeps. Ongeveer 1% van de Fransen is joods. Die zullen Marine wel heel dankbaar zijn dat ze een dergelijke maatregel ingevoerd wil hebben. Kunnen die eindelijk met goed fatsoen ook varkensvlees eten.

En wat als je als totaal ongelovig kind geen varkensvlees lust?

Wie zei er trouwens dat Marine allang niet meer ronduit antisemitisch is en veel braver dan haar vader?

Samir75017
05-04-14, 10:27
:jammer:

As if this was something new ... When I was at kindergarten, it was already like that ... Instead of pork, it was a couple of hard-boiled eggs ...

However, on Fridays, there was (is?) always fish on the menu - Catholic tradition. Of course.

Secularism ...

tanger'73
05-04-14, 12:45
Die sociale lunches mag Le Pen op haar buik schrijven alsof moslims die lunches gratis krijgen.

super ick
05-04-14, 13:09
Ik heb nooit in een kantine gegeten op school. Als je dat iedere dag doet is het ook erg duur. Gewoon boterhammetjes meenemen van huis, veel beter. En wil je toch iets eten dan is er altijd wel een pakje melk of een appel te koop.

tanger'73
05-04-14, 13:41
Populisten hebben bizar veel overeenkomsten, na verkiezingen meteen richten op miezerige onderwerpen. "Kom laten we schooltje pesten" Al kleedt men een ezel in 't satijn, 't zal toch altijd een ezel zijn.

CONTRA
05-04-14, 13:50
Oeps. Ongeveer 1% van de Fransen is joods. Die zullen Marine wel heel dankbaar zijn dat ze een dergelijke maatregel ingevoerd wil hebben. Kunnen die eindelijk met goed fatsoen ook varkensvlees eten.


de orthodoxe jood die ik ken zorgt er zelf voor dat zn prakkie koosjer is. idem dito voor veganisten die ik ken. ze nemen zelf veganistisch eten mee naar plekken waar geen veganistisch eten te krygen is

knuppeltje
05-04-14, 16:44
Het blijkt dus maar weer met wat voor totaal onzinnige dingen dergelijke figuren zich bezighouden om de onderbuiken van hun kiezers te strelen en er daarvan zoveel mogelijk achter zich te krijgen.

tanger'73
05-04-14, 18:15
Als kieskeurige eter is een schoolkantine het laatste wat je moet vertrouwen als het om aangepast voedsel gaat.

CONTRA
05-04-14, 19:19
in de lagere school waar ik vroeger op zat was er geen kantine en de kantine vd middelbare school verkocht amper voedsel. alleen soep naast koek snoep en frisdrank. wie eten wilde moest zelf eten meenemen.

Juffrouw_Saartje
05-04-14, 20:11
in de lagere school waar ik vroeger op zat was er geen kantine en de kantine vd middelbare school verkocht amper voedsel. alleen soep naast koek snoep en frisdrank. wie eten wilde moest zelf eten meenemen.

In Frankrijk eten ze sowieso warm tussen de middag en geen broodje, laat staan een gevulde koek, of een Engelse 'boiled egg'.....