PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse imams zetten opvoedingsproblemen jeugd op de agenda



MoStar
06-04-14, 20:20
18782


Naar aanleiding van de uitspraken van Yassin Forkani, een imam die zich specifiek tot Marokkaanse jongeren richt, zijn imams in Marokkaanse moskeeën meer aandacht gaan besteden aan opvoedingsproblemen in de Marokkaanse gemeenschap.


Elforkani, welke afgelopen week te gast was in het TV programma Dit is de Dag, gaf aan dat hij veel reacties had binnen gekregen van Marokkaanse imams. In de reacties gaven de geestelijken aan dat zij van plan zijn om tijdens het vrijdagmiddaggebed de problemen met Marokkaanse jongeren en dan Marokkaanse jongens in het bijzonder, aan te kaarten.


Niet alle geestelijken waren echter even lovend over de woorden van Elforkani. Zo liet Amar Nejjar, voorzitter van de El Fourkaan moskee in Eindhoven, weten dat binnen veel Marokkaanse moskeeën, waaronder de El Fourkaan moskee, de problemen met Marokkaanse jongens al een geruime tijd op de agenda staat. Nejjar betitelt de uitspraken van Elforkani dan ook als populistisch.


De voorzitter had ook geen goed woord over de twee Marokkanen die onlangs het leven verloren tijdens een overval van een juwelierszaak in Deurne. Uit de woorden van Nejjar kon worden opgemaakt dat de geestelijke weinig sympathie kon opbrengen voor de jongens.

Foto: YouTube

tanger'73
06-04-14, 20:37
Goede zaak, tarbiyah is een belangrijk islamitisch principe.

super ick
07-04-14, 08:46
Goede zaak, tarbiyah is een belangrijk islamitisch principe.

Denk dat de preventieve werking wel goed is. Zij die al ontspoort zijn stoppen niet zomaar 1,2,3.

Soldim
07-04-14, 10:42
Komt dat soort tuig wel eens in een moskee? Ik heb stevige twijfels.

Maar goed, wellicht hun ouders en helpt dat een beetje.

super ick
07-04-14, 11:16
Komt dat soort tuig wel eens in een moskee? Ik heb stevige twijfels.

Maar goed, wellicht hun ouders en helpt dat een beetje.

Dat bedoelde ik ook met preventie. Ouders van hele jonge kinderen en aanstaande ouders.

IK weet niet pecies hoe het werkt maar wellicht dat een ouders wat meer druk uit gaat oefenen op zijn zoon als er commentaar/steun vanuit de moskee komt.

nour_islam
07-04-14, 15:23
Komt dat soort tuig wel eens in een moskee? Ik heb stevige twijfels.

Maar goed, wellicht hun ouders en helpt dat een beetje.
Je zult je verbazen over hoeveel van die jongens naar de moskee gaan. Ze hebben soort binding nodig en bevestiging van hun identiteit. De boodschap van de imam ontgaat ze volledig natuurlijk, maar ook zij zijn in de moskee te vinden.

pizatie
12-04-14, 23:34
jongeren moeten niet luisteren naar dit soort imaams. deze soort tuig imaams zetten onze jongeren op de verkeerde spoor.