PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Kans op vervolging Wilders door Openbaar Ministerie is groot



MoStar
07-04-14, 21:14
18783


De kans dat Wilders door het Openbaar Ministerie vervolgd zal worden voor het aanzetten tot haat is volgens Theo de Roos, hoogleraar strafrecht, aanwezig. Het Openbaar Ministerie kondigde eerder aan dat zij de uitspraken van Wilders onder de loep zouden nemen.


De PVV-coryfee wist de afgelopen jaren ondanks zijn felle kritiek op imams, moskeeën en de islam in het algemeen de dans altijd te ontspringen. Ondanks dat Wilders met deze uitspraken kwaad bloed heeft gezet bij Marokkanen en andere moslims, maakte een rechtszaak tegen de beste man juridisch gezien weinig kans.

Dit keer heeft Wilders echter duidelijk geopperd dat alle Marokkanen het land uit moeten. De politicus heeft ook geweigerd om zijn uitspraken terug te nemen of aan te passen waardoor niet gesteld kan worden dat het enkel om het criminele uitschot gaat. Hierdoor zorgen de uitspraken voor het uitsluiten van een groep mensen in de samenleving waardoor een zaak tegen Wilders een reële optie is.


In reactie op de massale aangiften tegen Wilders diende Fleur Agema, wie namens de PVV in de Tweede Kamer zit, een aanklacht in tegen Diederik Samson en Hans Spekman, beide prominente leden van de PvdA. De twee heren hebben in het verleden eveneens uitspraken gedaan die als kwetsend opgevat kunnen worden tegenover de Marokkaanse gemeenschap in het algeheel.


Toch verwacht de Roos dat deze zaak minder kans van slagen heeft omdat de uitspraken destijds nooit tot commotie heeft geleid. De recente vuilspuiterij van Wilders heeft echter diepe gevolgen gehad voor de Nederlandse maatschappij waardoor het Openbaar Ministerie vrijwel genoodzaakt is om actie te ondernemen.


Wordt vervolgd.

Foto: YouTube

super ick
08-04-14, 07:36
O leuk!

Ik zou nooit meer vergeten die advocaat met die grijze paardenstaart. Die begon een emotioneel betoog dat niets met de zaak te maken had. Eerst de linkse onderbuik legen zeg maar. Na 10 seconden vroeg de rechter, die al een bont gezelschap had zien passeren, of hij to the point wilde komen. Bleek dit zijn enige troef! Paardenstaart vouwde zijn mapje dicht en droop af.
Een jaar voor kunnen bereiden. Die hadden ze direct uit zijn ambt moeten zetten. In ieder geval ieder uurtje dat gedeclareerd had op deze zaak direct terugbetalen, met 100 % boete. Ontluisterend.

Als het weer uitgezonden wordt ga ik voor de buis met een fles cola en een zak chips.

Frietjes
08-04-14, 10:26
De kans dat ik de lotto win is ook groot.
Vrijheid van meningsuiting is groter.


I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.Voltaire

cummonisto
08-04-14, 22:30
De kans dat ik de lotto win is ook groot.
Vrijheid van meningsuiting is groter.

Voltaire[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]
Welke vrijheid van meningsuiting?

cummonisto
09-04-14, 22:11
He frietverkoper geef antwoord? is discriminatie ook vrijheid van meningsuiting?