PDA

Bekijk Volledige Versie : Fraudevraag van Sociale Verzekeringsbank zint Marokkanen niet



super ick
10-04-14, 16:47
Fraudevraag van Sociale Verzekeringsbank zint Marokkanen niet

09-04-14 14:00 uur - Bron: Het Parool

© anp
Het Euro-Mediterraan Centrum Migratie & Ontwikkeling (Emcemo) in Amsterdam roept Marokkaanse ouderen op hun Marokkaanse identiteitsnummer niet aan de Sociale Verzekeringsbank (SVB) door te geven. Met die informatie spoort de SVB uitkeringsfraude op.


Niet SVB, maar rechter mag over aanvulling op AOW oordelen
De SVB vraagt Marokkaanse ontvangers van een Aanvullende Inkomstenvoorziening Ouderen (AIO) sinds vorige week per brief dat nummer door te geven. Daarmee kan de SVB in Marokko nagaan of iemand daar huizen, grond of spaargeld heeft.

Die regeling is voor ouderen met een ontoereikend pensioen en weinig vermogen en extra inkomsten: met de AIO wordt de AOW aangevuld tot het minimuminkomen. Het is verplicht buitenlandse eigendommen te melden, maar het is voor de SVB vaak moeilijk te controleren of iemand dat gedaan heeft.

Volgens het Emcemo, een vereniging die burgerschap en sociale cohesie wil bevorderen, misleidt de SVB Marokkaanse ouderen. Volgens voorzitter Abdou Menebhi kunnen ongeveer achtduizend mensen hiervan de dupe worden. Vrijdag organiseert het Emcemo een bijeenkomst in de Ummahmoskee in Slotervaart.

Chantage
Volgens Menebhi wordt de hele gemeenschap zo op voorhand beschuldigd van fraude. 'Het is niet aan de SVB om te beoordelen of de extra aanvulling moet worden gegeven: daar is de rechter voor. Dit is chantage.' Menebhi vindt dat de SVB duidelijk had moeten zeggen waar het identiteitsnummer voor kan worden gebruikt. 'Dit zijn Marokkaanse methodes, die corruptie in de hand werken. Zo moet een land als Nederland niet te werk gaan om fraude op te sporen.'

In de brief staat volgens de SVB duidelijk wat de rechten en plichten van mensen zijn en waar het identiteitsnummer voor kan worden gebruikt. De SVB vraagt buitenlandse AIO-gerechtigden sinds begin 2013 om het nummer uit het land van herkomst. Dat gebeurt niet alleen bij Marokkanen. Ook Nederlandse AIO-gerechtigden worden geregeld gecontroleerd.

Fraudevraag van Sociale Verzekeringsbank zint Marokkanen niet - AMSTERDAM - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3632222/2014/04/09/Fraudevraag-van-Sociale-Verzekeringsbank-zint-Marokkanen-niet.dhtml)

Eke
10-04-14, 17:59
De AIO stelt niet alleen eisen aan Marokkanen maar stelt OOK eisen aan de andere Nederlanders. Het is een soort bijstandsaanvulling op de AOW. Het gaat om de normale bijstandsvoorwaarden die dan gelden.


Ik begrijp dus niet dat gesteld wordt dat Marokkanen er de dupe van worden.

Wel lijkt het me extra moeilijk, want je hebt een huis(je) in Marokko voor je oude dag of je vakanties en dan realiseer je je opeens dat je oude dag al begonnen is en dat je zult moeten kiezen OF hier wonen met A.O.W. OF daar wonen, met minder A.O.W (want je mist dan de AIO vanwege je woning).

DAAR zijn je vertrouwde familieleden, maar HIER zijn je kinderen. Een bekend en moeilijk migrantenprobleem van over de hele wereld.

Oiseau
10-04-14, 18:21
Criminelen zijn beter beschermd. Bij onregelmatig verkregen info of bewijslast wordt de zaak opgeblazen.
Je mag mensen niet besodemieteren.
Als SVB meent dat iemand geen recht heeft op zo'n aanvulling dan maar fatsoenlijk aangeven waarom niet.

Oiseau
10-04-14, 19:03
Daarvoor zijn die gegevens nodig om de verklaring bij aanvraag 'ik heb geen onroerend goed' te kunnen toetsen met de realiteit.

Gelijke rechten = gelijke plichten

En de schone realiteit begint bij het vermelden dat het verplicht is om je Marokkaanse Identiteitsnummer te opgeven met als doel dit en dat.. SVB mag best transparant te werk gaan en mensen niet in het ootje willen nemen.
De cowboy spelen vraagt om correctie.

Karin.N
10-04-14, 19:18
En de schone realiteit begint bij het vermelden dat het verplicht is om je Marokkaanse Identiteitsnummer te opgeven met als doel dit en dat.. SVB mag best transparant te werk gaan en mensen niet in het ootje willen nemen.
De cowboy spelen vraagt om correctie.

In plaats van id nummer mogen de mensen ook gewoon eerlijk opgeven of men een huis o.i.d. in Marokko heeft. Of anders de aanvulling niet aanvragen, kan ook hoor. Maar wanneer je aanvulling aanvraagt, tsja dan is het mi terecht dat je alle bezittingen ed opgeeft net zoals die verplichting ook bij andere nederlanders rust die een aanvulling aanvragen.

En ja, de overheid heeft het recht op controle. Wil je niets opgeven, dan ook niets extra;s aanvragen. Heel simpel.

Oiseau
10-04-14, 19:39
In plaats van id nummer mogen de mensen ook gewoon eerlijk opgeven of men een huis o.i.d. in Marokko heeft. Of anders de aanvulling niet aanvragen, kan ook hoor. Maar wanneer je aanvulling aanvraagt, tsja dan is het mi terecht dat je alle bezittingen ed opgeeft net zoals die verplichting ook bij andere nederlanders rust die een aanvulling aanvragen.

En ja, de overheid heeft het recht op controle. Wil je niets opgeven, dan ook niets extra;s aanvragen. Heel simpel.
Zo simpel is het inderdaad om met valse bedoeling de boel te flessen aan beide kanten.
Een huis hebben in Marokko waarin 2 families of 3 drie wonen die door die man worden ondersteund is een niet Nederlandse realiteit.
Maar wat ik hier kan concluderen is dat tegen de Marokkanen ander praktijken die niet hier in Nederland toelaatbaar zijn wel mogen.
Ik had een oude collega willem die een huis heeft in A'dam en een vriendin in Zaandam ..die twee hadden een echte relatie maar niet officieel want ja, de belastingdienst en mevrouwtje zou afgekort op haar inkomen..van die dingen. Duizenden doen dat hier maar niemand mag ze bespioneren..hmm
Als ik de Marokkaanse overheid zou zijn dan zou geen graaiers in mijn registers zomaar toelaten want omstandigheden van het leven in Marokko voor een gepensioneerde en van iemand hier zijn niet 1 op 1 te vergelijken.

Eke
10-04-14, 19:53
En de schone realiteit begint bij het vermelden dat het verplicht is om je Marokkaanse Identiteitsnummer te opgeven met als doel dit en dat.. SVB mag best transparant te werk gaan en mensen niet in het ootje willen nemen.
De cowboy spelen vraagt om correctie.


Je kunt de SVB niet onterecht beschuldigen toch, Oiseau ?


In de brief staat volgens de SVB duidelijk wat de rechten en plichten van mensen zijn en waar het identiteitsnummer voor kan worden gebruikt

Eke
10-04-14, 20:02
Duizenden doen dat hier maar niemand mag ze bespioneren..hmm


Als ik de Marokkaanse overheid zou zijn dan zou geen graaiers in mijn registers zomaar toelaten want omstandigheden van het leven in Marokko voor een gepensioneerde en van iemand hier zijn niet 1 op 1 te vergelijken.

1) Opsporingsambtenaren van de gemeentelijke sociale dienst proberen dit soort fraude tegen te gaan.

2) Dat is een goed argument. Als meerdere families meebetalen ben je dus geen eigenaar, maar deel-eigenaar.

Karin.N
10-04-14, 20:16
Zo simpel is het inderdaad om met valse bedoeling de boel te flessen aan beide kanten.
Een huis hebben in Marokko waarin 2 families of 3 drie wonen die door die man worden ondersteund is een niet Nederlandse realiteit.
Maar wat ik hier kan concluderen is dat tegen de Marokkanen ander praktijken die niet hier in Nederland toelaatbaar zijn wel mogen.
Ik had een oude collega willem die een huis heeft in A'dam en een vriendin in Zaandam ..die twee hadden een echte relatie maar niet officieel want ja, de belastingdienst en mevrouwtje zou afgekort op haar inkomen..van die dingen. Duizenden doen dat hier maar niemand mag ze bespioneren..hmm
Als ik de Marokkaanse overheid zou zijn dan zou geen graaiers in mijn registers zomaar toelaten want omstandigheden van het leven in Marokko voor een gepensioneerde en van iemand hier zijn niet 1 op 1 te vergelijken.

Wat jij dus eigenlijk wil is aparte wetgeving en regels voor marokkanen, mmm.

Wanneer je hier een aanvullende uitkering aanvraagt zul je net als alle anderen al je bezittingen, vermogen en inkomsten op moeten geven. Lijkt mij heel reeël, maar jij vindt dus dat Marokkanen dat niet hoeven.

Heb je toch meer met Wilders gemeen dan je denkt, die wil ook aparte regelgeving voor Marokkanen......

Ik ben van mening dat iedereen onder dezelfde wet- en regelgeving valt, maar ja, ieder zijn mening......

Oiseau
10-04-14, 20:19
1) Opsporingsambtenaren van de gemeentelijke sociale dienst proberen dit soort fraude tegen te gaan.

2) Dat is een goed argument. Als meerdere families meebetalen ben je dus geen eigenaar, maar deel-eigenaar.

Je punt 1, waarom roep je niet dat die mensen eerlijk moeten zijn die zo frauderen want net als eventuele Marokkanen hier in kwestie zijn, gewone vragen krijgen om hun doen en laten netjes te opgeven?

Mijn punt is: regels zijn regels maar wanneer de makers van regels regels overschreden is het einde van fatsoen en keurige mensen zijn als eerst de dupe..Slechteriken worden zelden betrapt want ze nemen hun voorzorg maatregelen al hun hele leven.
Alle regels zijn te omzeilen als men dat wil.

Oiseau
10-04-14, 20:25
Wat jij dus eigenlijk wil is aparte wetgeving en regels voor marokkanen, mmm.

Wanneer je hier een aanvullende uitkering aanvraagt zul je net als alle anderen al je bezittingen, vermogen en inkomsten op moeten geven. Lijkt mij heel reeël, maar jij vindt dus dat Marokkanen dat niet hoeven.

Heb je toch meer met Wilders gemeen dan je denkt, die wil ook aparte regelgeving voor Marokkanen......

Ik ben van mening dat iedereen onder dezelfde wet- en regelgeving valt, maar ja, ieder zijn mening......
Je wil mijn bezwaren niet snappen.
Als SVB iets achter de rug van die mensen doet dan is dat niet netjes.
Wat betreft Marokkaanse Nederlanders( ex arbeiders etc) met pensioen in Marokko anders behandelen dan wil ik zeggen dat ik graag zou willen dat ze juist meer krijgen dan hen die hier in welvaart leven. Snappie!

Eke
10-04-14, 20:33
Je punt 1, waarom roep je niet dat die mensen eerlijk moeten zijn die zo frauderen want net als eventuele Marokkanen hier in kwestie zijn, gewone vragen krijgen om hun doen en late netjes te opgeven?

Mijn punt is: regels zijn regels maar wanneer de makers van regels regels overschreden is het einde van fatsoen en keurige mensen zijn als eerst de dupe..Slechteriken worden zelden betrapt want ze nemen hun voorzorg maatregelen al hun hele leven.
Alle regels zijn te omzeilen als men dat wil.

SVB overschrijdt volgens hun toelichting geen regels !

Opsporingsambtenaren zijn voor mensen die niet eerlijk willen zijn.

Oiseau
10-04-14, 20:49
Ik ben niet op de hoogte van regels van SVB en haar praktijken. Ik geef alleen aan dat wanneer ze achter de rug van hun klanten spelletjes gaan spelen dan is dat nooit goed te praten.
Het idee dat je wanneer je hier wat opgebouwd hebt en je gaat emigreren of terug minder zou moeten krijgen is labiel en niet eerlijk. Dat men dat zou willen regelen is een teken van onbeschoftheid want hier in Nl zijn er zelf geen fatsoenlijk voorzieningen voor dhr Bakker en mevrouw Smit..

Karin.N
10-04-14, 21:19
Ik ben niet op de hoogte van regels van SVB en haar praktijken. Ik geef alleen aan dat wanneer ze achter de rug van hun klanten spelletjes gaan spelen dan is dat nooit goed te praten.
Het idee dat je wanneer je hier wat opgebouwd hebt en je gaat emigreren of terug minder zou moeten krijgen is labiel en niet eerlijk. Dat men dat zou willen regelen is een teken van onbeschoftheid want hier in Nl zijn er zelf geen fatsoenlijk voorzieningen voor dhr Bakker en mevrouw Smit..

Wanneer de mensen geen aanvullend aow aanvragen is er niets aan de hand, dus gewoon die aanvulling niet aanvragen.....

Karin.N
10-04-14, 21:30
Je wil mijn bezwaren niet snappen.
Als SVB iets achter de rug van die mensen doet dan is dat niet netjes.
Wat betreft Marokkaanse Nederlanders( ex arbeiders etc) met pensioen in Marokko anders behandelen dan wil ik zeggen dat ik graag zou willen dat ze juist meer krijgen dan hen die hier in welvaart leven. Snappie!

Je begrijpt kennelijk niet waar het hier om gaat. Mensen die een aanvullende uitkering aanvragen en ja dan moet je opgeven of je bezittingen etc hebt. Lijkt mij heel normaal. Mensen dus ook Marokkanen die de aanvullende uitkering niet aanvragen hoeven die informatie die men vraagt bij de aanvullende uitkering niet te verstrekken.
Persoolijk Oisseau zou ik bejaarden die uitsluitend rond moeten komen van een aow allemaal meer gunnen. En niet alleen Marokkanen, maar alle bejaarden. Ik zie namelijk geen verschil tussen mijn schoonmoeder die al vroeg weduwe werd omdat mijn schoonvader jarenlang in een fabriek heeft gewerkt waar zijn longen kapotgingen en een marokkaan die in Marokko woont. Mijn schoonmoeder heeft naast een klein pensioentje (32,00 per maand, ja een heel bedragmet dank aan de voormalige werkgever van haar wijlen man) niets anders dan haar aow. Mijn schoonvader verdiende op het laatst maar liefst 1500 gulden in de maand. Niet een bedrag om een pensioenvoorziening mee op te bouwen o om te sparen. Kun jij mij uitleggen waarom jij vindt dat Marokkanen in Marokko recht hebben op meer dan de mensen hier?

Eke
10-04-14, 22:13
Ja, natuurlijk is het geen kwestie van 'niet gunnen', Karin !! Helemaal mee eens.

Ik vind het ook absurd hoe er nu wordt omgesprongen met bejaarden.

Ze worden behandeld alsof ze NIET ouder en kwetsbaarder zijn dan de wettenmakers.*

Alsof ze zelfstandig WILLEN wonen terwijl de oudere bejaarden veel klachten hebben en het vaak zonder partner moeten zien te rooien terwijl ze juist nu steun nodig hebben.



*Hun geheugen is ook trager/minder, hun balans en hun redzaamheid in het verkeer ook. Traag lopend naar de overkant, terwijl de auto's 'plots' tevoorschijn komen. Levensgevaarlijk !

mark61
10-04-14, 22:18
Volgens voorzitter Abdou Menebhi kunnen ongeveer achtduizend mensen hiervan de dupe worden.

Chantage
Volgens Menebhi wordt de hele gemeenschap zo op voorhand beschuldigd van fraude. 'Het is niet aan de SVB om te beoordelen of de extra aanvulling moet worden gegeven: daar is de rechter voor. Dit is chantage.' Menebhi vindt dat de SVB duidelijk had moeten zeggen waar het identiteitsnummer voor kan worden gebruikt. 'Dit zijn Marokkaanse methodes, die corruptie in de hand werken. Zo moet een land als Nederland niet te werk gaan om fraude op te sporen.'

Hij verwacht dat er 8.000 fraudeurs zijn?

Waar heeeft die vent het over.

Karin.N
10-04-14, 22:28
Ja, natuurlijk is het geen kwestie van 'niet gunnen', Karin !! Helemaal mee eens.

Ik vind het ook absurd hoe er nu wordt omgesprongen met bejaarden.

Ze worden behandeld alsof ze NIET ouder en kwetsbaarder zijn dan de wettenmakers.

Alsof ze zelfstandig WILLEN wonen terwijl de oudere bejaarden veel klachten hebben en het vaak zonder partner moeten zien te rooien terwijl ze juist nu steun nodig hebben.

Er is veel verborgen armoede onder bejaarden. Niet de bejaarden met een flink pensioen. Maar wanneer je rond moet komen van een aowtje event met een aanvullend klein pensioen is het zwaar.

En dan die kortzichtige bezuinigingen die momenteel worden doorgevoerd. Zowel op de bejaarden zelf, de voorzieningen en de mensen die daadwerkelijk zorg verlenen aan bejaarden.

Neem een goede vriend van ons. Is inmiddels overleden aan ALS. De ziekte werd geconstateerd en ze vroegen verschillende dingen aan. O.a. een speciale fiets zodat hij nog enige tijd zelf kon fietsen. Je weet met ALS gaat het alleen maar slechter, beter word je niet meer. Maar eerst moet er een onderzoek komen, dat duurt enige maanden, en ja hoor na ongeveer 7 maanden kreeg men een berichtje. De fiets kon bezorgd worden. Helaas, Hij zat inmiddels in een rolstoel, fietsen ging niet meer. En de andere voorzieningen? Die gingen net zo traag. Iedere keer maar weer opnieuw aantonen dat het nodig was, en nee, hij werd niet meer beter etc. Dat gevecht met de ambtelijke molens kostte in die toch al moeilijke tijd veel energie.

De speciale lift kon overigens 2 maanden na zijn dood geplaatst worden.....

Ik vraag me af wat al dat geschuif met het dossier aan arbeidsuren heeft gekost. Had volgens mij allemaal veel goedkoper en doeltreffender geregeld kunnen worden.

Zo ook hier in de aanleunflat voor bejaarden. Het wekelijkse gymuurtje komt te vervallen, wegbezuinigd. De bejaarden deden graag mee, goed voor lichaam en geest. Ze zullen wellicht eerder gebruik maken van medische zorg. Lijkt me uiteindelijk duurder, magoed....

Eke
10-04-14, 22:32
Er is veel verborgen armoede onder bejaarden. Niet de bejaarden met een flink pensioen. Maar wanneer je rond moet komen van een aowtje event met een aanvullend klein pensioen is het zwaar.

En dan die kortzichtige bezuinigingen die momenteel worden doorgevoerd. Zowel op de bejaarden zelf, de voorzieningen en de mensen die daadwerkelijk zorg verlenen aan bejaarden.

Neem een goede vriend van ons. Is inmiddels overleden aan ALS. De ziekte werd geconstateerd en ze vroegen verschillende dingen aan. O.a. een speciale fiets zodat hij nog enige tijd zelf kon fietsen. Je weet met ALS gaat het alleen maar slechter, beter word je niet meer. Maar eerst moet er een onderzoek komen, dat duurt enige maanden, en ja hoor na ongeveer 7 maanden kreeg men een berichtje. De fiets kon bezorgd worden. Helaas, Hij zat inmiddels in een rolstoel, fietsen ging niet meer. En de andere voorzieningen? Die gingen net zo traag. Iedere keer maar weer opnieuw aantonen dat het nodig was, en nee, hij werd niet meer beter etc. Dat gevecht met de ambtelijke molens kostte in die toch al moeilijke tijd veel energie.

De speciale lift kon overigens 2 maanden na zijn dood geplaatst worden.....


Ja joh ! Diepe zucht....




Trusten !

Oiseau
10-04-14, 22:51
Je begrijpt kennelijk niet waar het hier om gaat. Mensen die een aanvullende uitkering aanvragen en ja dan moet je opgeven of je bezittingen etc hebt. Lijkt mij heel normaal. Mensen dus ook Marokkanen die de aanvullende uitkering niet aanvragen hoeven die informatie die men vraagt bij de aanvullende uitkering niet te verstrekken.
Persoolijk Oisseau zou ik bejaarden die uitsluitend rond moeten komen van een aow allemaal meer gunnen. En niet alleen Marokkanen, maar alle bejaarden. Ik zie namelijk geen verschil tussen mijn schoonmoeder die al vroeg weduwe werd omdat mijn schoonvader jarenlang in een fabriek heeft gewerkt waar zijn longen kapotgingen en een marokkaan die in Marokko woont. Mijn schoonmoeder heeft naast een klein pensioentje (32,00 per maand, ja een heel bedragmet dank aan de voormalige werkgever van haar wijlen man) niets anders dan haar aow. Mijn schoonvader verdiende op het laatst maar liefst 1500 gulden in de maand. Niet een bedrag om een pensioenvoorziening mee op te bouwen o om te sparen. Kun jij mij uitleggen waarom jij vindt dat Marokkanen in Marokko recht hebben op meer dan de mensen hier?

Omdat ze miljarden aan zorg niet kosten en omdat ze van de zorgstaat weinig bescherming nodig hebben.
Gemiddeld leven de Marokkanen niet langer..

Eigenlijk wil je zeggen dan de Marokkanen moeten boeten voor het feit dat ze in Marokko gaan leven.
Trouwens je bent in staat om meer te betekenen voor je bejaarde familieleden maar velen willen geen tijd , energie en laat staan centen missen. Goed opgevoed zou ik willen zeggen! niet de schuld van Marokkanen of zijn we de bron van alles wat niet deugt?

Umarvlie
11-04-14, 07:34
Ach .. nog een paar jaar en niemand krijgt meer AOW en is het probleem ook weer opgelost. Eigen huis opeten of niet eten zal dan de keuze worden.

super ick
11-04-14, 07:39
Zo simpel is het inderdaad om met valse bedoeling de boel te flessen aan beide kanten.
Een huis hebben in Marokko waarin 2 families of 3 drie wonen die door die man worden ondersteund is een niet Nederlandse realiteit.
Maar wat ik hier kan concluderen is dat tegen de Marokkanen ander praktijken die niet hier in Nederland toelaatbaar zijn wel mogen.
Ik had een oude collega willem die een huis heeft in A'dam en een vriendin in Zaandam ..die twee hadden een echte relatie maar niet officieel want ja, de belastingdienst en mevrouwtje zou afgekort op haar inkomen..van die dingen. Duizenden doen dat hier maar niemand mag ze bespioneren..hmm
Als ik de Marokkaanse overheid zou zijn dan zou geen graaiers in mijn registers zomaar toelaten want omstandigheden van het leven in Marokko voor een gepensioneerde en van iemand hier zijn niet 1 op 1 te vergelijken.

Lulverhaal!

Er mag en er wordt streng gecontroleerd of iemand samenwoont of niet. Allochtoon of autochtoon. En onroerend goed moet je opgeven als een aanvullende u.i.t.k.e.r.i.n.g. wilt hebben. Daar is niets vies of onlogisch aan. Dat omstandigheden verschillen heeft daar niets mee te maken.

super ick
11-04-14, 07:43
Hij verwacht dat er 8.000 fraudeurs zijn?

Waar heeeft die vent het over.

Vent?

Karin.N
11-04-14, 09:05
Omdat ze miljarden aan zorg niet kosten en omdat ze van de zorgstaat weinig bescherming nodig hebben.
Gemiddeld leven de Marokkanen niet langer..

Eigenlijk wil je zeggen dan de Marokkanen moeten boeten voor het feit dat ze in Marokko gaan leven.
Trouwens je bent in staat om meer te betekenen voor je bejaarde familieleden maar velen willen geen tijd , energie en laat staan centen missen. Goed opgevoed zou ik willen zeggen! niet de schuld van Marokkanen of zijn we de bron van alles wat niet deugt?

De zorgverzekering staat los van een aanvullende aow uitkering. Een Marokkaan die in Marokko gaat wonen hoeft geen zorgverzekering te betalen, dus dat bedrag houden ze over.

Wil je de bezittingen in Marokko niet opgeven, dan nogmaals vraag de aanvullende uitkering niet aan. Ik zie niet in waarom er andere regels moeten gelden voor Marokkanen als voor Nederlanders. Voor aanvullende uitkeringen moet je aantonen of je er recht op hebt, simpel.





o simpel is het inderdaad om met valse bedoeling de boel te flessen aan beide kanten.
Een huis hebben in Marokko waarin 2 families of 3 drie wonen die door die man worden ondersteund is een niet Nederlandse realiteit.


Bedoel je met bovenstaande dat een Marokkaan die terugkeert met de aow plus aanvulling de mensen in Marokko moet onderhouden en daarom recht op meer heeft?

Btw wanneer je een huis deelt scheelt dat in lasten. 1 gezin in een huis of 2 of 3, dan wordt het totale kostenplaatje lager. Vraag me af of er een hypotheek rust op de huizen in Marokko. De stookkosten zijn lager dan hier, dus ik denk dat het te doen is om in Marokko rond te komen van een nederlandse aow zonder aanvulling. In Nederland is het veel moeilijker om rond te komen van uitsluitend aow. Dan betaal je namelijk wel zorgpremie, huren zijn hoger, hogere stookkosten en boodschappen zijn ook wel wat duurder.....

Ik zeg nergens dat Marokkanen moeten boeten, ik zeg dat de wetten en regels gelijkelijk gelden. Vraagt een nederlander een aanvullende uitkering aan, dan moet hij ook informatie verstrekken over eventuele bezittingen en vermogen net zoals een marokkaan dat moet.

Jij stelt dat Marokkanen recht hebben op meer. Eigenlijk zeg jij dus dat nederlanders dan maar moeten boeten........

Bedoel je het persoonlijk dat ik niet voor mijn bejaarde ouders en schoonmoeder zorg? En zo ja, waar baseer je dat op?
Bedoel je het in het algemeen? Er zijn zat Nederlanders die wel voor hun ouders zorgen. Dat er nederlanders zijn die dat niet doen, tsja, ik weet niet waarom. Ken hun situaties niet. Maar als je zegt dat nederlanders niet zorgen is dat eigenlijk hetzelfde als zeggen dat marokkaanse jongeren crmineel zijn.......

Wanneer nederlanders hun ouders maar financieel moeten ondersteunen zoals je aangeeft, waarom dan de marokkaanse kinderen dan niet? Die kunnen hun ouders toch ook financieel ondersteunen? Maar het gekke is dat jij stelt dat de nederlandse overheid maar dient te betalen voor de marokkanen en dat de nederlandse kinderen maar betalen voor hun ouders.

Eke
11-04-14, 11:11
Voor de duidelijkheid nog even :gsm::

Nederlandse bijstand wordt alleen in Nederland gegeven. Die aanvullende bijstand bij gedeeltelijke AOW kun je dus alleen ontvangen als je in Nederland blijft wonen.

mark61
11-04-14, 13:03
Vent?

Meneer Abdou Menebhi. Je dacht dat ie een vrouw was? :)

super ick
11-04-14, 15:15
Meneer Abdou Menebhi. Je dacht dat ie een vrouw was? :)

Nee maar ik vind de woordkeus vreemd.

mark61
11-04-14, 15:26
Nee maar ik vind de woordkeus vreemd.

Oh pardon. De doorluchtige edelgestrenge heer Menebhi.