PDA

Bekijk Volledige Versie : Marcouch geschokt door racisme in Duindorp



knuppeltje
18-04-14, 10:00
En nu?


Marcouch geschokt door Duindorp - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/637343-marcouch-geschokt-door-duindorp.html)

Marsipulami
18-04-14, 10:27
Vreemdelingen weggepest in wijk Den Haag: "Wij moeten ze hier niet"



Door: Victor Schildkamp − 18/04/14, 09u12 − Bron: Algemeen Dagblad


Duindorper Nico den Heijer: "Buitenlanders? Weg ermee. Wij moeten ze hier niet. Zo is het gewoon".

Bewoners van andere origine van de volkswijk Duindorp in de Nederlandse stad Den Haag worden stelselmatig weggepest. Zowel de woningcorporatie als de burgemeester willen de treiterijen aanpakken. Zij zien sinds een paar maanden het aantal incidenten toenemen. De Duindorpers zien zelf het probleem niet. "We moeten ze hier niet", zeggen ze aan onze Nederlandse collega's van het Algemeen Dagblad. .

Mijn zoon wacht al 4 jaar op een huis in Duindorp, en dan komt er zo'n boerka aanzetten met zo'n vent met een dromedaris en een kameel. Voor hen is het binnen een week geregeld. Weg ermee
Bewoner Nico den Heijer

Nee, Duindorpers zelf maken er niet zo'n geheim van: vreemdelingen, die hebben ze liever niet in de roemruchte volkswijk aan de Haagse kust. "Da's toch logisch," roept een echte Duindorper. Hij tuft alweer weg op zijn brommertje, want veel woorden heeft hij niet nodig: "Duindorp is voor de Duindorpers."

Verderop in de buurt maakt Tony de Lange (23) een praatje met enkele buurtgenoten. Tony zegt waar het wat hem betreft op staat: "Die buitenlanders zijn gewoon lastig. Dat betekent negen van de tien keer ellende."

Zijn vrienden en hij zijn allerminst geschrokken van het bericht dat woningcorporatie Vestia sinds eind vorig jaar een ware vreemdelingenhaat ziet 'opflakkeren'. Zes incidenten registreerde de verhuurder, uiteenlopend van graffiti met hakenkruisen en het ingooien van ruiten tot een varkenskop die op de deur van een gezin van andere origine was gespijkerd omdat zij 'het lef hadden in de wijk te gaan wonen'. Vestia zelf kreeg er ook last van. Een medewerker die met een woningzoekende van andere origine een huis in Duindorp ging bekijken, werd zo ernstig bedreigd dat de woningcorporatie aangifte gaat doen.

Dromedaris

Duindorper Nico den Heijer vindt dat allemaal eigen schuld: "Dat is toch ook gewoon vragen om problemen," zegt hij. "Mijn zoon wacht al 4 jaar op een huis in Duindorp, en dan komt er zo'n boerka aanzetten met zo'n vent met een dromedaris en een kameel. Voor hen is het binnen een week geregeld. Weg ermee. Wij moeten ze hier niet."

De mannen hangen wat rond in de Pluvierstraat, de straat waar laatst nog twee ruiten werden ingegooid om te voorkomen dat 'vreemdelingen' er hun intrek zouden nemen en waar 'toevallig' gisteren nog een brandje was. Tientallen meters verder ligt de Turkse bakkerij die dit weekend in brand werd gestoken. De eigenaar denkt na jaren van pesterijen dat het motief racistisch is. Het interesseert Den Heijer en zijn vrienden weinig.

De statements "het is blank en dat moet zo blijven" vliegen ondertussen door de lucht. Volstrekt normaal, vindt Duindorper Peter de Bruijn, in trainingspak en vanwege zijn kale kop 'Big' genoemd. "We kennen elkaar hier allemaal. We hebben bij elkaar op school gezeten. Het is een grote vriendenclub waar onderling nooit wat gebeurt. Er hangt hier nog een touwtje uit de voordeur. Iedereen kan zo bij elkaar naar binnen stappen en dat willen we zo houden." Er klinkt een kreet dat iemand zijn brommer even leent. "Kijk dat bedoel ik nu. Dat kan gewoon hier. Hier zal ook nooit iemand zonder eten zitten. Als je even geen geld hebt, brengen we een maaltje langs. Maar als die buitenlanders komen, dan is dat alleen maar ellende."

Het is niet voor het eerst dat er in de wijk incidenten zijn om inmenging van buitenlandse invloeden te voorkomen, weet woordvoerder Hanneke Klumpes van Vestia. "Ik sprak vanmorgen nog een collega die 20 jaar geleden hoofd huurderszaken was, toen speelde het ook al."

Zij benadrukt echter dat de groep inmiddels wel kleiner is geworden, en het zelfs een lange tijd rustig is geweest. "Nu lijkt het of het ene incident het andere oproept. Een kettingreactie, waardoor we er ineens weer een aantal achter elkaar hebben." De overgrote meerderheid, zegt ze, vindt een Marokkaanse of Turkse buurman helemaal niet erg.

Maar die 'meerderheid' zwijgt liever. "Nee hoor. Hier werk ik niet aan mee", zegt een dame terwijl ze de deur die ze eerst nog zo hartelijk open zwaaide, meteen weer tot een kier dichtdoet. "Ik heb het een keer opgenomen voor een buitenlander, en daar heb ik nog maanden last van gehad. Dat doe ik niet meer."

Risicootje

Ook een andere buurtbewoner die vreemdelingen wél welkom heet, spreekt liever anoniem. "Het is echt nog maar een kleine groep, maar naar mijn gevoel reageren ze daarom des te krampachtiger, des te heftiger op elke buitenlander die de wijk inkomt. En als je er al wat van zegt, laat ik het zo zeggen: je loopt wel een risico."

Vestia gaat met de gemeente en de politie om tafel om te bespreken hoe ze het wegpesten van de buitenlandse medeburger een halt kunnen toeroepen. Burgemeester Jozias van Aartsen zegt in elk geval "dit gedrag niet te tolereren". "Niet in Duindorp, niet in Scheveningen, nergens in de stad."

Vestia zegt te weten wie de harde kern 'wegpesters' is en zal hen voor een gesprek oproepen.

Marsipulami
18-04-14, 10:36
En nu?




Met tijd en boterhammen eten zal het wel overwaaien.

bt2
18-04-14, 11:05
Intelligente mensen.

Oiseau
18-04-14, 15:13
meneer Marcouch lag jaren te slapen en hij is hopelijk nu wat wakker geschud tussen die racistische tokkies.
Hij had gewoon tegen die aso's moeten zeggen : dat ze onopgevoed zijn en dat ze hard aangepakt zullen worden en indien nodig een legertje Marokkaanse straatcoaches (die goed getraind zijn in ... ze3ma)op hen afsturen.. ( nee dat gaat hij niet zeggen omdat hij een Nederlander is)
hahaha of wij al jaren geen openlijk racisme in Nl zagen opgroeien tot een monstertje dat de politiek niet bestrijden kan! want ze is inmiddels deel van het probleem geworden.

super ick
18-04-14, 18:28
meneer Marcouch lag jaren te slapen en hij is hopelijk nu wat wakker geschud tussen die racistische tokkies.
Hij had gewoon tegen die aso's moeten zeggen : dat ze onopgevoed zijn en dat ze hard aangepakt zullen worden en indien nodig een legertje Marokkaanse straatcoaches (die goed getraind zijn in ... ze3ma)op hen afsturen.. ( nee dat gaat hij niet zeggen omdat hij een Nederlander is)
hahaha of wij al jaren geen openlijk racisme in Nl zagen opgroeien tot een monstertje dat de politiek niet bestrijden kan! want ze is inmiddels deel van het probleem geworden.

Vraag: Wie is wij?

Oiseau
18-04-14, 21:10
Vraag: Wie is wij?

m'n schaduw en ik = wij.

Samir75017
19-04-14, 11:19
Intelligente mensen.

They think like animals : in terms of territory.

Reason why we can't expect them to use other terms than "een dromedaris en een kameel".

super ick
19-04-14, 16:44
They think like animals : in terms of territory.

Reason why we can't expect them to use other terms than "een dromedaris en een kameel".

Kameel? Die heeft toch twee bulten?

super ick
19-04-14, 16:45
m'n schaduw en ik = wij.

Pas maar op want 'wij gaat leiden tot jullie'.

De terminologie die jij achteloos gebruikt wijst erop dat jij een enorme onderbuik hebt.

Oiseau
19-04-14, 17:13
Pas maar op want 'wij gaat leiden tot jullie'.

De terminologie die jij achteloos gebruikt wijst erop dat jij een enorme onderbuik hebt.

Ik heb een hekel aan racisten en dat is een gezonde menselijk reactie.

mark61
19-04-14, 17:40
Die gek zei 'een boerka en een kameel'. Even voor de juiste details.

Samir75017
20-04-14, 01:10
Kameel? Die heeft toch twee bulten?

Three I think.

super ick
20-04-14, 15:16
Ik heb een hekel aan racisten en dat is een gezonde menselijk reactie.

Je bent zelf heel erg van het eigen volk eerst, eigen geloof eerst. Het spat er vanaf. Jij bent even erg en het meest trieste is wellicht nog wel dat je jezelf nog verheven voelt ook.
Sommige dingen hoef je niet letterlijk te zeggen. Die blijken uit je manier van reageren, je woordkeus, de onderwerpen waar je op aanslaat.

Ik weet voldoende. Ik weet hoe figuren als jij, over mij een ongelovige, denken.

Oiseau
20-04-14, 15:29
Je bent zelf heel erg van het eigen volk eerst, eigen geloof eerst. Het spat er vanaf. Jij bent even erg en het meest trieste is wellicht nog wel dat je jezelf nog verheven voelt ook.
Sommige dingen hoef je niet letterlijk te zeggen. Die blijken uit je manier van reageren, je woordkeus, de onderwerpen waar je op aanslaat.

Ik weet voldoende. Ik weet hoe figuren als jij, over mij een ongelovige, denken.

Dat je een mislukking bent is geen geheim vandaar je aanwezigheid hier.

super ick
20-04-14, 19:28
Dat je een mislukking bent is geen geheim vandaar je aanwezigheid hier.

Nou nou wat een reactie. Petje af hoor.
Trotse moslim zeker?

Oiseau
20-04-14, 22:00
Nou nou wat een reactie. Petje af hoor.
Trotse moslim zeker?
Volgens mij kun je de Islam niet uit je hoofd zetten.

(leen)
20-04-14, 22:50
Volgens mij kun je de Islam niet uit je hoofd zetten.

Dat zal voor jou nog veel moeilijker zijn,als je duwt tegen de slinger van foucolt botst deze tegen je neus,

Oiseau
20-04-14, 22:58
Dat zal voor jou nog veel moeilijker zijn,als je duwt tegen de slinger van foucolt botst deze tegen je neus,
..de zoveelste Islamhater hier aanwezig las ik.
Mogen jullie geen paas vieren of zien jullie meer nut in hier rondhangen?

super ick
20-04-14, 23:18
..de zoveelste Islamhater hier aanwezig las ik.
Mogen jullie geen paas vieren of zien jullie meer nut in hier rondhangen?

Ach, het vergt slechts enkele minuten.

Karin.N
21-04-14, 09:11
..de zoveelste Islamhater hier aanwezig las ik.
Mogen jullie geen paas vieren of zien jullie meer nut in hier rondhangen?

Hier sprak Oiseau, de man die neerkijkt op alle blanke niet gelovigen en in zijn eeuwige wijsheid meent dat niet gelovigen zich op zijn hatelijke denkniveau begeven.

super ick
21-04-14, 10:03
Wat moeten we nu met die tokkies uit Tuindorp?

Zijn Marokkanen nu slachtoffer en laten ze zich verjagen?

super ick
21-04-14, 10:21
Die gek zei 'een boerka en een kameel'. Even voor de juiste details.

Ik zou ook niet blij zijn als mijn buurman een kameel zou houden. Ze stinken en schijten waar ze staan.

(leen)
21-04-14, 10:45
..de zoveelste Islamhater hier aanwezig las ik.
Mogen jullie geen paas vieren of zien jullie meer nut in hier rondhangen?

Slechts islamhater als jij persoonlijk de islam bent, maar dat zal wel niet zo zijn lijkt mij.
De volgelingen, dat zijn de stouterds.

Oiseau
21-04-14, 12:16
Hier sprak Oiseau, de man die neerkijkt op alle blanke niet gelovigen en in zijn eeuwige wijsheid meent dat niet gelovigen zich op zijn hatelijke denkniveau begeven.
Tja, je moest wat zeggen van je wijsheid die geen kraai lust. Met beide voeten op de grond kan ik je zeggen dat je mij echt voor een vogel mag zien die op sommige hoofden best mag schijten op zijn tijd..lol

Oiseau
21-04-14, 12:21
Slechts islamhater als jij persoonlijk de islam bent, maar dat zal wel niet zo zijn lijkt mij.
De volgelingen, dat zijn de stouterds.

Je was vergeten dat praktisch gezien onmogelijk om de Islam te haten zonder je haat op de Moslims te projecteren.
Of ben jij afgestudeerd als filosoof die de bakker haat maar toch zijn brood lekker vindt?

super ick
21-04-14, 15:24
Je was vergeten dat praktisch gezien onmogelijk om de Islam te haten zonder je haat op de Moslims te projecteren.
Of ben jij afgestudeerd als filosoof die de bakker haat maar toch zijn brood lekker vindt?

Jij komt aanzetten met islamhaters terwijl ik moslims ken waarvoor de islam kennelijk geen beletsel is om vriendschappelijk met mij om te gaan. Iedereen krijgt wat hij geeft. Als jij dus heel veel ismahaat in je directe omgeving ervaart dan zou ik ook eens letten op je eigen stelling. Je kunt tenslotte niet alles afschuiven op anderen.

Oiseau
21-04-14, 16:37
Jij komt aanzetten met islamhaters terwijl ik moslims ken waarvoor de islam kennelijk geen beletsel is om vriendschappelijk met mij om te gaan. Iedereen krijgt wat hij geeft. Als jij dus heel veel ismahaat in je directe omgeving ervaart dan zou ik ook eens letten op je eigen stelling. Je kunt tenslotte niet alles afschuiven op anderen.

Kan ik nog je wat paasbrood komen brengen?
Je bent dus niet per definitie een Islamhater maar per gelegenheid! hmm

super ick
21-04-14, 16:50
Kan ik nog je wat paasbrood komen brengen?
Je bent dus niet per definitie een Islamhater maar per gelegenheid! hmm

Je trekt verkeerde conclusies. Ik kan een hekel hebben aan mensen om wat ze doen, wat ze zeggen, hoe ze zich gedragen maar niet alleen door waar ze in geloven. Dat moeten ze nl zelf weten. Net zo goed als ik nergens in mag geloven en er ook op reken dat men mij beoordeelt op wat ik doe, zeg en hoe ik mij gedraag.

Ik reageer op jou om wat je beweert, niet om wat je gelooft. Mocht een gelovige zich echt misdragen dan wijs ik soms wel op zijn geloof. Vooral als die gelovige zijn geloof erg uitdraagt. Dus niet zoals jij, B zeggen en A doen.

(leen)
21-04-14, 17:10
Je was vergeten dat praktisch gezien onmogelijk om de Islam te haten zonder je haat op de Moslims te projecteren.
Of ben jij afgestudeerd als filosoof die de bakker haat maar toch zijn brood lekker vindt?

Zeker niet, maar in je haast om een hak te zetten heb je mijn post net verkeert om begrepen.
Geeft niet hoor, dat heet gericht praktizeren.

Samir75017
21-04-14, 17:23
Ik kan een hekel hebben aan mensen om wat ze doen, wat ze zeggen, hoe ze zich gedragen maar niet alleen door waar ze in geloven. Dat moeten ze nl zelf weten.

Blabla. You always (mis)use the term 'Muslims' to refer to Moroccan youngsters.

super ick
21-04-14, 18:30
Blabla. You always (mis)use the term 'Muslims' to refer to Moroccan youngsters.

Joe aar kreezie.

cummonisto
21-04-14, 20:33
Karin.N, waarom lik jij supertje bij elke bericht?

Oiseau
21-04-14, 20:38
Karineetje is een meelopertje van het eerste uur binnen de informele club der anti-Islam hier.

Karin.N
21-04-14, 20:44
Karin.N, waarom lik jij supertje bij elke bericht?


Je kunt openlijk liken, je kunt anoniem duimen geven. Mensen zoals, tsja.... ik zal geen namen noemen (zijn de mensen die zich druk maken om de likes en duimen :hihi:) geven vaak een duim, zodat niet zichtbaar is wat ze wel of niet liken. Vind ik achterbaks, vandaar mijn zichtbare likes.

Daarnaast is het Pasen, dus ben ik in een beste bui :ego:

En nee, jij krijgt op wat je nu post geen likes! :zwaai:

Karin.N
21-04-14, 20:50
Karineetje is een meelopertje van het eerste uur binnen de informele club der anti-Islam hier.

Vertel es, was is "meelopen" en wat is de informele club van anti islamieten? Ben jij dan lid van een anti gelovigen club?

Oiseau
21-04-14, 21:06
Vertel es, was is "meelopen" en wat is de informele club van anti islamieten? Ben jij dan lid van een anti gelovigen club?
ik ben slechts lid van wsdb.

Karin.N
21-04-14, 21:58
ik ben slechts lid van wsdb.

Is dat zo :vreemd:

Je maakt namelijk de indruk dat je vooral bezig bent om de blanke niet gelovige van alles en nog wat te beschuldigen. Magoed, als je dat ziet als je levenstaak, ga gerust je gang.

Oiseau
21-04-14, 22:14
Is dat zo :vreemd:

Je maakt namelijk de indruk dat je vooral bezig bent om de blanke niet gelovige van alles en nog wat te beschuldigen. Magoed, als je dat ziet als je levenstaak, ga gerust je gang.

Die indruk is blijkbaar het slechte geweten van je hier en de rest van de leden van het informele clubje ( weet je wel).
Hier jullie meningen pas en te onpas verkondigen over de Islam is een levensjeuk aan het worden.

Ik kom af en toe kijken hoe jullie het doen maar ik kan jullie niet serieus nemen helaas..

super ick
22-04-14, 08:28
Die indruk is blijkbaar het slechte geweten van je hier en de rest van de leden van het informele clubje ( weet je wel).
Hier jullie meningen pas en te onpas verkondigen over de Islam is een levensjeuk aan het worden.

Ik kom af en toe kijken hoe jullie het doen maar ik kan jullie niet serieus nemen helaas..

Het gaat hier maar zelden over de islam.

Alleen jou onderbuik puilt uit tov andersdenkenden. In de discussie probeer je dat te verbloemen door direct anderen te beschuldigen. Anders wil ik nog wel een paar posts opzoeken waar je finaal onderuit gegaan bent. Sindsdien plaats je niets inhoudelijks meer. Alleen hatelijkheden en op de personen spelen. Verder komt er niets meer uit.

Juffrouw_Saartje
22-04-14, 08:48
Het gaat hier maar zelden over de islam.

(Jammer!) Misschien omdat dit NVDD is?


Alleen jouw onderbuik puilt uit tov andersdenkenden. In de discussie probeer je dat te verbloemen door direct anderen te beschuldigen. Anders wil ik nog wel een paar posts opzoeken waar je finaal onderuit gegaan bent. Sindsdien plaats je niets inhoudelijks meer. Alleen hatelijkheden en op de personen spelen. Verder komt er niets meer uit.

Volgens mij was jij degene die hier begon:


De terminologie die jij achteloos gebruikt wijst erop dat jij een enorme onderbuik hebt.


Je bent zelf heel erg van het eigen volk eerst, eigen geloof eerst. Het spat er vanaf. Jij bent even erg en het meest trieste is wellicht nog wel dat je jezelf nog verheven voelt ook.
Sommige dingen hoef je niet letterlijk te zeggen. Die blijken uit je manier van reageren, je woordkeus, de onderwerpen waar je op aanslaat.

Ik weet voldoende. Ik weet hoe figuren als jij, over mij een ongelovige, denken.

Oiseau had niets gezegd tegen jou, jij begon op de man aan te vallen. Oiseau had het alleen over Marcouch. Toevallig gaat het onderwerp daarover: Marcouch geschokt door racisme.....

Vandaag is het Oiseau waar het onderwerp naar toe is gebogen, meestal wordt ieder onderwerp op NVDD getransformeerd tot een one-issue topic: wat vinden we van Samir75017.

super ick
22-04-14, 10:55
(Jammer!) Misschien omdat dit NVDD is?



Volgens mij was jij degene die hier begon:





Oiseau had niets gezegd tegen jou, jij begon op de man aan te vallen. Oiseau had het alleen over Marcouch. Toevallig gaat het onderwerp daarover: Marcouch geschokt door racisme.....

Vandaag is het Oiseau waar het onderwerp naar toe is gebogen, meestal wordt ieder onderwerp op NVDD getransformeerd tot een one-issue topic: wat vinden we van Samir75017.

Ja ik weet het Oisea mag op het randje van jouw bord schijten. Zeer opvallend is jouw afwezigheid als hij zich weer eens laat gaan.

Ik weet wat ik aan hem heb. Alles wat niet aansluit bij zijn denkraam verdenkt hij, beschuldigd hij, belasterd hij. Dan zie of hoor ik jou niet.

Oiseau
22-04-14, 12:55
Oiseau reageert eerst inhoudelijk en als anderen gaan bekrompen reageren of hun gevoel van misplaatste superioriteit perse willen laten prevaleren dan laat hij zien dat het zo simpel ook weer niet zou gaan.
Uiteindelijk zwem ik in mijn eigen wateren.

Umarvlie
22-04-14, 13:32
Toch jammer dat in dit, overigens altijd uiterst serieuze forum NVDD, het toch altijd weer binnen 2 a 3 posts nergens meer over gaat.

Umarvlie
22-04-14, 13:34
Deze wijk laat dus maar weer eens goed zien dat een "uniforme bevolkingsgroep" in een wijk geen goed idee is, of het nu allochtone- of autochtone- wijken zijn.

Voorbeeld: ook witte "kakkerswijken" willen alleen andere "kakkers" toelaten, als je daar als bijstands gezin bij wil gaan dan zullen ze je in de regel dit ook trachten te beletten of je uit te sluiten als je er eenmaal bent.

Karin.N
22-04-14, 14:50
Deze wijk laat dus maar weer eens goed zien dat een "uniforme bevolkingsgroep" in een wijk geen goed idee is, of het nu allochtone- of autochtone- wijken zijn.

Voorbeeld: ook witte "kakkerswijken" willen alleen andere "kakkers" toelaten, als je daar als bijstands gezin bij wil gaan dan zullen ze je in de regel dit ook trachten te beletten of je uit te sluiten als je er eenmaal bent.

Klopt.

Neem de wijk Tuindorp in Utrecht (klinkt bijna hetzelfde, :hihi:), mijn ouders woonden daar en mijn kinderen zaten daar op school ivm opvang tussen de middag door mijn ouders. Gedeeltelijk zijn de bewoners daar niet bekrompen, maar er zitten er ook tussen, grrr. En da's dan hoog opgeleid :jammer:

Voorbeeldje, mijn zoon speelde af en toe met een jongen, maar mijn man (aannemer) mocht daar nooit binnen komen, moest altijd buiten wachten. Tsja, heel terecht natuurlijk als je de kost met je handen verdient :zucht:

Totdat ze wat klusjes hadden, toen mocht het opeens wel. Heeft ie uiteraard niet gedaan :ego:


Heb met die jongen trouwens nog aan de stok gehad. Ze gingen naar de verkeerstuin en ik was rijmoeder. Komen we in Kanaleneiland langs de tramhalte, zegt ie opeens, kijk al die moslims staan te wachten op de trein naar Auswitch. Ook op school dit gemeld en de reactie van de ouders naderhand, wat kun jij je toch vreselijk aanstellen. 't was gewoon een grapje.

Moet zeggen dat ik nooit heb gesnapt wat mijn oudste met hem moest. Blijkt aan het einde van groep 8, dat mijn zoon al jaren eerder had besloten om deze jongen te vriend te houden, omdat hij op deze manier nog enige invloed op hem kon uitoefenen. Na groep 8 was het over. Gewist van Facebook etc, hij was er helemaal klaar mee.

Hij is nu 17, ben benieuwd wat er van is geworden.........

knuppeltje
22-04-14, 15:40
Toch jammer dat in dit, overigens altijd uiterst serieuze forum NVDD, het toch altijd weer binnen 2 a 3 posts nergens meer over gaat.

Zal wel komen omdat iedereen hier zo serieus is. :student:

Juffrouw_Saartje
22-04-14, 19:34
Ja ik weet het Oisea mag op het randje van jouw bord schijten.

Oiseau schijt nooit op de rand van mijn fijne porseleinen bordje.


Zeer opvallend is jouw afwezigheid als hij zich weer eens laat gaan.
Ik weet wat ik aan hem heb. Alles wat niet aansluit bij zijn denkraam verdenkt hij, beschuldigd hij, belasterd hij. Dan zie of hoor ik jou niet.

Je mist het punt. Jij verwijt hem dat hij direct aan het beschuldigen slaat, niets inhoudelijks plaatst en op de man speelt. Nu heb ik de topic terug gescrold en ben tot de conclusie gekomen dat jij daar zelf mee begonnen bent. Jij begon met razen, terwijl Oiseau het alleen over Marcouch had en vervolgens ga je hem verwijten dat hij op jou reageert en op de man speelt. Het moet niet gekker worden.

Oiseau
22-04-14, 19:47
Ze denken dat ik een heilige oorlog aan het voeren ben tegen blanken en niet gelovigen..lol

Maar eerlijk is eerlijk, ik begin nooit zomaar iemand aan te vallen als hij/zij niet er geen aanleiding voor geeft.

Ik kan persoonlijk niet tegen onrecht en ik ben ondanks mijn overdrijven hier en daar niet in staat om iemand te haten. Ik ben zeker niet heilig en gelukkig maar dan.

(leen)
22-04-14, 22:29
Deze wijk laat dus maar weer eens goed zien dat een "uniforme bevolkingsgroep" in een wijk geen goed idee is, of het nu allochtone- of autochtone- wijken zijn.

Voorbeeld: ook witte "kakkerswijken" willen alleen andere "kakkers" toelaten, als je daar als bijstands gezin bij wil gaan dan zullen ze je in de regel dit ook trachten te beletten of je uit te sluiten als je er eenmaal bent.

Maar buurman. wat doet u nu :hihi:

super ick
23-04-14, 08:55
Die mensen associeren Marokkanen met overlast en criminaliteit.

super ick
23-04-14, 08:56
Oiseau schijt nooit op de rand van mijn fijne porseleinen bordje.



Je mist het punt. Jij verwijt hem dat hij direct aan het beschuldigen slaat, niets inhoudelijks plaatst en op de man speelt. Nu heb ik de topic terug gescrold en ben tot de conclusie gekomen dat jij daar zelf mee begonnen bent. Jij begon met razen, terwijl Oiseau het alleen over Marcouch had en vervolgens ga je hem verwijten dat hij op jou reageert en op de man speelt. Het moet niet gekker worden.

Het gaat niet alleen om dit topic.

super ick
23-04-14, 08:58
Ze denken dat ik een heilige oorlog aan het voeren ben tegen blanken en niet gelovigen..lol

Maar eerlijk is eerlijk, ik begin nooit zomaar iemand aan te vallen als hij/zij niet er geen aanleiding voor geeft.

Ik kan persoonlijk niet tegen onrecht en ik ben ondanks mijn overdrijven hier en daar niet in staat om iemand te haten. Ik ben zeker niet heilig en gelukkig maar dan.

Geen heilige oorlog. Je vertoont alleen een grote onderbuik terwijl je geen gelegenheid onbenut laat om, meestal met het nodige kunst en vlieg werk, anderen weg te zetten als xenofoob, islamhater, racist, bekrompen, etc.
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Ps.
Ik kan best begrijpen dat je anderen in het echte leven niet haat maar stiekum tellen alleen de moslims, toch?

H.P.Pas
23-04-14, 11:04
Oiseau schijt nooit op de rand van mijn fijne porseleinen bordje.



.. en aan andermans bordjes heb je geen boodschap.
't Is een standpunt.

mark61
23-04-14, 12:21
Die mensen associeren Marokkanen met overlast en criminaliteit.

Door zelf overlast te veroorzaken en zich crimineel te gedragen.

Ja, ik snap em.

super ick
23-04-14, 16:35
Door zelf overlast te veroorzaken en zich crimineel te gedragen.

Ja, ik snap em.

Ah mooi, dan ben je verder dan ik. :hihi:

Juffrouw_Saartje
23-04-14, 23:11
.. en aan andermans bordjes heb je geen boodschap.
't Is een standpunt.

Als je terug gaat naar pagina 1 dan zie je dat Super Ick begon met Oiseau's bordje. Zeer opvallend was de afwezigheid van iedereen, want niemand zei er wat van, behalve ik. Je standpunt zou derhalve moeten zijn, dat niemand van de prikkers hier een boodschap heeft gehad aan andersmans bordjes behalve Saartje.

Oiseau
23-04-14, 23:20
Als je terug gaat naar pagina 1 dan zie je dat Super Ick begon met Oiseau's bordje. Zeer opvallend was de afwezigheid van iedereen, want niemand zei er wat van, behalve ik. Je standpunt zou derhalve moeten zijn, dat niemand van de prikkers hier een boodschap heeft gehad aan andersmans bordjes behalve Saartje.
Oiseau is een "persona non grata" in de ogen van verbitterde gasten met een agenda hier.
Ze denken intelligent en belezen te zijn maar hun opvattingen als het om de Islam gaat en normale misstanden bij sommige Marokkanen laten ze zien dat ze best wat mankeren..

Je bent een goed mens en eerlijk beste Juffrouw , helaas wat je niet van sommige cowboys hier zeggen kan.

Juffrouw_Saartje
23-04-14, 23:40
Ja ik weet het Oisea mag op het randje van jouw bord schijten. Zeer opvallend is jouw afwezigheid als hij zich weer eens laat gaan.

Zeer opvallend was de afwezigheid van alle prikkers hier, toen jij begon te razen tegen Oiseau. Vervolgens beweer je dat Oiseau in een discussie direct anderen beschuldigt terwijl je hem zelf direct van alles en nog wat voor de voeten werpt (zie pagina 1). Je begint zelf, en NIEMAND ZEGT HIER WAT, anders gezegd, niemand heeft boodschap aan die hatelijkheden van jou op Oiseau's bordje.


Het gaat niet alleen om dit topic.

Heel goed dat je dat hier zegt. Precies wat ik altijd al beweer. Een groepje onbegrijpelijke likers kan niet op een normale manier hier op NVDD reageren op het onderwerp, maar meent op de man te moeten spelen. Goed dat je het zelf toegeeft.

Nederlandertje
24-04-14, 04:33
.. en aan andermans bordjes heb je geen boodschap.
't Is een standpunt.

Ik neem de reacties van oiseau en saartje allang niet meer serieus. Kunnen niet verder denken dan hun neus lang is. Eigenlijk al te ver.

Nederlandertje
24-04-14, 04:35
Door zelf overlast te veroorzaken en zich crimineel te gedragen.

Ja, ik snap em.

Ben jij echt zo dom om te begrijpen wat hij bedoelt of doe je maar net alsof om dom uit de hoek te komen?

Juffrouw_Saartje
24-04-14, 06:51
Ja ik weet het Oisea mag op het randje van jouw bord schijten. Zeer opvallend is jouw afwezigheid als hij zich weer eens laat gaan.

Net zoals het niet waar is dat ik geen boodschap zou hebben aan andermans bordjes, welke uitspraak alleen al in deze topic onderuit is gehaald, gezien ik de enige ben die heeft gereageerd op jouw directe persoonlijke aanvallen en de rest in stilzwijgen verviel, en daarmee jouw en Karin's like op H.P. Pas zijn opmerking, als onbegrijpelijk moet worden geclassificeerd, is ook deze bewering feitelijk onjuist. Ik heb Oiseau recentelijk nog van repliek gediend op WSBD. Je opmerking is dus een losse flodder, nergens op gebaseerd, die je niet kunt onderbouwen en die gewoon niet waar is.

Een toevallige passant echter, zou door jouw ongefundeerde opmerking klakkeloos voor waar aan te nemen, zo kunnen menen, dat Saartje niet verder denkt dan haar neus lang is..........

super ick
24-04-14, 08:34
Net zoals het niet waar is dat ik geen boodschap zou hebben aan andermans bordjes, welke uitspraak alleen al in deze topic onderuit is gehaald, gezien ik de enige ben die heeft gereageerd op jouw directe persoonlijke aanvallen en de rest in stilzwijgen verviel, en daarmee jouw en Karin's like op H.P. Pas zijn opmerking, als onbegrijpelijk moet worden geclassificeerd, is ook deze bewering feitelijk onjuist. Ik heb Oiseau recentelijk nog van repliek gediend op WSBD. Je opmerking is dus een losse flodder, nergens op gebaseerd, die je niet kunt onderbouwen en die gewoon niet waar is.

Een toevallige passant echter, zou door jouw ongefundeerde opmerking klakkeloos voor waar aan te nemen, zo kunnen menen, dat Saartje niet verder denkt dan haar neus lang is..........

Als ik goed geteld heb geef je nu voor de derde keer een reactie op dezelfde post. Je hebt het er maar druk mee.

Dat je beweert de likes van andere prikkers niet te kunnen plaatsen wijst op jouw wereldvreemdheid. Of vooringenomenheid dat kan ook.

Nou doeiiii. Dit was voorlopig weer de laatste reactie aan jouw adres. :zwaai:

Juffrouw_Saartje
24-04-14, 08:56
Als ik goed geteld heb geef je nu voor de derde keer een reactie op dezelfde post. Je hebt het er maar druk mee.

Dat komt omdat die post van jou niet waar is. Het zou beter zijn, als jij je daar druk om maakte. Kennelijk boeit het je niet, dat je zomaar wat beweert.


Dat je beweert de likes van andere prikkers niet te kunnen plaatsen wijst op jouw wereldvreemdheid. Of vooringenomenheid dat kan ook.

Ik kan die like van jou en Karin op H.P. Pas zijn opmerking inderdaad niet plaatsen, niet omdat ik wereldvreemd zou zijn, maar omdat zijn opmerking alleen al in deze topic onderuit is gehaald. Als een opmerking aantoonbaar niet klopt, dan kan ik het inderdaad niet plaatsen als iemand daar een like voor geeft. Zeker gezien het feit dat niemand hier in deze topic zich om een anders bordje heeft bekommerd behalve ik. Nee sorry, ik kan het tokkiaanse gejoel als cheerleaders vanuit het raam niet alleen niet plaatsen maar ook niet bevatten, behalve als het als hatelijkheid is bedoeld, maar daar ga ik niet vanuit, omdat ik liever naïef ben dan achterdochtig en geen overdrachtelijke speculatieve uitleg geef aan opmerkingen van anderen.


Nou doeiiii. Dit was voorlopig weer de laatste reactie aan jouw adres. :zwaai:

Ja ja Super Ick, dat liedje ken ik al, maar we weten allebei dat je het toch niet kunt laten om op mij te reageren............