PDA

Bekijk Volledige Versie : Echt meedenken



mark61
18-04-14, 14:54
Internetbankieren bij ABN Amro heeft pas een flinke gedaantewisseling ondergaan. Niet alles is zo maar meteen te vinden. Maar je kunt op de site wel „zoeken”. Wat mij frappeerde was dat ik op dezelfde zoekopdracht nogal eens verschillende suggesties kreeg. Hoe zou dat komen? Is dat onderdeel van de site nog in ontwikkeling? Ik heb uiteraard gezocht naar een verklaring maar ik kon niets beters bedenken dan dat het misschien te maken had met het uur van de dag.

Zo zocht ik afgelopen maand een mutatie uit het verleden en typte in „mutatie”. Dit leverde suggesties op zoals „advies over echtscheiding”, „hulp om een vechtscheiding te voorkomen”. Mijn vrouw zou not amused zijn als ze deze conversatie per ongeluk zou tegenkomen. Een week later kreeg ik als resultaat: „Hoe vind ik een bij- of afschrijving terug”.

De variaties irriteerden mij zo dat ik intypte „iemand vermoorden”. Uiteraard bedoelde ik geen persoon maar programma’s die doen of ze personen zijn. Prompt kreeg ik de suggesties „hoe een sterfgeval bekendmaken” en „wilt u een overlijdensverzekering”. Dat noem ik pas echt meedenken.

Echt meedenken - nrc.nl (http://www.nrc.nl/ik/2014/02/08/echt-meedenken/)