PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV: 43% eens met minder Marokkanen



Umarvlie
22-04-14, 12:46
Bijna de helft van de Nederlanders is het eens met Geert Wilders dat er minder Marokkanen zouden moeten zijn in Nederland. Dat blijkt althans uit een onderzoek dat de PVV heeft laten uitvoeren door Maurice de Hond onder ruim 2500 mensen. Van de ondervraagden gaf 43 procent aan dat ze liever minder Marokkanen wil in Nederland. Slechts 3 procent wil meer Marokkanen.

,,Deze cijfers spreken boekdelen, miljoenen Nederlanders zijn het dus met me eens. Geweldig dat ook een meerderheid van de Nederlanders vindt dat ik niet vervolgd moet worden", zo jubelt Wilders in een reactie op de onderzoeksresultaten.

Onder PVV-stemmers is het aantal mensen dat minder Marokkanen wil het grootst: 95 procent. Onder PvdA-stemmers is dat aantal iets meer dan een kwart (27 procent). 48 procent van de mensen die meededen aan het onderzoek maakt het niet uit hoeveel Marokkanen in ons land wonen. Onder CDA-stemmers is dat maar liefst 71 procent. Opvallend is dan weer wel dat niemand van de ondervraagde christendemocraten méér Marokkanen wil.

Een meerderheid van 55 procent van de ondervraagden vindt dat Wilders niet vervolgd moet worden voor zijn uitspraken. Van de D66'ers wil 63 procent dat er wel een proces komt.

(Bron: Telegraaf)

Umarvlie
22-04-14, 12:48
De Hond verdedigt PVV-onderzoek
amsterdam - Maurice de Hond voelde zich vandaag genoodzaakt om het onderzoek te verdedigen dat hij in opdracht van de PVV deed naar de omstreden uitspraak van Geert Wilders over minder Marokkanen. De Hond, wiens ouders vernietigingskamp Auschwitz overleefden, kreeg op sociale media de nodige kritiek op het onderzoek. Hij benadrukt daarom dat hij de gewraakte uitspraken van de PVV-leider zelf ,,verfoeilijk" vindt.

Uit de peiling van De Hond blijkt dat 43 procent van de Nederlanders het met Wilders eens is dat er minder Marokkanen zouden moeten zijn in Nederland. De Hond heeft er geen probleem mee dat uitgerekend hij dit aan het licht moest brengen. ,,Door de jaren heen heb ik onderzoeken uitgevoerd voor vertegenwoordigers van alle partijen van Nederland. Juist gezien mijn positie vind ik dat ik bij partijen vertegenwoordigt in de Tweede Kamer geen selectie mag toepassen, voor wie ik dat onderzoek wel of niet doe", zo legt hij uit op zijn site.

,,Dat zoveel mensen geschokt waren door de wijze van optreden van Wilders op de avond van 19 maart jl begrijp ik zeker. Ik was dat ook. Maar laat men zich niet in slaap sussen door de vele -terecht- verontwaardigde reacties die daarop volgden. Want dit uitgevoerde onderzoek laat zien dat onder de oppervlakte een forse problematiek leeft."

De Hond gaat ook in op het verleden van zijn ouders, die door de Duitsers werden afgevoerd naar Auschwitz, maar daar levend uit terugkwamen. ,,Als ze over de oorlogsperiode vertelden dan waren ze als het ware nog geschokter over het gedrag van Nederlanders in de oorlog dan van de Duitsers. Ik denk dat mijn ouders liever voor de oorlog al hadden geweten hoe de wereld er werkelijk uitzag."

(Bron: Telegraaf)

Wat een Hond... ondernemen zonder enige principes of moreel besef. Balkenende zal trots op 'm zijn.

The_Grand_Wazoo
22-04-14, 13:13
[B]

Wat een Hond... ondernemen zonder enige principes of moreel besef. Balkenende zal trots op 'm zijn.

Want? Ik vind dit een interessant onderzoek en een even interessante uitkomst. Weet je zeker dat je niet op de boodschapper aan het schieten bent?

Marsipulami
22-04-14, 13:24
48 procent van de mensen die meededen aan het onderzoek maakt het niet uit hoeveel Marokkanen in ons land wonen. Onder CDA-stemmers is dat maar liefst 71 procent.

Blijkbaar is het christelijke deel van Nederland, het minst xenofobe deel van Nederland.

Umarvlie
22-04-14, 13:27
Want? Ik vind dit een interessant onderzoek en een even interessante uitkomst. Weet je zeker dat je niet op de boodschapper aan het schieten bent?

Mijn commentaar was inderdaad op de boodschapper in deze - niet over het onderzoek/uitkomsten zelf. Ik vond dit net zoiets als die zanger waarvan zijn vrouw aan longkanker was overleden die een paar maanden meewerkte aan reclame voor sigaretten.

Umarvlie
22-04-14, 13:28
Blijkbaar is het christelijke deel van Nederland, het minst xenofobe deel van Nederland.

Christenen en CDA zijn niet hetzelfde.

Marsipulami
22-04-14, 13:31
Christenen en CDA zijn niet hetzelfde.


Het geeft toch een indicatie.

Umarvlie
22-04-14, 13:32
Het geeft toch een indicatie.

Nee, christenen ziten bij CU en SGP. Niet-liberale conservatievelingen zitten bij CDA .. en de paar RK's die we hier nog hebben.

Karin.N
22-04-14, 14:12
Wat zou een onderzoekje opleveren onder Marokkanen over Nederlanders. Gezien de reacties hier op het forum zal dat ook wel eens in de buurt van de 43% liggen :hihi:

Conclusie, veel Nederlanders willen geen Marokkanen en veel Marokkanen willen geen Nederlanders.

Jammer voor deze mensen, ze zullen het toch met mekaar uit moeten houden.

Vind het trouwens voorspelbare onderzoeken. Op Corfu bijv een zigeunerkamp, de Grieken zien ze liever vandaag dan morgen vertrekken. Afrikanen in Marokko, Marokkanen hebben ze liever niet. Over de Fransen zullen we het maar niet hebben :haha:

knuppeltje
22-04-14, 14:37
Ach gut toch, en nu?

super ick
22-04-14, 14:45
Dit is geen nieuws en ligt volkomen in de verwachting. Het beeld rondom Marokkanen is ronduit negatief.
Passen zich niet aan, jeugd zorgt voor veel criminaliteit, schooluitval, falende opvoeding, etc.

super ick
22-04-14, 14:45
Ach gut toch, en nu?

Wat is dit voor een antwoord?

Marsipulami
22-04-14, 14:46
Nee, christenen ziten bij CU en SGP. Niet-liberale conservatievelingen zitten bij CDA .. en de paar RK's die we hier nog hebben.

Hmm, ik ben nog niet overtuigd, de niet-gelovigen kunnen wel ergens terecht bij VVD, PVDA, D66, PVV, enz , dat rotartikeltje hierboven geeft bovendien geen cijfers over SGP en CU.

Soldim
22-04-14, 14:47
PVV: 43% eens met minder Marokkanen

Ach, als je in dat soort onderzoekjes marokkanen verwisselt met voetballers, tieners, katholieken of notarissen krijg je dezelfde soort uitslagen. Nietszeggend.

Samir75017
22-04-14, 15:15
'Bijna geen land in Europa zo xenofoob als Nederland'

'Bijna geen land in Europa zo xenofoob als Nederland' - Nederland - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3506683/2013/09/10/Bijna-geen-land-in-Europa-zo-xenofoob-als-Nederland.dhtml)

Congrats ! :fparty:

Ibrah1234
22-04-14, 15:32
Conclusie, veel Nederlanders willen geen Marokkanen en veel Marokkanen willen geen Nederlanders.

Hoe herken je ze dan? Ik woon in de provincie Groningen en lees al die heisa slechts in de krant.

Je leest veel over "bontkraagjes" met een getinte huidskleur, maar ik heb nog nooit zo iemand gezien hier in de buurt.

Ach, ten zuiden van Zwolle kun je toch niet meer fatsoenlijk autorijden en wonen de mensen te dicht op elkaar?

Umarvlie
22-04-14, 15:33
Over de Fransen zullen we het maar niet hebben :haha:

Maar ik wel! ... onder mij als bevolkingsgroep is het zelfs 100% die geen Fransen wil hebben.

Umarvlie
22-04-14, 15:34
Ach, als je in dat soort onderzoekjes marokkanen verwisselt met voetballers, tieners, katholieken of notarissen krijg je dezelfde soort uitslagen. Nietszeggend.

Mooiste resultaat wat ik ooit zag was dat 96% van de ondervraagede ouders vond dat 80% van alle ouders zijn kinderen niet goed opvoedde....

Oiseau
22-04-14, 15:35
De Marokkaan is de enige die de ware aard van dit volk doorheeft en waarom zou ik mijn best doen voor een meerderheid die mij niet mag?
Nu is het aan de meerderheid van het volk om te leren leven met de Marokkaan die niet stuk te krijgen is.
Lol een racistische volk die meent dat racisme slechts een mening is. Nu afwachten of de rechtstaat ook mee gaat werken aan deportaties ze3ma?!
De Marokkaan heeft schijt aan racisten en hun meningen.

Umarvlie
22-04-14, 15:43
"De Marokkaan"? wie is dat dan? Dan kan "De Nederlander" eens met hem gaan praten zodat ze "Het Probleem" kunnen oplossen.

knuppeltje
22-04-14, 15:51
Wat is dit voor een antwoord?

Geef eerder antwoord op de vraag. Met de dergelijke onderzoeken kun je niets beginnen. Soldim heeft dan ook groot gelijk. Weer weggegooid geld.

Oiseau
22-04-14, 15:54
"De Marokkaan"? wie is dat dan? Dan kan "De Nederlander" eens met hem gaan praten zodat ze "Het Probleem" kunnen oplossen.
"De Nederlander" bestaat niet maar "de Marokkaan" juist wel als spook in hoofden van miljoenen die menen dat ze Nederlanders zijn omdat de Marokkanen niet te assimileren zijn.

Soldim
22-04-14, 16:08
dit volk

...

een racistische volk

...

De Marokkaan heeft schijt aan racisten en hun meningen.

Je neemt jezelf niet echt serieus?

Isch
22-04-14, 16:12
Want? Ik vind dit een interessant onderzoek en een even interessante uitkomst. Weet je zeker dat je niet op de boodschapper aan het schieten bent?

Superinteressant, man.

Oiseau
22-04-14, 16:20
Je neemt jezelf niet echt serieus?
Nee ik ben niet zieliger dan de meerderheid die mij niet serieus wil nemen.

The_Grand_Wazoo
22-04-14, 16:44
Superinteressant, man.

Zeg eres ... ik word hier toch niet in het ootje genomen, ofzo.

Isch
22-04-14, 16:52
Nooit, :p

The_Grand_Wazoo
22-04-14, 19:05
Nooit, :p

Hm ... nou vooruit dan maar, omdat je het zo overtuigend weet te brengen.

Eke
22-04-14, 20:41
......... Met de dergelijke onderzoeken kun je niets beginnen. Soldim heeft dan ook groot gelijk. Weer weggegooid geld.

!!!!!!!!!!!!!!!

Er zijn in diverse artikelen felle kritieken geuit op opiniepeilingen, waarbij bij bv. Maurice de Hondt de mensen ZICHZELF aanmelden om mee te mogen doen met z'n onderzoeken. Lekker grote steekproef van de hele bevolking, verspreid over de tijd, maar niet heus....


Lees bijvoorbeeld :Wantrouw statistieken, negeer peilingen door H. Schnitzler
'Wantrouw statistieken, negeer peilingen' - opinie - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3286922/2012/07/16/Wantrouw-statistieken-negeer-peilingen.dhtml)

mark61
22-04-14, 23:29
Blijkbaar is het christelijke deel van Nederland, het minst xenofobe deel van Nederland.

D66: 70%. Dus nee, geen verband met godsdienst. Bovendien vertegenwoordigt het CDA bij lange na niet alle christenen in Nederland. De andere christelijke partijen worden niet genoemd.

43% NEDERLANDERS: MINDER MAROKKANEN (http://www.pvv.nl/index.php/36-fj-related/geert-wilders/7581-43-nederlanders-minder-marokkanen.html)

mark61
22-04-14, 23:31
De Hond's onderzoeken zijn niet representatief. Zijn respondenten zijn geen aselecte steekproef, maar mensen die zichzelf aanmelden op de site.

super ick
23-04-14, 07:51
Meerderheid is ook tegen regen maar je hebt het wel nodig voor de planten.