PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse rapper Ismo in opspraak door nieuwe single



MoStar
03-05-14, 19:09
18879


De Marokkaanse rapper Ismo heeft onlangs zijn nieuwe single, "Eenmans", uitgebracht. De videoclip is inmiddels een groot succes op YouTube. Maar naast lof ontvangt Ismo ook veel hoon. Veel Nederlanders kunnen weinig met de controversiële en provocerende uitspraken van de Marokkaan uit Breda.


Ismo laat in zijn nummer niet alleen weten dat hij enkel in de Koran gelooft en dat alleen Allah hem kan breken ook een aantal andere zaken weten. Zo geeft hij volgens zijn single "flikkers" geen hand, zijn joden ergers dan nazi's en heeft Ismo het niet zo op je moeder. Wiens moeder hij hiermee precies bedoeld, is niet helemaal duidelijk.


De Marokkaanse MC heeft inmiddels ook zelf op de golf van kritiek gereageerd. Hij vindt de commotie allemaal erg opgeblazen en beschuldigt de media van een hetze. Ismo beschouwt zichzelf geen racist. Zo heeft hij alleen een hekel aan zionistische joden en niet aan alle joden. Ook heeft hij niet een hekel aan alle homoseksuelen, alleen aan "flikkers".

Hieronder kun je naar de nieuwe track van Ismo luisteren:

https://www.youtube.com/watch?v=frTkFOPZfiE


Foto: YouTube.com

Anissah
07-05-14, 00:50
Moge Allah hem leiden.
De termen die hij gebruikt in zijn rap zijn vulgair en sluit niet aan het gedrag van een moslim.
Hoe kun je Allah en de koran noemen en ook daarbij het woord "f.....
Natuurlijk maakt de media hier een enorme ophef over. De ongelovigen beramen dag en nacht plannen hoe zij de islam vernietigen. Deze jochie heeft hen de aanleiding gegeven.

Bofko
07-05-14, 10:00
Moge Allah hem leiden.
De termen die hij gebruikt in zijn rap zijn vulgair en sluit niet aan het gedrag van een moslim.
Hoe kun je Allah en de koran noemen en ook daarbij het woord "f.....

Voor jou is islam religie en voor Ismo is islam een attitude.




Natuurlijk maakt de media hier een enorme ophef over. De ongelovigen beramen dag en nacht plannen hoe zij de islam vernietigen. Deze jochie heeft hen de aanleiding gegeven.

'Ongelovigen' kunnen de islam niet vernietigen. Wat ze wel doen is de uitwassen bestrijden.

(leen)
07-05-14, 11:08
Darwin award voor onbegrepen karakter van de week :hihi:

Anissah
07-05-14, 14:58
Voor jou is islam religie en voor Ismo is islam een attitude.




'Ongelovigen' kunnen de islam niet vernietigen. Wat ze wel doen is de uitwassen bestrijden.

Daarbij heb ik niet gezegd dat het hen zal lukken om de Islam te elimineren. That would be a mission impossible.
Wat is Islam? Islam is een en al gedragcodes.
Dus wat hij doet is een verkeerd beeld aan de mensen geven, en met de stereotypering staan we er niet al te best voor in deze westerse maatschappij.

Bofko
07-05-14, 15:53
Daarbij heb ik niet gezegd dat het hen zal lukken om de Islam te elimineren. That would be a mission impossible.
Wat is Islam? Islam is een en al gedragcodes.

Afhankelijk van de context kan de term 'de islam' nog veel meer zijn :
1 islamitische cultuur (tradities, architectuur, ideologie, historie)
2 islamitische wereld (de dagelijkse praktijk in het midden-oosten en noord-afrika)
3 islamitisch ideaal (de theorie, de ideale levenswijze))
4 religie (de leerstellingen en gedragscodes)
5 identiteit (sociologische groep waar je bij wil horen)

En ook nog een mixture van die 5.
Het zou in vele gevallen meer diepgang geven als mensen duidelijk maken wat ze bedoelen met 'de islam'. Maar probleem is vaak dat precisering geen sterk punt is van gelovigen.




Dus wat hij doet is een verkeerd beeld aan de mensen geven, en met de stereotypering staan we er niet al te best voor in deze westerse maatschappij.
Yep. Maar troost je, verstandige mensen zien meer een boze, zich onbegrepen voelende puber dan een moslim bij Ismo.

mark61
07-05-14, 16:12
De ongelovigen beramen dag en nacht plannen hoe zij de islam vernietigen.

Oh ja joh? Waar blijkt dat uit? Uit die 450 moskeeën in Nederland?

mark61
07-05-14, 16:13
Wat is Islam? Islam is een en al gedragcodes.

Voor Ismo is islam duidelijk punk.

Anissah
07-05-14, 16:19
Voor jou is islam religie en voor Ismo is islam een attitude.




'Ongelovigen' kunnen de islam niet vernietigen. Wat ze wel doen is de uitwassen bestrijden.


Afhankelijk van de context kan de term 'de islam' nog veel meer zijn :
1 islamitische cultuur (tradities, architectuur, ideologie, historie)
2 islamitische wereld (de dagelijkse praktijk in het midden-oosten en noord-afrika)
3 islamitisch ideaal (de theorie, de ideale levenswijze))
4 religie (de leerstellingen en gedragscodes)
5 identiteit (sociologische groep waar je bij wil horen)

En ook nog een mixture van die 5.
Het zou in vele gevallen meer diepgang geven als mensen duidelijk maken wat ze bedoelen met 'de islam'. Maar probleem is vaak dat precisering geen sterk punt is van gelovigen.



Yep. Maar troost je, verstandige mensen zien meer een boze, zich onbegrepen voelende puber dan een moslim bij Ismo.


Je benoemt zo juist de aspecten en kenmerken van een moslim in een islamitisch sociëteit.
Culturen staan er los hier los van. Er is een verschil tussen culturele gewoontes en religieuze handelingen.
Men kan zijn gedrag dat gebaseerd is vanuit de islam praktiseren zonder dat het conflicteert met andere normen en waarden van anderen.
Een onwetende zal zeker slecht geïnformeerd worden doordat 1 persoon met de onjuiste instelling een scherpe uitlating in de media gooit.
Dat is zonde. Als men zijn standpunten duidelijk wilt maken ( in zijn geval d.m.v. een rap), doe het dan met gepaste woorden. Zonder Islam en vulgariteit in een context te betrekken.


Elk moslim hoort zich te gedragen naar de Islamitsch formaliteit.

mark61
07-05-14, 17:20
Zo heeft hij alleen een hekel aan zionistische joden en niet aan alle joden. Ook heeft hij niet een hekel aan alle homoseksuelen, alleen aan "flikkers".

Een Wildersje, zogezegd.

H.P.Pas
07-05-14, 17:40
een islamitisch sociëteit.

FYI:
De gangbare betekenis van societeit (http://nl.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%ABteit) is in het Nederlands 'gezelligheidsvereniging'.
Wat je, neem ik aan, in gedachten had is het engelse 'society' : 'samenleving' of 'maatschappij' in het Nederlands.

knots71karel
07-05-14, 21:44
FYI:
De gangbare betekenis van societeit (http://nl.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%ABteit) is in het Nederlands 'gezelligheidsvereniging'.
Wat je, neem ik aan, in gedachten had is het engelse 'society' : 'samenleving' of 'maatschappij' in het Nederlands.

Dat denk ik ook ,maar ik vind het wel een gepast antwoord van Aniisah.

Anissah
08-05-14, 09:22
FYI:
De gangbare betekenis van societeit (http://nl.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%ABteit) is in het Nederlands 'gezelligheidsvereniging'.
Wat je, neem ik aan, in gedachten had is het engelse 'society' : 'samenleving' of 'maatschappij' in het Nederlands.

Daar heb je gelijk in moet ik toe geven. Heel vaak heb ik de neiging om woorden uit het Engels te vertalen naar het Nederlands. Daar gaat het soms mis.
Bedankt voor het corrigeren.

Anissah
08-05-14, 09:24
Dat denk ik ook ,maar ik vind het wel een gepast antwoord van Aniisah.

Haha ach ja, je kan het ook zo zien dat het toch wat elkaar gemeen heeft en dat is een groepsverband. :corcky:

super ick
08-05-14, 17:44
Haha ach ja, je kan het ook zo zien dat het toch wat elkaar gemeen heeft en dat is een groepsverband. :corcky:

Ik hoop altijd dat die gemene deler meer uit uniforme waarden komen zoals beleefdheid voor ouderen, van elkaar en elkaars eigendommen afblijven, etc. Die waarden delen vind ik belangrijker dan hetzelfde geloof te hebben.
Dat is ook waar ik veel gelovigen de mist in zie gaan. Blindelings kiezen voor een medegelovige zonder verder te kijken en ongeloof of andersdenkend als slecht en dom te betitelen.

SocialBird
08-05-14, 18:10
Voor de mensen die zich er niet van bewust zijn: Islam is een levenswijze, islam omvat alle aspecten van het leven, het geeft je spiritualiteit, regels en richtlijnen hoe te leven. ISlam geeft uiteraard ook normen en waarden mee.
Cultuur is een geheel aan normen, waarden en opvattingen. Dus islam kan zowel je religie als je cultuur zijn, als je je levenswijze naar de islamitische leer inricht.

Je kan ook geloven in de Schepper en zijn boodschap van de Islam, maar gedeeltelijk je leven hiernaar inrichten en hiernaast ook andere normen en waarden op na houden van andere culturen dan de islam. Of de islam enkel als geloof beschouwen dat jou een spirituele belevenis geeft (het hart en de geest), en dat dit verder weinig voortvloeit in je leven.

Wat me opvalt in de clip is hoe deze rapper materialisme verheerlijkt en over 'doekoe' rapt.
Jammer, hoe relatief veel marokkaanse jongens geobsedeerd zijn om ' geld te maken '.
Heb je geld, heb je status en respect, ..ook al moet je daarvoor over lijken gaan..
gevaar is dat morele grenzen vervagen bij deze jonge zielen en zij willen snel geld wil maken..

Een mentaliteit change zal goed doen. Ook andere waarden en normen krijgen, misschien idee voor de rapper
die in Allah swt gelooft om zijn gedrag in vereniging te brengen met de Islam..

Vloeken, materialisme, haat, agressie...Ik wens ze veel wijsheid en opvoeding toe InshaAllah.

SocialBird
08-05-14, 18:16
In reactie op ' super icke '.

Je hoort iedereen met respect te behandelen, medegelovigen, ongelovigen en / of andersdenkenden.
Wanneer gelovigen anderen betitelen als dom of slecht dan zijn zij aan het oordelen, en dat is niet aan de mens voorgelegd maar aan de schepper.

Wanneer wij het fatsoen en respect verliezen, verliezen wij de essentie van het mens zijn.
Mens zijn is samen leven.

super ick
09-05-14, 07:27
In reactie op ' super icke '.

Je hoort iedereen met respect te behandelen, medegelovigen, ongelovigen en / of andersdenkenden.
Wanneer gelovigen anderen betitelen als dom of slecht dan zijn zij aan het oordelen, en dat is niet aan de mens voorgelegd maar aan de schepper.

Wanneer wij het fatsoen en respect verliezen, verliezen wij de essentie van het mens zijn.
Mens zijn is samen leven.

Helemaal mee eens :fpetaf:

Nederlandertje
09-05-14, 13:39
Wilders kan nu bijvoorbeeld opeens zeggen dat hij met minder Marokkanen de criminele Marokkanen bedoelde maar geen enkel normaal denkend mens zal hem daar meer mee geloven. En zo is het ook met Meneer Ismo. Hij had het over flikkers en Joden. En nu kan hij wel zeggen dat hij het anders bedoelde maar daar gelooft de normaal denkende mens niet meer in.

super ick
09-05-14, 16:29
Wilders kan nu bijvoorbeeld opeens zeggen dat hij met minder Marokkanen de criminele Marokkanen bedoelde maar geen enkel normaal denkend mens zal hem daar meer mee geloven. En zo is het ook met Meneer Ismo. Hij had het over flikkers en Joden. En nu kan hij wel zeggen dat hij het anders bedoelde maar daar gelooft de normaal denkende mens niet meer in.

Je kunt je in alle eerlijkheid wel afvragen hoeveel 'leuners' onze economie, de gezondheidszorg en het onderwijs kunnen dragen. De onderklasse van mensen uit landen die wat achter lopen is nog lager dan 'onze eigen' onderklasse. Vaak analfabeet in de eigen taal en kansarm, zoniet kansloos in ons land. Als we daar bovenop zitten en ons echt bekommeren om de kinderen dan kan het in de meeste gevallen in 1 generatie opgelost zijn. Als we angstig op een afstand blijven dan duurt het een paar generaties en neemt het draagvlak ook teveel af. Bovendien kost en handen vol geld en last but not least worden die mensen zelf vaak ook doodongelukkig.

Hulp is niet altijd het handje vasthouden. Hulp is ook de schouders eronder en acceptatie.