PDA

Bekijk Volledige Versie : België: vijf gewonden bij religieuze ruzie in dorpscafé



Marsipulami
06-05-14, 23:11
België: vijf gewonden bij religieuze ruzie in dorpscafé

door KN


In het Belgische Essen zijn zondag vijf mensen gewond geraakt bij een religieuze ruzie op het terras van dorpscafé ‘t Gildenhuys.


Volgens verschillende Belgische media riepen een paar islamitische mannen diaken Leo Van Gink, die een kruisje droeg, beschuldigingen toe en maakten ze hem uit voor pedofiel en kinderverkrachter.

Toen caféuitbater Richard Arnouts en zijn vrouw de islamitische mannen tot de orde riepen, vielen er rake klappen.

“Met die taal was ik niet opgezet, dus heb ik hen gevraagd de zaak te verlaten”, aldus de uitbater vanuit zijn ziekenhuisbed tegen Het Nieuwsblad.

Arnouts werd door de islamitische mannen in elkaar geslagen nadat hij zijn vrouw had proberen te redden uit de wurggreep van een van de mannen. Hij liep daarbij onder meer een gebarsten ruggenwervel op.

Anderen die zich in het conflict mengden, raakten ook gewond. “Mijn vrouw haar pink is gebroken, mijn schoonbroer heeft een gescheurd trommelvlies en een verzwikte enkel”, aldus Arnouts tegen Het Nieuwsblad. Diaken Van Gink werd in shocktoestand met hartklachten naar het ziekenhuis gebracht.

De politie moest eraan te pas komen om de vechtpartij te stoppen. De daders zijn aangehouden. Over de aanhouding doen de dienders geen verdere mededelingen.

Eke
06-05-14, 23:39
En dat noemen jullie een religieuze ruzie, Mars :hihi:

Marsipulami
06-05-14, 23:53
En dat noemen jullie een religieuze ruzie, Mars. :hihi:

Het is een artikel van een NL krant, anders werd er niet verwezen naar België in de titel. "Jullie" zijn "jullie" zelf.

Mark
07-05-14, 08:45
duidelijk een geval van racisme.

mark61
07-05-14, 10:25
Het is een artikel van een NL krant, anders werd er niet verwezen naar België in de titel. "Jullie" zijn "jullie" zelf.

Dat houd je een beetje geheim. Het is niet zozeer een Nederlandse krant, als wel een katholieke. Dat is het relevante.

België: vijf gewonden bij religieuze ruzie in dorpscafé - Katholiek Nieuwsblad (http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuws/item/5626-belgie-vijf-gewonden-bij-religieuze-ruzie-in-dorpscafe)

Marsipulami
07-05-14, 12:29
Dat houd je een beetje geheim. Het is niet zozeer een Nederlandse krant, als wel een katholieke. Dat is het relevante.

België: vijf gewonden bij religieuze ruzie in dorpscafé - Katholiek Nieuwsblad (http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuws/item/5626-belgie-vijf-gewonden-bij-religieuze-ruzie-in-dorpscafe)

En waarom is dat relevant ?

H.P.Pas
07-05-14, 14:51
En waarom is dat relevant ?

War een katholieken onder religie lijken te verstaan is niet relevant ?
Curieus.