PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Genieten van wijn zonder te zondigen, het kan met Marokkaanse halalwijn



MoStar
09-05-14, 20:45
18899

Een glaasje wijn naast het avondmaal schijnt wonderen te doen voor de geestelijke gezondheid. Een echte moslim kan echter vrij weinig met dit advies aangezien alcohol nuttigen een zonde is.

Maar vanaf het heden kunnen ook moslims wat met dit advies. De SIAM landbouwbeurs in de Marokkaanse stad
Meknes stond in het teken van de Marokkaanse halalwijn, wijn zonder alcohol maar met de authentieke smaak van wijn.


Halalwijn is momenteel al een grote hit in andere moslimlanden zoals Saudi Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten. Ook in Marokko is er een vraag naar wijn die men zonder schuldgevoel kan drinken.


Islamkenners betwijfelen echter of de halalwijn zo "halal" is en zetten dan ook hun vraagtekens bij deze ontwikkelen. Zij maken zich met name zorgen over halalwijn die in Spanje wordt geproduceerd. Omdat het land van nature geen islamitisch land is, zijn zij bang dat geïmporteerde halalwijn alsnog alcoholresten bevat.

Foto: ryangs (https://www.flickr.com/photos/ryangs/3840865607)

knots71karel
09-05-14, 21:59
De reden is toch: een MOSLIM mag geen alcohol naar binnen krijgen ?
Bedenk dan dat er niet alleen in drank alcohol zit .

cummonisto
10-05-14, 16:19
De reden is toch: een MOSLIM mag geen alcohol naar binnen krijgen ?
Bedenk dan dat er niet alleen in drank alcohol zit .
Aan je reacties te zien,vermoed ik dat alcohol ook in de lucht zit.:duizelig:

Karin.N
10-05-14, 17:08
Ik lust geen alcohol (alleen de lucht al, brrr), en die alcoholvrije meuk smaakt mi gewoon naar alcohol, dus is net zo smerig.

super ick
10-05-14, 17:09
Goed glaasje rood bij een lekkere T-bone steak:blowen:

The_Grand_Wazoo
10-05-14, 17:16
Alcohol vrije wijn heb ik nooit gedronken. De kwaliteit van alcohol vrij bier is enorm vooruit gegaan de afgelopen 20 jaar. Van niet te zuipen tot even wennen, maar na twee slokken prima te drinken.

Nederlandertje
10-05-14, 21:10
Alcoholvrije wijn??? Is dat niet gewoon druivensap???