PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse tieners zijn niet anders dan Nederlandse tieners



MoStar
10-05-14, 20:08
18903


Marokkaanse tieners. Zij worden vaak gezien als ongewenst en zijn volgens velen oververtegenwoordigd in criminaliteit. Uit een nieuw onderzoek blijkt echter dat Marokkaanse jongeren niet perse anders zijn dan Nederlandse jongeren.


Voor het onderzoek dat ten behoeve van het Programma Politie en Wetenschap werd uitgevoerd werden 680 Rotterdamse tieners tussen de 12 en 18 jaar gevolgd. Daaruit blijkt dat Marokkaanse tieners niet minder of meer crimineel zijn dan Nederlandse tieners.


De studie concludeert dat er wel een aantal verschillen zijn tussen groepen Marokkaanse jongeren en groepen Nederlandse jongeren. Deze verschillen zijn echter in een grote stad als Rotterdam nauwelijks waarneembaar.
Jongeren, zowel Marokkaanse als Nederlandse, raken vooral op het verkeerde pad door het omgaan met foute vrienden en aanhoudende psychische problemen welke veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een slechte thuis situatie.

Foto: Youtube.com

Karin.N
10-05-14, 23:11
Lijkt me ook logisch. Er is namelijk geen verband tussen iemands nationaliteit en criminaliteit.

(leen)
10-05-14, 23:36
Lijkt me ook logisch. Er is namelijk geen verband tussen iemands nationaliteit en criminaliteit.

Dus is rotterdam een stad van faalhazen, slimme ouders kiezen voor kleinere steden das nu wel bewezen. :hihi:

knots71karel
11-05-14, 01:21
Dus is rotterdam een stad van faalhazen, slimme ouders kiezen voor kleinere steden das nu wel bewezen. :hihi:

Ik woon in een ''kleine'' gemeente ,maar hier gaan de jongelui gewoon met elkaar om , er zijn ook geen wijken waar uitsluitend Moslims wonen. En veel jonge Moslims studeren nog ,of hebben een baan ,ook veel kleine zelfstandigen ,zoals autorijschool houder of een winkel ,bakkerij enz
Al met al geen problemen hier .
:duim: