PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims in Europa: driekwart vindt dat goddelijke wetten voor nationale wetten gaan



super ick
11-05-14, 15:03
Moslims in Europa: driekwart vindt dat goddelijke wetten voor nationale wetten gaan


Uit een onderzoek van Wissenschaftszentrums Berlin naar religieus fanatisme in Duitsland, Frankrijk, Nederland, België, Oostenrijk en Zweden, blijkt dat 73% van de ondervraagde moslims goddelijke wetten belangrijker vindt dat staatswetten (bij christenen is dit 13%). Voor een terugkeer naar de oorsprong van de islam, sprak 60% van de ondervraagden zich uit (bij christenen 20%).
In Oostenrijk vond 79% van de moslims dat Joden niet zijn te vertrouwen(bij christenen 9%) en 69% keerde zich tegen homoseksualiteit (bij christenen 13%).
In Europa is bij 44% van de moslims sprake van fundamentalisme. Van de moslims is 45% er van overtuigd dat het westen de islam wil vernietigen. Bij jongeren is vaker sprake van een fundamentalistische instelling dan bij hun ouders en grootouders.
Uit onderzoek van het Kriminologischen Forschungsinstituts Niedersachsen uit 2008 blijkt dat christelijke scholieren in het voormalige Joegoslavië twee keer beter zijn geïntegreerd dan hun islamitische leeftijdgenoten. Christelijke scholieren zijn veel minder tot geweld bereid dan islamitische scholieren. Hoe sterker de religieuze binding bij deze laatste groep is: hoe meer ze bereid zijn tot geweld.

Moslims in Europa: driekwart vindt dat goddelijke wetten voor nationale wetten gaan | Nieuw Religieus Peil (http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5511)

Wie zit er achter deze website en wat is Wissenschaftszentrums Berlin.

Hawa
11-05-14, 16:10
Als islambevolkingsgroeperingen worden gediscrimineerd. Uit worden gesloten op banen en ook gewoon op wetenschappelijke gronden krijg je dit fenomeen wel degelijk.

Dan gaat men terug naar de basis.. De ware islam!

Mannen trotseren vrouwen en vrouwen doen maar als of.

Of ze lopen gesluierd of ze lopen on gesluierd.

Maar dan voel je niet vrij als vrouw als achter ban je in de gaten houdt en ook nog die anderen die niks van je weten en alles maar eventjes invult met hun gedachten in blanke huid.

Dit is niet makkelijk en ook niet eenvoudig om als vrouw door het leven te gaan.

Je bent solidair met je eigen bevolkingsgroep en je komt er ook niet makkelijk mee weg.

Je hebt het zwaar te verduren. Je moet je zelf bewijzen. Maar hoe dan.

Altijd die vooroordelen moeten incasseren is dat het dan....
en dan je eigen achterban....


mag ik denken wat ik wil....
ik mag niet.

Ze letten op mij
ze maken mij vogelvrij.

Ik wil anoniem blijven
maar dat lukt niet eens.

Het is niet makkelijk als vrouw/meisje te leven op westerse gronden
terwijl die islam net zo wreed en schaamteloos kan zijn
dan die roots alhier.

Je moet je afsluiten van al diegenen
die niks met je willen

Je moet je afsluiten van al dat ongeloof
die samen
op de bres staan te juichen en te beschimpen.

Jaloers
zuster
jij?

Maak mij vrij broeder
ik ga
en sta waar ik wil.

Maar toch
is niet
die vrijheid
mijn vrijheid
mijn vrijheid

zie
vrijheid
staan.

super ick
11-05-14, 17:15
Als islambevolkingsgroeperingen worden gediscrimineerd. Uit worden gesloten op banen en ook gewoon op wetenschappelijke gronden krijg je dit fenomeen wel degelijk.

Dan gaat men terug naar de basis.. De ware islam!.

Het is dus weer de schuld van die anderen...

(leen)
11-05-14, 18:11
Wie zit er achter deze website en wat is Wissenschaftszentrums Berlin.

The WZB | WZB (http://www.wzb.eu/en/about-the-wzb)

Sinds 1969, ze zijn er dus al even.

knots71karel
11-05-14, 19:47
Uiteraard , is het allemaal de schuld van niet MOSLIMS .

Samir75017
11-05-14, 19:57
Why are links to such radical websites allowed here ?

knots71karel
11-05-14, 20:00
Als islambevolkingsgroeperingen worden gediscrimineerd. Uit worden gesloten op banen en ook gewoon op wetenschappelijke gronden krijg je dit fenomeen wel degelijk.

Dan gaat men terug naar de basis.. De ware islam!

Mannen trotseren vrouwen en vrouwen doen maar als of.

Of ze lopen gesluierd of ze lopen on gesluierd.

Maar dan voel je niet vrij als vrouw als achter ban je in de gaten houdt en ook nog die anderen die niks van je weten en alles maar eventjes invult met hun gedachten in blanke huid.

Dit is niet makkelijk en ook niet eenvoudig om als vrouw door het leven te gaan.

Je bent solidair met je eigen bevolkingsgroep en je komt er ook niet makkelijk mee weg.

Je hebt het zwaar te verduren. Je moet je zelf bewijzen. Maar hoe dan.

Altijd die vooroordelen moeten incasseren is dat het dan....
en dan je eigen achterban....


mag ik denken wat ik wil....
ik mag niet.

Ze letten op mij
ze maken mij vogelvrij.

Ik wil anoniem blijven
maar dat lukt niet eens.

Het is niet makkelijk als vrouw/meisje te leven op westerse gronden
terwijl die islam net zo wreed en schaamteloos kan zijn
dan die roots alhier.

Je moet je afsluiten van al diegenen
die niks met je willen

Je moet je afsluiten van al dat ongeloof
die samen
op de bres staan te juichen en te beschimpen.

Jaloers
zuster
jij?

Maak mij vrij broeder
ik ga
en sta waar ik wil.

Maar toch
is niet
die vrijheid
mijn vrijheid
mijn vrijheid

zie
vrijheid
staan.

Hier ff een zin uit je klaag rede :Je hebt het zwaar te verduren. Je moet je zelf bewijzen. Maar hoe dan.?
TIP MET STIP:
Probeer ff achter het stuur van een auto te gaan zitten en een stukje rijden in het bij uitstek moderne MOSLIM land Saoudie Arabie.
De kans dat je ritje ( als vrouw ) zijnde eindigt in een Politie cel is groot.
:wink:

knots71karel
11-05-14, 20:12
Uiteraard , is het allemaal de schuld van niet MOSLIMS .

De sterke neiging tot religieus fundamentalisme onder moslims in Europa vindt onderzoeker Ruud Koopmans alarmerend: "Fundamentalisme is geen onschuldige vorm van strenge religiositeit. Onze studie toont veeleer dat mensen met een fundamentalistische houding tegelijkertijd vijandig staan tegenover groepen die afwijken van hun standaard - zoals homoseksuelen of joden."
Bijna 60 procent van de moslims wenst geen homoseksuele vrienden, 45 procent denkt dat je Joden niet kunt vertrouwen en een gelijk percentage 45 % gelooft dat het Westen de islam wil vernietigen.
Onder christenen is negen procent openlijk antisemitisch!!*), 13 procent wil geen homoseksuele vrienden en 23 procent gelooft dat moslims de westerse cultuur willen vernietigen !

Mij benieuwen wat HAWA hier op te zeggen heeft , de feiten liegen er niet om , zelf is uiteraard een fantastisch voorbeeld van verdraagzaamheid
:strik:

super ick
12-05-14, 20:31
Why are links to such radical websites allowed here ?

En wat vind jij inhoudelijk? Welke wetten eerst?

Oiseau
12-05-14, 20:52
Moslims in Europa drinken water maar is dat eigenlijk de bedoeling?

Moslims hebben geen privacy meer zeg, ik vraag me af om mijn urine apart wordt onderzocht ..

knots71karel
12-05-14, 21:14
Je spoort voor geen meter ,wees dankbaar dat je hier redelijk drinkwater hebt !
Maar je bent vrij om wat anders te drinken

Je mag ook AZIJN zuipen , wat je volgens mij al doet als ''azijn pisser''

En er zijn GELUKKIG genoeg MOSKEEN waar je privacy gegarandeerd is , dat kun je niet zeggen van de Christenen *) die in MOSLIM landen wonen hun kerken worden als de weerlicht afgebrand of vernietigd .
Dus bespaar me jou onnodige gezeik en je klagerij !

*) Christendom in het Midden-Oosten - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom_in_het_Midden-Oosten)nl.wikipedia.org/wiki/Christendom_in_het_Midden-Oosten







Het percentage christenen in sommige landen van het Midden-Oosten neemt snel af. ... christenen vergeleken met het aantal moslims voortdurend afgenomen.


Elsevier.nl - Leed van christenen in moslimlanden mag niet ... (http://www.elsevier.nl/Juist/blogs/2013/7/Christenvervolging-in-moslimlanden-1299750W/)www.elsevier.nl/Juist/.../Christenvervolging-in-moslimlanden-1299750...







26 jul. 2013 - Miljoenen christenen zijn in moslimlanden het doelwit van discriminatie, onderdrukking en geweld. Waarom neemt.


Christenvervolging neemt wereldwijd toe - Hij komt! (http://www.franklinterhorst.nl/Christenvervolging%20neemt%20wereldwijd%20toe.htm) www.franklinterhorst.nl/Christenvervolging%20neemt%20wereldwijd%2...







14 okt. 2005 - 80% van deze vervolging vindt plaats in Moslimlanden, de rest in ... In Turkije is het aantal christenen van twee miljoen teruggelopen tot 85.000 .

Samir75017
13-05-14, 00:19
En wat vind jij inhoudelijk? Welke wetten eerst?

Those hateful Islamophobic websites are a garbage dump where only rats and other pests search for food. No wonder you use it as a source of information.

Ibrah1234
13-05-14, 00:39
Moslims hebben geen privacy meer zeg, ik vraag me af om mijn urine apart wordt onderzocht ..

Dat vraag ik mij ook wel eens af. Je leest wel eens dat er weer eens een aanslag is verijdeld maar hoe kunnen ze dat doen zonder algoritmes op iemand zijn leven los te laten om allerlei kruisverbanden bloot te leggen.

Kan me niet anders voorstellen dat als Bart uit Urk 25 euro doneert naar een islamitische stichting en zijn eveneens witte achternicht uit Volendam trouwt met iemand uit Pakistan het algoritme alarm slaat en men vervolgens start met het aanleggen van een dossier.

H.P.Pas
13-05-14, 00:43
Those hateful Islamophobic websites are a garbage dump where only rats and other pests search for food. No wonder you use it as a source of information.


:zozo:
Social Science Research Center Berlin - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Social_Science_Research_Center_Berlin#People_affil iated_with_WZB)


WZB is said to be the largest such research institution for the social sciences in Europe.[citation needed] Around 140 social scientists are conducting research on the developmental trends, problems of adaptation, and possibilities for innovation in modern societies.

The Federal Republic of Germany and the federal state of Berlin have been shareholders and main funders since 1976.

Soldim
13-05-14, 06:56
:zozo:
Social Science Research Center Berlin - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Social_Science_Research_Center_Berlin#People_affil iated_with_WZB)

Voor een beetje demagoog zijn feiten natuurlijk geen belemmering.

super ick
13-05-14, 07:28
Those hateful Islamophobic websites are a garbage dump where only rats and other pests search for food. No wonder you use it as a source of information.

Ik stelde een vraag. Dat je geen antwoord geeft is wel logisch want je staat voor de zoveelste keer voor schut.

Jij prefereert nl ook de goddelijke wet. Dat die vervolgens alles en iedereen enorm discrimineert die geen moslim is, daar geef jij niet om. Dat moet per slot van rekening.

Dus heb je helemaal niets te zeggen en jezelf gelukkig te prijzen dat er nu mensen aan de macht zijn die dat niet omgekeerd doen.

Islamofobie zou ik niet meer gebruiken als ik jou was. Het is een verzonnen misplaatste term. Fobie betekend nl angst en daar is in de meeste gevallen helemaal geen sprake van. Een belachelijke term dus.

super ick
13-05-14, 07:32
:zozo:
Social Science Research Center Berlin - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Social_Science_Research_Center_Berlin#People_affil iated_with_WZB)

Geen obscuur clubje dus. Of een stel islamofoben zoals Smiertje al weer rondjankte.

Marsipulami
13-05-14, 10:14
Martin Luther King en Mohandas K Ghandi vonden ook al dat goddelijke wetten boven nationale wetten stonden. Het is een schande.

super ick
13-05-14, 10:39
Martin Luther King en Mohandas K Ghandi vonden ook al dat goddelijke wetten boven nationale wetten stonden. Het is een schande.

Niet zo dom lullen idioot. Jij zou er ook bekaaid vanaf komen onder de sharia.

Marsipulami
13-05-14, 10:59
Niet zo dom lullen idioot. Jij zou er ook bekaaid vanaf komen onder de sharia.

Ach, ach, waarom zou ik bang moeten zijn van de sharia? De sharia zijn gewoon een utopie van een meer rechtvaardige, betere, solidaire samenleving.

Samir75017
13-05-14, 13:52
Ik stelde een vraag. Dat je geen antwoord geeft is wel logisch want je staat voor de zoveelste keer voor schut.

Jij prefereert nl ook de goddelijke wet. Dat die vervolgens alles en iedereen enorm discrimineert die geen moslim is, daar geef jij niet om. Dat moet per slot van rekening.

Dus heb je helemaal niets te zeggen en jezelf gelukkig te prijzen dat er nu mensen aan de macht zijn die dat niet omgekeerd doen.

Islamofobie zou ik niet meer gebruiken als ik jou was. Het is een verzonnen misplaatste term. Fobie betekend nl angst en daar is in de meeste gevallen helemaal geen sprake van. Een belachelijke term dus.

Feeling hungry ? Here's some more food. It was at the end of the article. Enjoy your meal !

Zie ook Meerderheid moslims in West-Europa fundamentalistisch

Meerderheid moslims in West-Europa fundamentalistisch | Nieuw Religieus Peil (http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5306)

super ick
13-05-14, 14:14
Feeling hungry ? Here's some more food. It was at the end of the article. Enjoy your meal !

Zie ook Meerderheid moslims in West-Europa fundamentalistisch

Meerderheid moslims in West-Europa fundamentalistisch | Nieuw Religieus Peil (http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5306)

De door jou genoemde site is niet de bron. Je opmerking slaat dus nergens op.

Voor de zoveelste keer: Geef eens antwoord op de vraag.

knots71karel
13-05-14, 20:07
De door jou genoemde site is niet de bron. Je opmerking slaat dus nergens op.

Voor de zoveelste keer: Geef eens antwoord op de vraag.

Daar kun je lang op wachten ,want meneer weet geen antwoord op jou vraag .

Ibrah1234
14-05-14, 08:49
Niet zo dom lullen idioot. Jij zou er ook bekaaid vanaf komen onder de sharia.

Dat weet ik eigenlijk niet. Ken een expat die net terug is uit Dubai en hij beschrijft dat zo ongeveer als een hemels plekje op aarde. Vrijwel geen criminaliteit en geen inkomstenbelasting met een hoger loon dan in Europa.

Oorspronkelijke inwoners zie je bijna niet en het merendeel bestaat uit Aziatische arbeiders. Maar die gaan gewoon weer terug als het contract afgelopen is en kunnen geen inwoner van Dubai worden.

Maar ja, als we dat hier doen dan zijn we ineens racisten en nazi's.

Voor de inwoners van Dubai is bijna alles gratis las ik net zoals huisvesting, onderwijs en gezondheidszorg.

Volgens mij hebben ze daar ook de Sharia maar als je verder geen gekke dingen doet dan heb je er meer profijt van dan nadelen lijk mij zo op het eerste oog.

Om per permanent te wonen is mij ook een brug te ver maar is een huisje op dat palmeiland niets voor jou i.p.v. Zuid-Frankrijk als je gaat rentenieren? :rolleyes:

Samir75017
14-05-14, 08:54
Niet zo dom lullen idioot. Jij zou er ook bekaaid vanaf komen onder de sharia.

Is this a good way to communicate with members who don't share your opinion ?

H.P.Pas
14-05-14, 09:47
Is this a good way to communicate with members who don't share your opinion ?

Proest.

Karin.N
14-05-14, 10:08
Proest.

Ik zie de aanwezigheid van samir hier inderdaad als een proest, daarna ga je weer over tot de orde van de dag. Heb ik geen zin in hem, dan negeer ik hem. Ben ik op zoek naar een "proest", ach dan reageer ik es, succes verzekerd :hihi: Hij is zo voorspelbaar dat het inderdaad komisch is gworden (terwijl het eigenlijk heel triest is, magoed)

Charlus
14-05-14, 11:38
Dat weet ik eigenlijk niet. Ken een expat die net terug is uit Dubai en hij beschrijft dat zo ongeveer als een hemels plekje op aarde. Vrijwel geen criminaliteit en geen inkomstenbelasting met een hoger loon dan in Europa.

Oorspronkelijke inwoners zie je bijna niet en het merendeel bestaat uit Aziatische arbeiders. Maar die gaan gewoon weer terug als het contract afgelopen is en kunnen geen inwoner van Dubai worden.

Maar ja, als we dat hier doen dan zijn we ineens racisten en nazi's.

Voor de inwoners van Dubai is bijna alles gratis las ik net zoals huisvesting, onderwijs en gezondheidszorg.

Volgens mij hebben ze daar ook de Sharia maar als je verder geen gekke dingen doet dan heb je er meer profijt van dan nadelen lijk mij zo op het eerste oog.
Is dit naïviteit of een bord voor je kop? Eerlijk zeggen.

Ibrah1234
14-05-14, 11:49
Is dit naïviteit of een bord voor je kop? Eerlijk zeggen.

Ik ben er zelf nooit geweest maar het schijnt ook een populaire vakantiebestemming te zijn. Met of zonder sharia. Kan er ook niets aan doen.

Criminaliteit komt er nauwelijks voor. Je loopt veiliger door Dubai dan Amsterdam. Maar ook dat wil je natuurlijk liever niet horen. http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/oogjestoe.gif

Bestemming van de week: Dubai | Skyscanner (http://www.skyscanner.nl/nieuws/bestemming-van-de-week-dubai)

H.P.Pas
14-05-14, 12:04
Is dit naïviteit of een bord voor je kop? Eerlijk zeggen.

Beetje jennen, denk ik.

Ibrah1234
14-05-14, 12:11
Beetje jennen, denk ik.

Het zijn geen ervaringen uit eerste hand maar mensen die ik ken en er zijn geweest op vakantie of huwelijksreis zijn er zeer over te spreken.

Maar ik ben er zelf nog nooit geweest en misschien hebben jullie wel gelijk en is het er één grote teringzooi :boogjes:

knots71karel
14-05-14, 12:20
Dat weet ik eigenlijk niet. Ken een expat die net terug is uit Dubai en hij beschrijft dat zo ongeveer als een hemels plekje op aarde. Vrijwel geen criminaliteit en geen inkomstenbelasting met een hoger loon dan in Europa.

Oorspronkelijke inwoners zie je bijna niet en het merendeel bestaat uit Aziatische arbeiders. Maar die gaan gewoon weer terug als het contract afgelopen is en kunnen geen inwoner van Dubai worden.

Maar ja, als we dat hier doen dan zijn we ineens racisten en nazi's.

Voor de inwoners van Dubai is bijna alles gratis las ik net zoals huisvesting, onderwijs en gezondheidszorg.

Volgens mij hebben ze daar ook de Sharia maar als je verder geen gekke dingen doet dan heb je er meer profijt van dan nadelen lijk mij zo op het eerste oog.

Om per permanent te wonen is mij ook een brug te ver maar is een huisje op dat palmeiland niets voor jou i.p.v. Zuid-Frankrijk als je gaat rentenieren? :rolleyes:


Het bovenstaande concept werkt uiteraard alleen als je een bodem vol olie onder je kloten hebt zitten !
:rolleyes:

Ibrah1234
14-05-14, 12:27
Het bovenstaande concept werkt uiteraard alleen als je een bodem vol olie onder je kloten hebt zitten !
:rolleyes:

Hier is sprake van een enorme misvatting.

De olie heeft nauwelijks een rol gespeeld in de economische groei en ontwikkeling van Dubai. De beschikbare olie is ook slechts een fractie van de omringende landen.

Het gemak waarmee het toch redelijk succes van een een Arabisch land wordt afgedaan als "die zitten met hun reet boven een vat olie" verbaasd mij.

Karin.N
14-05-14, 12:59
Hier is sprake van een enorme misvatting.

De olie heeft nauwelijks een rol gespeeld in de economische groei en ontwikkeling van Dubai. De beschikbare olie is ook slechts een fractie van de omringende landen.

Het gemak waarmee het toch redelijk succes van een een Arabisch land wordt afgedaan als "die zitten met hun reet boven een vat olie" verbaasd mij.

Ik denk dat de oorsprong van hun rijkdom wel degelijk in de olie ligt.

mark61
14-05-14, 13:02
Why are links to such radical websites allowed here ?

Je zou een geloofwaardige vraag stellen als je je net zo druk maakte over het hier vaak aangehaalde DeWareReligie.nl (http://dewarereligie.nl/), ook zo'n 'radicale website', maar dan de islamitische versie. Waar ze bijvoorbeeld Boko Haram verheerlijken. Daarvoor geldt dus ook:

Those hateful Islamic websites are a garbage dump where only rats and other pests search for food. No wonder you use it as a source of information.

Je hebt er nooit een woord over gezegd.

Waarom niet?

Ibrah1234
14-05-14, 13:13
Ik denk dat de oorsprong van hun rijkdom wel degelijk in de olie ligt.

Ja ja, straks hebben ze zionisten of de CIA het weer gedaan. Ken al die riedeltjes zo langzamerhand wel.

Slechts 6% van het bruto binnenlands product (bbp) wordt geleverd door olie en gas. Door de relatief kleine aanwezigheid van aardolie hebben ze tijdig het roer omgegooid.

Zal wel enorm veel mis zijn in dat land maar voor een aldaar werkende westerling is het "aan de oppervlakte" luilekkerland. Voor de gastarbeiders is het er natuurlijk ook minder maar de inwoners van Dubai (minderheid) worden er van wieg tot graf verzorgd.

Maar ik heb verder niets met dat land maar oppervlakkig bekeken doen ze het niet verkeerd. Voor de rest zoeken ze het maar uit daar.

mark61
14-05-14, 13:18
De olie heeft nauwelijks een rol gespeeld in de economische groei en ontwikkeling van Dubai.

Ik ben toch wel wat gewend hier, maar zoiets onzinnigs heb ik nog nooit gelezen.

Doebai was een morsig vissersdorp tot er olie werd gevonden.

Ibrah1234
14-05-14, 13:27
Ik ben toch wel wat gewend hier, maar zoiets onzinnigs heb ik nog nooit gelezen.

Doebai was een morsig vissersdorp tot er olie werd gevonden.

Ja en in Drente woonde men in plaggenhutten. Wat is dat nou voor een stompzinnige vergelijking. Alsof aardgas niet bijgedragen heeft aan onze welvaart.

Lijkt wel of alles wat arabisch is en enigszins succesvol niet kan of niet mag.

Dubai heeft een hoge economische groei laten zien, in de periode 1995 tot 2009 was deze gemiddeld 16% op jaarbasis. In tegenstelling tot omringende landen speelt de olie-industrie een bescheiden economische rol. De oliereserves (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolie) en olie-gerelateerde inkomsten van Dubai zijn minder dan één-twintigste van die van het emiraat van Abu Dhabi (http://nl.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi_%28emiraat%29). Belangrijke groeisectoren zijn de bouw, handel, toerisme en transport.
Dubai en Deira zijn belangrijke thuishavens voor westerse fabrikanten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fabriek). Het grootste deel van het bankwezen van de nieuwe stad en de financiële centra zijn gevestigd in het havengebied.

Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubai_%28emiraat%29)

mark61
14-05-14, 14:04
Ja en in Drente woonde men in plaggenhutten.

Ik weet hoe de huidige economie van Doebai in elkaar zit. Die stand van zaken was er nooit gekomen zonder olie. Tis alleen dat de machthebbers een wat vooruitziende blik hebben.

Drenthe is nog steeds arm; het meeste gas wordt in Groningen gewonnen en komt niet ten goede aan de locals. Zoals dat meestal gaat.

super ick
14-05-14, 14:34
Het zijn geen ervaringen uit eerste hand maar mensen die ik ken en er zijn geweest op vakantie of huwelijksreis zijn er zeer over te spreken.

Maar ik ben er zelf nog nooit geweest en misschien hebben jullie wel gelijk en is het er één grote teringzooi :boogjes:

Sharm al sheik is ook heerlijk maar zegt over Egypte als land, het systeem, etc.

super ick
14-05-14, 14:36
Je zou een geloofwaardige vraag stellen als je je net zo druk maakte over het hier vaak aangehaalde DeWareReligie.nl (http://dewarereligie.nl/), ook zo'n 'radicale website', maar dan de islamitische versie. Waar ze bijvoorbeeld Boko Haram verheerlijken. Daarvoor geldt dus ook:

Those hateful Islamic websites are a garbage dump where only rats and other pests search for food. No wonder you use it as a source of information.

Je hebt er nooit een woord over gezegd.

Waarom niet?

Geen vragen stellen. Het heeft geen enkel nut. Hij heeft geen argumenten meer maar vind toch dat hij het gelijk aan zijn zijde heeft. En dan mag je uiteraard beledigen zonder dat er een reden voor is, onbeschoft gedrag vertonen, arrogant doen, etc.

mark61
14-05-14, 15:31
Het zijn geen ervaringen uit eerste hand maar mensen die ik ken en er zijn geweest op vakantie of huwelijksreis zijn er zeer over te spreken.

Maar ik ben er zelf nog nooit geweest en misschien hebben jullie wel gelijk en is het er één grote teringzooi :boogjes:

Ik ben niet geïnteresseerd in een onderdrukkend land dat gastarbeiders als oud vuil behandelt en bestaat uit een betonwoestenij in een woestijn met zelfs voor een woestijn een zeer mensvijandig klimaat. Shop till you drop. Niet zoenen en niet drinken.

Samir75017
14-05-14, 19:54
Je zou een geloofwaardige vraag stellen als je je net zo druk maakte over het hier vaak aangehaalde DeWareReligie.nl (http://dewarereligie.nl/), ook zo'n 'radicale website', maar dan de islamitische versie. Waar ze bijvoorbeeld Boko Haram verheerlijken. Daarvoor geldt dus ook:

Those hateful Islamic websites are a garbage dump where only rats and other pests search for food. No wonder you use it as a source of information.

Je hebt er nooit een woord over gezegd.

Waarom niet?

Kind of: You Dutch Moroccans should not complain about racism in the NL since you never say anything about racism in Morocco.

What an intelligent argument.

And then, they wonder why I don't discuss with them :slapen:

mark61
14-05-14, 21:57
Kind

Antwoord geven. NU.

Jij wou discussiëren? Begin.

Ik vroeg je wat, meneer de discussiant.

Kappen met eenrichtingsverkeerdrammen. Ophouden of opdonderen.

Jij en Mars zijn twee trollen. Jullie willen helemaal niet discussiëren, jullie willen alleen maar zieken. Jullie zijn geestesziek en genieten alleen maar van mensen opnaaien.

Het mooiste van de grap is, dat jullie je allebei voordoen als vrome gelovigen. Nou, als dat is hoe je van geloof wordt.

Ongelooflijk.

pizatie
14-05-14, 22:29
daar ben ik het volledig mee eens . wetboeken zijn gemaakt door mensen.

knots71karel
14-05-14, 22:58
Ja en in Drente woonde men in plaggenhutten. Wat is dat nou voor een stompzinnige vergelijking. Alsof aardgas niet bijgedragen heeft aan onze welvaart.

Lijkt wel of alles wat arabisch is en enigszins succesvol niet kan of niet mag.

Dubai heeft een hoge economische groei laten zien, in de periode 1995 tot 2009 was deze gemiddeld 16% op jaarbasis. In tegenstelling tot omringende landen speelt de olie-industrie een bescheiden economische rol. De oliereserves (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolie) en olie-gerelateerde inkomsten van Dubai zijn minder dan één-twintigste van die van het emiraat van Abu Dhabi (http://nl.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi_%28emiraat%29). Belangrijke groeisectoren zijn de bouw, handel, toerisme en transport.
Dubai en Deira zijn belangrijke thuishavens voor westerse fabrikanten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fabriek). Het grootste deel van het bankwezen van de nieuwe stad en de financiële centra zijn gevestigd in het havengebied.

Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubai_%28emiraat%29)

Hoe je het went of keert dit land heeft zijn welvaart direct of indirect aan de OLIE te danken
HET vervult en soort rol als Zwitserland hier in Europa doet.

H.P.Pas
14-05-14, 23:14
Hoe je het went of keert dit land heeft zijn welvaart direct of indirect aan de OLIE te danken
HET vervult en soort rol als Zwitserland hier in Europa doet.

:slaap: Wij hebben geen olie.

Ibrah1234
14-05-14, 23:25
Hoe je het went of keert dit land heeft zijn welvaart direct of indirect aan de OLIE te danken
HET vervult en soort rol als Zwitserland hier in Europa doet.

Gratis onderwijs, huisvesting en gezondheidszorg, geen criminaliteit en 0% belasting. Zijn we hier collectief aan de drugs of iets dergelijks met al dat onbegrip? :wink: Dat is toch zo ongeveer het equivalent van de hemel op aarde.

Tsja, als men zich hier al niet staande kan houden dan lukt het daar in Dubai inderdaad ook niet.

Arm & rijk: Dubai - Uitzending Gemist (http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412097)

H.P.Pas
14-05-14, 23:41
Gratis onderwijs, huisvesting en gezondheidszorg, geen criminaliteit en 0% belasting. Zijn we hier collectief aan de drugs of iets dergelijks met al dat onbegrip? :wink: Dat is toch zo ongeveer het equivalent van de hemel op aarde.


:slaap: Als ze treinen hadden zouden die vast op tijd rijden.

Ibrah1234
15-05-14, 00:35
:slaap: Wij hebben geen olie.

Is het anderzijds enigszins gerechtvaardigd te stellen dat onze aardgasbaten de smeerolie is geweest voor het aanvankelijk optuigen van onze welvaartsstaat?

super ick
15-05-14, 07:16
Kind of: You Dutch Moroccans should not complain about racism in the NL since you never say anything about racism in Morocco.

Ach, je bedoelt lieden die altijd met hun vinger maar naar 1 kant wijzen? Ja, daar heb ik ook wel moeite mee......

Spiegeltje, spiegeltje..........

super ick
15-05-14, 07:17
:slaap: Wij hebben geen olie.

Nee maar jullie hebben bergen aangelegd om toeristen te trekken.

Ibrah1234
15-05-14, 07:39
Ik ben niet geïnteresseerd in een onderdrukkend land dat gastarbeiders als oud vuil behandelt

De meeste expats kunnen terug in Nederland maar moeilijk aarden in de eigen doorzonwoning zonder kindermeisje, tuinman en 0% tax. ;)

Zielige mensen zijn in elk land wel te vinden maar wat ik ervan begreep in de reportage verdienen die Aziaten ook tig keer zoveel dan in hun land van herkomst.

Intermediair: werken en wonen in Dubai (http://www.intermediair.nl/carriere/verandering/werken-buitenland/wonen-en-werken-dubai)

super ick
15-05-14, 07:44
Rinze Visser

Zo nu en dan worden ze gepubliceerd, de artikelen met lofzangen op landen waar Nederland een voorbeeld aan zou moeten nemen. Nu was Dubai, één van de Verenigde Arabische Emiraten, aan de beurt. In HP-De Tijd van 16 maart een artikel met een paginagrote foto om indruk te maken: wolkenkrabbers langs een veelbaanssnelweg als zichtbaar teken van vooruitgang in een wereld die bepaalde cultuurkenners doorgaans achterlijk plegen te noemen.

Een beeld dat de bedoeling van het geschrevene moet ondersteunen. Bij de lezer moet overkomen: zó kan het ook... Dubai ontwikkelt zich snel, razendsnel. Een mengelmoes van nationaliteiten, etnische groepen en culturen. Hoe kan het ook anders? De stad, Dubai-City, een toonbeeld van tolerantie. Geen etnische en religieuze spanningen. Hoe zou dat ook kunnen, als we uit het artikel moeten begrijpen dat de meeste mensen daar nog slechts werken en slapen. Te druk.

Een citaat: "Wel 85 procent van de bevolking is van buitenlandse origine en het merendeel daarvan komt uit Azië. Wie zich misdraagt wordt, eventueel na een gevangenisstraf, het land uitgezet en hoeft niet meer terug te komen. Bovendien hebben alle immigranten de gelegenheid om te werken, waardoor ze het te druk hebben voor duistere zaken. Wanneer ze niet werken, krijgen ze geen uitkering". Hoe kan het ook anders? Tolerantie alom, streng maar rechtvaardig.

Werkgelegenheid alom; de kapitalist loopt bij het lezen hiervan het water in de mond. "Bedrijven die zich hier vestigen hoeven geen belasting of invoerrechten te betalen en hoeven aan veel minder wetten te voldoen dan daarbuiten". Een paradijs voor de voorstanders van deregulering, van het afschaffen van alle arbeidersrechten en sociale zekerheden, van het opruimen van de laatste resten van communisme. Een Indiase kantoorbediende, één van de 85 procent 'allochtonen': "Mijn gezin woont nog in India, maar als ik terugga zou ik werkloos worden". Een Pakistaanse taxichauffeur: "Ik mis mijn gezin en spaar om elke drie jaar terug te gaan". Hij heeft zich neergelegd bij zijn lot: eens per drie jaar naar vrouw en kinderen.

Citaat: "Veel arbeiders zijn hiernaartoe gekomen om als bouwvakker te werken. Maar niet altijd loopt dat goed af. De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HWR) meldde dat per jaar meer dan achthonderd bouwvakkers omkomen door een ongeluk op de bouwplaats, een zonnesteek of door zelfmoord. Het zware werk en de lange ploegendiensten leveren een arbeider zo'n vijf euro per dag op. Toch is het meer dan men in eigen land kan verdienen. Met z'n tienen leven de arbeiders in een kleine met stapelbedden gevulde kamer". Alleen maar werken en uitgeput in slaap vallen, geen sociaal leven. Vakbonden zijn verboden. Streng maar rechtvaardig, toch? Leve de spectaculaire vooruitgang...

Wij zien hier, op dit moment, het gevaar van de politieke druk van overname van een van de zogenaamde Skandinavische modellen: een nog snellere teruggang van de collectieve en sociale sectoragenda Lissabon. In werkelijkheid gaan de aspiraties van de machthebbers, de geldwolven, veel verder. Professor Sylvester Eijffinger, econoom aan de universiteit van Tilburg, tevens lid van de Raad van Economische Adviseurs, dus niet een niet serieus te nemen warhoofd, gaat nog een aantal stappen verder. Er moet snel geëxperimenteerd worden met 'vrije economische zones', vindt hij. Deze voor de machthebbers belangrijke adviseur zegt dat deze zones door hun flexibeleomgeving niet alleen de ondernemers meer kansen bieden, maar ook mensen aan de onderkant van de samenleving die nu geen baan krijgen door de beperkende arbeidsregels.

Nederland hoeft van hem nu niet direct een kopie van Dubai te worden, maar minimunloon, ontslagrecht en bouwvergunningen kunnen afgeschaft dan wel versoepeld worden. Maar zegt hij: "Misschien dat het Dubai-model eerder navolging verdient dan het Zweedse of Rijnlandse model waarover zo vaak wordt gesproken"! Ja zeker, de sjeik van Dubai heeft alle vertrouwen in de vrije markt. Zonder rechten, met superlange werkdagen en superlage lonen, ver weg van het thuisland, familie en gezin, zonder democratie. Want is de supervrije kapitalistische markt al niet genoeg democratie? Is de sjeik zelf al niet volksvertegenwoordiging genoeg? Alle vertrouwen in de vrije markt? Zelfvertrouwen dus, want de sjeik Is de vrije markt...!

Zo'n 800 dode bouwvakkers per jaar en een veelvoud bij de andere werkers. Maar dan wél vrij van criminaliteit. Want ook de criminaliteit is samengebald in één persoon, gesteund en bewonderd door de internationale geldwolven. Alleenheerser, de grootste en enige crimineel... Vrije economische zones. Het is al eerder geopperd. Ook in ons land. Zones, met een hek er omheen. Waar wetteloosheid heerst, in dienst van een gestrenge rechtvaardigheid. De rechtvaardigheid van het kapitalisme.

Waarom zullen wij steeds fabrieken verplaatsen naar lagelonenlanden, als we de lage loners ook hier naartoe kunnen halen, zo heette het toen. De vreemdeling een hartelijk welkom heten, zo zei jaren geleden ene meneer Wijffels, nu beter bekend van grote bank en Balkenende 3. Een hartelijk welkom heten met een hek eromheen. En dat heet 'vrije economische zone'. Dubai is dichterbij dan u denkt...

Dubai, kapitalistisch paradijs (http://www.ncpn.nl/archief/2007/10/rinze10.htm)

Karin.N
15-05-14, 07:44
De meeste expats kunnen terug in Nederland maar moeilijk aarden in de eigen doorzonwoning zonder kindermeisje, tuinman en 0% tax. ;)

Zielige mensen zijn in elk land wel te vinden maar wat ik ervan begreep in de reportage verdienen die Aziaten ook tig keer zoveel dan in hun land van herkomst.

Intermediair: werken en wonen in Dubai (http://www.intermediair.nl/carriere/verandering/werken-buitenland/wonen-en-werken-dubai)

Is het misschien tot je doorgedrongen dat een westerse expat in Dubai ietwat anders behandeld wordt dan een werkster vanaf de Filipijnen?

Weet je hoe de welvaart voor 1966 / 1970 in Dubai was? Wat de vooruitzichten waren geweest zonder de oliebronnen?

Heb je je ook afgevraagd hoe Nederland voor de aardgasvondsten boerde en daarna? En wat de verschillen met een Dubai zijn?

super ick
15-05-14, 07:46
Is het misschien tot je doorgedrongen dat een westerse expat in Dubai ietwat anders behandeld wordt dan een werkster vanaf de Filipijnen?

Kun je misschien aangeven hoe de welvaart voor 1966 / 1970 in Dubai was? Wat de vooruitzichten waren geweest zonder de oliebronnen?

Heb je je ook afgevraagd hoe Nederland voor de aardgasvondsten boerde en daarna? En wat de verschillen met een Dubai zijn?

Dat weet hij allemaal maar hij staat nu in de clinchmodus met Mark. Opzettelijk langs de ander heen praten.

H.P.Pas
15-05-14, 11:22
Nee maar jullie hebben bergen aangelegd om toeristen te trekken.

Weet je hoe dat gegaan is ?


Hoe de bergen in Zwitserland kwamen.

Vroeger was Zwitserland een van de vlagste lande van de wereld.Wel was het heele land vol med sesselbanen en skilifte, maar ze gingen allemaal recht door.De bergstations waren niet hooger als de dalstations, en als die mensen uitstapten, wisten ze niet recht wat ze moesten doen. "Je ziet niet meer!", zejden ze en gingen raatloos weer terug.
Skien en sleen verzorgten zij verweg in de kelder.
"Wat wij vermissen", zejden ze, "zijn de bergen."
Op een keer wandelte een knappe Zwitser naar Holland.
Matter heet hij, Benedikt Matter!
Wat hij daar zag, verbaaste hem!
Dat heele land was vol von berge, maar daar waren noch skien noch sleen, niet toe spreken van sesselbanen of skilifte.
In de winter klommen de Hollanders op de versneeuwde toppen en faarden med onze kloempen naar beneden.
Maar na één keer haden ze genoeg.
De kloempen volden zich snel med sneeuw, en ze kreegen natten voeten.
"Het is so moeilijk", zejden de Hollanders, "wat wij vermissen, is het platten land!"
Benedikt Matter spitsde zijn oren.
"Wat willen jullie dan med dat platten land doen?" fragde hij de Hollanders.
"Tulpen planten!" riepen ze meteen, "Da moeten we niet zo veel voor doen!"
"Dan hebben we geluk", zejde Benedikt Matter.
"In Zwitserland hebben we niets als tulpen. We weten niet, waarheen daarmee."
Zo beslooten de Hollanders, hun bergen med de Zwitsers tegen tulpen te ruilen.
De Zwitsers begonnen nu, all hun tulpenbollen in kisten te verpakken en naar Holland te sturen. – Med de berge was het een beetje moeilijker.
Da herinnerde zich Benedikt Matter aan dat oude spreekwoordt "Het geloof verplaatst bergen".
"We moeten deraan geloofen", heeft hij gesegd, "dan gebeurt het ook!"
Da gingen alle Zwitsers en Hollanders een daag lang naar de kerk en geloofden heel sterk eraan, dat de berge van Holland in Zwitserland kwamen – en kijk maar aan, in Holland knakde en knarste en krakte het – een berg naa de ander woorde uit de aarden gerukt, vloog naar Zwitserland en bleef daar.
Endlijk gingen de Zwitserse bergbaane en skilifte naar boven, je had boven een mooie uitzicht over andere berge en je kun med de skien naar beneden varen, en nu kwamen de mensen van overaal, om hier hun vakantie door te brengen.
De Hollanders moesten zich niet meer med de bergen afgeven, want nu was bij hun alles plat gewoorde, en ze planten overaal tulpen en verkochten ze in de heele wereld.Zo waren ze beide tevreden, de Hollanders en de Zwitsers, en omdat de man, die op deze idee gekomen is, Benedikt Matter heete, heeft me de mooiste berg naar hem "Matterhorn" genoemd.

The_Grand_Wazoo
15-05-14, 11:37
Weet je hoe dat gegaan is ?

In oorspronkelijk Zweitschedutch?
(niet te verwarren met Doubble Dutch)

702-386-5397
15-05-14, 11:42
Dat zijn de wijze moslims die nadenken maar ongeacht het percentage moslims dat voorstander is van de Sharia , de Sharia zal er komen en dat over heel de wereld. Het is slechts een kwestie van tijd.

Karin.N
15-05-14, 11:53
Dat weet hij allemaal maar hij staat nu in de clinchmodus met Mark. Opzettelijk langs de ander heen praten.

Dat is een van de belangrijkste forumregels van Maroc :student:

H.P.Pas
15-05-14, 12:14
de Sharia zal er komen en dat over heel de wereld.

En dan zal komen de dromenvrouw
Zij, de vrome, die schromen zou,
zo zij wakenden vond.

H.P.Pas
15-05-14, 12:19
In oorspronkelijk Zweitschedutch?
(niet te verwarren met Doubble Dutch)

Een klassiek caberet-nummer van Franz Hohler, die in een vorig leven Germanistiek heeft gestudeerd.
Het is een heel geraffineerde tekst; mondeling voorgedragen begrijpelijk voor Hollanders en Duits-Zwitsers waarbij beide het gevoel hebben dat ze naar een houtje-touwtje versie van hun moedertaal zitten te luisteren.

mark61
15-05-14, 12:24
De meeste expats kunnen terug in Nederland maar moeilijk aarden in de eigen doorzonwoning zonder kindermeisje, tuinman en 0% tax. ;)

Zielige mensen zijn in elk land wel te vinden maar wat ik ervan begreep in de reportage verdienen die Aziaten ook tig keer zoveel dan in hun land van herkomst.

Intermediair: werken en wonen in Dubai (http://www.intermediair.nl/carriere/verandering/werken-buitenland/wonen-en-werken-dubai)

Lekker gestoord doen.

super ick
15-05-14, 12:28
Dat zijn de wijze moslims die nadenken maar ongeacht het percentage moslims dat voorstander is van de Sharia , de Sharia zal er komen en dat over heel de wereld. Het is slechts een kwestie van tijd.

Waar de islam groeit verwelkt de rest. Dat weten ook de multicultifreaks. Die hebben zelf ook hun vrijheid lief. Hier is juist veel bloed vergoten om kerk en staat te scheiden. Ik denk dat als het er dan van moet komen, we alle voorstanders van de sharia eerder op de trein naar Saudi Arabie zetten dan de sharia hier in te voeren. Wij willen hier nl vooruit en niet achteruit. Dat is precies de reden waarom zoveel moslims graag hier naar toe komen. Ons systeem is de reden dat we het hier zo goed hebben. Niet teveel aan veranderen dus.
Er wordt hier niemand gegijzeld, er zijn landen waar de sharia ingevoerd is, er zijn vertrekregelingen maar ik zie geen moslim gaan, een enkeling daargelaten. Mijn conclusie moet dan ook zijn dat enkele pubers en gestoorde haatmoslims wel tegen ons systeem aanpissen maar aan de andere kant alle vruchten er graag van plukken. Ik noem die catagorie hypocriete nepmoslims.

mark61
15-05-14, 12:38
Dat zijn de wijze moslims die nadenken maar ongeacht het percentage moslims dat voorstander is van de Sharia , de Sharia zal er komen en dat over heel de wereld. Het is slechts een kwestie van tijd.

De afgelopen 1400 jaar geven weinig aanleiding te vermoeden dat het any time soon zal zijn.

Wat maakt dat je denkt dat Latijns-Amerika islamitisch zal worden? Een grote Saoedische invasiemacht? Echt?

H.P.Pas
15-05-14, 13:24
Is het anderzijds enigszins gerechtvaardigd te stellen dat onze aardgasbaten de smeerolie is geweest voor het aanvankelijk optuigen van onze welvaartsstaat?

Ik had het over ons, niet over julliie.
Afgezien daarvan waren de aardgasbaten de direkte oorzaak van de 'Dutch disease' (http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_disease).
Een mixed blessing at best.

702-386-5397
15-05-14, 13:32
Waar de islam groeit verwelkt de rest. Dat weten ook de multicultifreaks. Die hebben zelf ook hun vrijheid lief. Hier is juist veel bloed vergoten om kerk en staat te scheiden. Ik denk dat als het er dan van moet komen, we alle voorstanders van de sharia eerder op de trein naar Saudi Arabie zetten dan de sharia hier in te voeren. Wij willen hier nl vooruit en niet achteruit. Dat is precies de reden waarom zoveel moslims graag hier naar toe komen. Ons systeem is de reden dat we het hier zo goed hebben. Niet teveel aan veranderen dus.
Er wordt hier niemand gegijzeld, er zijn landen waar de sharia ingevoerd is, er zijn vertrekregelingen maar ik zie geen moslim gaan, een enkeling daargelaten. Mijn conclusie moet dan ook zijn dat enkele pubers en gestoorde haatmoslims wel tegen ons systeem aanpissen maar aan de andere kant alle vruchten er graag van plukken. Ik noem die catagorie hypocriete nepmoslims.

Wat jij wilt of ik wil is irrelevant, het gaat om de wil van Allah en Allah heeft ons al beloofd dat de Sharia er zal komen. Het is dus nogmaals een kwestie van tijd, er komen in Europa en in de VS en Canada alleen maar meer moslims bij en dat komt niet door migranten maar door de enorme hoeveelheid bekeerlingen. Al je haat is dus verspilde energie, of jij gaat dood voordat je het meemaakt of je zal leven en je maakt het mee. Het is in ieder geval niet iets wat mensen zouden kunnen stoppen al kwamen alle mensen van heel de wereld bij elkaar.

H.P.Pas
15-05-14, 13:33
? De sharia zijn gewoon een utopie van een meer rechtvaardige, betere, solidaire samenleving.

Pssst... Mars. Dat is het Communistisch Manifest ook.

702-386-5397
15-05-14, 13:33
De afgelopen 1400 jaar geven weinig aanleiding te vermoeden dat het any time soon zal zijn.

Wat maakt dat je denkt dat Latijns-Amerika islamitisch zal worden? Een grote Saoedische invasiemacht? Echt?

Een mens leeft gemiddeld maar 100 jaar, dat is dus praktisch niks. De tijd die nodig is lijkt dus voor jou en mij heel lang maar voor Allah is dat een fractie van een seconde. Wij ervaren tijd anders omdat we leven in een andere dimensie.

mark61
15-05-14, 13:38
Een mens leeft gemiddeld maar 100 jaar, dat is dus praktisch niks. De tijd die nodig is lijkt dus voor jou en mij heel lang maar voor Allah is dat een fractie van een seconde. Wij ervaren tijd anders omdat we leven in een andere dimensie.

Veel geluk met je dimensies.

Lid van de ik-geef-nooit-antwoord-brigade?

Marsipulami
15-05-14, 13:39
Pssst... Mars. Dat is het Communirtisch Manifest ook.

Met dat verschil dat de sharia geen gewelddadige (klassen-) strijd als hoofdbeginsel hebben.

Tomas
15-05-14, 13:43
..of ik wil is irrelevant...

Het is natuurlijk helemaal niet irrelevant. Jij wil dit, en daarom geloof je het. Had je het niet gewild, vond je het net zulke kul als iedere andere boere lul. Waarom jij dit wilt, is een ander verhaal. Waarschijnlijk iets met toeval en hersenspoeling. Het resulteert uiteindelijk in het projecteren van de deze behoeftes en wensen op dat van een belangrijker en groter abstract wezen. Om jezelf tegelijkertijd groter en belangrijker te maken, en nederiger te lijken. Het is een mooi mechanisme.

H.P.Pas
15-05-14, 13:50
Met dat verschil dat de sharia geen gewelddadige (klassen-) strijd als hoofdbeginsel hebben.

Daar valt veel over te zeggen, wat dan door jou weer vlijtig genegeerd wordt. Begin ik dus niet aan.

702-386-5397
15-05-14, 14:38
Het is natuurlijk helemaal niet irrelevant. Jij wil dit, en daarom geloof je het. Had je het niet gewild, vond je het net zulke kul als iedere andere boere lul. Waarom jij dit wilt, is een ander verhaal. Waarschijnlijk iets met toeval en hersenspoeling. Het resulteert uiteindelijk in het projecteren van de deze behoeftes en wensen op dat van een belangrijker en groter abstract wezen. Om jezelf tegelijkertijd groter en belangrijker te maken, en nederiger te lijken. Het is een mooi mechanisme.

Ja maar wat je niet snapt is dat het uiteindelijk niet zal gebeuren omdat ik het wil en het zal niet niet gebeuren omdat jij dat niet wilt. In andere woorden is jouw wil en mijn wil voor de rest irrelevant, Allah zal ervoor zorgen dat de islam boven elke andee godsdienst wordt verheven en dat wetten zullen gelden over heel de wereld. Dat is dus nogmaals echt maar een kwestie van tijd ongeacht of jij dat leuk vindt of niet. Kijk alleen al naar hoe er oorlog wordt gevoerd tegen de islam maar dat allemaal slechts een averrechtse werking heeft. Er komen namelijk alleen maar meer moslims bij over heel de wereld.

Soldim
15-05-14, 14:54
Ja maar wat je niet snapt is dat het uiteindelijk niet zal gebeuren

Ik snap heel goed dat het niet zal gebeuren. Iedereen mag van mij in sprookjes geloven, zolang er maar geen regels op basis van die sprookjes worden opgelegd aan degenen die beter weten.

702-386-5397
15-05-14, 15:07
Ik snap heel goed dat het niet zal gebeuren. Iedereen mag van mij in sprookjes geloven, zolang er maar geen regels op basis van die sprookjes worden opgelegd aan degenen die beter weten.

Dus je snapt het dan toch weer niet, als uiteindelijk de Sharia rechtsgeldig is over heel de wereld en jij hebt het geluk nog in leven te zijn dan kun je daar voor de rest helemaal niets aan doen. Je kan het een sprookje noemen maar dat houdt de gaande ontwikkelingen helemaal niet tegen. Jij kan mensen niet dwingen zich niet te bekeren naar de islam, dat gebeurt echt uit eigen overwegingen en de cijfers bewijzen dat de islam alleen groeiende is. Er komen niet meer Christenen, Joden of Hindoes bij in Europa...nee , in Europa komen er alleen maar meer moslims bij dus de invoering van de Sharia kan zomaar een democratisch besluit zijn. Allah maakt namelijk de beste plannen.

Karin.N
15-05-14, 15:12
Wat jij wilt of ik wil is irrelevant, het gaat om de wil van Allah en Allah heeft ons al beloofd dat de Sharia er zal komen. Het is dus nogmaals een kwestie van tijd, er komen in Europa en in de VS en Canada alleen maar meer moslims bij en dat komt niet door migranten maar door de enorme hoeveelheid bekeerlingen. Al je haat is dus verspilde energie, of jij gaat dood voordat je het meemaakt of je zal leven en je maakt het mee. Het is in ieder geval niet iets wat mensen zouden kunnen stoppen al kwamen alle mensen van heel de wereld bij elkaar.

Kijk jij meent dat wat Allah wenst werkelijkheid wordt.

Ik daarentegen geloof niet in het bestaan van een god of een allah, ik neem het dus met een korreltje zout. Het is prima wanneer mensen hun inspiratie uit een geloof halen, is niets mis mee.

Wordt pas vervelend wanneer men meent op grond van goddelijke wetten anderen een levenswijze op te leggen. Of wanneer men middeleeuwse straffen wil gaan invoeren zoals steniging, afhakken van handen enzo.

Da's overigens ook de reden dat ik niet in het bestaan van zo'n god geloof. Welk weldenkend mens vindt slavernij acceptabel en dood door steniging, afhakken van ledematen normaal.

En dan dat ongelovigen zullen branden in de hel, wat voor slecht wezen verzint zoiets? Een wrede dictator?


Als er echt een god had bestaan had de wereld er heel anders uitgezien. En geen hel of wat dan ook.

Magoed jouw manier van geloven zegt wel veel over jouw karakter (of eigenlijk meer over het ontbreken van karakter)

Soldim
15-05-14, 15:15
Allah maakt namelijk de beste plannen.

Hij had wat mij betrefd die plannen voor die mijn in Turkije best mogen herzien.

702-386-5397
15-05-14, 15:15
Kijk jij meent dat wat Allah wenst werkelijkheid wordt.

Ik daarentegen geloof niet in het bestaan van een god of een allah, ik neem het dus met een korreltje zout.

Dat mag je van mij vinden alleen de feiten spreken je tegen, in 1400 jaar tijd is de islam namelijk uitgegroeid tot 1 van de grootste godsdiensten ter wereld en het blijft maar groeien. Als je niet snapt dat dat komt omdat Allah heeft beloofd de islam te verheffen boven alle andere godsdiensten dan is dat simpelweg jouw verlies. Erachter komen wat hiervan de gevolgen zijn zul je doen in het graf.

Islam fastest growing religion in UK as churches decline - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=QmqrFK4-OfQ)

702-386-5397
15-05-14, 15:18
Hij had wat mij betrefd die plannen voor die mijn in Turkije best mogen herzien.

Hoezo, de dood is voor Allah niets. Je zal na je dood weer tot leven worden gewekt en zelfs je vingerafdruk zal hersteld worden naar zijn originele staat. Je moet snappen dat er in 'het leven' veel ergere dingen zijn dan de dood. de dood is maar 1 deel van een driedelige ticket.

Ibrah1234
15-05-14, 15:30
Is het misschien tot je doorgedrongen dat een westerse expat in Dubai ietwat anders behandeld wordt dan een werkster vanaf de Filipijnen?

Weet je hoe de welvaart voor 1966 / 1970 in Dubai was? Wat de vooruitzichten waren geweest zonder de oliebronnen?

Het wil blijkbaar niet tot je doordringen dat Dubai vroegtijdig heeft geanticipeerd op de eindigheid van de beschikbare olievoorraden. Niet voor niets het Hong Kong van de Arabische wereld genoemd en redelijk hoog geïndustrialiseerd voor Arabische begrippen.

Ze hadden een kickstart door de olie en hebben goed geanticipeerd op veranderende en toekomstige veranderingen van de markt. Die kickstart hadden wij met de Marshall hulp en het aardgas wat in de zestiger jaren in Slochteren is gevonden. Daar is de kerstboom van de sociale welvaartsstaat mee opgetuigd.

Dubai is nu een van de weinige landen die zijn staatsburgers van de wieg tot het graf kan verzorgen.


Is het misschien tot je doorgedrongen dat een westerse expat in Dubai ietwat anders behandeld wordt dan een werkster vanaf de Filipijnen?


Pakistani en andere Aziaten in Dubai zijn werkzaam in sales, ICT, bankensector, techniek, goudhandel, managementfuncties enzovoorts.

Die werkster zal waarschijnlijk ongeschoold zijn maar verdiend meer dan in haar eigen land en over datgene wat ze verdiend geldt een belastingtarief van 0%.

Maar doordat niet iedereen dezelfde scholing en opleiding heeft genoten is er een diffentiatie in inkomen. Maar dat is overal ter wereld zo. Wat is je punt?

super ick
15-05-14, 16:26
Dus je snapt het dan toch weer niet, als uiteindelijk de Sharia rechtsgeldig is over heel de wereld en jij hebt het geluk nog in leven te zijn.

Sprookjes. Is het wel eens bij je opgekomen dat meer mensen dit niet geloven dan wel?

super ick
15-05-14, 16:28
Weet je hoe dat gegaan is ?

Klinkt logisch moet ik zeggen al zijn ze wel wat bergjes in Zuid Limburg vergeten.

(leen)
15-05-14, 16:34
Gratis onderwijs, huisvesting en gezondheidszorg, geen criminaliteit en 0% belasting. Zijn we hier collectief aan de drugs of iets dergelijks met al dat onbegrip? :wink: Dat is toch zo ongeveer het equivalent van de hemel op aarde.

Tsja, als men zich hier al niet staande kan houden dan lukt het daar in Dubai inderdaad ook niet.

Arm & rijk: Dubai - Uitzending Gemist (http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412097)

Eh, Voor welke inwoners geld dat ook al weer,
De aziatische gastarbeiders, krijgen zij straks ook verblijfsrecht en gezinshereniging in het walhalla?

mark61
15-05-14, 16:34
Sprookjes. Is het wel eens bij je opgekomen dat meer mensen dit niet geloven dan wel?

Tis wel apart hoe je in Nederland kan zijn opgegroeid en zo in Staphorst-plus kan zijn geëindigd.

Zelfs onder moslims is dit 'gedachtengoed' volkomen exotisch. Echt volkomen. Ik betwijfel of je 10 moslims in Nederland kan vinden die denken dat de islam / de sjaria de wereld gaat overnemen.

Afdeling looney tunes.

mark61
15-05-14, 16:35
Het

Hou es op met die krankzinnige onzin en het ontkennen / negeren van middeleeuwse toestanden.

Ben je geestesziek of is dit jouw idee van humor?

(leen)
15-05-14, 16:42
Dat is een van de belangrijkste forumregels van Maroc :student:

Dat ben ik niet met je eens,mijn tv staat nooit op een duits kanaal :hihi:

(leen)
15-05-14, 17:05
Tis wel apart hoe je in Nederland kan zijn opgegroeid en zo in Staphorst-plus kan zijn geëindigd.

Zelfs onder moslims is dit 'gedachtengoed' volkomen exotisch. Echt volkomen. Ik betwijfel of je 10 moslims in Nederland kan vinden die denken dat de islam / de sjaria de wereld gaat overnemen.

Afdeling looney tunes.

Mijn dochter werkt in Walibi-flevo en komt zojuist thuis met het verhaal dat er een turks meisje wat op schoolreis was in elkaar is getrapt door een een andere groep turken die ook op schoolreis waren.
2 kiddows gewond naar de spoedeisend hulp, een handvol bij de ehbo, meisje in kwestie volledig van de kaart.
Zij droeg haar hoofddoek niet strak genoeg, dat was al reden genoeg om zo los te gaan.

Misschien is het gedachtegoed toch minder exotisch als jij denkt.

702-386-5397
15-05-14, 17:06
Sprookjes. Is het wel eens bij je opgekomen dat meer mensen dit niet geloven dan wel?

Het is al een vaststaand gegeven dat dat niet zo is, de wet van Allah is altijd al de wet geweest sinds het begin van de mens. De profeet Adam alaihi assalaam is namelijk ook een moslim en ook hij heeft volgens de wetten van Allah (Shariah) geleefd tot aan de laatste profeet Mohammed salla Allahu wa aleihi assalaam. Er is dus in feite geen andere wet dan dat van Allah. En mocht het zo zijn dat je gelijk hebt dan is dat ook niet echt belangrijk, als de meerderheid van de mensen de wetten van Allah verwerpen zullen ze worden getroffen met de ergste natuurrampen en beproevingen die je maar kunt bedenken. Stel dat iedereen op de wereld tegen de wetten van Allah was behalve 1 man dan nog zou die man de overhand hebben aangezien er geen helpers zijn buiten Allah.

Hawa
15-05-14, 17:13
Appels met Peren vergelijken?

Sommigen alhier lijken wel op jehova-getuigen. En dan komt het paradijs.

Islam betekent onderwerping. Geestelijk leiders maken islam kapot met hun schreeuwende rot koppen.

In Pakistan en in Saoedie Arabie lopen van die baardmannetjes te schreeuwen en vrouwen als hoeren te kwalificeren...Wat een geloof is islam geworden was toch al niks en nu is het nog erger geworden omdat die minkukels denken dat Dubai het land van ooit is .

Het westen is de schuld. Ach ja, denk maar niet dat ik zo denk.. Het westen is de schuld,opvoeding van haar kinderen is de schuld voor die haatzaaiers,die geestelijk leiders die hun eigen kinderen mishandelen en verkrachten.
Het land met de wolkenkrabbers. Het land met het geld van de olie.

Denk maar niet dat die inwoners die graties huizen krijgen een beter verstand krijgen.
Die kinderen meppen gewoon de oppas waar moeder de vrouw niks van zegt.

De elite stuurt haar kinderen naar het westen voor betere kansen op de arbeidsmarkt.
Het lagere volk doet geen enkele studie. Haar studie zal wel zijn de koran lezen van a tot z.

Jongetjes zijn net zo wiebelig als hier in Nederland. In Dubai zijn het prinsen en hier dus ook, dan krijg je wel
gestoorde kinderen.

In Saoedie Arabie is meppen en slaan dood normaal. In al die islamitische landen is het gewoon dood normaal om te slaan en te meppen en je eigen vrouw te verkrachten is ook gewoon dood normaal.

Je vrouw op te sluiten is dood normaal.

Je kinderen ontvoeren is dood normaal.

Islam is op dode weg aan het lopen.Haat aan het westen, en dan sharia wetten in voeren,om meisjes besnijdenissen maar goed te gaan keuren in Indonesie.

Al die gefrustreerde mannen met hun vergelijkingen tussen appels en peren moeten zich dood schamen.

En maar denken dat Allah die god van de islam perfect is.

Ik ben er flauw van. Het welles en nietes spelletje moet een keer afgelopen zijn om all die westerse vrouwen als hoeren te brandmerken..

Moslims gelovigen verloochenen zichzelf om datgene te doen wat ooit in geschiedenis veroorzaakt is door katholieke inquisitie. Zo walgelijk ..zoo bruut...zo misdadig....en vooral zo gefrustreerd om eens geschiedenis te gaan bestuderen. Je mag niet eens Mohammed,vzmh, afbeelden...Je mag niks in dit walgelijk hypocriete geloof.


De schuld te geven aan al die anderen. Hoe kan islam vrede betekenen. Het is totale onderwerping!!

Vooral voor die schreeuw machthebbers die hebben die touwtjes zo strak in hun handen dat de massa het gewoon weg , moet pikken....Ze dienen het te pikken anders zijn het afvalligen, dan mogen ze hun dochters ontheiligen.

zo iets walgelijks is islam over de hele wereld.......

702-386-5397
15-05-14, 17:17
Appels met Peren vergelijken?

Sommigen alhier lijken wel op jehova-getuigen. En dan komt het paradijs.

Islam betekent onderwerping. Geestelijk leiders maken islam kapot met hun schreeuwende rot koppen.

In Pakistan en in Saoedie Arabie lopen van die baardmannetjes te schreeuwen en vrouwen als hoeren te kwalificeren...Wat een geloof is islam geworden was toch al niks en nu is het nog erger geworden omdat die minkukels denken dat Dubai het land van ooit is .

Het westen is de schuld. Ach ja, denk maar niet dat ik zo denk.. Het westen is de schuld,opvoeding van haar kinderen is de schuld voor die haatzaaiers,die geestelijk leiders die hun eigen kinderen mishandelen en verkrachten.
Het land met de wolkenkrabbers. Het land met het geld van de olie.

Denk maar niet dat die inwoners die graties huizen krijgen een beter verstand krijgen.
Die kinderen meppen gewoon de oppas waar moeder de vrouw niks van zegt.

De elite stuurt haar kinderen naar het westen voor betere kansen op de arbeidsmarkt.
Het lagere volk doet geen enkele studie. Haar studie zal wel zijn de koran lezen van a tot z.

Jongetjes zijn net zo wiebelig als hier in Nederland. In Dubai zijn het prinsen en hier dus ook, dan krijg je wel
gestoorde kinderen.

In Saoedie Arabie is meppen en slaan dood normaal. In al die islamitische landen is het gewoon dood normaal om te slaan en te meppen en je eigen vrouw te verkrachten is ook gewoon dood normaal.

Je vrouw op te sluiten is dood normaal.

Je kinderen ontvoeren is dood normaal.

Islam is op dode weg aan het lopen.Haat aan het westen, en dan sharia wetten in voeren,om meisjes besnijdenissen maar goed te gaan keuren in Indonesie.

Al die gefrustreerde mannen met hun vergelijkingen tussen appels en peren moeten zich dood schamen.

En maar denken dat Allah die god van de islam perfect is.

Ik ben er flauw van. Het welles en nietes spelletje moet een keer afgelopen zijn om all die westerse vrouwen als hoeren te brandmerken..

Moslims gelovigen verloochenen zichzelf om datgene te doen wat ooit in geschiedenis veroorzaakt is door katholieke inquisitie. Zo walgelijk ..zoo bruut...zo misdadig....en vooral zo gefrustreerd om eens geschiedenis te gaan bestuderen. Je mag niet eens Mohammed,vzmh, afbeelden...Je mag niks in dit walgelijk hypocriete geloof.


De schuld te geven aan al die anderen. Hoe kan islam vrede betekenen. Het is totale onderwerping!!

Vooral voor die schreeuw machthebbers die hebben die touwtjes zo strak in hun handen dat de massa het gewoon weg , moet pikken....Ze dienen het te pikken anders zijn het afvalligen, dan mogen ze hun dochters ontheiligen.

zo iets walgelijks is islam over de hele wereld.......


De islam betekent ook geen vrede, het betekent onderwerping aan Allah. Vrede is een afgeleidde van het Arabische woord voor overgave en dat is niet voor niets zo, in principe is er dus alleen wereldvrede mogelijk wanneer iedereen zich onderwerpt aan Allah en Zijn wetten en erkent dat buiten Allah er geen andere god is.

Karin.N
15-05-14, 17:44
Het wil blijkbaar niet tot je doordringen dat Dubai vroegtijdig heeft geanticipeerd op de eindigheid van de beschikbare olievoorraden. Niet voor niets het Hong Kong van de Arabische wereld genoemd en redelijk hoog geïndustrialiseerd voor Arabische begrippen.

Ze hadden een kickstart door de olie en hebben goed geanticipeerd op veranderende en toekomstige veranderingen van de markt. Die kickstart hadden wij met de Marshall hulp en het aardgas wat in de zestiger jaren in Slochteren is gevonden. Daar is de kerstboom van de sociale welvaartsstaat mee opgetuigd.

Dubai is nu een van de weinige landen die zijn staatsburgers van de wieg tot het graf kan verzorgen.




Pakistani en andere Aziaten in Dubai zijn werkzaam in sales, ICT, bankensector, techniek, goudhandel, managementfuncties enzovoorts.

Die werkster zal waarschijnlijk ongeschoold zijn maar verdiend meer dan in haar eigen land en over datgene wat ze verdiend geldt een belastingtarief van 0%.

Maar doordat niet iedereen dezelfde scholing en opleiding heeft genoten is er een diffentiatie in inkomen. Maar dat is overal ter wereld zo. Wat is je punt?


We hebben het erover waar in eerste instantie hun rijkdom vandaan komt. En dat is de olie. Dat zij in tegenstelling tot andere landen daar verstandig mee om zijn gegaan ontken ik niet. Maar jij bent degene die hardnekkig ontkent dat hun rijkdom in oorsprong in de olievondsten ligt. En waarom doe je dat?

702-386-5397
15-05-14, 17:46
We hebben het erover waar in eerste instantie hun rijkdom vandaan komt. En dat is de olie. Dat zij in tegenstelling tot andere landen daar verstandig mee om zijn gegaan ontken ik niet. Maar jij bent degene die hardnekkig ontkent dat hun rijkdom in oorsprong in de olievondsten ligt. En waarom doe je dat?

Beter dan in Nederland in ieder geval waar de oorsprong ligt in het slavernijverleden. Letterlijk alles wat Nederland rijk heeft gemaakt is gestolen van iemand anders.

Karin.N
15-05-14, 17:49
Dat mag je van mij vinden alleen de feiten spreken je tegen, in 1400 jaar tijd is de islam namelijk uitgegroeid tot 1 van de grootste godsdiensten ter wereld en het blijft maar groeien. Als je niet snapt dat dat komt omdat Allah heeft beloofd de islam te verheffen boven alle andere godsdiensten dan is dat simpelweg jouw verlies. Erachter komen wat hiervan de gevolgen zijn zul je doen in het graf.


Blijf jij maar fijn geloven, ben niet onder de indruk van de wijze waarop jij je geloof tot uiting brengt en de waarden waar jij denkt waar jouw god voor staat zoals slavernij, steniging en amputatie als strafmiddel.

702-386-5397
15-05-14, 17:53
Blijf jij maar fijn geloven, ben niet onder de indruk van de wijze waarop jij je geloof tot uiting brengt en de waarden waar jij denkt waar jouw god voor staat zoals slavernij, steniging en amputatie als strafmiddel.

Alsof jou imponeren überhaupt een doelstelling was, de grootste slavendrijvers zijn nog altijd de Nederlanders en het is juist dankzij de islam dat deze praktijken zijn verbannen. Maar ik kan van jou niet verwachten dat je dat weet, dat is net als verwachten van een Nazi te weten wat er in de 2e wo is gebeurd. Tja, die verzinnen zelf een verhaaltje.

Bofko
15-05-14, 18:28
Ik zie in praktijk eigenlijk heel weinig conflictentussen goddelijke en nationale wetten. Iedere gelovige kan zich binnen de nationale wetten eenvoudig houden aan zijn goddelijke wet.

Karin.N
15-05-14, 18:41
Alsof jou imponeren überhaupt een doelstelling was, de grootste slavendrijvers zijn nog altijd de Nederlanders en het is juist dankzij de islam dat deze praktijken zijn verbannen. Maar ik kan van jou niet verwachten dat je dat weet, dat is net als verwachten van een Nazi te weten wat er in de 2e wo is gebeurd. Tja, die verzinnen zelf een verhaaltje.

De huidige Nederlandse grondwet verbiedt het houden van slaven. Dat er in het verleden in slaven werd gehandeld ga ik niet ontkennen. Ben er ook niet trots op, integendeel, ik vind het verwerpelijk.

Maar nu jij.
In tegenstelling tot de huidige Nederlandse grondwet heeft god tot op heden slavernij niet verboden. Dus jij onderwerpt je aan een god die geen moeite heeft met slavernij. Daarnaast hebben ook moslims (net als de christenen en ongelovigen) in het verleden in slaven gehandeld. Durf jij dat toe te geven?

Of ga je nu draaien en kronkelen.

Ben benieuwd. :zozo:

702-386-5397
15-05-14, 18:57
De huidige Nederlandse grondwet verbiedt het houden van slaven. Dat er in het verleden in slaven werd gehandeld ga ik niet ontkennen. Ben er ook niet trots op, integendeel, ik vind het verwerpelijk.

Maar nu jij.
In tegenstelling tot de huidige Nederlandse grondwet heeft god tot op heden slavernij niet verboden. Dus jij onderwerpt je aan een god die geen moeite heeft met slavernij. Daarnaast hebben ook moslims in het verleden en helaas ook in het heden (Boko Haram) in slaven gehandeld. Durf jij dat toe te geven?

Of ga je nu draaien en kronkelen.

Ben benieuwd. :zozo:

Voor iemand met zo weinig besef van de geschiedenis en godsdienst kun je inderdaad niet al te veel verwachten. Nederland heeft pas rond 1870 de slavernij weten af te schaffen terwijl dat bij moslims al 1400 jaar geleden het geval was dus waar jij het over heb is mij een raadsel. Kennelijk ben je gaan geloven in je eigen illusies om je haat voor de islam te kunnen rechtvaardigen. Helaas blijft het voor jou bij gehaat als je nooit een keer een boek oppakt. Wat jij denkt te weten over de islam heb je alleen van het internet en van vertalingen en daarmee alleen sta je al 5-0 achter. Je kennis over Boko Haram lijkt me ook niet van een al te grote omvang als ik zo je reactie lees dus ook daar volgen mensen zoals jij alleen maar de wind. Kort samengevat heb ik niet veel aan een gesprek met jou, dat is hetzelfde als met Wilders een gesprek willen beginnen.

Karin.N
15-05-14, 19:32
Voor iemand met zo weinig besef van de geschiedenis en godsdienst kun je inderdaad niet al te veel verwachten. Nederland heeft pas rond 1870 de slavernij weten af te schaffen terwijl dat bij moslims al 1400 jaar geleden het geval was dus waar jij het over heb is mij een raadsel. Kennelijk ben je gaan geloven in je eigen illusies om je haat voor de islam te kunnen rechtvaardigen. Helaas blijft het voor jou bij gehaat als je nooit een keer een boek oppakt. Wat jij denkt te weten over de islam heb je alleen van het internet en van vertalingen en daarmee alleen sta je al 5-0 achter. Je kennis over Boko Haram lijkt me ook niet van een al te grote omvang als ik zo je reactie lees dus ook daar volgen mensen zoals jij alleen maar de wind. Kort samengevat heb ik niet veel aan een gesprek met jou, dat is hetzelfde als met Wilders een gesprek willen beginnen.

Vertel eens waar ik exact kan vinden dat islam slavernij verbiedt. En hoe kan het dat er teksten zijn waarin moslimse slavenhouders het recht is gegeven op vrije sexuele omgang met hun slavinnen.Ik ben benieuwd :strik:

H.P.Pas
15-05-14, 19:36
Nederland heeft pas rond 1870 de slavernij weten af te schaffen terwijl dat bij moslims al 1400 jaar geleden het geval.

(Wettelijke) Afschaffing slavernij:
Quatar --1952
Saudi Arabië -- 1962
Yemen en Oman --1970
Mauretanië --1980
Niger --2004

De practijk hinkte in de regel achter de wetgeving aan. In Mauretanië bestaat nog steeds slavernij.

The_Grand_Wazoo
15-05-14, 19:37
Beter dan in Nederland in ieder geval waar de oorsprong ligt in het slavernijverleden. Letterlijk alles wat Nederland rijk heeft gemaakt is gestolen van iemand anders.

Dat is slechts gedeeltelijk waar. Nederland heeft als stapelmarkt keurig en decent handel gedreven op de Oostzee, waar het vooral hout en graan opkocht om rond de Middellandse zee te verhandelen. Deze moeder negotie is het eigenlijke fundament van Neerlands welvaren en niet, zoals vaak gedacht de handel op de Oost of de slavenhandel.

702-386-5397
15-05-14, 19:50
Vertel eens waar ik exact kan vinden dat islam slavernij verbiedt. En hoe kan het dat er teksten zijn waarin moslimse slavenhouders het recht is gegeven op vrije sexuele omgang met hun slavinnen.Ik ben benieuwd :strik:

Dan keer je de bewijslast om, jij bent degene die zegt dat slavernij in de islam is toegestaan. Wijs maar eens aan waar dat precies staat.

702-386-5397
15-05-14, 19:53
Dat is slechts gedeeltelijk waar. Nederland heeft als stapelmarkt keurig en decent handel gedreven op de Oostzee, waar het vooral hout en graan opkocht om rond de Middellandse zee te verhandelen. Deze moeder negotie is het eigenlijke fundament van Neerlands welvaren en niet, zoals vaak gedacht de handel op de Oost of de slavenhandel.

Je lijkt veel op Karin, die gelooft ook in haar eigen illusies wat de basis vormt voor het misplaatste superioriteitsgevoel. Denk maar niet dat Nederland ook maar iets zou voorstellen van wat het is zonder haar rooftochten en haar slavernijverleden. De gouden eeuw was een eeuw waar veel in werd gestolen. Je mag het van mij ontkennen maar dat is niks nieuws, Nederlanders denken ook maar al te graag dat ze in de 2 WO geen enkele jood hebben afgeleverd maar hier werden er meer joden verraden dan in Duitsland. Ook zo'n onhandige feitje voor veel PVV stemmers

Karin.N
15-05-14, 20:16
Dan keer je de bewijslast om, jij bent degene die zegt dat slavernij in de islam is toegestaan. Wijs maar eens aan waar dat precies staat.

Dab betreurt het mij te moeten concluderen dat je geen snars hebt begrepen van de religie die je aanhangt. Maar gezien je bijdrages hier had ik ook niet anders verwacht :hihi:

En joh het is heel simpel, google islam en slavernij en de teksten vliegen je om de oren. Dus ik zou zeggen, google ff. Maar dat doe jij niet want je wil simpelweg niet erkennen dat jouw god slavernij accepteert. Of nog beter, je hebt vast een koran en zoek de woorden slaven op. Je komt ze absoluut meerdere keren tegen. Kijk es bij soera 23 die weet ik nog uit m'n hoofd. (raar toch dat ik als ongelovige een grotere kennis heb van de islamitische geschriften) Helaas worden slaven niet in combinatie met een verbod op het houden ervan genoemd. Da's dan weer jammer.

:zwaai:

702-386-5397
15-05-14, 20:18
Dab betreurt het mij te moeten concluderen dat je geen snars hebt begrepen van de religie die je aanhangt. Maar gezien je bijdrages hier had ik ook niet anders verwacht :hihi:

En joh het is heel simpel, google islam en slavernij en de teksten vliegen je om de oren. Dus ik zou zeggen, google ff. Maar dat doe jij niet want je wil simpelweg niet erkennen dat jouw god slavernij accepteert.

:zwaai:

Dat is het verschil tussen jou en mij, jij Googled, ik studeer.

H.P.Pas
15-05-14, 20:24
Dat is het verschil tussen jou en mij, jij Googled, ik studeer.

Je schijnt op de hoogte van de Nederlandse economische geschiedenis. Waar heb je die kennnis vandaan ? Je hebt het gestudeerd ?

702-386-5397
15-05-14, 20:28
Je schijnt op de hoogte van de Nederlandse economische geschiedenis. Waar heb je die kennnis vandaan ? Je hebt het gestudeerd ?

Waar komt jouw haat voor de islam vandaan? Google?

Karin.N
15-05-14, 20:31
Dat is het verschil tussen jou en mij, jij Googled, ik studeer.

Als je dan perse als moslim door het leven wil gaan, begin dan alsjeblieft met het lezen van de koran. Want dan weet je waar je het over hebt. Je maakt je nu zo belachelijk. Je noemt jezelf moslim, maar je weet niets van de koran af :hihi:

H.P.Pas
15-05-14, 20:34
Waar komt jouw haat voor de islam vandaan? Google?

Waar komt jouw onwellevendheid vandaan ? Niet uit de Koran, die ken ik in ieder geval goed genoeg pm dat te kunnen zeggen.

702-386-5397
15-05-14, 20:36
Als je dan perse als moslim door het leven wil gaan, begin dan alsjeblieft met het lezen van de koran. Want dan weet je waar je het over hebt. Je makat je nu zo belachelijk. Je noemt jezelf moslim, maar je weet niets van de koran af :hihi:

Zegt de persoon die de Quran in feite nooit heeft gelezen, jij hebt op z'n hoogst de Nederlandse vertaling bekeken en ik schat dat je niet eens 10% van het boek heb gelezen laat staan wat je er van echt heb begrepen.

702-386-5397
15-05-14, 20:38
Waar komt jouw onwellevendheid vandaan ? Niet uit de Koran, die ken ik in ieder geval goed genoeg pm dat te kunnen zeggen.

Aldus degene die bijna geen zin kan typen zonder gevloek of belediging naar moslims of gelovigen toe. Is het lastig in de spiegel kijken ?

H.P.Pas
15-05-14, 20:40
Zegt de persoon die de Quran in feite nooit heeft gelezen, jij hebt op z'n hoogst de Nederlandse vertaling bekeken en ik schat dat je niet eens 10% van het boek heb gelezen laat staan wat je er van echt heb begrepen.

Over economische geschiedenis heb jij helemaal niets gelezen. Nada. Schat ik zo.
Geschiedenis van de slavernij: zelfde laken een pak. Mensen, die dat wel gedaan hebben ergeren je mateloos en daarom wens je innig te geloven dat ze niet deugen, moslimhaters zijn of whatever. Dat zegt iets over jou, niets over hen. Je hebt een deerlijk verknipte ziel.

Karin.N
15-05-14, 20:43
Zegt de persoon die de Quran in feite nooit heeft gelezen, jij hebt op z'n hoogst de Nederlandse vertaling bekeken en ik schat dat je niet eens 10% van het boek heb gelezen laat staan wat je er van echt heb begrepen.

Meer dan jij in ieder geval. Daar jij het woord slaven niet bent tegengekomen moet het haast wel zo zijn dat je het boek nog nooit hebt opengeslagen.

En vergis je niet jochie, ik spreek arabisch, waarschijnlijk beter dan jij dat kan :hihi:

Magoed ik laat je met een gerust gevoel aan de andere NvdDers over. Ik ga weer een tripje maken. Komt dat arabisch me ook weer goed van pas :zwaai:

702-386-5397
15-05-14, 20:49
Over economische geschiedenis heb jij helemaal niets gelezen. Nada. Schat ik zo.
Geschiedenis van de slavernij: zelfde laken een pak. Mensen, die dat wel gedaan hebben ergeren je mateloos en daarom wens je innig te geloven dat ze niet deugen, moslimhaters zijn of wharever. Dat zegt iets over jou, niets over hen. Je hebt een deerlijk verknipte ziel.

Als je weer klaar bent met je gevloek mag je het zeggen want dan kan ik weer door, ik snap dat ook jij de zwarte bladzijdes van Nederland niet wilt lezen dus daar ben ik helemaal niet verbaasd om. Jij mag van mij denken dat Nederlander altijd heel goed waren geweest voor mensen met een kleurtje en voor onder andere joden.

702-386-5397
15-05-14, 20:50
Meer dan jij in ieder geval. Daar jij het woord slaven niet bent tegengekomen moet het haast wel zo zijn dat je het boek nog nooit hebt opengeslagen.

En vergis je niet jochie, ik spreek arabisch, waarschijnlijk beter dan jij dat kan :hihi:

Magoed ik laat je met een gerust gevoel aan de andere NvdDers over. Ik ga weer een tripje maken. Komt dat arabisch me ook weer goed van pas :zwaai:

Met zoveel haat in je hart maakt het Arabisch lezen ook niet meer uit. Alles wat je leest is niet zoals je het moet lezen en raad eens, dat is omdat je het kennelijk niet verdient om de waarheid te zien. Dat is dus pech voor jou en dit is nu al de derde keer dat je zwaait, blijf dit keer echt weg dan :haha:

H.P.Pas
15-05-14, 20:56
Als je weer klaar bent met je gevloek mag je het zeggen want dan kan ik weer door, ik snap dat ook jij de zwarte bladzijdes van Nederland niet wilt lezen .

Daar ben ik redelijk van op de hoogte. Ik weet zelfs dat J.P. Coen in Madagaskar bij Arabische handelaren slaven heeft gekocht en dat zijn superieuren daar tegen waren omdat ze dachten dat het dichter in de buurt goedkoper kwam.
Enne , waar zie jij mij vloeken ?
Btw, Heb je nou iets over economische geschiedenis gelezen ? Wat ?

Karin.N
15-05-14, 20:56
Met zoveel haat in je hart maakt het Arabisch lezen ook niet meer uit. Alles wat je leest is niet zoals je het moet lezen en raad eens, dat is omdat je het kennelijk niet verdient om de waarheid te zien. Dat is dus pech voor jou en dit is nu al de derde keer dat je zwaait, blijf dit keer echt weg dan :haha:


Nou gelukkig is jouw waarheid niet de mijne. Ik zou me namelijk doodschamen als ik jou zou zijn. Maar schaamtegevoelens zijn kennelijk niet aan jou besteed. En als moeder zeg ik, ik wens jouw moeder veel sterkte bij het hebben van een zoon zoals jij.

Karin.N
15-05-14, 21:02
Daar ben ik redelijk van op de hoogte. Ik weet zelfs dat J.P. Coen in Madagaskar bij Arabische handelaren slaven heeft gekocht en dat zijn superieuren daar tegen waren omdat ze dachten de het dichter in de buurt goedkoper kwam.
Enne , waar zie jij mij vloeken ?
Btw, Heb je nou iets over economische geschiedenis gelezen ? Wat ?

Pas, succes met hem :hihi:. Als jij niet tot hem door kan dringen, dan vrees ik dat niemand dat kan. Welterusten.

702-386-5397
15-05-14, 21:03
Daar ben ik redelijk van op de hoogte. Ik weet zelfs dat J.P. Coen in Madagaskar bij Arabische handelaren slaven heeft gekocht en dat zijn superieuren daar tegen waren omdat ze dachten de het dichter in de buurt goedkoper kwam.
Enne , waar zie jij mij vloeken ?
Btw, Heb je nou iets over economische geschiedenis gelezen ? Wat ?

Als ik je nog moet uitleggen waar jij in je reactie vloekt dan heeft de rest toch helemaal geen zin. Ik snap trouwens ook niet waarom jij als moslimhater maar elke keer weer in gesprek wilt gaan met een moslim. Twijfel je soms aan je ongeloof?

702-386-5397
15-05-14, 21:06
Nou gelukkig is jouw waarheid niet de mijne. Ik zou me namelijk doodschamen als ik jou zou zijn. Maar schaamtegevoelens zijn kennelijk niet aan jou besteed. En als moeder zeg ik, ik wens jouw moeder veel sterkte bij het hebben van een zoon zoals jij.

Ik ben blij dat jij wel weet wat schaamte is, jij mag je namelijk schamen omdat je als moeder hier waardevolle tijd zit te verprutsen. Tijd dat je ook had kunnen besteden aan je kind, al deze tijd dacht ik dat je een tiener was. Dat maakt deze wending alleen maar zuurder voor jou omdat ik nu je nog minder kan respecteren dan hiervoor. En ja natuurlijk, je laatste sneer naar mijn moeder kon je niet laten. Geeft maar weer aan wat voor moeder jij bent.

Ibrah1234
15-05-14, 21:20
Hou es op met die krankzinnige onzin en het ontkennen / negeren van middeleeuwse toestanden.

Ben je geestesziek of is dit jouw idee van humor?

Ja joh... jij je zin met dat PVV geleuter over achtergestelde en middeleeuwse culturen.

Ook een blond geperoxideerd kapsel? Ga je schamen nihilist.

super ick
15-05-14, 21:41
Hoezo, de dood is voor Allah niets. Je zal na je dood weer tot leven worden gewekt en zelfs je vingerafdruk zal hersteld worden naar zijn originele staat. Je moet snappen dat er in 'het leven' veel ergere dingen zijn dan de dood. de dood is maar 1 deel van een driedelige ticket.

Tja, zelfmoordaanslagen passen perfect in dit denkbeeld.

702-386-5397
15-05-14, 21:54
Tja, zelfmoordaanslagen passen perfect in dit denkbeeld.

Zelfmoord is haram in de islam dus over welke denkbeelden heb je het behalve over je eigen waanbeelden.

H.P.Pas
15-05-14, 21:55
Ik zie in praktijk eigenlijk heel weinig conflictentussen goddelijke en nationale wetten. Iedere gelovige kan zich binnen de nationale wetten eenvoudig houden aan zijn goddelijke wet.

In Brabant misschien niet, ik heb er op de Zuid-Hollandse klei toch wel een aantal meegemaakt.
Ik heb zwemmen geleerd in een ongesubsidieerd zwembad, pal buiten de gemeentegrenzen. Daarbinnen was, in verband met de sabbath-heiliging niet mogelijk geweest.

knots71karel
15-05-14, 22:12
Zelfmoord is haram in de islam dus over welke denkbeelden heb je het behalve over je eigen waanbeelden.

JUIST OMDAT HET ''HARAM'' IS !
wat GOD geschapen heeft mag je gewoon vernietigen en je zelf als levende tijdbom gebruiken om je geloofsgenoten *)uit te moorden dat wordt door jou zienswijze hoog geprezen.

*)Bewezen feit dat de meeste aanslagen op onschuldigen mensen worden gedaan !
Stof genoeg om ff langer na te denken , maar dat is moeilijk he?

702-386-5397
15-05-14, 22:17
JUIST OMDAT HET ''HARAM'' IS !
wat GOD geschapen heeft mag je gewoon vernietigen en je zelf als levende tijdbom gebruiken om je geloofsgenoten *)uit te moorden dat wordt door jou zienswijze hoog geprezen.

*)Bewezen feit dat de meeste aanslagen op onschuldigen mensen worden gedaan !
Stof genoeg om ff langer na te denken , maar dat is moeilijk he?

Ik adviseer je in het vervolg niet eerst alcohol te nuttigen voordat je iets probeert te lezen of te reageren. Je hebt het namelijk helemaal nergens over.

H.P.Pas
15-05-14, 22:43
Ik snap trouwens ook niet waarom jij als moslimhater maar elke keer weer in gesprek wilt gaan met een moslim.

Er is heel veel dat jij niet snapt en heel veel dat je niet weet. Dat is niet erg, het is menselijk en geldt uiteindelijk voor iedereen. Wat wel erg is, dat je weigert dat te erkennen en je alleen prettig voelt in het geloof dat anderen minder snappen en weten dan jij. Zo, mijn jongen, wordt het nooit wat, hier niet en in het hiernamaals niet.
Waarmee de dagsluiting ook weer voltrokken is.
De vrede des Heren zij met U.

knots71karel
15-05-14, 22:49
Ik adviseer je in het vervolg niet eerst alcohol te nuttigen voordat je iets probeert te lezen of te reageren. Je hebt het namelijk helemaal nergens over.

HALVE GEK!
Zo als in alles stel jij je iets voor en beschuldigd iemand van iets waar JIJ geen weet van hebt !
Een druppel alcohol kan voor mij al LEVENSGEVAARLIJK zijn.
Maar bent zo stom en geindoctrineerd dat je alles en iedereen die geen MOSLIM is maar verdenkt dat ze dan automatisch alcohol gebruikers zijn.


SOERAH MARYM (19) DEEL 16 39 .

Speciaal voor eterbakjes zoals jij gevonden in jawel De koran

knots71karel
15-05-14, 22:54
Er is heel veel dat jij niet snapt en heel veel dat je niet weet. Dat is niet erg, het is menselijk en geldt uiteindelijk voor iedereen. Wat wel erg is, dat je weigert dat te erkennen en je alleen prettig voelt in het geloof dat anderen minder snappen en weten dan jij. Zo, mjn jongen, wordt het nooit wat, hier niet en in het hiernamaals niet.
Waarmee de dagsluiting ook weer voltrokken is.
De vrede des Heren zij met U.

Een nette manier om dit van haat vervulde jongen,tje te beantwoorden .
:duim:

super ick
16-05-14, 07:21
Ik adviseer je in het vervolg niet eerst alcohol te nuttigen voordat je iets probeert te lezen of te reageren. Je hebt het namelijk helemaal nergens over.

Alle niet moslims zijn alcoholisten?

super ick
16-05-14, 07:21
Zelfmoord is haram in de islam dus over welke denkbeelden heb je het behalve over je eigen waanbeelden.

Als dit je niveau van begrijpend lezen is begin ik er niet aan. Nog een prettige dag.:maf:

702-386-5397
16-05-14, 13:44
Er is heel veel dat jij niet snapt en heel veel dat je niet weet. Dat is niet erg, het is menselijk en geldt uiteindelijk voor iedereen. Wat wel erg is, dat je weigert dat te erkennen en je alleen prettig voelt in het geloof dat anderen minder snappen en weten dan jij. Zo, mijn jongen, wordt het nooit wat, hier niet en in het hiernamaals niet.
Waarmee de dagsluiting ook weer voltrokken is.
De vrede des Heren zij met U.

Ik wist wel dat je niet spoorde maar deze reactie geeft maar weer aan hoe hoog jij het in je bol hebt. Dat het met jou niks wordt kon ik je al een jaar geleden vertellen dus doe nou iedereen een plezier en meldt je aan bij stormfront, daar pas jij veel beter bij dan hier.

702-386-5397
16-05-14, 13:47
HALVE GEK!
Zo als in alles stel jij je iets voor en beschuldigd iemand van iets waar JIJ geen weet van hebt !
Een druppel alcohol kan voor mij al LEVENSGEVAARLIJK zijn.
Maar bent zo stom en geindoctrineerd dat je alles en iedereen die geen MOSLIM is maar verdenkt dat ze dan automatisch alcohol gebruikers zijn.


SOERAH MARYM (19) DEEL 16 39 .




Speciaal voor eterbakjes zoals jij gevonden in jawel De koran

Dus in andere woorden heb jij helemaal geen alcohol nodig om over te komen als een aggresieve moslimhater met het IQ van een stuiterbal. Dat is dan jammer voor jou en je naasten, kan me niet inbeelden dat het leven met iemand zoals jij aangenaam kan zijn.

702-386-5397
16-05-14, 13:47
Als dit je niveau van begrijpend lezen is begin ik er niet aan. Nog een prettige dag.:maf:

Inderdaad, ik ben te hoog gegrepen voor je dus beter dat jij je onzin voor jezelf houdt. Jij bent immers de enige die erin gelooft.

super ick
16-05-14, 17:34
Inderdaad, ik ben te hoog gegrepen voor je dus beter dat jij je onzin voor jezelf houdt. Jij bent immers de enige die erin gelooft.

Volgens mij ben jij toch de gelovige van ons twee.

Samir75017
16-05-14, 19:35
Illustration of this thread : 1 Moslim, 3 Tokkies. Here they are :

http://www.maxpam.nl/wp-content/uploads/ik-ben-adir.bmp

H.P.Pas
16-05-14, 20:52
1 Moslim.


1 Christen. (http://4.bp.blogspot.com/_rs51u5UHxdA/TAVEB6T9qBI/AAAAAAAABck/gwm81qUmtYc/s1600/MartyFeldmanIgor.jpg)

Hawa
17-05-14, 15:34
Wereld vrede wat een gotspe...

De islam betekent ook geen vrede, het betekent onderwerping aan Allah. Vrede is een afgeleidde van het Arabische woord voor overgave en dat is niet voor niets zo, in principe is er dus alleen wereldvrede mogelijk wanneer iedereen zich onderwerpt aan Allah en Zijn wetten en erkent dat buiten Allah er geen andere god is.

Als iedereen moslims gaat worden dan gaat het vrede worden.

Wat een dom gelul is dit....

Als individu mag je toch wel denken wat je zelf wilt...hoop ik althans.

daar heb je geen islam voor nodig en zeker weten niet die wahabiten en salafisten die terug willen naar de ware islam...

Saoedie Arabie heeft Nederland aangeklaagd voor die uitspraken van Geert Wilders.

Dan kan je zien welk geloof het wahabisme inhoud.

Het wahabisme gesticht door Ibn Wahab heeft zijn bron van Ibn Taymiyyah.

Op weg naar de ware islam.

Niemand gaat die ware islam aanhangen en in Europa ook niet. Moslims moeten zich afkeren van die islam fanatici.

Verlichting bestaat hier niet eens.

Duisternis. Geloven in die God die Allah heet. Die Allah is niet die ware God van oorsprong dat maken die fanatici ervan.

Dit geloof aan het wahabisme en het salafistische maakt van kind soldaten moordenaars. Die streven naar die maagden in het hemelse paradijs. Het zijn jihad predikers en vooral ook die moefties die gewoon fatwas kunnen
uitvoeren. Wat denken die zogenaamde valse profeten wel niet te kunnen maken en breken..

En maar zielig doen. Slachtofferrol spelen en dan zeggen er komt vrede als iedereen zelfde denkt..
Nou mooi niet. Je mag niet eens nadenken,laat staan dat er vrede komt.

Jij denkt dat je alles weet, maar ik denk dat je islam verbastert tot het geloof van de waarheid.
Maar de waarheid ligt in het midden, er is geen waarheid en dat zullen we ook nooit gaan vinden,tenzij de wetenschap iets vind waarop we alle geloven op een rij die in grote Macht geloven opzij kunnen zetten en gewoon kunnen beginnen dood is dood en wees maar goede mens.

Al die profeten waren ook totaal gestoord om datgene te kunnen waarnemen terwijl die anderen het niet kunnen waarnemen.
Als je als individu wel iets waar neemt wordt je als krankzinnige verklaart. Dan kan je gelijk naar de ritolin of die andere onderdrukte zender anti depressiva.

De pharma industrie wordt er rijkelijk door beloond.
Door al die mensen die denken dat ze niet meer deugen.. Hinderlijke kinderen aan de ritolin.. Ofzo.

God is niet god meer en die pillen is zelfde als die gelovigen bij elkaar.

Je moet geloven in iets.

maar er is niets.

erg ja erg...

BoerHarms
17-05-14, 16:53
Ik wist wel dat je niet spoorde maar deze reactie geeft maar weer aan hoe hoog jij het in je bol hebt. Dat het met jou niks wordt kon ik je al een jaar geleden vertellen dus doe nou iedereen een plezier en meldt je aan bij stormfront, daar pas jij veel beter bij dan hier.

Wordt het niet eens tijd dat je moeder je volgescheten luier gaat verschonen,

knots71karel
17-05-14, 22:06
Dus in andere woorden heb jij helemaal geen alcohol nodig om over te komen als een aggresieve moslimhater met het IQ van een stuiterbal. Dat is dan jammer voor jou en je naasten, kan me niet inbeelden dat het leven met iemand zoals jij aangenaam kan zijn.

Je bent geen partij voor mij , nog dommer ALS het achtereind van een varken,je verdraaid woorden en zinnen met jou verziekte gedachten gang
want je bevestigd met jou idiote aan een ziekelijke haat grenzende antwoord mijn GELIJK!
Je maakt je volkomen belachelijk, door mij ik citeer je even:
een aggresieve moslimhater met het IQ van een stuiterbal. Dat is dan jammer voor jou en je naasten, kan me niet inbeelden dat het leven met iemand zoals jij aangenaam kan zijn.
DAT zegt een zich zelf noemende MOSLIM , !
Jij behoort tot het TUIG dat expres de ISLAM ten schande maakt met je gore vooroordelen.
SOERAH AL MOERSALAT (77) DEEL 29
Wee die DAG de loochenaars!

:zwaai:

TaqwaTube
24-05-14, 18:51
3 kwart is jammer genoeg 1 kwart te weinig nog. Dit moet op naar 100%, als je moslim bent dan gaan de wetten van Allah swt voor elk ander wet. Incha Allah zal een onderzoek weer plaats vinden volgend jaar waar dat dan ineens stijgt naar de volle 100%.

(leen)
24-05-14, 19:10
Zelfmoord is haram in de islam dus over welke denkbeelden heb je het behalve over je eigen waanbeelden.

Jammer dat moordaanslagen niet haram zijn, zou een heel stuk rust geven.

TaqwaTube
24-05-14, 19:23
Jammer dat moordaanslagen niet haram zijn, zou een heel stuk rust geven.

Zodra de ongelovigen zich terugtrekken uit onze landen dan hebben jullie een heel stuk meer rust. Dus klagen doe je maar bij je eigen regering of bij de klaagmuur.

Marsipulami
24-05-14, 19:41
3 kwart is jammer genoeg 1 kwart te weinig nog. Dit moet op naar 100%, als je moslim bent dan gaan de wetten van Allah swt voor elk ander wet. Incha Allah zal een onderzoek weer plaats vinden volgend jaar waar dat dan ineens stijgt naar de volle 100%.

Maak je geen zorgen. Niet enkel de meerderheid van de moslims zijn voorstanders van de wetten van Allah. Ook de niet-islamitische -zelfs ongelovige- Nederlanders kunnen er best mee leven. Meer nog, de Nederlanders hebben al 98% van de sharia omgezet naar Nederlands recht en hadden daar zelfs geen moslims voor nodig. Bovendien doet Nederland het daarmee een stuk beter dan de meeste islamitische landen.





De sjaria komt voor 98 procent overeen met het Nederlands recht

Nederland als een islamitische staat

Als zij het zo doen, hoe doen wij het dan eigenlijk? Met deze vraag vat hij zijn fascinatie voor de Arabische en islamitische wereld samen. Maurits Berger, arabist, jurist en schrijver, woonde en werkte acht jaar in Egypte en Syrië. Hij bestudeerde er het islamitisch recht ('De sjaria is meer dan handjes hakken') en ontdekte dat Nederland voldoet aan de eisen van een islamitische staat.

Sjaria is voor veel moslims de blauwdruk van een rechtvaardige samenleving. Niet-moslims denken eerder aan handen afhakken en verplicht hoofddoeken dragen. Maurits Berger (39) krijgt tijdens zijn colleges sjaria vaak de vraag: bent u soms moslim? ,,Pas als ik 'nee' antwoord, ben ik geloofwaardig voor ze.''

Om het islamistisch recht te doorgronden, woonde en werkte Berger in Egypte en later in Syrië. Nederland komt sterk overeen met een islamitische modelstaat, ontdekte hij tijdens zijn sja riastudie. ,,Eis is dat er wordt geregeerd volgens consensus en raadpleging, en onze democratie voldoet daaraan. De sjaria komt voor 98 procent overeen met het Nederlands recht.''

Het verschil is slechts twee procent, meent Berger; het zijn de straffen die staan op overspel, diefstal, alcoholgebruik, afvalligheid van de islam en laster, en enkele regelingen in het familierecht, over vrouwen- en mannenrechten.

Berger belicht graag de 'andere kant van de sjaria', maar wordt tot zijn ergernis 'onmiddellijk om de oren geslagen met de onderdrukking van de vrouw'. Haar positie was -en is soms nog altijd- in de sjaria gelijk aan de christelijk-Europese. Dat het vrouwen slecht gaat in moslimlanden komt niet door de islam. Ze delven het onderspit omdat ze tot de lagere klassen van arme, onderontwikkelde, traditionele en conservatieve samenlevingen horen. ,,Hoe kan het toch dat juist moslimvrouwen uit de hogere klassen het vaak vele malen beter doen dan hun zusters in Nederland?''

Het beeld van vrouwonderdrukkende islam is misplaatst, vindt Berger. Het is ontleend aan kledingvoorschriften en het autorijdverbod in Saoedie-Arabië. In de sjaria is het niet terug te vinden. ,,Saoediërs verpesten het voor de moslims.''

In Nederland is de islam 'in beweging', dankzij de ontmoeting met niet-moslims. Berger heeft 'diepe bewondering' voor Abou Jahjah, al is hij het niet in alles met de AEL-leider eens. ,,Hij fungeert als een ventiel voor de onvrede van moslimjongeren, laat zien dat moslimjongeren zich buitengesloten voelen.'' Berger ziet een opleving van de islam in het Westen. ,,Moslimjongeren pakken de boeken om de bronnen zelf te interpreteren. Fundamentalistisch? Dan zijn wij Nederlanders het ook. Wij willen toch ook graag alles zelf lezen en ontdekken?''

Tegen de heersende opvattingen in, is Berger ervan overtuigd dat de integratie van moslims in Nederland niet is mislukt. Er zíjn wel problemen, maar die hebben 'alle migranten over de hele wereld'. De achterstand van moslims 'is zowel voor ons als voor hen een probleem'. ,,Wij zien vrouwenbesnijdenis en bloedwraak als typische aberraties van de islam omdat zij toevallig in moslimlanden plaatsvinden, terwijl zij niets met de islam van doen hebben. Omgekeerd noemen wij Italiaanse maffiapraktijken geen christelijk verschijnsel, net zomin als wij het afbinden van vrouwenvoeten in China confuciaans noemen. De vraag is dus: wíl je het wel weten?''

Daarmee komt Berger bij 'het grootste probleem in Nederland': dat wij slechte gedragingen van mensen toerekenen aan hun religie. ,,Die jochies die de 4-meiherdenkingen verstoorden, moeten gewoon een pak slaag krijgen en vrouwenmishandeling is gewoon vrouwenmishandeling.''

Moslims, stelt Berger bezorgd vast, willen zelf ook niet op hun religie worden aangesproken, iets wat na 11 september wel gebeurt. Ze moeten zelfs verantwoording afleggen voor 'de daden van een paar gekken'. Berger 'veroordeelt' de aanslagen. ,,Tegelijkertijd begrijp ik de achtergronden. Ik bedoel niet de psychologische roerselen van de zelfmoordenaars, maar de politiek-sociale omgeving die hen ertoe heeft aangezet. Ik was geschokt, maar niet verbaasd.'' Berger vreest een self-fulfilling prophecy: ,,Als moslims constant als monsters worden afgeschilderd, gaan ze zich er misschien ook naar gedragen of op z'n minst provoceren.''

Nederland creëert en koestert zijn monster uit 'angstlust', zoals Berger het noemt. We doen wel alsof we ervanaf willen door kennis op te doen, maar lezen dan boeken van onderdrukte en mishandelde moslimvrouwen, van radicale imams. Zo blijft de 'oprukkende' islam lekker eng. Die angst is ook Berger niet vreemd. Toen hij, na jaren islam- en taalstudie voor het eerst in Damascus het vrijdagmiddaggebed bijwoonde, ,,stond ik daar met trillende benen van angst. Ik kreeg beelden voor me van een massa moslims die me wilde lynchen. De angst ging dwars door mijn buik. Daar had ik dus tien jaar voor doorgeleerd.''

Onlangs verscheen Bergers 'Islam onder mijn huid'. De reacties erop vindt de auteur onthullend. ,,Men vraagt naar feiten over de islam, maar hangt daar altijd een waardeoordeel aan: 'Is het niet zo dat in Nigeria...?' en nooit: 'Wat vind je van Nigeria?' Men vraagt om bevestiging van een negatief beeld. En ik moet wel van zeer goeden huize komen om dat beeld te ontkrachten.''

De vraag wat hij eigenlijk vindt van moslims noemt Berger 'hoogst merkwaardig'. ,,Als ik naar Israël was gegaan en een boek over dat land had geschreven, dan had men mij niet gevraagd: 'Wat vindt u van die Joden?'''

Zijn boek, zegt Berger, geeft een persoonlijke indruk van zijn ontmoetingen met Egyptische en Syrische moslims en christenen, geen beeld van de hele islam. ,,Het geeft een bepaalde indruk, net zo goed als het boek van Hirsi Ali een andere indruk geeft. Waarom willen wij er in Nederland niet aan dat beide ervaringen waar zijn?''

Het Westen vreest de halve maan, maar moslims hebben historisch meer reden bang te zijn voor het christelijke Westen. ,,Het Westen heeft wel degelijk schuld aan de problemen van de moslimwereld, om de simpele reden dat nagenoeg de hele moslimwereld tot het einde van de jaren veertig gekolonialiseerd was. Het Westen grijpt nog steeds krachtig in in de jonge onafhankelijke moslimstaten wanneer de westerse belangen in het geding raken. Dat wil niet zeggen dat moslimlanden achterover kunnen leunen en hun handen mogen wassen in onschuld. Integendeel. Zij zijn absoluut verantwoordelijk voor de puinhoop die zij er zelf van maken. Maar wat ik westerse landen kwalijk neem is hun pretentie alsof zij onafhankelijke toeschouwers zijn en het beste voor hebben met de moslimwereld. De moslimwereld heeft meer reden tot angst en wantrouwen. Dat kan een motivatie zijn van moslim extremisten

door Hanan Nhass, Trouw

TaqwaTube
24-05-14, 20:39
98%? Waar hoe wie wat wanneer ?

(leen)
24-05-14, 20:41
Zodra de ongelovigen zich terugtrekken uit onze landen dan hebben jullie een heel stuk meer rust. Dus klagen doe je maar bij je eigen regering of bij de klaagmuur.

Niet gelijk in de polarisatiemodus schieten,succesvolle moordaanslagen komen meer voor tussen de moslims onderling dan dat moslims westerlingen vermoorden.

(leen)
24-05-14, 20:42
98%? Waar hoe wie wat wanneer ?

Dat vraag ik mij ook af, zal wel een wensdenkertje zijn :hihi:

TaqwaTube
24-05-14, 20:46
Niet gelijk in de polarisatiemodus schieten,succesvolle moordaanslagen komen meer voor tussen de moslims onderling dan dat moslims westerlingen vermoorden.

Nee niet de moslims onderling. Punt is dat jij/jullie ervan uitgaan dat in de zogezegde Sslamitische landen de bevolking 99% moslim is. Maar helaas is dat niet zo, al claimen ze van wel. Grotendeels is democraat dat betekent dat ze al geen moslim meer zijn. Geloven in '' Allah '' maakt je geen moslim.

Maar goed, zodra jullie dus terugtrekken dan heb je rust. De oorlog verliezen jullie toch al daar, wellicht kunnen jullie je belasting centjes besparen en jezelf uit de crisis helpen:D

Eke
24-05-14, 22:11
Maar goed, zodra jullie dus terugtrekken dan heb je rust. De oorlog verliezen jullie toch al daar, wellicht kunnen jullie je belasting centjes besparen en jezelf uit de crisis helpen:D

Het is wijd en zijd bekend dat de Nederlandse politietrainingsmissie in Kunduz medio 2014 stopt

Wat betreft ontwikkelingshulp.Afghanistan is op dit moment een van de grootste ontvangers van Nederlandse ontwikkelingshulp. Tussen 2012 en 2014 wordt 110 miljoen euro hieraan uitgegeven.
Het geld gaat voor een groot deel naar de burgerpolitie die hun handen vol hebben aan het indammen van de overvloedige papaverteelt.


Overigens is Afghanistan zelf rijk aan delfstoffen. China gaat daar ontginnen, meen ik me te herinneren.

En wist je dat de VS (Obama) en 'de' Taliban in gesprek zijn geraakt ? Hopelijk positieve ontwikkeling voor alle betrokkenen en vooral voor de inwoners die in vrede en vrijheid willen leven.

TaqwaTube
24-05-14, 22:37
Het is wijd en zijd bekend dat de Nederlandse politietrainingsmissie in Kunduz medio 2014 stopt

Wat betreft ontwikkelingshulp.Afghanistan is op dit moment een van de grootste ontvangers van Nederlandse ontwikkelingshulp. Tussen 2012 en 2014 wordt 110 miljoen euro hieraan uitgegeven.
Het geld gaat voor een groot deel naar de burgerpolitie die hun handen vol hebben aan het indammen van de overvloedige papaverteelt.


Overigens is Afghanistan zelf rijk aan delfstoffen. China gaat daar ontginnen, meen ik me te herinneren.

En wist je dat de VS (Obama) en 'de' Taliban in gesprek zijn geraakt ? Hopelijk positieve ontwikkeling voor alle betrokkenen en vooral voor de inwoners die in vrede en vrijheid willen leven.

De leider van Taliban had een gesprek al in 2001 voorgesteld, maar Amerika wilde toch de oorlog aangaan. 13 jaar later zien ze dat het onmogelijk is om te winnen van de mujahideen dus willen ze nu wel in gesprek.

Nederland en de rest trekt zich terug, een vernedering voor ze maar al die hulp aan de politie is pure investering om de mujahideen te bestrijden. De politie en leger zijn groepen van kufr ''ongeloof '' . Dat zijn de verraders van Afghanistan en de Taliban zal het weer incha Allah volledig overnemen.

(leen)
24-05-14, 23:28
Nee niet de moslims onderling. Punt is dat jij/jullie ervan uitgaan dat in de zogezegde Sslamitische landen de bevolking 99% moslim is. Maar helaas is dat niet zo, al claimen ze van wel. Grotendeels is democraat dat betekent dat ze al geen moslim meer zijn. Geloven in '' Allah '' maakt je geen moslim.

Maar goed, zodra jullie dus terugtrekken dan heb je rust. De oorlog verliezen jullie toch al daar, wellicht kunnen jullie je belasting centjes besparen en jezelf uit de crisis helpen:D

In syrie en egypte zie ik toch echt dat de moslims elkaar met vreugde vermoorden,voor mij is dat onbegijpelijk,en dat gebeurd zeker wel door moslims onderling.
Zolang de verschillende stammen verschillende mullah's hebben slachtten ze elkaar af.

Verwacht je nu echt dat shiies, sunnies en wahabieten elkaar respecteren? de wahabieten stikken in het geld en laten de rest rustig sterven, boeit ze totaal niet, en in s.a. kan je wel spreken van 99% moslims.

Er is geen jullie, denk je nou echt dat westerse burgers kiezen voor infiltratie?
dat stadium zijn we allang voorbij,

Geloven in allah maakt je wel moslim,wat anders? wie ben jij om dat te bekritiseren, vertel eens hoe je daar zo bijkomt.

TaqwaTube
24-05-14, 23:51
In syrie en egypte zie ik toch echt dat de moslims elkaar met vreugde vermoorden,voor mij is dat onbegijpelijk,en dat gebeurd zeker wel door moslims onderling.
Zolang de verschillende stammen verschillende mullah's hebben slachtten ze elkaar af.

Verwacht je nu echt dat shiies, sunnies en wahabieten elkaar respecteren? de wahabieten stikken in het geld en laten de rest rustig sterven, boeit ze totaal niet, en in s.a. kan je wel spreken van 99% moslims.

Er is geen jullie, denk je nou echt dat westerse burgers kiezen voor infiltratie?
dat stadium zijn we allang voorbij,

Geloven in allah maakt je wel moslim,wat anders? wie ben jij om dat te bekritiseren, vertel eens hoe je daar zo bijkomt.

Aan alles is te zien dat je extreem onwetend bent omtrent de zaken. En als geloven in Allah je moslim maakt, hoe komt het dat de Quraish geen moslim waren? Zij geloofden in Allah? En toch benoemde de profeet hun geen moslim.

Sunnies/wahabieten? De wahabieten wie zijn dat? In Syrie zijn er 2 Islamitische groepen, dat is Jabhat al Nusra en ISIS. De rest zijn groepen van ongeloof. Je moet wat meer de Islam bestuderen, het is niet dat als men claimt dat hij moslim is dat hij dan eeuwig moslim blijft wat hij ook doet.

Je bent waarschijnlijk een ongelovige of een erg onwetende moslim. In beide gevallen kan je beter vragen ipv bepaalde dingen claimen.

knots71karel
24-05-14, 23:53
In syrie en egypte zie ik toch echt dat de moslims elkaar met vreugde vermoorden,voor mij is dat onbegijpelijk,en dat gebeurd zeker wel door moslims onderling.
Zolang de verschillende stammen verschillende mullah's hebben slachtten ze elkaar af.

Verwacht je nu echt dat shiies, sunnies en wahabieten elkaar respecteren? de wahabieten stikken in het geld en laten de rest rustig sterven, boeit ze totaal niet, en in s.a. kan je wel spreken van 99% moslims.

Er is geen jullie, denk je nou echt dat westerse burgers kiezen voor infiltratie?
dat stadium zijn we allang voorbij,

Geloven in allah maakt je wel moslim,wat anders? wie ben jij om dat te bekritiseren, vertel eens hoe je daar zo bijkomt.

Dat is helaas niet alleen in Syrie het geval , dagelijks vallen er meer doden onder de MOSLIMS kijkmaar naar o.a IRAK,PAKISTAN ,LIBIE ,EGYPTE ,SOEDAN , SOMALIE en dan zwijg ik maar over de rest van Afrika .

knots71karel
24-05-14, 23:57
Aan alles is te zien dat je extreem onwetend bent omtrent de zaken. En als geloven in Allah je moslim maakt, hoe komt het dat de Quraish geen moslim waren? Zij geloofden in Allah? En toch benoemde de profeet hun geen moslim.

Sunnies/wahabieten? De wahabieten wie zijn dat? In Syrie zijn er 2 Islamitische groepen, dat is Jabhat al Nusra en ISIS. De rest zijn groepen van ongeloof. Je moet wat meer de Islam bestuderen, het is niet dat als men claimt dat hij moslim is dat hij dan eeuwig moslim blijft wat hij ook doet.

Je bent waarschijnlijk een ongelovige of een erg onwetende moslim. In beide gevallen kan je beter vragen ipv bepaalde dingen claimen.

Wat betekend ALLAH ?
Dat betekend toch GOD !

Eke
25-05-14, 07:32
De leider van Taliban had een gesprek al in 2001 voorgesteld, maar Amerika wilde toch de oorlog aangaan. 13 jaar later zien ze dat het onmogelijk is om te winnen van de mujahideen dus willen ze nu wel in gesprek.

Nederland en de rest trekt zich terug, een vernedering voor ze maar al die hulp aan de politie is pure investering om de mujahideen te bestrijden. De politie en leger zijn groepen van kufr ''ongeloof '' . Dat zijn de verraders van Afghanistan en de Taliban zal het weer incha Allah volledig overnemen.

Hey T.T., heb je misschien een bron voor mij van over die leider van de Taliban in 2001 die al in gesprek wilde (over vrede ?)
In die periode was Bush aan de macht toch ? Ik weet van Obama dat hij van het begin af aan heeft verklaard zo snel mogelijkde VS uit Afghanistan terug te trekken. Weet je, met kogels ga je niet om met een ideologie !Daarmee schiet je alleen mensen dood.

En dat gaat dus niet over de religie Islam (!!!), maar over bv het niet naar school kunnen van de vrouwen.
Over de onderdrukkende kanten van veel van de Taliban.

Daar speelt mee dat een deel van de Taliban het westen wil vernietigen, denk ik.
Wat denk jij dan ?

Je kunt niet ontkennen dat de ramp met de Twintowers een oorlogsdaad was. Ik kan me herinneren dat de Taliban niet behulpzaam was met het opsporen van de opdrachtgevers.
De VS had de tijd moeten nemen voor het opbouwen van kontakten en vertrouwen in Afghanistan. Ze zijn westers snel naar binnengevallen vanwege de bedreiging. (mijn vermoeden)
Das typisch Bush.

Ibrah1234
25-05-14, 10:43
Dat is helaas niet alleen in Syrie het geval , dagelijks vallen er meer doden onder de MOSLIMS kijkmaar naar o.a IRAK,PAKISTAN ,LIBIE ,EGYPTE ,SOEDAN , SOMALIE en dan zwijg ik maar over de rest van Afrika .

In Afrika knallen elkaar ook overhoop zonder aanwezigheid van moslims. Afrika is altijd al een wespennest geweest. Honduras en Mexico zijn denk ik wereldwijd koploper in het aantal moorden. Als vrouw ben je je leven daar ook niet zeker.

In Zuid-Afrika, overige delen van Afrika en Zuid-Amerika heeft het niets te maken met religie maar met criminaliteit. Voornamelijk drugs gerelateerd.

Bij mijn weten bestaat het merendeel daar uit christenen? In de top-10 van landen met het hoogste percentage moorden tref ik geen islamitisch land aan.

Niet om moslims te verdedigen maar ik zie geen causaal verband tussen het aantal moorden en de aanwezigheid van moslims.

TaqwaTube
25-05-14, 11:27
Hey T.T., heb je misschien een bron voor mij van over die leider van de Taliban in 2001 die al in gesprek wilde (over vrede ?)
In die periode was Bush aan de macht toch ? Ik weet van Obama dat hij van het begin af aan heeft verklaard zo snel mogelijkde VS uit Afghanistan terug te trekken. Weet je, met kogels ga je niet om met een ideologie !Daarmee schiet je alleen mensen dood.

En dat gaat dus niet over de religie Islam (!!!), maar over bv het niet naar school kunnen van de vrouwen.
Over de onderdrukkende kanten van veel van de Taliban.

Daar speelt mee dat een deel van de Taliban het westen wil vernietigen, denk ik.
Wat denk jij dan ?

Je kunt niet ontkennen dat de ramp met de Twintowers een oorlogsdaad was. Ik kan me herinneren dat de Taliban niet behulpzaam was met het opsporen van de opdrachtgevers.
De VS had de tijd moeten nemen voor het opbouwen van kontakten en vertrouwen in Afghanistan. Ze zijn westers snel naar binnengevallen vanwege de bedreiging. (mijn vermoeden)
Das typisch Bush.

Je liegt over de Taliban. Je liegt over de vrouwen en over t school beleid. Ongelovigen blijven altijd liegen of hun eigen media na apen die al bij voorbaat liegen. Weinig tot niet zijn er ongelovigen die kritisch zijn. En dit is een oorlog tegen de Islam het is een kruistocht. Hij en meerdere premiers uit EU hadden zich ook '' versproken '' door te zeggen dat dit een religieuze oorlog is. Maar de ongelovigen verliezen de oorlog en keren terug.

http://www.youtube.com/watch?v=eBAEk2dBm4E

http://www.youtube.com/watch?v=7TRVcnX8Vsw

http://www.youtube.com/watch?v=q8bTUPH8KCk

Hier zijn ze aan het janken bij de 3e video. :D

The_Grand_Wazoo
25-05-14, 11:35
Aan alles is te zien dat je extreem onwetend bent omtrent de zaken. En als geloven in Allah je moslim maakt, hoe komt het dat de Quraish geen moslim waren? Zij geloofden in Allah? En toch benoemde de profeet hun geen moslim.

Sunnies/wahabieten? De wahabieten wie zijn dat? In Syrie zijn er 2 Islamitische groepen, dat is Jabhat al Nusra en ISIS. De rest zijn groepen van ongeloof. Je moet wat meer de Islam bestuderen, het is niet dat als men claimt dat hij moslim is dat hij dan eeuwig moslim blijft wat hij ook doet.

Je bent waarschijnlijk een ongelovige of een erg onwetende moslim. In beide gevallen kan je beter vragen ipv bepaalde dingen claimen.

Kwekkerdekwek, blaatieblaat.

Jij een moslim?
Ik ben het zelf dan wel niet, maar ik weet er voldoende vanaf om een puberaal geweldsgeile snotneus te kunnen onderscheiden van een gelovige.
Jij bent geen gelovige, jij bent een zekerweter. Zekerweter zijn geen gelovige. Zekerweters denken zo zeer het recht aan hun zijde te hebben dat ze op grond daarvan denken te mogen moorden.

mark61
25-05-14, 11:40
Ja je moet met zijn allen een Turkse kleuter gaan tegenspreken :zozo:

TaqwaTube
25-05-14, 11:44
Kwekkerdekwek, blaatieblaat.

Jij een moslim?
Ik ben het zelf dan wel niet, maar ik weet er voldoende vanaf om een puberaal geweldsgeile snotneus te kunnen onderscheiden van een gelovige.
Jij bent geen gelovige, jij bent een zekerweter. Zekerweter zijn geen gelovige. Zekerweters denken zo zeer het recht aan hun zijde te hebben dat ze op grond daarvan denken te mogen moorden.

Wazoo, ik zal je maar beter negeren . Dat je onwetend bent dat begrijp ik wel maar dat je begint te blaffen .. :zegniets:

H.P.Pas
25-05-14, 11:53
Is de taqwa-tuba een roeptoeter ?
Is de roeptoeter in de Islam toegestaan ?

mark61
25-05-14, 12:33
Tis een Turkse kleuter met niks te doen.

TaqwaTube
25-05-14, 12:42
Ik bleef opa negeren, maar zo te zien heeft opa toch echt weer aandacht nodig. :wijs:

Marsipulami
25-05-14, 13:02
Tis een Turkse kleuter met niks te doen.

Je bedoelt dat "TaqwaTube" eigenlijk "TeleTube" moet zijn ?



teletubbies naar bed toe NL - YouTube (http://youtu.be/DnReIkrue5k)

knots71karel
25-05-14, 13:17
In Afrika knallen elkaar ook overhoop zonder aanwezigheid van moslims. Afrika is altijd al een wespennest geweest. Honduras en Mexico zijn denk ik wereldwijd koploper in het aantal moorden. Als vrouw ben je je leven daar ook niet zeker.

In Zuid-Afrika, overige delen van Afrika en Zuid-Amerika heeft het niets te maken met religie maar met criminaliteit. Voornamelijk drugs gerelateerd.

Bij mijn weten bestaat het merendeel daar uit christenen? In de top-10 van landen met het hoogste percentage moorden tref ik geen islamitisch land aan.

Niet om moslims te verdedigen maar ik zie geen causaal verband tussen het aantal moorden en de aanwezigheid van moslims.

OOk daar heb je gelijk in ,maar ik doelde op het feit dat de MOSLIMS onderling uit pure haat elkaar doden omdat de een Sjiiet en de andere SOENNIET is ,want dat was met de Christenen ook zo destijds .

702-386-5397
25-05-14, 13:41
Is de taqwa-tuba een roeptoeter ?
Is de roeptoeter in de Islam toegestaan ?


Tis een Turkse kleuter met niks te doen.


Je bedoelt dat "TaqwaTube" eigenlijk "TeleTube" moet zijn ?



teletubbies naar bed toe NL - YouTube (http://youtu.be/DnReIkrue5k)

Ik vraag me echt serieus af wat jullie doel is om als Nederlandse 'mannen' van boven de 40 jaar elke dag maar weer in te loggen om samen te spannen tegen moslims die hier af en toe komen reageren? Er komt al geen 1 Marokkaan of moslim meer in dit hoekje door jullie aanwezigheid dus wat is nou jullie toegevoegde waarde? Waarom zitten jullie niet op stormfront, geenstijl of fok waar jullie mensen thuis horen ?

TaqwaTube
25-05-14, 13:48
Ik vraag me echt serieus af wat jullie doel is om als Nederlandse 'mannen' van boven de 40 jaar elke dag maar weer in te loggen om samen te spannen tegen moslims die hier af en toe komen reageren? Er komt al geen 1 Marokkaan of moslim meer in dit hoekje door jullie aanwezigheid dus wat is nou jullie toegevoegde waarde? Waarom zitten jullie niet op stormfront, geenstijl of fok waar jullie mensen thuis horen ?

Beleidt van maroc.nl laat anti islam prikkers toe. Subsidie betekent natuurlijk ook toelaten. Deze mensen krijgen nooit een ban, maar heel veel broeders hebben hier een ban gekregen zonder te schelden. Puur omdat ze dit groepje tegenspraken.

Er is een censuur hier gaande, jammer genoeg.

702-386-5397
25-05-14, 13:51
Beleidt van maroc.nl laat anti islam prikkers toe. Subsidie betekent natuurlijk ook toelaten. Deze mensen krijgen nooit een ban, maar heel veel broeders hebben hier een ban gekregen zonder te schelden. Puur omdat ze dit groepje tegenspraken.

Er is een censuur hier gaande, jammer genoeg.

Een bepaalde beleid voeren voor geld is 1 ding maar dit moeten 'mannen' voorstellen en allemaal zijn ze boven de 40 jaar op z'n minst. Je vraagt je echt af, hebben deze mensen geen leven, geen gezin, vrouw of kinderen om van te houden en te zorgen. Een hobby, werk, studie of iets. Ik zie ze elke dag komen jennen en elkaar schouderklopjes geven alsof hun leven ervan afhangt.

TaqwaTube
25-05-14, 14:02
Een bepaalde beleid voeren voor geld is 1 ding maar dit moeten 'mannen' voorstellen en allemaal zijn ze boven de 40 jaar op z'n minst. Je vraagt je echt af, hebben deze mensen geen leven, geen gezin, vrouw of kinderen om van te houden en te zorgen. Een hobby, werk, studie of iets. Ik zie ze elke dag komen jennen en elkaar schouderklopjes geven alsof hun leven ervan afhangt.

Wellicht zijn ze aan het werk.

https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/detail/webcare-redacteur?utm_source=linkedin&utm_medium=social&utm_content=venj_post&utm_campaign=vacature_webcare

702-386-5397
25-05-14, 14:06
Wellicht zijn ze aan het werk.

https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/detail/webcare-redacteur?utm_source=linkedin&utm_medium=social&utm_content=venj_post&utm_campaign=vacature_webcare

Toevallig dat je dit plaatst, had het daar laatst nog over met een vriend van me. Maar nee ik denk niet dat ze voldoen aan de functie-eisen :haha: Dit zijn duidelijk mensen met een gebrek aan een sociaal leven. Als je hun reacties afgaat dan weet je gelijk genoeg, 9 van de 10 keer praten ze over moslims, allochtonen, migranten, asielzoekers en wat niet...het is gewoon triest.

super ick
25-05-14, 15:05
Aan alles is te zien dat je extreem onwetend bent omtrent de zaken. En als geloven in Allah je moslim maakt, hoe komt het dat de Quraish geen moslim waren? Zij geloofden in Allah? En toch benoemde de profeet hun geen moslim.

Sunnies/wahabieten? De wahabieten wie zijn dat? In Syrie zijn er 2 Islamitische groepen, dat is Jabhat al Nusra en ISIS. De rest zijn groepen van ongeloof. Je moet wat meer de Islam bestuderen, het is niet dat als men claimt dat hij moslim is dat hij dan eeuwig moslim blijft wat hij ook doet.

Je bent waarschijnlijk een ongelovige of een erg onwetende moslim. In beide gevallen kan je beter vragen ipv bepaalde dingen claimen.

Lekker makkelijke en uiterst onsmakelijke methode. Alles wat niet exact op dezelfde manier gelooft zoals jij dat doet verklaren tot groepen van ongeloof. Dat lijkt erg veel op nazisme. Het 'ontmenselijken' van andersdenkenden. Heel gevaarlijk.

Heb je eigenlijk wel in de gaten dat je ontzettend aan het discrimineren bent?

(leen)
25-05-14, 16:57
De wahabieten wie zijn dat?

Wahabieten, dat zijn degenen die jou een poot uittrekken als je de hadj gaat lopen.

Eke
25-05-14, 17:59
Je liegt over de Taliban. Je liegt over de vrouwen en over t school beleid. Ongelovigen blijven altijd liegen of hun eigen media na apen die al bij voorbaat liegen.


Weinig tot niet zijn er ongelovigen die kritisch zijn. En dit is een oorlog tegen de Islam het is een kruistocht. Hij en meerdere premiers uit EU hadden zich ook '' versproken '' door te zeggen dat dit een religieuze oorlog is. Maar de ongelovigen verliezen de oorlog en keren terug.



T.T. Je begint je antwoord met een belediging :liegen...dit is bewust onwaarheid spreken.
Stop daarmee. Ik heb een voorkeur voor wederzijds respekt. Ik kan me zo voorstellen dat het ook beter bij jou past, eigenlijk.

Wil je dus normaal discussieeren, laat het weten...dan reageer ik verder op je. Eke

TaqwaTube
25-05-14, 18:05
T.T. Je begint je antwoord met een belediging :liegen...dit is bewust onwaarheid spreken.
Stop daarmee.

Als je op een normale manier met mij in diskussie wilt, laat het weten...dan reageer ik verder op je. :) Eke

Ik hoef geen discussie met mensen die liegen over anderen. Dus ja, het is een belediging , het klopt liegen is geen positief woord maar jammer genoeg is het een '' feit '' en jij liegt. En omdat je ook merkt dat je leugens ontbloot gaan worden, en dat je beseft dat je je leugens niet kan onderbouwen ga je als een klein kind '' dramatiseren '' en stel je ineens een eis voor een discussie.

Succes verder maar zolang ik hier kan zijn zal ik jullie leugens over de mujahideen ontbloten.

Jullie hebben gewoon geluk dat t beleid van maroc.nl jullie allerlei leugens laat verspreiden, en wanneer ik of mensen zoals mij dan jullie tegen spreken die direct een ban krijgen. ( Let op ) Binnen de kortste keren heb ik weer een ban zonder een melding van reden.

En dan is het weer vrij spel voor jullie.

TaqwaTube
25-05-14, 18:06
Wahabieten, dat zijn degenen die jou een poot uittrekken als je de hadj gaat lopen.

Oke nooit van gehoord. Vreemd groep. Heb jij je aangesloten bij ze? Is dat je nieuwe religie of kwam je er zomaar ineens mee?

TaqwaTube
25-05-14, 18:08
Lekker makkelijke en uiterst onsmakelijke methode. Alles wat niet exact op dezelfde manier gelooft zoals jij dat doet verklaren tot groepen van ongeloof. Dat lijkt erg veel op nazisme. Het 'ontmenselijken' van andersdenkenden. Heel gevaarlijk.

Heb je eigenlijk wel in de gaten dat je ontzettend aan het discrimineren bent?

De Islam maakt een onderscheidt tussen de groepen niet ik. Je hebt ofwetel kamp van '' imaan '' geloof. Oftewel een kamp van '' kufr '' ongeloof.

Men hoeft zich er niet voor te schamen. Als dit discriminatie is dan het zij zo. We beseffen toch allemaal dat er ongelovigen zijn, sinds wanneer is dat discriminatie. Vrijheid van godsdienst toch?

TaqwaTube
25-05-14, 18:10
Toevallig dat je dit plaatst, had het daar laatst nog over met een vriend van me. Maar nee ik denk niet dat ze voldoen aan de functie-eisen :haha: Dit zijn duidelijk mensen met een gebrek aan een sociaal leven. Als je hun reacties afgaat dan weet je gelijk genoeg, 9 van de 10 keer praten ze over moslims, allochtonen, migranten, asielzoekers en wat niet...het is gewoon triest.

Tjah soms denk ik dat dit een PVV'ers forum is. De vrijheid die ze hier hebben is ongelooflijk. Een totale groep van Islam haters en de moslims die zich niet durven uit te spreken. Bang voor een '' ban '' . 99% hier moslim maar iedereen die '' ja '' knikt naar ze.

Eke
25-05-14, 18:26
is het een '' feit '' en jij liegt.

Succes verder ....

Goed dat ik weet dat er met jou niet te praten valt.

Daarom denk ik ook dat dat de reden is dat je vaak een ban krijgt.

Jammer eigenlijk.

Jij ook, succes verder, Eke

TaqwaTube
25-05-14, 18:34
Goed dat ik weet dat er met jou niet te praten valt.

Daarom denk ik ook dat dat de reden is dat je vaak een ban krijgt.

Jammer eigenlijk.

Jij ook, succes verder, Eke

Omdat jij met mij niet kan '' praten '' is een reden voor ban? Neen reden voor ban is omdat ik leugens van jou en je groepje altijd ontbloot met feiten.
Met mij valt ook altijd te praten maar jij liegt bewust over de Taliban, en dat kan je niet onderbouwen dus trek jij je terug en dan zeg je '' ik kan niet met je praten '' .

Nee biedt je excuses aan, zeg dat je het fout had/hebt over de Taliban en dat je onwetend bent over de zaken van Afghanistan.

En dan kunnen we verder praten maar niet gebasseerd op leugens en beschuldigingen

Ibrah1234
25-05-14, 19:28
Lekker makkelijke en uiterst onsmakelijke methode. Alles wat niet exact op dezelfde manier gelooft zoals jij dat doet verklaren tot groepen van ongeloof. Dat lijkt erg veel op nazisme. Het 'ontmenselijken' van andersdenkenden. Heel gevaarlijk.

Heb je eigenlijk wel in de gaten dat je ontzettend aan het discrimineren bent?

Zo zwaar moet je er niet aan tillen denk ik. Vroeger (en nog steeds) noemden de rooms-katholieken de Protestanten ook "afvalligen".

Hier in de buurt spreekt men nog steeds van "afgescheidenen" en "afvalligen".

Ze zoeken het allemaal maar lekker uit.

super ick
25-05-14, 19:39
De Islam maakt een onderscheidt tussen de groepen niet ik. Je hebt ofwetel kamp van '' imaan '' geloof. Oftewel een kamp van '' kufr '' ongeloof.

Men hoeft zich er niet voor te schamen. Als dit discriminatie is dan het zij zo. We beseffen toch allemaal dat er ongelovigen zijn, sinds wanneer is dat discriminatie. Vrijheid van godsdienst toch?

Niet in de context waarin jij het gebruikt. Jij geeft er een zeer negatieve lading aan. Volgens onze grondwet zijn al deze groepen gelukkig gelijk.

knots71karel
25-05-14, 20:46
Ik hoef geen discussie met mensen die liegen over anderen. Dus ja, het is een belediging , het klopt liegen is geen positief woord maar jammer genoeg is het een '' feit '' en jij liegt. En omdat je ook merkt dat je leugens ontbloot gaan worden, en dat je beseft dat je je leugens niet kan onderbouwen ga je als een klein kind '' dramatiseren '' en stel je ineens een eis voor een discussie.

Succes verder maar zolang ik hier kan zijn zal ik jullie leugens over de mujahideen ontbloten.

Jullie hebben gewoon geluk dat t beleid van maroc.nl jullie allerlei leugens laat verspreiden, en wanneer ik of mensen zoals mij dan jullie tegen spreken die direct een ban krijgen. ( Let op ) Binnen de kortste keren heb ik weer een ban zonder een melding van reden.

En dan is het weer vrij spel voor jullie.

Vraag me af of je wel beseft in welk land je leeft ?

Verdiep je eerst maar eens over de vrijheid van godsdienst (artikel 6 van onze Grondwet (http://www.parlement.com/9291000/modulesf/h6uleht4)) en over de scheiding van kerk en staat, die niet in onze Grondwet wordt genoemd maar toch als een belangrijk grondprincipe van onze rechtsstaat geldt !
:D

(leen)
25-05-14, 22:31
Oke nooit van gehoord. Vreemd groep. Heb jij je aangesloten bij ze? Is dat je nieuwe religie of kwam je er zomaar ineens mee?

Hm, Ben jij marokkaan?

TaqwaTube
25-05-14, 22:37
Hm, Ben jij marokkaan?

Ik vind nergens wahabieten. Is geen wereld religie? Misschien op klein schaal?

knots71karel
25-05-14, 22:49
Ik vind nergens wahabieten. Is geen wereld religie? Misschien op klein schaal?
In het begin heb je het woord wahabisme voorbij zien komen. Dat is een stroming die nog een stap verder gaat. Het is zo goed als hetzelfde als het salafisme, maar verschilt in een aantal zaken. Deze stroming is vooral sterk aanwezig in Saoedi-Arabië die is ontstaan door de stichter: Mohammed ibn Abdul Wahhab (http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_ibn_Abdul-Wahhab), maar die al vanaf het begin een houding heeft genomen waarin aan wahabisten te danken is dat de huidige monarchie van dat land haar macht heeft kunnen behouden. Alhoewel wahabisten er niet tegen kunnen dat ze wahabisten genoemd worden, toch is dat aan henzelf te danken dat ze zo genoemd worden. Dat is omdat de methodologie en ideeën van Mohammed Ibn Abdul Wahhab voor hen als basis gelden voor hun denkwijze. Wahabisten hebben de Saoedische monarchie aan de macht geholpen en altijd zij aan zij samengewerkt en elkaar tot op heden gesteund. Behalve het feit dat de Wahabisten de Saoedische monarchie geholpen hebben om aan de macht te blijven, hebben zij ook ermee ingestemd om in de eerste tientallen jaren van de vorige eeuw samen te werken met de Engelsen die destijds de imperialisten waren in zowel Palestina als in andere Arabische landen.
Ik heb de wahabisten genoemd om een belangrijk aspect van die groepering te noemen. Geleerden van deze stroming uit zowel het verleden als in het heden, komen met fatwa’s dat moslims niet mogen demonstreren of niet in opstand mogen komen tegen de heerser. Vanuit het wahabisme zijn er fatwa’s ontstaan die zeggen dat het geld van ‘ongelovigen’ mag als ghaniema (oorlogsbuit) beschouwd worden en dus van hen zou je mogen stelen of hun geld afpakken en dergelijk (Al Qaida hanteert deze interpretatie). Ik kan een hele waslijst aan bizarre fatwa’s noemen die van deze groepering vandaan komen, zoals het haram vinden om te voetballen, dat het haram is om bloemen te geven en dat het zeggen van: ‘sadaqa-llahu al-`adiem’ na het afsluiten van de recitatie van de Koran is een bid`a (verzinsel), het verbieden van de tekenfilms Mickey Mouse of het verbieden van Barbiepoppen. Ook hebben wahabisten jarenlang vol gehouden dat zelfs het maken van foto’s haram is naar aanleiding van overleveringen waarin de termsuwar voorkomt die ze uitgelegd hebben als ‘foto’s’. Gelukkig zijn er veel salafisten die de afgelopen tien jaar hun mening daarin bijesteld hebben, maar het was wel heel populair dat je geen foto’s mocht maken behalve foto’s van de natuur of van een niet levende wezen. Er zijn meer vreemde fatwa’s die van salafisten afkomstig zijn, maar ik wil het hierbij laten.

Eke
26-05-14, 13:52
Mijn dochter werkt in Walibi-flevo en komt zojuist thuis met het verhaal dat er een turks meisje wat op schoolreis was in elkaar is getrapt door een een andere groep turken die ook op schoolreis waren.
2 kiddows gewond naar de spoedeisend hulp, een handvol bij de ehbo, meisje in kwestie volledig van de kaart.
Zij droeg haar hoofddoek niet strak genoeg, dat was al reden genoeg om zo los te gaan.

Misschien is het gedachtegoed toch minder exotisch als jij denkt.


Niet hetzelfde ? Dus dan mag je gaan trappen als Turks-Nederlandertje :cheefbek:

Bekijk deze stijlen eens :


Moslims verdeeld over hoofddoek - De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20140109_00920351)

pizatie
26-05-14, 15:46
iedereen hoort daar voor te zijn.

Samir75017
26-05-14, 19:35
En wat vind jij inhoudelijk? Welke wetten eerst?

While you're using Muslims as scapegoats, Europe is turning into an fascist place. Going 70 years backwards.

When the wise man points to the moon, the idiot looks at the finger.

Guess who you are.

knots71karel
26-05-14, 20:04
While you're using Muslims as scapegoats, Europe is turning into an fascist place. Going 70 years backwards.

When the wise man points to the moon, the idiot looks at the finger.

Guess who you are.

Als Europa 70 jaar terug gaat in de tijd , dan is er nog niks aan de hand , we lopen tenslotte ruim 400 jaar voor op sommige landen , en laten nu dat juist die landen zijn die het meeste kritiek hebben op alles wat maar Westers is (want dat bedoel jij hoogst waarschijnlijk met je Europa).
:D

Eke
26-05-14, 20:59
iedereen hoort daar voor te zijn.

Pizatie, voor een gelovige is het zondermeer duidelijk dat God alles overstijgend is.

Is er een probleem voor jou met het volgen van de wet in Nederland ? Oeps..je bent Bels ... België dan ?

(leen)
26-05-14, 21:11
Ik vind nergens wahabieten. Is geen wereld religie? Misschien op klein schaal?

Ze leven rond de zwarte steen, die ligt precies in de richting waar jij dagelijks naartoe bidt.
Als je morgen in die richting begint te lopen kom je vanzelf wel tegen.

(leen)
26-05-14, 21:14
Niet hetzelfde ? Dus dan mag je gaan trappen als Turks-Nederlandertje :cheefbek:

Bekijk deze stijlen eens :


Moslims verdeeld over hoofddoek - De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20140109_00920351)

De stijlen boeien mij niet dat is voor de gebruikster.
Wat ik vreemd vindt is dat onder de kids al zo'n druk leeft dat er een meid het ziekenhuis wordt ingeslagen, dat is ziek.

super ick
27-05-14, 07:25
While you're using Muslims as scapegoats, Europe is turning into an fascist place. Going 70 years backwards.

When the wise man points to the moon, the idiot looks at the finger.

Guess who you are.

Zeer gevat en uiteraard onbeschoft maar geef nu eens gewoon antwoord. Zo moeilijk was de vraag niet.

super ick
27-05-14, 07:30
De stijlen boeien mij niet dat is voor de gebruikster.
Wat ik vreemd vindt is dat onder de kids al zo'n druk leeft dat er een meid het ziekenhuis wordt ingeslagen, dat is ziek.

We vroegen ons in andere gevallen mbt de kids wel eens af waar de ouders waren. Zie hier hun invloed want met dergelijke jonge kids is dit er van huis uit in geramd. Op deze ouders hoeven we dus niet te rekenen.

Misschien is een enkeltje de oplossing voor dergelijke misbaksels en hun ouders. Wij blij dat zij weg zijn en zij blij dat ze in een land mogen wonen waar hun opvatting de standaard is.

Eke
27-05-14, 09:28
De stijlen boeien mij niet dat is voor de gebruikster.
Wat ik vreemd vindt is dat onder de kids al zo'n druk leeft dat er een meid het ziekenhuis wordt ingeslagen, dat is ziek.


Die stijlen zijn ook niet voor jou bedoeld. Leen.
Ze staan daar om te laten zien dat het normaal is dat er meerdere opvattingen zijn. Het is een verder kijken dan je neus lang is :)

En ja, zo'n snelle escalatie tussen 2 groepen...zorgwekkend. Het lijken wel voetbalhooligans.