PDA

Bekijk Volledige Versie : 120 000 extra banen in Nederland dank zij EU



Marsipulami
20-05-14, 08:28
Handel met Oost-Europa zorgt voor banen


Het toenemende handelsverkeer tussen Oost- en West-Europa heeft Nederland in de periode 1995 tot 2012 120.000 banen opgeleverd.

Die kwamen er vooral bij in de zakelijke dienstverlening, de retail- en groothandel en de agrarische sector. Dat blijkt uit een studie van ING Economisch Bureau, in samenwerking met Rijksuniversiteit Groningen.

Met deze banen werd 11 miljard euro toegevoegd aan het bruto binnenlandse product (1,9 procent van het bbp). Daarmee profiteert Nederland meer dan gemiddeld van de sterk toegenomen vraag uit Oost-Europa en Rusland, stellen de onderzoekers.



Alle EU-landen in het westen van Europa tezamen kregen er 2,3 miljoen extra banen (plus 1,5 procent) bij, de EU-landen in het oosten van Europa 600.000 banen (plus 1 procent).

Door: ANP

super ick
20-05-14, 08:36
Het is weer verkiezingstijd.

1 munt en 1 rente voor onvergelijkbare economieën is gedoemd op termijn te mislukken. Het kan nog even duren maar dat gaat fout.

mark61
20-05-14, 10:38
Het is weer verkiezingstijd.

1 munt en 1 rente voor onvergelijkbare economieën is gedoemd op termijn te mislukken. Het kan nog even duren maar dat gaat fout.

een studie van ING Economisch Bureau, in samenwerking met Rijksuniversiteit Groningen

Die twee laten zich leiden door politieke overwegingen?

Jij bent gewoon tegen positief nieuws over de EU. Het is niet waar of het kan niet duren :hihi:

Nou ja, eigenlijk is het treurig.

Het gaat anders al 15 jaar goed. Alle PIGS kruipen uit het dal. Hoe lang moet het goed gaan voor je je mening herziet? Heb je ook argumenten voor je stelling?

De 50 staten van de VS hebben ook onvergelijkbare economieën. Of wou je die van Alaska vergelijken met die van Californië, of die van Texas met die van New Hampshire?

super ick
20-05-14, 16:29
een studie van ING Economisch Bureau, in samenwerking met Rijksuniversiteit Groningen

Die twee laten zich leiden door politieke overwegingen?

Jij bent gewoon tegen positief nieuws over de EU. Het is niet waar of het kan niet duren :hihi:

Nou ja, eigenlijk is het treurig.

Het gaat anders al 15 jaar goed. Alle PIGS kruipen uit het dal. Hoe lang moet het goed gaan voor je je mening herziet? Heb je ook argumenten voor je stelling?

De 50 staten van de VS hebben ook onvergelijkbare economieën. Of wou je die van Alaska vergelijken met die van Californië, of die van Texas met die van New Hampshire?

In de VS zien de burgers zichzelf als Amerikaan. Als de vlag gehesen wordt staan de tranen in de ogen. Kan je je dat hier voorstellen als de EU vlag gehesen wordt? Nee dus.
De VS hebben een centraal fiscaal systeem. Indien de economie slechter gaat dan hoeven ze minder af te dragen en gaat er automatisch meer geld van Washington naar betreffende staat.
Ze spreken dezelfde taal wat arbeidsmigratie een stuk simpeler maakt. Is er ergens veel werk dan verhuizen ze of reizen er 500 km voor.
Staten zijn wettelijk verplicht hun balans op orde te brengen.

De VS is op geen enkele wijze te vergelijken met Europa.

Laat je niet in slaap sussen door het nieuws dat de crisis over is. Onze staatsschuld stijgt nog altijd met €480 per seconde.

Er zijn overigens genoeg respectabele economen die mijn mening delen hoor.

Soldim
20-05-14, 16:47
De VS hebben een centraal fiscaal systeem.

Nee hoor. In de VS betaal je Federal, state en county tax. Als klap op de vuurpijl is er dan sale tax die per city verschilt. Die staan los van elkaar, en hebben gezellig verschillende formulieren, met verschillende aftrekposten en brackets.

Wat dat betrefd ben je in NL beter af.

Overigens,



Als de vlag gehesen wordt staan de tranen in de ogen.


Ik ken (gelukkig!) weinig Nederlanders, Duitsers of zelfs Fransen die zo vies nationalistisch zijn.

mark61
20-05-14, 17:14
In de VS zien de burgers zichzelf als Amerikaan. Als de vlag gehesen wordt staan de tranen in de ogen. Kan je je dat hier voorstellen als de EU vlag gehesen wordt? Nee dus.

Wat heeft dat in vredesnaam met het onderwerp te maken? Niets.


De VS hebben een centraal fiscaal systeem.

Nee, zie Soldim.


Indien de economie slechter gaat dan hoeven ze minder af te dragen en gaat er automatisch meer geld van Washington naar betreffende staat.

Eh, u fantaseert.


Ze spreken dezelfde taal wat arbeidsmigratie een stuk simpeler maakt. Is er ergens veel werk dan verhuizen ze of reizen er 500 km voor.

Ook dit heeft niets te maken met het onderwerp 'één munt, één rente, verschillende economieën'.


Staten zijn wettelijk verplicht hun balans op orde te brengen.

Nee.


De VS is op geen enkele wijze te vergelijken met Europa.

Jawel. Het zijn 50 zeer diverse economieën met één munt en één rentevoet.


Laat je niet in slaap sussen door het nieuws dat de crisis over is. Onze staatsschuld stijgt nog altijd met €480 per seconde.

Staatsschuld is geen indicatie van crisis. Dat is meestal groei, of afwezigheid daarvan, en eventueel werkloosheid.


Er zijn overigens genoeg respectabele economen die mijn mening delen hoor.

Over Amerika? Ik betwijfel het.

H.P.Pas
20-05-14, 17:28
Zo homogeen is Amerika niet:

Detroit. (http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit)


Long a major population center and major engine of worldwide automobile manufacturing, Detroit has gone through a continuing economic decline.[49][50][51] Like many American cities, Detroit reached its population peak in the 1950 census. The peak population was 1.8 million people, and as of the 2010 census had less than 40 percent of that number at just over 700,000 residents. The city has declined in population with each subsequent census since 1950.[52][53]

Frank J. Popper, a professor at the Edward J. Bloustein School of Planning and Public Policy of Rutgers University and the Princeton Environmental Institute at Princeton University compares the Great Plains decline with Detroit's. During the 20th century many rural counties have seen the same or higher population declines than Detroit.[54][55][56] Popper says the Great Plains is experiencing rural decline while Detroit is the foremost example of urban decline. They suggest solutions for "smart decline" such as combining rural counties to eliminate some administrative overhead, and for Detroit they suggest a concentration of population, land banking the unsalvageable neighborhoods.[57]

The ongoing decline has left its mark on the city, most notably in severe urban decay and thousands of empty homes, apartment buildings and commercial buildings around the city. Some parts of Detroit are sparsely populated resulting in the city having difficulty providing municipal services. The city has sought and considered various solutions such as demolition of abandoned homes and buildings; removal of street lighting from large portions of the city; and encouraging the small population in certain areas to move to more populated locations as there may not be a quick response for city services such as police in depopulated areas.[58][59][60][61][62]

More than half of the owners of Detroit's 305,000 properties failed to pay their 2011 tax bills, exacerbating the city's financial crisis. According to the Detroit News, 47 percent of the city's taxable parcels are delinquent on their 2011 tax bills, resulting in about $246 million in taxes and fees going uncollected, nearly half of which was due to Detroit. The rest of the money would have been earmarked for Wayne County, Detroit Public Schools and the library system. The review also found 77 blocks in Detroit had only one owner who paid taxes in 2011.[63]

High unemployment was compounded by white and middle-class flight to the suburbs and further afield, and the city was left with a reduced tax base, depressed property values, abandoned buildings, abandoned neighborhoods, high crime rates and a pronounced demographic imbalance. There are many stray dogs in the city's derelict areas. Their numbers are estimated at 20,000. Fifty-nine Detroit postal workers were attacked by stray dogs in 2010, according to a Detroit postmaster.[64]

The crisis resulted in the state of Michigan taking over administrative control of the city.[65] The state governor declared a financial emergency in March 2013, appointing an emergency manager. On July 18, 2013, Detroit became the largest U.S. city to file for bankruptcy, awaiting approval by a judge.[19] It was declared bankrupt by U.S. judge Stephen Rhodes on December 3, with its $18.5 billion debt he said in accepting the city's contention that it is broke and that negotiations with its thousands of creditors were infeasible

super ick
20-05-14, 20:05
Wat heeft dat in vredesnaam met het onderwerp te maken? Niets.

Ik wil daarmee aangeven dat zij wel een bevolking hebben die zich echt verenigd voelt itt tot de lappendeken Europa.



Nee, zie Soldim.

Lees nog eens goed wat Soldim als eerste tax noemt....


Eh, u fantaseert.

Check maar na.


Ook dit heeft niets te maken met het onderwerp 'één munt, één rente, verschillende economieën'.

Ander systeem. Niet te vergelijken.


Staatsschuld is geen indicatie van crisis. Dat is meestal groei, of afwezigheid daarvan, en eventueel werkloosheid.

Dat klopt. Crisis is een momentopname. Als de staatsschuld de laatste jaren explosief gegroeid is dan is dat niet positief voor de economie. Over die schuld moet namelijk rente betaald worden en die schuld moet afgelost worden.


Over Amerika? Ik betwijfel het.

Dat mag.

Moshieno
20-05-14, 20:12
Iemand is al een tijd bezig met Sihr tussen mij en mijn man vandaar dat ik op zoek ben naar een waarzegger die mij kan helpen. Wij zijn al naar verschillende mensen en imams geweest maar niets heeft geholpen. Ik weet dat het niet goed is maar scheiden en zo leven is ook niet goed voor ons en onze kinderen. Kan iemand mij hier aan helpen please. Desnoods door een pm te sturen. Ik zit echt in een uitzichtloze situatie anders had ik hier nooit om gevraagd.


Groetjes moshieno

super ick
20-05-14, 20:14
Zo homogeen is Amerika niet:

Detroit. (http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit)

In zo'n groot gebied is niets gelijk verdeeld. Ook economisch niet. Over de verdeling van rijkdom kunnen we een apart topic over openen. Die ligt veel te scheef in de VS. Denk dat 95% hier het daar wel over eens is.

Het grote verschil wat ik wil aangeven ligt meer in uniform buitenlands beleid, gevoel van nationaliteit en eenheid van de bevolking; zijn over het algemeen trots Amerikaan te zijn. Die kan je in Europa met een microscoop zoeken. Federaal belastingsysteem, 1 leger, etc. Allemaal zaken die in Europa ontbreken.

Het wetgevingssyteem kent een parlement (senaat en huis van afgevaardigden) dat wetgeving mag maken. Het E.P. mag alleen voorstellen en controleren.

BTW, de vrijhandelszone is vele malen belangrijker en noodzakelijk voor de landen in de EU dan 1 rente en 1 munt.

Nederlandertje
20-05-14, 21:55
Handel met Oost-Europa zorgt voor banen


Het toenemende handelsverkeer tussen Oost- en West-Europa heeft Nederland in de periode 1995 tot 2012 120.000 banen opgeleverd.

Die kwamen er vooral bij in de zakelijke dienstverlening, de retail- en groothandel en de agrarische sector. Dat blijkt uit een studie van ING Economisch Bureau, in samenwerking met Rijksuniversiteit Groningen.

Met deze banen werd 11 miljard euro toegevoegd aan het bruto binnenlandse product (1,9 procent van het bbp). Daarmee profiteert Nederland meer dan gemiddeld van de sterk toegenomen vraag uit Oost-Europa en Rusland, stellen de onderzoekers.



Alle EU-landen in het westen van Europa tezamen kregen er 2,3 miljoen extra banen (plus 1,5 procent) bij, de EU-landen in het oosten van Europa 600.000 banen (plus 1 procent).

Door: ANP

En er zijn 200.000 banen naar Oost-Europeanen gegaan.

Marsipulami
20-05-14, 22:50
Iemand is al een tijd bezig met Sihr tussen mij en mijn man vandaar dat ik op zoek ben naar een waarzegger die mij kan helpen. Wij zijn al naar verschillende mensen en imams geweest maar niets heeft geholpen. Ik weet dat het niet goed is maar scheiden en zo leven is ook niet goed voor ons en onze kinderen. Kan iemand mij hier aan helpen please. Desnoods door een pm te sturen. Ik zit echt in een uitzichtloze situatie anders had ik hier nooit om gevraagd.


Groetjes moshieno

Veel sterkte toegewenst !

Soldim
21-05-14, 07:58
Lees nog eens goed wat Soldim als eerste tax noemt....


Daarvan gaat zeer weinig direct naar de individuele staten... die moeten zich over het algemeen bedruipen met wat ze zelf binnen harken. De meeste mensen betalen veel meer state tax als federale tax.

Ik heb me, in de jaren dat ik in de VS woonde, altijd verbaasd over de zeer locale en regionale betrokkenheid en geintereseerdheid. Bij het avondnieuws van 30 minuten gingen er 20 minuten over de stad en county, vijf minuten over de staat en de rest was voor federaal nieuws, internationaal nieuws en het weer. Zelfs tijdens de 2004 elections ging het eerst over de stad zelf, daarna pas over de presidents kandidaten.

Met als uitzondering een NYT, de meeste kranten zijn ook zeer lokaal gefocust.

Ook de cultuur verschillen zijn vrij groot ... zelfs tussen urban east coast en urban west coast.

super ick
21-05-14, 08:19
Daarvan gaat zeer weinig direct naar de individuele staten... die moeten zich over het algemeen bedruipen met wat ze zelf binnen harken. De meeste mensen betalen veel meer state tax als federale tax.

Ik heb me, in de jaren dat ik in de VS woonde, altijd verbaasd over de zeer locale en regionale betrokkenheid en geintereseerdheid. Bij het avondnieuws van 30 minuten gingen er 20 minuten over de stad en county, vijf minuten over de staat en de rest was voor federaal nieuws, internationaal nieuws en het weer. Zelfs tijdens de 2004 elections ging het eerst over de stad zelf, daarna pas over de presidents kandidaten.

Met als uitzondering een NYT, de meeste kranten zijn ook zeer lokaal gefocust.

Ook de cultuur verschillen zijn vrij groot ... zelfs tussen urban east coast en urban west coast.

Er is weliswaar een grote variëteit maar als puntje bij paaltje komt zijn ze allemaal Amerikaan. Dat gevoel ontbreekt in Europa.