PDA

Bekijk Volledige Versie : Duizend varkens dood na brand in Limburgse stal



Marsipulami
02-06-14, 16:58
Duizend varkens dood na brand in Limburgse stal

In het Limburgse Melderslo is een grote brand uitgebroken in een stal met ongeveer 1.300 varkens. Alle varkens zijn daarbij om het leven gekomen.


Een woordvoerder van Veiligheidsregio Limburg-Noord zegt tegen NU.nl dat de 120 meter lange stal als verloren moet worden beschouwd.

De brandweer richtte zich vooral op het behoud van de aangrenzende stal. Dat is gelukt: de tweede stal wordt momenteel niet meer door het vuur bedreigd.

Bij de brand is asbest vrijgekomen, maar dit is alleen op het terrein zelf verspreid. Er zijn geen slachtoffers gevallen.


Melding

Om 15.23 uur keeg de brandweer melding van de brand aan de Broekhuizerdijk. Brandweerkorpsen uit meerdere plaatsen bestrijden het vuur met groot materieel. Aanvankelijk werd aangenomen dat er drieduizend varkens in de stal waren.

De oorzaak van de brand is nog niet bekend, maar de Veiligheidsregio gaat ervan uit dat de brand is begonnen in de isolatie van het dak van de stal.


Regelgeving

Vorig jaar februari meldde het kabinet nog in een brief aan de Tweede Kamer dat er strengere regels zouden komen voor de brandveiligheid van stallen.

Die brief volgde op een motie van de Partij voor de Dieren, die destijds al jaren pleitte voor waarborging van de veiligheid van de stallen. De motie werd in oktober 2011 met een ruime meerderheid aangenomen door de Kamer.

knots71karel
02-06-14, 22:39
Duizend varkens dood na brand in Limburgse stal

In het Limburgse Melderslo is een grote brand uitgebroken in een stal met ongeveer 1.300 varkens. Alle varkens zijn daarbij om het leven gekomen.


Een woordvoerder van Veiligheidsregio Limburg-Noord zegt tegen NU.nl dat de 120 meter lange stal als verloren moet worden beschouwd.

De brandweer richtte zich vooral op het behoud van de aangrenzende stal. Dat is gelukt: de tweede stal wordt momenteel niet meer door het vuur bedreigd.

Bij de brand is asbest vrijgekomen, maar dit is alleen op het terrein zelf verspreid. Er zijn geen slachtoffers gevallen.


Melding

Om 15.23 uur keeg de brandweer melding van de brand aan de Broekhuizerdijk. Brandweerkorpsen uit meerdere plaatsen bestrijden het vuur met groot materieel. Aanvankelijk werd aangenomen dat er drieduizend varkens in de stal waren.

De oorzaak van de brand is nog niet bekend, maar de Veiligheidsregio gaat ervan uit dat de brand is begonnen in de isolatie van het dak van de stal.


Regelgeving

Vorig jaar februari meldde het kabinet nog in een brief aan de Tweede Kamer dat er strengere regels zouden komen voor de brandveiligheid van stallen.

Die brief volgde op een motie van de Partij voor de Dieren, die destijds al jaren pleitte voor waarborging van de veiligheid van de stallen. De motie werd in oktober 2011 met een ruime meerderheid aangenomen door de Kamer.

Afschuwlijk ! heb er geen goed woord voor over , waarom geen goede beveiliging (sprinkler ) ?
Of de mogelijkheid om de deuren automatisch te openen , dat moet toch kunnen tegenwoordig?
En dit moet gelden voor alle dieren, die in stallen gehouden worden !:kwaad:

cummonisto
02-06-14, 23:51
Afschuwlijk ! heb er geen goed woord voor over , waarom geen goede beveiliging (sprinkler ) ?
Of de mogelijkheid om de deuren automatisch te openen , dat moet toch kunnen tegenwoordig?
En dit moet gelden voor alle dieren, die in stallen gehouden worden !:kwaad:
Als de verzekering alles vergoed, stal+varkens. zullen de veehouders geen moeite doen om de dieren te beveiligen.

Marsipulami
03-06-14, 02:21
In het Limburgse Melderslo is een grote brand uitgebroken in een stal met ongeveer 1.300 varkens. Alle varkens zijn daarbij om het leven gekomen.

Tja, varkens zijn zoals wij allemaal schepselen van ons aller God. Het geeft wel te denken dat bij één enkele stalbrand 1300 varkens om het leven kwamen.

knots71karel
03-06-14, 14:56
Tja, varkens zijn zoals wij allemaal schepselen van ons aller God. Het geeft wel te denken dat bij één enkele stalbrand 1300 varkens om het leven kwamen.

Het gaat hier om dood op een afschuwlijke wijze , en als dat voorkomen kan worden ,doen moeten wij mensen daar wat aan doen.
Ik ken ook mensen de zeggen ,ja maar ze waren toch al voor de slacht.:brozac:

Marsipulami
03-06-14, 15:15
Het enige varken in Afghanistan is oud en depressief

Natalie Righton − 28/12/11, 06:03

18980
Pig in de dierentuin van Kabul. © EPA

Het eenzaamste varken ter wereld woont in Afghanistan. In het streng islamitische land worden geen varkens gehouden: het enige exemplaar woont in de dierentuin van Kabul.

Achter roestige hekken kijken Afghanen met tulbanden en boerka's verwonderd naar het varken in zijn hok. Sommige bezoekers denken dat het een beer is, vertellen ze. Geen van hen heeft ooit eerder een varken in het echt gezien. Een bordje aan een boom neemt de verwarring weg: 'This is a pig.'

Moslims eten uit geloofsovertuiging geen varkensvlees. De beesten worden 'haram' genoemd - 'slecht of zondig' - dus zijn er voor zover bekend geen andere varkens in Afghanistan.

Pig

Pig - zoals het dier door dierentuinpersoneel wordt genoemd - is ooit als curiositeit door China aan Afghanistan geschonken. Pig kwam niet alleen aan per vliegtuig, maar samen met een vrouwtjesvarken. Ze kregen samen zes biggetjes in Kabul. Maar moeder en kinderen ontsnapten tijdens een van de vele oorlogen in Afghanistan uit de dierentuin en kwamen om bij een raketaanval, vertelt Najibulla Nazary, de publieksvoorlichter van de dierentuin van Kabul. 'Pig is nu elf jaar oud en erg eenzaam', zegt Nazary. '

We willen graag een zeug voor hem aankopen, maar we hebben geen geld.' In het door oorlog verscheurde Afghanistan sterven jaarlijks nog vele kinderen van de honger, waardoor de eenzaamheid van een varken niet op de prioriteitenlijst van geldschieters staat. De dag waarop Afghanistan het aantal varkens in het land verdubbelt - van één naar twee - laat voorlopig dus nog op zich wachten.

Varkensgriep

Het meest besproken was het varken van Kabul tijdens de uitbraak van de varkensgriep in 2009: in Nederland bekend onder de naam Mexicaanse griep. De Afghaanse Pig werd maandenlang in quarantaine geplaatst: hij leefde volledig afgesloten van de buitenwereld in een betonnen kooi. Veel Afghanen waren bang dat ze ziek zouden worden van Pig, ook al was er maar één varken in heel Afghanistan.

Inmiddels is de varkensgriep voorbij en geniet het Afghaanse varken weer van de buitenlucht in de dierentuin. Op het kleine omheinde grasveld waar hij woont is ook een schaap gezet, zodat hij wat minder eenzaam is. Zijn verzorger, Jamshed, vermoedt dat Pig desondanks nog steeds depressief is. 'Hij ligt maar op de grond en beweegt nauwelijks. Zijn staart krult niet meer.' Volgens zijn verzorger heeft Pig hooguit nog vier jaar te leven. Dan is hij vijftien jaar oud en dat is de leeftijd waarop varkens een natuurlijke dood sterven.

In werkelijkheid zien de kansen van Pig er beter uit. Wie iets weet van de Afghaanse geschiedenis en kan rekenen, weet namelijk dat het onwaarschijnlijk is dat Pig al elf jaar oud is. Want dat zou betekenen dat hij in Afghanistan aankwam toen de streng islamitische Taliban aan de macht waren. De kans dat zij het varken hadden laten leven is klein. Het is dus aannemelijker dat Pig jonger is en nog vele jaren te leven heeft. Eenzame jaren, dat wel.

Soldim
03-06-14, 17:02
Tja, varkens zijn zoals wij allemaal schepselen van ons aller God. Het geeft wel te denken dat bij één enkele stalbrand 1300 varkens om het leven kwamen.

Nogal wreed, dat die god van de varkens dat zomaar laat gebeuren.

Marsipulami
03-06-14, 20:56
Nogal wreed, dat die god van de varkens dat zomaar laat gebeuren.

De God van de varkens is dezelfde God als de God van de mensen (christenen, moslims, ongelovigen en de rest).

knots71karel
03-06-14, 21:37
De God van de varkens is dezelfde God als de God van de mensen (christenen, moslims, ongelovigen en de rest).

Deze (GOD) moet zelf wel een wreed wezen zijn ,om dergelijke wreed heden toe te laten , hij is immers almachtig ! En had net zo goed een minder wrede wereld kunnen scheppen !
:jeweetog:

pizatie
03-06-14, 21:39
ik eet geen varkens vlees.


maar dit is gewoon zielig. varkens horen vrij te zijn en niet opgegeten te worden.

want het lijkt er op of de mens er een eet ding van heeft gemaakt.

knots71karel
03-06-14, 22:07
Spoor je wel ?
Weet je wat ook zielig is ...... dat MOSLIMS wel Runderen ,schapen, kippen ,geiten ,eten>
Om nog maar niet te spreken van de pas geboren lammetjes en geitjes.

Dus bespaar me je ziekelijke op intense haat gebaseerde opmerking over de zielige varkens.
God heeft deze mooie zeer dieren juist gespaard zeker omdat ze zo slim zijn om hun zelf schoon te houden van insecten , door in de modder te rollen .
Wat jammer dat GOD ze geen bontjasje heeft gegeven , net zoals wij mensen zijn varkens grotendeels kaal ,ze hebben wel haar net zo als wij maar deze beschermd hun niet genoeg.
Dag zielig voorbeeld van de mensheid :zwaai:

cummonisto
03-06-14, 23:35
Spoor je wel ?
Weet je wat ook zielig is ...... dat MOSLIMS wel Runderen ,schapen, kippen ,geiten ,eten>
Om nog maar niet te spreken van de pas geboren lammetjes en geitjes.

Dus bespaar me je ziekelijke op intense haat gebaseerde opmerking over de zielige varkens.
God heeft deze mooie zeer dieren juist gespaard zeker omdat ze zo slim zijn om hun zelf schoon te houden van insecten , door in de modder te rollen .
Wat jammer dat GOD ze geen bontjasje heeft gegeven , net zoals wij mensen zijn varkens grotendeels kaal ,ze hebben wel haar net zo als wij maar deze beschermd hun niet genoeg.
Dag zielig voorbeeld van de mensheid :zwaai:
Jij doet 't weer je geeft bijna moslims de schuld dat die varkens verbrand zijn.

weet jij dat het meest gegeten vlees op aarde dat van de varkens zijn?
Ik hoop dat je net zo veel varkens vlees eet dat je zelf in en varken verandert. Als je dat nog niet bent.

knots71karel
04-06-14, 00:06
Jij doet 't weer je geeft bijna moslims de schuld dat die varkens verbrand zijn.

weet jij dat het meest gegeten vlees op aarde dat van de varkens zijn?
Ik hoop dat je net zo veel varkens vlees eet dat je zelf in en varken verandert. Als je dat nog niet bent.

wat heeft dat er mee te maken , dat varkens vlees het meest gegeten wordt op aarde ??
Ik zelf eet weinig vlees , en dan is het meestal kip (het meest gegeten vlees op aarde )
DAT MAAK JIJ ER VAN HALVE GARE!
IK gaf antwoord op het onderstaande *) geplaatst door je mededenker in het kwaad
en geef NIKS de schuld aan de MOSLIMS , geef slechts het voorbeeld dat ze ook DIEREN eten.
Maar in je ziekelijke haat verander je gewoon ff een antwoord.
:zwaai:
dit onderstaande antwoord gaf die andere haatzaaier

*) ik eet geen varkens vlees.


maar dit is gewoon zielig. varkens horen vrij te zijn en niet opgegeten te worden.

want het lijkt er op of de mens er een eet ding van heeft gemaakt

pizatie
04-06-14, 00:18
varkens hoor je ook niet te eten. als het aan mij lag zou ik daar een verbod op zetten. daar heb ik genoeg redenen voor. varkens vlees is heel slecht voor de mens plus je word er dik van.


ga nouw geen geit met een varken vergelijken. een geit eet niet alles. een varken wel. vlees .gras echt alles zijn eigen stront!!

Nederlandertje
04-06-14, 00:35
De God van de varkens is dezelfde God als de God van de mensen (christenen, moslims, ongelovigen en de rest).

Ik heb geen god :ego:

Nederlandertje
04-06-14, 00:40
varkens hoor je ook niet te eten. als het aan mij lag zou ik daar een verbod op zetten. daar heb ik genoeg redenen voor. varkens vlees is heel slecht voor de mens plus je word er dik van.


ga nouw geen geit met een varken vergelijken. een geit eet niet alles. een varken wel. vlees .gras echt alles zijn eigen stront!!

Wist je dat een dietist juist voorschrijft om varkensvlees te eten als je af wilt vallen en juist minder rundvlees.
Wist je ook dat koeien en schapenstront vermengt wordt met water en over het land uitgespoten wordt en dat koeien en schapen dat ook weer opeten?

vitalis
04-06-14, 07:25
Geef mij maar een karbonaadje!

Soldim
04-06-14, 07:37
een geit eet niet alles.

Nooit een geit van dichtbij gezien, neem ik aan?

(leen)
04-06-14, 08:35
varkens hoor je ook niet te eten. als het aan mij lag zou ik daar een verbod op zetten. daar heb ik genoeg redenen voor. varkens vlees is heel slecht voor de mens plus je word er dik van.


ga nouw geen geit met een varken vergelijken. een geit eet niet alles. een varken wel. vlees .gras echt alles zijn eigen stront!!

Nou, Bij varkensvlees zit het vet aan de buitenkant dus kan je het er afsnijden, bij schaap zit het verweven in het vlees.

cummonisto
04-06-14, 11:54
Pas heb ik verse schaamlippen gegeten.

Deze topic gaat toch niet meer over 1300 varkens die om het leven kwamen.

knots71karel
04-06-14, 22:00
Pas heb ik verse schaamlippen gegeten.

Deze topic gaat toch niet meer over 1300 varkens die om het leven kwamen.

EN DOOR WIE KOMT DAT DENK JE ?
Omdat iemand opeens zijn kans schoon zag *), om vooral te laten blijken dat varkens eigenlijk (zo vies zijn) dat ze niet gegeten mogen worden ,met de daaraan verbonden huisvesting enz enz bla ,bla bla en dat als ze los hadden gelopen zo ook niet verbrand zouden zijn !WAT EEN LOGICA :p

*) Om vooral maar weer eens te laten zien hoe slecht de mensen zijn die varkens vlees eten
omdat de het in de Koran staat dat het niet mag !
want daar gaat het bij deze haatzaaier om , niet omdat hij het zo zielig vind want een varken is een vies goor beest en als je zijn vlees eet word je dik en ziek ,krijg je last van jeuk en haaruitval en weet ik veel wat al nog meer :fplet:

Hieronder kun je zijn versie nogmaals lezen
ik eet geen varkens vlees.maar dit is gewoon zielig. varkens horen vrij te zijn en niet opgegeten te worden.

want het lijkt er op of de mens er een eet ding van heeft gemaakt

Dat laatste klopt wel maar dat geld helaas ook voor ander consumptie dieren!!!!

Nederlandertje
04-06-14, 23:12
Pas heb ik verse schaamlippen gegeten.

Deze topic gaat toch niet meer over 1300 varkens die om het leven kwamen.

Grote sappige? Smaakte ze lekker?

Samir75017
04-06-14, 23:29
God heeft deze mooie zeer dieren juist gespaard zeker omdat ze zo slim zijn om hun zelf schoon te houden van insecten , door in de modder te rollen .


If they're so intelligent, do you sometimes act like them ? I mean, apart from the fact that you look alike.

knots71karel
04-06-14, 23:41
If they're so intelligent, do you sometimes act like them ? I mean, apart from the fact that you look alike.
تنظر في المرآة ترى الشيطان في شكل الإنسان
:zwaai:

cummonisto
05-06-14, 00:03
Grote sappige? Smaakte ze lekker?
:love::love:

knots71karel
05-06-14, 01:15
DANK ZIJ DE SCHAAMLIPPEN zijn we er bijna weer :
HET PRAATJE GAAT ZO GEK NIET ROND HET EINDIGT ALTIJD WEL OP KUT OF STRONT.
;)