PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse Nederlanders lopen minste kans op hartaanval



MoStar
05-06-14, 01:29
18983

Marokkaanse Nederlanders hebben volgens een recente studie van het UMC Utrecht de minste kans op een hartverzakking. De resultaten van de studie werden onlangs geplaatst in het Algemeen Dagblad.

De studie is gebaseerd op de medische informatie van 7,5 miljoen Nederlanders. De conclusie van de studie is als volgt: Marokkaanse Nederlanders blijken het minst gevaar te lopen als het gaat om een hartaanval terwijl Nederlanders van Surinaamse afkomst juist de hoogste kans hebben. Qua aantal hartaanvallen vallen Nederlanders zonder een niet-Westerse achtergrond tussen de twee bevolkingsgroepen in.

Waarom scoren Marokkanen op dit vlak zo goed? Een mogelijke verklaring is het feit dat Marokkanen minder vaak alcohol nuttigen of een pakje sigaretten roken. Voor de studie is echter enkel rekening gehouden met Marokkanen van de eerste generatie. Wellicht dat de cijfers in de loop der jaren dus veranderen.

Foto: nio_nl (https://www.flickr.com/photos/nio_nl/)

SportFreak
05-06-14, 10:42
eindelijk beetje positief nieuws over Marokkanen in de Nederlandse media

cummonisto
05-06-14, 11:10
Wij eten geen varkensvlees.

Varkensvlees is de grootste oorzaak van hart en vaatziekten.

Samir75017
05-06-14, 11:26
That's not a surprise. We live saner lives.

vitalis
05-06-14, 11:38
That's not a surprise. We live saner lives.

Is dat werkelijk zo? Bepaalde gedragingen leiden tot veel stress.

Ibrah1234
05-06-14, 11:42
Wij eten geen varkensvlees.

Varkensvlees is de grootste oorzaak van hart en vaatziekten.

Turken zijn toch ook veelal moslim? Ik denk dat het eerder te maken heeft met de mediterrane keuken i.p.v. varkensvlees.

18984

Meer hart- en vaatziekten onder Turken (http://www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-ziekte/ziekten-en-aandoeningen/hartvaatstelsel/zijn-er-verschillen-naar-etniciteit/)

Samir75017
05-06-14, 11:49
Ja, en leven rustiger...

That was your original message.

We go to Mosque while you go to the pub and get drunk to escape miserable lives. Hey, that's clever. Keep up the good work !:cola:

vitalis
05-06-14, 11:57
That was your original message.

We go to Mosque while you go to the pub and get drunk to escape miserable lives. Hey, that's clever. Keep up the good work !:cola:

Nou we zullen over een tijd wel eens zien hoe het met de jonge generatie gesteld is, als je begrijpt wat ik bedoel :wijs:

Samir75017
05-06-14, 12:20
Nou we zullen over een tijd wel eens zien hoe het met de jonge generatie gesteld is, als je begrijpt wat ik bedoel :wijs:

The new Dutch generation drinks even more. Binge drinking - rings a bell ?

:cola:

vitalis
05-06-14, 14:44
The new Dutch generation drinks even more. Binge drinking - rings a bell ?

:cola:

Ik denk eerder aan sommige activiteiten waarop jonge Marokkanen het patent hebben en die zeer dodelijk blijken te zijn...:knipoog:

mark61
05-06-14, 23:58
Varkensvlees is de grootste oorzaak van hart en vaatziekten.

Nee.

.

mark61
06-06-14, 00:00
That's not a surprise. We live saner lives.

Wie is 'we'?

Allochtonen hebben minder goede gezondheid dan autochtonen

De gezondheidstoestand van allochtonen is over het algemeen minder goed dan die van autochtone Nederlanders (zie tabel 1). Zo komt diabetes meer voor onder Turken, Marokkanen en Surinamers. Ook is de zuigelingensterfte en de perinatale sterfte hoger onder niet-westers allochtone groepen dan onder autochtonen.

Etniciteit en gezondheid - Nationaal Kompas Volksgezondheid (http://www.nationaalkompas.nl/bevolking/etniciteit/allochtonen-en-gezondheid/)

Welvaartsniveau speelt een belangrijke rol.

Samir75017
06-06-14, 00:43
Wie is 'we'?

[I]Allochtonen hebben minder goede gezondheid dan autochtonen



We're talking about Moroccans.

You come with an article about 'allochtonen'.

No comment.

knots71karel
06-06-14, 00:49
Nee.

.
Ach laat deze halve gare toch in zijn waan ,omdat de het in de KORAN staat dat varkens onreine dieren zijn en de honden ook niet helemaal zuiver zijn , waarom is nog onduidelijk maar , ze vergeten gemaks halve dat varkens in het wild hun voedsel zoeken in op de grond net zoals een schaap en een geit koeien enz
en HONDEN ? laten we het daar helemaal maar niet over hebben het dier wat als eerste ongeveer als bewaker van huis en haard ingezet werd,maar ook als speurder ,blinde geleide hond enz en toch heeft het ALLAH behaagd een stempel op dit dier te drukken.:student:

knots71karel
06-06-14, 00:51
We're talking about Moroccans.

You come with an article about 'allochtonen'.

No comment.

als het jou maar zo uitkomt wel :watte?:

mark61
06-06-14, 00:57
We're talking about Moroccans.

You come with an article about 'allochtonen'.

No comment.

Moeite met lezen. Klikken helpt.

Marokkanen in Marokko of in West-Europa?

Nederland:

http://www.scp.nl/Publicaties/Alle_publicaties/Publicaties_2004/Gezondheid_en_welzijn_van_allochtone_ouderen/Persbericht_Gezondheid_en_welzijn_van_allochtone_o uders

http://www.forum.nl/gezondheidsverschillen/Fysieke_gezondheid/Meer_Fysieke_gezondheid

http://www.nji.nl/nl/Gezondheidsgedrag-van-jonge-Turken-en-Marokkanen-in-Nederland-prevalentie-en-onderliggende-mechanismen-bij-de-eerste-en-tweede-generatie-van-15-3

http://www.nu.nl/gezondheid/2313229/marokkanen-hebben-minder-vaak-kanker.html

Marokko:

Uitgaven aan gezondheidszorg:

123 Morocco 257 5.4

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_total_health_expenditure_%28P PP%29_per_capita

Levensverwachting:

115 Morocco 73 71 - 75

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Dat wil zeggen, als je echt in het onderwerp geïnteresseerd was en daar kennis over wilde verzamelen.

Which not, want je bent een trol.

Samir75017
06-06-14, 01:05
Moeite met lezen. Klikken helpt.

Marokkanen in Marokko of in West-Europa?

Uitgaven aan gezondheidszorg:

123 Morocco 257 5.4

List of countries by total health expenditure (PPP) per capita - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_total_health_expenditure_%28P PP%29_per_capita)

Levensverwachting:

115 Morocco 73 71 - 75

List of countries by life expectancy - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy)

Don't try and pick up information everywhere on the web. We can all find what we want to find on the web.

Stick to the initial article :

Waarom scoren Marokkanen op dit vlak zo goed? Een mogelijke verklaring is het feit dat Marokkanen minder vaak alcohol nuttigen of een pakje sigaretten roken.

Tha's what we're talking about here.

mark61
06-06-14, 01:12
Don't try and pick up information everywhere on the web. We can all find what we want to find on the web.

Stick to the initial article :

Waarom scoren Marokkanen op dit vlak zo goed? Een mogelijke verklaring is het feit dat Marokkanen minder vaak alcohol nuttigen of een pakje sigaretten roken.

Tha's what we're talking about here.

Nee, we kunnen op het web betrouwbare informatie vinden, en onbetrouwbare. Alleen types als jij kunnen en willen daar geen onderscheid tussen maken.

Jij bepaalt het onderwerp? Nee.

Dag trol.

(leen)
07-06-14, 02:48
Don't try and pick up information everywhere on the web. We can all find what we want to find on the web.

Stick to the initial article :

Waarom scoren Marokkanen op dit vlak zo goed? Een mogelijke verklaring is het feit dat Marokkanen minder vaak alcohol nuttigen of een pakje sigaretten roken.

Tha's what we're talking about here.

Ben jij van de generatie die genomen is in het onderzoek of die niet genomen is in het onderzoek?

super ick
07-06-14, 08:13
That was your original message.

We go to Mosque while you go to the pub and get drunk to escape miserable lives. Hey, that's clever. Keep up the good work !:cola:

Niet zo bevooroordeeld. Ik drink nooit alcohol en met mij, niet moslims, velen. Ook zijn er niet moslims die niet meer drinken dan een glaasje wijn.

Overigens werkt een matige alcoholconsumptie juist positief op het voorkomen van een hartaanval. Het werkt nl bloedverdunnend. Medicijn no 1 dat voorgeschreven wordt aan een hartpatiënt: bloedverdunner.

Overigens blijkt uit het geplaatste grafiekje dat autochtonen vrouwen minder kans hebben dan Marokkaanse mannen. Heb je daar ook zo'n uit je duim gezogen verklaring voor?

Eke
07-06-14, 17:05
Waarom scoren Marokkanen op dit vlak zo goed? Een mogelijke verklaring is het feit dat Marokkanen minder vaak alcohol nuttigen of een pakje sigaretten roken.

Tha's what we're talking about here.


Het gaat over de eerste generatie volgens het topic artikel.

Die jongens/mannen kookten zelf - gezamenlijk- hun eten en deden daarvoor hun inkopen op de markt. Verse groentes, verse vis.

Ze leefden sober: geen zakken chips of koekjes *. Dat was niet voor mannen. Een dadel of wat amandelen misschien ? En ja, minder vaak alcohol en sigaretten, want er werd veel van hun geld naar de familie in Marokko gestuurd.

Een sobere leefstijl met beperkte hoeveelheden (schapen)vlees en veel vis en verse groentes, veel kruidenthee (munt). Kan iemand het nog aanvullen/verbeteren ?? Zat er nou veel suiker in de thee ?
Geen autobezit en dus veel lopen.

Hmmm, lijkt me gezond voor hart en bloedvaten.




* Veel van onze koekjes bevatten teveel transvetten. Slecht vet.



pS. En vergeet de olijfolie niet---ook gezond !!!

Eke
07-06-14, 17:28
Niet zo bevooroordeeld. Ik drink nooit alcohol en met mij, niet moslims, velen. Ook zijn er niet moslims die niet meer drinken dan een glaasje wijn.

Overigens werkt een zeer matige alcoholconsumptie juist positief op het voorkomen van een hartaanval.


Sporten en alcohol is geen goed huwelijk. Je kunt beter gewoon water drinken...daar droog je niet vanuit.
Pubers en alcohol vind ik ook een slechte mix. Zonde van hun hersenen (leg ik even niet uit)

Als je koel kraanwater in een mooi glas doet dan is het ook genieten. Klein schijfje citroen erbij..ijsblokjes nog feestelijker :hihi:

Samir75017
07-06-14, 17:49
Het gaat over de eerste generatie volgens het topic artikel.

Die jongens/mannen kookten zelf - gezamenlijk- hun eten en deden daarvoor hun inkopen op de markt. Verse groentes, verse vis.

Ze leefden sober: geen zakken chips of koekjes *. Dat was niet voor mannen. Een dadel of wat amandelen misschien ? En ja, minder vaak alcohol en sigaretten, want er werd veel van hun geld naar de familie in Marokko gestuurd.



Hey, you can be 25 years old and from the first generation. You can be 40 years old and from the 2nd generation.

Eke
07-06-14, 18:38
Hey, you can be 25 years old and from the first generation. You can be 40 years old and from the 2nd generation.

Uhm..ik begrijp niet zo goed welke kant je op wilt, Samir . Het kan, ja.

Samir75017
07-06-14, 18:50
Ben jij van de generatie die genomen is in het onderzoek ?

No, I'm from the 12th generation. Or 11th, I can't remember.

You ?

(leen)
07-06-14, 19:01
No, I'm from the 12th generation. Or 11th, I can't remember.

You ?

nr 11 past wel bij jou.

ZINBLEDI
07-06-14, 19:52
o eindelijk wat moois over marokanen.

ik denk dat het door eten komt
Wij eten veel gezonde dingen olijfolie dadels,
amandelen. vijgen
Mint thee.
al is het teveel suikers weer niet goed.

Nou lieve marokanen
ga zo door
ik doe mee.
lang leve marokko

cummonisto
07-06-14, 20:02
o eindelijk wat moois over marokanen.

ik denk dat het door eten komt
Wij eten veel gezonde dingen olijfolie dadels,
amandelen. vijgen
Mint thee.
al is het teveel suikers weer niet goed.

Nou lieve marokanen
ga zo door
ik doe mee.
lang leve marokko
Veel seks is ook goed voor je hart.

super ick
07-06-14, 22:01
Sporten en alcohol is geen goed huwelijk. Je kunt beter gewoon water drinken...daar droog je niet vanuit.
Pubers en alcohol vind ik ook een slechte mix. Zonde van hun hersenen (leg ik even niet uit)

Als je koel kraanwater in een mooi glas doet dan is het ook genieten. Klein schijfje citroen erbij..ijsblokjes nog feestelijker :hihi:

Het gaat hier over hartkwalen maar je hebt helemaal gelijk. Er zijn vele redenen meer te bedenken om geen alcohol te drinken dan om het wel te doen.
Toen ik nog topsport bedreef merkte ik het direct als ik een enkele keer een paar wijntjes dronk. Overigens merkte ik ook verschil de dag na patatdag van moeder. De rest van de week at ik pasta en dat ging merkbaar beter.
Het is ook de reden dat ik nagenoeg geen alcohol drink. Omdat ik zo goed kon voelen wat voor directe uitwerking het op je lichaam heeft.
Ik geloof niet in de pure slechtheid van alcohol bij mensen die er goed mee overweg kunnen. Een goed glas wijn bij een bepaalde maaltijd of een borreltje voor het slapen gaan. Het lichaam krijgt meer te verduren en ik denk dat het geen onoverkomelijke problemen geeft. Alles met mate.

super ick
07-06-14, 22:02
Veel seks is ook goed voor je hart.

Maar ontzettend slecht voor je rug.

Eke
07-06-14, 22:17
Maar ontzettend slecht voor je rug.

Je bent te groot, Superick ...... Lange mensen krijgen vaak rugklachten.

kleine tip : Laat je vrouw boven op. Dat ontziet je rug.


Maar misschien ben ik nu te bijdehand. Sorry dan.

Samir75017
07-06-14, 22:24
kleine tip : Laat je vrouw boven op. Dat ontziet je rug.




Maybe she's far too heavy...

knots71karel
07-06-14, 22:32
Maybe she's far too heavy...

JA DAN BREEKT JE RUG OOK !:nijn:

cummonisto
07-06-14, 22:33
Maar ontzettend slecht voor je rug.
Na de seks een heerlijke rug massage, twee vliegen in een klap.

cummonisto
07-06-14, 22:37
Je bent te groot, Superick ...... Lange mensen krijgen vaak rugklachten.

kleine tip : Laat je vrouw boven op. Dat ontziet je rug.


Maar misschien ben ik nu te bijdehand. Sorry dan.
Krijgt mevrouw superika weer rugklachten.

super ick
08-06-14, 08:34
Je bent te groot, Superick ...... Lange mensen krijgen vaak rugklachten.

kleine tip : Laat je vrouw boven op. Dat ontziet je rug.


Maar misschien ben ik nu te bijdehand. Sorry dan.

Eke, toch! Ga je mond spoelen.

super ick
08-06-14, 08:34
Maybe she's far too heavy...

Lang niet zo zwaar als jouw vriendje.

Eke
08-06-14, 09:25
Eke, toch! Ga je mond spoelen.



Met 'te bijdehand' bedoel ik dat ik te snel concludeer dat je het over je eigen rugpijn hebt en...dat jij sowieso een tip zou nodig hebben. Je hebt bijna een volwassen dochter !

Maar nu het toch over jou blijkt te gaan : wat doe je eraan om je rugspieren te versterken ? In ieder geval minder achter de PC zitten, he . Zeker een laptop op schoot laat je inzakken.

Dat lijkt me schadelijk voor je rug op den duur ! :p

Eke
08-06-14, 09:32
Maybe she's far too heavy...




Volgens mij wordt gewicht eerlijk verdeeld over het aantal vierkante centimeters wat jou raakt .* Blijft over : hoe hap je nog lucht :hihi:


* zie : de Wet van Pascal

super ick
08-06-14, 16:27
Volgens mij wordt gewicht eerlijk verdeeld over het aantal vierkante centimeters wat jou raakt . Blijft over : hoe hap je nog lucht :hihi:

Ik sport nog bovenmatig voor mijn leeftijd. Ik had niet verwacht dat je zo bloedserieus op een grapje zou ingaan. Of praat je stiekum graag over seks en zag je je kans schoon.

BTW, mijn partner is ook niet dik. Wat een informatie hè?

Eke
08-06-14, 20:47
Ik sport nog bovenmatig voor mijn leeftijd. Ik had niet verwacht dat je zo bloedserieus op een grapje zou ingaan. Of praat je stiekum graag over seks en zag je je kans schoon.

BTW, mijn partner is ook niet dik. Wat een informatie hè?

Je kreeg alleen een praktische tip, vader. Voor jouw ruggetje.
Dat is voor mij hetzelfde als een tip over aardappelschillen :cheefbek:


Vervolgens heb ik geen zin om te lachen over jouw 'grapje'. Kan gebeuren...daar kan je wel tegen.:)

knots71karel
08-06-14, 22:02
Je kreeg alleen een praktische tip, vader. Voor jouw ruggetje.
Dat is voor mij hetzelfde als een tip over aardappelschillen :cheefbek:


Vervolgens heb ik geen zin om te lachen over jouw 'grapje'. Kan gebeuren...daar kan je wel tegen.:)

AL MET AL ..............dit onderwerp ging over ...hartaanval .:hardlach:

super ick
09-06-14, 17:10
Maybe she's far too heavy...

Allochtonen en overgewicht | Achtergrond | Geneeskunde, Maatschappijwetenschappen | allochtonen, integratie, maatschappijwetenschappen, nederland, obesitas, overgewicht - Kennislink (http://www.kennislink.nl/publicaties/allochtonen-en-overgewicht)
Met name veel Turken, Marokkanen en Antillianen hebben te maken met overgewicht. Vaker dan autochtonen zijn ze te dik.

Samir75017
11-06-14, 22:03
Allochtonen en overgewicht | Achtergrond | Geneeskunde, Maatschappijwetenschappen | allochtonen, integratie, maatschappijwetenschappen, nederland, obesitas, overgewicht - Kennislink (http://www.kennislink.nl/publicaties/allochtonen-en-overgewicht)
Met name veel Turken, Marokkanen en Antillianen hebben te maken met overgewicht. Vaker dan autochtonen zijn ze te dik.

Doen geïntegreerde allochtonen ook aan één koekje bij de koffie?

:lol:

Stupid surveys, made by/for stupid people.

knots71karel
11-06-14, 23:08
Je kunt dus wel NEDERLANDS ,als het maar past in jou ''straatje'' :fuckit2:

Ibrah1234
11-06-14, 23:13
Je kreeg alleen een praktische tip, vader. Voor jouw ruggetje.

Hij fietst ook SuperIck. Het toverwoord bij mij was "full suspension frame". En een iets langere stuurpen.