PDA

Bekijk Volledige Versie : Roma-gezin verlaat containerwoning



Umarvlie
11-06-14, 10:21
AMSTERDAM - De familie Dimotrov is vanmorgen vrijwillig vertrokken uit de containerwoning op het Zeeburgereiland in Amsterdam. Het gezin werd verbannen naar de container wegens overlast en bedreigingen. Maar de familie had duizenden euro's huurachterstand en hield zich niet aan de leefregels.

In het kader van 'de treiteraanpak', een project van de gemeente, had woningstichting Rochdale het gezin een woningcontainer aangeboden. Het gezin hield zich niet aan de voorwaarde dat het zou samenwerken met de hulpinstanties en de huur betalen.

Twee weken geleden oordeelde de rechter dat de familie de container moest verlaten. Woningcorporatie Rochdale had het kort geding aangespannen.

Het is niet duidelijk waar de familie na vandaag zal verblijven. De gemeente Lelystad houdt er rekening mee dat het gezind daarheen komt omdat hun familie in die stad woont. De daklozenopvang zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

(Bron: Telegraaf)

Iemand een oplossing voor deregelijke "tokkies"? denk zomaar dat ze niet de enige zijn.

mark61
11-06-14, 10:32
Een kale container op Maasvlakte II?

Maar het is inderdaad een probleem. Wat te doen met de 'absolute onderkant' van de samenleving die niks wil, of althans, niks dat legaal is :hihi:

H.P.Pas
11-06-14, 11:29
Een kale container op Maasvlakte II?

Maar het is inderdaad een probleem. Wat te doen met de 'absolute onderkant' van de samenleving die niks wil, of althans, niks dat legaal is :hihi:

:) Gewoon geld geven, als ik Bregman mag geloven.
Soms heeft hij daarin waarschijnlijk gelijk.
Soms ook niet.

mark61
11-06-14, 11:49
:) Gewoon geld geven, als ik Bregman mag geloven.
Soms heeft hij daarin waarschijnlijk gelijk.
Soms ook niet.

Ik weet niet. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt aan wie je het geeft. In beide gevallen ben je van een kostbare 'begeleidings-industrie' af. De mensen die iets willen doen wat met het basisinkomen. De mensen die niets willen, overleven.

Probleem blijft dan: de kinderen.

Umarvlie
11-06-14, 12:11
Probleem blijft dan: de kinderen.

Oplossing: gedwongen sterilisatie?

Bart.NL
11-06-14, 12:57
Oplossing: gedwongen sterilisatie?

Erg politiek incorrect maar misschien niet zo'n slecht idee voor dit soort gevallen.

mark61
11-06-14, 13:51
Oplossing: gedwongen sterilisatie?

Die ouders of die kinderen? Of wou je die postnataal aborteren? :strik:

Ja, misschien zou dat soms wel moeten. Maar doodeng natuurlijk.

Ga jij maar es als bestuurder een zigeunerin steriliseren en dan denken dat je de volgende dag nog een baan hebt.

Umarvlie
11-06-14, 14:30
Die ouders of die kinderen? Of wou je die postnataal aborteren? :strik:

Ja, misschien zou dat soms wel moeten. Maar doodeng natuurlijk.

Ga jij maar es als bestuurder een zigeunerin steriliseren en dan denken dat je de volgende dag nog een baan hebt.

Tja, 't zal niet gemakkelijk zijn de makkelijke oplossing in te voeren maar je moet toch wat :D

super ick
11-06-14, 15:30
Ruimen.