PDA

Bekijk Volledige Versie : Duizenden Ierse kinderen slachtoffer van geheime vaccintests



Marsipulami
11-06-14, 20:29
Duizenden Ierse kinderen slachtoffer van geheime vaccintests


Gemaakt op woensdag 11 juni 2014 15:00

Meer dan 2000 Ierse kinderen zijn in de jaren dertig in het geheim gevaccineerd tegen difterie, zo melden Ierse media. Het vaccinatieprogramma was onderdeel van medisch onderzoek dat werd uitgevoerd door de farmareus Burroughs Wellcome, door de jaren heen opgegaan in GlaxoSmithKline.

Uit documenten die in handen zijn gekomen van de Mail Online blijkt dat tenminste 2051 kinderen en baby’s verspreid over meerdere weeshuizen zijn blootgesteld aan de vaccins. Michael Dwyer van University College Cork stuitte op de gegevens toen hij door tienduizenden archiefbestanden en oude medische tijdschriften aan het spitten was. Nergens kon hij achterhalen of er ooit toestemming is gegeven voor deze illegale medicijnonderzoeken. Evenmin is bekend wat het effect van de inentingen was op de kinderen.

Dwyer kwam tot de ontdekking dat de medicijnen vlak na de onderzoeken op de Britse markt zijn gekomen. “Dit is nog maar het topje van een zeer grote ijsberg,” zei Dwyer. “Het feit dat dit soort onderzoeken zijn gepubliceerd in de meest pestigieuze medische tijdschriften laat zien dat experimenten met mensen alom werden geaccepteerd door artsen en toegestaan door de beheerders van de weeshuizen.”

In de jaren zestig en zeventig werden nog eens 300 Ierse kinderen gebruikt als medisch proefkonijn. In Ierland kwamen pas in 1987 wetten die medische experimenten onmogelijk maakten. Eén van de proefkonijnen, Christy, had acht naaldsporen op zijn armen en twee op zijn benen. Toen hij bij zijn pleegouders kwam wonen waren zijn armen bont en blauw.

Begin deze maand werden in een massagraf in Ierland de resten van bijna 800 baby’s en kinderen gevonden. Het graft ligt op een terrein in Tuam in het graafschap Galway. Tussen 1925 en 1961 stond daar een klooster, waar ongewenst zwanger geworden meisjes hun zwangerschap in het geheim konden doormaken en bevallen.

Historica Catherine Corless, die onderzoek deed naar het niet gemarkeerde graf, stuitte op 796 namen, maar ook op bewijzen dat de baby’s en kinderen door ondervoeding, verwaarlozing en ziektes als mazelen, buikgriep en longontsteking om het leven waren gekomen. Corless weet niet waarom de zusters de lijkjes in een beerput hebben gestopt.

In de politiek gaan stemmen op om het graf grondig te onderzoeken. Inwoners van Tuam zamelen geld in om een gedenkteken op het graf te plaatsen. Op het terrein staan nu woningen.

[Mail Online]
© Copyright (c) NineForNews.nl

mark61
11-06-14, 20:52
Ik had dit al gepost; toen vond je het nog onzin.

Je doet nu precies wat ik voorspeld had; 'het lag niet aan de katholieken want de staat en iedereen was medeplichtig'.

Zo, jouw straatje is ook weer schoon.

Intussen zijn er duizenden meisjes, vrouwen en babies mishandeld tot gemarteld en omgekomen. Een operatie bedacht door onze welbekende moraalmonopolist.

Marsipulami
11-06-14, 21:38
Ik had dit al gepost;

Klopt helemaal, maar dan in een topic die ging over 800 kinderlijkjes die in een septische put/massagraf zouden gestort zijn in een kindertehuis. Ik zou de discussie graag zuiver willen houden. Het kindertehuis in Tuam (septische tank-probleem) wordt tot dusver niet gelinkt aan het geneesmiddelenonderzoek waar deze topic over gaat.


toen vond je het nog onzin.

Ik vind de kritiek op het betreffende geneesmiddelenonderzoek en de verwijzing van uwentwege naar Nazi-kamp dokter Mengele nog steeds grote onzin. Daar is niets aan veranderd.


Je doet nu precies wat ik voorspeld had; 'het lag niet aan de katholieken want de staat en iedereen was medeplichtig'.

Nee hoor, in zoverre geïnformeerd werden deze tehuizen gerund door katholieke nonnen en bestond de overheid ook voor een heel groot deel uit katholieke politici. Dat de overheid subsidies en vergunningen gaf aan deze tehuizen lijkt met helemaal geen verzachtende omstandigheid wat de ethische verantwoordelijkheid van de katholieke nonnen betreft, wel integendeel.


Intussen zijn er duizenden meisjes, vrouwen en babies mishandeld tot gemarteld en omgekomen.

Dat er mensen overleden zijn betwist ik niet, wel dat er duizenden meisjes/vrouwen/baby's werden mishandeld en gemarteld door toedoen van de katholiek nonnen onder toezicht van de katholieke kerk.

Ik denk veeleer dat er in deze tehuizen heel veel goeds gebeurde om de lotsbestemming van betrokken residenten (baby's en ongehuwde moeders) te verbeteren en dat in moeilijke omstandigheden en met weinig middelen.

knots71karel
11-06-14, 21:45
IN de jaren dertig????
Toen zijn mijn ouders ook ingent, tegen difterie ..ze waren ook R.K :boeps:
Wat dacht je wat er in andere landen gebeurde in die tijd , toen dumpten ze nog baby lijkjes in de Bosporus , en iets langer terug dus rond 18OO zaten honderden kinderen (meisjes) ..letterlijk op HUN beurt te wachten in de harems van de rijke MOSLIMS en de Sultans
Maar daar hoor je nooit iets over.
Uiteraard veroordeel ik de hele kolere zooi wat er allemaal gebeurd is in het verleden in landen waar de ,,brave Roomse ''woonden .
Voor mij is het de zoveelste vraag ...hoe kan dat GELOOF in GOD die almachtig is dat allemaal toeliet ??

Marsipulami
11-06-14, 21:57
Duizenden Ierse kinderen slachtoffer van geheime vaccintests

...experimenten met mensen ...

Een voorzetje voor discussie:

Anno 2014 komt er geen enkel geneesmiddel hetwelk medeprikkers ooit innamen (of zullen innemen) op de markt, dat niet voorafgaand en uitgebreid wordt getest op mensen. Dat is maar goed ook.

Een verantwoord geneesmiddelenonderzoek, waarbij eventuele schadelijke neveneffecten alsook de effectiviteit van een geneesmiddel wordt getest op mensen, dat is noodzakelijk alvorens een geneesmiddel op de markt wordt gebracht.

Er is geen andere weg mogelijk.

knots71karel
11-06-14, 23:11
Een voorzetje voor discussie:

Anno 2014 komt er geen enkel geneesmiddel hetwelk medeprikkers ooit innamen (of zullen innemen) op de markt, dat niet voorafgaand en uitgebreid wordt getest op mensen. Dat is maar goed ook.

Een verantwoord geneesmiddelenonderzoek, waarbij eventuele schadelijke neveneffecten alsook de effectiviteit van een geneesmiddel wordt getest op mensen, dat is noodzakelijk alvorens een geneesmiddel op de markt wordt gebracht.

Er is geen andere weg mogelijk.

Dat is juist maar wel op vrijwillige basis , ik had geen andere keus het was voor mij en gok die goed is geweest , gebruik het geneesmiddel nog steeds .

Marsipulami
12-06-14, 00:03
Dat is juist maar wel op vrijwillige basis , ik had geen andere keus het was voor mij en gok die goed is geweest , gebruik het geneesmiddel nog steeds .

Anno 2014 worden nieuwe geneesmiddelen in NL uitgetest op arme mensen die in ruil voor een vergoeding hun gezondheid op het spel willen zetten (cfr organenhandel 3e wereld).

Zie: CHDR - Proefpersoon.nl - Wat is de vergoeding? (http://www.proefpersoon.nl/pages/27/Proefpersoon-worden/Wat-is-de-vergoeding.html)

Marsipulami
12-06-14, 00:42
...op vrijwillige basis , ik had geen andere keus...

Lijkt me een contradictio in terminis.

Ibrah1234
12-06-14, 00:50
Dat is juist maar wel op vrijwillige basis , ik had geen andere keus het was voor mij en gok die goed is geweest , gebruik het geneesmiddel nog steeds .

Mooi man. Daar kun je dan nog verschillende havens mee aanlopen. Ik snap je wel. Zou het zelf ook doen in dergelijke omstandigheden.

Dat gezeik van die fatalistische Belgische landrot simpelweg negeren. Je kunt nog over de loopplank heen lopen. Wat willen we nog meer als watersporters :cool: